SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door -jos- op 10-02-2011 11:34:33 ]WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
quote:BEIJING (AFP) – Police in southwest China have barred activists from distributing leaflets about anti-government protests in Egypt and Tunisia, deeming the news too sensitive, one dissident said Wednesday.
Activists in Guizhou province tried to hand out information about the demonstrations over the weekend, but police told them this was an "unusual period" and gave them 3,000 yuan ($450) to stop, Chen Xi told AFP.
Dat is zowel vrij nieuw (normaal wordt je volgens mij gewoon opgepakt) als vrij dom (vraag me af hoeveel mensen morgen die dingen net zo lang gaan uitdelen tot ze $450 krijgen).quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://news.yahoo.com/s/afp/20110209/wl_asia_afp/egyptpoliticsunrestchinarights
China koopt activisten om
[..]
Ja, nieuwsbulletin nu...quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:59 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Was een goede uitzending van Empire op AJE.
Ben benieuwd of die tanks nog verder on the move gaan
Volgens mij niet, maar ik kan het mis hebben natuurlijkquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:59 schreef alors het volgende:
Dat Empire was toch een herhaling van gisteren? of nog eerder..
Jah nu je het zegtquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:00 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ja, nieuwsbulletin nu...
Die gast van Empire (net op AJE) doet mij weer zo erg denken aan Ariaan van Dis
Volgens mij nog eerder ja maar nu helemaal gezien, aanrader.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:59 schreef alors het volgende:
Dat Empire was toch een herhaling van gisteren? of nog eerder..
quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:05 schreef sunny16947 het volgende:
LaurenBohn My friend Mohammed set up a school in #Tahrir -- free language courses. Calling all volunteers. #Jan25 #Egypt http://twitpic.com/3y27iw
Wat een briljant idee. Dat ze daar nog niet opgekomen zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:10 schreef yavanna het volgende:
evanchill Evan Hill
Tahrir Square, so far beyond modern Egyptian infrastructure. They have organic and non-organic trash bins. Put these ppl in government!
Voor wat het waard is, bevel is bevel toch?quote:
blakehounshell I saw the organic/non-organic trash bins in Tahrir today. Asked the guy where it came from. He shrugged. Nobody ever knows!quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:10 schreef yavanna het volgende:
evanchill Evan Hill
Tahrir Square, so far beyond modern Egyptian infrastructure. They have organic and non-organic trash bins. Put these ppl in government!
En het gebeurd allemaal vanzelf, en het gebeurd echt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat een briljant idee. Dat ze daar nog niet opgekomen zijn.
Idd wat een verschil met dit 'No shit Sherlock' topic nietwaar.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat een briljant idee. Dat ze daar nog niet opgekomen zijn.
Mooi toch.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:14 schreef MangoTree het volgende:
[..]
blakehounshell I saw the organic/non-organic trash bins in Tahrir today. Asked the guy where it came from. He shrugged. Nobody ever knows!
quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:21 schreef -jos- het volgende:
Die AJE live screens worden al 3 dagen niet meer geupdate, zal ik die uit de OP halen?
Groene klikoquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:22 schreef rakotto het volgende:
Iemand fotos van een organic trash bin= Wat is het precies=
GFT bakquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:22 schreef rakotto het volgende:
Iemand fotos van een organic trash bin= Wat is het precies=
okquote:
quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:24 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
effe een foto achter je huis nemen?
Nu begon ik te twijfelen maar zo te zien verschilt het per regioquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:24 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Huh bruin, heb wat gemist dan hier in Hilversum
Misschien werkt dat spreekwoord niet in het Arabisch.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:27 schreef RAVW het volgende:
waarom niet gelijk een paar grote vrachtauto's huren en dan de uitwerpselen van die 300.000 betogers een week opsparen en dan voor de deur van het regeringsgebouw gooien / storten![]()
en dan een boortje er bij stank voor dank
quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:26 schreef Flashbox het volgende:
VS: Egypte slaat eisen bevolking in de wind
(Novum/AP) - De regering van Egypte komt niet tegemoet aan zelfs maar de 'minimale eisen' tot hervorming van de Egyptische bevolking. Dat heeft het Witte Huis woensdag bij monde van woordvoerder Robert Gibbs gezegd. Washington waarschuwde dat de massale demonstraties aan zullen houden als er geen veranderingen worden ingevoerd.
"De regering heeft niet de noodzakelijke stappen genomen die het volk van Egypte wil zien", aldus Gibbs. "Dat is de reden dat steeds meer mensen naar buiten treden met hun grieven."
Gibbs meent dat sommige Egyptische leiders ten onrechte verwachten de demonstraties uit te kunnen zitten. Het nog steeds groeiende aantal mensen dat de straat op gaat is volgens hem echter het bewijs dat dat onmogelijk is. Gibbs meent dat nu de geest eenmaal uit de fles is, deze niet zo makkelijk erin terug te krijgen is.
Bio-gas?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:27 schreef RAVW het volgende:
waarom niet gelijk een paar grote vrachtauto's huren en dan de uitwerpselen van die 300.000 betogers een week opsparen en dan voor de deur van het regeringsgebouw gooien / storten![]()
en dan een boortje er bij stank voor dank
Het is een veelheid aan factorenquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:29 schreef Mr_Memory het volgende:
Iemand nog één vandaag gezien?
Een hele andere kijk op de zaak, niet het internet veroorzaak deze opstand, maar het feit dat 52% van de bevolking onder de 25 jaar is, jonge ontevreden mensen geven altijd problemen.
Zie de Russische en Franse revolutie, volgens de geleerden het zelfde (leeftijds) patroon.
Wat vinden jullie, gelul in de ruimte of een kern van waarheid![]()
Volgens mij speelt internet toch wel een grote rol in deze revolutie.
Maar het internet speelt een sleutelrol in de onderlinge communicatie.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:30 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het is een veelheid aan factoren
Kern van waarheid in die zin dat het zeker een belangrijke onderliggende oorzaak is. Gelul in de ruimte als ze zeggen dat internet géén invloed had.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:29 schreef Mr_Memory het volgende:
Een hele andere kijk op de zaak, niet het internet veroorzaak deze opstand, maar het feit dat 52% van de bevolking onder de 25 jaar is, jonge ontevreden mensen geven altijd problemen.
Zie de Russische en Franse revolutie, volgens de geleerden het zelfde (leeftijds) patroon.
http://weblogs.vpro.nl/ra(...)/standplaats-egypte/quote:Egypte, de bakermat van de Westerse cultuur, staat op een nieuw historisch keerpunt.
In 1995 verbleef verslaggever Chris Kijne voor het fameuze VPRO-radioprogramma Standplaats drie maanden in het Egypte van president Mubarak. In een 12-delige serie deed hij verslag van het leven in Cairo. Bij het zien en horen van de gebeurtenissen van de afgelopen tien dagen in Egypte komen de herinneringen in hem boven.
Dat lijkt me ook, anders was dit nooit zo georganiseerd.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Maar het internet speelt een sleutelrol in de onderlinge communicatie.
Het internet is inderdaad meer een (belangrijk!) middel dan een oorzaak.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Maar het internet speelt een sleutelrol in de onderlinge communicatie.
was al eerder voorbij-gekomen op het forum hierquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
[..]
http://weblogs.vpro.nl/ra(...)/standplaats-egypte/
12 radio-verslagen, bijna 6 uur. Het is wel van 15 jaar terug maar je kan wel een beetje beter 'beeld' krijgen van Egypte. Voor de geinteresseerden!
wel interessant, maar dat gaat dus niet over deze revolutiequote:Op woensdag 9 februari 2011 22:32 schreef MangoTree het volgende:
Ik weet niet of dit iets voor de OP is:
[..]
http://weblogs.vpro.nl/ra(...)/standplaats-egypte/
12 radio-verslagen, bijna 6 uur. Het is wel van 15 jaar terug maar je kan wel een beetje beter 'beeld' krijgen van Egypte. Voor de geinteresseerden!
quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:35 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
[..]
was al eerder voorbij-gekomen op het forum hier
God, die is ook van wereldnieuws naar wereldnieuws aan het hoppen he?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:36 schreef rakotto het volgende:
wyclef Wyclef Jean
Tomorrow morning 7am on Facebook!!! I will be performing a concert for the ppl of Egypt!! Tune in www.facebook.com/wyclef #egypt
14 minutes ago Favorite Retweet Reply
Ben ik het wel mee eens, internet is een middel, de oorzaak ligt veel dieper een soort jarenlangen onverzorgde wond.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het internet is inderdaad meer een (belangrijk!) middel dan een oorzaak.
Oh nee he, nu loopt het plein alsnog leeg, en ze waren zo dichtbij.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:36 schreef rakotto het volgende:
wyclef Wyclef Jean
Tomorrow morning 7am on Facebook!!! I will be performing a concert for the ppl of Egypt!! Tune in www.facebook.com/wyclef #egypt
Nee hoor, er staat een live scherm op Tahrirquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oh nee he, nu loopt het plein alsnog leeg, en ze waren zo dichtbij.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oh nee he, nu loopt het plein alsnog leeg, en ze waren zo dichtbij.
Op wie zouden ze oefenen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:39 schreef -jos- het volgende:
@wikileaks: WikiLeaks: Egyptian 'torturers' trained by FBI http://is.gd/kreaaW
quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:41 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Het is nog vroeg maar ik ga toch mijn luikjes sluiten, ik val hier bijna in slaap op mijn toetsenbord.
Succes nog voor de mensen die het vast weer laat gaan maken en een diepevoor de mensen bij Tahrir en People's Assembly.
Tahrir aan regime: Mag het internet morgenochtend weer uit?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:36 schreef rakotto het volgende:
wyclef Wyclef Jean
Ja, daarom juist.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:40 schreef -jos- het volgende:
[..]
Nee hoor, er staat een live scherm op Tahrir
Hahahaha, morgen zullen we eens zien wat er voor nieuwe hoofdbedeksels gaan komen. Goede stap van Mubarak om het plein eindelijk leeg te krijgen!quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tahrir aan regime: Mag het internet morgenochtend weer uit?
Ik ga NIET slapen voordat iedereen van dat plein af is!quote:
begin maar vast met koffie zetten dan , zal je nodig hebbenquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ga NIET slapen voordat iedereen van dat plein af is!
Psychologische oorlogsvoering, audio-terreur. Ze zetten de vreselijkste wapens in!quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Hahahaha, morgen zullen we eens zien wat er voor nieuwe hoofddeksel gaan komen. Goede stap van Mubarak om het plein eindelijk leeg te krijgen!
zoooooooo hey die hebben de verhalen echt goed afgestemd zeg.quote:
Voor de evt. Limburgers hier,....quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:05 schreef sunny16947 het volgende:
LaurenBohn My friend Mohammed set up a school in #Tahrir -- free language courses. Calling all volunteers. #Jan25 #Egypt http://twitpic.com/3y27iw
Vergelijkbaar met de pieptoon tegen hangjongerenquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Psychologische oorlogsvoering, audio-terreur. Ze zetten de vreselijkste wapens in!
Internet is niet de oorzaak maar het medium dat is gebruikt om dit op te zetten.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:29 schreef Mr_Memory het volgende:
Kannie ook vertalen voor ons? Leren ze daar meteen ook Nederlandsquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:05 schreef sunny16947 het volgende:
quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:51 schreef DeZoektocht het volgende:
Kwam nog een mooi filmpje tegen:
Welterusten allemaal
Die kwam je in de OP tegen zeker?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:51 schreef DeZoektocht het volgende:
Kwam nog een mooi filmpje tegen:
Welterusten allemaal
Tja... het leven gaat door he.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:53 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik heb toch nog een vraag, waarom zend AJE nu nog zo weinig live uit over de protesten?
De eerste 2 weken waren ze 27/7 bezig, maar na de arrestaties van de AJE journalisten is het echt heel veel minder geworden.![]()
Zijn de jourmalisten vrijgelaten na een toezegging, of zoek ik er veel te veel achter?
Juist nu in een toch wel cruciale fase verwacht je toch wel meer.
Nee ik denk dat ze sinds zondag/maandag minder vaak live zijn. Dat komt gewoon omdat het anders wel erg saai en eentonig word. Er gebeuren ook niet zo veel nieuwe dingen meer en de cruciale fase is dit zeker niet. Momenteel gebeurd het meeste via de diplomatieke weg achter gesloten deuren.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:53 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik heb toch nog een vraag, waarom zend AJE nu nog zo weinig live uit over de protesten?
De eerste 2 weken waren ze 27/7 bezig, maar na de arrestaties van de AJE journalisten is het echt heel veel minder geworden.![]()
Zijn de jourmalisten vrijgelaten na een toezegging, of zoek ik er veel te veel achter?
Er word nog steeds op journalisten gejaagd. Ze doen voorzichtig om er te kunnen zijn als er wel wat gebeurd.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:53 schreef Mr_Memory het volgende:
Zowiezo zijn er weinig verslaggevers meer daarquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:53 schreef Mr_Memory het volgende:
Allemaal leuke "klassieke" oorzaken voor opstanden, maar dat verklaard niet dat de midden- & hogere klasse van Egypte deze revolutie hebben ontketend. Dat de lagere klasse zich hierbij gevoegd hebben, is logisch & was te verwachten. Maar zij waren niet degene die begonnenquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Internet is niet de oorzaak maar het medium dat is gebruikt om dit op te zetten.
= veel armoede (slechts 20% van Egypte heeft een bankpas);
= veel daklozen;
= heel veel werklozen. Vooral onder jongeren.
Vul dat aan met leugens vanuit het regime. Afspraken en toezeggingen die niet nagekomen worden. Bewijzen voor corruptie voor het regime. Bewijzen voor illegaal dumpen afval door het regime. etc etc.
En zie daar een aanzet tot een opstand. Enige wat nodig is is een trigger. Bijvoorbeeld de dood van een jongen...
Echt aanvallen, of gewoon aankloppen & naar binnen lopen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:56 schreef rakotto het volgende:
Ik denk dat ik wel de meest vreedzame revolutie ooit is
Of is er iets anders in onze geschiedenis gebeurd wat minder gewelddadig was?
Maar dit laat wel zien wat voor soort mensen allemaal onderdrukt werden...Best veel intelligente tieners ertussen die veel potentie hebben.
![]()
En ze hebben aangekondigd op AJA dat ze vrijdag de staats tv gaan raiden
Tsjechische revolutie.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:56 schreef rakotto het volgende:
Omdat ze het zat waren dat de prijzen per 1.1 -weer- met 17% omhoog gingenquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Allemaal leuke "klassieke" oorzaken voor opstanden, maar dat verklaard niet dat de midden- & hogere klasse van Egypte deze revolutie hebben ontketend. Dat de lagere klasse zich hierbij gevoegd hebben, is logisch & was te verwachten. Maar zij waren niet degene die begonnen.
Zijn er in de geschiedenis trouwens meer voorbeelden van revoluties die zo breed door de bevolking gedragen werden?
Anjerrevolutie?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:56 schreef rakotto het volgende:
Maar dit laat wel zien wat voor soort mensen allemaal onderdrukt werden...Best veel intelligente tieners ertussen die veel potentie hebben.
![]()
En ze hebben aangekondigd op AJA dat ze vrijdag de staats tv gaan raiden
de fluwelen revolutie als ik het goed hebquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Tsjechische revolutie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |