60 crashes uit, wat zal het zijn, de laatste 30 jaar? En in hoeveel van die crashes hebben coureur en/of copiloot zwaar letsel opgelopen, waarbij ze meer dan 1 week uitgeschakeld waren?quote:Op maandag 7 februari 2011 16:50 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, precies, wanneer crasht een rally auto nou dan? Dat komt toch nooit voor?
Er zijn de afgelopen 10 jaar meer WRC coureurs dodelijk verongelukt dan F1 coureus.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:16 schreef Light het volgende:
[..]
60 crashes uit, wat zal het zijn, de laatste 30 jaar? En in hoeveel van die crashes hebben coureur en/of copiloot zwaar letsel opgelopen, waarbij ze meer dan 1 week uitgeschakeld waren?
Op zich niet zo verbazingwekkend aangezien F1 coureurs in een monocoque zitten.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:21 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen 10 jaar meer WRC coureurs dodelijk verongelukt dan F1 coureus..
En er rekening mee houden dat een vangrail dwars door de auto kan komen. Wat hebben die twee geluk gehad!quote:Op maandag 7 februari 2011 18:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Op zich niet zo verbazingwekkend aangezien F1 coureurs in een monocoque zitten.
Rallycoureurs niet, die moeten genoegen nemen met een buizenframe en een sportstoel.
In de afgelopen 20 jaar zijn er precies 2 F1-coureurs en 0 WRC-coureurs dodelijk verongelukt. Wel zijn er 3 WRC-copiloten verongelukt.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:21 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Er zijn de afgelopen 10 jaar meer WRC coureurs dodelijk verongelukt dan F1 coureus.
Het zou me niets verbazenquote:Maar goed, over straat fietsen is tegenwoordig al blijkbaar gevaarlijker dan de rally sport als ik sommigen hier mag geloven.
Ja dom van me, dooie co-piloten tellen natuurlijk niet.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:35 schreef Light het volgende:
[..]
In de afgelopen 20 jaar zijn er precies 2 F1-coureurs en 0 WRC-coureurs dodelijk verongelukt. Wel zijn er 3 WRC-copiloten verongelukt.
[..]
Het zou me niets verbazen
Plus de lokale kampioenschappen per landquote:Op maandag 7 februari 2011 19:02 schreef Nober het volgende:
Je hebt meerdere soorten rally kampioenschappen (IRC, WRC, Dakar), de F1 heeft maar een kampioenschap en momenteel 24 coureurs en nog een handje vol testcoureurs.
Als je het even uit wilt zoeken per type van raceklasse, be my guest.
http://en.wikipedia.org/w(...)ed_in_racing_crashes
monocoque = buizenframequote:Op maandag 7 februari 2011 18:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Op zich niet zo verbazingwekkend aangezien F1 coureurs in een monocoque zitten.
Rallycoureurs niet, die moeten genoegen nemen met een buizenframe en een sportstoel.
Een monoque breekt dus niet doormidden.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:30 schreef kepler het volgende:
[..]
monocoque = buizenframe
Maar dan lichter en kleiner. Bedoeling van een monocoque/buizenframe is het intact houden van de ruimte om de rijder, en dat lukt beide prima. Volgens mij vallen de meeste doden bij het rallyrijden doordat ze tegen een object aan botsen (zoals een boom, of in dit geval vangrail). Daar helpt ook een monocoque niet tegen, als een F1 auto met die snelheid tegen een boom klapt dan breekt tie ook dwars door midden...
Als een monocoque tegen een boom knalt (met hoge snelheidquote:Op maandag 7 februari 2011 19:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een monoque breekt dus niet doormidden.
Dat is het mooie van een monoque a la die ze gebruiken in de F1.
Vraag oa maar aan Schumi en Kubica zelf.
Die heeft 'm ook een keer "getest" geloof ik.
Als je maar goed genoeg je best doet, krijg je zo'n monocoque ook wel stuk. Vraag Zanardi maar.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een monoque breekt dus niet doormidden.
Dat is het mooie van een monoque a la die ze gebruiken in de F1.
Vraag oa maar aan Schumi en Kubica zelf.
Die heeft 'm ook een keer "getest" geloof ik.
Inmiddels geleverd een paar posts hierboven.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Tuurlijk, hij is verzekerd bij Ditzo...
Denk je nu werkelijk dat hier echt all-risk verzekeringen voor zijn ? Autosport valt haast niet te verzekeren... ook het leven en de levensstijl van een coureur niet. Waar een tennisser nog zijn armen kan verzekeren, zo heeft een auto coureur er veel moeilijker mee om zijn armen te verzekeren....omdat : Autosport gevaarlijk is.
Zelfs als er al een verzekering is speciaal gericht op autosport en de coureurs, dan zal er nog geen all-risk verzekering bestaan, om de "onzin" die de coureur uit wil halen buiten zijn contracten, maar te blijven betalen...
Als ik het mis heb, zeg het mij dan even, maar dan wil ik ook keihard bewijs
Als je alle rally kampioenschappen op 1 hoop gooit, dan moet je ook alle 1-zitter klasses op een hoop gooien. Indycar is de laatse jaren niet echt gelukkig geweest, 3-5 verongelukte coureurs. GP2 met bijna doden, de zoon van John Surtees die door een bizar ongeluk sterft.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:02 schreef Nober het volgende:
Je hebt meerdere soorten rally kampioenschappen (IRC, WRC, Dakar), de F1 heeft maar een kampioenschap en momenteel 24 coureurs en nog een handje vol testcoureurs.
Als je het even uit wilt zoeken per type van raceklasse, be my guest.
http://en.wikipedia.org/w(...)ed_in_racing_crashes
Renault had dat risico kunnen afdichten door 't te verbieden. Ze hebben akkoord gegeven dat Kubica deze rally ging rijden.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:14 schreef 0634 het volgende:
Het gaat er niet om wat gevaarlijker is natuurlijk. Het is allebei niet zonder gevaar.
Maar het gaat erom dat Renault zijn hele team om een rijder heen bouwt, miljoenen en miljoenen in de wagen pompt om die precies te krijgen zoals die rijder wil, sponsoren lokt door met een toprijder te schermen en dan die toprijder voor het seizoen ziet afhaken voor de rest van het jaar (mogelijk, of misschien wel definitief). En dat voor een hobby...
Dat is gewoon knullig en amateuristisch.
Papercuts!!!quote:Op maandag 7 februari 2011 20:19 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Renault had dat risico kunnen afdichten door 't te verbieden. Ze hebben akkoord gegeven dat Kubica deze rally ging rijden.
Elke hobby heeft een bepaald risico, of je moet postzegels verzamelen.
Ik hoop dat Kubica geen blijvende letsel heeft opgelopen.
Nee dat is je werknemer tevreden houden. Aan elke sport kleven risico's, het lijkt me niet juist dat mijn baas mij zou verbieden om te snowboard, zeilen of kendo te doen.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:14 schreef 0634 het volgende:
Het gaat er niet om wat gevaarlijker is natuurlijk. Het is allebei niet zonder gevaar.
Maar het gaat erom dat Renault zijn hele team om een rijder heen bouwt, miljoenen en miljoenen in de wagen pompt om die precies te krijgen zoals die rijder wil, sponsoren lokt door met een toprijder te schermen en dan die toprijder voor het seizoen ziet afhaken voor de rest van het jaar (mogelijk, of misschien wel definitief). En dat voor een hobby...
Dat is gewoon knullig en amateuristisch.
Wanneer had Zanardi dat ongeluk?quote:Op maandag 7 februari 2011 19:40 schreef kepler het volgende:
[..]
Als een monocoque tegen een boom knalt (met hoge snelheid) breekt tie echt wel door midden hoor
Ze zijn wel sterk, maar ook weer niet zo sterk (helaas).
edit: kijk bv maar naar dat ongeluk met Zanardi. Die werd door een andere wagen op de zijkant geraakt van de monocoque. Een monocoque is niet gemaakt op een puntbelasting, en de structuur is ook bezweken. Als Zanardi iets meer naar het midden was geraakt had hij het niet kunnen na vertellen.
2001, hoezo?quote:Op maandag 7 februari 2011 20:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer had Zanardi dat ongeluk?
Het is nu 2011.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:14 schreef 0634 het volgende:
Het gaat er niet om wat gevaarlijker is natuurlijk. Het is allebei niet zonder gevaar.
Maar het gaat erom dat Renault zijn hele team om een rijder heen bouwt, miljoenen en miljoenen in de wagen pompt om die precies te krijgen zoals die rijder wil, sponsoren lokt door met een toprijder te schermen en dan die toprijder voor het seizoen ziet afhaken voor de rest van het jaar (mogelijk, of misschien wel definitief). En dat voor een hobby...
Dat is gewoon knullig en amateuristisch.
Je gaat mij niet wijsmaken dat Kubica geen F1 zou hebben gereden als teams zouden zeggen dat hij niet mag rallyen.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:34 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Nee dat is je werknemer tevreden houden. Aan elke sport kleven risico's, het lijkt me niet juist dat mijn baas mij zou verbieden om te snowboard, zeilen of kendo te doen.
Het was sowieso een andere raceklasse. De eisen van de monocoque daar ken ik ook niet.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is nu 2011.
Techniek is vooruit gegaan.
Ook de ontwikkelingen rondom de monoque.
Ongetwijfeld, maar er zijn ook zwakke plekken. En niet alles wordt getest, alleen een paar vooraf gedefinieerde zaken.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is nu 2011.
Techniek is vooruit gegaan.
Ook de ontwikkelingen rondom de monoque.
Nee, maar jouw gezondheid is waarschijnlijk ook niet van cruciaal belang voor jouw werkgever.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:34 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Aan elke sport kleven risico's, het lijkt me niet juist dat mijn baas mij zou verbieden om te snowboard, zeilen of kendo te doen.
Ik denk dat er niemand twijfelt aan het nut van een monocoque. Maar ook een monocoque kan stuk en biedt geen 100% bescherming. Als je maar voldoende kracht uitoefent, gaat het vanzelf een keer stuk.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:36 schreef Netsplitter het volgende:
En deze bewijst wel het nut van monoque's en de werking daar van.
Helaas is het Kubica die het lijdend voorwerp is.
Aan de andere kant dit is gewoon kut pech. Ik vind het echt jammer dat de andere F1 coureurs niet in andere races mee doen. Vroeger reden de coureurs ook overal in mee. Full time F1 coureur en zo nu en dan een race in de Formule 2 of de Indy 500. Ik vind ook dat dit gewoon moet kunnen en dat teams gewoon respect voor de hobby's van hun coureurs moeten hebben. Ik vind het dan ook waardeloos dat (volgens mij was het) Mclaren die hun coureurs zelfs verbood om mee te doen met een kart wedstrijd voor het goede doel.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:26 schreef 0634 het volgende:
[..]
Je gaat mij niet wijsmaken dat Kubica geen F1 zou hebben gereden als teams zouden zeggen dat hij niet mag rallyen.
Tevens denk ik niet dat jouw baas zijn sponsoren paait met jou, zijn beleid bijna volledig op jouw afstemt, jouw een exorbitant miljoenen bedrag betaalt en zijn volledige succes van vorig jaar aan jou heeft te danken (met alle respect voor jouw werkzaamheden).
F1= geen gewone baan. Vergelijkingen daarmee lijken mij dan ook mank te gaan.
Tuurlijk is het ook pech, maar wel pech die voorkomen had kunnen worden. En tja, de jaren 50 en 60 zijn niet echt representatief meer voor de huidige tijd. Clark reed ook de Indy ja, maar wel voor Lotus, zijn F1 werkgever. Hij verongelukte ook in een Lotus F2. Was een andere tijd, dat kan allemaal niet meer. We kunnen ook geen 5 rijders per jaar meer verliezen.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:15 schreef Waffle het volgende:
[..]
Aan de andere kant dit is gewoon kut pech. Ik vind het echt jammer dat de andere F1 coureurs niet in andere races mee doen. Vroeger reden de coureurs ook overal in mee. Full time F1 coureur en zo nu en dan een race in de Formule 2 of de Indy 500. Ik vind ook dat dit gewoon moet kunnen en dat teams gewoon respect voor de hobby's van hun coureurs moeten hebben. Ik vind het dan ook waardeloos dat (volgens mij was het) Mclaren die hun coureurs zelfs verbood om mee te doen met een kart wedstrijd voor het goede doel.
Dan was ie testrijder bij Renault geworden?quote:Op maandag 7 februari 2011 21:29 schreef 0634 het volgende:
[..]
Als Liuzzi in Abu Dhabi 15 centimeter naar links zou zijn beland denk ik dat Schumacher nu bij Senna zou zijn geweest.
Je snapt mijn punt niet helemaal. Een monocoque is gemaakt om de coureur te beschermen, en dat doet hij door heel te blijven terwijl alles erom heen afbreekt. De energie wordt opgenomen door de wielophanging, neusvleugels, motorophanging, etc. Een monocoque is extreem stijf, en zal dus niet (heel weinig) vervormen bij een ongeluk.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:36 schreef Netsplitter het volgende:
En deze bewijst wel het nut van monoque's en de werking daar van.
Helaas is het Kubica die het lijdend voorwerp is.
Nee maar die tijd was alles veel minder veilig en lieten ze het wel allemaal toe. Tegenwoordig is vrijwel alles super veilig, maar mogen de sportmannen amper uit huis komen. Nog even en ze moeten allemaal in plastic verpakt worden om ze tegen ziektes te beschermen.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:48 schreef 0634 het volgende:
[..]
Tuurlijk is het ook pech, maar wel pech die voorkomen had kunnen worden. En tja, de jaren 50 en 60 zijn niet echt representatief meer voor de huidige tijd. Clark reed ook de Indy ja, maar wel voor Lotus, zijn F1 werkgever. Hij verongelukte ook in een Lotus F2. Was een andere tijd, dat kan allemaal niet meer. We kunnen ook geen 5 rijders per jaar meer verliezen.
Dat is overdreven. Het gaat hier om het verbieden van deelname aan een andere raceklasse. Lijkt mij niet vreemd. Zeker niet zo kort op het seizoen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:36 schreef Waffle het volgende:
[..]
Nee maar die tijd was alles veel minder veilig en lieten ze het wel allemaal toe. Tegenwoordig is vrijwel alles super veilig, maar mogen de sportmannen amper uit huis komen. Nog even en ze moeten allemaal in plastic verpakt worden om ze tegen ziektes te beschermen.
Even naar de jaren '80 dan. Bellof en Winkelhock, die allebei Formule 1 reden en allebei ook Sportscar reden. En laten ze nu net allebei met een sportscar crashen en overlijden.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:48 schreef 0634 het volgende:
[..]
Tuurlijk is het ook pech, maar wel pech die voorkomen had kunnen worden. En tja, de jaren 50 en 60 zijn niet echt representatief meer voor de huidige tijd. Clark reed ook de Indy ja, maar wel voor Lotus, zijn F1 werkgever. Hij verongelukte ook in een Lotus F2. Was een andere tijd, dat kan allemaal niet meer. We kunnen ook geen 5 rijders per jaar meer verliezen.
quote:Did you never think of stopping Robert (Kubica) from taking part in rallies? asked LEquipe newspaper to Renault team boss Eric Boullier today.
Not for one second, replied Boullier, He could just as easily have been knocked over by a bus. Robert is a racer, he loves cars and he lives for nothing but racing. Competing is his essence. At 14 he slept in a kart factory because he loved racing. From the outset it was agreed among us that Robert would do rallies as well as F1. It was vital for him. His strength comes from that passion. I never thought about the risk. Motor sport is dangerous, but he loves it.
Gebeurt voor zover ik weet in geen enkele andere raceklasse, dus waarom wel in de F1?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 06:49 schreef 0634 het volgende:
[..]
Dat is overdreven. Het gaat hier om het verbieden van deelname aan een andere raceklasse. Lijkt mij niet vreemd. Zeker niet zo kort op het seizoen.
Altijd een geweldig argument. Pietje doet het niet dus waarom Klaasje wel...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gebeurt voor zover ik weet in geen enkele andere raceklasse, dus waarom wel in de F1?
Maar ze voetballen wel voor andere teams zoals het nationale elftal. En daar raken ze ook geblesseerd en zijn ze een half jaar uitgeschakeld. Daar zijn de (club)teams niet blij mee. Maar daar kunnen ze zich tegen verzekeren. Kan in de F1 dus ook.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:44 schreef 0634 het volgende:
[..]
Altijd een geweldig argument. Pietje doet het niet dus waarom Klaasje wel...
Maar als dat een argument is, heb ik er nog een: Het gebeurt wél in sporten als voetbal. Op VI.nl lees ik toevallig net dat Bendtner niet skiet vanwege het voetbal.
Als skieen al niet mag, lijkt rallyen me nog een deurtje verder. Dus als het in voetbal al niet mag, waarom dan wel in de F1?
Dat zijn ze nou eenmaal verplicht door de FIFA/UEFA. Geen club die er blij mee is en als ze er vanaf zouden kunnen,graag. Zie Bayern, zie Feyenoord. En dan komt er nog eens bij dat het clubs meer oplevert, omdat spelers meer waard worden door interlands. F1 teams hebben zelfs dat voordeel niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar ze voetballen wel voor andere teams zoals het nationale elftal. En daar raken ze ook geblesseerd en zijn ze een half jaar uitgeschakeld. Daar zijn de (club)teams niet blij mee. Maar daar kunnen ze zich tegen verzekeren. Kan in de F1 dus ook.
Eerste 2 vet gedrukte gedeeltes klinkt goed, het derde wat minder vind ik. Binnen een half jaar gedeeltelijk hersteld zijn mogelijk en dan is het maar de vraag of hij alle kracht terug gaat krijgen wat minstens een jaar gaat duren als het al lukt.quote:Robert Kubica ligt volgens planning de komende drie dagen nog op de intensieve zorg, maar de artsen tonen zich tevreden over de vooruitgang die hij boekt.
Sinds zijn zeven uur durende operatie zondag gaat het naar omstandigheden de goede kant op met de Pool. Tot deze conclusie komt de groep artsen die de zwaar gecrashte Renault-coureur behandelt.
“Gezien zijn crash gaat het goed met Robert. Zijn situatie is verbeterd en er doen zich na de operatie geen infecties voor. De doorbloeding van zijn hand is goed en alle andere parameters vallen binnen de normen”, aldus Giorgio Barabino, die aan het hoofd staat van de intensive care-afdeling.
“Robert medische evolutie verloopt goed, zeker gezien de zware verwondingen die hij opliep. Op dit moment hebben we alle vertrouwen dat deze lijn zich voortzet. De komende 48 tot 72 uur moet Robert wel op de intensive care blijven en voeren we meerdere tests uit.”
Barabino vervolgt: “De allereerste fase van het herstel van Robert verloopt volgens schema, maar hij heeft nog een lange weg voor zich. Zo moet hij nog geopereerd worden aan zijn elleboog en bovenarm, die fracturen zijn nog niet behandeld. Dit willen we binnen een week doen.”
De 26-jarige Kubica is wakker, bij bewustzijn en voelt de pijn van zijn verwondingen. Hij kan zelf drinken en kleine bewegingen maken met zijn hand. Over zijn herstel op de langere termijn durft ook Barabino geen voorspellingen te doen.
“Robert is een van de sterkste patiënten die ik heb gezien, zoveel is voor mij zeker. Hij kan binnen enkele maanden gedeeltelijk hersteld zijn, maar daarna moet blijken of hij alle kracht in arm en hand terugkrijgt. Dat gaat minstens een jaar duren.”
Het werd al eerder aangehaald, maar geld is natuurlijk de bepalende factor hierin. Teams geven tegenwoordig tientallen miljoenen uit om een bolide te bouwen rond een coureur. Daarmee zijn de belangen naar sponsoren en investeerders natuurlijk ook torenhoog.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:15 schreef Waffle het volgende:
[..]
Aan de andere kant dit is gewoon kut pech. Ik vind het echt jammer dat de andere F1 coureurs niet in andere races mee doen. Vroeger reden de coureurs ook overal in mee. Full time F1 coureur en zo nu en dan een race in de Formule 2 of de Indy 500. Ik vind ook dat dit gewoon moet kunnen en dat teams gewoon respect voor de hobby's van hun coureurs moeten hebben. Ik vind het dan ook waardeloos dat (volgens mij was het) Mclaren die hun coureurs zelfs verbood om mee te doen met een kart wedstrijd voor het goede doel.
Geld? Zie bovenstaande. Bij andere raceklasses heb je het vaak over redelijk custom bolides, een formule 1 bolide is vaak specifiek gebouwd rond de eerste coureur.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gebeurt voor zover ik weet in geen enkele andere raceklasse, dus waarom wel in de F1?
En daarom vind ik dat de F1 (en andere sporten, zoals bij de grote betaald voetbalclubs) teveel is doorgeschoten. Het gaat teveel om het geld en te weinig om de sport.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:57 schreef 0634 het volgende:
[..]
Dat zijn ze nou eenmaal verplicht door de FIFA/UEFA. Geen club die er blij mee is en als ze er vanaf zouden kunnen,graag. Zie Bayern, zie Feyenoord. En dan komt er nog eens bij dat het clubs meer oplevert, omdat spelers meer waard worden door interlands. F1 teams hebben zelfs dat voordeel niet.
Clubs kunnen interlands dus simpelweg niet verbieden, andere sporten wel en dat doen velen dan ook. Zat F1 teams doen het trouwens ook hoor. Maar Renault niet. Is hun goed recht, maar ik vind het dom.
Kan op het moment niet kijken, maar is dat die gozer die achter hem gestart is? Zo ja, dat is idd. ergens wel een heftig filmpje. Je kan bijna de verbijstering/paniek/wanhoop proeven bij die 2 gasten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:45 schreef Swindler het volgende:
Dit vind ik op de een of andere manier ook een heftig filmpje.
jesus, kippenvelquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:45 schreef Swindler het volgende:
Dit vind ik op de een of andere manier ook een heftig filmpje.
Teringquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:21 schreef CarlosJacques het volgende:
Voor als je hem nog niet gezien had: Hier kun je een animatie van de crash van Kubica bekijken.
http://www.nusport.nl/vid(...)nt-crash-kubica.html
absoluutquote:Op woensdag 9 februari 2011 00:35 schreef vosss het volgende:
Laten we zn copiloot ook even niet vergeten he. OK dat is niet zo een bekende naam als Kubica, maar als die vangrail een stukje verder de andere kant de auto in gegaan was dan was hij de sjaak geweest.
Ze mogen allebei van enorm geluk spreken als je het mij vraagt
aldus de Lotus sitequote:Lotus Renault GP has revised its driver line-up for this weeks test session in Jerez de la Frontera, Spain.
Vitaly will drive the R31 on Thursday and Friday, as originally scheduled. For Saturday and Sunday, the team will give mileage to Bruno Senna and will also evaluate Nick Heidfeld, who is a potential replacement for Robert Kubica as a race driver. The exact running order for the weekend will be confirmed on Friday evening.
Ben het helemaal eens met Brundlequote:When you look at the course and the trees and the walls and the drops and the barriers, it doesnt make a lot of sense to me that he was out doing that - in the close season, maybe.
maar dan Pools, Mclaren heeft zoiets op de neus btw!quote:
"Spoedig herstel Kubica" volgens Google translatequote:
Knap dat google weet dat Robert ook Kubica isquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
"Spoedig herstel Kubica" volgens Google translate
Is Doornbos niet ook gewond?quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:29 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Knap dat google weet dat Robert ook Kubica is
Daar ben ik het ook wel mee eens. Natuurlijk is het spijtig.quote:Op donderdag 10 februari 2011 07:02 schreef 0634 het volgende:
Waarom walgelijk. Hij beledigd toch niemand? Bovendien is het m.i. volkomen terecht commentaar.
Dat krijg je als je alleen het Pools overtikt en er Kubica (ipv Robert) achter plakt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:29 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Knap dat google weet dat Robert ook Kubica is
Hey Bernie regel ff wat!quote:Citroën-baas: "Raikkonen mag naar de Formule 1"
10 februari 2011
Een van de coureurs die in het geruchtencircuit wordt genoemd om Robert Kubica te vervangen is Kimi Raikkonen. De Fin komt momenteel uit in het wereldkampioenschap rally, maar mocht hij naar de Formule 1 willen terugkeren, staat niets hem in de weg. Dat stelt Citroën-baas Olivier Quesnel.
Als hij wil vertrekken, kan ik hem niet tegenhouden. Hij is namelijk niets meer dan een klant van ons, zei Quesnel in een gesprek met het Franse RMC Sport. Hij heeft bij ons een auto gehuurd, maar rijdt met zijn eigen sponsoren. Hij mag doen wat hij wil. Ik denk wel dat Bernie Ecclestone en de sport hem graag terug zouden willen hebben, want hij is een geweldige coureur.
Hoewel Raikkonen in verband wordt gebracht met Renault, lijkt het geen serieuze optie voor de Britse renstal. Teambaas Eric Boullier gaf eerder aan dat testrijder Bruno Senna, Vitantonio Liuzzi en Nick Heidfeld in beeld zijn om Kubica te vervangen. Senna en Heidfeld zullen deze week in actie komen tijdens de test in Jerez.
Dat is niets meer dan een demonstratierondje/publiciteitsstunt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:22 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk dat alleen de grote F1 teams het doen. En dan nog niet altijd, zoals Buttons uitstapje naar de V8 supercar voor de GP van Australie.
Wat is daar walgelijk aan? Brundle heeft idd. gewoon gelijk met dit commentaar.quote:Op donderdag 10 februari 2011 03:36 schreef tong80 het volgende:
Walgelijk commentar van Brundle. Echt misselijkmakend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |