Provincie Zuiderzee?quote:Op zondag 6 februari 2011 11:13 schreef MisterSqueaky het volgende:
Kunnen we dat stukje Friesland langs het Ijsselmeer er niet nog bijkrijgen ?
Terug? Limburg is nooit van België geweest.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:22 schreef stevenmac26 het volgende:
geef Limburg dan ook terug aan de Belgen
Dit soort mensen bestaan gewoon nog!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:23 schreef Sakura het volgende:
Omdat dat kutdorp amsterdam dan in dezelfde provincie zou komen als waarin ik woon. En geen zinnig mens wil in dezelfde provincie wonen als dat achterlijke kut amsterdam![]()
ohquote:Op zondag 6 februari 2011 11:23 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Terug? Limburg is nooit van België geweest.
Sowieso is dat gehucht niet de echte hoofdstad.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:23 schreef Sakura het volgende:
Omdat dat kutdorp amsterdam dan in dezelfde provincie zou komen als waarin ik woon. En geen zinnig mens wil in dezelfde provincie wonen als dat achterlijke kut amsterdam![]()
Goed punt. Wat zou de hoofdstad van de nieuw te vormen provincie "net niet de hele Zuiderzee" moeten worden ?quote:Op zondag 6 februari 2011 11:26 schreef waht het volgende:
[..]
Sowieso is dat gehucht niet de echte hoofdstad.
Grote verbindingswegen en spoorlijnen gaan via het Rijk. Provincies mogen dan alleen maar ja knikken. Maar dat is ook prima. Hoewel diverse statenleden - zeker bij de verkiezing - dat niet helemaal lijken te beseffen.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dit is pas het begin he. Later zouden andere provincies ook kunnen fuseren, of zou Zuid-Holland aansluiting kunnen zoeken bij de Randstadprovincie.
Juist als Utrechter zou je hier voor moeten zijn. Om een snelweg of extra spoorlijn van Utrecht naar Almere aan te leggen heb je 3 provincies nodig. Dat is verspilling van tijd, geld en energie.
Het zal alvast 8 provinciebesturen schelen met hun secretarissen van de koningen en hun gevolgquote:Op zondag 6 februari 2011 01:37 schreef rubbereend het volgende:
Ik betwijfel of een fusie zomaar veel geld gaat besparen. Verder komt de provincie daarmee nog verder van de burger af te staan.
Flevoland is de graanschuur van Nederland.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:28 schreef Semisane het volgende:
Economisch zou het veel handiger zijn om de Randstad bij elkaar te voegen, dus min of meer het gebied van Utrecht, Amsterdam, Den Haag en Rotterdam.
Dan kan je West-Friesland bij Friesland voegen...en Flevoland afzinken...scheelt weer.
Tja ze hebben ook weinig taken die dicht bij de bevolking staan dus zo gek is dat niet. Van mij mogen de provincies opgeheven worden en dan lijkt dit me een mooie eerste stap. Zeker als ze dan ook direct de taken gaan heroverwegen.quote:Op zondag 6 februari 2011 01:37 schreef rubbereend het volgende:
Ik betwijfel of een fusie zomaar veel geld gaat besparen. Verder komt de provincie daarmee nog verder van de burger af te staan.
Flevoland levert arbeidskrachten.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:24 schreef ems. het volgende:
Wat heeft flevoland te zoeken tussen de stoere jongens?
Almere. Dat is een soort suburb van Amsterdam.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:24 schreef ems. het volgende:
Waarschijnlijk Haarlem, dat is al de hoofdstad van de provincie Noord-Holland. En anders misschien Utrecht.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Goed punt. Wat zou de hoofdstad van de nieuw te vormen provincie "net niet de hele Zuiderzee" moeten worden ?
Hmm. Wellicht kunnen we Pampus omvormen tot ambtenareneiland ?
Dan hakken we Lelystad eraf en duwen we dat het IJselmeer in...ook goed.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Flevoland is de graanschuur van Nederland.
Almere inderdaad, het is een logisch overloopgebied voor de Randstad. Al kan ik me goed voorstellen dat Noord-Oostpolder dan naar Overijssel gaat.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:24 schreef ems. het volgende:
valt wat voor te zeggenquote:Op zondag 6 februari 2011 12:48 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dan hakken we Lelystad eraf en duwen we dat het IJselmeer in...ook goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |