Je gaat mij niet wijsmaken dat Kubica geen F1 zou hebben gereden als teams zouden zeggen dat hij niet mag rallyen.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:34 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Nee dat is je werknemer tevreden houden. Aan elke sport kleven risico's, het lijkt me niet juist dat mijn baas mij zou verbieden om te snowboard, zeilen of kendo te doen.
Het was sowieso een andere raceklasse. De eisen van de monocoque daar ken ik ook niet.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is nu 2011.
Techniek is vooruit gegaan.
Ook de ontwikkelingen rondom de monoque.
Ongetwijfeld, maar er zijn ook zwakke plekken. En niet alles wordt getest, alleen een paar vooraf gedefinieerde zaken.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is nu 2011.
Techniek is vooruit gegaan.
Ook de ontwikkelingen rondom de monoque.
Nee, maar jouw gezondheid is waarschijnlijk ook niet van cruciaal belang voor jouw werkgever.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:34 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Aan elke sport kleven risico's, het lijkt me niet juist dat mijn baas mij zou verbieden om te snowboard, zeilen of kendo te doen.
Ik denk dat er niemand twijfelt aan het nut van een monocoque. Maar ook een monocoque kan stuk en biedt geen 100% bescherming. Als je maar voldoende kracht uitoefent, gaat het vanzelf een keer stuk.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:36 schreef Netsplitter het volgende:
En deze bewijst wel het nut van monoque's en de werking daar van.
Helaas is het Kubica die het lijdend voorwerp is.
Aan de andere kant dit is gewoon kut pech. Ik vind het echt jammer dat de andere F1 coureurs niet in andere races mee doen. Vroeger reden de coureurs ook overal in mee. Full time F1 coureur en zo nu en dan een race in de Formule 2 of de Indy 500. Ik vind ook dat dit gewoon moet kunnen en dat teams gewoon respect voor de hobby's van hun coureurs moeten hebben. Ik vind het dan ook waardeloos dat (volgens mij was het) Mclaren die hun coureurs zelfs verbood om mee te doen met een kart wedstrijd voor het goede doel.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:26 schreef 0634 het volgende:
[..]
Je gaat mij niet wijsmaken dat Kubica geen F1 zou hebben gereden als teams zouden zeggen dat hij niet mag rallyen.
Tevens denk ik niet dat jouw baas zijn sponsoren paait met jou, zijn beleid bijna volledig op jouw afstemt, jouw een exorbitant miljoenen bedrag betaalt en zijn volledige succes van vorig jaar aan jou heeft te danken (met alle respect voor jouw werkzaamheden).
F1= geen gewone baan. Vergelijkingen daarmee lijken mij dan ook mank te gaan.
Tuurlijk is het ook pech, maar wel pech die voorkomen had kunnen worden. En tja, de jaren 50 en 60 zijn niet echt representatief meer voor de huidige tijd. Clark reed ook de Indy ja, maar wel voor Lotus, zijn F1 werkgever. Hij verongelukte ook in een Lotus F2. Was een andere tijd, dat kan allemaal niet meer. We kunnen ook geen 5 rijders per jaar meer verliezen.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:15 schreef Waffle het volgende:
[..]
Aan de andere kant dit is gewoon kut pech. Ik vind het echt jammer dat de andere F1 coureurs niet in andere races mee doen. Vroeger reden de coureurs ook overal in mee. Full time F1 coureur en zo nu en dan een race in de Formule 2 of de Indy 500. Ik vind ook dat dit gewoon moet kunnen en dat teams gewoon respect voor de hobby's van hun coureurs moeten hebben. Ik vind het dan ook waardeloos dat (volgens mij was het) Mclaren die hun coureurs zelfs verbood om mee te doen met een kart wedstrijd voor het goede doel.
Dan was ie testrijder bij Renault geworden?quote:Op maandag 7 februari 2011 21:29 schreef 0634 het volgende:
[..]
Als Liuzzi in Abu Dhabi 15 centimeter naar links zou zijn beland denk ik dat Schumacher nu bij Senna zou zijn geweest.
Je snapt mijn punt niet helemaal. Een monocoque is gemaakt om de coureur te beschermen, en dat doet hij door heel te blijven terwijl alles erom heen afbreekt. De energie wordt opgenomen door de wielophanging, neusvleugels, motorophanging, etc. Een monocoque is extreem stijf, en zal dus niet (heel weinig) vervormen bij een ongeluk.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:36 schreef Netsplitter het volgende:
En deze bewijst wel het nut van monoque's en de werking daar van.
Helaas is het Kubica die het lijdend voorwerp is.
Nee maar die tijd was alles veel minder veilig en lieten ze het wel allemaal toe. Tegenwoordig is vrijwel alles super veilig, maar mogen de sportmannen amper uit huis komen. Nog even en ze moeten allemaal in plastic verpakt worden om ze tegen ziektes te beschermen.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:48 schreef 0634 het volgende:
[..]
Tuurlijk is het ook pech, maar wel pech die voorkomen had kunnen worden. En tja, de jaren 50 en 60 zijn niet echt representatief meer voor de huidige tijd. Clark reed ook de Indy ja, maar wel voor Lotus, zijn F1 werkgever. Hij verongelukte ook in een Lotus F2. Was een andere tijd, dat kan allemaal niet meer. We kunnen ook geen 5 rijders per jaar meer verliezen.
Dat is overdreven. Het gaat hier om het verbieden van deelname aan een andere raceklasse. Lijkt mij niet vreemd. Zeker niet zo kort op het seizoen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:36 schreef Waffle het volgende:
[..]
Nee maar die tijd was alles veel minder veilig en lieten ze het wel allemaal toe. Tegenwoordig is vrijwel alles super veilig, maar mogen de sportmannen amper uit huis komen. Nog even en ze moeten allemaal in plastic verpakt worden om ze tegen ziektes te beschermen.
Even naar de jaren '80 dan. Bellof en Winkelhock, die allebei Formule 1 reden en allebei ook Sportscar reden. En laten ze nu net allebei met een sportscar crashen en overlijden.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:48 schreef 0634 het volgende:
[..]
Tuurlijk is het ook pech, maar wel pech die voorkomen had kunnen worden. En tja, de jaren 50 en 60 zijn niet echt representatief meer voor de huidige tijd. Clark reed ook de Indy ja, maar wel voor Lotus, zijn F1 werkgever. Hij verongelukte ook in een Lotus F2. Was een andere tijd, dat kan allemaal niet meer. We kunnen ook geen 5 rijders per jaar meer verliezen.
quote:Did you never think of stopping Robert (Kubica) from taking part in rallies? asked LEquipe newspaper to Renault team boss Eric Boullier today.
Not for one second, replied Boullier, He could just as easily have been knocked over by a bus. Robert is a racer, he loves cars and he lives for nothing but racing. Competing is his essence. At 14 he slept in a kart factory because he loved racing. From the outset it was agreed among us that Robert would do rallies as well as F1. It was vital for him. His strength comes from that passion. I never thought about the risk. Motor sport is dangerous, but he loves it.
Gebeurt voor zover ik weet in geen enkele andere raceklasse, dus waarom wel in de F1?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 06:49 schreef 0634 het volgende:
[..]
Dat is overdreven. Het gaat hier om het verbieden van deelname aan een andere raceklasse. Lijkt mij niet vreemd. Zeker niet zo kort op het seizoen.
Altijd een geweldig argument. Pietje doet het niet dus waarom Klaasje wel...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gebeurt voor zover ik weet in geen enkele andere raceklasse, dus waarom wel in de F1?
Maar ze voetballen wel voor andere teams zoals het nationale elftal. En daar raken ze ook geblesseerd en zijn ze een half jaar uitgeschakeld. Daar zijn de (club)teams niet blij mee. Maar daar kunnen ze zich tegen verzekeren. Kan in de F1 dus ook.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:44 schreef 0634 het volgende:
[..]
Altijd een geweldig argument. Pietje doet het niet dus waarom Klaasje wel...
Maar als dat een argument is, heb ik er nog een: Het gebeurt wél in sporten als voetbal. Op VI.nl lees ik toevallig net dat Bendtner niet skiet vanwege het voetbal.
Als skieen al niet mag, lijkt rallyen me nog een deurtje verder. Dus als het in voetbal al niet mag, waarom dan wel in de F1?
Dat zijn ze nou eenmaal verplicht door de FIFA/UEFA. Geen club die er blij mee is en als ze er vanaf zouden kunnen,graag. Zie Bayern, zie Feyenoord. En dan komt er nog eens bij dat het clubs meer oplevert, omdat spelers meer waard worden door interlands. F1 teams hebben zelfs dat voordeel niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar ze voetballen wel voor andere teams zoals het nationale elftal. En daar raken ze ook geblesseerd en zijn ze een half jaar uitgeschakeld. Daar zijn de (club)teams niet blij mee. Maar daar kunnen ze zich tegen verzekeren. Kan in de F1 dus ook.
Eerste 2 vet gedrukte gedeeltes klinkt goed, het derde wat minder vind ik. Binnen een half jaar gedeeltelijk hersteld zijn mogelijk en dan is het maar de vraag of hij alle kracht terug gaat krijgen wat minstens een jaar gaat duren als het al lukt.quote:Robert Kubica ligt volgens planning de komende drie dagen nog op de intensieve zorg, maar de artsen tonen zich tevreden over de vooruitgang die hij boekt.
Sinds zijn zeven uur durende operatie zondag gaat het naar omstandigheden de goede kant op met de Pool. Tot deze conclusie komt de groep artsen die de zwaar gecrashte Renault-coureur behandelt.
“Gezien zijn crash gaat het goed met Robert. Zijn situatie is verbeterd en er doen zich na de operatie geen infecties voor. De doorbloeding van zijn hand is goed en alle andere parameters vallen binnen de normen”, aldus Giorgio Barabino, die aan het hoofd staat van de intensive care-afdeling.
“Robert medische evolutie verloopt goed, zeker gezien de zware verwondingen die hij opliep. Op dit moment hebben we alle vertrouwen dat deze lijn zich voortzet. De komende 48 tot 72 uur moet Robert wel op de intensive care blijven en voeren we meerdere tests uit.”
Barabino vervolgt: “De allereerste fase van het herstel van Robert verloopt volgens schema, maar hij heeft nog een lange weg voor zich. Zo moet hij nog geopereerd worden aan zijn elleboog en bovenarm, die fracturen zijn nog niet behandeld. Dit willen we binnen een week doen.”
De 26-jarige Kubica is wakker, bij bewustzijn en voelt de pijn van zijn verwondingen. Hij kan zelf drinken en kleine bewegingen maken met zijn hand. Over zijn herstel op de langere termijn durft ook Barabino geen voorspellingen te doen.
“Robert is een van de sterkste patiënten die ik heb gezien, zoveel is voor mij zeker. Hij kan binnen enkele maanden gedeeltelijk hersteld zijn, maar daarna moet blijken of hij alle kracht in arm en hand terugkrijgt. Dat gaat minstens een jaar duren.”
Het werd al eerder aangehaald, maar geld is natuurlijk de bepalende factor hierin. Teams geven tegenwoordig tientallen miljoenen uit om een bolide te bouwen rond een coureur. Daarmee zijn de belangen naar sponsoren en investeerders natuurlijk ook torenhoog.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:15 schreef Waffle het volgende:
[..]
Aan de andere kant dit is gewoon kut pech. Ik vind het echt jammer dat de andere F1 coureurs niet in andere races mee doen. Vroeger reden de coureurs ook overal in mee. Full time F1 coureur en zo nu en dan een race in de Formule 2 of de Indy 500. Ik vind ook dat dit gewoon moet kunnen en dat teams gewoon respect voor de hobby's van hun coureurs moeten hebben. Ik vind het dan ook waardeloos dat (volgens mij was het) Mclaren die hun coureurs zelfs verbood om mee te doen met een kart wedstrijd voor het goede doel.
Geld? Zie bovenstaande. Bij andere raceklasses heb je het vaak over redelijk custom bolides, een formule 1 bolide is vaak specifiek gebouwd rond de eerste coureur.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gebeurt voor zover ik weet in geen enkele andere raceklasse, dus waarom wel in de F1?
En daarom vind ik dat de F1 (en andere sporten, zoals bij de grote betaald voetbalclubs) teveel is doorgeschoten. Het gaat teveel om het geld en te weinig om de sport.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:57 schreef 0634 het volgende:
[..]
Dat zijn ze nou eenmaal verplicht door de FIFA/UEFA. Geen club die er blij mee is en als ze er vanaf zouden kunnen,graag. Zie Bayern, zie Feyenoord. En dan komt er nog eens bij dat het clubs meer oplevert, omdat spelers meer waard worden door interlands. F1 teams hebben zelfs dat voordeel niet.
Clubs kunnen interlands dus simpelweg niet verbieden, andere sporten wel en dat doen velen dan ook. Zat F1 teams doen het trouwens ook hoor. Maar Renault niet. Is hun goed recht, maar ik vind het dom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |