You're rite, wel erg weinig vandaag, ik doe er nog even wat bij. Hou er wel rekening mee dat ik mn koffie eigenlijk altijd met een schepje suiker doe en capuccinno ook gewoon koffie noemquote:Op zondag 6 februari 2011 19:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hoi, en welkom. Ik vind dat je heeeeeel erg weinig eet. Dit is nog geen 1000 kcal denk ik zo..even ruim gegokt!
Dank het niet.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Verbrand je dan geen calorien van beweging?
Ik weet trouwens niet of swietje wel spieren kan opbouwen.
dat schepje suiker doet ook geen wonderen natuurlijk.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:38 schreef MarMar het volgende:
[..]
You're rite, wel erg weinig vandaag, ik doe er nog even wat bij. Hou er wel rekening mee dat ik mn koffie eigenlijk altijd met een schepje suiker doe en capuccinno ook gewoon koffie noemdat scheelt al iets.
Mijn goal is om tussen de 1000 en de 1250 per dag te zitten en straks dan weer langzaam op te bouwen. Zal dus wel blijven hangen rond de 1400, das omdat ik inderdaad niet kan sporten en dat is dan de adh voor mij.
Zodra ik iets ga doen ontsteken/luxeren/verdraaien gewrichten, (zelfs in water) no fun. Probeer wel ietsjes te blijven wiebelen om iig de bloedsomloop wat op gang te houden, maar veel meer dan dat zit er niet in.
Ik mag zwemmen, maar ik kan alleen drijven met allerlei hulpstukken, dus dat heeft als sport geen functie. En de druk van het water maakt me benauwd dus kost ook veel energie.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:34 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat kun en mag je wel?
En het paardrijden wat is daarmee gebeurd? Lukt het niet meer?
Ja, maar kijk nu naar Uniek! Die is heeel erg veel gewicht kwijt geraakt door te wandelen en bergen groente en fruit te eten...quote:Op zondag 6 februari 2011 19:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dank het niet.
Ik vind gewichtheffen ook geen sport trouwens. Voor sport moet je toch echt wel met je hele lijf in beweging komen imho.
Idioot is het ook dat gewichtheffers vaak geen conditie hebben, want met cardiotraining verbrand je teveel energie en dan word je niet zo groot meerquote:Op zondag 6 februari 2011 19:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dank het niet.
Ik vind gewichtheffen ook geen sport trouwens. Voor sport moet je toch echt wel met je hele lijf in beweging komen imho.
Ik kan me je frustratie niet eens voorstellen. Het lijkt me zo kut als je lijf niet meewerkt...quote:Op zondag 6 februari 2011 19:39 schreef Swietje het volgende:
[..]
Ik mag zwemmen, maar ik kan alleen drijven met allerlei hulpstukken, dus dat heeft als sport geen functie. En de druk van het water maakt me benauwd dus kost ook veel energie.
Rolstoelhockey in een elektrische rolstoel doe ik dus al. Handbewogen rolstoel lukt niet.
Paardrijden lukt niet meer omdat mijn heup uit de kom is en deze heel veel pijnklachten veroorzaakt. Op 't laatst zat ik jankend op het paard van de pijn en ze kunnen er voorlopig niet aan opereren want ze weten niet wat ze moeten doen.
Ik heb niet gezegd dat wandelen geen sport is, wel?quote:Op zondag 6 februari 2011 19:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ja, maar kijk nu naar Uniek! Die is heeel erg veel gewicht kwijt geraakt door te wandelen en bergen groente en fruit te eten...
Jeetjequote:Op zondag 6 februari 2011 19:39 schreef Swietje het volgende:
[..]
Ik mag zwemmen, maar ik kan alleen drijven met allerlei hulpstukken, dus dat heeft als sport geen functie. En de druk van het water maakt me benauwd dus kost ook veel energie.
Rolstoelhockey in een elektrische rolstoel doe ik dus al. Handbewogen rolstoel lukt niet.
Paardrijden lukt niet meer omdat mijn heup uit de kom is en deze heel veel pijnklachten veroorzaakt. Op 't laatst zat ik jankend op het paard van de pijn en ze kunnen er voorlopig niet aan opereren want ze weten niet wat ze moeten doen.
Ik vind wandelen geen sport. Maar wel een beweging, net als gewicht heffen, etc. Elke beweging is meegenomen, denk ik altijd maar..quote:Op zondag 6 februari 2011 19:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat wandelen geen sport is, wel?.
Nouja, als je het goed doet train je elke spiergroep. En je wordt er dan wel strakker/sterker van. Ik zie het wel als een sport. Net als yoga/pilates. Niet het type sport dat je doet om af te vallen of een conditie te krijgen, maar wel het type waarvan je strak wordt en lekker in je lijf gaat zitten.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dank het niet.
Ik vind wandelen alleen een sport als je het in een behoorlijk tempo doet (dus ook zweten, zweten is goed!) en het regelmatig doet en niet om van huis naar de supermarkt te lopenquote:Op zondag 6 februari 2011 19:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik vind wandelen geen sport. Maar wel een beweging, net als gewicht heffen, etc. Elke beweging is meegenomen, denk ik altijd maar..
Dan is hardlopen ook een hobbyquote:Op zondag 6 februari 2011 19:44 schreef uniekhoorn het volgende:
wandelen is absoluut geen sport, tis een hobbyEen hobby die veel vrije tijd kost
Jep. ook rolstoelert hier, al kan ik soms vijf stapjes met krukken.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
dat schepje suiker doet ook geen wonderen natuurlijk.
Zit jij trouwens ook in een rolstoel, begrijp ik dat goed? Ik snap dat je dan veel minder verbruikt, en dus ook minder eet...Maar pas er op dat je niet te weinig gaat eten....
Dat geloof ik graag. Als wij dan piepen dat we te moe/lui zijn om te sporten zou jij ws haske graag willen sporten.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:44 schreef Swietje het volgende:
Heel frustrerend. Voor al als ik hier dan soms al die hardloop verhalen lees.. waarmee ik dan weer niet wil zeggen dat jullie daar niet over mogen praten ofzo.. maar voor mij is dat wel confronterend.
ik vind mijn wandelen naar het werk, elke dag een half uur heen en half uur terug, geen sport, maar beweging. Toch verbrand ik er extra kalorien door!quote:Op zondag 6 februari 2011 19:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vind wandelen alleen een sport als je het in een behoorlijk tempo doet (dus ook zweten, zweten is goed!) en het regelmatig doet en niet om van huis naar de supermarkt te lopen.
Zoals Uniek het doet vind ik het een sport. En door al dat gewandel van haar kan ze ook nog eens sneller hardlopen dan ik
.
Eensquote:Op zondag 6 februari 2011 19:49 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind mijn wandelen naar het werk, elke dag een half uur heen en half uur terug, geen sport, maar beweging. Toch verbrand ik er extra kalorien door!
mijn hobby is sporten hoorquote:Op zondag 6 februari 2011 19:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan is hardlopen ook een hobby.
En nu klinkt het net alsof je een sport per definitie niet leuk mag vinden. Sport kan ook een hobby zijn hoor
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
Korte versie: een niet afgebouwd skelet. (mijn moeders versie: typisch je vader, die maakt nooit wat af!)quote:Op zondag 6 februari 2011 19:40 schreef Perruche het volgende:
marmar, als ik vragen mag, waarom zit je in een rolstoel? En kan je wel sporten enzo?
quote:Op zondag 6 februari 2011 19:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
MarMar, ik heb je blog net gelezen en het is een aangrijpend verhaalSterkte! En ik hoop dat er snel een diagnose voor je komt, het liefst met bijbehorende therapie.
Dat is de dame die naar Rome gaatquote:Op zondag 6 februari 2011 19:55 schreef Jagärtrut het volgende:
wat een grapjas, die vader van je....![]()
Oh, ander onderwerp. Wie is hier M.E? Ik heb werkelijkwaar geen idee, en we zijn vrienden op facebook!
Jij moet eens wat beter voor jezelf gaan zorgen. Misschien eens met iemand gaan praten, en een wat beter beeld van jezelf krijgen. Je verdient het! Soms zou ik willen dat ik je een hele grote schop onder je kont kon geven..quote:Op zondag 6 februari 2011 19:57 schreef neen het volgende:
Goed eten brengt altijd wel rust in de tent, heb ooit wel eens een tijdje goed gegeten.
Zoveel als vizor zou het bij mij nooit worden maar dagelijks zou ik met gemak toch wel tussen de 2000 en 2500 kcal moeten zitten eigenlijk.
dat ja!quote:Op zondag 6 februari 2011 19:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is de dame die naar Rome gaat.
Verwachte vervolgvraag: wie ging ook alweer naar Rome?.
ah, ja! Thanks!quote:
Ze was ook op Mo's bruiloft!quote:Op zondag 6 februari 2011 20:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ah, ja! Thanks!phiew. ik was al bang dat het iemand was die ook op Mo's bruiloft was, en die ik helemaal vergeten ben....
Ben ermee geboren, maar heb er de langste tijd vrij goed mee door kunnen lopen, pijn went. De rolstoel is pas twee en een half jaar in beeld.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:03 schreef Perruche het volgende:
Wow marmar, dat klinkt echt naar. Heb je dat al je hele leven of is het langzaam maar zeker gekomen?
Ik ga zo BZV kijken
Nog 5 minuten jaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |