Ja een eet de laatste doritos en de andere likt de vingers van degene die de doritos at.quote:Op maandag 7 februari 2011 02:13 schreef Vronsky het volgende:
Ik zit met wat Amerikanen op skype te praten tegelijkertijd, ik hoor geweldige dingen over een doritos reclame waarbij iemand kaas van iemands vinger likt
Weltrusten.quote:Op maandag 7 februari 2011 02:16 schreef AchJa het volgende:
Nah, ik ben het zat. Ik ga snurken. Truste lui!
Ja ik zat echt even "......wut?" toen ik dat hoordequote:Op maandag 7 februari 2011 02:16 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja een eet de laatste doritos en de andere likt de vingers van degene die de doritos at.
ik volg het trouwens via deutschland einsquote:Op maandag 7 februari 2011 02:19 schreef Thaboel het volgende:
Truste achja
Waarom bij elk 'groot' usa evenement komt de BEP langs... Leuke muziek alleen live zuigen ze zwaar
Pre-recordedquote:Op maandag 7 februari 2011 02:19 schreef Thaboel het volgende:
Truste achja
Waarom bij elk 'groot' usa evenement komt de BEP langs... Leuke muziek alleen live zuigen ze zwaar
wat?quote:
In de daarop volgende reclame trok hij een andere de broek uit omdat de man zijn dorito vingers aan zijn broek had afgeveegtquote:Op maandag 7 februari 2011 02:17 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ja ik zat echt even "......wut?" toen ik dat hoorde
ze waren echt niet aan het playbackenquote:Op maandag 7 februari 2011 02:25 schreef Thaboel het volgende:
Denk dat vrons play-backen bedoelt. Ze proberen het steeds live maar ze zuigen gewoon.
Cobra wat heb je aan die plaatjes?
http://en.wikipedia.org/wiki/Eye_blackquote:Op maandag 7 februari 2011 02:25 schreef m.k het volgende:
is er nog een reden voor de zwarte camo onder die gasten hun ogen of is het gewoon omdat het cool is?
Helemaal niks.quote:
Op 0:50 zie je een Russische BMP uit 1967, die waren erg goed. en op 1:15 zie je de ZSU -57/2 dat is Russische luchtdoelartilleriequote:
quote:Op maandag 7 februari 2011 02:24 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
In de daarop volgende reclame trok hij een andere de broek uit omdat de man zijn dorito vingers aan zijn broek had afgeveegt
tivo die handel en op ytquote:Op maandag 7 februari 2011 02:55 schreef Sine_Pari het volgende:
Net een leuke Coca Cola reclame gezien voor def.
Fudgepackers, pffft.quote:
Steelers mogen van mij part verliezen. Detroit heeft zo veel geld gekregen en ik zit hier naar commercials van buitenlandse autos te kijken.quote:
Je gaat toch wel een lijst posten met de youtube linkjes van die reclames?quote:
quote:Op maandag 7 februari 2011 04:18 schreef Sine_Pari het volgende:
Ik heb even gekeken en heb dit zonder verder zoeken gevonden, http://www.superbowl-commercials.org/
Good meuning.quote:
Heb je geen opblaaspop met een foto van hem op het gezicht dan?quote:Op maandag 7 februari 2011 05:21 schreef Lotusss het volgende:
Ola
't Is tegenwoordig moeilijk slapen zonder ER naast me....
Helaas. Heb ook al met de poezen geknuffeld, maar die zijn wat hariger dan hij. Het is toch niet hetzelfde *snik*quote:Op maandag 7 februari 2011 05:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Heb je geen opblaaspop met een foto van hem op het gezicht dan?
quote:Op maandag 7 februari 2011 05:51 schreef Lotusss het volgende:
Enniewee... toch maar weer een poging doen. Truste!
Fout, dan was er meer gebeurd dan alleen de loop die eruit flikkert.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:49 schreef Thaboel het volgende:
Ik vermoed dat de loop niet goed vast zat?
Schijt hebben aan de No Go..quote:Op maandag 7 februari 2011 11:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat kan er aan de hand zijn?
Gewoon een vraag om de kennis ff te testen!
Dan was het wsl anders afgelopen (explosie), ik gok zelf op schijt hebben aan de Go. Vrijslag te klein waardoor het staartstuk gebroken is.quote:
Afsluiter moet juist vast zitten (gegrendeld wapen). Net zoals de MAG, Diemaco etc.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:54 schreef Thaboel het volgende:
Afsluiter klem waardoor er een te hoge gasdruk in de loop ontstaat?
Ja ik had het eigenlijk over de gehele vrijslag..quote:Op maandag 7 februari 2011 13:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan was het wsl anders afgelopen (explosie), ik gok zelf op schijt hebben aan de Go. Vrijslag te klein waardoor het staartstuk gebroken is.
Maar het is niet met zekerheid te zeggen natuurlijk. Het kan ook een brakke loop zijn waar het schroefdraad gedeelte spontaan van gebroken is. (Heb ik ook al eens zien gebeuren).
Roken mag hier nog gewoon op de kamer!quote:Op maandag 7 februari 2011 14:52 schreef Bouke-p het volgende:
Dat word betalen dus? In garderen betekend dat op zn minst 500,- en als t niet je eerste keer is 2000,-. maar wij hebben t veel op de kazerne, ook mafkezen die nog roken op de kamer
quote:Op maandag 7 februari 2011 15:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ja ik had het eigenlijk over de gehele vrijslag..
Misschien wel een leuk idee. Zal het filmpje nog eens analyseren.quote:Miischien een idee voor een nieuw topic?
quote:Op maandag 7 februari 2011 17:09 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Meer de DEF-Herkenningsquiz omdopen tot de DEF-Kennisquiz.
yepquote:
Ja, dat is waar. Volgens mij hebben we ook alles al gehad in de herkenningsreeks...quote:Op maandag 7 februari 2011 17:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik bedoel, die sovietkarretjes uit 51 geloof ik onderhand wel..
zouden ze misschien ook verplicht moeten laten zien op scholen, net zoals "The Pianist"quote:
Btw, je hebt een PM.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:28 schreef Rave_NL het volgende:
A requiem for a dream moet standaard tot het lespakket behoren.
Leugens, eckte bazen waren er al een tijdje of vertrekken volgende week..quote:Op maandag 7 februari 2011 17:31 schreef gerco94 het volgende:
http://www.defensie.nl/la(...)ining_naar_Noorwegen
ben geen militair meerquote:@Thaboel
Dat word betalen dus? In garderen betekend dat op zn minst 500,- en als t niet je eerste keer is 2000,-. maar wij hebben t veel op de kazerne, ook mafkezen die nog roken op de kamer
Die 'Wariors' ( Britse pantserwagens ) deden in Bosnië voor de het Nederlands/Belgische TBat de wegen en kruisingen veiligstellen, dan gingen ze ergens op een hoek staan uit te kijken en konden wij veilig voorbij rijden.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:19 schreef m.k het volgende:
[..]
zouden ze misschien ook verplicht moeten laten zien op scholen, net zoals "The Pianist"
Is dat omdat de fudgepackers hebben gewonnen?quote:
Haha, ik denk dat dat mij net over de rand heeft geholpen inderdaadquote:Op maandag 7 februari 2011 18:57 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Is dat omdat de fudgepackers hebben gewonnen?
Bowl is toch zo'n wijvendrank met vruchtjes?quote:Op maandag 7 februari 2011 19:23 schreef EllaN het volgende:
De TT is Super Bowl dus JA football mietjes.
Ligt eraan hoeveel wodka je erbij mietert.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bowl is toch zo'n wijvendrank met vruchtjes?
Wodka mieter je zo naar binnen, dat ga je niet bederven met een zooi mandarijnen.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:26 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel wodka je erbij mietert.
Oh, je kent de "wazige mixen" avonden?quote:Op maandag 7 februari 2011 19:29 schreef jankaas020 het volgende:
Liever mandarijnen dan peper of knoflook, zoals bij mij aan boord...
Wat voor koelvloeistof gekleurde dranken ik wel niet achterover gegoten heb op zo'n grijs cafe...quote:Op maandag 7 februari 2011 19:31 schreef jankaas020 het volgende:
Nee, nog nooit van gehoord.. Ik kan trouwens prima muf worden zonder al die tinus toestanden.
rugby is duidelijk baziger iddquote:
Skittle wodkaquote:Op maandag 7 februari 2011 19:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat voor koelvloeistof gekleurde dranken ik wel niet achterover gegoten heb op zo'n grijs cafe...![]()
Misschien was het wel koelvloeistof...
het zijn mooie dingen die "warriors". in hoeverre zijn ze vergelijkbaar met de CV 90?quote:Op maandag 7 februari 2011 18:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Die 'Wariors' ( Britse pantserwagens ) deden in Bosnië voor de het Nederlands/Belgische TBat de wegen en kruisingen veiligstellen, dan gingen ze ergens op een hoek staan uit te kijken en konden wij veilig voorbij rijden.
[ afbeelding ]
yep, was tijdens de def meetquote:Op maandag 7 februari 2011 19:56 schreef EllaN het volgende:
[..]
Door de Fransen gewonnen toch?
American Football en Superbowl.
Die meuk moet ik nog steeds maken...quote:
Kut, nu spreek ik mezelf tegen...quote:Op maandag 7 februari 2011 19:31 schreef jankaas020 het volgende:
Ik kan trouwens prima muf worden zonder al die tinus toestanden.
AFLquote:Op maandag 7 februari 2011 19:22 schreef AchJa het volgende:
We gaan het hier toch niet over die USA football mietjes hebben? Dat doen de Aussies toch een stuk beter.
Ik zal maar niet vertellen dat mijn auto (PRTL) er ook ongeveer zo bij heeft gestaan in Tsjechië... Dat was voor ze mij verteld hadden dat we niet over de paarse bloemen mochten rijden, want meestal duidde dat op moeras...quote:
dat wat je daar ziet is echt pure ellende.. krijg je er met 1 "buffel" niet uit.quote:
ach, elke vent die zich verplaatst te rups is bekend met dat fenomeenquote:Op maandag 7 februari 2011 20:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zal maar niet vertellen dat mijn auto (PRTL) er ook ongeveer zo bij heeft gestaan in Tsjechië... Dat was voor ze mij verteld hadden dat we niet over de paarse bloemen mochten rijden, want meestal duidde dat op moeras...
Oirschot toch?quote:Op maandag 7 februari 2011 20:48 schreef Maitje het volgende:
Puma, mag ik vragen waar jij gelegerd zit?
Had het bijna met de laro in Oirschot. Waren aan het bekijken hoe we het best door een diepe plas konden komen komt er zo'n pleun langs in z'n MB die hem er wel even doorheen joukst.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zal maar niet vertellen dat mijn auto (PRTL) er ook ongeveer zo bij heeft gestaan in Tsjechië... Dat was voor ze mij verteld hadden dat we niet over de paarse bloemen mochten rijden, want meestal duidde dat op moeras...
Dat wordt flink scheppenquote:Op maandag 7 februari 2011 20:44 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat wat je daar ziet is echt pure ellende.. krijg je er met 1 "buffel" niet uit.
Denk dat je heel wat kratjes bier kwijt bent wil je je pantser weer terug krijgen....![]()
btw jongens, ik heb een leo1 geplunderd
I will not give you information that wil confirm your suspicion !quote:
heb je al gedaan toen je in een ander topic zij dat je bij de huzaren van sytzama zatquote:Op maandag 7 februari 2011 20:50 schreef Pumatje het volgende:
[..]
I will not give you information that wil confirm your suspicion !
quote:Op maandag 7 februari 2011 20:51 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
heb je al gedaan toen je in een ander topic zij dat je bij de huzaren van sytzama zat
Nee, dat moet eruit worden getrokkenquote:Op maandag 7 februari 2011 20:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Had het bijna met de laro in Oirschot. Waren aan het bekijken hoe we het best door een diepe plas konden komen komt er zo'n pleun langs in z'n MB die hem er wel even doorheen joukst.
Mooi niet dus, die stond tot onder z'n motorkap in het water
[..]
Dat wordt flink scheppen
Lees mijn zinnetje in t engels nog eens een keerquote:Op maandag 7 februari 2011 20:51 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
heb je al gedaan toen je in een ander topic zij dat je bij de huzaren van sytzama zat
quote:Op maandag 7 februari 2011 20:51 schreef Pumatje het volgende:
Over het algemeen verder heb ik 10000000x zo graag een MB dan een Laro. Laro's zuigen, dat vinden de britten zelfs... check top gear erover.
doet zijn werk wel.. maar de MB is echt een beter voertuig.
In dagelijks gebruik is de MB beter maar als ik van schubbekutveen naar lutjebroek moet baggeren kies ik toch echt voor de laro.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:51 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee, dat moet eruit worden getrokken,maar over het algemeen kosten zulke geintjes altijd een kratje bier, maar in deze modderpoel ben je je een flink aantal kratjes armer
Over het algemeen verder heb ik 10000000x zo graag een MB dan een Laro. Laro's zuigen, dat vinden de britten zelfs... check top gear erover.
doet zijn werk wel.. maar de MB is echt een beter voertuig.
Ik ga nu af op wat de britten zelf zeggen hequote:
In die ouwe kut laro hadden we het altijd koud en je zat erin alsof je op een blok beton zat, maar vwb terreinvaardigheid.... Daar kan Clan naw (als oud rij instructeur) nog wel een boekje over open doen. Met de laro vast zitten dan zat je ook echt vast.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:56 schreef Pumatje het volgende:
![]()
[..]
Ik ga nu af op wat de britten zelf zeggen he![]()
ik bedoel.. als britten dat zeggen over iets dat uit Groot Britannie komt.. moet het wel zo zijn
Vergelijk maar;quote:Op maandag 7 februari 2011 19:56 schreef m.k het volgende:
[..]
het zijn mooie dingen die "warriors". in hoeverre zijn ze vergelijkbaar met de CV 90?
Ik vind het schattig om te zien hoe niemand er überhaupt op reageerd, ondanks dat dit niet het eerste topic is waar je loopt te pochen....quote:Op maandag 7 februari 2011 20:44 schreef Pumatje het volgende:
btw jongens, ik heb een leo1 geplunderd
thanksquote:Op maandag 7 februari 2011 21:06 schreef Clan het volgende:
[..]
Vergelijk maar;
http://en.wikipedia.org/wiki/Warrior_tracked_armoured_vehicle
http://en.wikipedia.org/wiki/CV_90
Oi, je loopt toch niet de Leo1 af te kraken?quote:Op maandag 7 februari 2011 21:09 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik vind het schattig om te zien hoe niemand er überhaupt op reageerd, ondanks dat dit niet het eerste topic is waar je loopt te pochen....
Waarvoor hulde!quote:Op maandag 7 februari 2011 20:44 schreef Pumatje het volgende:
btw jongens, ik heb een leo1 geplunderd
Nee, ik loop puma af te kraken.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oi, je loopt toch niet de Leo1 af te kraken?
De LaRo was dan ook weer een probleembak, de Nekaf was stukken beter, ook in het onderhoud, de LaRo sleet veel te snel, tussenbak, sloten, dat was om de haverklap stuk, en dan niet te vergeten hoeveel olie dat ding lekte. De MB vond ik wel meer kracht hebben dan de LaRo, en natuurlijk veel degelijker. In de LaRo was het altijd koud ja, in de winter altijd handschoenen aan, maar dat waren veel voertuigen in die tijd, dat was je wel gewend.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
In die ouwe kut laro hadden we het altijd koud en je zat erin alsof je op een blok beton zat, maar vwb terreinvaardigheid.... Daar kan Clan naw (als oud rij instructeur) nog wel een boekje over open doen. Met de laro vast zitten dan zat je ook echt vast.
Toch vind ik in mijn persoonlijke beleving de laro tereinvaardiger dan de MB.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:18 schreef Clan het volgende:
[..]
De LaRo was dan ook weer een probleembak, de Nekaf was stukken beter, ook in het onderhoud, de LaRo sleet veel te snel, tussenbak, sloten, dat was om de haverklap stuk, en dan niet te vergeten hoeveel olie dat ding lekte. De MB vond ik wel meer kracht hebben dan de LaRo, en natuurlijk veel degelijker. In de LaRo was het altijd koud ja, in de winter altijd handschoenen aan, maar dat waren veel voertuigen in die tijd, dat was je wel gewend.
En het drijvenquote:Op maandag 7 februari 2011 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hmmm, Puma is het enige "bereden" maatje wat ik hier heb...
De rest is allemaal van het lopen.
Hoeveel infanteristen pur sang lopen hier rond dan?quote:Op maandag 7 februari 2011 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hmmm, Puma is het enige "bereden" maatje wat ik hier heb...
De rest is allemaal van het lopen.
Misschien de latere uitvoeringen, maar de eerste, die we begin jaren 80 kregen was ik niet over te spreken, ik heb in Bosnië een paar keer door de bergen over de geitenpaden gereden en ik denk niet dat de LaRo het daar beter zou hebben gedaan.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toch vind ik in mijn persoonlijke beleving de laro tereinvaardiger dan de MB.
Jij bent 1, de rest wil het....quote:Op maandag 7 februari 2011 21:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hoeveel infanteristen pur sang lopen hier rond dan?
Dit is ook exact waar ik op doelde..quote:Op maandag 7 februari 2011 21:18 schreef Clan het volgende:
[..]
De LaRo was dan ook weer een probleembak, de Nekaf was stukken beter, ook in het onderhoud, de LaRo sleet veel te snel, tussenbak, sloten, dat was om de haverklap stuk, en dan niet te vergeten hoeveel olie dat ding lekte. De MB vond ik wel meer kracht hebben dan de LaRo, en natuurlijk veel degelijker. In de LaRo was het altijd koud ja, in de winter altijd handschoenen aan, maar dat waren veel voertuigen in die tijd, dat was je wel gewend.
Ik spreek natuurlijk wel over deze versie;quote:Op maandag 7 februari 2011 21:28 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dit is ook exact waar ik op doelde..
kwaliteit zoog...
Dat vissticks zich hiermee voortbewegen heeft meer te maken met Financiële rotzooi dan pure efficiëntie...alhoewel mooi verhuld onder de deken van tisvanvroegahdusgoed komt de laro zelf haar beloftes niet na![]()
ding is wel prachtig om te zien en om in te rijden..
haal in vrije tijd ook alles uit elkaar..
Muah als ik hem vergelijk met de MB, en dan heb ik het niet over de 290, dan kies ik toch echt voor de Laro.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:28 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dit is ook exact waar ik op doelde..
kwaliteit zoog...
Dat vissticks zich hiermee voortbewegen heeft meer te maken met Financiële rotzooi dan pure efficiëntie...alhoewel mooi verhuld onder de deken van tisvanvroegahdusgoed komt de laro zelf haar beloftes niet na![]()
ding is wel prachtig om te zien en om in te rijden..
haal in vrije tijd ook alles uit elkaar..
Niks mis met die bak, daar heb ik een terrein mee geeffend waar de MB geen brood van luste.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:31 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik spreek natuurlijk wel over deze versie;
Ik heb er maar drie jaar op les gegeven, meestal op dat oud Duitse vliegveld achter Venlo, en natuurlijk veel op de Napleonsweg ( N273 )quote:Op maandag 7 februari 2011 21:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niks mis met die bak, daar heb ik een terrein mee geeffend waar de MB geen brood van luste.
Net als dat dat mooie clubje van jou niets meer dan een bewegend doel is van een AT-pel?quote:Op maandag 7 februari 2011 21:37 schreef Pumatje het volgende:
Over terreinvaardigheid kan ik dus niet teveel kwijt, wel kom ik met de MB ook overal doorheen ( tankterrein uitgesloten maar daar is een Bifi ook niet meer dan een dansend worstebroodje in het richtmerk van alles en nogwat waar een loop/schietbuis aan vast zit..
Nekaf was beter in het terrein en onderhoudsvriendelijker;quote:Op maandag 7 februari 2011 21:37 schreef Pumatje het volgende:
Terreinvaardigheid zal prima zijn, heb ik nooit het maximale uitgehaald, en ook niet mogen doen..want we waren veel te bang dat de bak het zou begeven, of we weer aan een nieuw setje zuigerveren mochten denken..
Over terreinvaardigheid kan ik dus niet teveel kwijt, wel kom ik met de MB ook overal doorheen ( tankterrein uitgesloten maar daar is een Bifi ook niet meer dan een dansend worstebroodje in het richtmerk van alles en nogwat waar een loop/schietbuis aan vast zit.
ach.. het is een mooi ding om te zien.
Nee, Willy Jeeps zijn die Amerikaanse uit WO II, dit is de Nekaf, maar ze werden idd wel eens Willy genoemdquote:
wut? je moet hem trouwens niet alleen kijken. Ook luisteren. De soundtrack is echt baas.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:40 schreef Thaboel het volgende:
Klaar met werk! Zo voor het eerst black hawk down kijken
dat zeiden ze laatste oefening ook @ Oberlausitz...quote:Op maandag 7 februari 2011 21:40 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Net als dat dat mooie clubje van jou niets meer dan een bewegend doel is van een AT-pel?
Ik lees het nu ook, nooit geweten, alleen dat ze Nederlands waren. Dat was nog een tijd dat DAF ook nog contract hadden met Defensie, maar dat hebben ze toen begin jaren 90 verloren van Mercedes, de eisen die Nederland stelde aan DAF kon DAF niet meer aan voldoen, terwijl DAF altijd goede voertuigen heeft geleverd. Vooral die oude YA types waren erg sterk in het veld, maar schakelen moest je echt leren.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:48 schreef Thaboel het volgende:
Ah willy's was daar onderdeel van zie ik
quote:Op maandag 7 februari 2011 21:59 schreef Pumatje het volgende:
nee hoor..die gaan ook gewoon de zwaartekracht proeven
Als de heli ooit de tank spot..quote:Op maandag 7 februari 2011 22:00 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Aan het einde van de sortie ja, wanneer alle Hellfires ingezet zijn en ze klaar zijn.
Effe serieus, je denkt toch niet dat je een kans maakt??? Je bent dood voordat je ooit de gevechtsheli hebt gezien.
Huh? Nee hoor..quote:
pcies...ligt het ook aan.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:20 schreef Vronsky het volgende:
Probleem is gewoon, het projectiel heeft een hogere snelheid dan het reactievermogen van de piloot, maar ligt er gewoon echt aan wie de ander het eerste spot.
quote:Op maandag 7 februari 2011 22:12 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Huh? Nee hoor..
gewoon met de 120mm.
Leo2a6 in Bëobachtung, tank is afgekoeld, op normaal,infrarood en warmtebeeld is hij onzichtbaar..
LKE Patroon erin.
vplsingssnlhd van 1750 meter per seconde.
Over het algemeen komen die dingen in zicht op 2000 meter gelet om omgeving en terrein.
Schakel handmatinge bediending in, stel gevechtsvisiersafstand in op 2km.
Zie Apache..volg hem, Dynamische voorhoudshoek toepassen.
En knal dat ding zonder dat hij een waarschuwing heeft uit de lucht, omdat het gewoon een trage koelkast in the open is./
De piloot heeft iets meer dan een seconde om uit te wijken, als hij alleen al de knal hoort.
good luck with that![]()
Over Chinooks wil ikhet niet eens hebben, dat is gewoon net een vliegende olifant.
Dat betwijfel ik ten zeerste. Als ik al een zogenaamde afgekoelde tank die achter heuvel staat kan waarnemen met het bloten oog zodra hij de motoren aangooid, weet ik wel zeker dat een Apache een tank met zijn appreatuur zelfs op grotere afstand en/of in het donker kunnen waarnemen.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:12 schreef Pumatje het volgende:
Leo2a6 in Bëobachtung, tank is afgekoeld, op normaal,infrarood en warmtebeeld is hij onzichtbaar..
Hoe denkt een tank nou een vliegende heli te rakenquote:Op maandag 7 februari 2011 22:20 schreef Vronsky het volgende:
Probleem is gewoon, het projectiel heeft een hogere snelheid dan het reactievermogen van de piloot, maar ligt er gewoon echt aan wie de ander het eerste spot.
Nee. Sowieso zijn de heli sims nou niet bijzonder accuraat. En kom op, de Apache is een ontworpen tank-killer. Een tank is een log apparaat dat op de grond wat kan rondschieten, maar verder niet meer van deze tijd is.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:16 schreef Druid het volgende:
En turret rotatie snelheid vs. hoe snel een Apache zijwaarts kan bewegen?
Op zich wel interessante test, hebben we hier in NL eigenlijk tank / heli sims die aan elkaar geknoopt kunnen worden?
Deze kunnen AchJa en Pumatje beter beantwoorden, maar was het niet zo dat de Luchtdoelartillerie, in het veld, gelijk optrok met de YPR en Leo?quote:Op maandag 7 februari 2011 22:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Ook vraag ik me af hoe hoog de loop van een Leopard kan richten. Kan me goed voorstellen dat dat geheime informatie is, maarruh, als die Apache gewoon een beetje hoogte heeft, krijgt een Leopard 'm gewoon niet ver genoeg omhoog () om 'm uberhaupt te kunnen beschieten.
Ga je zo zeggen dat alles dat niet luchtmobiel is veroudert is en nutteloos is?quote:Op maandag 7 februari 2011 23:22 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Nee. Sowieso zijn de heli sims nou niet bijzonder accuraat. En kom op, de Apache is een ontworpen tank-killer. Een tank is een log apparaat dat op de grond wat kan rondschieten, maar verder niet meer van deze tijd is.
Goede tip!, Ik kan mij herinneren dat het vreemdenlegioen in Sarajevo zat, en die schoten echt op alles, daar hadden de Fransen een voorbeeld aan kunnen nemen.quote:
of je beledigt mij doorte zeggen dat ik niet bereden ben (een goed wmr verlaat nooit zijn auto) of door te zeggen dat wij geen maatjes zijn:(quote:Op maandag 7 februari 2011 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hmmm, Puma is het enige "bereden" maatje wat ik hier heb...
De rest is allemaal van het lopen.
Dat staat nergens.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:49 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ga je zo zeggen dat alles dat niet luchtmobiel is veroudert is en nutteloos is?
tanks zijn niet veroudertquote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:14 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat staat nergens.
Ik zeg gewoon dat tanks verouderd zijn. Beter lezen jonguh!
Bedoelde het ook niet serieusquote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:14 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat staat nergens.
Ik zeg gewoon dat tanks verouderd zijn. Beter lezen jonguh!
Nee, zoals Esses schreef is het leuk dat je er één hebt, maar je hebt het niet nodig, ik heb op de MB ook zonder gereden, ook in het veld.quote:Op woensdag 2 februari 2011 08:27 schreef Bouke-p het volgende:
lees ff wat esse poste, voor het VELDRIJDEN heb je wel een rbw nodig.
En ik ben te lui om terug te lezen, maar hoe zit het met een c rijbewijs?Ik heb burger C, MIL C en de aantekening 4tonner. Dan zou ik op de weg dus ook met een 10tonner of scania moge rijden?
Zojuist Savior gezien. Ik moet zeggen, de film begon goed, daarna een beetje saai/emotioneel verloop, maar een relatief goed einde, dwz het kwam allemaal wel realistisch over, al had ik mijn twijfels bij het verhaal.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 01:11 schreef m.k het volgende:
zo "tears of the sun" gekeken, vermakelijk daarbij laat ik het
Al is die film redelijk realistisch en bij het verhaal gebleven!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 01:54 schreef Thaboel het volgende:
Net blach hawk down gekeken vond het toch minder dan verwacht
okeoke maar ik vind het vrij irritant gefilmt eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 01:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Al is die film redelijk realistisch en bij het verhaal gebleven!
Daar geef ik je gelijk in, ik ga zo eens naar bed, wilde nog een film kijken maar het begint weer aardig laat te worden, bedtijd dus!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 02:00 schreef Thaboel het volgende:
[..]
okeoke maar ik vind het vrij irritant gefilmt eigenlijk.
Nu The break-up kijken
fuck ik zie nu ook de tijdquote:Op dinsdag 8 februari 2011 02:04 schreef Clan het volgende:
[..]
Daar geef ik je gelijk in, ik ga zo eens naar bed, wilde nog een film kijken maar het begint weer aardig laat te worden, bedtijd dus!
Er is voor de film nogal het een en ander veranderdquote:Op dinsdag 8 februari 2011 01:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Al is die film redelijk realistisch en bij het verhaal gebleven!
Daar kan ik je een positieve reactie op geven, maar ik ben niet echt kundig op de trreinvaardigheid van de MB, maar je hebt wel gelijk als je zegt dat ze niet vastliep, tenzij ze in een modderpoel zat.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toch vind ik in mijn persoonlijke beleving de laro tereinvaardiger dan de MB.
Alsof je een MB zomaar vast rijd, moet je ook erg goed je best voor doen.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:33 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Muah als ik hem vergelijk met de MB, en dan heb ik het niet over de 290, dan kies ik toch echt voor de Laro.
Ja, comfort gelul en ja, de meeste vallen uit armoe uit elkaar.
Maar zoals Achja al zei, een Laro zit pas vast als hij echt niet anders kan.
Ja, in de zin van complete woonwijken met de grond gelijk maken.. Fallujah anyone?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:46 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Bedoelde het ook niet serieus.
Apache helikopters, luchtmobiel.. erg leuk, maar in een stedelijk gebied hebben tanks ook nog nut, werkte in Irak.
Ik heb Puma een tijdje geleden al eens een filmpje gestuurd waar ze met tanks op luchtdoelen schieten. En dat ging die tanks best goed af.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:16 schreef Druid het volgende:
En turret rotatie snelheid vs. hoe snel een Apache zijwaarts kan bewegen?
Op zich wel interessante test, hebben we hier in NL eigenlijk tank / heli sims die aan elkaar geknoopt kunnen worden?
Ja, in de tijd van de PRTL nog wel. Tegenwoordig hebben we systemen die een stuk verder kunnen schieten dus leggen we samen met de GGW een paraplu over een flink gebied.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:23 schreef Clan het volgende:
[..]
Deze kunnen AchJa en Pumatje beter beantwoorden, maar was het niet zo dat de Luchtdoelartillerie, in het veld, gelijk optrok met de YPR en Leo?
Waar staat dat filmpje? En om wat voor luchtdoelen gaat het en hoe gedragen die zich?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb Puma een tijdje geleden al eens een filmpje gestuurd waar ze met tanks op luchtdoelen schieten. En dat ging die tanks best goed af.
Film staat niet online. Maar het ging om de beproeving van het schieten op luchtdoelen met de Leo1 en Leo2. Luchtdoel was een sleepschijf (achter een vliegtuigje) die een snelheid had van ongeveer 300 km/h. Er is toen geschoten op verschillende koersen, naderend, passerend etc.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:23 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Waar staat dat filmpje? En om wat voor luchtdoelen gaat het en hoe gedragen die zich?
Nee, maar was ook niet het uitgangspunt. Men wilde kijken of het uberhaupt mogelijk was en ja het is mogelijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Ok, maar niks tactisch dus ofzo, en met 'voorbedachte rade'. Dan is het toch hetzelfde als op een bewegend gronddoel schieten? Ik weet zeker dat die Leo nooit op tijd in het echt de heli zal spotten, tenzij het púúr geluk is.
late reactiequote:Op maandag 7 februari 2011 22:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Ook vraag ik me af hoe hoog de loop van een Leopard kan richten. Kan me goed voorstellen dat dat geheime informatie is, maarruh, als die Apache gewoon een beetje hoogte heeft, krijgt een Leopard 'm gewoon niet ver genoeg omhoog () om 'm uberhaupt te kunnen beschieten.
Hoe kan ik jou nou vergeten!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:05 schreef Esses het volgende:
of je beledigt mij doorte zeggen dat ik niet bereden ben (een goed wmr verlaat nooit zijn auto) of door te zeggen dat wij geen maatjes zijn:(
Die graff begrijp ik weinig van, je zou toch zeggen dat je zelf in het midden moet staan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:10 schreef Thaboel het volgende:
Maar ik was het midden van achja's graff!
Hebben ze daar de tijd voor? Wat is de snelheid van zo'n projectiel dat een tank afvuurt?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:53 schreef Lightning_NL het volgende:
De vliegers in de heli krijgen wél gewoon en waarschuwing dat er op ze wordt geschoten. Dus ze kunnen nog een break manouevre eruit gooien.
Ook als men met een passief systeem schiet?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:53 schreef Lightning_NL het volgende:
De vliegers in de heli krijgen wél gewoon en waarschuwing dat er op ze wordt geschoten. Dus ze kunnen nog een break manouevre eruit gooien.
Ah, roger. Ik had wel van dat systeem gehoord maar ik was in de veronderstelling dat die alleen reageert op missiles.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:15 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja, we hebben sensoren die dat kunnen detecteren. Ik zal niet in detail treden, maar het systeem reageert soms zelfs op zonreflectie in autospiegels. Vlieg je in Nederland, hoor je ineens en vrouwenstem "missile, one o'clock".
KE pijl doet 1750 m/s.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hebben ze daar de tijd voor? Wat is de snelheid van zo'n projectiel dat een tank afvuurt?
Aangezien piloten ook maar mensen zijn blijft er dus niet veel tijd over om te reageren. Ik denk dat Lightning weinig aan z'n sensoren heeft als 'ie van twee kilometer afstand wordt beschoten door een tank.quote:
Misschien dat die griet nog net "Missile one..." kan zeggen. Maar o'clock zal er wel niet meer inzitten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Aangezien piloten ook maar mensen zijn blijft er dus niet veel tijd over om te reageren. Ik denk dat Lightning weinig aan z'n sensoren heeft al 'ie van twee kilometer afstand wordt beschoten door een tank.
Zo zie je in de film geeneen Somaliër, terwijl het wel in Somalië afspeelt. Dat was één van de kritieken die ik las op de film.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 02:51 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Er is voor de film nogal het een en ander veranderd
Er zal wel wat meer niet kloppen, maar je moet een verhaal ook naar het witte doek kunnen vertalen, en daarbij gaat soms wat verloren van de waarheid.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:33 schreef Vronsky het volgende:
Gaat om wat andere zaken.. is hetzelfde als je gaat zeggen dat de Duitsers in Saving private Ryan helemaal geen echte Duitsers waren!
lol, dat is onzin.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:53 schreef Lightning_NL het volgende:
De vliegers in de heli krijgen wél gewoon en waarschuwing dat er op ze wordt geschoten. Dus ze kunnen nog een break manouevre eruit gooien.
Dat weet ik zo net nog niet, ik weet wel dat er een waarschuwingssysteem inzit wat reageert op hitte oid van bv. een missile. Maar dat kan bliksem je ongetwijfeld beter uitleggen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
lol, dat is onzin.
Zonder aanlaseren geen waarschuwing..
Ik noem al die pijlmunitie KE...quote:@ achja..
de KE doet helaas geen 1750m/s..
die doet iets van 1350m/s ...
de LKE doet wel 1750ms..
Als je hem in het vizier hebt heeft de heli idd ernstig weinig tijd.quote:piloot heeft 1 seconden! om op te merken ( met het oog, maar hopend dat ze toevallig in richting van het schot kijken ) ..en dan ook nog eens te reageren .. en uit te wijken.
vergeet het maar..
ik ben verder een leek op het gebied van tankmunitie... maar die granaten hebben een proximity fuse ofso neem ik aan?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:46 schreef Pumatje het volgende:
hmmm... denk niet dat een LKE pijlpunt zo heet is..
Voordeel van subkaliber munitie..
Wat is heet?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:46 schreef Pumatje het volgende:
hmmm... denk niet dat een LKE pijlpunt zo heet is..
Voordeel van subkaliber munitie..
nope.. pure wolfraam.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:53 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
ik ben verder een leek op het gebied van tankmunitie... maar die granaten hebben een proximity fuse ofso neem ik aan?
Klopt, maar het gaat dan ook meer om het afgaan van het schot, de hitte die dan gegeneerd wordt kan wel opgepikt worden. Maar ja, dan heb je een seconde de tijd om actie te ondernemen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:05 schreef Pumatje het volgende:
heb daar natuurlijk geen idee over, maar ik denk dat het niet warmer zal worden dan 40 graden de uiteindelijke patroon...
Bij ontbranding komt de pijl niet eens in contact met de explosie. Maar terwijl hij de schietbuis uit wordt geduwd brandt de "huls" met kruit weg..manchetten vangen alle hitte op, en uiteindelijk wordt dat met de pijlpunt de schietbuis uit geduwd waardoor in no time gewonnen hitte wordt verloren....
het komt niet in de buurt van de warmteafgifte van een raket o.i.d.
Dat valt dan reuze mee. Ik geloof dat een AT 4 zo'n 3 tot 4000 graden genereerd, die moet je dan ook altijd aan het handvatje oppakkenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:05 schreef Pumatje het volgende:
heb daar natuurlijk geen idee over, maar ik denk dat het niet warmer zal worden dan 40 graden de uiteindelijke patroon...
Bij ontbranding komt de pijl niet eens in contact met de explosie. Maar terwijl hij de schietbuis uit wordt geduwd brandt de "huls" met kruit weg..manchetten vangen alle hitte op, en uiteindelijk wordt dat met de pijlpunt de schietbuis uit geduwd waardoor in no time gewonnen hitte wordt verloren....
het komt niet in de buurt van de warmteafgifte van een raket o.i.d.
Op zoek naar wat meer informatie stuitte ik op dit artikel;quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:15 schreef Pumatje het volgende:
kijk het kan ook 200 graden celcius bereiken.... dat weet ik niet precies.
Maar die absurde temperaturen komen niet voor.
misschien hoogtepunt bij uitstoot van de schietbuis. Maar dat zou dan vanaf de heli meer dan 2000 meter bedragen en of het heli systeem dat kan oppikken..dat lijkt me sterk.
Een schutter op een tank die denkt te weten hoe de zelfverdedigingssystemen op een heli werken...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
lol, dat is onzin.
Zonder aanlaseren geen waarschuwing..
@ achja..
de KE doet helaas geen 1750m/s..
die doet iets van 1350m/s ...
de LKE doet wel 1750ms..
piloot heeft 1 seconden! om op te merken ( met het oog, maar hopend dat ze toevallig in richting van het schot kijken ) ..en dan ook nog eens te reageren .. en uit te wijken.
vergeet het maar..
Zit er ook niet een redelijke drukgolf rond dat ding? Blijft een blok metaal van wat, een kilo of 40 dat met veel geweld door de lucht word geramdquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:09 schreef Pumatje het volgende:
ja precies, dat kan wel kloppen.
En inderdaad..dan is er nog steeds maar 1 sec nodig gezien het feit dat dat ding 1,8 km per seconde gaat..
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:07 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Een schutter op een tank die denkt te weten hoe de zelfverdedigingssystemen op een heli werken...het moet niet gekker worden! Maar goed, leg eens uit Pumatje, waarom moeten wij per se aangestraald worden met laser voordat we een waarschuwing krijgen?
Hint: je hebt het fout.
En die patronen hebben geen proximity fuse? Dat maakt het hele verhaal nog onwaarschijnlijker
je ontwijkt mijn vraag. Zeg dan gewoon dat je maar wat Lille en het eigenlijk gewoon niet weet. En zoals ik al zei, je moet tyfus veel geluk hebben om en helikopter te raken met zo'n patroon. Als je ons natuurlijk toevallig ziet, wat afhankelijk van het terrein erg unlikely is.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:21 schreef Pumatje het volgende:
[..]
knurft...
de LKE is 1 stuk getrokken Wolfraam wat 1,75 kilometer per seconde doet met ballistieke eigenschappen waar Heli hot boys zich op af fappen en overal dwars door heen snijdt, verder geen poespas..
jij beweert met die ene seconde allejezus god te kunnen zijn.. wil het graag uitproberen hoor.
doe jij maar lekker vliegen...
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:35 schreef m.k het volgende:
in battle field 2 is het anders rete makkelijk
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:32 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
je ontwijkt mijn vraag. Zeg dan gewoon dat je maar wat Lille en het eigenlijk gewoon niet weet. En zoals ik al zei, je moet tyfus veel geluk hebben om en helikopter te raken met zo'n patroon. Als je ons natuurlijk toevallig ziet, wat afhankelijk van het terrein erg unlikely is.
Ik bedoelde de vraag waarin ik jou vraag uit te leggen dat wij alleen een waarschuwing krijgen als we aangestraald worden... Geef eens antwoord dan. Schijnbaar weet jij hoe onze sensoren werken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]whut ! ?!?!
Hallo! good morning...
Of groen tegen de groene achtergrond van heuvels en bomen. Laag vliegen noemen ze dat.quote:Jullie vliegen, met een fokkin groene apache.. in een blauwe lucht...
Oh ja, want we gaan vanaf die 60km van de pax in een rechte lijn naar jullie toe vliegenquote:Een beetje pax in het voor terrein 60 km verderop geeft door zodra er vijandelijke helis zijn gespot..waardoor in ieder geval alle pantsers zich als wiedeweerga gaan verschuilen in de bossen om af te koelen, te camoufleren en de zoekende/verplaatsende apaches af te wachten...
Echt, je hebt het tactisch inzicht van een doperwtje.quote:Dan is het een kwestie van opwachten, afdrukken..en de wrakstukken uitpluizen voor hebbedingetjes![]()
Dit zou zijn op 2km afstand, wat zo dichtbij is, je zou allang dood zijn zonder dat je ooit een Apache hebt gezienquote:je begint nu echt belachelijk te worden, want je hebt godsamme maar 1 seconde om te reageren koekwous. Doe nu niet alsof je god bent..
Leg trouwens effe uit hoe je Leopard de afstand tot het doel meet, zonder die peppy laser?quote:ook al merk je door je peppy waarnemingssysteem dat je wordt beschoten, voordat je in je broek hebt gepoept ben je al zwaartekracht aan het proeven..
Wat is dat DV dan, en hoe werkt het? Want schijnbaar zal het afstand, snelheid en relatieve hoek van het doel t.o.v. van jouw tank moeten kunnen berekenen. Leg eens uit.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
* edit.. waarom zou je zo moeilijk te raken zijn? Mijn computer houd met alles rekening, ik hoef niet voor je te richten, achter je te richten, rekening te houden met wat dan ook ik hoef enkel maar het graticuul op je Heli te plakken en te houden, de DV zorgt er nog voor dat ik hierin wordt ondersteund ook..voordat je met je stuurknuppel naar rechts hebt kunnen plukken om uit te wijken ligt die heli al in 100 stukjes..
dit is natuurlijk een ander verhaal als jij mij eerst ziet, zoals ik al 400 keer heb medegedeeld..Maar in een complete oorlog.. is een heli echt niet oppermachtig.
Kijken of het in BF3 straks ook zo makkelijk is.. wel uiteraard dwars door een gebouw heen schieten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:35 schreef m.k het volgende:
in battle field 2 is het anders rete makkelijk
kan niet, dat moet die heli al lang gezien hebben, of de piloot heeft zich expres laten neerknallen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:30 schreef Thaboel het volgende:
Is het niet zo dat in afghanistan zo'n vliegerskist uit de lucht is geschoten met een wapen uit 1600vergeetmeniet?
Mits luchtoverwicht en alle triple A naar de knoppen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:44 schreef Lightning_NL het volgende:
En in een totale oorlog zouden alle tanks natuurlijk allang uitgebrande wrakken zijn nadat de luchtmacht eerst alles heeft gesweept.
oh zal het wel een hoax zijn van de NOSquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:35 schreef m.k het volgende:
[..]
kan niet, dat moet die heli al lang gezien hebben, of de piloot heeft zich expres laten neerknallen.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:08 schreef Thaboel het volgende:
[..]
oh zal het wel een hoax zijn van de NOS
uiteraard, je zult altijd eerst de baas over de lucht moeten zijn bij een totale oorlog. En een tank kun je natuurlijk ook uitschakelen met een ongelooflijke gelukstreffer van een middeleeuws wapen. Maar er zijn veel meer verhalen van helikopters met tientallen kogelgaten en amper nog een druppel smeerolie dan dat ene verhaal van die Apache.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mits luchtoverwicht en alle triple A naar de knoppen.
Weet ik, maar onmogelijk is het niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:10 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
uiteraard, je zult altijd eerst de baas over de lucht moeten zijn bij een totale oorlog. En een tank kun je natuurlijk ook uitschakelen met een ongelooflijke gelukstreffer van een middeleeuws wapen. Maar er zijn veel meer verhalen van helikopters met tientallen kogelgaten en amper nog een druppel smeerolie dan dat ene verhaal van die Apache.
500ft met een heli??? Daar vliegen de fixed wings met gemak onderdoor.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:29 schreef Lightning_NL het volgende:
En het zijn yanks. Die krijgen behoorlijk slechte training vergeleken met de KLu. Sterker nog, de yanks sturen zo slecht, dat ze van hun commandant in Afghanistan niet lager mogen vliegen dan 500 voet, midden in de gevarenzone. Echter, het is gebleken dat als ze lager dan dat vliegen, ze vaker zélf de grond in vliegen, dan dat ze door vijandelijk vuur neergehaald worden... De KLu heli's vliegen zelf rond de 50 voet meestal.
Er zijn voorbeelden van missies van bijvoorbeeld Amerikaanse en Nederlandse chinooks, waarbij de Amerikaanse commandant over de zeik was dat de Nederlanders zo laag vlogen, want dat mocht allemaal niet bladiebla, maar ondertussen waren de Amerikanen de kogels aan het vangen en zaten de Nederlanders op een veel lagere hoogte.
En de vorige keer waren de Yanks nog oppermachtig?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:29 schreef Lightning_NL het volgende:
En het zijn yanks. Die krijgen behoorlijk slechte training vergeleken met de KLu. Sterker nog, de yanks sturen zo slecht, dat ze van hun commandant in Afghanistan niet lager mogen vliegen dan 500 voet, midden in de gevarenzone. Echter, het is gebleken dat als ze lager dan dat vliegen, ze vaker zélf de grond in vliegen, dan dat ze door vijandelijk vuur neergehaald worden... De KLu heli's vliegen zelf rond de 50 voet meestal.
Er zijn voorbeelden van missies van bijvoorbeeld Amerikaanse en Nederlandse chinooks, waarbij de Amerikaanse commandant over de zeik was dat de Nederlanders zo laag vlogen, want dat mocht allemaal niet bladiebla, maar ondertussen waren de Amerikanen de kogels aan het vangen en zaten de Nederlanders op een veel lagere hoogte.
Nah, hierin ben ik geneigd om Lightning toch gelijk te geven, ik ben wel een paar keer meegeweest met de Blackhawk, maar was niet echt onder de indruk van de vlucht. Vond de tactische vlucht met de Herc van de Canadezen spannender.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:39 schreef Thaboel het volgende:
Oh god eerst het baasje van de nederlandse krijgsmacht en nu ookal van de yanks. Toch eens bf2 afzetten lightning
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:14 schreef Rave_NL het volgende:
Ik vind dat zó ontzettend jammer hè, als iemand beter denkt te zijn dan anderen...
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:14 schreef Rave_NL het volgende:
Ik vind dat zó ontzettend jammer hè, als iemand beter denkt te zijn dan anderen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |