Opener is opener, niet beter.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd op basis van welke criteria ze dat hebben bepaald, want dat andere operating systems veel opener zijn dan iOS is ook algemeen bekend.
Hangt van de persoonlijke voorkeur van de gebruiker af. Wanneer je bepaalde zaken wil of moet kunnen doen die door de restricties van de iPhone niet kan, is een alternatief waarbij die restricties er niet zijn, wel degelijk beter.quote:
Juist.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
Hangt van de persoonlijke voorkeur van de gebruiker af. Wanneer je bepaalde zaken wil of moet kunnen doen die door de restricties van de iPhone niet kan, is een alternatief waarbij die restricties er niet zijn, wel degelijk beter.
Klopt.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
Hangt van de persoonlijke voorkeur van de gebruiker af. Wanneer je bepaalde zaken wil of moet kunnen doen die door de restricties van de iPhone niet kan, is een alternatief waarbij die restricties er niet zijn, wel degelijk beter.
Klopt, maar er is maar bar weinig wat de iPhone niet kan vanwege reatriicties.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:10 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ga je nu lopen muggenziften?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:02 schreef Kenju het volgende:
Dat ze dat concreet hebben gezegd, kan ik me niet voorstellen. Citeer ze anders maar eens.
[..]
[quote]
Je kunt niet zelf even de reviews op gaan zoeken. Ze hebben dat letterlijk gezegd. Ik heb het zelfs al eerder op dit forum geciteerd. Misschien dat ik het nog in mijn postgeschiedenis kan vinden.
[quote]
Hoewel hardwarematige innovatie sowieso nooit hoog in het vaandel stond bij Apple, hebben ze het kwa specificatie hebben ze het dit keer wel redelijk voor elkaar; maar de speaker is wel achterhaald. Geen stereospeaker, en de speaker die er wel in zit is kwalitatief vrij zwak. Ik bel redelijk veel middels de speakerphone, en dus is dat een nadeel. Dit vind ik wel een misser, aangezien het anders dan de snelheid van de CPU wel iets is dat direct te merken is in het gebruik.
Kijk, het meeste van wat ik noem, is iets waar mensen niet tegenaan lopen en voor hen biedt de iPhone gewoon een fijne ervaring. Maar de Galaxy SII voorziet mij wèl in die zaken, dus "zonder wat de iPhone zoveel beter maakt"???? Niet bepaald....
Vind je dit trouwens ook jatwerk, of is dit wel onderscheidend genoeg?:
[ afbeelding ]
Dat opener voor de consument lang niet altijd gelijk staat aan beter is inmiddels ook algemeen bekend. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd op basis van welke criteria ze dat hebben bepaald, want dat andere operating systems veel opener zijn dan iOS is ook algemeen bekend.
HP Pre3:quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:23 schreef retorbrapi het volgende:
Ik daag iedereen in dit topic NU uit om met een smartphone te komen die minimalistischer is uitgevoerd dan dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, die is gruwelijk lelijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
HP Pre3:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Géén enkele knop (m.u.v. toetsenbord) én webOS.
Ik ben toch benieuwd naar jouw antwoord op mijn vraag. Trouwens, die universele remote is wel duidelijk inderdaad. Maar die Galaxy SII vind ik gewoon meevallen. Ze deden het immers eerder al op die manier met om. de F480, en dat was een succes, waarom zouden ze van een oplossing die hen commercieel succes brengt, afwijken? En zoals ik al aangaf doet Apple anderen ook na. Dus wie is er nu aan het muggenziften dan?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ga je nu lopen muggenziften?
Niet zo minimalistisch als de iPhone, maar je geeft wel meteen het beste voorbeeld van een minimalistische smartphone met een prachtig en origineel design! De Pre3 ziet er bijzonder veelbelovend uit, en WebOS is een verschrikkelijk lekker platform om mee te werken. Als de support van developers een beetje groeit, wordt dit echt een topper. Alleen eeuwig zonde dat een onscreen toetsenbord nog steeds ontbreekt en je gedwongen wordt alles in portrait-mode te typen..quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
HP Pre3:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Géén enkele knop (m.u.v. toetsenbord) én webOS.
Waar heb je aangegeven dat Apple anderen ook nadoet? Met het toetsenbord? Ok, dat geef ik je. Maar een chicklet toetsenbord werkt gewoon het best, en Apple heeft tenminste moeite gedaan een eigen draai te geven aan het toetsenbord. Ze hebben een concept gebruikt, niet letterlijk het design geprobeerd na te maken. Dat is een subtiel, maar groot, verschil. En de Galaxy S2 lijkt meer op de iPhone 4 dan op de F480.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:26 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik ben toch benieuwd naar jouw antwoord op mijn vraag. Trouwens, die universele remote is wel duidelijk inderdaad. Maar die Galaxy SII vind ik gewoon meevallen. Ze deden het immers eerder al op die manier met om. de F480, en dat was een succes, waarom zouden ze van een oplossing die hen commercieel succes brengt, afwijken? En zoals ik al aangaf doet Apple anderen ook na. Dus wie is er nu aan het muggeziften dan?
Prima. Maar dan nog vind ik niet dat je kan zeggen dat het de beste is. Het blijven sites die wat breder georienteerd zijn. Dat hij het goed doet in reviews is geen verrassing. Ook bij de telefoonsites doet hij het goed, maar die zijn wel kritischer. Al had ik inderdaad niet verwacht dat bij een techradar (trusted reviews vind ik ze sowieso niet echt kritisch) dit zo concreet zouden zeggen. Maar het blijft natuurlijk een mening. Ik zie het bij de specifieke telefoonsites iig niet terug. En wanneer de ontbrekende zaken voor je belangrijk zijn, blijft het natuurlijk gewoon een dealbreaker.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Hier, een kleine greep:
Trustedreviews (van iPhone 4 helemaal terug naar de eerste):
"But, be under no illusion, the iPhone 4 is still far and away the best smartphone on the market. It's build quality puts others to shame, it has a style all of its own, its operating system is still the easiest and slickest to use, its app store is unsurpassed, and it has some class leading features. "
"For now though, the iPhone 3GS takes the crown as the best consumer handset available"
"It may be seen as little more than an incremental upgrade, but Apple has hit all the right buttons to make the iPhone 3G an instant hit. It's still sleek, it's still great to use and it's still the best touch screen phone by a country mile. Wed to this the excellent value it now represents and you can understand why people have been falling over themselves to get one."
"The iPhone is one of the most beautifully designed technology products I have ever used. Not only does it look great, but the usability puts even its good looks in the shade. The fact that you need no stylus to use the iPhone, speaks volumes about its user interface. As a music player it excels, as a mobile Internet device it excels"
Techradar:
"The more we use the iPhone, the more our affection grows for it. You can't say that about many things you use in your life. What makes the iPhone such a exciting device is its elegance. From its glossy exterior, to its intuitive interface, snappy response times, and sensible navigation, the iPhone simply works." - 2007
"If you're looking for an internet phone (they should shorten that name, perhaps something like the iPhon... oh, wait, we just got that) then this is beyond par, and if you're looking for the most complete multimedia experience on a handset, then look no further than the iPhone 3GS." -2009
"head and shoulders above the competition when it comes to smartphone functionality. Nothing can come close on paper."
Is dat genoeg?
Dat hardwarematige tobo zit er bewust in, gericht op de doelgroep die ze willen aanspreken. Touchscreen typen is geen optie voor de mensen die graag een messaging toestel willen gebruiken (gebruiker BB, Nokia E61, E7x, etc.). Net als typen in portraitmode.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
Niet zo minimalistisch als de iPhone, maar je geeft wel meteen het beste voorbeeld van een minimalistische smartphone met een prachtig en origineel design! De Pre3 ziet er bijzonder veelbelovend uit, en WebOS is een verschrikkelijk lekker platform om mee te werken. Als de support van developers een beetje groeit, wordt dit echt een topper. Alleen eeuwig zonde dat een onscreen toetsenbord nog steeds ontbreekt en je gedwongen wordt alles in portrait-mode te typen..
Gsmarena:quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Hier, een kleine greep:
Trustedreviews (van iPhone 4 helemaal terug naar de eerste):
"But, be under no illusion, the iPhone 4 is still far and away the best smartphone on the market. It's build quality puts others to shame, it has a style all of its own, its operating system is still the easiest and slickest to use, its app store is unsurpassed, and it has some class leading features. "
"For now though, the iPhone 3GS takes the crown as the best consumer handset available"
"It may be seen as little more than an incremental upgrade, but Apple has hit all the right buttons to make the iPhone 3G an instant hit. It's still sleek, it's still great to use and it's still the best touch screen phone by a country mile. Wed to this the excellent value it now represents and you can understand why people have been falling over themselves to get one."
"The iPhone is one of the most beautifully designed technology products I have ever used. Not only does it look great, but the usability puts even its good looks in the shade. The fact that you need no stylus to use the iPhone, speaks volumes about its user interface. As a music player it excels, as a mobile Internet device it excels"
Techradar:
"The more we use the iPhone, the more our affection grows for it. You can't say that about many things you use in your life. What makes the iPhone such a exciting device is its elegance. From its glossy exterior, to its intuitive interface, snappy response times, and sensible navigation, the iPhone simply works." - 2007
"If you're looking for an internet phone (they should shorten that name, perhaps something like the iPhon... oh, wait, we just got that) then this is beyond par, and if you're looking for the most complete multimedia experience on a handset, then look no further than the iPhone 3GS." -2009
"head and shoulders above the competition when it comes to smartphone functionality. Nothing can come close on paper."
Is dat genoeg?
"Ik geloof niet dat ze dat letterlijk gezegd hebben, laat het maar zien"quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:32 schreef Kenju het volgende:
Prima. Maar dan nog vind ik niet dat je kan zeggen dat het de beste is. Dat hij het goed doet in reviews is geen verrassing. Al had ik inderdaad niet verwacht dat bij een techradar (trusted reviews vind ik ze sowieso niet echt kritisch) dit zo concreet zouden zeggen. Maar het blijft natuurlijk een mening. Ik zie het bij de specifieke telefoonsites iig niet terug. En wanneer de ontbrekende zaken voor je belangrijk zijn, blijft het natuurlijk gewoon een dealbreaker.
Ik geef toch toe dat het door enkelen wel concreet gezegd is? Maar het ding blijft dat de persoonlijk voorkeur gewoon erg belangrijk blijft. Dat is gewoon een onomstreden gegeven dat niet ter discussie te stellen valt.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
"Ik geloof niet dat ze dat letterlijk gezegd hebben, laat het maar zien"
-laat het zien-
"Het blijft een mening, dus het zegt niets."
Zo maak je wel een beetje duidelijk dat een discussie niet mogelijk is, he?
Natuurlijk. De perfecte smartphone bestaat niet, en zullen ze ook waarschijnlijk nooit maken. De iPhone 4 is ook verre van perfect. Maar dat was dan ook niet mijn argument. Ik beweerde simpelweg dat de iPhone, gezien als smartphone in zijn geheel, minder imperfecties bezit dan andere smartphone en daarom dus, objectief gezien, allround de beste smartphone op de markt is. Dat hij functies mist die sommige mensen onmisbaar vinden, kan. Het is geen perfect toestel. Dat beweert ook niemand.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:32 schreef Dutchguy het volgende:
En zo zal het wel blijven totdat ze de perfecte gsm ontwerpen. Zal nooit gebeuren.
Dat is dus gewoon niet waar. Zo kun je alles wel afdoen met 'het is een mening', zonder te kijken naar wat inhoudelijk gezegd wordt. Meningen kunnen ook gevormd worden op basis van objectieve input, en kunnen zo dus wel degelijk relevant zijn in een discussie over een grotendeels objectieve stelling.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:36 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik geef toch toe dat het door enkelen wel concreet gezegd is? Maar het ding blijft dat de persoonlijk voorkeur gewoon erg belangrijk blijft. Dat is gewoon een onomstreden gegeven dat niet ter discussie te stellen valt.
Volgens mij zijn de zaken die ik eerder opnoemde gewoon beperkingen die het gewoon een te beperkte telefoon voor mij maken. Verder ben ik op Techradar eens gaan kijken hoe de review er nu precies uitzag. Die is ook niet onomstreden positief en leidend richting dat de iPhone gewoon per definitie the way to go is. All together is het de beste keus voor mensen die niet zo veel geven om telefoons en dus geen waarde hechten aan bepaalde functionaliteit. Maar voor de mensen die dit wel doen licht het anders. Dus wat ik aan het begin ook al aangaf.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon niet waar. Zo kun je alles wel afdoen met 'het is een mening', zonder te kijken naar wat inhoudelijk gezegd wordt. Meningen kunnen ook gevormd worden op basis van objectieve input, en kunnen zo dus wel degelijk relevant zijn in een discussie over een grotendeels objectieve stelling.
quote:Is it better than the HTC Desire? In some ways yes, in some ways no...
Zij prefereren de iPhone, maar dat wil niet zeggen dat het per definitie beter is. Die ruimte laten zij ook gewoon in de toon waarmee ze de iPhone enthousiast bespreken.quote:Essentially it comes down to a straight choice: are you interested in the geek chicness of the rapidly-improving Android, or are you all over the slick iPhone eco-system?
Voor jou.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je probeert nu gewoon op een andere manier te zeggen wat al eerder gezegd is, en denkt zo een nieuw argument aan te dragen. Is de iPhone perfec? Nee. Is hij in elk opzicht beter dan elk ander toestel? Nee. Is de iPhone netto de beste smartphone op de markt? Ja.
Nee, ik zeg namelijk precies hetzelfde als waar ik mee begon.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je probeert nu gewoon op een andere manier te zeggen wat al eerder gezegd is, en denkt zo een nieuw argument aan te dragen.
Netto? Zelfs op techradar geven ze aan dat het dit erg prijzig is. Dat is een flinke prijs voor 'gebruiksvriendelijkheid'. Die ik ook nog eens niet altijd even goed vind werken. Dat jij het de beste vind, wil niet zeggen dat iedereen dat vind. Begrijp dat eens. Ik zag je eerst ook al doorbomen over het gewicht van een laptop. Daar liet je al een soortgelijke kortzichtigheid zien.quote:Is de iPhone perfec? Nee. Is hij in elk opzicht beter dan elk ander toestel? Nee. Is de iPhone netto de beste smartphone op de markt? Ja.
Je durft dingen niet concreet te maken, Splackavellie02 durft dat wel en ik ben het met hem eens.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:11 schreef Kenju het volgende:
[..]
Nee, ik zeg namelijk precies hetzelfde als waar ik mee begon.
[..]
Netto? Zelfs op techradar geven ze aan dat het dit erg prijzig is. Dat is een flinke prijs voor 'gebruiksvriendelijkheid'. Die ik ook nog eens niet altijd even goed vind werken. Dat jij het de beste vind, wil niet zeggen dat iedereen dat vind. Begrijp dat eens. Ik zag je eerst ook al doorbomen over het gewicht van een laptop. Daar liet je al een soortgelijke kortzichtigheid zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |