omdat rotterdamquote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:13 schreef zarGon het volgende:
Waarom fuseren Noord- en Zuid-Holland niet?
Omdat er dit soort zwakzinnigen rondlopen:quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:13 schreef zarGon het volgende:
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:23 schreef Sakura het volgende:
Omdat dat kutdorp amsterdam dan in dezelfde provincie zou komen als waarin ik woon. En geen zinnig mens wil in dezelfde provincie wonen als dat achterlijke kut amsterdam![]()
Wauw.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:23 schreef Sakura het volgende:
Omdat dat kutdorp amsterdam dan in dezelfde provincie zou komen als waarin ik woon. En geen zinnig mens wil in dezelfde provincie wonen als dat achterlijke kut amsterdam![]()
Volgens mij blijft het inderdaad wel bij een onderzoek.quote:
Ach gossie, zit het zo diep?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:23 schreef Sakura het volgende:
Ik vind 020 ook een vies stinkoordquote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ach gossie, zit het zo diep?
Ik zou zeggen, wacht even tot de volgende Feyenoord - Ajax, zodat je je energie weer even kwijt kan en kan schuimbekken naar alles wat Amsterdam is. Downer...
Omdat het er niet zo heel schoon is, zoals in iedere grote stad, of omdat je een zelfaangepraatte haat hebt ontwikkeld die gebasseerd is op een beeld dat geïndoctrineerd is door je vriendjes?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vind 020 ook een vies stinkoord
Alle steden zijn vies als je niet van steden houdt.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Heb er 5 jaar gewoond, vond het prima wonen hoorquote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Randsad Noordvleugel ja. Dit is trouwens een heel bekend fenomeen in de planologie. Deze steden hangen veel meer samen dan het zo lijktquote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:13 schreef braddofiel het volgende:
En wat moet de naam worden dan
Noordelijke randstad ofzo?
Dit is pas het begin he. Later zouden andere provincies ook kunnen fuseren, of zou Zuid-Holland aansluiting kunnen zoeken bij de Randstadprovincie.quote:Op zondag 6 februari 2011 07:52 schreef kwib het volgende:
Als Utrechter ben ik hier op tegen. Alles draait om Amsterdam als deze Noordvleugel provincie wordt gecreëerd. Dan heb ik nog liever een Randstad provinicie (NH, ZH en U) en bijvoorbeeld een Noord Nederland (FR, GR en DR) Midden Nederland (GR en OV) en Zuid Nederland (ZL, BR en LI).
4 provincies lijkt mij iig beter dan de huidige 12
Provincie Zuiderzee?quote:Op zondag 6 februari 2011 11:13 schreef MisterSqueaky het volgende:
Kunnen we dat stukje Friesland langs het Ijsselmeer er niet nog bijkrijgen ?
Terug? Limburg is nooit van België geweest.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:22 schreef stevenmac26 het volgende:
geef Limburg dan ook terug aan de Belgen
Dit soort mensen bestaan gewoon nog!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:23 schreef Sakura het volgende:
ohquote:Op zondag 6 februari 2011 11:23 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Terug? Limburg is nooit van België geweest.
Sowieso is dat gehucht niet de echte hoofdstad.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:23 schreef Sakura het volgende:
Goed punt. Wat zou de hoofdstad van de nieuw te vormen provincie "net niet de hele Zuiderzee" moeten worden ?quote:Op zondag 6 februari 2011 11:26 schreef waht het volgende:
[..]
Sowieso is dat gehucht niet de echte hoofdstad.
Grote verbindingswegen en spoorlijnen gaan via het Rijk. Provincies mogen dan alleen maar ja knikken. Maar dat is ook prima. Hoewel diverse statenleden - zeker bij de verkiezing - dat niet helemaal lijken te beseffen.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dit is pas het begin he. Later zouden andere provincies ook kunnen fuseren, of zou Zuid-Holland aansluiting kunnen zoeken bij de Randstadprovincie.
Juist als Utrechter zou je hier voor moeten zijn. Om een snelweg of extra spoorlijn van Utrecht naar Almere aan te leggen heb je 3 provincies nodig. Dat is verspilling van tijd, geld en energie.
Het zal alvast 8 provinciebesturen schelen met hun secretarissen van de koningen en hun gevolgquote:Op zondag 6 februari 2011 01:37 schreef rubbereend het volgende:
Ik betwijfel of een fusie zomaar veel geld gaat besparen. Verder komt de provincie daarmee nog verder van de burger af te staan.
Flevoland is de graanschuur van Nederland.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:28 schreef Semisane het volgende:
Economisch zou het veel handiger zijn om de Randstad bij elkaar te voegen, dus min of meer het gebied van Utrecht, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam.
Dan kan je West-Friesland bij Friesland voegen...en Flevoland afzinken...scheelt weer.
Tja ze hebben ook weinig taken die dicht bij de bevolking staan dus zo gek is dat niet. Van mij mogen de provincies opgeheven worden en dan lijkt dit me een mooie eerste stap. Zeker als ze dan ook direct de taken gaan heroverwegen.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:37 schreef rubbereend het volgende:
Ik betwijfel of een fusie zomaar veel geld gaat besparen. Verder komt de provincie daarmee nog verder van de burger af te staan.
Flevoland levert arbeidskrachten.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:24 schreef ems. het volgende:
Wat heeft flevoland te zoeken tussen de stoere jongens?
Almere. Dat is een soort suburb van Amsterdam.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:24 schreef ems. het volgende:
Waarschijnlijk Haarlem, dat is al de hoofdstad van de provincie Noord-Holland. En anders misschien Utrecht.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Goed punt. Wat zou de hoofdstad van de nieuw te vormen provincie "net niet de hele Zuiderzee" moeten worden ?
Hmm. Wellicht kunnen we Pampus omvormen tot ambtenareneiland ?
Dan hakken we Lelystad eraf en duwen we dat het IJselmeer in...ook goed.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Flevoland is de graanschuur van Nederland.
Almere inderdaad, het is een logisch overloopgebied voor de Randstad. Al kan ik me goed voorstellen dat Noord-Oostpolder dan naar Overijssel gaat.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:24 schreef ems. het volgende:
valt wat voor te zeggenquote:Op zondag 6 februari 2011 12:48 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dan hakken we Lelystad eraf en duwen we dat het IJselmeer in...ook goed.
quote:Op zondag 6 februari 2011 18:40 schreef Eenskijken het volgende:
als bewoner van noord-holland ben ik tegen.
juist , inderdaad , Nederland is een provinciequote:Op zondag 6 februari 2011 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mensen die zeiken over steden in andere provincies waar ze niet bij willen horenEr zijn landen met provincies die al tig keer zo groter zijn dan nederland. Voor die landen is het net alsof we zitten te kibbelen over 2 dorpjes die naast elkaar liggen. Onze provincies zijn miniscuul man.
Waarom dan? Omdat je Noord-Holland zo'n warm hart toedraagt? Je bent een echte Noord-Hollander?quote:Op zondag 6 februari 2011 18:40 schreef Eenskijken het volgende:
als bewoner van noord-holland ben ik tegen.
Ik denk dat als je met name Friesland, Limburg en Zeeland wilt opheffen, je een horde met rieken en fakkels achter je aan krijgt. De eigen identiteit is daar toch wat nadrukkelijker aanwezig dan in sommige andere provincies.quote:Op zondag 6 februari 2011 07:52 schreef kwib het volgende:
Als Utrechter ben ik hier op tegen. Alles draait om Amsterdam als deze Noordvleugel provincie wordt gecreëerd. Dan heb ik nog liever een Randstad provinicie (NH, ZH en U) en bijvoorbeeld een Noord Nederland (FR, GR en DR) Midden Nederland (GR en OV) en Zuid Nederland (ZL, BR en LI).
4 provincies lijkt mij iig beter dan de huidige 12
ik ben een echte hollander idd.. en fusie met zuid holland zie ik nog wel zitten. maar niet met utrecht en al helemaal niet flevoland.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Waarom dan? Omdat je Noord-Holland zo'n warm hart toedraagt? Je bent een echte Noord-Hollander?
lijkt mij als utrechter wel een goed planquote:Op zondag 6 februari 2011 21:23 schreef vigier het volgende:
Hier nog een Utrechter.. moet er niet aan denken om met NH en Flevogat samen te gaan.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de gemeente Urk.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:18 schreef Boldface het volgende:
En wat de voorliggende fusie betreft: de gemeente Noordoostpolder zou er buiten gelaten moeten worden.
Nee, gewoon afstoten en aan de zee teruggeven...quote:Op maandag 7 februari 2011 00:01 schreef freako het volgende:
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de gemeente Urk.
Gewoon beiden naar Overijsselquote:Op maandag 7 februari 2011 00:01 schreef freako het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de gemeente Urk.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:02 schreef xenobinol het volgende:
Als bewoner van Flevoland ben ik tegen... ik zie ook helemaal de connectie niet met Noord Holland en Utrecht
Volledig mee eens.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:18 schreef Boldface het volgende:
Ik zie echt niet in waarom provincies moeten fuseren. Eerst zijn overal in het land al gemeentelijke herindelingen geweest, nu komt hetzelfde circus op gang bij provincies. Het gevolg is alleen maar dat het bestuur steeds verder van de burgers af komt te staan.
Klopt, heb eens ergens gelezen dat de drie noordelijke provincies samen dubbel zoveel ambtenaren hebben als Gelderland met grofweg evenveel inwoners. Daarnaast wordt het takenpakket van de provincies, zeer terecht, steeds verder uitgekleed. Dat biedt ook ruimtequote:Op maandag 7 februari 2011 00:19 schreef Barlover het volgende:
Ik denk op zich wel dat het geld gaat besparen hoor..
Ja, die bestaan nog. Er zijn er zelfs die niet vanaf Schiphol willen vertrekken om deze redenquote:Op zondag 6 februari 2011 11:24 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dit soort mensen bestaan gewoon nog!!
! Geweldig!!
.
Klinkt goed. En Noord-Brabant en Limburg moeten gewoon 2 aparte provincies blijven. Of we geven ze desnoods aan België, kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:59 schreef SemperSenseo het volgende:
Heb het in een andere topic al eerder geplaatst, nog maar een keer![]()
Pak het dan gelijk goed aan - gebaseerd op de historie en cultuur, kan het volgende worden samengevoegd:
• Friesland & Ommelanden: voeg Groningen, Friesland, alle Waddeneilanden, en Noord Noord-Holland (West-Friesland) samen.
• Holland: Zuid Noord-Holland (grens net boven Alkmaar) samenvoegen met Zuid-Holland, Zeeland en de polder Flevopolder.
• Nedersaksen: Drente samenvoegen met Overijssel, de Noordoostpolder en het Gelderse gewest Achterhoek.
• Gelre: Utrecht samenvoegen met de rest van Gelderland.
Tja, of het historisch en cultureel correct is om Noord-Brabant en Limburg samen te voegen, dat weet ik niet.
Nou, dan hebben we nog maar 5 of 6 provincies
Nou ja, ik dacht eigenlijk andersom: Na de onvermijdelijke splitsing van Belgie (hoeveel maanden zijn ze nou al aan het onderhandelen voor een regering?) komt Vlaanderen bij Nederland en fuseren de Vlaamse provincies met die van Nederland:quote:Op maandag 7 februari 2011 15:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Klinkt goed. En Noord-Brabant en Limburg moeten gewoon 2 aparte provincies blijven. Of we geven ze desnoods aan België, kan natuurlijk ook.
quote:Op zondag 6 februari 2011 12:07 schreef michaelmoore het volgende:
Het zal alvast 8 provinciebesturen schelen met hun secretarissen van de koningen en hun gevolg
verkopen a 100 euro per m2quote:Op maandag 7 februari 2011 15:17 schreef Infection het volgende:
[..]
Klinkt goed. En Noord-Brabant en Limburg moeten gewoon 2 aparte provincies blijven. Of we geven ze desnoods aan België, kan natuurlijk ook.
ik gok omdat het ooit 1 was; hoe zijn ze anders op zuid-holland in het westen gekomen. het moet wel 1 deel zijn geweest en toen gesplitstquote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:13 schreef zarGon het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hollandquote:Op maandag 7 februari 2011 17:42 schreef garriej het volgende:
[..]
ik gok omdat het ooit 1 was; hoe zijn ze anders op zuid-holland in het westen gekomen. het moet wel 1 deel zijn geweest en toen gesplitst
Het bleek dat het met de trekschuit te ver was van Den Helder naar Rotterdam, als er dan overlegd moest worden over hun salarissen dan kwamen sommigen niet opdagenquote:Op maandag 7 februari 2011 17:42 schreef garriej het volgende:
[..]
ik gok omdat het ooit 1 was; hoe zijn ze anders op zuid-holland in het westen gekomen. het moet wel 1 deel zijn geweest en toen gesplitst
Als je zegt dat je het goed wilt aanpakken, zou ik maar zorgen dat het gebied Stellingwerf in het zuiden van Friesland bij de provincie 'Nedersaksen' komt. Het Stellingwerfs is een Nedersaksisch dialect. Jaren geleden, toen in West-Overijssel een gemeentelijke herindeling speelde, zochten de gemeenten West- en Oost-Stellingwerf al aansluiting bij Steenwijk(erland).quote:Op maandag 7 februari 2011 10:59 schreef SemperSenseo het volgende:
Pak het dan gelijk goed aan - gebaseerd op de historie en cultuur, kan het volgende worden samengevoegd:
• Friesland & Ommelanden: voeg Groningen, Friesland, alle Waddeneilanden, en Noord Noord-Holland (West-Friesland) samen.
• Holland: Zuid Noord-Holland (grens net boven Alkmaar) samenvoegen met Zuid-Holland, Zeeland en de polder Flevopolder.
• Nedersaksen: Drente samenvoegen met Overijssel, de Noordoostpolder en het Gelderse gewest Achterhoek.
Tja, of het historisch en cultureel correct is om Noord-Brabant en Limburg samen te voegen, dat weet ik niet.
Dit en nogmaals dit. Echter, als het in het kader zou staan van een fusie tussen vlaanderen en nederland die GEKOPPELD is aan het verlaten van de EU, vind ik het bespreekbaar.quote:Ik zie echt niet in waarom provincies moeten fuseren. Eerst zijn overal in het land al gemeentelijke herindelingen geweest, nu komt hetzelfde circus op gang bij provincies. Het gevolg is alleen maar dat het bestuur steeds verder van de burgers af komt te staan.
De EU heeft er niks mee te maken manquote:Op dinsdag 8 februari 2011 02:07 schreef truepositive het volgende:
[..]
Dit en nogmaals dit. Echter, als het in het kader zou staan van een fusie tussen vlaanderen en nederland die GEKOPPELD is aan het verlaten van de EU, vind ik het bespreekbaar.
Grootste onzin ooitquote:Op dinsdag 8 februari 2011 02:31 schreef niels0 het volgende:
Laten we van R'dam een stadstaat maken (want de poen die hier wordt verdient, wordt in Den Haag verdeeld en in A'dam over de balk gerot of wou je beweren van niet soms?)
Amsterdam is een leuk museumquote:Op dinsdag 8 februari 2011 06:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Grootste onzin ooit
Amsterdam is belangrijker dan Rotterdam.
Kom maar eens met een bron die dit hard maakt, ik ben benieuwd. (Iets beweren is één, maar of het waar is, is iets anders...veel succes er mee.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 02:31 schreef niels0 het volgende:
Laten we van R'dam een stadstaat maken (want de poen die hier wordt verdient, wordt in Den Haag verdeeld en in A'dam over de balk gerot of wou je beweren van niet soms?)
Wat doe je moeilijk?quote:Op maandag 7 februari 2011 10:59 schreef SemperSenseo het volgende:
Nou, dan hebben we nog maar 5 of 6 provincies
En nog happen ook haha. Ik woon niet eens meer in die grafstad R'dam lol.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:54 schreef Semisane het volgende:
[..]
Kom maar eens met een bron die dit hard maakt, ik ben benieuwd. (Iets beweren is één, maar of het waar is, is iets anders...veel succes er mee.) Overigens, zal het mij niet zoveel kunnen schelen als het waar is, sterker nog als inwoner van Amsterdam zal ik dan nog harder moeten lachen om al die gefrustreerde-Rotterdammers-met-hun-Amsterdam-complexje.
![]()
KIJK DAN, HOE MOOI!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat doe je moeilijk?
Noord-Nederland: Groningen, Friesland and Drenthe.
Oost-Nederland: Flevoland, Overijssel en Gelderland.
West-Nederland: Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Zuid-Nederland: Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Wat een gezeik in dit klein landje zeg..
Daar zou ik het idd ook gewoon op gooien joh.quote:
Waarom heb je Flevoland toch bij West getrokken ? Dat wilde je toch Oost makenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
KIJK DAN, HOE MOOI!
[ afbeelding ]
MACHTIGPRACHTIG.
De Flevopolder hoort zeker bij West, omdat Almere bij de Randstad hoort. De Noordoostpolder kan inderdaad beter bij Oost, dat ligt wel erg ver van de Randstad af.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:01 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Waarom heb je Flevoland toch bij West getrokken ? Dat wilde je toch Oost maken
Overigens past het idd beter bij West.
En nu weer aan het werk in de haven dorpsmongoolquote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:23 schreef Sakura het volgende:
Jaaaa daar zitten we op te wachten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
KIJK DAN, HOE MOOI!
[ afbeelding ]
MACHTIGPRACHTIG.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |