abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81857296
In DIG zijn er inmiddels verscheidene topics/reeksen over verschillende telefoons en mobiele operating systems. Zo zijn er topics voor iPhone (OS)-, Android-, BlackBerry-, HTC Hero-, HTC Desire-gebruikers, maar nog geen topics voor Palm Pre- en webOS-gebruikers. Alhoewel de telefoon nog niet uit is in Nederland, weet ik wel zeker dat ik niet de enige ben die een Pre of een telefoon met webOS heeft en ook niet de enige ben die hierin is geïnteresseerd.

Dus, bij dezen.

Palm Pre:

Specificaties:
Besturingssysteem: webOS (1.4.1.1)
Scherm: 3.1 inch 24-bit multi-touch capacitieve kleurenscherm, 320x480 resolutie (HVGA)
Toetsenbord Slide-out fysieke QWERTY-toetsenbord
GPS: Ingebouwde GPS
Camera: 3.0 megapixel met flits, uitgebreide scherptediepte, geotagging en video-opname
Sensoren: Ambient light, accelerometer, and proximity
Audioformaten: MP3, AAC, AAC+, eAAC+, AMR, QCELP, WAV
Videoformaten: MPEG-4, H.263, H.264
Draadloze verbindingen: Wi-Fi 802.11b/g met WPA-, WPA2-, WEP-, 802.1X-authenticatie; Bluetooth 2.1 + EDR met A2DP ondersteuning
Geheugen: 256 MB RAM, 8 GB intern
Gewicht: 135 gram
Afmetingen: 101 x 60 x 17 mm (103 cc)
Poorten: 3,5 mm stereo audio-aansluiting, Micro USB 2.0
Batterij: 1150mAh Lithium-ion
Batterijduur: 300 uur standby, 5 uur spraak

Reviews:
Engadget
Gizmodo
CNET

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2010 02:59:39 ]
pi_81857315
Ik had voor de Pre een iPhone 3G. Alhoewel iPhone OS heel stabiel is, er heel veel applicaties zijn en alles heel gemakkelijk is, werd het saai.

Ik mis niets byzonders aan de iPhone. Wat ik zo'n beetje mis zijn de applicaties (en spelletjes), maar zonder lukt ook wel. Verder is webOS zelf compleet. Ik kan multitasken (moest ik mijn iPhone voor jailbreaken), kan ik mijn muziek in mapjes op de telefoon pleuren en luisteren (geen iTunes nodig) en werken sms'en en e-mailen net zo gemakkelijk.

Gelukkig bestaat er trouwens ook een soort jailbreak-community net zoals op de iPhone. Alleen hoef je je telefoon dus niet te jailbreaken, maar gaat het wat simpeler. Het Cydia-equivalent is Preware, waar allerlei patches en dergelijke op te vinden zijn. Je kunt de Pre dus aanpassen naar je eigen wensen.

Anyway, even kijken hoe dit topic gaat lopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2010 03:09:46 ]
  dinsdag 25 mei 2010 @ 10:59:07 #3
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_81862328
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 03:09 schreef zarGon het volgende:
Ik had voor de Pre een iPhone 3G. Alhoewel iPhone OS heel stabiel is, er heel veel applicaties zijn en alles heel gemakkelijk is, werd het saai.

Ik mis niets byzonders aan de iPhone. Wat ik zo'n beetje mis zijn de applicaties (en spelletjes), maar zonder lukt ook wel. Verder is webOS zelf compleet. Ik kan multitasken (moest ik mijn iPhone voor jailbreaken), kan ik mijn muziek in mapjes op de telefoon pleuren en luisteren (geen iTunes nodig) en werken sms'en en e-mailen net zo gemakkelijk.

Gelukkig bestaat er trouwens ook een soort jailbreak-community net zoals op de iPhone. Alleen hoef je je telefoon dus niet te jailbreaken, maar gaat het wat simpeler. Het Cydia-equivalent is Preware, waar allerlei patches en dergelijke op te vinden zijn. Je kunt de Pre dus aanpassen naar je eigen wensen.

Anyway, even kijken hoe dit topic gaat lopen.
Ik vond het mooie van de Pre juist dat hij met iTunes synchroniseert en herkend wordt als iPod. Preware was inderdaad wel een must voor patches die eigenlijk gewoon in het OS horen (zoals een onscreen toetsenbord).

Ik vond de Pre een heel fijn toestelletje, en de beste telefoon waar geen appeltje op staat, maar dat kwam meer door het OS dan de telefoon zelf. WebOS is een veel gebruiksvriendelijkere OS dan Android, en het multitasken is goed gedaan, maar de Pre heeft gewoon niet de hardware om het te ondersteunen. Ik kreeg vaak als ik NOVA of Avatar wilde spelen de melding 'too many cards open', terwijl er niets open stond! Dit werd minder toen ik hem ging overclocken, maar toen ging de batterij amper een halve dag mee.

Ben dus weer terug gegaan naar iPhone, maar ik ben wel benieuwd wat voor WebOS toestellen er nog uit gaan komen. En de Pixi ziet er erg leuk uit als tweede toestel
pi_81862799
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 10:59 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik vond het mooie van de Pre juist dat hij met iTunes synchroniseert en herkend wordt als iPod. Preware was inderdaad wel een must voor patches die eigenlijk gewoon in het OS horen (zoals een onscreen toetsenbord).
Hehe, ik heb de Pre van jou overgenomen. .

Het verschil tussen de iPhone en Pre is dat synchroniseren met iTunes een optie is op de Pre. Op een iPhone kun je niet overal even muziek op je telefoon zetten. Dat moet met dezelfde pc (want muziekbibliotheek wordt gekopieerd en alles op je telefoon wordt dus eerst leeggehaald als je op een andere pc bezig bent) en moet met iTunes. Op een Pre kun je synchroniseren met iTunes en muziek kopiëren van/naar de Pre, met een filemanager (Finder, Windows Explorer enzovoort).

De Pre kun je koppelen als USB-massaopslag, dus je hebt veel meer vrijheid met het interne geheugen vergeleken met de iPhone. Pleur er een paar .mp3's op en je kunt ze afspelen. Geen gedoe met iTunes.

Wat ik wel mis is een programma zoals iTunes. Eén programma voor alles. Voor de Pre heb je allemaal aparte programma's, wat wel werkt, maar net wat minder gebruiksvriendelijker is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2010 11:14:01 ]
pi_81934787
Niemand?
pi_92577041
Vandaag zijn HP Pre3 en HP Veer aangekondigd! (Palm is overgenomen door HP.)
quote:
HP kondigt nieuwe WebOS-telefoons aan
Door Bauke Schievink, woensdag 9 februari 2011 20:01, views: 8.061

HP heeft nieuwe slider-smartphones met WebOS aangekondigd. Het bedrijf komt met een klein toestel, de Veer met 2,6"-scherm, en daarnaast kondigde de fabrikant de Pre 3 aan, die over een 1,4GHz-processor en 3,6"-scherm beschikt.

De nieuwe smartphones werden aangekondigd op HP's eigen WebOS-bijeenkomst, waarbij de fabrikant liet weten dat de Veer in de lente beschikbaar moet zijn, terwijl voor de Pre 3 tot de zomer gewacht moet worden. De Pre 3 beschikt naast zijn 1,4GHz-processor van Qualcomm over een 3,6"-scherm met een resolutie van 800x480 pixels. Foto's kunnen geschoten worden met een 5-megapixelcamera, die beschikt over een led-flitser en tevens video in hd-kwaliteit kan opnemen, waarmee waarschijnlijk een resolutie van 720p bedoeld wordt. Er komen toestellen met 8GB of 16GB opslaggeheugen aan boord, en er is ondersteuning voor gsm met umts, waardoor de Pre 3 ook in Nederland kan werken.
HP Palm Pre 3 HP Palm Pre 3 HP Palm Pre 3

HP heeft voor de kleinere variant, de Veer, eveneens gekozen voor een Qualcomm-processor, maar deze doet zijn werk op 850MHz. Daarnaast heeft de Veer een touchscreen met een schermdiagonaal van 2,6 inch en is daarmee een stuk kleiner dan de Palm 3. Wel lijkt het model sterk op de Pre 3; beide hebben een slidertoetsenbord. Verder is er een 5-megapixelcamera aanwezig en kan de Veer zijn 3g-verbinding delen met andere apparaten via wifi. Het is mogelijk dat de Pre 3 dit ook kan, maar hier werd geen melding van gemaakt.

Het is mogelijk om de nieuwe WebOS-smartphones op te laden met de Touchstone-lader, die de accu oplaadt via inductie. De fabrikant maakte niet bekend in welke landen de beide telefoons worden uitgebracht.
Bron: Tweakers.net.
HP Pre3:

Meer HP Pre3 foto's.

HP Veer:

Meer HP Veer foto's.

Hm, HP begint een beetje te begrijpen. Alhoewel het scherm wat mij betreft iets groter kan, is 3,6" een stap vooruit. Lekker snel ook! 1,4 Ghz! :~!

Wel jammer dat er tot de zomer gewacht moet worden. Dat moest beter geregeld worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2011 01:33:38 (Links naar meer foto's.) ]
pi_92577240
En waar ik lang op heb gewacht:
quote:
HP introduceert TouchPad-tablet met WebOS
Door Bauke Schievink, woensdag 9 februari 2011 20:32, views: 12.200

HP heeft zijn eerste tablet met het van Palm overgenomen WebOS-besturingssysteem aangekondigd. De HP Touchpad beschikt over een 9,7"-scherm en bevat een dualcore Snapdragon-system-on-a-chip die op 1,2GHz draait.

Het 9,7"-scherm van de TouchPad heeft een resolutie van 1024x768 pixels. Verder heeft de tablet ondersteuning voor 802.11n-wifi en bluetooth, en is er 16GB, 32GB of 64GB opslaggeheugen aanwezig. Ook biedt de Touchpad ondersteuning voor videobellen via een ingebouwde 1,3-megapixelcamera. Daarnaast gaat HP abonnementen voor kranten en tijdschriften aanbieden, en moet het ook mogelijk worden om muziek en video te downloaden via een voorgeïnstalleerde dienst. De fabrikant liet weten hier al diverse deals voor te hebben gesloten met uitgevers.

Voor gebruik op tablets heeft HP zijn WebOS enigszins aangepast. Zo is het mogelijk om contacten en agenda's te delen met andere WebOS-apparaten. Ook kunnen gebruikers die bijvoorbeeld over zowel een tablet als smartphone met WebOS beschikken, smsjes en binnenkomende telefoongesprekken tegelijkertijd op beide apparaten zien. Daarnaast is het mogelijk om bijvoorbeeld een webpagina te versturen van tablet naar smartphone door een bepaalde knop in te drukken, waarna de geselecteerde webpagina direct op het tweede apparaat wordt geopend.
HP Touchpad HP Touchpad HP Touchpad

Daarnaast toonde HP bij de presentatie van de tablet hoe de applicatie-launcher eruit ziet, en hoe multitasking op de TouchPad werkt. Ook liet HP weten dat het de integratie van WebOS met sociale-netwerksites heeft verbeterd, en ondersteuning voor draadloos printen met HP-printers heeft toegevoegd. Net als de Pre 3, de Veer en eerdere WebOS-toestellen, kan de TouchPad via een TouchStone-inductielader opgeladen worden. Deze dient bij de tablet tevens als steun.

HP brengt zijn TouchPad in de zomer uit in de Verenigde Staten en enkele andere landen, maar het is niet bekend of Nederland hier ook bijhoort. Een versie die naast wifi ook over 3g of 4g beschikt komt later, belooft HP.

De aankondiging van HP kwam niet als een verrassing. Eerder doken er twee HP-tablets onder de codenamen Topaz en Opal, en lekte een specificatielijst uit van de Topaz, die nu Touchpad heet. Hierdoor waren gegevens zoals de processor en schermgrootte al bekend.
HP TouchPad:

Meer HP TouchPad foto's.

Weer jammer dat er tot de zomer gewacht moet worden. Ik heb nu een Desire HD en heb geen enkele behoefte aan een tablet. Mocht de prijs mij aanspreken, dan haal ik zeker wel een TouchPad! Omdat webOS! O+.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2011 01:52:30 (Link naar meer foto's + video.) ]
pi_92577869
Zeker interessant om te volgen. Ik ben zeer benieuwd wanneer de eerste reviews uitkomen.
pi_92577961
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 02:34 schreef Dutchguy het volgende:
Zeker interessant om te volgen. Ik ben zeer benieuwd wanneer de eerste reviews uitkomen.
Absoluut!

Tevens, HP TouchPad hands-on van Engadget: http://cdn.static.viddler(...)wf?key=e3e2ad63&ref=. Wat een geil apparaat! :9.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2011 03:07:28 (Hands-on.) ]
pi_92577991
quote:
webOS is coming to PCs later this year

HP's decided to end its fireworks-rich presentation on a gorgeous bombshell: webOS is coming to PCs! The company says it's thinking beyond today and intends to take webOS to "other connected devices, including printers, and some form factors you haven't seen before." Aside from the groundbreaking discovery that our next LaserJet might run the same code as the dashing new TouchPad, there are few specifics to be learned, but HP promises to share further details as the year goes on.
Bron: Edgadget.
:D!

Wel slim, hiermee kan de user base van webOS snel(ler) groeien. Ik ben wel benieuwd wat HP verstaat onder "some form factors you haven't seen before".

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2011 02:58:50 ]
pi_92578040
Voor de geïnteresseerden: HP webOS Think Beyond Event (duur: 1 uur 50 minuten).

(Rond/vanaf de 29ste minuut wordt de TouchPad getoond.)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2011 03:16:15 ]
pi_92581281
Die veer en Pre :o O+
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_92581592
Mooi nieuws, WebOS begint eindelijk een interessante player te worden. Ik vind het nog steeds het mooiste OS naast iOS en die Pre3 ziet eruit als de telefoon die de eerste Pre had moeten zijn. Ik hoop alleen wel dat ze er ook een onscreen toetsenbord op zetten.

Wel balen dat de Pre (Plus) en Pixi (Plus) geen update naar WebOS 2.0 krijgen..
pi_92639597
Ik ben wel benieuwd, toch wel een OS met enorme potentie.
pi_92649078
Wilde ik een topic openen over de pre 3, zie ik dat je al goed werk hebt gedaan!
Klasse!

Is inderdaad een mooi apparaat, zit nu nog met een iphone 3gs..
Kan me indenken in jou probleem dat je apps mist..

Heb nu een HP laptop, zou zeker ( na het zien van dat filmpje) ook die tablet willen en daarnaast een pre 3..
Zou een mooi complete set zijn, die hopelijk goed met elkaar communiceren

zoals in dit filmpje te zien( 0.48 min communicatie tussen touchpad en pre)

Dat is toch geweldig.. Hopelijk zien ontwikkelaars ook wat een potentie dit heeft, zodat er wat apps worden geschreven!

Bovendien een 1.4 ghz processor in de pre 3 SHOOPDAWHOOOP
pi_92651110
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 18:52 schreef Martinous het volgende:
Is inderdaad een mooi apparaat, zit nu nog met een iphone 3gs.. Kan me indenken in jou probleem dat je apps mist..
Hm... Om eerlijk te zijn zou ik alleen WhatsApp echt missen. De rest? Ach, daar kan ik mee leven. Maar webOS is echt een stap achteruit wat betreft applicaties, je hebt veel minder keuze.

quote:
Heb nu een HP laptop, zou zeker ( na het zien van dat filmpje) ook die tablet willen en daarnaast een pre 3..
Zou een mooi complete set zijn, die hopelijk goed met elkaar communiceren
Waarom wil je een Pre3? Ik bedoel, waarom niet de recentste iPhone die uitkomt in de zomer of waarom geen Android-toestel? Wat trekt je aan de Pre3?

En als ik het goed heb begrepen, heb je geen ervaring met webOS. Wil je zo'n 'gok' wagen? Qua apps stelt webOS namelijk heel erg weinig voor in vergelijking met iOS of Android.

quote:
zoals in dit filmpje te zien( 0.48 min communicatie tussen touchpad en pre)

Dat is toch geweldig.. Hopelijk zien ontwikkelaars ook wat een potentie dit heeft, zodat er wat apps worden geschreven!
Check dit eens:
Vanaf 31:15. (Wat er in jouw video te zien is, is ook gedemonstreerd. Vanaf 53:30. Touch to share!)

:9.

Wat ik wel jammer vind is dat de TouchPad geen gesture area heeft. Dat maakt webOS (en Pre) toch net iets specialer.

quote:
Bovendien een 1.4 ghz processor in de pre 3 SHOOPDAWHOOOP
Op *dit* moment klinkt dat zeer goed, maar het komt pas uit in de zomer. En dat is wat ik hier jammer aan vind... Er kan veel veranderen in die paar maanden. Ik hoop dat 1.4 Ghz in de zomer net zo aantrekkelijk is zoals het is op dit moment.

Tussen iOS, Android en webOS (met alledrie ervaring) zou ik zonder aarzelen kiezen voor webOS.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2011 19:48:58 ]
pi_92670796
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 19:36 schreef zarGon het volgende:

Waarom wil je een Pre3? Ik bedoel, waarom niet de recentste iPhone die uitkomt in de zomer of waarom geen Android-toestel? Wat trekt je aan de Pre3?
Ik moet erbij zeggen dat ik pas aan het einde van het jaar een nieuwe telefoon mag uitzoeken hoor;)
Oke pluspunten:
- Design ( ziet er zeker goed uit!)
- Fysiek toetsenbord
- Gesture area ( ziet er gaaf uit)
- Het is geen 13 in een dozijn telefoon
- Super connectie tussen tablet en telefoon

Bovendien kan de gemiddelde nederlander niet verder kijken dan apple en android. Niet gezegd dat dat slecht is, maar als er dan zo'n beauty op de markt gaat komen( hopelijk)

Downside:
- Minder apps

quote:
En als ik het goed heb begrepen, heb je geen ervaring met webOS. Wil je zo'n 'gok' wagen? Qua apps stelt webOS namelijk heel erg weinig voor in vergelijking met iOS of Android.
Qua apps misschien wel, maar qua wow-factor niet.:)
Ik vind het wel leuk om iets anders te hebben dan de menigte.. En wanneer developers de telefoon ontdekken, dan wordt er vast wel wat voor geschreven..

quote:
Op *dit* moment klinkt dat zeer goed, maar het komt pas uit in de zomer. En dat is wat ik hier jammer aan vind... Er kan veel veranderen in die paar maanden. Ik hoop dat 1.4 Ghz in de zomer net zo aantrekkelijk is zoals het is op dit moment.
Maar waarom heb je veel processor snelheid nodig? Als je veel apps draait..
Die zijn er toch weinig;)
Nee, je hebt gelijk.. MIsschien komen de meeste fabrikanten nu met dualcore processoren..
Maar wat moet er dan nog zo veel sneller zou je denken?

Hoe zit dat trouwens met de scherm resolutie, is die hoger dan bijv. 3gs?

quote:
Tussen iOS, Android en webOS (met alledrie ervaring) zou ik zonder aarzelen kiezen voor webOS.
Android heeft het ook nog niet in vergelijking met ios, maar bij ios loop je tegen zoveel muren aan!
pi_92670926
Wat is dat toch met die apps? Ik gebruik ze amper, als ik wil gamen ga ik wel xboxen, en als ik aan het reizen ben lees ik toch een boek... De enige apps die ik gebruik op android zijn om het OS te tweaken :{
pi_92670936
Het is inderdaad wel een nadeel dat er minder apps zijn voor WebOS, maar dat komt meer door de beperkte verkrijgbaarheid van de Pre dan door het OS zelf. De Pre is alleen in Engeland, Duitsland en Spanje te koop geweest geloof ik. Zodra deze toestellen een beetje gaan lopen, krijg je vanzelf de belangrijkste apps ook op WebOS.

Bovendien waren de spellen van Gameloft al eerder op de Pre te krijgen dan op Android of WP7, en daar zatten een hoop leuke tussen als Let's Golf, Shrek Kart, NOVA en Gangstar :)

Ik vind die Pre3 wel een heel erg mooi toestel. Maar zoals ik eerder zei, hoop ik wel dat er een virtueel toetsenbord op zit deze keer. Het uitschuifbare toetsenbord is handig, maar ik zou een virtueel (landscape) toetsenbord echt missen.
pi_92671047
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:11 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat is dat toch met die apps? Ik gebruik ze amper, als ik wil gamen ga ik wel xboxen, en als ik aan het reizen ben lees ik toch een boek... De enige apps die ik gebruik op android zijn om het OS te tweaken :{
Good for you :) Het mooie van apps voor alles is dat je op elk moment, overal, praktisch alles kunt doen. Sta je in de boekenwinkel en zie je een boek dat je leuk lijkt maar dat je verder niet kent? Dan scan je de barcode en krijg je reviews en plaatsen waar je hem goedkoper kunt krijgen. Ben je ergens de toerist aan het uithangen en wil je weten waar je lekker kunt eten? Dan heb je daar Yelp voor. Wil je weten hoe laat je trein komt? NS reisplanner. Verveel je je en heb je geen boek bij je? Dan heb je de Kindle-app, of je zet de StumbleUpon-app op je telefoon en je verveelt je nooit meer, of je kijkt een video in de app van TEDtalks als je je te goed voelt om te stumblen.

Iets opzoeken? Wikipedia, IMDB, Google, Maps..

Apps maken het leven steeds makkelijker :)
pi_92671176
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:17 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Good for you :) Het mooie van apps voor alles is dat je op elk moment, overal, praktisch alles kunt doen. Sta je in de boekenwinkel en zie je een boek dat je leuk lijkt maar dat je verder niet kent? Dan scan je de barcode en krijg je reviews en plaatsen waar je hem goedkoper kunt krijgen. Ben je ergens de toerist aan het uithangen en wil je weten waar je lekker kunt eten? Dan heb je daar Yelp voor. Wil je weten hoe laat je trein komt? NS reisplanner. Verveel je je en heb je geen boek bij je? Dan heb je de Kindle-app, of je zet de StumbleUpon-app op je telefoon en je verveelt je nooit meer, of je kijkt een video in de app van TEDtalks als je je te goed voelt om te stumblen.

Iets opzoeken? Wikipedia, IMDB, Google, Maps..

Apps maken het leven steeds makkelijker :)
Een boek lezen op je telefoon :D Succes :D TED heb ik al op mijn iPod Classic, en IMDB, Wikipedia en Google zoek ik wel door op mijn browser. Maps staat standaard al op telefoons over het algemeen.
pi_92671645
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het is inderdaad wel een nadeel dat er minder apps zijn voor WebOS, maar dat komt meer door de beperkte verkrijgbaarheid van de Pre dan door het OS zelf. De Pre is alleen in Engeland, Duitsland en Spanje te koop geweest geloof ik. Zodra deze toestellen een beetje gaan lopen, krijg je vanzelf de belangrijkste apps ook op WebOS.

Bovendien waren de spellen van Gameloft al eerder op de Pre te krijgen dan op Android of WP7, en daar zatten een hoop leuke tussen als Let's Golf, Shrek Kart, NOVA en Gangstar :)

Ik vind die Pre3 wel een heel erg mooi toestel. Maar zoals ik eerder zei, hoop ik wel dat er een virtueel toetsenbord op zit deze keer. Het uitschuifbare toetsenbord is handig, maar ik zou een virtueel (landscape) toetsenbord echt missen.
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:24 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Een boek lezen op je telefoon :D Succes :D TED heb ik al op mijn iPod Classic, en IMDB, Wikipedia en Google zoek ik wel door op mijn browser. Maps staat standaard al op telefoons over het algemeen.
Zo kun je alles redeneren.. Feit blijft dat wanneer je een dedicated app voor iets hebt, het in de meeste gevallen sneller werkt dan je browser..
( ja een uitzondering daar gelaten, daarom de " in de meeste gevallen ")
pi_92674821
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:24 schreef DutchErrorist het volgende:
Een boek lezen op je telefoon :D Succes :D
RetinaDisplay, gaat prima, en je vorderingen worden gesynchroniseerd met je ereader :)
quote:
TED heb ik al op mijn iPod Classic,
Ook als app neem ik aan?
quote:
en IMDB, Wikipedia en Google zoek ik wel door op mijn browser.[quote]
Is niet te vergelijken, zeker IMDB niet.
[quote]
Maps staat standaard al op telefoons over het algemeen.
Ja, klopt. Als app.
pi_92677781
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 12:28 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

RetinaDisplay, gaat prima, en je vorderingen worden gesynchroniseerd met je ereader :)

[..]

Ook als app neem ik aan?

[..]

Ja, klopt. Als app.
Oke laten we even ons enthousiasme houden bij de zojuist aangekondigde Pre 3, veer en Touchpad. Die ons leven gaan veranderen in positieve zin!
pi_92677813
Ik hoop dat er ook een 7" WebOS tablet komt in de toekomst. De 9,7" iPad vond ik ook te groot.
pi_92685839
Heeft die Pre 3 nou 512 mb ram?

En wat zou die nou gaan kosten? Net als die tablet..
Als ze willen concurreren, dan zullen ze toch echt rond die 500 dollar moet gaan zitten..
pi_92714251
er zijn trouwens nog maar weinig filmpjes van webOS 2.2 te zien,
weet iemand wat er zoal veranderd is?
pi_92971879
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 09:59 schreef Martinous het volgende:

[..]

Ik moet erbij zeggen dat ik pas aan het einde van het jaar een nieuwe telefoon mag uitzoeken hoor;)
Oke pluspunten:
- Design ( ziet er zeker goed uit!)
- Fysiek toetsenbord
- Gesture area ( ziet er gaaf uit)
- Het is geen 13 in een dozijn telefoon
- Super connectie tussen tablet en telefoon

Bovendien kan de gemiddelde nederlander niet verder kijken dan apple en android. Niet gezegd dat dat slecht is, maar als er dan zo'n beauty op de markt gaat komen( hopelijk)

Downside:
- Minder apps

[..]

Qua apps misschien wel, maar qua wow-factor niet.:)
Ik vind het wel leuk om iets anders te hebben dan de menigte.. En wanneer developers de telefoon ontdekken, dan wordt er vast wel wat voor geschreven..

[..]

Maar waarom heb je veel processor snelheid nodig? Als je veel apps draait..
Die zijn er toch weinig;)
Nee, je hebt gelijk.. MIsschien komen de meeste fabrikanten nu met dualcore processoren..
Maar wat moet er dan nog zo veel sneller zou je denken?

Hoe zit dat trouwens met de scherm resolutie, is die hoger dan bijv. 3gs?

[..]

Android heeft het ook nog niet in vergelijking met ios, maar bij ios loop je tegen zoveel muren aan!
De eerste Pre heeft een 600 Mhz-processor en dat is niet altijd even krachtig genoeg. De tweede Pre heeft een 1 Ghz-processor en dat werkt al vele malen vloeiender en komt webOS beter tot zijn recht. 1.4 Ghz zal dus meer dan genoeg zijn. Waar ik op doelde was dat de concurrenten op dat moment producten met een aantrekkelijkere cpu zullen/kunnen/gaan uitbrengen (zoals je aangeeft o.a. dualcore-cpu's).

iPhone 3GS heeft een resolutie van 320x480, Pre 3 een resolutie van 480x800. (iPhone 4: 640×960.)
pi_92972059
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 10:12 schreef Splackavellie02 het volgende:

Tja, als er een virtuele toetsenbord op zou zitten, konden ze net zo goed ook een toetsenbordloze versie uitbrengen. :P.

Ik hoop dat HP/Palm de marketing dit wel in orde zal hebben en dat het toetsel in zoveel mogelijk landen uitkomt.
pi_92972374
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:03 schreef Martinous het volgende:
Heeft die Pre 3 nou 512 mb ram?
Ja, 512 MB RAM. Net zoals de Pre 2.

quote:
En wat zou die nou gaan kosten? Net als die tablet..
Als ze willen concurreren, dan zullen ze toch echt rond die 500 dollar moet gaan zitten...
Jep, in ieder geval moet het minder kosten dan de iPad. :P. Ik gok dat het in de buurt zal zitten van de Android-tablets en RIM's PlayBook.
pi_92975422
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

Tja, als er een virtuele toetsenbord op zou zitten, konden ze net zo goed ook een toetsenbordloze versie uitbrengen. :P.
Nu het beeldscherm groot genoeg is, mag dat van mij ook best, hoor. Surfen gaat veel lekkerder in landscape-mode, en dan is het zonde dat je elke keer je toestel moet draaien als je wat wilt typen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')