Het was ook maar een los voorbeeld, tal andere voorbeelden zijn er nog. Het ging mij erom dat iedereen wel mee kan helpen, hoeft niet eens gelijk uitbundig of wat dan ook.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik dus. WIJ, ongelovige (honde)n, worden opgezadeld met al die bullshit van jullie. Maar zelf loop je de kantjes ervanaf. Een "donatie"... Goedgelovig ventje. Hoeveel denk je dat Nwankwa daarvan ziet?
Voor 1000 euro heb je een ticket en daar heb je niks nodig. Hop, ga dan.
Of houd gewoon lekker al die moralitische bemoeizuchtige bullshit bij je. Niet jij, als persoon, maar religieuzen in het algemeen.
Ik zou me kapotschamen en ernstig gaan twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens als ik een geheel van opvattingen zou aanhangen die zoveel ellende veroorzaakt.
Goed gezien!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:54 schreef Sterrenwijk het volgende:
Waarom zou je er vanuit gaan dat 'God' zich bekommert om zoiets onbenulligs als de aarde?
Omdat Christenen en Moslims tot God en Allah bidden?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:54 schreef Sterrenwijk het volgende:
Waarom zou je er vanuit gaan dat 'God' zich bekommert om zoiets onbenulligs als de aarde?
Dat interesseert me niet, althans niet in dit topic. Ik spreek hier alleen maar een deel van de gelovige gemeenschap aan. Een deel van de gelovige gemeenschap zal zeggen dat God de mens geschapen heeft en om hen geeft omdat zij hun leven aan God wijden. Ik vraag me dan heel simpel af hoe zij het goedpraten dat er kleine onschuldige kinderen zijn die nooit een kans hebben gekregen, die sterven door ziektes en honger.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 02:46 schreef Sterrenwijk het volgende:
[..]
En wat zegt dat over de waarheid?
Maar die arme kindertjes in afrika (waarvan een groot gedeelte gelovig) zijn net wat slechter of wat minder waard dan ons in de ogen van god en daarom overkomt hun dat? (hij is toch almachtig, houdt van elk mens) Of kan het god gewoon niet zo veel schelen dat er onschuldige kinderen lijden?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:14 schreef deboeah het volgende:
[..]
Het gaat God er niet om of men een goed leven leidt, het gaat erom, in de theologie, dat men snapt dat men slecht is en dat men slechts door de genade van het sterven van Jezus Christus aan het kruis, voor het dragen van onze zonden, tot God kunnen komen. Dat is de weg naar God, dat is de weg naar het eeuwig leven.
[..]
Gelukkig ben jij niet God.:) Wat een dwaze gedachte overigens dat je denkt dat alleen 'gelovigen' anderen zouden moeten helpen.
Vooral dat laatste. Dat je met die onzin bent opgegroeid, kan je iemand niet kwalijk nemen. Maar als je kan nadenken, dan kan je toch nooit met droge ogen beweren een religie aan te hangen? Knettergek, zoals je zegt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 03:00 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Maar die arme kindertjes in afrika (waarvan een groot gedeelte gelovig) zijn net wat slechter of wat minder waard dan ons in de ogen van god en daarom overkomt hun dat? (hij is toch almachtig, houdt van elk mens) Of kan het god gewoon niet zo veel schelen dat er onschuldige kinderen lijden?
Hoezo ben ik slecht? Ben ik slecht, zijn die kleine kinderen slecht, omdat er ooit iemand iets verkeerds (tig generaties geleden) heeft gedaan? Je bent knettergek dat je dergelijke onzin gelooft en dat ook nog eens rechtvaardig vindt.
Ik wil vanalles typen als reactie, maar wij zijn het wel redelijk eens geloof ik.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 03:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vooral dat laatste. Dat je met die onzin bent opgegroeid, kan je iemand niet kwalijk nemen. Maar als je kan nadenken, dan kan je toch nooit met droge ogen beweren een religie aan te hangen? Knettergek, zoals je zegt.
Juist, jij snapt het. Behalve roodharigen dan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:00 schreef galtfactory het volgende:
[..]
En het almachtige blanke ras wel?
Dat je dit nog durft te zeggen trouwens.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:40 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik zie alleen een aapje en een grote vogel op die foto?
Kutfotograaf trouwens![]()
Nee. Ik heb het definitieve Godsbewijs gevonden.quote:
Vertel, nou ben ik wel nieuwsgierig. Wat voor moois en goeds komt er uit Afrika?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:11 schreef Chief-Patron het volgende:
Alsof dit niet in non-Afrikaanse landen voorkomt.
Je moet niet vergeten dat er in Afrika veel aan voodoo word gedaan, mensen hun eigen geloven hebben, enzovoorts. Dit is allemaal niet toegestaan volgens het monotheïsme.
Daarnaast gebeurt er ook ontzettend veel moois en goeds in Afrika maar hier horen wij nooit iets over.
In Afrika wonen ook vredelievende mensen die het beste voor hebben met iedereen. Ik denk dat hij dat bedoelt.quote:Op zondag 6 februari 2011 03:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Vertel, nou ben ik wel nieuwsgierig. Wat voor moois en goeds komt er uit Afrika?
Ik ben niet bang om toe te geven dat ik idd veel meer zou kunnen doen. Maar geloven in een God die dit soort dingen laat gebeuren terwijl hij wel over mij persoonlijk waakt zolang ik maar tot hem bid, dat vind ik toch weer een hele grote stap verder gaan.quote:Op zondag 6 februari 2011 05:10 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ik krijg een beetje het idee dat TS de foto zag en daar nogal van schrok en besefte dat hij zelf eigenlijk ook niets doet om dit te verhelpen. Vervolgens plaatst hij een boos topic met een uitlokkende TT.
Confronterend he TS, de wereld...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |