Wat ga je het volgende blok doen?quote:Op maandag 21 maart 2011 00:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Veel succes!
Ik moet dinsdag aan de bak voor Inleiding Internationaal en Europees Recht. Gelukkig de enige tentamen die ik moet maken van het derde blok. Het volgende blok gaat erg druk worden, maar ik hoop na het volgende blok te kunnen zeggen dat die drukte heeft geleid tot goede resultaten.
Voor Inleiding Privaatrecht heb ik een vrijstelling, dus ik ga Burgelijk Procesrecht doen samen met het tweedejaarsvak Staatsrecht. Het gaat een drukke periode voor mij worden omdat ik in Mei van de taaltoets het onderdeel stijl moet overdoen. Daarnaast moet ik mij weer voorbereiden op het hertentamen van Verbintenissenrecht. Mocht ik Inleiding Internationaal & Europees Recht en de vakken uit blok vier allemaal halen, dan overweeg ik om een extra vak te herkansen.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:08 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wat ga je het volgende blok doen?
Inl. privaatrecht en burg. procesrecht zijn goed te doen.
Dat heb je inderdaad goed gelezen. Mocht ik die vier onderdelen binnen 2 jaar niet halen, dan is het einde verhaal voor mij. In oktober had ik al drie onderdelen gehaald, maar op het onderdeel stijl had ik een fout te veel.quote:
Welke Uni is dat? Heb ik in Utrecht nooit gehad.. Opzich vind ik het geen slechte zaak overigensquote:Op maandag 21 maart 2011 14:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat heb je inderdaad goed gelezen. Mocht ik die vier onderdelen binnen 2 jaar niet halen, dan is het einde verhaal voor mij. In oktober had ik al drie onderdelen gehaald, maar op het onderdeel stijl had ik een fout te veel.
De Erasmus Universiteit Rotterdam.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:08 schreef Marloes het volgende:
[..]
Welke Uni is dat? Heb ik in Utrecht nooit gehad.. Opzich vind ik het geen slechte zaak overigens
Een rekentoets zou ook geen kwaad kunnen......quote:Op maandag 21 maart 2011 15:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Aan de VU is iedereen verplicht een taaltoets te doen. In Leiden is er ook sprake van om bij Rechten een taaltoets in te voeren....
Utrecht had het wel vorig jaar, kreeg je bij Grondslagen als ik me goed herinner.quote:Op maandag 21 maart 2011 14:08 schreef Marloes het volgende:
[..]
Welke Uni is dat? Heb ik in Utrecht nooit gehad.. Opzich vind ik het geen slechte zaak overigens
Dat lijkt me eigenlijk gewoon een vereiste om aan een studie aan een uni te beginnen. Bij het vak belastingrecht werd zelfs heel erg uitdrukkelijk gemeld dat je vooral niets hoeft te berekenen. En dan hebben we het over simpel optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, etc.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:37 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Een rekentoets zou ook geen kwaad kunnen......
Ah oke, dan is dat nieuw. Toen ik Grondslagen volgde (alweer bijna 4 jaar geledenquote:Op maandag 21 maart 2011 15:55 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Utrecht had het wel vorig jaar, kreeg je bij Grondslagen als ik me goed herinner.
Anyway, tentamen contracten ging denk ik wel prima. Gaven ons wel weinig tijd, 1 uur voor een casus met 5 vragen. Tegen de tijd dat ik met de eerste vraag klaar was, was ik al 25 minuten verder. Nu maar weer de bieb in voor Europese Rechtsgeschiedenis.
Vanaf dit jaar is de toets in Leiden verplicht voor eerstejaars. Ik heb 'm zelf vorig jaar gemaakt, kreeg begin deze maand de uitslag, precies een jaar nadat ik de toets had gemaakt. Mijn score was goed, maar naar aanleiding van onze resultaten hebben ze 'm toch maar verplicht gesteld...quote:Op maandag 21 maart 2011 15:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Aan de VU is iedereen verplicht een taaltoets te doen. In Leiden is er ook sprake van om bij Rechten een taaltoets in te voeren....
Pun intended?quote:Op maandag 21 maart 2011 19:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik denkt eerder dat er wat mis is met het nifeau van het VWO.
Van de 24 essays waren er 4 met de juiste berekening.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat lijkt me eigenlijk gewoon een vereiste om aan een studie aan een uni te beginnen. Bij het vak belastingrecht werd zelfs heel erg uitdrukkelijk gemeld dat je vooral niets hoeft te berekenen. En dan hebben we het over simpel optellen, aftrekken, vermenigvuldigen, etc.
Het gaat om het algemeen verbindend zijn, daar is geen extra verklaring voor nodig.quote:Op woensdag 23 maart 2011 18:55 schreef Yashaaaaa het volgende:
Materiaal gaat over dat het algemeen verbindend is verklaard. Dus regels die gelden voor iedereen, rechtsregels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |