abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92376995

[quote]De provincies Noord-Holland, Utrecht en Flevoland doen onderzoek naar een fusie. Dat schrijven ze in een brief aan minister Donner van Binnenlandse Zaken die in het bezit is van RTL Nieuws.
De drie provincies schrijven dat ze onderzoek gaan doen naar de kansen van een fusie. Een onderzoek van zes maanden moet duidelijk maken welke voordelen ‘bestuurlijke samenvoeging’ biedt. Wanneer de brief exact is verstuurd, is onduidelijk.

Provincies intensiveren samenwerking
De provincies gaan de komende tijd nog meer samenwerken op het gebied van onder meer openbaar vervoer, onderhoud van provinciale wegen en subsidieverlening. De samenwerking moet zorgen voor minder bestuurlijke drukte en een bundeling van krachten.

Kabinet blij met onderzoek
Het kabinet zou blij zijn met het initiatief van de provincies. De wens om te komen tot één Randstadprovincie stond al vermeld in het regeerakkoord. Donner zou in maart met een eigen plan komen over samenwerking tussen de provincies.

Gisteren schreef Trouw nog dat het afschaffen van provincies een brug te ver is.

“Het afschaffen van de provincies en de waterschappen kan de overheid zo’n twee miljard euro en ruim elfduizend politieke ambtsdragers schelen, zo rekende één van de ambtelijke werkgroepen het kabinet vorig jaar voor. (…) Maar het afschaffen van de provincies bleek een brug te ver.”

Wat zegt het kabinet in het regeerakkoord?

Het kabinet komt met een voorstel tot opschaling van het provinciaal bestuur in de Randstad (Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland), ook om nieuwe bestuurlijke hulpstructuren te voorkomen.
Het kabinet komt met voorstellen om bevoegdheden op het gebied van vervoer en infrastructuur van rijk, provincies, regio’s en gemeenten in de Randstad over te dragen aan een te vormen Infrastructuurautoriteit.[quote]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)m_source=syndication

De zogenaamde "Noordvleugel" van de Randstad onderzoekt een fusie. Op zich vind ik het wel een logische fusie: Amsterdam staat hierin centraal, en er is veel verkeer en transport tussen Amsterdam, Almere en Utrecht. Ook hebben deze provincies niet echt een "eigen" identiteit, dus het opheffen ervan lijkt me niet tot veel weerstand leiden.

Het toevoegen van Zuid-Holland was op zich ook wel logisch geweest, maar dan zou die provincie weer te sterk en machtig worden. Dat zou op den duur tot problemen met andere provincies kunnen leiden.

Wat vinden jullie ervan?
pi_92377125
Gaat dus echt niet gebeuren eej!!! }:|
Er was eens....
pi_92377263
En de inwoners zijn tegen :P
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:09:52 #4
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_92377486
Dan gaat Emmeloord wel een treinverbinding naar Amsterdam en Utrecht eisen.
Komt er toch nog een Zuiderzeelijn :P
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_92377599
Waarom fuseren Noord- en Zuid-Holland niet?
pi_92377654
quote:
Op zaterdag 5 februari 2011 18:13 schreef zarGon het volgende:
omdat rotterdam
pi_92377940
Omdat dat kutdorp amsterdam dan in dezelfde provincie zou komen als waarin ik woon. En geen zinnig mens wil in dezelfde provincie wonen als dat achterlijke kut amsterdam :r :r
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:25:17 #8
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_92377995
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:13 schreef zarGon het volgende:
Omdat er dit soort zwakzinnigen rondlopen:

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:23 schreef Sakura het volgende:
Omdat dat kutdorp amsterdam dan in dezelfde provincie zou komen als waarin ik woon. En geen zinnig mens wil in dezelfde provincie wonen als dat achterlijke kut amsterdam :r :r
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:26:12 #9
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_92378027
quote:
Wauw.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_92378080
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 17:59 schreef Maitje het volgende:
Gaat dus echt niet gebeuren eej!!! }:|
Volgens mij blijft het inderdaad wel bij een onderzoek.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_92378367
Iewl dan kom ik te wonen in dezelfde provincie als waar Almere ligt :r
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:42:16 #12
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_92378614
Wij wonen op de grens. (utrecht, noord-holland en flevoland)

Huizen dus.

Ik zie wel wat voordelen en zou het niet direct afschieten.
Maar, eerst meer info over hoe of wat en wat het doel is.

Daar zijn ze nog niet uit.

Het kan voordelen hebben (vooral in vakantie spreiding, vervoer en dergelijke).

Ik wacht dus met mening tot het onderzoek klaar is.
Met juiste argumenten voor, anders tegen.
pi_92381751
Als bewoner van Flevoland ben ik tegen... ik zie ook helemaal de connectie niet met Noord Holland en Utrecht :?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92381841
quote:
Ach gossie, zit het zo diep?

Ik zou zeggen, wacht even tot de volgende Feyenoord - Ajax, zodat je je energie weer even kwijt kan en kan schuimbekken naar alles wat Amsterdam is. Downer...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_92381923
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ach gossie, zit het zo diep?

Ik zou zeggen, wacht even tot de volgende Feyenoord - Ajax, zodat je je energie weer even kwijt kan en kan schuimbekken naar alles wat Amsterdam is. Downer...
Ik vind 020 ook een vies stinkoord :r
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92382204
En wat moet de naam worden dan :')
Noordelijke randstad ofzo?

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2011 20:15:12 ]
pi_92382466
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Omdat het er niet zo heel schoon is, zoals in iedere grote stad, of omdat je een zelfaangepraatte haat hebt ontwikkeld die gebasseerd is op een beeld dat geïndoctrineerd is door je vriendjes?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_92382522
quote:

[..]

Alle steden zijn vies als je niet van steden houdt.

En ga eens wat verder dan de winkelstraat en het station.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:25:48 #19
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_92382733
Vesting Holland wordt nieuw leven ingeblazen. :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 6 februari 2011 @ 01:37:46 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_92397353
Ik betwijfel of een fusie zomaar veel geld gaat besparen. Verder komt de provincie daarmee nog verder van de burger af te staan.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_92398288
quote:

[..]

Heb er 5 jaar gewoond, vond het prima wonen hoor :)
net zoals iedere grote stad. Zou er niet zo snel weer gaan wonen, maar geen kwaad woord over a'dam.
Ach, voor echt mooie steden moet je toch naar het buitenland..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_92400766
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:13 schreef braddofiel het volgende:
En wat moet de naam worden dan :')
Noordelijke randstad ofzo?
Randsad Noordvleugel ja. Dit is trouwens een heel bekend fenomeen in de planologie. Deze steden hangen veel meer samen dan het zo lijkt

En die haat tegen Amsterdam hier :') Het slaat echt helemaal nergens op. Die mensen zijn er nog nooit geweest heb ik het idee. Het Gooi, de provincie Utrecht (zeker het westelijke deel), Almere en de Kop van Noord-Holland zijn gewoon afhankelijk van Amsterdam. Kijk maar naar de verkeersstromen die elke dag zo lopen. Het is logisch als provinciale grenzen hiermee overeenkomen.

Al zou het wellicht nog beter zijn om ook Zuid-Holland erbij te doen. Maar dat is een brug te ver voor alle ADO en Feyenoord-supporters :')
  zondag 6 februari 2011 @ 07:52:05 #23
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_92401033
Als Utrechter ben ik hier op tegen. Alles draait om Amsterdam als deze Noordvleugel provincie wordt gecreëerd. Dan heb ik nog liever een Randstad provinicie (NH, ZH en U) en bijvoorbeeld een Noord Nederland (FR, GR en DR) Midden Nederland (GR en OV) en Zuid Nederland (ZL, BR en LI).

4 provincies lijkt mij iig beter dan de huidige 12 :)
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_92403008
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 07:52 schreef kwib het volgende:
Als Utrechter ben ik hier op tegen. Alles draait om Amsterdam als deze Noordvleugel provincie wordt gecreëerd. Dan heb ik nog liever een Randstad provinicie (NH, ZH en U) en bijvoorbeeld een Noord Nederland (FR, GR en DR) Midden Nederland (GR en OV) en Zuid Nederland (ZL, BR en LI).

Dit is pas het begin he. Later zouden andere provincies ook kunnen fuseren, of zou Zuid-Holland aansluiting kunnen zoeken bij de Randstadprovincie.

Juist als Utrechter zou je hier voor moeten zijn. Om een snelweg of extra spoorlijn van Utrecht naar Almere aan te leggen heb je 3 provincies nodig. Dat is verspilling van tijd, geld en energie.
pi_92403074
Kunnen we dat stukje Friesland langs het Ijsselmeer er niet nog bijkrijgen ?
pi_92403142
quote:
16s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:13 schreef MisterSqueaky het volgende:
Kunnen we dat stukje Friesland langs het Ijsselmeer er niet nog bijkrijgen ?
Provincie Zuiderzee? :P

Maar niet logisch uiteraard. Er zijn weinig verbanden tussen de Randstad en Friesland. Ik vind eigenlijk dat ze de Noordoostpolder ook wel aan Overijssel cadeau mogen doen.
pi_92403205
Ik ben niet voor niets uit Flevoland vertrokken :(
pi_92403241
geef Limburg dan ook terug aan de Belgen
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_92403255
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:22 schreef stevenmac26 het volgende:
geef Limburg dan ook terug aan de Belgen
Terug? Limburg is nooit van België geweest.
pi_92403276
quote:
Dit soort mensen bestaan gewoon nog! :o! :D! Geweldig!! _O- .
pi_92403288
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:23 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Terug? Limburg is nooit van België geweest.
oh
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_92403302
quote:
Sowieso is dat gehucht niet de echte hoofdstad.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 6 februari 2011 @ 11:28:39 #33
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_92403349
Economisch zou het veel handiger zijn om de Randstad bij elkaar te voegen, dus min of meer het gebied van Utrecht, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam.

Dan kan je West-Friesland bij Friesland voegen...en Flevoland afzinken...scheelt weer. ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_92403376
quote:
14s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:26 schreef waht het volgende:

[..]

Sowieso is dat gehucht niet de echte hoofdstad.
Goed punt. Wat zou de hoofdstad van de nieuw te vormen provincie "net niet de hele Zuiderzee" moeten worden ?

Hmm. Wellicht kunnen we Pampus omvormen tot ambtenareneiland ?
  zondag 6 februari 2011 @ 11:31:15 #35
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_92403427
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Dit is pas het begin he. Later zouden andere provincies ook kunnen fuseren, of zou Zuid-Holland aansluiting kunnen zoeken bij de Randstadprovincie.

Juist als Utrechter zou je hier voor moeten zijn. Om een snelweg of extra spoorlijn van Utrecht naar Almere aan te leggen heb je 3 provincies nodig. Dat is verspilling van tijd, geld en energie.
Grote verbindingswegen en spoorlijnen gaan via het Rijk. Provincies mogen dan alleen maar ja knikken. Maar dat is ook prima. Hoewel diverse statenleden - zeker bij de verkiezing - dat niet helemaal lijken te beseffen.

Provincies hebben op dit moment niet bijster veel taken. Haarlem is dan ook de beste plek om het stereotiep raamstarende ambtenaar in het wild tegen te komen. Door de te fuseren kan er zorgvuldiger omgegaan worden met de middelen. Maar je moet er niet teveel wonderen van verwachten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 6 februari 2011 @ 12:07:47 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_92404609
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 01:37 schreef rubbereend het volgende:
Ik betwijfel of een fusie zomaar veel geld gaat besparen. Verder komt de provincie daarmee nog verder van de burger af te staan.
Het zal alvast 8 provinciebesturen schelen met hun secretarissen van de koningen en hun gevolg

Goed plan, maar hier is men al jaren mee bezig hoor
Snel Nederland opdelen in vier stukken

Het zal de beslissingen omtrent wegen en spoor heel veel eenvoudiger maken, ook voor de ruimtelijke ordening is snel beslissen nodig
Nu barst het van de kantoren in de ene provincie en groot tekort aan woningen in de andere

[ Bericht 28% gewijzigd door michaelmoore op 06-02-2011 13:33:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 6 februari 2011 @ 12:09:22 #37
323876 michaelmoore
pi_92404660
quote:
6s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:28 schreef Semisane het volgende:
Economisch zou het veel handiger zijn om de Randstad bij elkaar te voegen, dus min of meer het gebied van Utrecht, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam.

Dan kan je West-Friesland bij Friesland voegen...en Flevoland afzinken...scheelt weer. ;)
Flevoland is de graanschuur van Nederland.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_92405021
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 01:37 schreef rubbereend het volgende:
Tja ze hebben ook weinig taken die dicht bij de bevolking staan dus zo gek is dat niet. Van mij mogen de provincies opgeheven worden en dan lijkt dit me een mooie eerste stap. Zeker als ze dan ook direct de taken gaan heroverwegen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_92405173
Wat heeft flevoland te zoeken tussen de stoere jongens?
Conscience do cost.
pi_92405376
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:24 schreef ems. het volgende:
Flevoland levert arbeidskrachten.
pi_92405469
quote:
Almere. Dat is een soort suburb van Amsterdam.
pi_92405604
quote:
16s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:29 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Goed punt. Wat zou de hoofdstad van de nieuw te vormen provincie "net niet de hele Zuiderzee" moeten worden ?

Hmm. Wellicht kunnen we Pampus omvormen tot ambtenareneiland ?
Waarschijnlijk Haarlem, dat is al de hoofdstad van de provincie Noord-Holland. En anders misschien Utrecht.
  zondag 6 februari 2011 @ 12:48:15 #43
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_92406114
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Flevoland is de graanschuur van Nederland.
Dan hakken we Lelystad eraf en duwen we dat het IJselmeer in...ook goed. :P
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_92406138
quote:
Almere inderdaad, het is een logisch overloopgebied voor de Randstad. Al kan ik me goed voorstellen dat Noord-Oostpolder dan naar Overijssel gaat.
pi_92406305
Zuid-Holland = de randstad. Raar voorstel.
  Moderator zondag 6 februari 2011 @ 13:26:18 #46
249559 crew  Lavenderr
pi_92407796
Gewoon alle provincies opdoeken, Nederland ís eigenlijk al een provincie.
En dan vanzelfsprekend Amsterdam als hoofdstad.

*gaat schuilen nu
  zondag 6 februari 2011 @ 13:30:36 #47
323876 michaelmoore
pi_92407945
quote:
6s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:48 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dan hakken we Lelystad eraf en duwen we dat het IJselmeer in...ook goed. :P
valt wat voor te zeggen

Maar zonder dollen, provincies zijn ouderwets en zinlooze ambtenarenbolwerken , beter is het ook meer gemeentes te laten fuseren en deelgemeentes opheffen asap
  zondag 6 februari 2011 @ 15:27:27 #48
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_92412626
Mensen die zeiken over steden in andere provincies waar ze niet bij willen horen :') Er zijn landen met provincies die al tig keer zo groter zijn dan nederland. Voor die landen is het net alsof we zitten te kibbelen over 2 dorpjes die naast elkaar liggen. Onze provincies zijn miniscuul man.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_92414004
Wat je trouwens met zo'n constructie gaat krijgen is dat zich weer een nieuw bestuurlijk orgaan vormt waarbij uiteindelijk meer ambtenaren en gemeenschapsgeld nodig zijn. De huidige drie provincies zijn samen te groot om vanuit één punt te besturen dus komen er binnen de deelprovincies :)
pi_92420917
als bewoner van noord-holland ben ik tegen.
There are only 151 Pokémon.
pi_92422824
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:40 schreef Eenskijken het volgende:
  zondag 6 februari 2011 @ 19:21:50 #52
323876 michaelmoore
pi_92422999
quote:
2s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mensen die zeiken over steden in andere provincies waar ze niet bij willen horen :') Er zijn landen met provincies die al tig keer zo groter zijn dan nederland. Voor die landen is het net alsof we zitten te kibbelen over 2 dorpjes die naast elkaar liggen. Onze provincies zijn miniscuul man.
juist , inderdaad , Nederland is een provincie

Provincies asap opheffen
pi_92425140
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:40 schreef Eenskijken het volgende:
Waarom dan? Omdat je Noord-Holland zo'n warm hart toedraagt? Je bent een echte Noord-Hollander?
pi_92427287
quote:
Op zondag 6 februari 2011 07:52 schreef kwib het volgende:

Ik denk dat als je met name Friesland, Limburg en Zeeland wilt opheffen, je een horde met rieken en fakkels achter je aan krijgt. De eigen identiteit is daar toch wat nadrukkelijker aanwezig dan in sommige andere provincies.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_92431110
Hier nog een Utrechter.. moet er niet aan denken om met NH en Flevogat samen te gaan.
Da gao nie nou!
pi_92435001
Ik zie echt niet in waarom provincies moeten fuseren. Eerst zijn overal in het land al gemeentelijke herindelingen geweest, nu komt hetzelfde circus op gang bij provincies. Het gevolg is alleen maar dat het bestuur steeds verder van de burgers af komt te staan.

En wat de voorliggende fusie betreft: de gemeente Noordoostpolder zou er buiten gelaten moeten worden. Die ligt veel te oostelijk en zou veel beter bij Overijssel kunnen worden gevoegd. Dat is in het verleden (voordat Flevoland een feit werd) trouwens ook lange tijd zo geweest.
pi_92435999
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:01 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Waarom dan? Omdat je Noord-Holland zo'n warm hart toedraagt? Je bent een echte Noord-Hollander?
ik ben een echte hollander idd.. en fusie met zuid holland zie ik nog wel zitten. maar niet met utrecht en al helemaal niet flevoland.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 6 februari 2011 @ 23:26:58 #58
323876 michaelmoore
pi_92439056
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:23 schreef vigier het volgende:
Hier nog een Utrechter.. moet er niet aan denken om met NH en Flevogat samen te gaan.
lijkt mij als utrechter wel een goed plan

Ik ben voor een achtbaansweg naar de flevo
  maandag 7 februari 2011 @ 00:01:53 #59
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_92440566
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:18 schreef Boldface het volgende:

En wat de voorliggende fusie betreft: de gemeente Noordoostpolder zou er buiten gelaten moeten worden.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor de gemeente Urk.
pi_92440655
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 00:01 schreef freako het volgende:
Nee, gewoon afstoten en aan de zee teruggeven...
pi_92440817
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 00:01 schreef freako het volgende:

[..]

Gewoon beiden naar Overijssel
  maandag 7 februari 2011 @ 00:07:54 #62
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_92440870
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:02 schreef xenobinol het volgende:
Als bewoner van Flevoland ben ik tegen... ik zie ook helemaal de connectie niet met Noord Holland en Utrecht :?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_92441349
Ik denk op zich wel dat het geld gaat besparen hoor..
pi_92443938
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:18 schreef Boldface het volgende:
Ik zie echt niet in waarom provincies moeten fuseren. Eerst zijn overal in het land al gemeentelijke herindelingen geweest, nu komt hetzelfde circus op gang bij provincies. Het gevolg is alleen maar dat het bestuur steeds verder van de burgers af komt te staan.

Volledig mee eens.
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
pi_92447969
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 00:19 schreef Barlover het volgende:
Ik denk op zich wel dat het geld gaat besparen hoor..
Klopt, heb eens ergens gelezen dat de drie noordelijke provincies samen dubbel zoveel ambtenaren hebben als Gelderland met grofweg evenveel inwoners. Daarnaast wordt het takenpakket van de provincies, zeer terecht, steeds verder uitgekleed. Dat biedt ook ruimte
pi_92448027
Noord-Flevorecht? :')
  maandag 7 februari 2011 @ 09:04:45 #67
323876 michaelmoore
pi_92448369
Flevoordrecht, het New York van Nederland

Lijkt me beter en het kantoor in Flevoland goed voor de werkgelegenheid daar
Daarnaast zal het wel lekker veel raamambtenaren schelen
pi_92448432
Laat ze toch fuseren die bunkerbouwers.
  maandag 7 februari 2011 @ 10:59:01 #69
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_92451152
Heb het in een andere topic al eerder geplaatst, nog maar een keer :)

Pak het dan gelijk goed aan - gebaseerd op de historie en cultuur, kan het volgende worden samengevoegd:

Friesland & Ommelanden: voeg Groningen, Friesland, alle Waddeneilanden, en Noord Noord-Holland (West-Friesland) samen.
Holland: Zuid Noord-Holland (grens net boven Alkmaar) samenvoegen met Zuid-Holland, Zeeland en de polder Flevopolder.
Nedersaksen: Drente samenvoegen met Overijssel, de Noordoostpolder en het Gelderse gewest Achterhoek.
Gelre: Utrecht samenvoegen met de rest van Gelderland.
Tja, of het historisch en cultureel correct is om Noord-Brabant en Limburg samen te voegen, dat weet ik niet.

Nou, dan hebben we nog maar 5 of 6 provincies ^O^
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 7 februari 2011 @ 11:03:01 #70
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92451267
Snelste weg naar afschaffing (want nog dichter bij de landelijke overheid), ik ben voor ^O^
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_92451672
Interessant plan. Ben in principe voor.
quote:
10s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:24 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Dit soort mensen bestaan gewoon nog! :o! :D! Geweldig!! _O- .
Ja, die bestaan nog. Er zijn er zelfs die niet vanaf Schiphol willen vertrekken om deze reden ;)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_92460723
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:59 schreef SemperSenseo het volgende:

Pak het dan gelijk goed aan - gebaseerd op de historie en cultuur, kan het volgende worden samengevoegd:

Friesland & Ommelanden: voeg Groningen, Friesland, alle Waddeneilanden, en Noord Noord-Holland (West-Friesland) samen.
Holland: Zuid Noord-Holland (grens net boven Alkmaar) samenvoegen met Zuid-Holland, Zeeland en de polder Flevopolder.
Nedersaksen: Drente samenvoegen met Overijssel, de Noordoostpolder en het Gelderse gewest Achterhoek.
Tja, of het historisch en cultureel correct is om Noord-Brabant en Limburg samen te voegen, dat weet ik niet.

Klinkt goed. En Noord-Brabant en Limburg moeten gewoon 2 aparte provincies blijven. Of we geven ze desnoods aan België, kan natuurlijk ook. ^O^
  maandag 7 februari 2011 @ 16:46:14 #73
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_92464829
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:17 schreef Infection het volgende:

[..]

Klinkt goed. En Noord-Brabant en Limburg moeten gewoon 2 aparte provincies blijven. Of we geven ze desnoods aan België, kan natuurlijk ook. ^O^
Nou ja, ik dacht eigenlijk andersom: Na de onvermijdelijke splitsing van Belgie (hoeveel maanden zijn ze nou al aan het onderhandelen voor een regering?) komt Vlaanderen bij Nederland en fuseren de Vlaamse provincies met die van Nederland:

Vlaanderen (provincie nieuwe stijl): voeg het huidige West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, en het Nederlandse Zeeuws-Vlaanderen bijelkaar;
Brabant (provincie nieuwe stijl): Nederlands Noord-Brabant samenvoegen met Vlaams-Brabant en de provincie Antwerpen;
Limburg (provincie nieuwe stijl): voeg het huidige Nederlandse Limburg samen met het Vlaamse Limburg.

De nieuwe hoofdstad van het verenigd Nederland/Vlaanderen wordt Brussel of Breda.

Wat Wallonië doet moeten ze zelf maar weten, desnoods naar Frankrijk. Het Duitse België gaat weer terug naar Duitsland, en het huidige Waalse Luxemburg gaat natuurlijk weer terug naar het Groothertogdom Luxemburg. Die hebben de Belgen in de 19e eeuw ook sneaky ontvreemd van de Luxemburgers waardoor dat grondgebied met 2/3e kleiner werd.

Maar goed, het aantal provincies die Vlaanderen en Nederland nu afzonderlijk hebben worden tezamen zo teruggebracht van 17 naar 7 ^O^

Maar ja, dat zullen de Vlamingen natuurlijk nooit willen, want die zijn zo koppig als het maar kan :')

[ Bericht 0% gewijzigd door SemperSenseo op 07-02-2011 16:54:23 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 7 februari 2011 @ 16:48:11 #74
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_92464912
Ik stem voor 'Den Helder' als kleine provincie!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 7 februari 2011 @ 16:50:45 #75
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_92465013
Niet eens zo'n gek idee. Het zijn ook eigenlijk de enige provincies die er toe doen.
Laat de rest maar met Belgie fuseren.
pi_92465528
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:07 schreef michaelmoore het volgende:
Het zal alvast 8 provinciebesturen schelen met hun secretarissen van de koningen en hun gevolg
:')
  maandag 7 februari 2011 @ 17:41:22 #77
323876 michaelmoore
pi_92467095
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 15:17 schreef Infection het volgende:

[..]

verkopen a 100 euro per m2
  maandag 7 februari 2011 @ 17:42:24 #78
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92467143
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:13 schreef zarGon het volgende:
ik gok omdat het ooit 1 was; hoe zijn ze anders op zuid-holland in het westen gekomen. het moet wel 1 deel zijn geweest en toen gesplitst
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
  maandag 7 februari 2011 @ 18:01:36 #79
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_92467894
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:42 schreef garriej het volgende:

[..]

ik gok omdat het ooit 1 was; hoe zijn ze anders op zuid-holland in het westen gekomen. het moet wel 1 deel zijn geweest en toen gesplitst
http://nl.wikipedia.org/wiki/Holland
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 7 februari 2011 @ 18:03:28 #80
323876 michaelmoore
pi_92467944
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:42 schreef garriej het volgende:

[..]

Het bleek dat het met de trekschuit te ver was van Den Helder naar Rotterdam, als er dan overlegd moest worden over hun salarissen dan kwamen sommigen niet opdagen
pi_92487003
quote:

Als je zegt dat je het goed wilt aanpakken, zou ik maar zorgen dat het gebied Stellingwerf in het zuiden van Friesland bij de provincie 'Nedersaksen' komt. Het Stellingwerfs is een Nedersaksisch dialect. Jaren geleden, toen in West-Overijssel een gemeentelijke herindeling speelde, zochten de gemeenten West- en Oost-Stellingwerf al aansluiting bij Steenwijk(erland).
pi_92488319
quote:
Dit en nogmaals dit. Echter, als het in het kader zou staan van een fusie tussen vlaanderen en nederland die GEKOPPELD is aan het verlaten van de EU, vind ik het bespreekbaar.
Voltaire.
pi_92488442
tvp
buzz buzz buzz
pi_92488545
Laten we van R'dam een stadstaat maken (want de poen die hier wordt verdient, wordt in Den Haag verdeeld en in A'dam over de balk gerot of wou je beweren van niet soms?)
pi_92489458
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 02:07 schreef truepositive het volgende:

[..]

Dit en nogmaals dit. Echter, als het in het kader zou staan van een fusie tussen vlaanderen en nederland die GEKOPPELD is aan het verlaten van de EU, vind ik het bespreekbaar.
De EU heeft er niks mee te maken man :')
pi_92489460
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 02:31 schreef niels0 het volgende:
Laten we van R'dam een stadstaat maken (want de poen die hier wordt verdient, wordt in Den Haag verdeeld en in A'dam over de balk gerot of wou je beweren van niet soms?)
Grootste onzin ooit :')

Amsterdam is belangrijker dan Rotterdam.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 06:36:26 #87
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_92489511
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 06:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Grootste onzin ooit :')

Amsterdam is belangrijker dan Rotterdam.
Amsterdam is een leuk museum :D
pi_92489535
Discussie aan de marge, wat doen we uiteindelijk met deze situatie?
Voltaire.
pi_92489621
Het punt is dat men vindt dat wat gecentraliseerd is gedecentraliseerd moet worden en omgekeerd en zo blijven we lekker bezig. Het gaat denk ik niet door omdat we onherroepelijk te maken krijgen met halfgaar nationalisme op provinciaal niveau dat zie je hier al. Ik heb het even geprobeerd aan te zwengelen. Is nog gelukt ook heh.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 08:54:59 #90
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_92490781
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 02:31 schreef niels0 het volgende:
Kom maar eens met een bron die dit hard maakt, ik ben benieuwd. (Iets beweren is één, maar of het waar is, is iets anders...veel succes er mee. :P) Overigens, zal het mij niet zoveel kunnen schelen als het waar is, sterker nog als inwoner van Amsterdam zal ik dan nog harder moeten lachen om al die gefrustreerde-Rotterdammers-met-hun-Amsterdam-complexje. >:)
pi_92490894
quote:

Wat doe je moeilijk?

Noord-Nederland: Groningen, Friesland and Drenthe.
Oost-Nederland: Flevoland, Overijssel en Gelderland.
West-Nederland: Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Zuid-Nederland: Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.

Wat een gezeik in dit klein landje zeg. :').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2011 09:04:16 ]
pi_92494332
waarom ook niet, utrecht, amsterdam en almere zijn toch alle 3 reddeloos verloren, maak er maar 1 provincie van.. Als utrecht maar geen supervisie krijgt over infrastructuur, anders wordt de a6 straks nog eenrichtingsverkeer :')
pi_92495352
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:54 schreef Semisane het volgende:

[..]

Kom maar eens met een bron die dit hard maakt, ik ben benieuwd. (Iets beweren is één, maar of het waar is, is iets anders...veel succes er mee. :P) Overigens, zal het mij niet zoveel kunnen schelen als het waar is, sterker nog als inwoner van Amsterdam zal ik dan nog harder moeten lachen om al die gefrustreerde-Rotterdammers-met-hun-Amsterdam-complexje. >:)
En nog happen ook haha. Ik woon niet eens meer in die grafstad R'dam lol.
pi_92495487
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat doe je moeilijk?

Noord-Nederland: Groningen, Friesland and Drenthe.
Oost-Nederland: Flevoland, Overijssel en Gelderland.
West-Nederland: Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Zuid-Nederland: Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.

Wat een gezeik in dit klein landje zeg. :').
KIJK DAN, HOE MOOI!

MACHTIGPRACHTIG.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2011 11:45:02 ]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:56:30 #95
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_92495977
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:37 schreef niels0 het volgende:

[..]

En nog happen ook haha.
Daar zou ik het idd ook gewoon op gooien joh. :')14.gif
pi_92496151
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

KIJK DAN, HOE MOOI!

[ afbeelding ]

MACHTIGPRACHTIG.
Waarom heb je Flevoland toch bij West getrokken ? Dat wilde je toch Oost maken :P
Overigens past het idd beter bij West.
pi_92498496
quote:
16s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:01 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Waarom heb je Flevoland toch bij West getrokken ? Dat wilde je toch Oost maken :P
Overigens past het idd beter bij West.
De Flevopolder hoort zeker bij West, omdat Almere bij de Randstad hoort. De Noordoostpolder kan inderdaad beter bij Oost, dat ligt wel erg ver van de Randstad af.

Als we de huidige provincies niet mogen opdelen, dan zou het er zo uit komen te zien:

dinsdag 8 februari 2011 @ 13:21:00 #98
324665 meth77
to do or not to do
pi_92498622
Ik had vast Vlaanderen erbij getrokken als aparte provincie, met status aparte net als Bonaire, dan hoeven ze niet mee te doen met de zorgkartel, maar wel met de koningingedag en zo
pi_92498629
quote:
En nu weer aan het werk in de haven dorpsmongool :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_92499042
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

KIJK DAN, HOE MOOI!

[ afbeelding ]

MACHTIGPRACHTIG.
Jaaaa daar zitten we op te wachten.
Voltaire.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')