abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92468334
quote:
10s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:50 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ja, precies, wanneer crasht een rally auto nou dan? Dat komt toch nooit voor? :')

60 crashes uit, wat zal het zijn, de laatste 30 jaar? En in hoeveel van die crashes hebben coureur en/of copiloot zwaar letsel opgelopen, waarbij ze meer dan 1 week uitgeschakeld waren?
pi_92468468
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:16 schreef Light het volgende:

[..]

60 crashes uit, wat zal het zijn, de laatste 30 jaar? En in hoeveel van die crashes hebben coureur en/of copiloot zwaar letsel opgelopen, waarbij ze meer dan 1 week uitgeschakeld waren?
Er zijn de afgelopen 10 jaar meer WRC coureurs dodelijk verongelukt dan F1 coureus.

Maar goed, over straat fietsen is tegenwoordig al blijkbaar gevaarlijker dan de rally sport als ik sommigen hier mag geloven.
pi_92468485
Gerber explained how their Skoda Fabia was penetrated by a section of barrier after Kubica slid wide into a right-hander.

''We knew the surface was slippery because of the humidity and we were ready,'' Gerber told Gazzetta dello Sport. ''After skidding, the car leaned against the guard rail and pushed it outwards. Then it crashed against the following guard rail. The guard rail pierced through the car and went all the way through it. I immediately saw it was serious, he also had a bad bruise under his eye after hitting the steering wheel. Robert passed out and I exited through the window because the door was stuck. The ambulance arrived immediately and then came the firemen. They took over half an hour to pull him out. The first crew didn't have the shears so they had to wait for another crew. Then the helicopter couldn't land in that spot, so Robert had to be moved and more time was lost.''

Gerber was critical of the section of road that had a gap between two sections of barrier, leaving the end of the second exposed. And he also called for increased protection around the cockpit of rally cars.

''That opening [between the two sections of barrier] makes no sense,'' he said. ''But, most of all, we shouldn't have cars with so little protection at the front. It's not the first time a crash like this happens - the Federation should think of something to protect the cockpit.''

When asked whether he thought the accident was caused by a car failure or a mistake by Kubica, Gerber replied: ''In a competition you try to go as quickly as possible. Robert is the type of person that thinks hard, always looks a step ahead, he's precise, fast and clean. A complete driver.''

Mauro Moreno, who was the driver on the scene running one minute behind Kubica, gave his account.

''It was a horrifying view. I called him by name a couple of times, but he didn't reply,'' he told Gazzetta dello Sport.

''The steel blade was coming out of the hatchback. His co-driver signalled to me he had no problems so I asked Robert if he was ok too. But that was useless because he was in a state of semi-unconsciousness and he wouldn't talk.''

Bron
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 februari 2011 @ 18:24:06 #206
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92468552
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:21 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Er zijn de afgelopen 10 jaar meer WRC coureurs dodelijk verongelukt dan F1 coureus..
Op zich niet zo verbazingwekkend aangezien F1 coureurs in een monocoque zitten.
Rallycoureurs niet, die moeten genoegen nemen met een buizenframe en een sportstoel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_92468594
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Op zich niet zo verbazingwekkend aangezien F1 coureurs in een monocoque zitten.
Rallycoureurs niet, die moeten genoegen nemen met een buizenframe en een sportstoel.
En er rekening mee houden dat een vangrail dwars door de auto kan komen. Wat hebben die twee geluk gehad!
pi_92469015
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:21 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Er zijn de afgelopen 10 jaar meer WRC coureurs dodelijk verongelukt dan F1 coureus.
In de afgelopen 20 jaar zijn er precies 2 F1-coureurs en 0 WRC-coureurs dodelijk verongelukt. Wel zijn er 3 WRC-copiloten verongelukt.
quote:
Maar goed, over straat fietsen is tegenwoordig al blijkbaar gevaarlijker dan de rally sport als ik sommigen hier mag geloven.
Het zou me niets verbazen :)
pi_92469321
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:35 schreef Light het volgende:

[..]

In de afgelopen 20 jaar zijn er precies 2 F1-coureurs en 0 WRC-coureurs dodelijk verongelukt. Wel zijn er 3 WRC-copiloten verongelukt.

[..]

Het zou me niets verbazen :)
Ja dom van me, dooie co-piloten tellen natuurlijk niet.

Zouden ze wel mee tellen, dan zijn er dus meer in de WRC verongelukt dan in de F1 in de recente geschiedenis.

Dus samenvattend: De rally sport is helemaal niet gevaarlijk want daar gebeurt nooit wat, en de formule 1 is zelfs nog veiliger want daar vallen minder doden.

Ik snap hem nu. :)
pi_92469948
Je hebt meerdere soorten rally kampioenschappen (IRC, WRC, Dakar), de F1 heeft maar een kampioenschap en momenteel 24 coureurs en nog een handje vol testcoureurs.

Als je het even uit wilt zoeken per type van raceklasse, be my guest.
http://en.wikipedia.org/w(...)ed_in_racing_crashes
pi_92470396
quote:
Op maandag 7 februari 2011 19:02 schreef Nober het volgende:
Je hebt meerdere soorten rally kampioenschappen (IRC, WRC, Dakar), de F1 heeft maar een kampioenschap en momenteel 24 coureurs en nog een handje vol testcoureurs.

Als je het even uit wilt zoeken per type van raceklasse, be my guest.
http://en.wikipedia.org/w(...)ed_in_racing_crashes
Plus de lokale kampioenschappen per land :)
  maandag 7 februari 2011 @ 19:30:04 #212
34586 kepler
No bounce, no play
pi_92471263
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Op zich niet zo verbazingwekkend aangezien F1 coureurs in een monocoque zitten.
Rallycoureurs niet, die moeten genoegen nemen met een buizenframe en een sportstoel.
monocoque = buizenframe

Maar dan lichter en kleiner. Bedoeling van een monocoque/buizenframe is het intact houden van de ruimte om de rijder, en dat lukt beide prima. Volgens mij vallen de meeste doden bij het rallyrijden doordat ze tegen een object aan botsen (zoals een boom, of in dit geval vangrail). Daar helpt ook een monocoque niet tegen, als een F1 auto met die snelheid tegen een boom klapt dan breekt tie ook dwars door midden...
The line is a dot to you!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 februari 2011 @ 19:34:28 #213
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92471505
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:30 schreef kepler het volgende:

[..]

monocoque = buizenframe

Maar dan lichter en kleiner. Bedoeling van een monocoque/buizenframe is het intact houden van de ruimte om de rijder, en dat lukt beide prima. Volgens mij vallen de meeste doden bij het rallyrijden doordat ze tegen een object aan botsen (zoals een boom, of in dit geval vangrail). Daar helpt ook een monocoque niet tegen, als een F1 auto met die snelheid tegen een boom klapt dan breekt tie ook dwars door midden...
Een monoque breekt dus niet doormidden.
Dat is het mooie van een monoque a la die ze gebruiken in de F1. :)
Vraag oa maar aan Schumi en Kubica zelf.
Die heeft 'm ook een keer "getest" geloof ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 7 februari 2011 @ 19:40:13 #214
34586 kepler
No bounce, no play
pi_92471824
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Een monoque breekt dus niet doormidden.
Dat is het mooie van een monoque a la die ze gebruiken in de F1. :)
Vraag oa maar aan Schumi en Kubica zelf.
Die heeft 'm ook een keer "getest" geloof ik.
Als een monocoque tegen een boom knalt (met hoge snelheid :P) breekt tie echt wel door midden hoor :D Ze zijn wel sterk, maar ook weer niet zo sterk (helaas).

edit: kijk bv maar naar dat ongeluk met Zanardi. Die werd door een andere wagen op de zijkant geraakt van de monocoque. Een monocoque is niet gemaakt op een puntbelasting, en de structuur is ook bezweken. Als Zanardi iets meer naar het midden was geraakt had hij het niet kunnen na vertellen.
The line is a dot to you!
pi_92471837
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Een monoque breekt dus niet doormidden.
Dat is het mooie van een monoque a la die ze gebruiken in de F1. :)
Vraag oa maar aan Schumi en Kubica zelf.
Die heeft 'm ook een keer "getest" geloof ik.
Als je maar goed genoeg je best doet, krijg je zo'n monocoque ook wel stuk. Vraag Zanardi maar.
pi_92472014
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:59 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Tuurlijk, hij is verzekerd bij Ditzo...

Denk je nu werkelijk dat hier echt all-risk verzekeringen voor zijn ? Autosport valt haast niet te verzekeren... ook het leven en de levensstijl van een coureur niet. Waar een tennisser nog zijn armen kan verzekeren, zo heeft een auto coureur er veel moeilijker mee om zijn armen te verzekeren....omdat : Autosport gevaarlijk is.
Zelfs als er al een verzekering is speciaal gericht op autosport en de coureurs, dan zal er nog geen all-risk verzekering bestaan, om de "onzin" die de coureur uit wil halen buiten zijn contracten, maar te blijven betalen...

Als ik het mis heb, zeg het mij dan even, maar dan wil ik ook keihard bewijs oO<
Inmiddels geleverd een paar posts hierboven.

Waarom zou een coureur zijn handen verzekeren als dat niet all-risk kan? Die gasten kunnen naast autorijden niks anders omdat ze na hun 12e geen serieuze opleiding meer gehad hebben. En ze betalen dus een hoop premie als compensatie. Kan ook, ze verdienen veel.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_92472575
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:02 schreef Nober het volgende:
Je hebt meerdere soorten rally kampioenschappen (IRC, WRC, Dakar), de F1 heeft maar een kampioenschap en momenteel 24 coureurs en nog een handje vol testcoureurs.

Als je het even uit wilt zoeken per type van raceklasse, be my guest.
http://en.wikipedia.org/w(...)ed_in_racing_crashes
Als je alle rally kampioenschappen op 1 hoop gooit, dan moet je ook alle 1-zitter klasses op een hoop gooien. Indycar is de laatse jaren niet echt gelukkig geweest, 3-5 verongelukte coureurs. GP2 met bijna doden, de zoon van John Surtees die door een bizar ongeluk sterft.
Rally heeft nu eenmaal een groter ongeluk risico, omdat het zich afspeelt op openbare weg, door bossen heen, en omdat het over kilometers verschillend parcours gaat ipv steeds hetzelfde vertrouwde stukje asfalt dat ook nog eens extreem beveiligd is. Iedere F1 coureur heeft een hobby die gevaarlijk kan zijn, zelfs fietsen is blessure gevoelig. Kubica was/is dol op rally, en hij was er verdomde goed in. Het maakt wie hij is as F1 coureur, en leert hem zijn reflexen trainen in onverwachte situaties. Deze situatie was zo extreem dat het buiten elke risico berekening van DitZo valt, bijna net zo bizar als het ongeval van Surtees junior.
pi_92473645
Het gaat er niet om wat gevaarlijker is natuurlijk. Het is allebei niet zonder gevaar.

Maar het gaat erom dat Renault zijn hele team om een rijder heen bouwt, miljoenen en miljoenen in de wagen pompt om die precies te krijgen zoals die rijder wil, sponsoren lokt door met een toprijder te schermen en dan die toprijder voor het seizoen ziet afhaken voor de rest van het jaar (mogelijk, of misschien wel definitief). En dat voor een hobby...

Dat is gewoon knullig en amateuristisch.
  maandag 7 februari 2011 @ 20:19:53 #219
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_92473924
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:14 schreef 0634 het volgende:
Het gaat er niet om wat gevaarlijker is natuurlijk. Het is allebei niet zonder gevaar.

Maar het gaat erom dat Renault zijn hele team om een rijder heen bouwt, miljoenen en miljoenen in de wagen pompt om die precies te krijgen zoals die rijder wil, sponsoren lokt door met een toprijder te schermen en dan die toprijder voor het seizoen ziet afhaken voor de rest van het jaar (mogelijk, of misschien wel definitief). En dat voor een hobby...

Dat is gewoon knullig en amateuristisch.
Renault had dat risico kunnen afdichten door 't te verbieden. Ze hebben akkoord gegeven dat Kubica deze rally ging rijden.
Elke hobby heeft een bepaald risico, of je moet postzegels verzamelen.

Ik hoop dat Kubica geen blijvende letsel heeft opgelopen.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_92474703
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:19 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Renault had dat risico kunnen afdichten door 't te verbieden. Ze hebben akkoord gegeven dat Kubica deze rally ging rijden.
Elke hobby heeft een bepaald risico, of je moet postzegels verzamelen.

Ik hoop dat Kubica geen blijvende letsel heeft opgelopen.
Papercuts!!!
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_92474775
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:14 schreef 0634 het volgende:
Het gaat er niet om wat gevaarlijker is natuurlijk. Het is allebei niet zonder gevaar.

Maar het gaat erom dat Renault zijn hele team om een rijder heen bouwt, miljoenen en miljoenen in de wagen pompt om die precies te krijgen zoals die rijder wil, sponsoren lokt door met een toprijder te schermen en dan die toprijder voor het seizoen ziet afhaken voor de rest van het jaar (mogelijk, of misschien wel definitief). En dat voor een hobby...

Dat is gewoon knullig en amateuristisch.
Nee dat is je werknemer tevreden houden. Aan elke sport kleven risico's, het lijkt me niet juist dat mijn baas mij zou verbieden om te snowboard, zeilen of kendo te doen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 februari 2011 @ 20:34:45 #222
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92474804
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:40 schreef kepler het volgende:

[..]

Als een monocoque tegen een boom knalt (met hoge snelheid :P) breekt tie echt wel door midden hoor :D Ze zijn wel sterk, maar ook weer niet zo sterk (helaas).

edit: kijk bv maar naar dat ongeluk met Zanardi. Die werd door een andere wagen op de zijkant geraakt van de monocoque. Een monocoque is niet gemaakt op een puntbelasting, en de structuur is ook bezweken. Als Zanardi iets meer naar het midden was geraakt had hij het niet kunnen na vertellen.
Wanneer had Zanardi dat ongeluk?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_92475109
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wanneer had Zanardi dat ongeluk?
2001, hoezo?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 februari 2011 @ 20:41:11 #224
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92475170
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:40 schreef Light het volgende:

[..]

2001, hoezo?
Het is nu 2011.
Techniek is vooruit gegaan.
Ook de ontwikkelingen rondom de monoque. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_92475531
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:14 schreef 0634 het volgende:
Het gaat er niet om wat gevaarlijker is natuurlijk. Het is allebei niet zonder gevaar.

Maar het gaat erom dat Renault zijn hele team om een rijder heen bouwt, miljoenen en miljoenen in de wagen pompt om die precies te krijgen zoals die rijder wil, sponsoren lokt door met een toprijder te schermen en dan die toprijder voor het seizoen ziet afhaken voor de rest van het jaar (mogelijk, of misschien wel definitief). En dat voor een hobby...

Dat is gewoon knullig en amateuristisch.
Helemaal mee eens.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_92475612

Jammer dat je in het filmpje geen kegelvormig object tegen de monocoque afgeschoten wordt.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_92478049
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:34 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Nee dat is je werknemer tevreden houden. Aan elke sport kleven risico's, het lijkt me niet juist dat mijn baas mij zou verbieden om te snowboard, zeilen of kendo te doen.
Je gaat mij niet wijsmaken dat Kubica geen F1 zou hebben gereden als teams zouden zeggen dat hij niet mag rallyen.

Tevens denk ik niet dat jouw baas zijn sponsoren paait met jou, zijn beleid bijna volledig op jouw afstemt, jouw een exorbitant miljoenen bedrag betaalt en zijn volledige succes van vorig jaar aan jou heeft te danken (met alle respect voor jouw werkzaamheden ;) ).

F1= geen gewone baan. Vergelijkingen daarmee lijken mij dan ook mank te gaan.
pi_92478301
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het is nu 2011.
Techniek is vooruit gegaan.
Ook de ontwikkelingen rondom de monoque. ;)
Het was sowieso een andere raceklasse. De eisen van de monocoque daar ken ik ook niet.

Maar zoals ik me dat ongeval herinner zal enorme schade ook nu niet zomaar te voorkomen zijn geweest. Sowieso is niet alles te voorkomen. Als Liuzzi in Abu Dhabi 15 centimeter naar links zou zijn beland denk ik dat Schumacher nu bij Senna zou zijn geweest.
pi_92478305
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het is nu 2011.
Techniek is vooruit gegaan.
Ook de ontwikkelingen rondom de monoque. ;)
Ongetwijfeld, maar er zijn ook zwakke plekken. En niet alles wordt getest, alleen een paar vooraf gedefinieerde zaken.
pi_92478633
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:34 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Aan elke sport kleven risico's, het lijkt me niet juist dat mijn baas mij zou verbieden om te snowboard, zeilen of kendo te doen.
Nee, maar jouw gezondheid is waarschijnlijk ook niet van cruciaal belang voor jouw werkgever.
Als jij morgen je been breekt dan is dat vervelend voor je werkgever, maar zeer waarschijnlijk ook niet meer dan dat.
En ik denk dat jij ook geen miljoenen per jaar verdient.

Dat Kubica dit seizoen mist is iets meer dan een tijdelijk ongemak voor Renault.

Kubica is van cruciaal belang voor het team, hij is de grote man met het talent en de ervaring, en de ontwikkeling van de auto zal voor een groot deel van hem afhangen.
Hier zijn vele miljoenen euro en god weet veel hoeveel manuren mee gemoeid.
En dat project krijgt nu een gevoelige klap met het wegvallen van Kubica.

Dus ik denk dat jij wel gewoon kan snowboarden ja.
Goeie vergelijking verder.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 februari 2011 @ 21:36:07 #231
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92478749

En deze bewijst wel het nut van monoque's en de werking daar van. :)
Helaas is het Kubica die het lijdend voorwerp is. :@
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_92479971
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:36 schreef Netsplitter het volgende:

En deze bewijst wel het nut van monoque's en de werking daar van. :)
Helaas is het Kubica die het lijdend voorwerp is. :@
Ik denk dat er niemand twijfelt aan het nut van een monocoque. Maar ook een monocoque kan stuk en biedt geen 100% bescherming. Als je maar voldoende kracht uitoefent, gaat het vanzelf een keer stuk.
Diamant is ook hard, om het te bewerken gebruik je diamant :)
pi_92481026
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:26 schreef 0634 het volgende:

[..]

Je gaat mij niet wijsmaken dat Kubica geen F1 zou hebben gereden als teams zouden zeggen dat hij niet mag rallyen.

Tevens denk ik niet dat jouw baas zijn sponsoren paait met jou, zijn beleid bijna volledig op jouw afstemt, jouw een exorbitant miljoenen bedrag betaalt en zijn volledige succes van vorig jaar aan jou heeft te danken (met alle respect voor jouw werkzaamheden ;) ).

F1= geen gewone baan. Vergelijkingen daarmee lijken mij dan ook mank te gaan.
Aan de andere kant dit is gewoon kut pech. Ik vind het echt jammer dat de andere F1 coureurs niet in andere races mee doen. Vroeger reden de coureurs ook overal in mee. Full time F1 coureur en zo nu en dan een race in de Formule 2 of de Indy 500. Ik vind ook dat dit gewoon moet kunnen en dat teams gewoon respect voor de hobby's van hun coureurs moeten hebben. Ik vind het dan ook waardeloos dat (volgens mij was het) Mclaren die hun coureurs zelfs verbood om mee te doen met een kart wedstrijd voor het goede doel.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_92481694



Ik wilde foto's plaatsen maar dat werkt niet meer.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2011 22:48:21 ]
pi_92482122
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:15 schreef Waffle het volgende:

[..]

Aan de andere kant dit is gewoon kut pech. Ik vind het echt jammer dat de andere F1 coureurs niet in andere races mee doen. Vroeger reden de coureurs ook overal in mee. Full time F1 coureur en zo nu en dan een race in de Formule 2 of de Indy 500. Ik vind ook dat dit gewoon moet kunnen en dat teams gewoon respect voor de hobby's van hun coureurs moeten hebben. Ik vind het dan ook waardeloos dat (volgens mij was het) Mclaren die hun coureurs zelfs verbood om mee te doen met een kart wedstrijd voor het goede doel.
Tuurlijk is het ook pech, maar wel pech die voorkomen had kunnen worden. En tja, de jaren 50 en 60 zijn niet echt representatief meer voor de huidige tijd. Clark reed ook de Indy ja, maar wel voor Lotus, zijn F1 werkgever. Hij verongelukte ook in een Lotus F2. Was een andere tijd, dat kan allemaal niet meer. We kunnen ook geen 5 rijders per jaar meer verliezen.
  maandag 7 februari 2011 @ 23:27:42 #236
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_92484073
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:29 schreef 0634 het volgende:

[..]
Als Liuzzi in Abu Dhabi 15 centimeter naar links zou zijn beland denk ik dat Schumacher nu bij Senna zou zijn geweest.
Dan was ie testrijder bij Renault geworden?
Ow.. de echte Senna! :+

De monocoque in de F1 is wel steviger dan de kooi van een rally-auto, maar een F1 wagen is ook speciaal ontworpen om op circuits te rijden.
Rallywagens zijn dik gepimpte consumentenwagens dus is het niet met elkaar te vergelijken.

Er zijn in de F1 overigens ook genoeg crashes geweest waarbij de monocoque zich goed heeft bewezen, het brak af van de motor en de wielen maar bleef zelf prachtig heel.
Het afbraken van onderdelen zorgt overigens ook weer voor vertraging waardoor de piloot minder letsel overhoudt.
  maandag 7 februari 2011 @ 23:28:19 #237
34586 kepler
No bounce, no play
pi_92484100
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:36 schreef Netsplitter het volgende:

En deze bewijst wel het nut van monoque's en de werking daar van. :)
Helaas is het Kubica die het lijdend voorwerp is. :@
Je snapt mijn punt niet helemaal. Een monocoque is gemaakt om de coureur te beschermen, en dat doet hij door heel te blijven terwijl alles erom heen afbreekt. De energie wordt opgenomen door de wielophanging, neusvleugels, motorophanging, etc. Een monocoque is extreem stijf, en zal dus niet (heel weinig) vervormen bij een ongeluk.

Het probleem van een monocoque is dat hij niet tegen een point-impact kan (puntbelasting). Het is namelijk koolstofcomposiet en dat is gewoon niet goed bestand tegen impact.

Als dus een F1-wagen met 200 km/u zijwaarts tegen een boom crasht dan loopt dat echt niet goed af, en de monocoque zal dit zeker niet kunnen opvangen. Zo ook wanneer een vangrail uitsteekt en via de voorkant/zijkant de monocoque binnendringt.

Tuurlijk zal een monocoque sterker zijn dan een rolkooi, maar uiteindelijk zal het niet veel verschillen. Uiteindelijk zijn beiden gewoon een torsiedoos :)
The line is a dot to you!
  maandag 7 februari 2011 @ 23:31:59 #238
34586 kepler
No bounce, no play
pi_92484255
Het ongeluk van Jeff Krosnoff is hier een goed (en tragisch) voorbeeld van
Foto van de impact

Zijn auto raakt dus een lantaarnpaal op hoge snelheid terhoogte van zijn dijbenen (waar de monocoque zit), en de monocoque kan dit dus totaal niet opvangen.

edit:


Ik heb dit toen helaas live gezien, echt een bizar zwaar ongeluk en was gelijk duidelijk dat het niet goed was... Tegen zulke ongelukken kan je niet op ontwerpen, vandaar dat zulke obstakels tegenwoordig goed worden weg gewerkt op de circuits.

[ Bericht 55% gewijzigd door kepler op 07-02-2011 23:37:55 ]
The line is a dot to you!
pi_92486898
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:48 schreef 0634 het volgende:

[..]

Tuurlijk is het ook pech, maar wel pech die voorkomen had kunnen worden. En tja, de jaren 50 en 60 zijn niet echt representatief meer voor de huidige tijd. Clark reed ook de Indy ja, maar wel voor Lotus, zijn F1 werkgever. Hij verongelukte ook in een Lotus F2. Was een andere tijd, dat kan allemaal niet meer. We kunnen ook geen 5 rijders per jaar meer verliezen.
Nee maar die tijd was alles veel minder veilig en lieten ze het wel allemaal toe. Tegenwoordig is vrijwel alles super veilig, maar mogen de sportmannen amper uit huis komen. Nog even en ze moeten allemaal in plastic verpakt worden om ze tegen ziektes te beschermen.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_92487207
Oe dat was een beste klap van Krosnoff ja, dat weet ik ook nog wel :X

Ik hoop nu stiekem dat ze Kimi kunnen paaien om nog ff terug te komen.

Dat zou gaaf zijn zeg, Schumacher, Alonso, Vettel, Hamilton, Button en Kimi, 6 wereldkampioenen in 1 seizoen. Volgens mij zou dat een unicum zijn toch? Of vergis ik me nu? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_92489548
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 00:36 schreef Waffle het volgende:

[..]

Nee maar die tijd was alles veel minder veilig en lieten ze het wel allemaal toe. Tegenwoordig is vrijwel alles super veilig, maar mogen de sportmannen amper uit huis komen. Nog even en ze moeten allemaal in plastic verpakt worden om ze tegen ziektes te beschermen.
Dat is overdreven. Het gaat hier om het verbieden van deelname aan een andere raceklasse. Lijkt mij niet vreemd. Zeker niet zo kort op het seizoen.
pi_92489725

:X
Calmer than you are
pi_92492855
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:48 schreef 0634 het volgende:

[..]

Tuurlijk is het ook pech, maar wel pech die voorkomen had kunnen worden. En tja, de jaren 50 en 60 zijn niet echt representatief meer voor de huidige tijd. Clark reed ook de Indy ja, maar wel voor Lotus, zijn F1 werkgever. Hij verongelukte ook in een Lotus F2. Was een andere tijd, dat kan allemaal niet meer. We kunnen ook geen 5 rijders per jaar meer verliezen.
Even naar de jaren '80 dan. Bellof en Winkelhock, die allebei Formule 1 reden en allebei ook Sportscar reden. En laten ze nu net allebei met een sportscar crashen en overlijden.

Zou ook nu kunnen gebeuren, want er zijn zo af en toe coureurs die naast de F1 ook de 24 uur van Le Mans rijden bijvoorbeeld (zoals Bourdais dat een paar jaar geleden deed). Of coureurs die naast F1 ook fietsen en daarbij ten val komen (Webber meerdere keren).

En natuurlijk had Renault hem kunnen verbieden te rijden, om hun investering te beschermen. Maar wat dat betreft vindt ik de F1, de laatste 10 jaar, net zoals sommige andere sporten, te ver doorgeschoten. Het gaat niet meer om de sport maar om het geld. De sport is (voor de grote teams) ondergeschikt. Voor hen is het een middel om geld te genereren. Terwijl het voor de coureurs nog steeds een sport is, en ze daar plezier in hebben, en het liefst zoveel mogelijk willen racen in diverse klassen (net zoals de coureurs vroeger, en niet alleen voor hun F1 werkgever). Renault wist dat het rallyrijden een passie van Kubica is, en ze gunden hem af en toe dit uitstapje om hem gemotiveerd te houden. Ze wilden geen robot. En, ja dan gaat het soms mis, maar dat had net zo goed tijdens de F1 testen kunnen gebeuren en hadden ze hetzelfde probleem gehad.

Quote van Boullier:
quote:
Did you never think of stopping Robert (Kubica) from taking part in rallies? asked LEquipe newspaper to Renault team boss Eric Boullier today.

Not for one second, replied Boullier, He could just as easily have been knocked over by a bus. Robert is a racer, he loves cars and he lives for nothing but racing. Competing is his essence. At 14 he slept in a kart factory because he loved racing. From the outset it was agreed among us that Robert would do rallies as well as F1. It was vital for him. His strength comes from that passion. I never thought about the risk. Motor sport is dangerous, but he loves it.


[ Bericht 15% gewijzigd door sasquatsch op 08-02-2011 10:45:33 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_92493121
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 06:49 schreef 0634 het volgende:

[..]

Dat is overdreven. Het gaat hier om het verbieden van deelname aan een andere raceklasse. Lijkt mij niet vreemd. Zeker niet zo kort op het seizoen.
Gebeurt voor zover ik weet in geen enkele andere raceklasse, dus waarom wel in de F1?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_92497474
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Gebeurt voor zover ik weet in geen enkele andere raceklasse, dus waarom wel in de F1?
Altijd een geweldig argument. Pietje doet het niet dus waarom Klaasje wel...

Maar als dat een argument is, heb ik er nog een: Het gebeurt wél in sporten als voetbal. Op VI.nl lees ik toevallig net dat Bendtner niet skiet vanwege het voetbal.

Als skieen al niet mag, lijkt rallyen me nog een deurtje verder. Dus als het in voetbal al niet mag, waarom dan wel in de F1?
pi_92497711
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:44 schreef 0634 het volgende:

[..]

Altijd een geweldig argument. Pietje doet het niet dus waarom Klaasje wel...

Maar als dat een argument is, heb ik er nog een: Het gebeurt wél in sporten als voetbal. Op VI.nl lees ik toevallig net dat Bendtner niet skiet vanwege het voetbal.

Als skieen al niet mag, lijkt rallyen me nog een deurtje verder. Dus als het in voetbal al niet mag, waarom dan wel in de F1?
Maar ze voetballen wel voor andere teams zoals het nationale elftal. En daar raken ze ook geblesseerd en zijn ze een half jaar uitgeschakeld. Daar zijn de (club)teams niet blij mee. Maar daar kunnen ze zich tegen verzekeren. Kan in de F1 dus ook.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_92497849
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Maar ze voetballen wel voor andere teams zoals het nationale elftal. En daar raken ze ook geblesseerd en zijn ze een half jaar uitgeschakeld. Daar zijn de (club)teams niet blij mee. Maar daar kunnen ze zich tegen verzekeren. Kan in de F1 dus ook.
Dat zijn ze nou eenmaal verplicht door de FIFA/UEFA. Geen club die er blij mee is en als ze er vanaf zouden kunnen,graag. Zie Bayern, zie Feyenoord. En dan komt er nog eens bij dat het clubs meer oplevert, omdat spelers meer waard worden door interlands. F1 teams hebben zelfs dat voordeel niet.

Clubs kunnen interlands dus simpelweg niet verbieden, andere sporten wel en dat doen velen dan ook. Zat F1 teams doen het trouwens ook hoor. Maar Renault niet. Is hun goed recht, maar ik vind het dom.
pi_92498546
quote:
Robert Kubica ligt volgens planning de komende drie dagen nog op de intensieve zorg, maar de artsen tonen zich tevreden over de vooruitgang die hij boekt.

Sinds zijn zeven uur durende operatie zondag gaat het naar omstandigheden de goede kant op met de Pool. Tot deze conclusie komt de groep artsen die de zwaar gecrashte Renault-coureur behandelt.

“Gezien zijn crash gaat het goed met Robert. Zijn situatie is verbeterd en er doen zich na de operatie geen infecties voor. De doorbloeding van zijn hand is goed en alle andere parameters vallen binnen de normen”, aldus Giorgio Barabino, die aan het hoofd staat van de intensive care-afdeling.

“Robert medische evolutie verloopt goed, zeker gezien de zware verwondingen die hij opliep. Op dit moment hebben we alle vertrouwen dat deze lijn zich voortzet. De komende 48 tot 72 uur moet Robert wel op de intensive care blijven en voeren we meerdere tests uit.”

Barabino vervolgt: “De allereerste fase van het herstel van Robert verloopt volgens schema, maar hij heeft nog een lange weg voor zich. Zo moet hij nog geopereerd worden aan zijn elleboog en bovenarm, die fracturen zijn nog niet behandeld. Dit willen we binnen een week doen.”

De 26-jarige Kubica is wakker, bij bewustzijn en voelt de pijn van zijn verwondingen. Hij kan zelf drinken en kleine bewegingen maken met zijn hand. Over zijn herstel op de langere termijn durft ook Barabino geen voorspellingen te doen.

“Robert is een van de sterkste patiënten die ik heb gezien, zoveel is voor mij zeker. Hij kan binnen enkele maanden gedeeltelijk hersteld zijn, maar daarna moet blijken of hij alle kracht in arm en hand terugkrijgt. Dat gaat minstens een jaar duren.”
Eerste 2 vet gedrukte gedeeltes klinkt goed, het derde wat minder vind ik. Binnen een half jaar gedeeltelijk hersteld zijn mogelijk en dan is het maar de vraag of hij alle kracht terug gaat krijgen wat minstens een jaar gaat duren als het al lukt.

Hij mag echt van geluk spreken dattie nog leeft, dat lijkt me het belangrijkste. Die vangrail had hem ook finaal kunnen spiezen en dan was het einde oefening geweest.

Hopelijk issie er volgend jaar weer bij :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:21:14 #249
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_92498634
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:15 schreef Waffle het volgende:

[..]

Aan de andere kant dit is gewoon kut pech. Ik vind het echt jammer dat de andere F1 coureurs niet in andere races mee doen. Vroeger reden de coureurs ook overal in mee. Full time F1 coureur en zo nu en dan een race in de Formule 2 of de Indy 500. Ik vind ook dat dit gewoon moet kunnen en dat teams gewoon respect voor de hobby's van hun coureurs moeten hebben. Ik vind het dan ook waardeloos dat (volgens mij was het) Mclaren die hun coureurs zelfs verbood om mee te doen met een kart wedstrijd voor het goede doel.
Het werd al eerder aangehaald, maar geld is natuurlijk de bepalende factor hierin. Teams geven tegenwoordig tientallen miljoenen uit om een bolide te bouwen rond een coureur. Daarmee zijn de belangen naar sponsoren en investeerders natuurlijk ook torenhoog.
20/30 jaar geleden was daar veel minder sprake van en kan ik me (bij wijze van spreken) voorstellen dat Formule 1 coureurs zelfs deelnamen aan andere kampioenschappen om nog wat extra te verdienen.

Stel je voor dat Mark Webber de enige titelkandidaat was van Red Bull in 2010 en 2 races voor het einde wel noodgedwongen aan de kant moest zitten door die (lullige) botbreuk.
Leg dat maar eens uit aan Dietrich Mateschitz. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:35 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Gebeurt voor zover ik weet in geen enkele andere raceklasse, dus waarom wel in de F1?
Geld? Zie bovenstaande. Bij andere raceklasses heb je het vaak over redelijk custom bolides, een formule 1 bolide is vaak specifiek gebouwd rond de eerste coureur.
Als die dan weg valt zit je als team met een serieus probleem.

Ik zou het wel geweldig vinden om grootheden uit de racewereld aan de start te zien van prestigieuze wedstrijden zoals Monaco, de 24 uur, Indy 500 en Daytona/Talladega Nascar.
Maarja.. dat gaat niet snel meer gebeuren. :)
pi_92498682
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:57 schreef 0634 het volgende:

[..]

Dat zijn ze nou eenmaal verplicht door de FIFA/UEFA. Geen club die er blij mee is en als ze er vanaf zouden kunnen,graag. Zie Bayern, zie Feyenoord. En dan komt er nog eens bij dat het clubs meer oplevert, omdat spelers meer waard worden door interlands. F1 teams hebben zelfs dat voordeel niet.

Clubs kunnen interlands dus simpelweg niet verbieden, andere sporten wel en dat doen velen dan ook. Zat F1 teams doen het trouwens ook hoor. Maar Renault niet. Is hun goed recht, maar ik vind het dom.
En daarom vind ik dat de F1 (en andere sporten, zoals bij de grote betaald voetbalclubs) teveel is doorgeschoten. Het gaat teveel om het geld en te weinig om de sport.

Ik denk dat alleen de grote F1 teams het doen. En dan nog niet altijd, zoals Buttons uitstapje naar de V8 supercar voor de GP van Australie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_92506190
Voor als je hem nog niet gezien had: Hier kun je een animatie van de crash van Kubica bekijken.

http://www.nusport.nl/vid(...)nt-crash-kubica.html
pi_92512716

Dit vind ik op de een of andere manier ook een heftig filmpje.
&lt;&gt;
pi_92512921
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:45 schreef Swindler het volgende:

Dit vind ik op de een of andere manier ook een heftig filmpje.
Kan op het moment niet kijken, maar is dat die gozer die achter hem gestart is? Zo ja, dat is idd. ergens wel een heftig filmpje. Je kan bijna de verbijstering/paniek/wanhoop proeven bij die 2 gasten.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_92513525
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:45 schreef Swindler het volgende:

Dit vind ik op de een of andere manier ook een heftig filmpje.
jesus, kippenvel
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  dinsdag 8 februari 2011 @ 21:36:20 #255
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_92521543
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:21 schreef CarlosJacques het volgende:
Voor als je hem nog niet gezien had: Hier kun je een animatie van de crash van Kubica bekijken.

http://www.nusport.nl/vid(...)nt-crash-kubica.html
Tering -O- Kubica heeft zo ontzettend veel mazzel gehad zeg. Voor hetzelfde geld was ie compleet doorboord geweest -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_92530832
Laten we zn copiloot ook even niet vergeten he. OK dat is niet zo een bekende naam als Kubica, maar als die vangrail een stukje verder de andere kant de auto in gegaan was dan was hij de sjaak geweest.

Ze mogen allebei van enorm geluk spreken als je het mij vraagt :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_92533316
Zo is het.... vreselijke klapper zeg.
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:33:03 #258
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_92536848
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 00:35 schreef vosss het volgende:
Laten we zn copiloot ook even niet vergeten he. OK dat is niet zo een bekende naam als Kubica, maar als die vangrail een stukje verder de andere kant de auto in gegaan was dan was hij de sjaak geweest.

Ze mogen allebei van enorm geluk spreken als je het mij vraagt :)
absoluut
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:42:00 #259
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_92558806
quote:
Lotus Renault GP has revised its driver line-up for this weeks test session in Jerez de la Frontera, Spain.

Vitaly will drive the R31 on Thursday and Friday, as originally scheduled. For Saturday and Sunday, the team will give mileage to Bruno Senna and will also evaluate Nick Heidfeld, who is a potential replacement for Robert Kubica as a race driver. The exact running order for the weekend will be confirmed on Friday evening.
aldus de Lotus site
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_92569546
Doe dan maar Nick Heidfeld. Saai, maar kon in de twee jaar als teamgenoot van Kubica hem prima bijbenen. En soms ook best regelmatig voor zijn.

Van mij mogen ze toch nog wel even Koba overwegen als vervanger :+
Calmer than you are
pi_92577251
Heidfeld is waarschijnlijk inderdaad de betere keus. Hij is de ideale invaller is wel gebleken de laatste jaren.

Toch zou ik het stiekem wel tof vinden om Senna in de JPS bolide te zien, mits hij wel beter presteert dan vorig jaar. Vorig jaar reed die kerel echt geen deuk in een pakje boter. De auto was natuurlijk ook knudde, maar hij kon zelfs niet eens zijn teamgenoten verslaan. Misschien dat het in een beter team hem wel goed afgaat.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  donderdag 10 februari 2011 @ 03:19:18 #262
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_92578047


Brundle begrijpt rally-avontuur Kubica niet
bron: GPUpdate
Voormalig Formule 1-coureur Martin Brundle zegt niet te begrijpen waarom Robert Kubica op zo'n belangrijk moment in het jaar een rally is gaan rijden. De coureur van Lotus Renault raakte afgelopen weekend zwaargewond bij een crash in de Rondi di Andora, waardoor hij waarschijnlijk het volledige seizoen 2011 zal missen.

"Ik vind het erg vreemd dat hij tussen twee belangrijke Formule 1-testsessies een rally aan het rijden was", zei de Brit tegen BBC Sport. "Als je kijkt naar hoe gevaarlijk het parcours was, dan snap ik niet waarom hij daar aan het rijden was. Dat je na afloop van het seizoen dit soort dingen doet, kan ik nog begrijpen, maar dit lijkt me niet echt een goed moment om met hoge snelheid door de bergen te scheuren."

Brundle, die dit jaar de Grands Prix van commentaar voorziet voor de BBC, liet verder weten Nico Hülkenberg als meest ideale vervanger voor Kubica te zien.
  Trouwste user 2022 donderdag 10 februari 2011 @ 03:36:47 #263
7889 tong80
Spleenheup
pi_92578078
Walgelijk commentar van Brundle. Echt misselijkmakend. :r

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_92578388
Waarom walgelijk. Hij beledigd toch niemand? Bovendien is het m.i. volkomen terecht commentaar.
pi_92580027
quote:
When you look at the course and the trees and the walls and the drops and the barriers, it doesnt make a lot of sense to me that he was out doing that - in the close season, maybe.
Ben het helemaal eens met Brundle :Y Snap ook niet wat tong er walgelijk aan vind.. Maar zo zijn er ook genoeg mensen die tong walgelijk vinden, en wie snapt dat nou ...

:P
Where facts are few, experts are many.
pi_92580089
Calmer than you are
pi_92580188
vast iets met beterschap?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:46:48 #268
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_92580269
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:42 schreef sbientje het volgende:
vast iets met beterschap?
maar dan Pools, Mclaren heeft zoiets op de neus btw!
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:58:36 #269
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_92580495
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:10:58 #270
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_92580872
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:42 schreef sbientje het volgende:
vast iets met beterschap?
"Spoedig herstel Kubica" volgens Google translate
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_92581278
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:15 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

"Spoedig herstel Kubica" volgens Google translate
Knap dat google weet dat Robert ook Kubica is ;)
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 10 februari 2011 @ 10:52:45 #273
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_92581951
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:29 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Knap dat google weet dat Robert ook Kubica is ;)
Is Doornbos niet ook gewond?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  donderdag 10 februari 2011 @ 11:42:18 #274
67174 Dos37
Come on Twente
pi_92583246
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 07:02 schreef 0634 het volgende:
Waarom walgelijk. Hij beledigd toch niemand? Bovendien is het m.i. volkomen terecht commentaar.
Daar ben ik het ook wel mee eens. Natuurlijk is het spijtig.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_92583661
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 10:29 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Knap dat google weet dat Robert ook Kubica is ;)
Dat krijg je als je alleen het Pools overtikt en er Kubica (ipv Robert) achter plakt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_92585029
quote:
Citroën-baas: "Raikkonen mag naar de Formule 1"
10 februari 2011


Een van de coureurs die in het geruchtencircuit wordt genoemd om Robert Kubica te vervangen is Kimi Raikkonen. De Fin komt momenteel uit in het wereldkampioenschap rally, maar mocht hij naar de Formule 1 willen terugkeren, staat niets hem in de weg. Dat stelt Citroën-baas Olivier Quesnel.

Als hij wil vertrekken, kan ik hem niet tegenhouden. Hij is namelijk niets meer dan een klant van ons, zei Quesnel in een gesprek met het Franse RMC Sport. Hij heeft bij ons een auto gehuurd, maar rijdt met zijn eigen sponsoren. Hij mag doen wat hij wil. Ik denk wel dat Bernie Ecclestone en de sport hem graag terug zouden willen hebben, want hij is een geweldige coureur.

Hoewel Raikkonen in verband wordt gebracht met Renault, lijkt het geen serieuze optie voor de Britse renstal. Teambaas Eric Boullier gaf eerder aan dat testrijder Bruno Senna, Vitantonio Liuzzi en Nick Heidfeld in beeld zijn om Kubica te vervangen. Senna en Heidfeld zullen deze week in actie komen tijdens de test in Jerez.
Hey Bernie regel ff wat! :D
pi_92585885
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:42 schreef dery1990 het volgende:

[..]

Hey Bernie regel ff wat! :D
Het gerucht gaat dat ze Heidfeld al gekozen hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_92597890
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:22 schreef sasquatsch het volgende:

Ik denk dat alleen de grote F1 teams het doen. En dan nog niet altijd, zoals Buttons uitstapje naar de V8 supercar voor de GP van Australie.
Dat is niets meer dan een demonstratierondje/publiciteitsstunt.

Button doet ook niet mee met V8 supercar wedstrijden.
pi_92598237
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 03:36 schreef tong80 het volgende:
Walgelijk commentar van Brundle. Echt misselijkmakend. :r

:P
Wat is daar walgelijk aan? Brundle heeft idd. gewoon gelijk met dit commentaar.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')