abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92582166
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:21 schreef Casos het volgende:
En hoe ga je daar dan ooit weer uitkomen? Niemand die een nieuwe buurman wil die uit een tokkiewijk komt, niemand die zo'n persoon alleen al zal uitnodigen voor een sollicitatie.

jij leeft nog in de illusie dat de mensen waar het om gaat ooit nog gewaardeerde leden van de maatschappij zullen worden _O- _O-
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_92582172
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:57 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens mij moet je ook een bepaald type mens zijn om hier wat voor te voelen. Het is ook een bijzonder simplistische oplossing. Ooh, regulier straffen helpt niet, dus laten we een Tokkie-ghetto bouwen, alle gekken daar dumpen en niet meer naar hen omkijken. Vertel, hoe creeer je in godsnaam een betere samenleving op deze wijze. Je kunt beter inzetten op beleid dat voorkomt dat mensen zich zo gaan gedragen. Verbeter hun sociaal-economische positie bijvoorbeeld. Hiermee creeer je een neerwaartse spiraal van ellende. Of denk je dat die mensen het allemaal maar pikken dat ze opgesloten zitten in een of ander concentratiekamp? Gaan we gewapende bewakers bij de ingangen van het dorp plaatsen om hen binnen te houden?
Dikgedrukte. Kap daarmee. De intro voor persoonlijk geneuzel. Hebben we geen zin in. Voor de rest met je eens...en het woord straffen i.p.v weglopen van de problemen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_92582196
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

jij leeft nog in de illusie dat de mensen waar het om gaat ooit nog gewaardeerde leden van de maatschappij zullen worden _O- _O-
Ja hoor. Net als dat het andersom kan. Mensen uit een gewaardeerd gezin die tokkies worden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_92582198
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

:Y
Dit leidt op den duur tot grote onrust. Op een gegeven moment pikken mensen het niet langer dat zij opgesloten zitten in zo'n ghetto. En omdat in veel gevallen tuig betreft weten zij wel hoe ze een flink potje moeten rellen. Nee, op de lange termijn werkt dit absoluut averechts.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92582209
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:42 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Daar zou ik dan weer minder voorstander van zijn. Al zou het als corrigerende maatregel wellicht prima kunnen werken. Ook preventief.

Nogmaals je zal in zon buurt wonen. De verhalen van mensen die zoiets meemaken zijn ronduit schrijnend.

Zelf ook een keer behoorlijk asociale buren gehad en het verziekt heel je leven kan ik je vertellen.

Prioriteit is dus éérst de buurt ontlasten en dán pas kijken naar een eventuele. behandeling/ondersteuning van de daders. Niet dat de hele buurt maanden in de teringzooi zit omdat de hulpverlening in Nederland nu eenmaal ellenlange wachtlijsten kent.
Want hier krijg je geen teringzooi van, wil je zeggen? :D
pi_92582211
Goed plan, trailerparks in Nederland.
pi_92582235
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit leidt op den duur tot grote onrust. Op een gegeven moment pikken mensen het niet langer dat zij opgesloten zitten in zo'n ghetto. En omdat in veel gevallen tuig betreft weten zij wel hoe ze een flink potje moeten rellen. Nee, op de lange termijn werkt dit absoluut averechts.
Dus wij moeten wel pikken dat dat soort mensen je huis devalueert en je omgeving terroriseert? Waarom denk je in godsnaam iedere keer vanuit de dader z'n perspectief. Wat kan het mij schelen dat hun niet blij zijn met hun situatie, ze hebben het er zelf naar gemaakt. Het kan mij wel wat schelen als die idioten naast mij wonen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92582250
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee. Deportatie is naar mijn idee echter niet de oplossing. Helemaal niet als je al het tuig vervolgens bij elkaar flikkert. Daarmee creeer je, zoals hierboven al wordt gezegd, een criminele vrijstaat waar mensen elkaar naar het leven staan en de politie buiten de deur wordt gehouden. Volgens mij kost zo'n ghetto de samenleving juist klauwen met geld. Tenzij je het aanpakt zoals de Duitsers in Warschau, maar dat is zelfs de PVV een tikkeltje te gek, vermoed ik.
Ik denk dat er nog zat plek is in Siberie waar de rest van de mensheid geen last heeft van deze pareltjes van de maatschappij.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_92582261
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:58 schreef Stokstaart het volgende:
De "Maatregel Inrichting Stelselmatige Daders" is alleen voor veelplegers die zich herhaaldelijk schuldig hebben gemaakt aan strafbare feiten. Als iemand structureel zorgt voor overlast kan dit prima zonder ook daadwerkelijk eerder te zijn veroordeeld voor diezelfde feiten. Daarom zit men ook in afwachting van een rechtszaak en is men geen dader zoals je zelf al eerder stelde.
Uhm ja en dus? Volgens mij is de ISD een prima maatregel voor reeds veroordeelde mensen. Wat wil jij dan? Mensen gewoon wegzetten zonder veroordeling?

quote:
Het probleem centraliseren kan prima als oplossing dienen. Bovendien kun je door de inrichting/bouw van zo'n 'ghetto' zorgen dat overlast geminimaliseerd blijft. In reguliere woonwijken is dit zelden mogelijk.
Op welke wijze wordt de overlast geminimaliseerd, want de maatregel is totaal niet gericht op herintreding in de maatschappij. Na 3/4 jaar in de ghetto, moeten ze weer terug de samenleving in.
Allah Al Watan Al Malik
pi_92582267
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog zat plek is in Siberie waar de rest van de mensheid geen last heeft van deze pareltjes van de maatschappij.
We kunnen ook gewoon de werkverschaffingskampen in Drenthe weer openen. *O*
pi_92582270
quote:
13s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:03 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dus wij moeten wel pikken dat dat soort mensen je huis devalueert en je omgeving terroriseert? Waarom denk je in godsnaam iedere keer vanuit de dader z'n perspectief. Wat kan het mij schelen dat hun niet blij zijn met hun situatie, ze hebben het er zelf naar gemaakt. Het kan mij wel wat schelen als die idioten naast mij wonen.
Dan pas je de regels zo aan dat de politie sneller kan ingrijpen. Je gaat goddomme toch geen ghetto's bouwen?
pi_92582274
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Want hier krijg je geen teringzooi van, wil je zeggen? :D
Zo'n getto kun je als 'normale' burger vermijden. De huidige situatie is zo dat ze overal te pas en te onpas opduiken. Vervolgens worden ze uit hun huis geknikkerd en gaan ze elders gewoon weer opnieuw beginnen met rotzooi schoppen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92582291
quote:
13s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:03 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Hiermee verschuif je het probleem niet, maar maak je het alleen maar erger.
pi_92582297
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan pas je de regels zo aan dat de politie sneller kan ingrijpen. Je gaat goddomme toch geen ghetto's bouwen?
De politie sneller in kan grijpen? Je moet bij een waarschuwingsschot al met reuma door het leven van al het papierwerk dat je op je rug gesmeten krijgt. Man, je weet niet waar je 't over hebt.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92582298
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uhm ja en dus? Volgens mij is de ISD een prima maatregel voor reeds veroordeelde mensen. Wat wil jij dan? Mensen gewoon wegzetten zonder veroordeling?

[..]

Op welke wijze wordt de overlast geminimaliseerd, want de maatregel is totaal niet gericht op herintreding in de maatschappij. Na 3/4 jaar in de ghetto, moeten ze weer terug de samenleving in.
We hebben in Nederland ook nog een aantal oude Nazi-kampen. Die kunnen we natuurlijk ook heropenen.
pi_92582299
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:57 schreef paddy het volgende:

[..]

Oké, we hebben het hier al niet meer over wettelijk veroordeeld gedrag, maar voor jou onwenselijk gedrag. Wat is dan onwenselijk volgens jou?

Ik moet meer en meer denken aan een film waar zelfs de hond zijn stembanden werd uitgesneden omdat hij niet mocht blaffen. Nog even en we hebben Noord-Korea in Nederland
Ik heb het primair wel over wettelijk veroordeeld gedrag, waarvan de maatschappij duidelijk schade ondervind en om die reden onwenselijk is. Voor notoire veelplegers, die zich ook in de toekomst niet weten te houden aan geldende regels en normen is het op een gegeven moment gewoon op.

In dat geval moet je voorzien in een humane oplossing waarbij je de maatschappij en de veelpleger zelf in bescherming neemt.
  donderdag 10 februari 2011 @ 11:06:13 #117
3542 Gia
User under construction
pi_92582302
-edit- Volledig offtopic

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 10-02-2011 11:34:47 ]
pi_92582319
-edit- quote is al weggehaald

[ Bericht 61% gewijzigd door paddy op 10-02-2011 11:35:13 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_92582321
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We kunnen ook gewoon de werkverschaffingskampen in Drenthe weer openen. *O*
Waarom? dan moet er een hek omheen en toezicht.

Je zou bijna spijt krijgen dat er niet meer een leuk eilandje te vinden is, dan kunnen ze daar een nieuwe maatschappij opbouwen. Australie is ook goed terecht gekomen.
pi_92582325
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hiermee verschuif je het probleem niet, maar maak je het alleen maar erger.
Nouja, we kunnen ook weer 1000 buurtvaders inhuren, en voor miljoenen aan buurthuizen bouwen en hopen dat over een jaar of 20 de kansen wonderbaarlijk op hun zijn nedergedaald inderdaad.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92582330
-edit- quote is al weggehaald

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 10-02-2011 11:35:48 ]
pi_92582339
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarom? dan moet er een hek omheen en toezicht.

Je zou bijna spijt krijgen dat er niet meer een leuk eilandje te vinden is, dan kunnen ze daar een nieuwe maatschappij opbouwen. Australie is ook goed terecht gekomen.
:O
pi_92582350
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:07 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nouja, we kunnen ook weer 1000 buurtvaders inhuren, en voor miljoenen aan buurthuizen bouwen en hopen dat over een jaar of 20 de kansen wonderbaarlijk op hun zijn nedergedaald inderdaad.
Wie zijn billen brandt...
pi_92582407
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wie zijn billen brandt...
De politie heeft pistolen, wapenstokken en pepperspray, geef ze a.u.b. een vrijbrief.

Kogel in het been, stok in de nek en spray in de ogen, dat zal ze meer leren dan een halfbakken 60 jarige buurtvader die met verhalen uit de jaren '50 zijn waanwereld tentoonspreid.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92582418
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 11:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als er geen ghetto's gebouwd worden ontstaan er op termijn vanzelf wel compounds, dat is ook geen wenselijke situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')