Nee, je moet het zien als een leuk experimentje, meer niet.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:47 schreef MichielPH het volgende:
[..]
En het is al heel vaak uitgelegd dat je op deze manier dat doel niet bereikt, maar dat wordt dan weer gezien als wetenschappelijke hoeblidoebli en vervolgens genegeerd.![]()
Dan vraag ik je aan te wijzen waar mijn bijdrage aan de discussie niet over het experiment gaat. Dit is een openbaar forum, en zolang de discussie ontopic is en we beleefd blijven doen tegen elkaar, mag ik gewoon meedoen met de discussie over dit experiment.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind de discussie over dit punt eigenlijk wel klaar zo. Ik verzoek je je eigen topic te maken over wat je wilt zeggen, maar dit gaat over het experiment. Anders blijven we aan de gang.
2 niet dan? Je kunt toch in elke kamer 2 bordjes zetten ofzo? (en dan enkel die op je slaapkamer instralen) of anders 6 bordjes. Waarom maar 2? Het is zelfs geen experiment te noemen, ongeacht de uitkomst.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dan 9 bordjes na een tijdje behoorlijk in de weg staan
Waarom zoveel? Het is toch veel duidelijker met 2 helften?quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:02 schreef Michielos het volgende:
[..]
2 niet dan? Je kunt toch in elke kamer 2 bordjes zetten ofzo? (en dan enkel die op je slaapkamer instralen) of anders 6 bordjes. Waarom maar 2? Het is zelfs geen experiment te noemen, ongeacht de uitkomst.
Zoiets als: Ik ga een experiment uitvoeren. Mannen worden ouder dan vrouwen (mijn voorbarige conclusie). We nemen Piet en Ria. Ria sterft eerder. Zie je wel mannen worden ouder dan vrouwen (immers het moet wel aan ouderdom liggen, waar moet het anders aan liggen?).
Wat zou dit experiment zeggen volgens jullie?
Dat vind ik echt jammer.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:16 schreef mousy31 het volgende:
Lavenderr ik baal ook hoor..... waarom toch altijd dat moeilijke gedoe van mensen die niks geloven hier in TRU? Altijd dat gez**k nooit eens een leuke discussie maar altijd weer de discussie over of iets wel of niet bestaat. En niet aan willen nemen als dat t doel niet is, maar dat het doel is gewoon een test en maar zien wat ervan komt.
Zo jammer dit en echt niet leuk voor vogeltjesdans.Ik ga dan mn experiment met tuinkers ook niet uitvoeren. Heb geen zin in die wellus nietus discussie.
Vind je mijn bijdragen opdringerig? Ik krijg eerder het idee dat de 'believers' bijdragen die stroken met hun eigen ideeën niet wenselijk vinden. Kortom: je mag meepraten als je je maar wel als een 'believer' gedraagt. Zo niet, dan donder je maar op. Dat wil er bij mij niet in. Ik vind TRU een interessant subforum. Ik kan mezelf geen 'believer' noemen, maar ik vind het wel leuk om inhoudelijk een bijdrage te leveren. Ik doe dat volgens mij op een manier waarbij ik anderen in hun waarde laat. Dat jullie het niet eens zijn met mijn visie vind ik helemaal niet erg, maar wees dan wel zo fatsoenlijk om mij mijn visie ook te gunnen en niet af te doen als zeurpieterij en moeilijk doen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:27 schreef Bastard het volgende:
...
Maar dat opdringen en moeilijk doen is schrijnend
*Aansluit. & zie [TRU FB] waarin niet alle topics gelijke behandeling krijgen voor die discussiequote:Op woensdag 23 februari 2011 19:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Vind je mijn bijdragen opdringerig? Ik krijg eerder het idee dat de 'believers' bijdragen die [edit: ehm...ik neem aan dat hier het woordje 'niet' zou moeten staan] stroken met hun eigen ideeën niet wenselijk vinden. Kortom: je mag meepraten als je je maar wel als een 'believer' gedraagt. Zo niet, dan donder je maar op. Dat wil er bij mij niet in. Ik vind TRU een interessant subforum. Ik kan mezelf geen 'believer' noemen, maar ik vind het wel leuk om inhoudelijk een bijdrage te leveren. Ik doe dat volgens mij op een manier waarbij ik anderen in hun waarde laat. Dat jullie het niet eens zijn met mijn visie vind ik helemaal niet erg, maar wees dan wel zo fatsoenlijk om mij mijn visie ook te gunnen en niet af te doen als zeurpieterij en moeilijk doen.
Ik ben ook geen believer, maar wel erg benieuwd en geinteresseerd in dit soort zaken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vind je mijn bijdragen opdringerig? Ik krijg eerder het idee dat de 'believers' bijdragen die stroken met hun eigen ideeën niet wenselijk vinden. Kortom: je mag meepraten als je je maar wel als een 'believer' gedraagt. Zo niet, dan donder je maar op. Dat wil er bij mij niet in. Ik vind TRU een interessant subforum. Ik kan mezelf geen 'believer' noemen, maar ik vind het wel leuk om inhoudelijk een bijdrage te leveren. Ik doe dat volgens mij op een manier waarbij ik anderen in hun waarde laat. Dat jullie het niet eens zijn met mijn visie vind ik helemaal niet erg, maar wees dan wel zo fatsoenlijk om mij mijn visie ook te gunnen en niet af te doen als zeurpieterij en moeilijk doen.
Eens.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:38 schreef jogy het volgende:
Het is natuurlijk best leuk om een keer een test op te zetten die wat strikter is opgezet en niet als een leuke semi-test die niet al te serieus genomen hoeft te worden. We hebben op het forum wel een aantal mensen die zich met enige vorm van remote healing bezig houden en zelfs nog een paar onpartijdige mensen die één of andere rol kunnen spelen om het relatief waterdicht te krijgen (internet-testen krijg je nooit en te nimmer waterdicht door de vele manieren van onzichtbare communicatie natuurlijk dus het werkt wel een deel op vertrouwen, doe je niks aan)
Maar dit topic gaat dus gewoon over vogeltjesdans test en als iemand een beter idee heeft voor een test die op hetzelfde principe gestoeld is maar met andere voorwerpen en eventueel een paar controles in plaats staat het ze vrij om er een topic over te maken of te wachten tot vogeltjesdans zijn test is afgelopen en dan te beginnen.
Prima, als je mijn posts terugleest zul je zien dat ik het woord 'wetenschappelijk' nergens heb genoemd.quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ben ook geen believer, maar wel erg benieuwd en geinteresseerd in dit soort zaken.
En natuurlijk mag je hier je bijdrage leveren, graag zelfs.
Het gaat er alleen om dat het niet wetenschappelijk bedoeld is, en dat ook niet pretendeert. Het is een test met een boterham. Experimentje. Gewoon leuk.
Ik geloof niet dat ik je posts genegeerd heb, indien wel, sorry.quote:Op woensdag 23 februari 2011 22:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Prima, als je mijn posts terugleest zul je zien dat ik het woord 'wetenschappelijk' nergens heb genoemd.
In de TRU netiquette staat dat je welkom bent als je "de doelgroep van dit forum respecteert". Om te beginnen zou ik niet weten wie de doelgroep is, want daar reken ik me als geïnteresseerde non-believer ook toe, maar los daarvan verwacht ik dat er respect van twee kanten is, en dat ontbreekt i.m.o. Ik zie werkelijk niet waar ik onrespectvol met anderen om ga, of waar ik anderen mijn mening probeer op te dringen. Daar staat wel tegenover dat mijn posts worden genegeerd, en tenslotte als vermoeiend of gezeur worden bestempeld. Ik respecteer jullie visie, alhoewel ik het er mee oneens ben. Respecteer dan ook mijn visie, alhoewel jullie het er wellicht mee oneens zijn. Ik laat TS graag zijn proefje doen, en dat mag hij op zijn manier doen, maar dat laat onverlet dat ik vind dat je er op een forum op een normale manier over van gedachten moet kunnen wisselen, wat niet inhoudt dat je het per se met elkaar eens moet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |