Bron: http://www.maartenonline.(...)an_onwetendheid.htmlquote:Een tsunami van onwetendheid
NRC-Handelsblad presenteerde deze week een onderzoek waaruit blijkt dat een kwart van de PVV-aanhang denkt dat Geert Wilders minister is in het kabinet-Rutte.
Dat toont maar weer eens aan welke grenzeloze onkunde deze PVV-kiezers tentoon spreiden. Het is indicatief voor een breder fenomeen, dat ik ook terugzie bij de lezingen die ik in het land geef. Op zich zijn de mensen die daarheen komen helemaal geen PVV-kiezers, eerder goedopgeleide krantenlezers. Maar als ik dan doorvraag over actuele politieke kwesties blijken ze meestal nergens iets van af te weten. Bij het thema migranten, dat nu al meer dan een decennium de publieke discussie domineert, kan niemand melden hoeveel mensen ons land binnenkomen, niemand kan vertellen wat ons de Europese Unie kost en oplevert. En niemand in de zaal weet hoeveel allochtonen of moslims Nederland telt. Evenmin weet men hoeveel inwoners de EU telt en hoe groot het percentage moslims in de Unie is.
Als je dan vervolgens kijkt op internet is het nog veel erger - ook hier soms op deze weblog. Het internet is voornamelijk een podium voor agressief en rancuneus schelden. Argumentatie doet voor de meeste schelders niets terzake. Bovendien zijn vele schelders laf, want anoniem.
En dan kom ik toch weer op Wilders en zijn PVV. Deze eenmansbeweging, is gegrondvest op een reeks van enorme leugens. Kijk naar zijn standpunten over massa-immigratie of de Europese Unie. Het is een panorama van misvattingen, waarvan de gekste natuurlijk de komende islamisering van Nederland en Europa is.
Nederland staat stijf van de geharnaste opvattingen, maar die hebben zelden een betekenisvolle relatie met de werkelijkheid.
Hij praat vaak in metaforen, is wel komisch vind ik.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Dictie van Geert Wilders vind ik altijd wel mooi.
Zeker.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij praat vaak in metaforen, is wel komisch vind ik.
Heb jij ze niet weggejaagd?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:25 schreef phpmystyle het volgende:
Het is de laatste tijd rustiger geworden in POL, misschien moet ik vanavond eens eigenhandig er weer leven in blazen.
Daarbij doelde hij vast niet op de opkomst van het stompzinnig populismequote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker.
En deze "Overal in Europa gaat het licht uit"
Misschien wel. Misschien niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarbij doelde hij vast niet op de opkomst van het stompzinnig populisme
Je bedoelt Louis Bontequote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:27 schreef Mutant01 het volgende:
Lol @ PVV-er bij P&W.
Hilarisch. Zelfs een Enait is intelligenter.
Heb jij al een plan geschreven hoe jij de sociaal-democratie gaat redden of ga je op een forum zielig lopen doen? Sorry hoor, maar als die PvdA je ook maar een cent waard is moet je oplossingen gaan zoeken, geen zondebokken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarbij doelde hij vast niet op de opkomst van het stompzinnig populisme
Dan had je wel heel veel onterecht vertrouwen in de VVDquote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Plasterk had ook een plan in deze richting. Verder vind ik het een uitstekend kabinet, maar ik had in mijn stoutste dromen niet kunnen verwachten uit VVD hoek een dergelijk ambitieonderdrukkend voorstel te vernemen. Een schande.
Ben ik zo slecht?quote:
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:29 schreef GSbrder het volgende:
Gelukkig nuanceert Koos, hij heeft respect voor z'n discussiepartners en geeft ongelijk ruiterlijk toe.
Met enkel VMBO kom je nu en straks nergens. Een studie is qua financiën nog steeds rendabel genoeg.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En zeker de huidige generatie die van school komt...
Bovendien: zo ongeveer iedereen is hoogopgeleid------> VMBOers worden de nieuwe rijken.
Hier zie ik meer mensen met vmbo in vrijstaande huizen wonen dan hoger opgeleiden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met enkel VMBO kom je nu en straks nergens. Een studie is qua financiën nog steeds rendabel genoeg.
Ligt eraan, tis een kwestie van en praktisch ingesteld zijn en kunnen delegeren, handig als je zelfstandig ondernemer wilt worden. Bouw over 50 jaar en nog wel zijn, net zoals transport, en dat soort ambachten. Ik zou me meer zorgen maken om mensen die van die management opleidingen doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met enkel VMBO kom je nu en straks nergens. Een studie is qua financiën nog steeds rendabel genoeg.
Het gaat mij niet om de PvdA, maar om de democratie, waarin iedere burger de zelfde rechten en plichten heeft.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij al een plan geschreven hoe jij de sociaal-democratie gaat redden of ga je op een forum zielig lopen doen? Sorry hoor, maar als die PvdA je ook maar een cent waard is moet je oplossingen gaan zoeken, geen zondebokken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |