Inderdaad triest, maar wel waar....quote:
En zo gaan we verder naar het amerikaanse model.quote:
Die kant het het wel op.....quote:Op donderdag 10 februari 2011 11:59 schreef betyar het volgende:
[..]
En zo gaan we verder naar het amerikaanse model.
Wat is het volgende? Toch maar de privatisering in de zorg loslaten?
Ooh ja en hoi.
Inderdaad. Nog meer overheidsbemoeienis hebben we niet nodig.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die kant het het wel op.....
Zorgelijk.
Ik ben benieuwd of je dit ook roept als je straks onverhoopt als zwerver aan de verkeerde kant van de streept belandt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Inderdaad. Nog meer overheidsbemoeienis hebben we niet nodig.
Een gruwel inderdaad....quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:16 schreef Zeeland het volgende:
Ik heb net Fitna gekeken, maar eigenlijk is dit het beste argument tegen de vrijheid van meningsuiting. Wat die imams zeggen kan echt niet.
Fitna? Wat is Fitna?quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:16 schreef Zeeland het volgende:
Ik heb net Fitna gekeken, maar eigenlijk is dit het beste argument tegen de vrijheid van meningsuiting. Wat die imams zeggen kan echt niet.
Een film van Geert Wilders over zijn stokpaardje.quote:
quote:
Nog niet echt gezien, ik heb niet zo de behoefte om te kijken naar een verkapte campagne waar hele stukken tekst worden weggelaten om vervolgens te gaan schreeuwen dat het kwaad deze kant op komt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:24 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Een film van Geert Wilders over zijn stokpaardje.
En daarom heb je ook een gedegen sociaal vangnet nodig.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of je dit ook roept als je straks onverhoopt als zwerver aan de verkeerde kant van de streept belandt.
Helemaal met je eens.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:38 schreef StarGazer het volgende:
[..]
En daarom heb je ook een gedegen sociaal vangnet nodig.
Willen ze hun eigen electoraat in ghetto's stoppen?quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
Zijn jullie al bekend met het nieuwste paradepaardje uit de PVV-stal: Tokkie-ghetto's.
Zoiets jaquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:44 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Willen ze hun eigen electoraat in ghetto's stoppen?
De gestelde criteria gaan mij wat ver. Zo wil Wilders complete families richting tuigdorpen deporteren wanneer een kind overlast veroorzaakt. Tsja, dat lijkt mij onwenselijk. Wordt dat kind overigens ook niet beter van, dunkt mij.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Een tuigdorp gaat wel ver. Maar er zijn inderdaad mensen als tokkies die echt niet in een woonwijk passen. Sommigen worden al geïsoleerd in containerkampen, in de zin is het niet helemaal nieuw.
quote:Consument wordt voor de gek gehouden door voedselproducenten
De overheid moet hier beter tegen optreden
Bij Truffelaroma Olijfolie komt geen truffel kijken en een Unox runderknakworst bestaat voor een derde uit kalkoen. Consumentenorganisatie Foodwatch brengt geregeld leugens op voedseletiketten aan het licht, maar de producten blijven gewoon in de schappen staan. Dat is scheef, vindt schrijver en freelance journalist Norbert Pek. Als ik aan mijn buurman een dure fles rode wijn verkoop en er blijkt druivensap in te zitten, dan kan hij aangifte doen bij de politie. Maar als voedselfabrikanten en supermarkten iets soortgelijks doen, is er niets aan de hand, schrijft Pek vandaag in nrc.next.
De organisatie die de consument hiertegen moet beschermen heet de overheid. Want de Nederlandse eter kan niet goed voor zichzelf zorgen, vindt Pek. We hebben namelijk helemaal geen zin om de etiketten te bestuderen of lastige vragen te stellen in de supermarkt.
Volgens Pek ligt het ook aan onze povere eetcultuur. Je kunt veel over de Nederlander zeggen, maar niet dat hij heel trots is op zijn eten. Lidstaten met de meeste geregistreerde streekproducten zijn Frankrijk (21 procent) en Italië (19 procent). Nederland moet het doen met een schamel procentje.
De Nederlandse overheid moet ons daarom in bescherming nemen tegen de leugenachtige etiketten, vindt Pek. Een verbod op een fles waar truffelaroma op staat terwijl dit een afscheiding van aardolie betreft of een pak waar Hollands Fruit op staat terwijl er geen enkele Nederlandse vrucht in zit, vindt hij een logisch begin.
Heeft hij een punt? Moet de overheid ingrijpen, of moet de consument gewoon kritischer zijn in de supermarkt?
En alle straten noemen we naar PVV-kamerleden.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Laten we de tuigdorpen dan enkel een nummer geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |