abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93517852
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:52 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Bij fiscaal recht op de UvA ga je in je derde jaar flink rekeken.
Ja, dat wist ik doe gelukkig rechtsgeleerdheid.
pi_93531530
Hmm even voor de mensen die wat weten van arbeidsrecht

In artikel 7:677 lid 5 staat Het niet in acht nemen van artikel 670, leden 1 tot en met 9, of van artikel 670a maakt de werkgever niet schadeplichtig.

Nu wordt overal verwezen in het kader van vernietigbaarheid naar artikel 7:677 lid 5. Moet je het artikel dus dan zo lezen dat omdat het niet lijdt tot schadeplichtigheid het automatisch leidt tot vernietigbaarheid?

Nvm, voor de zekerheid het artikel even op internet opgezocht en ik zag dat er een stuk miste, dat staat op de volgende blz :@ :@ :@ |:( |:( |:( Maar zo dicht tegen een ander artikel dat ik het daar automatisch bijlas :X :@ 8)7

Dan heb ik nog wel een vraagje over artikel 7:683 over de verjaringstermijnen. In artikel 677 lid 5 wordt namelijk 2 maanden genoemd, maar in artikel 683 lid 2 hebben ze het over zes maanden. Of gaat dat over ontslagen zonder opgaaf van dringende redenen enzulks?

Nvm ook al gevonden: Hiermee samenhangende vorderingen, zoals een loonvordering ex art. 7:628 BW moet hij instellen binnen 6 maanden, art. 7:683 lid 2 BW.

[ Bericht 30% gewijzigd door Yashaaaaa op 02-03-2011 11:56:19 ]
pi_93533322
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:54 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:

[..]

Ja, dat wist ik doe gelukkig rechtsgeleerdheid.
:? Je wou toch juist wiskunde in je rechtenstudie?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_93535678
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:07 schreef dreamzk het volgende:

[..]

:? Je wou toch juist wiskunde in je rechtenstudie?
Hij stopt met bedrijfskunde omdat daar teveel wiskunde is, en dan denk je dat hij graag wiskunde wil bij rechten?
Geen referral hier.
  woensdag 2 maart 2011 @ 13:15:49 #130
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_93535911
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:22 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
oh,

[..]

Oh,ok dan komt het wel goed, bedrijfskunde lukt me namelijk wel aardig, vindt het alleen niets met gedachte dat het meer en dieper gaat de jaren erop.

Bevalt de studie rechten aan de Uva goed? (beter dan de VU ?)
VU is wat strenger qua lesgeven (aanwezigheids en inleveren) dan de UvA. Wat allemaal redelijk vrijblijvend is. Er studeren (als het goed is) ook iets minder mensen rechten aan de VU dan aan de UvA. Wat de massaliteit weer wat minder maakt.

Mensen die een studie verkut hebben om een of andere reden gaan vaak liever naar VU toe. Maar de lesmethode van de Uva vind ik zelf wat interessanter.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_93546065
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 13:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Hij stopt met bedrijfskunde omdat daar teveel wiskunde is, en dan denk je dat hij graag wiskunde wil bij rechten?
Ik ben duidelijk niet de enige met leesproblemen vandaag ;) :P
pi_93549939
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 13:10 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ah ik heb het even herlezen en ik zie nu pas waar ik fout ging, maar goed hij wil dus geen wiskunde, geen fiscaal recht dan maar ;)
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_93587403
Tentamen arbeidsrecht ging echt goed :o wat ik dan weer eng vind. :P weet wel dat ik een subvraag niet goed heb. Maar andere vragen net wel even bevestigd gekregen dat ik de goede arresten gebruikt heb. En die Kunnen maar op 1 manier uitgewerkt worden, dus denk dat ik die ook wel goed heb :) nu vakantie! Jeej
pi_93592110
Iemand hier die weet waar de verwijsplicht van het Hof van Justitie naar het Gerecht is te vinden?
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:09:06 #135
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_93593232
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 14:40 schreef Cortax het volgende:
Iemand hier die weet waar de verwijsplicht van het Hof van Justitie naar het Gerecht is te vinden?
Ik lees je PM ook net. Sorry heb geen idee. Heb het ook niet in mijn casus verwerkt :P
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:14:38 #136
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_93593437
O wacht. Het staat in artikel 54 2de alinea van het statuut van het hof van justitie geloof ik!
  donderdag 3 maart 2011 @ 16:25:25 #137
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93596168
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 22:52 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Bij fiscaal recht op de UvA ga je in je derde jaar flink rekeken.
Ohja?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93596600
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:14 schreef aaipod het volgende:
O wacht. Het staat in artikel 54 2de alinea van het statuut van het hof van justitie geloof ik!
Dankje, super. Hoef hem morgen pas in te leveren :)
pi_93638124
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:09 schreef aaipod het volgende:

[..]

Ik lees je PM ook net. Sorry heb geen idee. Heb het ook niet in mijn casus verwerkt :P
Weet jij toevallig waar je een definitie van 'wetgevingshandeling' kan vinden. Volgens de werkgroepdocent in art. 290 VWEU, maar daar staat dat niet lijkt me.

edit: heb het al ingeleverd. debiel dat het op 2 A4 moest met regelafstand 1,5 :')

[ Bericht 11% gewijzigd door Cortax op 04-03-2011 17:34:33 ]
pi_93680372
Is het eigenlijk aan te raden een laptop te hebben voor rechten? Ik schrijf vrij slordig, dus een laptop zou op zich wel handig zijn om aantekeningen te nemen (meer structuur). Maar ik zou het wel wat dom vinden als ik daar straks in mijn eentje met zo'n ding zit. :+
pi_93680526
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:03 schreef MetBas het volgende:
Is het eigenlijk aan te raden een laptop te hebben voor rechten? Ik schrijf vrij slordig, dus een laptop zou op zich wel handig zijn om aantekeningen te nemen (meer structuur). Maar ik zou het wel wat dom vinden als ik daar straks in mijn eentje met zo'n ding zit. :+
Bij ons heeft een kwart denk ik wel een laptop.

2 jaar geleden bij economie was het een stuk minder.
Geen referral hier.
pi_93681337
Toen ik begon was er hooguit een enkeling met een laptop. Ik had zelf ook wel het idee toen om met laptop en al te gaan maar mijn accu van de laptop dacht van niet :P
Had vorige keer eens een keer zitten tellen en op iedere rij zijn er bij ons wel minstens 10 laptops aanwezig, (was grappig toen de stroom een keer uitviel was nog redelijk wat licht van alle laptops :P)

Ik heb vanaf vorig jaar een nieuwe laptop en ik vind het ideaal met aantekeningen kan ik het tenminste bijhouden :P Ook vind ik het ideaal als de les saai is :') dan kan ik een beetje surfen o|O .
pi_93683731
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 12:03 schreef MetBas het volgende:
Bij ons klasje hebben we 5 mensen met een laptop. 2 met een notebook 3 met een netbook (waaronder ik).
Ik vind het erg fijn, ook omdat je zo geen kluwer college bundels hoeft mee te slepen (die iets meer dan een kilo per stuk wegen) en je makkelijk T&C kan raadplegen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_93691041
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Bij ons klasje hebben we 5 mensen met een laptop. 2 met een notebook 3 met een netbook (waaronder ik).
Ik vind het erg fijn, ook omdat je zo geen kluwer college bundels hoeft mee te slepen (die iets meer dan een kilo per stuk wegen) en je makkelijk T&C kan raadplegen.
Die Kluwer neem ik toch altijd nog mee, vooral om te arceren en de relevante stukken een beetje in de vingers te krijgen qua plaatsing.
Geen referral hier.
pi_93714024
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 17:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Die Kluwer neem ik toch altijd nog mee, vooral om te arceren en de relevante stukken een beetje in de vingers te krijgen qua plaatsing.
Ik copy paste hem dan gewoon even in m'n document en highlight ik hem even:)
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_93808864
Heeft iemand die op de UvA zit toevallig samenvatting liggen van Europese Rechtsgeschiedenis? Ik probeer door dat boek te komen maar het lukt me gewoon niet :P
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 12:46:40 #147
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93810825
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:41 schreef dreamzk het volgende:
Heeft iemand die op de UvA zit toevallig samenvatting liggen van Europese Rechtsgeschiedenis? Ik probeer door dat boek te komen maar het lukt me gewoon niet :P
Ik behoorde tot de gelukkige groep waarvan Cappon de antwoorden van het tentamen te vroeg op BB knalde. Iedereen een 8.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93822218
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:46 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik behoorde tot de gelukkige groep waarvan Cappon de antwoorden van het tentamen te vroeg op BB knalde. Iedereen een 8.
Maar opstel moet je voor je leren lijkt mij, of hadden jullie de vraagstelling daar ook te horen gehoord?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  woensdag 9 maart 2011 @ 14:36:22 #149
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93859733
Je mocht kiezen geloof ik uit een aantal opties. Was een eitje.
Bis bis bis
pi_93919777
ERG vond ik echt vreselijk zeg. Justinianus en zijn vriendjes :') Vind Algemene Rechtsleer wat ik nu volg ook dra-ma-tisch. Echt niet aan mij besteed al die zweverige dingen.

Weet iemand trouwens hoe het zit met toekomstperspectieven op 't gebied van strafrecht? Volgens mij zijn die redelijk beperkt, niet? Hoorde ook dat advocaat daarin worden ook niet zo makkelijk is(dat je echt erg goed moet zijn enzo).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')