Dat hij anti-Mubarak is maakt me niet uit, want ik ben zelf ook niet pro-Mubarak. Tofik Dibi is geen giegelmarokaan. Niet dat ik op Van Bommel zou stemmen, maar ik heb wel symphatie voor hem. Ik zoek nog een sympathieke rechtse politicus voor in mijn UI.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:29 schreef eriksd het volgende:
Wat een treurigheid zeg. Van Bommel de anti-Egypte demonstrant en een of andere giechelmarokkaan
Oh btw;
[..]
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:54 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik ken jouw soort toch. Het soort dat stiekem helemaal niets heeft met de vrijheid van meningsuiting. Het soort dat er z'n hand niet voor omdraait om een andere user met een afwijkende mening een ban aan te smeren en er vervolgens langs de zijlijn besmuikt bij te gaan staan lachen.
Heel apart trouwens: dat is echt zo'n typisch trekje van "linksen". Daar herken je ze aan.
Kan er ook niet wakker van liggen. Bovendien is het vrijdag, dus ik heb bijzonder weinig zin in een venijnig debat.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:11 schreef eriksd het volgende:
Tja, sommige mensen hebben gewoon geen realiteitszin. Zijn vaak zelf de gevaarlijke.
In ieder geval niets van aantrekken. Alhoewel je dat toch niet doet
http://www.speld.nl/2011/02/10/recensie-speech-mubarak/quote:Krachtige symboliek kan zwaktes niet verhullen
Door de Redactie | 10 February 2011 | Buitenland
Meer van de Redactie
Halsreikend werd uitgekeken naar de nieuwe speech van Mubarak. De premièredag leverde een kleine 84 miljoen kijkers op, een mooi aantal voor een presidentiële speech. Hoewel Mubaraks toespraak sterk begon, net als veel van zijn eerdere werk, eindigde het verhaal verwarrend. De Speld sprak met enkele experts die eensgezind waren in hun oordeel: Mubarak haalde zijn gebruikelijke niveau bij lange na niet.
De kunst van het weglaten beheerst Mubarak als geen ander, aldus Jort Kelder, in het dagelijks leven speechschrijver van Mark Rutte. Mubarak is een man van de stiltes om de woorden heen. Hij creëert een spanningsveld, door bepaalde dingen net niet expliciet te maken. Als dat goed wordt uitgevoerd, zuigt het je echt mee. Over Mubaraks laatste opvoering is Kelder echter niet zo te spreken. Je ziet dat de zenuwen hem parten spelen. Zijn timing is niet op het vertrouwde hoge niveau.
Theaterregisseur Ivo van Hove noemt de setting van het geheel ouderwets. Het blauwe decor, met subtiele ondertonen van nationalistische symboliek, en de statische cameravoering vereisen een beeldende dialoog. Van Hove spreekt van een klassiek Shakespeariaanse aanpak. Het verhaal wordt hierbij volledig verbaal gedragen door de protagonist, zo legt de regisseur uit. Mubarak weet natuurlijk hoe je een publiek moet bespelen. Hij wist vroeger met een subtiele grap de sfeer nog wel eens wat te ontspannen. Daarvan was nu echter weinig te zien.
De keus om de speech niet voor een livepubliek op te nemen vindt Van Hove begrijpelijk, maar hij is minder enthousiast over de live uitgezonden vertaling. De term overdracht van een gedeelte van de macht blijkt bij veel kijkers tot verwarring te leiden. Ook het gebrek aan variatie, de halfzachte ontknoping en het uitblijven van ontploffingen wekken teleurstelling
Meer dan 800.000 bezoekers zijn nu op weg naar het paleis om hun geld terug te eisen. Daarbij schreeuwen zij (We vonden het boek leuker red.)
Eindcijfer: drie en een halve pyramide (van de elf)
gewoon Urkel.....quote:Op vrijdag 11 februari 2011 10:54 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dat hij anti-Mubarak is maakt me niet uit, want ik ben zelf ook niet pro-Mubarak. Tofik Dibi is geen giegelmarokaan. Niet dat ik op Van Bommel zou stemmen, maar ik heb wel symphatie voor hem. Ik zoek nog een sympathieke rechtse politicus voor in mijn UI.
Ik zal nog eens nadenken aan welke voorwaarden mijn UI moet voldoen.
Lijsttrekster NH van de OSF ?quote:
Jij kent haar nog.quote:
Welke serie was dat?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:42 schreef betyar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
It's Stephanie Tanner![]()
Zo die heeft wel 2 pluspuntenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:42 schreef betyar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
It's Stephanie Tanner![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |