D66 zit in de oppositie tegen de PVV en zal niet snel in een of andere regeringsconstructie met hen stappen. De VVD en het CDA hebben daar geen grote problemen mee.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:30 schreef JanJanJan het volgende:
OK, en waarom dan.
Kijk, dat de PVV een stel debielen is, met een nog achterlijker achterban is mij helemaal duidelijk.
Maar ik ben niet zo waanzinnig goed politiek onderlegd dat ik weet hoe we die malloten het makkelijkst weg kunnen krijgen.
Kan ik het helpen dat Wilders een kutkop heeft en dat hij op deze wijze vast is gelegd?quote:Op zondag 6 februari 2011 12:54 schreef Holograph het volgende:
En het vervolgens kinderachtig vinden als er een karikatuur van Cohen wordt gemaakt.
Cohen is ook al eens raar vastgelegd, gelukkig ben ik dan niet zo triest om hem dan in de OP van de Arbeiders Partij-topic te zetten.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan ik het helpen dat Wilders een kutkop heeft en dat hij op deze wijze vast is gelegd?
Nee jij plaatst dit in het PvdA topicquote:Op zondag 6 februari 2011 13:18 schreef Holograph het volgende:
[..]
Cohen is ook al eens raar vastgelegd, gelukkig ben ik dan niet zo triest om hem dan in de OP van de Arbeiders Partij-topic te zetten.
Ga je gang. Ik mocht een OP maken, dus je moet het hiermee doen.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:18 schreef Holograph het volgende:
[..]
Cohen is ook al eens raar vastgelegd, gelukkig ben ik dan niet zo triest om hem dan in de OP van de Arbeiders Partij-topic te zetten.
Als je het dan over inhoudelijke zaken zou willen hebben, waarom heeft de PVV niet tegen de missie in Kunduz gestemd? ze waren toch tegen? of zal dat het eerste 'breekpunt' zijn die ze na de statenverkiezingen laten vallen.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:18 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch. Ze willen dat dit kabinet niet in de problemen komt.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als je het dan over inhoudelijke zaken zou willen hebben, waarom heeft de PVV niet tegen de missie in Kunduz gestemd? ze waren toch tegen? of zal dat het eerste 'breekpunt' zijn die ze na de statenverkiezingen laten vallen.
Principes dunner dan de eierschaal op de kop van calimero.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:25 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch. Ze willen dat dit kabinet niet in de problemen komt.
Het was toch al duidelijk dat ze tegen zouden zijn? Als je dan zelf je principiele standpunten overboord gooit ben je in dat opzicht toch geen barst beter dan Het CDA?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:25 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch. Ze willen dat dit kabinet niet in de problemen komt.
Geen enkele partij heeft principes, dus ik zie in dat opzicht het probleem niet.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Principes dunner dan de eierschaal op de kop van calimero.
Dus er is geen probleem met draaikonten, tenzij de PvdA dat doet?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:28 schreef Holograph het volgende:
[..]
Geen enkele partij heeft principes, dus ik zie in dat opzicht het probleem niet.
Dat is niet helemaal waar. En in dit geval heeft de PVV al wel ingestemd met het financiele kader van de missie en daarmee eigenlijk met de hele missiequote:Op zondag 6 februari 2011 13:28 schreef Holograph het volgende:
[..]
Geen enkele partij heeft principes, dus ik zie in dat opzicht het probleem niet.
Ze hebben ook niet voorgestemd, want die suggestie wek je nu.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Het was toch al duidelijk dat ze tegen zouden zijn? Als je dan zelf je principiele standpunten overboord gooit ben je in dat opzicht toch geen barst beter dan Het CDA?
Ze hebben ingestemd met een begroting die rekening hield met een nieuwe missie, daarna stemmen ze niet voor een motie die tegen die missie is. Ligt het nou aan mij of valt dat in het hokje 'draaikont' te zetten?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ze hebben ook niet voorgestemd, want die suggestie wek je nu.
Ze hebben ingestemd dat er geld opzij werd gezet voor missies. Stel dat in Israël oorlog zou uitbreken, zou de PVV daar dat geld voor willen gebruiken.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. En in dit geval heeft de PVV al wel ingestemd met het financiele kader van de missie en daarmee eigenlijk met de hele missie
quote:Op zondag 6 februari 2011 13:32 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ze hebben ingestemd dat er geld opzij werd gezet voor missies. Stel dat in Israël oorlog zou uitbreken, zou de PVV daar dat geld voor willen gebruiken.
Jij zegt het, ik dacht het. Kom op, Holo, je wordt een karikatuur op deze manier.quote:
Ow ja, zo hypocriet zijn ze welquote:Op zondag 6 februari 2011 13:32 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ze hebben ingestemd dat er geld opzij werd gezet voor missies. Stel dat in Israël oorlog zou uitbreken, zou de PVV daar dat geld voor willen gebruiken.
Elk land heeft het recht op een eigen cultuur. Afghanistan dus ook.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
PVV zet zichzelf vooral voor lul inzake Kunduz. Zij toonde haar meest populistische kant. Dansen naar de pijpen van het klootjesvolk. Juist aan die kwestie kon je zien dat de PVV een partij is zonder leidende ideologie. Wilders bezweert dat hij het moslimextremisme wilt tackelen, maar als de mouwen opgestroopt moeten worden, dan geeft hij niet thuis.
Reden temeer voor de PVV om tegen de missie te stemmen, aangezien die een uitbreiding van die poppenkast is.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:35 schreef Holograph het volgende:
[..]
Elk land heeft het recht op zijn cultuur. Afghanistan dus ook.
Volgens mij heeft de regering in Afghanistan zeer weinig draagvlak onder de bevolking, en het zou mij niet verbazen als de meerderheid van de bevolking liever onder Taliban-bewind woont dan onder deze democratische poppenkast.
Populisme is dan ook geen ideologie, het vertoont meer overeenkomsten met religiequote:Op zondag 6 februari 2011 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
PVV zet zichzelf vooral voor lul inzake Kunduz. Zij toonde haar meest populistische kant. Dansen naar de pijpen van het klootjesvolk. Juist aan die kwestie kon je zien dat de PVV een partij is zonder leidende ideologie. Wilders bezweert dat hij het moslimextremisme wilt tackelen, maar als de mouwen opgestroopt moeten worden, dan geeft hij niet thuis.
Nu verwoord je jouw eigen mening. We hebben het echter over de PVV. Wellicht dat jij er zo tegenaan kijkt, dat mag, dat kan en tot op zekere hoogte ben ik het met je eens. Echter, de PVV als zijnde een zelfverklaard strijder tegen de extreme islam, zou een missie naar Kunduz voor de volle honderd procent moeten steunen. Sterker, zij zou ons complete leger die kant op moeten willen sturen.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:35 schreef Holograph het volgende:
[..]
Elk land heeft het recht op een eigen cultuur. Afghanistan dus ook.
Volgens mij heeft de regering in Afghanistan zeer weinig draagvlak onder de bevolking, en het zou mij niet verbazen als de meerderheid van de bevolking liever onder Taliban-bewind woont dan onder deze democratische poppenkast.
Scherp + 1. Dat sluit goed aan bij de ironie waarnaar ik refereer in de TT.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Populisme is dan ook geen ideologie, het vertoont meer overeenkomsten met religie
Heb je kennis genomen van het feit dat 40% (!) van de politieagenten die ze gaan trainen zich aansluiten bij de Taliban?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu verwoord je jouw eigen mening. We hebben het echter over de PVV. Wellicht dat jij er zo tegenaan kijkt, dat mag, dat kan en tot op zekere hoogte ben ik het met je eens. Echter, de PVV als zijnde een zelfverklaard strijder tegen de extreme islam, zou een missie naar Kunduz voor de volle honderd procent moeten steunen. Sterker, zij zou ons complete leger die kant op moeten willen sturen.
Nogmaals, ik ben ook fel gekant tegen een missie in Kunduz. Maar we hebben het niet over jou en ik. We hebben het over de PVV. Een partij die naar eigen zeggen strijd tegen de extreme islam. En waar wordt die strijd momenteel gevoerd? Juist: in Afghanistan.quote:Op zondag 6 februari 2011 14:25 schreef Holograph het volgende:
[..]
Heb je kennis genomen van het feit dat 40% (!) van de politieagenten die ze gaan trainen zich aansluiten bij de Taliban?
Daarnaast heb je de arbeidsvoorwaarden die de politieagenten wilden ook niet gehoord, die waren ronduit belachelijk.
Jij gelooft toch ook niet dat die missie bedraagt aan het decimeren van het extremisme, de pvv gelooft daar ook niet in. Waarom moeten zij dan toch meedoen?quote:Op zondag 6 februari 2011 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben ook fel gekant tegen een missie in Kunduz. Maar we hebben het niet over jou en ik. We hebben het over de PVV. Een partij die naar eigen zeggen strijd tegen de extreme islam. En waar wordt die strijd momenteel gevoerd? Juist: in Afghanistan.
Ik geloof eerlijk gezegd helemaal niet in het bestaan van een internationaal moslim-extremistisch netwerk dat als doel heeft het westen te vernietigen. In hoeverre het bijdraagt aan de inperking van het extremisme is moeilijk te zeggen, maar in feite is die vraag ook irrelevant. Afghanistan is de enige locatie ter wereld waar openlijk wordt gestreden tegen het moslimextremisme.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij gelooft toch ook niet dat die missie bedraagt aan het decimeren van het extremisme, de pvv gelooft daar ook niet in. Waarom moeten zij dan toch meedoen?
Nou dan, dan ben je het toch hartgrondig eens met de PVV in deze?quote:Op zondag 6 februari 2011 15:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik geloof eerlijk gezegd helemaal niet in het bestaan van een internationaal moslim-extremistisch netwerk dat als doel heeft het westen te vernietigen. In hoeverre het bijdraagt aan de inperking van het extremisme is moeilijk te zeggen, maar in feite is die vraag ook irrelevant. Afghanistan is de enige locatie ter wereld waar openlijk wordt gestreden tegen het moslimextremisme.
Natuurlijk ben ik met de PVV eens inzake Afghanistan. Punt is dat de partij het, gezien haar standpunten, het niet met haarzelf eens hoort te zijn.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou dan, dan ben je het toch hartgrondig eens met de PVV in deze?
Maar de PVV stemde dus niet tegen dus doen ze wel mee ondanks hun luide afkeuring.quote:Jij gelooft toch ook niet dat die missie bedraagt aan het decimeren van het extremisme, de pvv gelooft daar ook niet in. Waarom moeten zij dan toch meedoen?
Kom op zeg...quote:Op zondag 6 februari 2011 10:27 schreef sneakypete het volgende:
Wees 'ns eerlijk: woon je liever in een land zonder moskeeën (dankzij een discriminerende wet) of, en nu mag je kiezen, Saudi-Arabië of Iran?
En dan wil ik de stelling wel aan in de vorm van:quote:Op zondag 6 februari 2011 15:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Je zegt hier dus gewoon letterlijk: "Als we nu NIET gaan discrimineren, dan worden we net zoals Saudi-Arabië of Iran".
Je doet bijna alsof het onmogelijk is om het eens te zijn met een andere partij. We hebben natuurlijk niet allemaal oogkleppen op, starend naar 1 politieke visie.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
Nou dan, dan ben je het toch hartgrondig eens met de PVV in deze?
Zucht. Ik vind het echt bijzonder genant dat die gek zo'n grote rol speelt in onze regering.quote:Wilders tegen bezoek Rosenthal aan Ramallah
HAAG - Geert Wilders betreurt het zeer dat minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken deze week naar de Palestijnse stad Ramallah op de Westelijke Jordaanoever gaat. De leider van de PVV, de gedoogpartner van het minderheidskabinet van VVD en CDA, beschouwt Jordanië als de Palestijnse staat.
'De hoofdstad ervan is Amman en dus niet Ramallah. Rosenthal heeft daar dus eigenlijk niets te zoeken', stelde Wilders zondag.
Rosenthal begint zijn bezoek aan het Midden-Oosten zondagavond in Amman. De dagen erna gaat hij naar Israël en de Palestijnse gebieden. In Ramallah staat het hoofdkwartier van de Palestijnse Autoriteit.
Abdullah
Rosenthal heeft maandag in Jordanië eerst een ontmoeting met zijn ambtgenoot NasserJudeh en met koning Abdullah II. Wilders hoopt dat de bewindsman in die gesprekken ook de mogelijke rechtszaak aankaart die hem nog altijd boven het hoofd hangt wegens belediging van de profeet Mohammed in de anti-Koranfilm Fitna. 'Ik hoop dat hij het Jordaanse regime indringend vraagt dat ze die idiote rechtszaak eindelijk eens definitief en formeel begraven', aldus Wilders.
In Israël zal Rosenthal dinsdag onder anderen spreken met zijn ambtgenoot Avigdor Lieberman, premier Benjamin Netanyahu en president Shimon Peres. Wilders hoopt en verwacht dat Rosenthal 'oprecht diepe steun aan de Joodse democratische staat Israël betuigt en toezegt dat land op alle mogelijke manieren te zullen helpen, ook als het verder fout gaat in Israëls buurlanden Jordanië en Egypte en met de dreiging van Iran'.
Islamofascisten
Volgens Wilders is dit het juiste moment om die steun te laten zien. 'Want het gaat nu meer dan ooit om de existentie van Israël binnen veilige grenzen nu de buurlanden instabiel zijn en islamofascisten daar aan invloed kunnen gaan winnen', stelde hij.
Het kabinet wil volgens het regeerakkoord verder investeren in de band met de staat Israël. Nederland blijft daarbij voorstander van een vredesakkoord tussen Israël en de Palestijnen waarbij een Palestijnse staat naast Israël kan bestaan. Uitgangspunt voor zo'n tweestatenoplossing zijn de grenzen van voor de Zesdaagse Oorlog in juni 1967. Wilders heeft herhaaldelijk gezegd dat de PVV een Palestijnse staat nooit zal steunen, behalve als Jordanië 'Palestina' wordt
Straks gaat Wilders nog zeggen dat ie vindt dat Taiwan bij China hoort. Of Curaçao bij Venezuelaquote:Op zondag 6 februari 2011 15:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht. Ik vind het echt bijzonder genant dat die gek zo'n grote rol speelt in onze regering.
Maar stel dat je een Palestijn bent. Dan moet het toch behoorlijk vreemd overkomen wanneer een buitenlands parlementslid zulke dingen roept.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Straks gaat Wilders nog zeggen dat ie vindt dat Taiwan bij China hoort. Of Curaçao bij Venezuela
Het is altijd al duidelijk geweest dat Wilders vrijgesproken gaat worden..quote:Advocaat Bram Moszkowicz wil met het verhoren van raadsheer Tom Schalken aantonen dat Wilders met vooringenomenheid is bejegend door het hof in Amsterdam en dat de heer Wilders al is veroordeeld. Dat zei hij vanochtend tijdens de regiezitting in het proces tegen Geert Wilders, dat vandaag opnieuw van start ging.
"Wat heb je liever, een land waar iedereen blij en gelukkig is, of een land waar de PVV aan de macht is en iedereen angstig en depressief is? eh? Nou? Kies maar."quote:Op zondag 6 februari 2011 15:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Kom op zeg...
Dit soort vergelijkingen worden er iedere keer bijgehaald, alsof Nederland op weg is een door de Islam en Sharia gedicteerde alleenheerschappij aan het worden is. Met 1 miljoen moslims en 16 miljoen niet-moslims gaat zoiets natuurlijk nooit gebeuren.
Je zegt hier dus gewoon letterlijk: "Als we nu NIET gaan discrimineren, dan worden we net zoals Saudi-Arabië of Iran".
Valt mee. Het doel van de Afghanistan-missie is het bestrijden van het moslimextremisme. Persoonlijk vraag ik mij of in hoeverre deze aanpak succesvol is. Echter, wanneer je die doelstelling in acht neemt, zou de PVV de missie dus moeten ondersteunen. Sowieso vind ik de dreiging van internationale moslimterrorisme dikke nonsens en het wordt in mijn optiek schromelijk overdreven. Maar het moge duidelijk zijn dat de PVV een andere mening is toegedaan.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:09 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Wow!!!!
De koning aller hersenkronkels.
Je stelt dat het er niet toe doet of de missie effectief is!!!!!!!!
Je maakt het hiermee wel heel erg duidelijk dat je alleen maar hersenloos aan het bashen bent en bij elke beslissing die de PVV maakt hoe goed deze ook is wel een reden vindt om je afkeur van de PVV uit te spreken.
Triest hoor.
Grappige is, dat dit feit in het geheel niet in het nieuws geweest is, maar feitelijk is het idd zo dat de PVV ingestemd heeft met de missie. Met de mond belijden ze weliswaar nadrukkelijk het tegendeel, maar je zult dit standpunt in de stemmingsrondes niet verzilverd zien worden in steun voor een motie van afkeuring (de motie Cohen-Roemer) of een eigen motie van afkeuring...quote:Op zondag 6 februari 2011 13:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als je het dan over inhoudelijke zaken zou willen hebben, waarom heeft de PVV niet tegen de missie in Kunduz gestemd? ze waren toch tegen? of zal dat het eerste 'breekpunt' zijn die ze na de statenverkiezingen laten vallen.
Het gaat wilders natuurlijk om de islam in nederland niet om een paar gekkies in afghanistan.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Beweer je nou werkelijk dat onze regering bestaat uit moslimextremisten? Doe eens toelichten. Verder volg ik vooral het standpunt van onze premier die zich in een uitzending van Buitenhof laatdunkend uitliet over het standpunt van de PVV. Net als hij, vind ook ik de houding van de PVV inzake Afghanistan onbegrijpelijk. Overigens ben ik het in deze helemaal eens met de PVV. Maar, nogmaals, ik heb de bestrijding van het internationale moslimterrorisme dan ook niet hoog op de agenda staan. We zijn oorspronkelijk naar Afghanistan gegaan in de hoop de dreiging van het terrorisme in te dammen. Een doelstelling die de PVV naar eigen zeggen ondersteunt.
Jij draagt allerlei valide argumenten aan die een tegenstem inderdaad rechtvaardigen. Punt is dat de PVV eens temeer bewijst een populistisch clubje te zijn. Wilders wist dat het overgrote meerderheid van de bevolking niets voelt voor een nieuwe missie. Daarom stemde zijn fractie tegen. Maar volgende week staat Wilders weer in of ander lullig zaaltje te ageren tegen de dreiging van het moslimextremisne. Veel praatjes, weinig actie. Typisch.
De PVV is tegen de missie en heeft tegen de missie gestemd.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Grappige is, dat dit feit in het geheel niet in het nieuws geweest is, maar feitelijk is het idd zo dat de PVV ingestemd heeft met de missie. Met de mond belijden ze weliswaar nadrukkelijk het tegendeel, maar je zult dit standpunt in de stemmingsrondes niet verzilverd zien worden in steun voor een motie van afkeuring (de motie Cohen-Roemer) of een eigen motie van afkeuring...
Nee, PVV heeft niet tegen deze missie gestemd.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:38 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
De PVV is tegen de missie en heeft tegen de missie gestemd.
Kan je wel gaan kunstelen met kansloze moties van afkeur maar die hebben geen nut als er toch al een meerderheid voor de missie is.
PVV is en blijft gewoon tegen onder de huidige omstandigheden, wat snap je daar niet aan?
Nee dat beweer ik niet, heb je gedronken ofzo?quote:Op maandag 7 februari 2011 14:08 schreef KoosVogels het volgende:
Beweer je nou werkelijk dat onze regering bestaat uit moslimextremisten? Doe eens toelichten.
Lees je eens in zou ik zeggen.quote:Verder volg ik vooral het standpunt van onze premier die zich in een uitzending van Buitenhof laatdunkend uitliet over het standpunt van de PVV. Net als hij, vind ook ik de houding van de PVV inzake Afghanistan onbegrijpelijk.
Je we weten nu onderhands wel dat je hypocriet bent.quote:Overigens ben ik het in deze helemaal eens met de PVV.
Nee jij bestrijdt liever het verderfelijke kapitalistische Westen.quote:Maar, nogmaals, ik heb de bestrijding van het internationale moslimterrorisme dan ook niet hoog op de agenda staan.
Klopt. En jij hebt blijkbaar onder een steen geleefd want de ene na de andere bron die in het nieuws geweest is geeft aan dat het niet echt voorspoedig gaat en de taliban in delen van het land zelfs sterker wordt en dat de regering Karzai door en door corrupt is en bovendien zo fundamentalistisch als de pest. Zelf Amerikaanse generaals geven toe dat het geen succes is.quote:We zijn oorspronkelijk naar Afghanistan gegaan in de hoop de dreiging van het terrorisme in te dammen. Een doelstelling die de PVV naar eigen zeggen ondersteunt.
Kan jij die motivatie bewijzen of is dit slechts de mening van een PVV hater?quote:Jij draagt allerlei valide argumenten aan die een tegenstem inderdaad rechtvaardigen. Punt is dat de PVV eens temeer bewijst een populistisch clubje te zijn. Wilders wist dat het overgrote meerderheid van de bevolking niets voelt voor een nieuwe missie. Daarom stemde zijn fractie tegen.
Ik zie niet in waarom hij dit niet zou moeten doen. En actie is vooral in Nederland nodig en op tactisch gekozen plekken in het buitenland waar we een verschil kunnen maken.quote:Maar volgende week staat Wilders weer in of ander lullig zaaltje te ageren tegen de dreiging van het moslimextremisne. Veel praatjes, weinig actie. Typisch.
PVV heeft in het debat aangegeven dat ze tegen zijn. Er is geen stemming voor de missie geweest, men heeft alleen debat tussen de partijen gehad.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, PVV heeft niet tegen deze missie gestemd.
Nonsens, je zit daar in de kamer niet om iets te belijden, maar om iets voor elkaar te krijgen, dat verwacht je electoraat ook.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:03 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
PVV heeft in het debat aangegeven dat ze tegen zijn. Er is geen stemming voor de missie geweest, men heeft alleen debat tussen de partijen gehad.
Daarna is er wel een motie van SP en PvdA geweest die bij voorbaat kansloos was omdat er al een overeenstemming was over de missie. Daar stemde de PVV niet voor. Blijkbaar ben jij een insider want jij claimt te weten wat de redenen daarvoor zijn.
Ik ga er in ieder geval niet van uit dat ze plots van mening veranderd zijn. Het zullen dus inhoudelijke redenen betreffende de motie zijn of het niet met de PvdA en SP willen meestemmen op een motie die kansloos is.
Als jij dat wel wilt geloven dat de PVV nu opeens voorstander is van de missie dan geloof je dat maar lekker.
Ik vrees echter dat je ongelijk krijgt als het weer over de missie gaat maar dan zul jij zoals het een goed basher betaamt wel weer zeggen dat ze alweer gedraaid zijn en dan weer hun oorspronkelijke standpunt hebben ingenomen.
In jouw wereldje.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nonsens, je zit daar in de kamer niet om iets te belijden, maar om iets voor elkaar te krijgen, dat verwacht je electoraat ook.
In dit geval had je dan moeten stemmen op de motie van afkeur van Cohen en Roemer, of een eigen motie van afkeur moeten indienen als je het niet eens was met de redenen van afkeur gemeld in voornoemde motie. Beide heeft Wilders niet gedaan. Ergo: de missie kon doorgaan, ergo: Wilders heeft de missie niet afgestemd.
In de werkelijkheid heeft de PVV niet tegengestemd, waardoor hun loyaliteit aan dit kabinet in principe niet in twijfel te trekken valt, aan de andere kant kan het ook betekenen dat ze fijn in de luwte kunnen zeilen en net zo makkelijk kunnen draaikonten als de PvdA dat voorheen in de Afghanistan kwestie deed.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:33 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
In jouw wereldje.
In de werkelijkheid maakte die stemming niets uit.
Goenlinks had al ingestemd tijdens het debat dus dat is niet van toepassing.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In de werkelijkheid heeft de PVV niet tegengestemd, waardoor hun loyaliteit aan dit kabinet in principe niet in twijfel te trekken valt, aan de andere kant kan het ook betekenen dat ze fijn in de luwte kunnen zeilen en net zo makkelijk kunnen draaikonten als de PvdA dat voorheen in de Afghanistan kwestie deed.
Die stem tegen had wel wat uitgemaakt, als GL er bijvoorbeeld de stekker uit zou trekken vw te veel doden, kan de PVV deze missie alsnog steunen bij wijze van plichtsbesef, als ze met de motie tegen meegegaan waren of een eigen motie tegen hadden ingedient, had ik iig nog iets gehad van dat Wilders zich duidelijk uitsprak op dit gebied, nu heb ik het gevoel dat het alleen gebruikt word om het partijbesluit tot na de statenverkiezingen te rekken.
Het gaat hier niet om selectief quoten, het gaat hier om een partij die zich in zekere mate van stemmen onthoud in deze missie waardoor je er simpelweg niet vanuit kan gaan dat men deze missie opeens wel zou willen steunen als een GL er uit stapt vanwege gemaakte afspraken waar je je in zo'n gebied simpelweg niet aan kan houden.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:50 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Goenlinks had al ingestemd tijdens het debat dus dat is niet van toepassing.
Heel goed, doe net alsof Nederland wordt aangevallen en beschuldig 'links' ervan Nederland in gevaar te brengen.quote:De totale oorlog van de elite tegen t volk
Net als in de rest van Europa vechten elites in Nederland een totale oorlog uit met de bevolking, meent PVV-leider Geert Wilders.
Er is in Nederland een oorlog gaande, taxeert Geert Wilders, en de rechtszaak tegen hem maakt daar deel van uit.
[..]
Mijn proces staat niet op zichzelf, aldus Wilders. Alleen de onnozelen denken dat het een incident is. Door heel Europa, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa vechten de multiculturalistische elites een totale oorlog uit tegen hun bevolkingen. Met als inzet de voortzetting van de massa-immigratie en de islamisering, uiteindelijk resulterend in een islamitisch Europa een Europa zonder vrijheid: Eurabië.
[..]
Het is niet voor het eerst dat de PVV oorlogstaal gebruikt. Zo suggereerde tweede man Martin Bosma afgelopen najaar dat Europa binnen afzienbare tijd zal moeten worden bevrijd van de islamitische dreiging, net als aan het eind van de Tweede Wereldoorlog van de nazis.
Wilders zelf zei eerder in de Tweede Kamer dat ons veertienhonderd jaar geleden de oorlog is verklaard. Hij gelooft dat sprake is van een warme oorlog tegen de islam en nog vorige week zei hij dat hij de poldertaliban weg wil uit Slotervaart, Gouda en Kanaleneiland: Laten we Nederland bevrijden.
[..]
In eerdere gevallen was links toch wel de oorzaak van aanslagen op de makro en het PvdA partij kantoor.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:26 schreef waht het volgende:
[..]
Heel goed, doe net alsof Nederland wordt aangevallen en beschuldig 'links' ervan Nederland in gevaar te brengen.
Een bewezen strategie.
Nee, er was een groepje zich links noemende idioten die dat deden. Daar kun je niet heel links aansprakelijk voor stellen. In tegenstelling tot de PVV met de islam zijn/waren er geen linkse partijen die in hun programma hebben/hadden staan dat de Makro vernietigd moe(s)t worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:35 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In eerdere gevallen was links toch wel de oorzaak van aanslagen op de makro en het PvdA partij kantoor.
De ironie wil dat Wilders dezelfde taal bezigt als zijn ideologische vijanden; de fundamentalitische moslims. Bin Laden had dezelfde onzin uit kunnen kramen, maar dan over het westen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:26 schreef waht het volgende:
[..]
Heel goed, doe net alsof Nederland wordt aangevallen en beschuldig 'links' ervan Nederland in gevaar te brengen.
Een bewezen strategie.
Ik voel een tikkeltje aangebrandheid bij je ontstaan.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:33 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
In jouw wereldje.
In de werkelijkheid maakte die stemming niets uit.
Nee, Wilders is niet links en dus niet de linkse elite, volgens eigen inzichten. Hij is ook niet elitair, wat op zijn minst iig wel klopt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:12 schreef ethiraseth het volgende:
Maar Wilders is de elite? Hij is zo'n beetje de langstzittende persoon in het parlement en volledig verweven met de achterkamertjespolitiek.
Net zoals jij liever onder dictator Cheertje leeft dan onder de Beatrix democratie, die inderdaad 100 keer democratischer is dan alle 1,41 miljoenen PeeWeejertjes bij elkaar. Niet dat ik verwacht dat je DAT snapt.quote:Elk land heeft het recht op een eigen cultuur. Afghanistan dus ook.
Cheertje? In een ander topic liet je ook al blijven dat je vrij creatief bent in de spelling van namen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:58 schreef DenStaelenGeneraal het volgende:
[..]
Net zoals jij liever onder dictator Cheertje leeft dan onder de Beatrix democratie, die inderdaad 100 keer democratischer is dan alle 1,41 miljoenen PeeWeejertjes bij elkaar. Niet dat ik verwacht dat je DAT snapt.
Je gaat bewijzen dat je niet snapt wat democratie is door nu meteen te gaan blaten over erfelijke opvolging en zo.
Ik vind dat het niet bevorderend werkt voor een discussie om mensen op een dergelijke wijze te benoemen. Het is in mijn ogen zelfs behoorlijk kinderachtig om dat structureel te doen.quote:
Klopt. Toch wil ik Wilders aanraden om te stopppen met het bleken van zijn haar. Het is in de eerste plaats natuurlijk geen gezicht, maar zn haar gaat ook langzaam dood, krijg ik het idee.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:44 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik vind dat het niet bevorderend werkt voor een discussie om mensen op een dergelijke wijze te benoemen. Het is in mijn ogen zelfs behoorlijk kinderachtig om dat structureel te doen.
Goedbedoelde adviezen zijn natuurlijk altijd welkom, dan werk je ook mee aan een constructieve discussie.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Toch wil ik Wilders aanraden om te stopppen met het bleken van zijn haar. Het is in de eerste plaats natuurlijk geen gezicht, maar zn haar gaat ook langzaam dood, krijg ik het idee.
Ik vrees echter dat Wilders niet meeleest.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Goedbedoelde adviezen zijn natuurlijk altijd welkom, dan werk je ook mee aan een constructieve discussie.
Vertel dat eens aan de PVV dan. Als iemand het structureel doet zijn het wel PVVers.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:44 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik vind dat het niet bevorderend werkt voor een discussie om mensen op een dergelijke wijze te benoemen. Het is in mijn ogen zelfs behoorlijk kinderachtig om dat structureel te doen.
Hoe heb je dat idee gekregen?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Toch wil ik Wilders aanraden om te stopppen met het bleken van zijn haar. Het is in de eerste plaats natuurlijk geen gezicht, maar zn haar gaat ook langzaam dood, krijg ik het idee.
Ik maak me gewoon zorgen om die man. Ben ik een keer vriendelijk krijg ik weer de wind van voren van een PVV-stemmer.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:28 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Hoe heb je dat idee gekregen?
En waarom is het haar van Wilders zo belangrijk voor jou?
Het zou anders niet de eerste keer zijn.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:03 schreef ZureMelk het volgende:
Ik ga er in ieder geval niet van uit dat ze plots van mening veranderd zijn.
Dibiquote:Kamervragen GroenLinks over 'totale oorlog'
DEN HAAG - GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi vraagt het kabinet stelling te nemen tegen uitlatingen van PVV-leider Geert Wilders dat Europa bezig is met een 'totale oorlog' tegen de eigen bevolking.
In Kamervragen aan integratieminister Gerd Leers vraagt Dibi te oordelen over de 'oorlogsretoriek' en 'angstpolitiek' van Wilders.
De PVV-voorman stelde maandag in de rechtbank dat 'multiculturalistische elites een totale oorlog uitvechten tegen hun bevolkingen. Met als inzet de voortzetting van de massa-immigratie en de islamisering, uiteindelijk resulterend in een islamitisch Europa'.
Dibi snapt niet waarom vicepremier Maxime Verhagen zich eerder wel uitliet over de 'verdrietige anti-campagne' van de PvdA, maar bij deze uitspraken van Wilders stil blijft. "Uitspraken waar de een wegens gewenning zijn schouders ophaalt, maar die de ander de stuipen op het lijf jaagt", aldus Dibi.
'Poldertaliban'
De GroenLinks'er vindt dat de PVV zich als een 'ware poldertaliban' opstelt. "De PVV is steeds meer trekjes gaan vertonen van de radicale moslims die zij bestrijdt: dogmatisch opgesloten in het eigen gelijk, zonder enige vorm van twijfel en een gretigheid in het onderdrukken en verbieden van onwelgevallige overtuigingen."
Zo zijn er wel meer oplettende lieden die pvda stemden ooit (ja zelfs ik) en toen nooit meer.quote:PVV-strateeg bekent: Ik heb vroeger PvdA gestemd
Martin Bosma (PVV): Jarige PvdA kan worden opgeheven
AMSTERDAM - De PvdA viert vandaag haar 65ste verjaardag, en krijgt
daarvoor felicitaties uit onverwachte hoek: PVV-strateeg Martin Bosma,
het brein achter Geert Wilders, vertelt op Radio 1 dat hij de
polonaise aan het lopen is. "Want wat doe je als je 65 wordt? Dan ga
je met pensioen", zo liet Bosma in het WNL-programma Nu Al Wakker
Nederland weten.
De PvdA is hard toe aan haar oude dag, zegt de PVVer. "Ik vind de
PvdA een soort Avro. Ze bestaan alletwee al heel lang, maar niemand
weet eigenlijk nog waaróm ze bestaan, wat hun verhaal is. Als de PvdA
en de Avro niet zouden bestaan vandaag, dan zou niemand ze
oprichten."
In het programma deed Bosma nog een opvallende uitspraak: voor het
eerst gaf hij toe vroeger PvdA gestemd te hebben. "Ik kom uit een
links nest, ben van huis uit een sociaaldemocraat, en bij dezen wil ik
wel bekennen dat ik dat gedaan heb. Ik zeg wel eens dat ik nu nog
steeds een sociaaldemocraat ben, en dat ik daarom nu bij de PVV zit."
De PvdA is ver afgedreven van zijn oorspronkelijke doelstellingen,
zegt Bosma. Dat er toch nog mensen zijn die op de partij stemmen ligt
volgens hem aan de macht der gewoonte. "Er zullen heel veel Henken en
Ingrids zijn die nog bij de PvdA zitten, maar dat is een soort
merkentrouw, zoals je dat in de reclame noemt. Heel veel Nederlanders
gebruiken op dit tijdstip Prodent, en dat doen ze al heel lang en ze
weten eigenlijk niet waarom, en dat is met de PvdA net zo. Ze doen het
omdat hun ouders het al deden, maar als ze kijken waar de PvdA voor
staat dan zullen ze weggaan, bijvoorbeeld naar ons."
Neuh ergens een foutje in de coördinatie. Ergens zal ik een topic over het hoofd gezien hebben vermoed ik. Maar goed we gaan hier verder.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:17 schreef fokthesystem het volgende:
Wat een kort topic die vorige, [CENTRAAL] [PVV] - Deel 34 - Waar de PVV nu al kalt gestelt is nog niet 1 pagina. Nieuw FOK beleid?![]()
quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:24 schreef du_ke het volgende:
FTS ik weet dat je een obsessie met de PvdA hebt maar wat doet een domme fotoshop van Cohen in het PVV topic?
Elementary, my dear Watson.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:24 schreef du_ke het volgende:
FTS ik weet dat je een obsessie met de PvdA hebt
Reactie op de OP he : "Enne, koosvogels, dat plaatje he, zonder moderatie er op, dat roept om een visueel tegenwicht:"quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:24 schreef du_ke het volgende:
FTS ik weet dat je een obsessie met de PvdA hebt maar wat doet een domme fotoshop van Cohen in het PVV topic?
Oke, en nu?quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:21 schreef fokthesystem het volgende:
Enne, koosvogels, dat plaatje he, zonder moderatie er op, dat roept om een visueel tegenwicht:
[ afbeelding ]
Nu zit geert met een gom zijn neus op te halen om o.a. dure ambtenaren weg te gommen, maar job speelt nog steeds het liefst wat hij uitbeeld.
Oh dan edit ik het weg want compensatie op die manier doen we niet aan. Dat zorgt enkel maar voor een spiraal van kinderachtig gedrag.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:31 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Reactie op de OP he : "Enne, koosvogels, dat plaatje he, zonder moderatie er op, dat roept om een visueel tegenwicht:"
Nu snap je het wel?
Bovendien is er een subtiel verschil tussen een daadwerkelijke nieuwsfoto, hoe onflatteus ook, en een fotoshop, puur bedoeld om een flauw statement te maken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh dan edit ik het weg want compensatie op die manier doen we niet aan. Dat zorgt enkel maar voor een spiraal van kinderachtig gedrag.
Oh zeker maar dat uitleggen zal te ver gaan voor FTSquote:Op woensdag 9 februari 2011 18:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bovendien is er een subtiel verschil tussen een daadwerkelijke nieuwsfoto, hoe onflatteus ook, en een fotoshop, puur bedoeld om een flauw statement te maken.
Ik had het woord 'subtiel' moeten weglaten, he?quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh zeker maar dat uitleggen zal te ver gaan voor FTS
In die andere draad geef ik wat meer uitleg, inzake de 'overeenkomsten van de foto's' dat moeten jullie 2 zelfs snappen dan!quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:42 schreef du_ke het volgende:
Oh zeker maar dat uitleggen zal te ver gaan voor FTS
Nee, daar spui je net zoveel bullshit als hier. Je kunt onzin namelijk niet rechtlullen, hoe hard je het ook probeert.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:16 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
In die andere draad geef ik wat meer uitleg, inzake de 'overeenkomsten van de foto's' dat moeten jullie 2 zelfs snappen dan!
Je doet je best om wat recht is krom te praten en andersom. Daarin faal je. Je spreekt tot anderen precies zoals je zelf bent doet en schrijft. Zelfs feiten zoals recente info van de VNG daar wil je overheen stappen met de 'kennis omtrent zaken van je vrienden die ooit ambtenaar waren'.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, daar spui je net zoveel bullshit als hier. Je kunt onzin namelijk niet rechtlullen, hoe hard je het ook probeert.
Dat 'oorlog verklaring der pvda' betreft een gelekte interne pvda memo, waarin de oorlog tegen de pvv werd aangemoedigd.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:26 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik dacht dat men met "totale oorlog" zoiets bedoelde als de "slag om Stalingrad". Maar goed, ik, en toch veel anderen, heb mezelf vandaag weer goed gered in deze barre oorlogsperiode.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, ze hebben een film gemaakt in samenwerking met het Christian Action Network, en die film wordt nog steeds via de website van CAN verkocht.... en CAN is inderdaad een notoire homo-haters organisatie. En dan is het eigenlijk niet eens verkopen, je geeft ze een donatie van $25, en dan sturen ze je de film die hen waarschijnlijk $5 kost.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:08 schreef du_ke het volgende:
Tja een conservatieve partij dus tegen abortus. Benieuwd of er nog snel een rel rond homorechten uit gaat barsten met de PVV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |