Ik heb dus een sim-only abonnementquote:Op zondag 6 februari 2011 19:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]Zo hoort het!
.
[..]
Wat wil je ermee doen?. Prepaid internetten schijnt nogal snel in de papieren te lopen.
kom op 850, maar idd, kan nog wel wat bijquote:Op zondag 6 februari 2011 19:13 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Da's max 600.
Jij moet het dubbele..
Nog wat fruit en een paar handjes noten?
Oh zoquote:Op zondag 6 februari 2011 19:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik heb dus een sim-only abonnementDus m'n oude kaartje gaat dan in dat nieuwe toestel (als ik het doe).
Ritme.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:19 schreef Swietje het volgende:
Wat zou ik volgens jou dan moeten doen Uniek?
'Normaal' eten en vierkant worden? Geen zin in.
jupquote:Op zondag 6 februari 2011 19:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh zo. Eerst even sim-lockvrij maken dus
. Heb je nu een abonnement waarmee je kunt internetten?
Als ik boven de 1000 ga zitten kom ik aan en dat is niet mijn bedoeling.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:22 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ritme.
Ik zeg niks over normaal eten, maar onder de 1000 is gewoon niet gezond en dat gebeurd regelmatig..
lol meh ik ontbijt tenminstequote:Op zondag 6 februari 2011 19:16 schreef uniekhoorn het volgende:
ja godver, dat jullie in een rolstoel zitten wil nog niet zeggen dat...
Owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww. laat maar ...
Vooral niet voor jezelf zorgen hoor, sjonge
Naproxen haal je gewoon bij de kruidvat? Daar heb ik mijn strip tenminste vandaanquote:Op zondag 6 februari 2011 16:29 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
naproxen krijg je niet bij de drogisten aleve... ik weet niet hoe krenterig ik ben ten opzichte van de rest hier, maar gewone ibuprofen is wel een heel stuk goedkoper!
Denk dat ontbijt, ookal is het een lichte, misschien wel helpt. 's Ochtens meteen ff je motor op gang brengen.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:25 schreef Swietje het volgende:
[..]
Als ik boven de 1000 ga zitten kom ik aan en dat is niet mijn bedoeling.
my mistake, tegenwoordig wel inderdaad.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:25 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Naproxen haal je gewoon bij de kruidvat? Daar heb ik mijn strip tenminste vandaan.
Lieve Swietje. Als je ze doorgaat kom je over 2 jaar al aan van 800 kcal en over 5 jaar van 600 kcal. Hoe kom je dan aan je voedingsstoffen? Ik snap dat je niet veel kan eten,maar veel meer groente eten kan je wel.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:25 schreef Swietje het volgende:
[..]
Als ik boven de 1000 ga zitten kom ik aan en dat is niet mijn bedoeling.
Maar ik slaap op zondag altijd extreem lang uit omdat ik dan moet bij tanken om de rest van de week weer door te kunnen komen. Dus voor 14u ben ik niet wakker. Ik heb een enorme energie beperking door mijn spierziekte dus ik weet niet hoe ik dan moet ontbijten terwijl ik slaap?quote:Op zondag 6 februari 2011 19:26 schreef MarMar het volgende:
[..]
Denk dat ontbijt, ookal is het een lichte, misschien wel helpt. 's Ochtens meteen ff je motor op gang brengen.
Jij hebt ook al in geen maanden normaal gegeten neen.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:27 schreef neen het volgende:
Lijstje van deze zondag?
OL: 4 weekendbolletjes, 3 met roerei en 1 met hagelslag 2 bekers melk
T: koffie, sinaasappelsap, appel
D: anderhalf bord aardappels/spinazie en een karbonade
T: koffie
Sukkel? Ik dacht het wel ja.
Ze hadden het al bij de kruidvat toen ik voor de eerste keer ongesteld werd. Een jaar of 9 geleden.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
my mistake, tegenwoordig wel inderdaad.
En ik moet echt zo'n borstelding halen morgen voor in de brievenbus, want hij klettert enorm de hele tijd met die wind
als je net wakker bent, mag je het rustig ontbijt noemen van me, ook als het 14 uur isquote:Op zondag 6 februari 2011 19:27 schreef Swietje het volgende:
[..]
Maar ik slaap op zondag altijd extreem lang uit omdat ik dan moet bij tanken om de rest van de week weer door te kunnen komen. Dus voor 14u ben ik niet wakker. Ik heb een enorme energie beperking door mijn spierziekte dus ik weet niet hoe ik dan moet ontbijten terwijl ik slaap?
Er staan toch geen hoeveelheden bij mijn eten? Dus je weet ook niet hoeveel rauwkostsalade ik eet of hoeveel paprika en tomaat er bijvoorbeeld er in mijn avondeten zit... dus helemaal eerlijk is dat ook niet.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Lieve Swietje. Als je ze doorgaat kom je over 2 jaar al aan van 800 kcal en over 5 jaar van 600 kcal. Hoe kom je dan aan je voedingsstoffen? Ik snap dat je niet veel kan eten,maar veel meer groente eten kan je wel.
Hoi, en welkom. Ik vind dat je heeeeeel erg weinig eet. Dit is nog geen 1000 kcal denk ik zo..even ruim gegokt!quote:Op zondag 6 februari 2011 19:08 schreef MarMar het volgende:
uiteindelijke lijst van vandaag:
O fruitnfiber met melk en KOFFIE
t koffie
L twee beschuitjes met kaas en komkommer
t koffie
D halve gehaktbal (koe), witlof en sperzieboontjes
nu: babythee (thee met een beetje melk en een beetje suiker)
Hoi! Ik vind dat je heeeeel erg weinig eet. Dit is nog geen 1000 kcal denk ik zo..even ruim gegokt!quote:Op zondag 6 februari 2011 19:15 schreef Swietje het volgende:
Mijn lijstje dan ook maar..
O:![]()
L: boterham met halve gehaktbal, halfvolle melk
T: mandarijn
D: kofta (3 gehaktballen) met rijst, rauwkostsalade, halfvolle melk
T: vers geperste sinaasappelsap
De enige sport die ik kan uitoefenen is rolstoelhockey in een elektrische rolstoel en dan beweeg ik alleen mijn linkerarm. Joepie.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:28 schreef Laureline het volgende:
Even een vraag: is er, ook al zit je in een rolstoel, wel iets mogelijk om aan beweging te doen? Het scheelt zoveel, ook voor je humeur (en spijsvertering!)!
Ik moet zelf ook weer wat meer bewegen, de laatste tijd is het alleen maar innemen. Het is ongelooflijk, hoeveel biertjes je van de kinderbijslag kan kopen!
Nee. Maar ik neem aan dat het ook geen borden vol zijn, maar gewoon 1 bord, met gehaktballetjes, salade en rijst.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:28 schreef Swietje het volgende:
[..]
Er staan toch geen hoeveelheden bij mijn eten? Dus je weet ook niet hoeveel rauwkostsalade ik eet of hoeveel paprika en tomaat er bijvoorbeeld er in mijn avondeten zit... dus helemaal eerlijk is dat ook niet.
Kun je geen gewichtjes heffen thuis?quote:Op zondag 6 februari 2011 19:30 schreef Swietje het volgende:
[..]
De enige sport die ik kan uitoefenen is rolstoelhockey in een elektrische rolstoel en dan beweeg ik alleen mijn linkerarm. Joepie.
Als ik meer zou kunnen sporten zou ik het wel doen.. maar helaas. Vroeger reed ik ook paard, maar dat gaat nu niet meer.
Dat vind ik zelf ook heel erg jammer
Nee, ik was aan het eten! Ik heb trouwens goddelijk gegeten! Een stoofpotje van bonen (verschillende witte bonen), varkensworstjes, wortel en ui in rode wijn, met wat gezeefde tomaten en kruiden. Daarbij vers brood en een salade met honing/sinaasappeldressing....quote:Op zondag 6 februari 2011 19:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Jij bent vandaag niet de snelste Jeager
Dat heb ik een tijdje gedaan maar het kost te veel energie en dan krijg ik heel erg pijn. Langzaam opbouwen helpt ook niet. Het zou alleen maar overbelasting veroorzaken volgens mijn fysio.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:31 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Kun je geen gewichtjes heffen thuis?
Hoi! Ik vind dat je heeeeel erg weinig eet. Dit is nog geen 1000 kcal denk ik zo..even ruim gegokt!quote:Op zondag 6 februari 2011 19:30 schreef Perruche het volgende:
Mijn lijstje (jaja weekend en ik post het toch maar)
O: 3 boterhammen (2x grillworst 1x tomaat)
B: 1 uur wandelen
T: punt rijstevlaai, 75 gram chips
D: 500 ml tomatensoep
Wat kun en mag je wel?quote:Op zondag 6 februari 2011 19:33 schreef Swietje het volgende:
[..]
Dat heb ik een tijdje gedaan maar het kost te veel energie en dan krijg ik heel erg pijn. Langzaam opbouwen helpt ook niet. Het zou alleen maar overbelasting veroorzaken volgens mijn fysio.
Hoi! Ik vind dat je een heel fijn lijstje hebt!quote:Op zondag 6 februari 2011 19:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Die van mij:
O: dubbele boterham chocopasta
S: Evy 8 + 9
T: 4 chocoladekoekjes![]()
L: linzen-currysoep
T: tomaat, appel, dropje
D: zuurkoolstamp met worst
T: peersorbetijs
nou ik wilde het even rustig aan doe qua kcal, ik voel me alweer vet genoeg en er zijn bijna geen dagen dat ik onder de 1800 kcal zitquote:Op zondag 6 februari 2011 19:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Maar 1 kg rauwkost is nog geen 120 kcal
Perruche! foei, de avond is nog niet over, nootttttttttttttttjesssssssssss
Daar bereik je ook niks mee (ja gespierde armen, whooh).quote:Op zondag 6 februari 2011 19:31 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Kun je geen gewichtjes heffen thuis?
Kun je niet vragen wat je evt wel zou kunnen doen aan beweging dan?quote:Op zondag 6 februari 2011 19:33 schreef Swietje het volgende:
[..]
Dat heb ik een tijdje gedaan maar het kost te veel energie en dan krijg ik heel erg pijn. Langzaam opbouwen helpt ook niet. Het zou alleen maar overbelasting veroorzaken volgens mijn fysio.
Njah ik denk dat als ik een halve zak chips heb weggestouwd dat ik dan niets meer kan eten.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hoi! Ik vind dat je heeeeel erg weinig eet. Dit is nog geen 1000 kcal denk ik zo..even ruim gegokt!
Verbrand je dan geen calorien van beweging?quote:Op zondag 6 februari 2011 19:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar bereik je ook niks mee (ja gespierde armen, whooh).
Kloptquote:Op zondag 6 februari 2011 19:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Jij hebt ook al in geen maanden normaal gegeten neen.
You're rite, wel erg weinig vandaag, ik doe er nog even wat bij. Hou er wel rekening mee dat ik mn koffie eigenlijk altijd met een schepje suiker doe en capuccinno ook gewoon koffie noemquote:Op zondag 6 februari 2011 19:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hoi, en welkom. Ik vind dat je heeeeeel erg weinig eet. Dit is nog geen 1000 kcal denk ik zo..even ruim gegokt!
Dank het niet.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Verbrand je dan geen calorien van beweging?
Ik weet trouwens niet of swietje wel spieren kan opbouwen.
dat schepje suiker doet ook geen wonderen natuurlijk.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:38 schreef MarMar het volgende:
[..]
You're rite, wel erg weinig vandaag, ik doe er nog even wat bij. Hou er wel rekening mee dat ik mn koffie eigenlijk altijd met een schepje suiker doe en capuccinno ook gewoon koffie noemdat scheelt al iets.
Mijn goal is om tussen de 1000 en de 1250 per dag te zitten en straks dan weer langzaam op te bouwen. Zal dus wel blijven hangen rond de 1400, das omdat ik inderdaad niet kan sporten en dat is dan de adh voor mij.
Zodra ik iets ga doen ontsteken/luxeren/verdraaien gewrichten, (zelfs in water) no fun. Probeer wel ietsjes te blijven wiebelen om iig de bloedsomloop wat op gang te houden, maar veel meer dan dat zit er niet in.
Ik mag zwemmen, maar ik kan alleen drijven met allerlei hulpstukken, dus dat heeft als sport geen functie. En de druk van het water maakt me benauwd dus kost ook veel energie.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:34 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat kun en mag je wel?
En het paardrijden wat is daarmee gebeurd? Lukt het niet meer?
Ja, maar kijk nu naar Uniek! Die is heeel erg veel gewicht kwijt geraakt door te wandelen en bergen groente en fruit te eten...quote:Op zondag 6 februari 2011 19:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dank het niet.
Ik vind gewichtheffen ook geen sport trouwens. Voor sport moet je toch echt wel met je hele lijf in beweging komen imho.
Idioot is het ook dat gewichtheffers vaak geen conditie hebben, want met cardiotraining verbrand je teveel energie en dan word je niet zo groot meerquote:Op zondag 6 februari 2011 19:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dank het niet.
Ik vind gewichtheffen ook geen sport trouwens. Voor sport moet je toch echt wel met je hele lijf in beweging komen imho.
Ik kan me je frustratie niet eens voorstellen. Het lijkt me zo kut als je lijf niet meewerkt...quote:Op zondag 6 februari 2011 19:39 schreef Swietje het volgende:
[..]
Ik mag zwemmen, maar ik kan alleen drijven met allerlei hulpstukken, dus dat heeft als sport geen functie. En de druk van het water maakt me benauwd dus kost ook veel energie.
Rolstoelhockey in een elektrische rolstoel doe ik dus al. Handbewogen rolstoel lukt niet.
Paardrijden lukt niet meer omdat mijn heup uit de kom is en deze heel veel pijnklachten veroorzaakt. Op 't laatst zat ik jankend op het paard van de pijn en ze kunnen er voorlopig niet aan opereren want ze weten niet wat ze moeten doen.
Ik heb niet gezegd dat wandelen geen sport is, wel?quote:Op zondag 6 februari 2011 19:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, maar kijk nu naar Uniek! Die is heeel erg veel gewicht kwijt geraakt door te wandelen en bergen groente en fruit te eten...
Jeetjequote:Op zondag 6 februari 2011 19:39 schreef Swietje het volgende:
[..]
Ik mag zwemmen, maar ik kan alleen drijven met allerlei hulpstukken, dus dat heeft als sport geen functie. En de druk van het water maakt me benauwd dus kost ook veel energie.
Rolstoelhockey in een elektrische rolstoel doe ik dus al. Handbewogen rolstoel lukt niet.
Paardrijden lukt niet meer omdat mijn heup uit de kom is en deze heel veel pijnklachten veroorzaakt. Op 't laatst zat ik jankend op het paard van de pijn en ze kunnen er voorlopig niet aan opereren want ze weten niet wat ze moeten doen.
Ik vind wandelen geen sport. Maar wel een beweging, net als gewicht heffen, etc. Elke beweging is meegenomen, denk ik altijd maar..quote:Op zondag 6 februari 2011 19:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat wandelen geen sport is, wel?.
Nouja, als je het goed doet train je elke spiergroep. En je wordt er dan wel strakker/sterker van. Ik zie het wel als een sport. Net als yoga/pilates. Niet het type sport dat je doet om af te vallen of een conditie te krijgen, maar wel het type waarvan je strak wordt en lekker in je lijf gaat zitten.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dank het niet.
Ik vind wandelen alleen een sport als je het in een behoorlijk tempo doet (dus ook zweten, zweten is goed!) en het regelmatig doet en niet om van huis naar de supermarkt te lopenquote:Op zondag 6 februari 2011 19:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik vind wandelen geen sport. Maar wel een beweging, net als gewicht heffen, etc. Elke beweging is meegenomen, denk ik altijd maar..
Dan is hardlopen ook een hobbyquote:Op zondag 6 februari 2011 19:44 schreef uniekhoorn het volgende:
wandelen is absoluut geen sport, tis een hobbyEen hobby die veel vrije tijd kost
Jep. ook rolstoelert hier, al kan ik soms vijf stapjes met krukken.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
dat schepje suiker doet ook geen wonderen natuurlijk.
Zit jij trouwens ook in een rolstoel, begrijp ik dat goed? Ik snap dat je dan veel minder verbruikt, en dus ook minder eet...Maar pas er op dat je niet te weinig gaat eten....
Dat geloof ik graag. Als wij dan piepen dat we te moe/lui zijn om te sporten zou jij ws haske graag willen sporten.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:44 schreef Swietje het volgende:
Heel frustrerend. Voor al als ik hier dan soms al die hardloop verhalen lees.. waarmee ik dan weer niet wil zeggen dat jullie daar niet over mogen praten ofzo.. maar voor mij is dat wel confronterend.
ik vind mijn wandelen naar het werk, elke dag een half uur heen en half uur terug, geen sport, maar beweging. Toch verbrand ik er extra kalorien door!quote:Op zondag 6 februari 2011 19:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vind wandelen alleen een sport als je het in een behoorlijk tempo doet (dus ook zweten, zweten is goed!) en het regelmatig doet en niet om van huis naar de supermarkt te lopen.
Zoals Uniek het doet vind ik het een sport. En door al dat gewandel van haar kan ze ook nog eens sneller hardlopen dan ik
.
Eensquote:Op zondag 6 februari 2011 19:49 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind mijn wandelen naar het werk, elke dag een half uur heen en half uur terug, geen sport, maar beweging. Toch verbrand ik er extra kalorien door!
mijn hobby is sporten hoorquote:Op zondag 6 februari 2011 19:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan is hardlopen ook een hobby.
En nu klinkt het net alsof je een sport per definitie niet leuk mag vinden. Sport kan ook een hobby zijn hoor
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
Korte versie: een niet afgebouwd skelet. (mijn moeders versie: typisch je vader, die maakt nooit wat af!)quote:Op zondag 6 februari 2011 19:40 schreef Perruche het volgende:
marmar, als ik vragen mag, waarom zit je in een rolstoel? En kan je wel sporten enzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |