Kubica levensgevaarlijk gewondquote:Coureur Robert Kubica is vanmorgen levensgevaarlijk gewond geraakt na een zware crash in de Ronde di Andora, in de buurt van Genua. Italiaanse medische diensten laten weten dat de Pool er slecht aan toe is.
In zijn Skoda Fabia vloog Kubica met hoge snelheid uit de bocht en kwam tot stilstand tegen de gevel van een kerk. Per helikopter werd de coureur naar het ziekenhuis gebracht. Artsen lieten vervolgens weten meerdere breuken te hebben vastgesteld. De rijder is nog niet buiten levensgevaar.
quote:De co-rijder Jakub Gerber raakte niet gewond bij het ongeluk
idd.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:40 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat hij rond deze tijd aan dat soort activiteiten mag deelnemen van het team, verbaast me.
Ja beetje vreemd dat het team dit toe staat.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:40 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat hij rond deze tijd aan dat soort activiteiten mag deelnemen van het team, verbaast me. Gelukkig hebben ze zat testrijders bij het team maar dit zal de ontwikkeling van de nieuwe auto niet erg ten goede komen.
quote:zoals vermeld op de website van il Giornale Vostro, de Poolse chauffeur is bewust en in het ziekenhuis Santa Corona in Pietra Ligure. na de eerste diagnose was een gebroken been op verschillende plaatsen, met inbegrip van het dijbeen. bestuurder bij bewustzijn is, en volgens de Italiaanse ANSA bureau - was ernstig gewond. Volgens recente rapporten, "La Gazzetta dello Sport ', Robert Kubica, in aanvulling op zijn been, heeft ook een gebroken arm op de hoogte van de pols en het risico van verlies van zijn hand.
raikkonen had toch geen belangstelling meer in F1? ik denk eerder dat ze ergens een ervaren coureur vandaan halen die een "teststoeltje" heeft ergensquote:Op zondag 6 februari 2011 12:44 schreef rooneyelst het volgende:
nou hup raikkonen in die wagen en knallen
Laat die jongens lekker aan dit soort events deelnemen joh.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:44 schreef WEST het volgende:
[..]
Ja beetje vreemd dat het team dit toe staat.
verlies van hand? WTFquote:Op zondag 6 februari 2011 12:47 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik heb op een Poolse website gekeken en google chrome laten vertalen :
[..]
quote:Op zondag 6 februari 2011 12:47 schreef _Administr8or_ het volgende:
en het risico van verlies van zijn hand
bron? Ik ken zelf een beetje pools geen translator nodig.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:47 schreef _Administr8or_ het volgende:
Ik heb op een Poolse website gekeken en google chrome laten vertalen :
[..]
http://sport.interia.pl/f(...)trasie-rajdu,1593383quote:Op zondag 6 februari 2011 12:52 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
bron? Ik ken zelf een beetje pools geen translator nodig.
ik ook niet meer.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:54 schreef Schunckelstar het volgende:
volgens mij ligt zijn website plat?
ik kan hem iig niet bereiken
denk niet alleen dit seizoen eerlijk gezegd.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:04 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Ziet er niet goed uit die foto's, hopelijk komt hij er weer bovenop, maat dit seizoen kan hij wel vergeten. Ook stom dat hij nog mee mag doen met dit soort dingen.
Anders gaan ze tennissen en breken ze een schouderblad.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:04 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Ziet er niet goed uit die foto's, hopelijk komt hij er weer bovenop, maat dit seizoen kan hij wel vergeten. Ook stom dat hij nog mee mag doen met dit soort dingen.
ja daarom moeten we nu niet ineens raar gaan doen.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:05 schreef Bluurgh het volgende:
nou laten we hopen dat het goedkomt .. klinkt allemaal niet erg positief iig wat er te lezen valt
en vroeger reed men vaak zat in andere klasses
Ja, want die kans is vele malen groter.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:05 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Anders gaan ze tennissen en breken ze een schouderblad.
quote:Update:
Het Italiaanse sportmedium La Gazetto Dello Sport meldt zojuist dat de situatie op dit moment niet levensbedreigend is. De kans bestaat wel dat de hand van de Pool geamputeerd moet worden.
Montoya vergeten?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:07 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Ja, want die kans is vele malen groter.
Ty heb het stuk even doorgelezen, er staat inderdaad min of meer wat jij vertaalt, zijn pols is verbrijzeld, met mogelijk verliest van zijn hand.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:52 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
http://sport.interia.pl/f(...)trasie-rajdu,1593383
quote:Op zondag 6 februari 2011 12:44 schreef Googolplexian het volgende:
Details of Kubica's condition remain unclear though the f1.pl web site quotes Robert's father as saying his injuries "look ugly" though not life threatening.
Kubica was driving a Skoda Fabia S2000 and is thought to have suffered fractures to his leg and other injuries, reports Savonanews.it, when his car hit a church wall on the drivers side.
Na je gestart bent verwijder je jezelf ook zo snel mogelijk van de start...quote:Op zondag 6 februari 2011 13:10 schreef Libris het volgende:
BBC: Reports suggest that Kubica was 4.6km from the start of the Ronde di Andora rally when the crash occurred on Sunday.
Vreemd dat ie voor de start van de race zo hard gecrashed is.
14:00 uur Nederlandse tijd dus.quote:Om 13.00 Engelse tijd zal er een persconferentie plaatsvinden over het ongeluk.
WTF echt goed gecrasht dus.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:34 schreef Googolplexian het volgende:
ANGST VOOR ZIJN HAND - nu hulp nodig, het duurde een lange tijd om hem vrij te laten, omdat hij opgenomen in een vangrail van de auto. Kubica is altijd gebleven bewuste en werd overgebracht met een helikopter brand Genua Santa Corona di Pietra Ligure ziekenhuis waar artsen vonden meerdere trauma. Volgens de eerste rapporten is aangegeven de piloot had een gebroken arm en pols. De artsen hebben een vinkje om verwondingen te controleren of de omvang van de aanwezigheid van breuken en inwendige. Tussen fracturen gemeld door de piloot in de crash tegen de muur van de kerk, zelfs dat van een zeer ernstige hand volgens de eerste geruchten in het gedrang komt. 14 is verwacht voor de eerste medische bulletin.
Google translate
quote:Op zondag 6 februari 2011 13:14 schreef TagForce het volgende:
[..]
Na je gestart bent verwijder je jezelf ook zo snel mogelijk van de start...
Dus 4.6km from the start betekend 4.6km na de start.
Dat dacht ik ook, maar ik denk dat er ergens een vertaalfoutje zit, want op de eerdere foto's zie je wel veel publiek staan. Ach, het is niet het belangrijkste. Persconferentie over een kwartiertje?quote:Op zondag 6 februari 2011 13:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
'Was op weg naar'
Voor de start dus.
maakt idd geen kut uit. Belangrijkste is dat Kubica opgelapt wordt.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:47 schreef franklop het volgende:
miss dat de NOS het ook verkeerd vertaalt natuurlijk, maar goed dat maakt verder toch weinig uit?
Kan iemand dit plaatje zichtbaar maken aub want ik kan em niet zienquote:Op zondag 6 februari 2011 13:25 schreef Toekito het volgende:
[ afbeelding ]
zijn auto, met dank aan Adam Cooper die de foto twitterde!
Het was tijdens de 1e stage.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
'Was op weg naar'
Voor de start dus.
quote:Robert Kubica has "very severe injuries", a figure close to the Renault driver revealed on Sunday.
As the motor racing world awaits official information about the Pole's condition after a high speed rally crash, Stephane Samson - referred to as a 'consultant' to Kubica by the German news agency SID - shed some light on his injuries.
"All we know is that Robert's life is not in danger," Samson said. "However, he has very severe injuries to his left hand and left leg, but we don't know anything more about it."
It was earlier rumoured that the 26-year-old, reportedy in a serious condition, has internal injuries, a broken femur, and a badly crushed hand that surgeons are considering amputating.
A detailed medical bulletin is expected shortly.
Niet zo dramatisch doen... het is echt heel erg zonde en vervelend, welke coureur het ook overkomt, maar de crash van Zanardi was vele malen erger en hij rijd met 2 kunstbenen ook nog altijd in de autosport. En Kubica is bij mij altijd over gekomen als een echte vechter... een aggresieve maar degelijke coureur... Ik help het te hopen dat hij er weer bovenop komt...al ben ik wel bang dat het F1 seizoen van dit jaar en zijn F1 carriere nu over zijn... Maar Kubica zal blijven racen !!quote:Op zondag 6 februari 2011 14:54 schreef Atreidez het volgende:
Flinke wtf toen ik het net las.. Beetje jammer om net voor t seizoen zoiets mee te maken. En als t nou een nietszeggende rijder ofzo is, maar KubicaAls ze echt die hand moeten amputeren is t gewoon einde carriere, in de hele autosport..
Ik moet even denken aan Sjakie in Flodder in Amerika, haha.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:19 schreef Meike26 het volgende:
Nu is het weer z'n rechter-arm en been ?
Bron.quote:Meerdere botbreuken voor Kubica na crash
6 februari 2011
Lotus Renault heeft bevestigd dat Robert Kubica meerdere breuken heeft opgelopen bij zijn crash tijdens een rally in Italië. De Pool heeft breuken opgelopen in zijn rechterarm, -been en hand en wordt momenteel geopereerd in het Santa Corona-ziekenhuis in Pietra Ligure.
Kubica kwam eerder op de dag hard in aanvaring met de muur van een kerk, tijdens de eerste proef van de Ronde di Andorra, waarna hij werd afgevoerd met het ziekenhuis. Even werd gevreesd voor amputatie van zijn rechterhand, maar dat blijkt gelukkig mee te vallen. Wel betekent het nieuws dat het vrijwel zeker is dat Kubica een of meerdere races in de Formule 1 zal moeten missen.
Het zou niet de eerste keer zijn dat Kubica een Formule 1-race mist na een crash. Tijdens de Grand Prix van Canada in 2007 werd de toenmalig BMW-coureur gelanceerd, waarna hij de Grand Prix van de Verenigde Staten, een week later, moest missen.
Om 16.30 uur zal Daniel Morelli, de manager van Kubica, een persconferentie geven bij het ziekenhuis. Deze stond aanvankelijk gepland voor 14.00 uur.
Dat was inderdaad briljantquote:Op zondag 6 februari 2011 15:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik moet even denken aan Sjakie in Flodder in Amerika, haha.
Maar is die press conference nog ergens te zien, ZDF? BBC?
Misschien wel handig: http://twitter.com/Formula1_com#
http://www.gpupdate.net/e(...)er-high-speed-crash/quote:The second and latest statement from Lotus Renault GP, released at 15:04 Italian time (GMT +1), reads as follows:
After undergoing extensive medical checks this morning, Robert Kubica has been diagnosed with multiple fractures to his right arm, leg and hand. He is currently undergoing surgery at the Santa Corona Hospital in Pietra Ligure.
Robert suffered a high-speed accident this morning while competing in the Ronde di Andora Rally.
Daniel Morelli, Robert's manager, will be available for the press in front of the hospital emergency entrance at 16h30 CET (GMT +1).
quote:Op zondag 6 februari 2011 17:01 schreef Zwansen het volgende:
Wie gaat er dan ook in een Skoda rijden als je F1-coureur bent.
gpupdate.netquote:De rechterhand van Robert Kubica zal niet geamputeerd hoeven worden. Dat heeft zijn manager Daniel Morelli bekendgemaakt tijdens een persconferentie in Italië. Het is echter nog onzeker of de Poolse coureur de volledige functionaliteit in zijn hand zal terugkrijgen.
Rond 14.00 uur vanmiddag is dokter Igor Rossello begonnen aan de operatie aan de hand van Kubica, waarvan nog altijd niet exact bekend is wat ermee in de hand. Vast staat dat de Renault-rijder meerdere breuken heeft opgelopen en dat er interne bloedingen zijn, die Rossello probeert te stoppen, maar het is niet bekend of er eventuele blijvende schade zal zijn.
De operatie zal nog zeker tot 20.00 uur duren, waarna er meer informatie wordt verwacht.
kan ie in elk geval z'n beste beentje weer voor zettenquote:Op zondag 6 februari 2011 17:52 schreef D. het volgende:
Waarschijnlijk is er straks 'niets aan de hand'
We zullen voor hem duimenquote:Op zondag 6 februari 2011 17:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
kan ie in elk geval z'n beste beentje weer voor zetten
Ik gok zomaar dat hij minstens 20 miljoen bij elkaar geformule-eendt heeftquote:Op zondag 6 februari 2011 18:09 schreef CarlosJacques het volgende:
Ongepast hoor, een beetje bijdehand lopen doen. Ik hoop wel dat Robert weer op z'n pootjes terecht komt want zonder Formule 1 heeft Kubica echt geen been om op te staan. Ik hoop dat ie wat centjes achter de hand heeft gehouden voor het geval dat hij niet meer kan racen..![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |