Goed argument, lijkt op die van ouders met kutkinderen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:04 schreef Friek_ het volgende:
Het zijn menselijke handelingen die ertoe geleid hebben dat Afrikanen in een dergelijke situatie terecht zijn gekomen, niet door Gods handelingen. Ergo: de mens is zelf verantwoordelijk voor deze situatie.
Niet dat ik christen ben, maar de gemiddelde verdediging zal er zo uitzien.

En dan mij sowieso een link van dat topic pm'enquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:20 schreef FruitenCo het volgende:
Geloof me, er zijn altijd nog mensen die dit goed pratenIk denk dat het een goed idee is dat je dit topic ook gaat posten op een forum van een kerk.

God is lid van de Partij voor de Dieren en houdt met name van gieren. Die moeten ook eten.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hallo gelovigen. Kunnen jullie mij uitleggen waarom jullie almachtige God of Allah dit soort dingen toestaat?
[ afbeelding ]
Oh, "Gods wegen zijn ondoorgrondelijk" is geen antwoord, dus jullie zullen met iets beters moeten komen.
Dit is geen bash-topic, ik ben serieus benieuwd naar hoe jullie de situatie op de foto goedpraten. Hoe kan iets of iemand die de schepper is van het universum, een onschuldig kind zo laten lijden?

Die 'kut-fotograaf' heeft zelfmoord gepleegd wegens deze foto. Hij wilde het jochie helpen, maar dat mocht niet van de hulporganisaties. Hij heeft daar zoveel spijt van gehad, dat hij zichzelf om zeep heeft geholpen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:40 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik zie alleen een aapje en een grote vogel op die foto?
Kutfotograaf trouwens![]()

Nee.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hallo gelovigen. Kunnen jullie mij uitleggen waarom jullie almachtige God of Allah dit soort dingen toestaat?

Hoe kom je hier bij? Op Wikipedia staan twee verhalen over deze foto, maar die van jou niet. Just curious.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Die 'kut-fotograaf' heeft zelfmoord gepleegd wegens deze foto. Hij wilde het jochie helpen, maar dat mocht niet van de hulporganisaties. Hij heeft daar zoveel spijt van gehad, dat hij zichzelf om zeep heeft geholpen.

quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:56 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Hoe kom je hier bij? Op Wikipedia staan twee verhalen over deze foto, maar die van jou niet. Just curious.
Niet specifiek die foto, meer de wereld in zijn algemeenheid.quote:Portions of Carter's suicide note read:
"I am depressed ... without phone ... money for rent ... money for child support ... money for debts ... money!!! ... I am haunted by the vivid memories of killings and corpses and anger and pain ... of starving or wounded children, of trigger-happy madmen, often police, of killer executioners...I have gone to join Ken [recently deceased colleague Ken Oosterbroek] if I am that lucky."[8]

Wat zeggen beide heren daarover dan?quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:35 schreef Dwerfion het volgende:
Tevens denk ik dat dit geen rationele discussie kan worden; alleen al vanwege de foto. Iedere uitspraak die dat probeert goed te praten, moet wel als wreed worden ervaren. Als je werkelijk in een rationele analyse van het probleem van het lijden bent geïnteresseerd zou ik iets van Richard Swinburne of Alvin Plantinga lezen. Op een website als Fok! wordt een topic als dit toch een bash topic.

Hoe bedoel je. Volgens gelovigen is God verantwoordelijk voor de geboortes. Het maakt nogal een verschil of je geboren wordt in Afrika of in Europa.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:04 schreef Friek_ het volgende:
Het zijn menselijke handelingen die ertoe geleid hebben dat Afrikanen in een dergelijke situatie terecht zijn gekomen, niet door Gods handelingen. Ergo: de mens is zelf verantwoordelijk voor deze situatie.

Hier is een stukje dat mijn verhaal onderschrijft, meer precies de 4e alinea. Ik durf zo niet te zeggen waar ik het precies gelezen heb, dat is al te lang geleden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:56 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Hoe kom je hier bij? Op Wikipedia staan twee verhalen over deze foto, maar die van jou niet. Just curious.

Ja, het is ook maar net of een Christen het beeld heeft van een participerende God of niet...quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:04 schreef Friek_ het volgende:

Daar begint het idd al. Maar ik ben van mening dat mensen die in heel abstracte versie van het Christendom geloven, niet eens horen te spreken over "God" of "geloven".quote:Op donderdag 3 februari 2011 01:38 schreef PAST00R het volgende:
Om een zinnig antwoord op deze vraag te kunnen krijgen moet je eerst even definiëren wat je precies met "God" bedoelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |