abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93390488
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Oke scheelt dat het makkelijk is :P Maar de stof moet je denk ik wel even lezen of niet?

Stomme verplichte opdrachten ook :') Moet voor onderneming en arbeid ook nog iets inleveren nog nooit hoeven doen en net in de week van het tentamen moet het natuurlijk wel :')

Naja scheelt dat ik voor arbeidsrecht nu alle stof gelezen heb. Moet alleen nog de werkgroepen goed doornemen en de arresten maar dat is voor mij nooit zo intensief als het lezen van de stof :)
Ja, je moet het hoofdstuk wel even doorbladeren en de relevante stukken lezen.

Ahh, als je alle stof al gelezen hebt, ga je door de werkgroepen ook snel heen. Gaat vast helemaal goed komen, dat tentamen. :7
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_93391999
quote:
14s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:49 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, je moet het hoofdstuk wel even doorbladeren en de relevante stukken lezen.

Ahh, als je alle stof al gelezen hebt, ga je door de werkgroepen ook snel heen. Gaat vast helemaal goed komen, dat tentamen. :7
Gaan we dat even doen, alles loopt uit vandaag :p wilde eigenlijk al om 13.00 weer terug thuis zijn en dat werd 14.00, net iemand op bezoek gehad, dus dan nu maar aan de studie en vanavond tot boer zoekt vrouw door :P

Wat vind jij eigenlijk van die kerel bij socialezekerheidsrecht die constant alles altijd weet en wilt aanvullen?
Ik heb vorige keer toch maar tegen de docente gezegd dat ik (en de hele groep om mij heen) het een beetje irritant vond worden omdat ik zo echt de draad van het verhaal kwijt raak iedere keer.. En we gaan dr al zo snel doorheen en zo moeten we nog sneller.. Ze snapte me wel, aan de ene kant bemoedigde ze zijn enthousiasme, aan de andere kant gaf ze toe dat ze af en toe ook dacht van oooh nee niet weer :')

En ik hoop het van arbeidsrecht, ben er best wel een beetje onzeker over of ik alles wel onthoud, maar ga de boombasic ook nog maar een paar keer doorlezen en dan moet het wel goed komen :P
pi_93399850
Zo, opdracht ook weer ingeleverd, nu even eten en dan nog even arresten aanstrepen :O
pi_93400251
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zo, opdracht ook weer ingeleverd, nu even eten en dan nog even arresten aanstrepen :O
Wat heb je bij vraag 3 c en f ingevuld?
pi_93400977
Bullshit :D Ik snapte die vraag namelijk niet van c :')

ff kijken:

quote:
Bij c:
Jasper komt dan in aanmerking voor een vervolg-uitkering. Hij verdient dan namelijk minder dan 50% van zijn restcapaciteit, namelijk maar 35%. De hoogte van de vervolguitkering bedraagt het uitkeringspercentage * het maandloon of het minimumloon. Jasper heeft geen baan dus verdiend geen inkomen. Er moet dus worden uitgegaan van het minimumloon. Het uitkeringspercentage is 65% * (22*50) = ¤715,- per maand tot zijn 65e.

Bij f: Clearview kan binnen 6 weken bezwaar aantekenen tegen de WGA beschikking van het UWV. Bezwaar in de zin van de AWB. Vereist is dus dat je belanghebbende bent. Een werkgever is altijd belanghebbende als het gaat om een WIA-uitkering. De toekenning heeft namelijk gevolgen voor de gedifferentieerde premie die hij betaald.
Bij F had ik namelijk echt geen zin meer en een beetje gegoogled :P
pi_93401318
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
Bullshit :D Ik snapte die vraag namelijk niet van c :')

ff kijken:

[..]

Bij F had ik namelijk echt geen zin meer en een beetje gegoogled :P
Haha, zolang je maar wat invult. _O_
Thanks. :*
pi_93401434
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:29 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

:').
Wat wil je daarmee zeggen?
pi_93405866
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:32 schreef kort het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen?
Dat het inderdaad triest is.
Geen referral hier.
pi_93413368
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:27 schreef kort het volgende:

[..]

Dit jaar hebben ze bij iedereen 20 punten erbij geknald. Echt ronduit belachelijk!
Welke uni? Bij ons liet vakgroep sr gewoon iedereen keihard zakken (slagingspercentage was iets van 16-20% of zo bij strafrecht A en B geloof ik, strafprocesrecht was ook vrij dramatisch) als mensen blijkbaar niet konden antwoorden op de vragen.
pi_93424349
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:40 schreef Sessy het volgende:

[..]

Welke uni? Bij ons liet vakgroep sr gewoon iedereen keihard zakken (slagingspercentage was iets van 16-20% of zo bij strafrecht A en B geloof ik, strafprocesrecht was ook vrij dramatisch) als mensen blijkbaar niet konden antwoorden op de vragen.
Erasmus, slaginspercentage was dan ook ongever 70% wat echt krankzinnig hoog is voor een vak als Rechtsgeschiedenis :') Normaal lag dat onder 30/40% hoorde ik
  maandag 28 februari 2011 @ 12:52:52 #111
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_93435859
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 00:59 schreef kort het volgende:

[..]

Erasmus, slaginspercentage was dan ook ongever 70% wat echt krankzinnig hoog is voor een vak als Rechtsgeschiedenis :') Normaal lag dat onder 30/40% hoorde ik
Inderdaad heb ik van meerdere studenten te horen gekregen dat het oorspronkelijke slagingspercentage voor het vak Rechtsgeschiedenis 31% was, maar de Professor had bij iedereen de slechtste vraag opgevuld tot het maximum van 20 punten wat je voor elke vraag kon halen. Dus bij de inzage waren mensen die dachten dat ze van hun 5,3 een 5,5 konden maken, maar het trieste was dat die mensen gewoon voor niks kwamen aangezien de Professor geen zin had om nog meer punten weg te geven. Er waren natuurlijk uitzonderingen als er wel grove fouten waren gemaakt bij het nakijken of dat van sommige studenten het vaardighedendeel niet was nagekeken, terwijl ze een wel voldoende hadden voor de uploadopdracht en voldoende aanwezig waren in de vaardighedengroepen.

Ik weet eigenlijk niet wat ik hier van moet vinden. Aan de ene kant had ik zonder die aanvulling tot 20 punten het tentamen gewoon gehaald, maar aan de andere kant worden mensen beloond met een voldoende, terwijl ze eigenlijk er geen recht op hadden. Maar ja, ik heb mijn punten binnen en de rest kan mij niks schelen.
pi_93437118
Iemand hier die ook Europees Recht aan de RUG volgt en bezig is met die werkgroepopdrachten?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:13:51 #113
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_93444117
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:26 schreef Cortax het volgende:
Iemand hier die ook Europees Recht aan de RUG volgt en bezig is met die werkgroepopdrachten?
Yes :)
pi_93449547
Wil het een beetje lukken? Ik heb woensdag werkgroep :)
  maandag 28 februari 2011 @ 18:26:32 #115
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_93450659
Ik heb de eerste casus inmiddels af en ingeleverd. Heb volgende week pas weer de 3de bijeenkomst. Ik vond het wel vrij lastig die eerste. De ontvankelijkheid was prima te doen, maar denk dat ik wel wat steekjes heb laten vallen bij de toets ten gronde.. En jij?

Vervelend is trouwens ook dat ik 'vroeger' al europees recht heb gehad en met het EG verdrag enzo in mijn hoofd zit. Terwijl iedereen die nu begint niet beter weet dan EU en VWEU.

p.s. zat jij vorige dinsdag trouwens in die groep die college had van Willems (ondernemingskamer) Dat is echt mooie vent! Ik dacht dat dat ook een honoursgroep was.
pi_93451022
Klopt, daar was ik inderdaad. Echt een held die vent :) Hij had het eerst over barbaarse Amerikanen, maar hij realiseerde zich daarna dat dat een tautologie was _O_

Heb nog niet zeer indringend naar de opdracht gekeken. Processueel leek het me niet zo ingewikkeld. Inhoudelijk wat meer.
pi_93455925
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:34 schreef Cortax het volgende:
Klopt, daar was ik inderdaad. Echt een held die vent :) Hij had het eerst over barbaarse Amerikanen, maar hij realiseerde zich daarna dat dat een tautologie was _O_

Heb nog niet zeer indringend naar de opdracht gekeken. Processueel leek het me niet zo ingewikkeld. Inhoudelijk wat meer.
Is dat niet een pleonasme ipv een tautologie?
pi_93457144
quote:
16s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:49 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Is dat niet een pleonasme ipv een tautologie?
Staat dit in vraagvorm omdat je zelf ook niet zeker van je zaak bent? :P
pi_93459897
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:09 schreef xxiessiexx het volgende:
Staat dit in vraagvorm omdat je zelf ook niet zeker van je zaak bent? :P
Ik ben zelden zeker van mijn zaak.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:43:30 #120
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93504402
Het is een pleonasme, althans, dat is jouw visie erop.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93506564
Hallo,

Ik studeer nu bedrijfskunde maar de studie is niet zo top zoals ik had verwacht (o.a teveel wiskunde), ik wil volgend jaar graag rechten studeren aan de UVA , maar ik vroeg me dus af, zitten er wat wiskundige vakken tussen gedurende de 3 jaar? (al is het maar een beetje).

Ik heb het vakkenpakket al bekeken en kan het er niet tussen vinden,maar ik vraag het hier toch maar voor de zekerheid i.p.v dat ik anders zelf naar de uva moet gaan en het daarzo aan een willekeurige student moet gaan vragen.

mvg
pi_93507595
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:17 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Hallo,

Ik studeer nu bedrijfskunde maar de studie is niet zo top zoals ik had verwacht (o.a teveel wiskunde), ik wil volgend jaar graag rechten studeren aan de UVA , maar ik vroeg me dus af, zitten er wat wiskundige vakken tussen gedurende de 3 jaar? (al is het maar een beetje).

Ik heb het vakkenpakket al bekeken en kan het er niet tussen vinden,maar ik vraag het hier toch maar voor de zekerheid i.p.v dat ik anders zelf naar de uva moet gaan en het daarzo aan een willekeurige student moet gaan vragen.

mvg
Voor zover ik weet is er nul wiskunde.

De gemiddelde rechtenstudent is ook wel dramatisch slecht in rekenen. Voor goederen- en insolventie-recht mocht je een rekenmachine meenemen, het moeilijkste rekensommetje (en ook het enige) was 10% van 500.000, en ook daarover waren vragen :').
Geen referral hier.
pi_93511584
oh,
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is er nul wiskunde.

De gemiddelde rechtenstudent is ook wel dramatisch slecht in rekenen. Voor goederen- en insolventie-recht mocht je een rekenmachine meenemen, het moeilijkste rekensommetje (en ook het enige) was 10% van 500.000, en ook daarover waren vragen :').
Oh,ok dan komt het wel goed, bedrijfskunde lukt me namelijk wel aardig, vindt het alleen niets met gedachte dat het meer en dieper gaat de jaren erop.

Bevalt de studie rechten aan de Uva goed? (beter dan de VU ?)
pi_93511995
Viel inderdaad vies tegen hoe groot mijn wiskundekennis nog was toen ik na anderhalf jaar rechten aan een studie begon waar wel degelijk wiskunde in voorkomt :')
pi_93517683
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:17 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Hallo,

mvg
Bij fiscaal recht op de UvA ga je in je derde jaar flink rekeken.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')