Als men die gasten op een zwarte lijst zet en die lijst vervolgens openbaar maakt onder woningbouwcorporaties komen ze vanzelf met hangende pootjes zich melden voor zo'n getto.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uhm ja en dus? Volgens mij is de ISD een prima maatregel voor reeds veroordeelde mensen. Wat wil jij dan? Mensen gewoon wegzetten zonder veroordeling?
[..]
Op welke wijze wordt de overlast geminimaliseerd, want de maatregel is totaal niet gericht op herintreding in de maatschappij. Na 3/4 jaar in de ghetto, moeten ze weer terug de samenleving in.
Hoe kom jij daarbij? Waaruit blijkt, in Nederland, dat het principe van compounds om de hoek gaat komen kijken?quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als er geen ghetto's gebouwd worden ontstaan er op termijn vanzelf wel compounds, dat is ook geen wenselijke situatie.
Ik vind het een onsmakelijk idee. Dit is vaak ook het keerpunt in science-fiction films over de toekomst van de mensheid. Om de criminaliteit het hoofd te bieden, worden mensen in aparte ghetto's geflikkerd. Om de een of andere reden wordt het in die films nooit gepresenteerd als een goed idee. Vraag me af hoe dat komt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als er geen ghetto's gebouwd worden ontstaan er op termijn vanzelf wel compounds, dat is ook geen wenselijke situatie.
Zoiets bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:02 schreef WhateverWhatever het volgende:
Goed plan, trailerparks in Nederland.
Dan kunnen particulieren het dus prima zelf oplossen, geen overheid voor nodig.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:12 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als men die gasten op een zwarte lijst zet en die lijst vervolgens openbaar maakt onder woningbouwcorporaties komen ze vanzelf met hangende pootjes zich melden voor zo'n getto.
Heb je niks van een rechters-verdict voor nodig![]()
Volgens mij bestaan er trouwens al lijsten van mensen die nergens meer welkom zijn.
of een normaal gezin zijn met een minderjarig junkie kind. nog zo'n leuke.quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:32 schreef teamlead het volgende:
Je zult maar per ongeluk in zo'n tokkiegezin geboren worden... meteen kansloos voor de rest van je leven...
Zoals de overheid verantwoordelijk is voor sociale woningbouw moeten die dan ook zo'n getto regelen. Anders gaan die gasten zwerven. Heb je dat weer.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan kunnen particulieren het dus prima zelf oplossen, geen overheid voor nodig.
Kernproeven in de Pacifische oceaan hebben ook nog geen Godzilla tot stand gebracht hoor.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het een onsmakelijk idee. Dit is vaak ook het keerpunt in science-fiction films over de toekomst van de mensheid. Om de criminaliteit het hoofd te bieden, worden mensen in aparte ghetto's geflikkerd. Om de een of andere reden wordt het in die films nooit gepresenteerd als een goed idee. Vraag me af hoe dat komt.
Klopt, maar daar kun je als gemeente op anticiperen. Dat is jaren niet gedaan, en nu komen ze met een maatregel op de proppen waarvan in het verleden al vaak genoeg is gebleken dat het niet werkt. Maar goed, het zal wel makkelijk scoren.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Of een normaal gezin zijn met dergelijke asocialen als buren. Nog zo'n leuke....quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:13 schreef simmu het volgende:
[..]
of een normaal gezin zijn met een minderjarig junkie kind. nog zo'n leuke.
totaal ongenuanceerde retoriek. ach ja, tis verkiezingstijd he
Maar de geschiedenis heeft wel uitgewezen dat ghetto's nooit een succes zijn.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kernproeven in de Pacifische oceaan hebben ook nog geen Godzilla tot stand gebracht hoor.
Australie.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar de geschiedenis heeft wel uitgewezen dat ghetto's nooit een succes zijn.
Niet te vergelijken. Of verwacht je dat de aso's een eigen provincie claimen? Hoe ga je die mensen trouwens aan het werk houden? Of is dat niet de bedoeling?quote:
Geef ze Texel.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Of verwacht je dat de aso's een eigen provincie claimen? Hoe ga je die mensen trouwens aan het werk houden? Of is dat niet de bedoeling?
Och ja, want het enige voorbeeld in de geschiedenis van samenlevingssegregatie was Hitler of Stalin of Mao.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kijk eens iets dichterbij huis. Hint: binnen een tijdsbestek van nu en 100 jaar terug.
Het is ook geen leuk idee, maar als andere voorzieningen in Nederland tekortschieten moet je toch op een gegeven moment naar een andere oplossing gaan kijken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het een onsmakelijk idee. Dit is vaak ook het keerpunt in science-fiction films over de toekomst van de mensheid. Om de criminaliteit het hoofd te bieden, worden mensen in aparte ghetto's geflikkerd. Om de een of andere reden wordt het in die films nooit gepresenteerd als een goed idee. Vraag me af hoe dat komt.
Je hebt gelijk; de ghetto's voor joden die waren opgezet door de katholieke kerk, waren ook een doorslaand succes.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och ja, want het enige voorbeeld in de geschiedenis van samenlevingssegregatie was Hitler.
Kijk naar het oude Rome zou ik zeggen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt gelijk; de ghetto's voor joden die waren opgezet door de katholieke kerk, waren ook een doorslaand succes.
Laten we hopen dat het net zo gaat als in de films. Op een gegeven moment wordt de situatie onhoudbaar wat leidt tot opstand waarna de normale bevolking wakker wordt met een happy end en een zonnige toekomst als gevolg. Maar gezien de hardliners in dit topic acht ik de kans daarop niet bijzonder groot.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het is ook geen leuk idee, maar als andere voorzieningen in Nederland tekortschieten moet je toch op een gegeven moment naar een andere oplossing gaan kijken.
In mijn ogen is het onwenselijk dat je de maatschappij stelselmatig laat verpesten door een kleine groep mensen die in de fout blijven gaan.
Voorzie dan in een soort van "Three strikes-systeem" waarbij de maatschappij gewoon beschermd wordt tegen bepaalde veelplegers.
Zoals een ISD maatregel. Oftewel, er zijn al genoeg systemen die gebruikt kunnen worden tegen schorriemorrie, maar toch ook nog menselijk zijn.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Het is ook geen leuk idee, maar als andere voorzieningen in Nederland tekortschieten moet je toch op een gegeven moment naar een andere oplossing gaan kijken.
In mijn ogen is het onwenselijk dat je de maatschappij stelselmatig laat verpesten door een kleine groep mensen die in de fout blijven gaan.
Voorzie dan in een soort van "Three strikes-systeem" waarbij de maatschappij gewoon beschermd wordt tegen bepaalde veelplegers.
Want de geschiedenis leert ons dat 'onmaatschappelijkheidsbestrijding' in deze vorm ook echt zin heeft, ja.quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |