abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:16:13 #151
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_93921566
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:47 schreef avaz het volgende:
ERG vond ik echt vreselijk zeg. Justinianus en zijn vriendjes :') Vind Algemene Rechtsleer wat ik nu volg ook dra-ma-tisch. Echt niet aan mij besteed al die zweverige dingen.

Ik had het vorige blok rechtsgeschiedenis gehad. Justianus, Gaius, Hugo de Groot en Savingy zal ik inderdaad niet gauw vergeten. Sommige mensen vonden dit inderdaad een stomvervelend vak, maar ik vond het leuker worden naarmate we verder gingen in de geschiedenis. Ik had het geluk dat ik een hilarische professor had voor dat vak en een duffe vaardighedendocente waardoor ik dit vak met een hoog cijfer wilde afsluiten.
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:18:37 #152
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93921709
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:47 schreef avaz het volgende:
ERG vond ik echt vreselijk zeg. Justinianus en zijn vriendjes :') Vind Algemene Rechtsleer wat ik nu volg ook dra-ma-tisch. Echt niet aan mij besteed al die zweverige dingen.

Weet iemand trouwens hoe het zit met toekomstperspectieven op 't gebied van strafrecht? Volgens mij zijn die redelijk beperkt, niet? Hoorde ook dat advocaat daarin worden ook niet zo makkelijk is(dat je echt erg goed moet zijn enzo).
Algemene Rechtsleer,baggervak inderdaad. Heeft mij mn cum laude gekost :')

Strafrechtelijke toekomstperspectieven waren al mager, het is niet beter geworden met de komende bezuinigingsronde.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93922020
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Algemene Rechtsleer,baggervak inderdaad. Heeft mij mn cum laude gekost :')

Strafrechtelijke toekomstperspectieven waren al mager, het is niet beter geworden met de komende bezuinigingsronde.
Dworkinianen verenigen! :')

Ja dat dacht ik dus helaas al:( wat te doen met de toekomst ==> ben typische figuur dat rechten is gaan doen, omdat ik 't niet wist :P
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:26:03 #154
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93922184
Ik zou mij dan focussen op ondernemingsrecht, met strafrecht als nevenactiviteit. A la Hammerstein.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93923057
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:26 schreef eriksd het volgende:
Ik zou mij dan focussen op ondernemingsrecht, met strafrecht als nevenactiviteit. A la Hammerstein.
Dat volg ik toevallig op 't moment. Vind het best wel "leuk" (gezien de verwachtingen die ik had), maar aan de andere kant is dat ook in vergelijking met Arl en Europees(ken je Eckes toevallig? :P )
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:37:38 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93923151
Ja, die ken ik :P

Europees Recht had ik wel een erg leuke groep, dat hielp.
Bis bis bis
pi_93923298
Grappig figuur vind ik dat haha :P Wat spook jij nu uit dan(kan opmaken uit je vorige posts dat je al klaar bent?)
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:41:59 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93923440
3e jaar Fiscaal Recht.
Bis bis bis
pi_94002689
Dan denk je afgestudeerd te zijn, kun je in het weekend gewoon door blijven leren. Pfft. Ach het is voor een goed doel denk ik dan maar. /zaterdagmiddaggedachtes
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:43:12 #160
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94002755
Je bent nooit uitgeleerd. Sowieso zou ik niet bij een werkgever willen werken die geen aanvullende scholing biedt.
Bis bis bis
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:04:09 #161
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_94005561
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:40 schreef Sessy het volgende:
Dan denk je afgestudeerd te zijn, kun je in het weekend gewoon door blijven leren.
Want?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_94005871
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:40 schreef Sessy het volgende:
Dan denk je afgestudeerd te zijn, kun je in het weekend gewoon door blijven leren. Pfft. Ach het is voor een goed doel denk ik dan maar. /zaterdagmiddaggedachtes
Je doet zeker de advocatenopleiding?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_94016698
Yep en ik dacht, ik doe wat ik in m'n studententijd niet deed, ik houd het vanaf het begin heeel goed bij, da's prettiger. Kan wel wachten tot de tentamens maar dat komt denk ik niet goed...
pi_94045100
Pff sociaalzekerheidsrecht is wel weer veel werk hoor. Stomme opdrachten iedere keer.. Volgens mij ben ik het ook veelte uitgebreid aan het beantwoorden maar ik ben morgen studentvoorzitter dus wil het wel goed doen.

Maar ben nu al minstens een uur met vraag a bezig :o en dat vind ik toch wel heel erg lang :o
pi_94047381
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Pff sociaalzekerheidsrecht is wel weer veel werk hoor. Stomme opdrachten iedere keer.. Volgens mij ben ik het ook veelte uitgebreid aan het beantwoorden maar ik ben morgen studentvoorzitter dus wil het wel goed doen.

Maar ben nu al minstens een uur met vraag a bezig :o en dat vind ik toch wel heel erg lang :o
Echt, he. :r Ik heb voor vraag a twee kantjes vol getypt. :') Ik vind vraag 2 een beetje vreemd, lijken bijna allemaal dezelfde vragen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_94048046
Oke ben ik dus niet de enige haha! Wel fijn om te horen.. Ik heb echt al die vereisten e.d. genoemd enzo.. Maar vraag b en c zijn bij mij weer relatief kort. B heb ik alleen maar:

quote:
Grotendeels hetzelfde als bij a , Marjon heeft dan alleen een feitelijk arbeidsverleden van 7 jaar in plaats van 6 jaar en dus recht op 33 Maanden WW. Ze wordt ontslagen in 2011 dus kalenderjaren 2010 tot en met 2004 tellen dan mee. (artikel 42 lid 3 sub a WW)
Moet nog aan vraag 2 beginnen maar ik krijg mijn ouders zo op bezoek :') dus ben bang dat dat naar vanavond wordt uitgesteld.. Maar het is wel erg veel hoor.. Heb niet het boek gelezen maar de boombasics, en daar ben ik ongeveer 50 min mee bezig geweest ofzo.. Ben iig om 13.00 met de opgave begonnen en nu dus pas klaar met vraag 1.. Naja als je daar even drie kwartier tot een uur aan opruimen/nietsnutten aftrekt ben ik dus bijna anderhalf uur bezig geweest met die vraag...

Edit: net vraag 2 doorgelezen.. WTF moet je daarmee ;( echt ik ga dit tentamen noooit halen :')

[ Bericht 22% gewijzigd door Yashaaaaa op 13-03-2011 15:40:24 ]
pi_94052299
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Oke ben ik dus niet de enige haha! Wel fijn om te horen.. Ik heb echt al die vereisten e.d. genoemd enzo.. Maar vraag b en c zijn bij mij weer relatief kort. B heb ik alleen maar:

[..]

Moet nog aan vraag 2 beginnen maar ik krijg mijn ouders zo op bezoek :') dus ben bang dat dat naar vanavond wordt uitgesteld.. Maar het is wel erg veel hoor.. Heb niet het boek gelezen maar de boombasics, en daar ben ik ongeveer 50 min mee bezig geweest ofzo.. Ben iig om 13.00 met de opgave begonnen en nu dus pas klaar met vraag 1.. Naja als je daar even drie kwartier tot een uur aan opruimen/nietsnutten aftrekt ben ik dus bijna anderhalf uur bezig geweest met die vraag...

Edit: net vraag 2 doorgelezen.. WTF moet je daarmee ;( echt ik ga dit tentamen noooit halen :')
Vast wel, joh. Ze doen nu alle moeilijke dingen in de vragen, zodat je daar al mee geoefend hebt. Dan krijg je straks op het tentamen niet heel moeilijke dingen meer. Hoop ik tenminste. :') :{ Het is al over een maand, he. ;(

Volgens mij is de belangrijkste conclusie die je uit vraag 2 moet trekken dat de WW en een andere uitkering niet samen gaan en dat als je later weer een WW-uitkering wil, je het nog niet verbruikte deel nog mag verbruiken.
pi_94052870
Ja dat had ik ook al door ja :P maar al die periodes..

Wat heb jij nu bij B? krijgt ze nog wel of geldt artikel 21 lid 2 sub c en is het dus finito met de WW?
pi_94052970
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja dat had ik ook al door ja :P maar al die periodes..

Wat heb jij nu bij B? krijgt ze nog wel of geldt artikel 21 lid 2 sub c en is het dus finito met de WW?
Dat ze alleen het onverbruikte deel van haar WW kan opmaken.
pi_94053126
Zoiets zal ik ook wel doen want ik snap heel 21 sub c niet :') :D

En over vraag 2C heb ik geen eens zin meer om na te denken :')
pi_94113620
Oh my wat een slachtpartij net bij Sociaal recht :P

Naja ik had mijn vraag in ieder geval goed beantwoord *O* behalve twee kleine foutjes :P

Ik vond het echt onnodig dat ik naar voren moest komen om die formule op te schrijven. Ze kan zelf toch ook opschrijven 1998 - (geboortejaar) - 18 :')
pi_94123372
Vandaag meeloopdag Fiscaal Recht gehad in Leiden.. heeft me aangenaam verrast! *O* In plaats van om 3 tot 4 uur een college Inleiding van Belastingrecht te volgen, heb ik van 5 tot 6 een derdejaars vak mogen volgen, directe belastingen II welteverstaan. Op sommige fronten niet helemaal geweldig georganiseerd omdat het college van 3 uur blijkbaar niet doorging, maar het college over directe belastingen was erg interessant en boeiend! :)
pi_94123594
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:01 schreef Yashaaaaa het volgende:
Oh my wat een slachtpartij net bij Sociaal recht :P

Naja ik had mijn vraag in ieder geval goed beantwoord *O* behalve twee kleine foutjes :P

Ik vond het echt onnodig dat ik naar voren moest komen om die formule op te schrijven. Ze kan zelf toch ook opschrijven 1998 - (geboortejaar) - 18 :')
Eigenlijk is het wel goed dat er wat van gezegd is. Ik vond het ook vaak onduidelijk. De docente moet gewoon bij elke vraag even kort samenvatten wat het antwoord is.

Dat we zolang bezig waren met die berekening. :') In het boek staat het duidelijk uitgelegd, dus ik snap niet waarom bepaalde mensen er zo'n moeite mee hadden. :')

Dat was inderdaad een beetje raar, ik denk dat ze zichzelf een gęnante verschrijving wilde besparen of zo.

Ik heb overigens van vraag 2 weinig meegekregen. Hopelijk zet ze de antwoorden van alle vragen even op blackboard. :@
pi_94123849
Ja ik snap vraag 2 ook niet, niks van meegekregen :') Ik wil mijn antwoorden van vraag 1 best even doorsturen.. Na de les nog even met dr gesproken en blijkbaar had ik dat heel goed beantwoord dus. (behalve die misrekening van 2004 omdat daar nog niet 52 dagen gewerkt was en bij 1 c dat je die maand uwv er toch af mag trekken..

En die berekening, het antwoord via die formule klopt, dus ik gebruik die formule klaar :P

Maar ik vond het wel erg dat op een gegeven moment die meisjes links (met dat blauwe shirtje en iets zwarts eroverheen) helemaal gingen bitchen tegen die meisjes rechts. (dat zijn volgens mij die trutjes die niet om 18.00 wilde beginnen) Met dat "dan moet je lezen wat er staat" en als antwoord "Ik lees anders altijd alles hoor :{w " :') Te zielig voor woorden in een mastercursus :')
pi_94124472
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:19 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja ik snap vraag 2 ook niet, niks van meegekregen :') Ik wil mijn antwoorden van vraag 1 best even doorsturen.. Na de les nog even met dr gesproken en blijkbaar had ik dat heel goed beantwoord dus. (behalve die misrekening van 2004 omdat daar nog niet 52 dagen gewerkt was en bij 1 c dat je die maand uwv er toch af mag trekken..

En die berekening, het antwoord via die formule klopt, dus ik gebruik die formule klaar :P

Maar ik vond het wel erg dat op een gegeven moment die meisjes links (met dat blauwe shirtje en iets zwarts eroverheen) helemaal gingen bitchen tegen die meisjes rechts. (dat zijn volgens mij die trutjes die niet om 18.00 wilde beginnen) Met dat "dan moet je lezen wat er staat" en als antwoord "Ik lees anders altijd alles hoor :{w " :') Te zielig voor woorden in een mastercursus :')
Als je dat zou willen, graag. Vraag c had ik ook niet goed meegekregen. :')

Ik doe gewoon jaartal - jaartal + 1.

Haha, ja, ik dacht: hoor ik dit nu goed? :o Maar lees zoiets dan even thuis na, we hadden al zo weinig tijd, zo komen we niet aan de andere vragen toe.
pi_94124573
Doe ik morgen wel even, moet nog even de correcties er goed bij zetten en dan stuur ik ze door :)
pi_94125043
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Doe ik morgen wel even, moet nog even de correcties er goed bij zetten en dan stuur ik ze door :)
Helemaal goed.
pi_94249037
:o Nog helemaal vergeten te sturen! Ik ga het iig morgen even bij werken en dan verstuur ik het je :)

Ben de casus voor morgen aan het maken, en ik dacht al iets aan die casus komt me bekend voor.. Dus ik googlen op "gemeente aansprakelijk haven silo" Is het inderdaad het arrest gemeente stein/ driessen. Hebben we die ooit al gehad of hoe kan het in godsnaam dat ik me die casus herinner :o
pi_94249129
Vandaag concept van m'n Masterscriptie ingeleverd. Ben benieuwd, ik heb echt geen idee hoeveel ik er eventueel nog aan moet doen :o
Mijn begeleider heeft tot nu toe alleen nog maar mijn inleiding en het eerste hoofdstuk gezien dus...
pi_94259406
Hee allemaal, ik heb een vraagje...

Ik studeer nu rechten ( ben tweedejaars) en vind staats- en bestuursrecht heel interessant. Ik wil ook de master staats- en bestuursrecht doen, alleen heb je op de UU twee tracks. De eerste is de algemene, maar deze spreekt me totaal niet aan omdat er maar één echt rechtsvak wordt gegeven. De tweede is de track omgevingsrecht, en dit lijkt me eigenlijk heel erg leuk. Het lijkt me leuk om later bijvoorbeeld mensen (particulieren, gemeentes, bouwbedrijven, projectontwikkelaars) te adviseren over ruimtelijke ordening en de vergunningen die ze moeten hebben en ze ook in rechte bij te staan indien nodig.

Mijn vraag is echter, als het economisch slechter gaat wordt dat in de bouw heel snel gemerkt, merk je dit als advocaat/jurist omgevingsrecht ook erg, of blijf je voldoende bezigheden houden?
Ik weet dat het een heel specifieke vraag is, maar ben erg benieuwd...
pi_94278369
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:24 schreef mango_cream het volgende:

Ik studeer nu rechten ( ben tweedejaars) en vind staats- en bestuursrecht heel interessant. Ik wil ook de master staats- en bestuursrecht doen, alleen heb je op de UU twee tracks. De eerste is de algemene, maar deze spreekt me totaal niet aan omdat er maar één echt rechtsvak wordt gegeven. De tweede is de track omgevingsrecht, en dit lijkt me eigenlijk heel erg leuk. Het lijkt me leuk om later bijvoorbeeld mensen (particulieren, gemeentes, bouwbedrijven, projectontwikkelaars) te adviseren over ruimtelijke ordening en de vergunningen die ze moeten hebben en ze ook in rechte bij te staan indien nodig.

Mijn vraag is echter, als het economisch slechter gaat wordt dat in de bouw heel snel gemerkt, merk je dit als advocaat/jurist omgevingsrecht ook erg, of blijf je voldoende bezigheden houden?
Ik volg nu een cursus omgevingsrecht (hbo) en wat ik wel weet is dat je hierbij jezelf echt continu moet bijscholen. Echt absurd hoe vaak er veranderingen plaatsvinden in de wetten rondom omgevingsrecht zeg. Vind je vraag interessant, weet er alleen niet het antwoord op :P
pi_94281128
quote:

Omgevingsrecht omvat veel meer dan bouwvergunningen. Nu is dat overigens de omgevingsvergunning en daar zit ook in de oude kapvergunning, sloopvergunning, milieuvergunning. Ruimtelijke ordening is ook bijvoorbeeld: het bestemmingsplan, en die zullen er altijd zijn en zullen altijd worden gewijzigd. Denk hierbij ook aan de talrijke Tracébesluiten die worden genomen tegenwoordig. En wat dacht je van natuurbescherming? Door de ontwikkelingen in het internationale recht is er steeds meer behoefte aan kennis hierover.
Milieurecht is natuurlijk ook onderdeel van het omgevingsrecht en is een hot item.
Als omgevingsrechtjurist kom je juist om in het werk en het wordt alleen nog maar meer!

[ Bericht 1% gewijzigd door cinnamongirl op 18-03-2011 12:33:08 ]
pi_94285877
ik heb donderdag tentamen Ondernemingsrecht, heb t goed bij gehouden dus moet goedkomen. Heb alleen t boek Kern van het Ondernemingsrecht niet aangeschaft, maar een samenvatting doorlezen lijkt mij toch wel fijn. Heeft iemand die toevallig?
pi_94290506
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 08:30 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ik volg nu een cursus omgevingsrecht (hbo) en wat ik wel weet is dat je hierbij jezelf echt continu moet bijscholen. Echt absurd hoe vaak er veranderingen plaatsvinden in de wetten rondom omgevingsrecht zeg. Vind je vraag interessant, weet er alleen niet het antwoord op :P
Ach, als advocaat moet je je sowieso erg vaak bijscholen en allerlei cursussen volgen,
het lijkt me gewoon super leuk om op dit gebied te werken, alleen wil dus niet dat ik straks
elke keer bij een economische crisis half ten onder ga...

Doe jij de cursus als onderdeel van een opleiding hbo-rechten of planologie oid?
Wil je er ook verder iets mee doen en wat dan? :) :) Puur uit interesse hoor, haha! :P
pi_94290676
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:23 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Omgevingsrecht omvat veel meer dan bouwvergunningen. Nu is dat overigens de omgevingsvergunning en daar zit ook in de oude kapvergunning, sloopvergunning, milieuvergunning. Ruimtelijke ordening is ook bijvoorbeeld: het bestemmingsplan, en die zullen er altijd zijn en zullen altijd worden gewijzigd. Denk hierbij ook aan de talrijke Tracébesluiten die worden genomen tegenwoordig. En wat dacht je van natuurbescherming? Door de ontwikkelingen in het internationale recht is er steeds meer behoefte aan kennis hierover.
Milieurecht is natuurlijk ook onderdeel van het omgevingsrecht en is een hot item.
Als omgevingsrechtjurist kom je juist om in het werk en het wordt alleen nog maar meer!
Ik begrijp dat het omgevingsrecht uit meer bestaat dan bouwvergunningen maar dacht dat
de vergunningen allemaal erg samenhangen. Heeeel fijn om te horen dat je in ieder geval genoeg werk te doen hebt! Doe jij zelf ook iets met omgevingsrecht? :)
pi_94301049
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:46 schreef Yashaaaaa het volgende:
:o Nog helemaal vergeten te sturen! Ik ga het iig morgen even bij werken en dan verstuur ik het je :)

Ben de casus voor morgen aan het maken, en ik dacht al iets aan die casus komt me bekend voor.. Dus ik googlen op "gemeente aansprakelijk haven silo" Is het inderdaad het arrest gemeente stein/ driessen. Hebben we die ooit al gehad of hoe kan het in godsnaam dat ik me die casus herinner :o
Is goed, hoor.

Hij kwam mij niet bekend voor. :P Misschien een keer voor een essay of zo.
pi_94307881
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:25 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het omgevingsrecht uit meer bestaat dan bouwvergunningen maar dacht dat
de vergunningen allemaal erg samenhangen. Heeeel fijn om te horen dat je in ieder geval genoeg werk te doen hebt! Doe jij zelf ook iets met omgevingsrecht? :)
Jup, ik werk bij de Raad van State als jurist bij de milieuafdeling :)
pi_94313101
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:41 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Bevalt 't? Ik was een paar dagen geleden bij de RvS, en het werk zag er wel leuk uit.
pi_94379117
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 20:41 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Oh das leuk! Hoe ben je daar terecht gekomen? Wist je altijd al dat je iets met omgevingsrecht
wilde doen of ben je erin gerold? En waar hou je je dan zoal mee bezig? :)
pi_94380571
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:21 schreef mango_cream het volgende:

[..]

Ach, als advocaat moet je je sowieso erg vaak bijscholen en allerlei cursussen volgen,
het lijkt me gewoon super leuk om op dit gebied te werken, alleen wil dus niet dat ik straks
elke keer bij een economische crisis half ten onder ga...

Doe jij de cursus als onderdeel van een opleiding hbo-rechten of planologie oid?
Wil je er ook verder iets mee doen en wat dan? :) :) Puur uit interesse hoor, haha! :P
Ja ik weet dat er veel bijscholing nodig is op rechtsgebied sowieso, maar de docent die deze cursus geeft wordt helemaal gek van het feit dat ze continu alle sheets aan moet passen haha :P
Ik wil er verder niet mee aan de gang. Doe Urban Management, combinatie van Planologie en Verkeerskunde. Volgend jaar ga ik Verkeerskunde doen, want Planologie lijkt wel alleen maar rechten en dat wil ik juist niet meer :P
pi_94380639
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:23 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat de bestemmingsplannen in 2013 (oid) allemaal moeten voldoen aan de Wro wordt nog een hele klus dus wat dat betreft is er genoeg te doen :+
  zondag 20 maart 2011 @ 17:38:37 #192
124676 RobertoCarlos
pi_94382488
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:52 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Dat de bestemmingsplannen in 2013 (oid) allemaal moeten voldoen aan de Wro wordt nog een hele klus dus wat dat betreft is er genoeg te doen :+
Dat gaat alleen over dat ze digitaal en uitwisselbaar zijn. En ze moeten niet per se eraan voldoen, een gemeente mag alleen geen leges meer vragen voor een bouwvergunning.
Zoveel werk zit er trouwens niet (meer) aan.

De verandering in wetgeving valt trouwens best mee.
pi_94383773
quote:

Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om elders je master te doen.
Overigens, als ik zo kijk naar m'n kennissen die rechten hebben gestudeerd, krijg ik de indruk dat mensen met een rechtenopleiding relatief vaak terechtkomen op een ander rechtsgebied dan waar ze in de master voor gestudeerd hebben, misschien wel 50/50 t.o.v. de mensen die de ingeslagen richting blijven volgen.
Ik ken overigens iemand die milieurecht heeft gedaan en uiteindelijk gewoon terechtkwam bij een gemeente en algemene bestuursrechtelijke werkzaamheden verrichte (of je bij een gemeente werken moet willen is een tweede, maar ze had wel een baan). Ik deed zelf een master staats- en bestuursrecht met allerlei keuzevakken uit andere takken (Romeins recht, Internet and Liability, etc) en doe nu algemeen civiel recht met een stuk bestuursrecht erbij.
Je zou er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om (civiel) bouwrecht als keuzevak te doen of iets dergelijks en vervolgens kun je dan kijken waar je terecht komt. Bouw- en onroerend goed recht is natuurlijk voor een stuk ook crisisproof omdat mensen soms pas ruim nadat de bouw is afgerond erachter komen dat er een bepaald gebrek kleeft aan het huis, verder ook omdat bijvoorbeeld overdracht van onroerend goed er dan ook onder valt (en dus niet alleen de bouw).
pi_94391052
Weten jullie toevallig hoe het zit met staatsaansprakelijkheid als een militie (met personen die de nationaliteit van die staat hebben) volkerenmoord pleegt? Wanneer zou de staat wel aansprakelijk zijn? En waaaaar is dat toch te vinden?
Ik kom er niet uit met de ILC-artikelen, een schopje in de goede richting zou heel fijn zijn!

gr
pi_94392261
Tentamen week begint weer, beginnend met Contractenrecht morgen. Lets hope for the best :P
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_94393058
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:44 schreef evelien89 het volgende:
Weten jullie toevallig hoe het zit met staatsaansprakelijkheid als een militie (met personen die de nationaliteit van die staat hebben) volkerenmoord pleegt? Wanneer zou de staat wel aansprakelijk zijn? En waaaaar is dat toch te vinden?
Ik kom er niet uit met de ILC-artikelen, een schopje in de goede richting zou heel fijn zijn!

gr
Ik denk 't niet. Als ik kijk naar Nollkaemper no. 523 lees ik dat handelen van particulieren niet aan staten kan worden toegerekend in beginsel. Uitzonderingen hierop zijn 1) ondernemingen die een publieke taak uitvoeren, 2) de staat de particulieren controleert/instrueert, 3) de staat het handelen goedkeurt, én de staat niet nalatig is in het voorkomen van de schade etc.

Overigens wordt steeds naar de ILC-artikelen verwezen, daar zul je het dus mee moeten doen.
pi_94404538
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:06 schreef Sessy het volgende:

[..]

Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om elders je master te doen.
Overigens, als ik zo kijk naar m'n kennissen die rechten hebben gestudeerd, krijg ik de indruk dat mensen met een rechtenopleiding relatief vaak terechtkomen op een ander rechtsgebied dan waar ze in de master voor gestudeerd hebben, misschien wel 50/50 t.o.v. de mensen die de ingeslagen richting blijven volgen.
Ik ken overigens iemand die milieurecht heeft gedaan en uiteindelijk gewoon terechtkwam bij een gemeente en algemene bestuursrechtelijke werkzaamheden verrichte (of je bij een gemeente werken moet willen is een tweede, maar ze had wel een baan). Ik deed zelf een master staats- en bestuursrecht met allerlei keuzevakken uit andere takken (Romeins recht, Internet and Liability, etc) en doe nu algemeen civiel recht met een stuk bestuursrecht erbij.
Je zou er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om (civiel) bouwrecht als keuzevak te doen of iets dergelijks en vervolgens kun je dan kijken waar je terecht komt. Bouw- en onroerend goed recht is natuurlijk voor een stuk ook crisisproof omdat mensen soms pas ruim nadat de bouw is afgerond erachter komen dat er een bepaald gebrek kleeft aan het huis, verder ook omdat bijvoorbeeld overdracht van onroerend goed er dan ook onder valt (en dus niet alleen de bouw).
Nou deze master lijkt me juist erg leuk, maar ik wil inderdaad ook als keuzevak civiel bouwrecht.
Alleen zijn er voor die track gebonden keuzevakken (inderdaad een beetje tegenstrijdig haha) dus ik denk niet dat ik zomaar als extra ook ergens nog civiel bouwrecht kan volgen. De UU heeft het sowieso niet...

Ik wilde btw juist bij de gemeente gaan werken (een aantal jaar, 2 ofzo) omdat dit vaak gevraagd wordt als werkervaring als je als advocaat-stagiair omgevingsrecht aan de slag wil! Het liefst zou ik dan daarna op een advocatenkantoor op de afdeling onroerend goed, bouwrecht en bestuursrecht terechtkomen.

Het is inderdaad wel bekend dat men op heel andere plekken terecht komt, ik begon mijn opleiding ook met het idee (jaren geleden hoor, haha) een soort tweede Moszkowicz te worden, nou alsjeblieft niet denk ik nu! :P

[ Bericht 0% gewijzigd door mango_cream op 21-03-2011 01:03:29 ]
  maandag 21 maart 2011 @ 00:59:18 #198
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_94405055
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 21:03 schreef dreamzk het volgende:
Tentamen week begint weer, beginnend met Contractenrecht morgen. Lets hope for the best :P
Veel succes!

Ik moet dinsdag aan de bak voor Inleiding Internationaal en Europees Recht. Gelukkig de enige tentamen die ik moet maken van het derde blok. Het volgende blok gaat erg druk worden, maar ik hoop na het volgende blok te kunnen zeggen dat die drukte heeft geleid tot goede resultaten.
pi_94405245
quote:

gr
Zit nu vooral aan het strafrechtverslag, zal me aankomende week hiermee bezig houden, maar wat wij voorlopig hebben zijn de ILC artikelen 4,5,8,11,12. Meer nuttigs kan ik je momenteel niet vertellen want ben doodmoe haha, succes!!
  maandag 21 maart 2011 @ 11:25:20 #200
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_94412821
quote:

gr
Een voorbeeld dat de staat aansprakelijk is voor een militie/groepering is de zaak van de gijzeling in de VS-ambassade in Teheran. Dit is punt drie wat Orbis aangaf. De staat was onzorgvuldig, want Iran wist dat de Iraanse studenten de ambassade zouden binnenvallen als ik mij niet vergis. Later had de Ayatollah zelfs zijn goedkeuring uitgesproken over de handelingen. Deze zaak kwam volgens mij voor het Internationaal Gerechtshof.
pi_94414244
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 00:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Veel succes!

Ik moet dinsdag aan de bak voor Inleiding Internationaal en Europees Recht. Gelukkig de enige tentamen die ik moet maken van het derde blok. Het volgende blok gaat erg druk worden, maar ik hoop na het volgende blok te kunnen zeggen dat die drukte heeft geleid tot goede resultaten.
Wat ga je het volgende blok doen?

Inl. privaatrecht en burg. procesrecht zijn goed te doen.
Geen referral hier.
  maandag 21 maart 2011 @ 12:30:02 #202
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_94414940
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:08 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Wat ga je het volgende blok doen?

Inl. privaatrecht en burg. procesrecht zijn goed te doen.
Voor Inleiding Privaatrecht heb ik een vrijstelling, dus ik ga Burgelijk Procesrecht doen samen met het tweedejaarsvak Staatsrecht. Het gaat een drukke periode voor mij worden omdat ik in Mei van de taaltoets het onderdeel stijl moet overdoen. Daarnaast moet ik mij weer voorbereiden op het hertentamen van Verbintenissenrecht. Mocht ik Inleiding Internationaal & Europees Recht en de vakken uit blok vier allemaal halen, dan overweeg ik om een extra vak te herkansen.
  maandag 21 maart 2011 @ 13:31:58 #203
57434 Marloes
Digital Love
pi_94416987
Taaltoets?!
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_94417586
Arbeidsrecht gehaald *O* Wel maar een 6 helaas, vind ik erg raar want ik had het voor mijn gevoel echt heel goed gemaakt.. Maar uiteindelijk is het een voldoende en daar gaat het om.. (ik ga toch nooit meer cum laude of iets dergelijks afstuderen dus tsjah)
  maandag 21 maart 2011 @ 14:01:16 #205
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_94418159
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 13:31 schreef Marloes het volgende:
Taaltoets?!
Dat heb je inderdaad goed gelezen. Mocht ik die vier onderdelen binnen 2 jaar niet halen, dan is het einde verhaal voor mij. In oktober had ik al drie onderdelen gehaald, maar op het onderdeel stijl had ik een fout te veel.
  maandag 21 maart 2011 @ 14:08:52 #206
57434 Marloes
Digital Love
pi_94418421
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dat heb je inderdaad goed gelezen. Mocht ik die vier onderdelen binnen 2 jaar niet halen, dan is het einde verhaal voor mij. In oktober had ik al drie onderdelen gehaald, maar op het onderdeel stijl had ik een fout te veel.
Welke Uni is dat? Heb ik in Utrecht nooit gehad.. Opzich vind ik het geen slechte zaak overigens :P
The more that I appear.
  maandag 21 maart 2011 @ 14:10:57 #207
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_94418508
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:08 schreef Marloes het volgende:

[..]

Welke Uni is dat? Heb ik in Utrecht nooit gehad.. Opzich vind ik het geen slechte zaak overigens :P
De Erasmus Universiteit Rotterdam.
pi_94418555
In Nijmegen had je in het eerste jaar SVA, Schriftelijke vaardigheden en argumentatie..

Moest je ook een taaltoets doen, (vooral grammatica en spelling) en wat betoogjes schrijven.
  maandag 21 maart 2011 @ 15:01:01 #209
124676 RobertoCarlos
pi_94420654
Aan de VU is iedereen verplicht een taaltoets te doen. In Leiden is er ook sprake van om bij Rechten een taaltoets in te voeren....
pi_94422184
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Aan de VU is iedereen verplicht een taaltoets te doen. In Leiden is er ook sprake van om bij Rechten een taaltoets in te voeren....
Een rekentoets zou ook geen kwaad kunnen......
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_94422980
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 14:08 schreef Marloes het volgende:

[..]

Utrecht had het wel vorig jaar, kreeg je bij Grondslagen als ik me goed herinner.

Anyway, tentamen contracten ging denk ik wel prima. Gaven ons wel weinig tijd, 1 uur voor een casus met 5 vragen. Tegen de tijd dat ik met de eerste vraag klaar was, was ik al 25 minuten verder. Nu maar weer de bieb in voor Europese Rechtsgeschiedenis.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:33:25 #212
124676 RobertoCarlos
pi_94424752
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Een rekentoets zou ook geen kwaad kunnen......
Dat lijkt me eigenlijk gewoon een vereiste om aan een studie aan een uni te beginnen. Bij het vak belastingrecht werd zelfs heel erg uitdrukkelijk gemeld dat je vooral niets hoeft te berekenen. En dan hebben we het over simpel optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, etc. :X
  maandag 21 maart 2011 @ 16:42:23 #213
57434 Marloes
Digital Love
pi_94425215
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:55 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Utrecht had het wel vorig jaar, kreeg je bij Grondslagen als ik me goed herinner.

Anyway, tentamen contracten ging denk ik wel prima. Gaven ons wel weinig tijd, 1 uur voor een casus met 5 vragen. Tegen de tijd dat ik met de eerste vraag klaar was, was ik al 25 minuten verder. Nu maar weer de bieb in voor Europese Rechtsgeschiedenis.
Ah oke, dan is dat nieuw. Toen ik Grondslagen volgde (alweer bijna 4 jaar geleden :P) had ik dat niet :D
The more that I appear.
  maandag 21 maart 2011 @ 18:33:40 #214
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_94430900
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Vanaf dit jaar is de toets in Leiden verplicht voor eerstejaars. Ik heb 'm zelf vorig jaar gemaakt, kreeg begin deze maand de uitslag, precies een jaar nadat ik de toets had gemaakt. Mijn score was goed, maar naar aanleiding van onze resultaten hebben ze 'm toch maar verplicht gesteld... :')
pi_94432287
Op zich geen overbodige luxe als je ziet hoe sommige juristen in de praktijk schrijven...
  maandag 21 maart 2011 @ 19:25:50 #216
124676 RobertoCarlos
pi_94433336
Ik denkt eerder dat er wat mis is met het nifeau van het VWO.

Voor een deel komt de matige schrijfstijl ook doordat sommige geleerde juristen in hun artikelen, boeken etc nogal wollig, deftig en ouderwets schrijven. Dit geldt trouwens ook voor sommige uitspraken van rechtbank, HR, RvS etc. Sommige mensen/ studenten gaan ineens heel wollig en deftig schrijven als ze iets juridisch op moeten schrijven...
  maandag 21 maart 2011 @ 19:40:49 #217
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_94434282
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2011 19:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik denkt eerder dat er wat mis is met het nifeau van het VWO.
Pun intended? ;)
pi_94435027
Formeel strafrecht viel me vandaag nog mee, had het moeilijker verwacht.

Eerste keer dat ik pas 2 dagen van te voren ben begonnen met leren, viel niet tegen.
Geen referral hier.
pi_94435196
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat lijkt me eigenlijk gewoon een vereiste om aan een studie aan een uni te beginnen. Bij het vak belastingrecht werd zelfs heel erg uitdrukkelijk gemeld dat je vooral niets hoeft te berekenen. En dan hebben we het over simpel optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, etc. :X
Van de 24 essays waren er 4 met de juiste berekening.

De betreffende berekening was
A x B x C = Z
Z x Y = X

Mensen kunnen zelfs 1/3 van 1200 niet uitrekenen.........
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_94521059
Even kort nog een domme vraag :@ Materiele wet is algemeen bindend voorschrift en formele wet is vastgesteld door regering + SG.. nu snap ik er nog steeds geen flikker van wat het verschil is? ;(
pi_94521217
Dus alle materiële wetten zijn automatisch ook formeel?
pi_94521354
Uhm nee.

Een wet in formele zin is alleen als het gemaakt is door staten generaal + regering. Dus de wet in formele zin gaat over de totstandkoming.

Materiaal gaat over dat het algemeen verbindend is verklaard. Dus regels die gelden voor iedereen, rechtsregels.

Een formele wet kan wel een materiële wet zijn. en is het ook bijna altijd, maar een materiële wet is niet altijd een formele wet, kan ook een Algemene maatregel van bestuur zijn bijvoorbeeld.
pi_94522355
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 18:55 schreef Yashaaaaa het volgende:

Materiaal gaat over dat het algemeen verbindend is verklaard. Dus regels die gelden voor iedereen, rechtsregels.

Het gaat om het algemeen verbindend zijn, daar is geen extra verklaring voor nodig.

6 criteria;
Algemeen
Verbindend
Herhaaldelijk toepasbaar
Zelfstandige norm
Opgesteld door bevoegd gezag
Bestemd om buiten de administratie te werken.

Bij een deeltentamen heb ik echt de meest lompe fout ooit gemaakt.

Vraag was; tegen welk besluit is bezwaar gemaakt?

Op de een of andere manier lees ik er in, beroep ingesteld. :').
Geen referral hier.
pi_94522433
Europese rechtsgeschiedenis was niet echt een toppertje vandaag, veel moeilijker dan verwacht. Volgens mij hadden meer studenten daar last van, want na het tentamen hoorde ik niemand zeggen dat het goed ging :P
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')