abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92275596
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:04 schreef Friek_ het volgende:
Het zijn menselijke handelingen die ertoe geleid hebben dat Afrikanen in een dergelijke situatie terecht zijn gekomen, niet door Gods handelingen. Ergo: de mens is zelf verantwoordelijk voor deze situatie.

Niet dat ik christen ben, maar de gemiddelde verdediging zal er zo uitzien.
Hoe bedoel je. Volgens gelovigen is God verantwoordelijk voor de geboortes. Het maakt nogal een verschil of je geboren wordt in Afrika of in Europa.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:27:41 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_92279247
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:56 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Hoe kom je hier bij? Op Wikipedia staan twee verhalen over deze foto, maar die van jou niet. Just curious.
Hier is een stukje dat mijn verhaal onderschrijft, meer precies de 4e alinea. Ik durf zo niet te zeggen waar ik het precies gelezen heb, dat is al te lang geleden.

Ik moet wel toegeven dat de bewering dat hij hierdoor zelfmoord heeft gepleegd ietwat overdreven is. Hij had al veel meegemaakt en was al depressief, dit was hoogstens het laatste zetje geweest.

En het was een meisje, geen jochie :@
pi_92284083
Over zo'n foto wil je toch geen discussie hebben :(
pi_92294971
quote:
Het zijn menselijke handelingen die ertoe geleid hebben dat Afrikanen in een dergelijke situatie terecht zijn gekomen, niet door Gods handelingen. Ergo: de mens is zelf verantwoordelijk voor deze situatie.

Ja, het is ook maar net of een Christen het beeld heeft van een participerende God of niet...
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_92295136
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 01:38 schreef PAST00R het volgende:
Om een zinnig antwoord op deze vraag te kunnen krijgen moet je eerst even definiëren wat je precies met "God" bedoelt.

Daar begint het idd al. Maar ik ben van mening dat mensen die in heel abstracte versie van het Christendom geloven, niet eens horen te spreken over "God" of "geloven".

Iedereen die die woorden moet gebruiken om zijn spirituele beleving vd wereld onder woorden te brengen, heeft ergens iets gemist.
pi_92295247
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:03 schreef Knip het volgende:
God heeft een fantastisch mooi plan met ons. Dat is zo verschrikkelijk ingewikkeld, dat je niet eens zou moeten proberen om het te begrijpen, omdat jij daar als nietig mens, alleen maar ongelukkig zou worden.
Dus wat op het eerste gezicht sadistisch is, is dat uiteindelijk niet? Het is eigenlijk heel mooi dat we in een wereld leven waarin we onschuldige kinderen kunnen laten sterven, terwijl we in ons rijke NL een "goed" leven leiden waardoor we in de hemel komen?

Als ik God was had ik bijna iedere gelovige naar de hel gestuurd omdat ze niet alles op alles zetten om deze onschuldige kinderen te helpen.
pi_92295417
quote:

Wat een zieke sadistische incompetente luie zwakbegaafde klootzak dan dat hij er die "verantwoordelijke" mens dan toch niet op aanspreekt...*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_92295616
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:35 schreef Dwerfion het volgende:

Tevens denk ik dat dit geen rationele discussie kan worden; alleen al vanwege de foto. Iedere uitspraak die dat probeert goed te praten, moet wel als wreed worden ervaren.
Ja dat is het nadeel van die foto en daarom gebruik ik hem ook. Ik praat mijn eigen welvaart en egoisme ook wel eens goed, maar als ik dan zo'n foto zie dan zie ik hoe zo'n schijnheilige sukkel ik eigenlijk ben. Die foto laat gewoon de harde realiteit zien en snijdt dwars door ons intellectuele materialisme (het goedpraten van dit soort dingen) heen.

Maar goed, dat is altijd het probleem van religie geweest: het heeft geen echte basis in de realiteit. Het is ooit een poging geweest om de realiteit te verklaren toen we nog niets wisten en daarom kan religie vandaag de dag nog steeds worden opgevat alsof het een basis in de realiteit heeft, maar dat heeft het helaas niet.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor spiritualiteit, maar spiritualiteit is een heel breed en abstract begrip dat door iedereen anders wordt ingevuld. Daarom is er geen plaats voor dogmatische religies bij de zoektocht naar onze spirituele beleving van de wereld.
pi_92295713
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ja dat is het nadeel van die foto en daarom gebruik ik hem ook. Ik praat mijn eigen welvaart en egoisme ook wel eens goed, maar als ik dan zo'n foto zie dan zie ik hoe zo'n schijnheilige sukkel ik eigenlijk ben. Die foto laat gewoon de harde realiteit zien en snijdt dwars door ons intellectuele materialisme (het goedpraten van dit soort dingen) heen.

Maar goed, dat is altijd het probleem van religie geweest: het heeft geen echte basis in de realiteit. Het is ooit een poging geweest om de realiteit te verklaren toen we nog niets wisten en daarom kan religie vandaag de dag nog steeds worden opgevat alsof het een basis in de realiteit heeft, maar dat heeft het helaas niet.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor spiritualiteit, maar spiritualiteit is een heel breed en abstract begrip dat door iedereen anders wordt beleefd. Daarom is er geen plaats voor dogmatische religies bij de zoektocht naar onze spirituele beleving van de wereld.
Spiritualiteit is een soort drugs.
En religie is de ziekste, hardnekkigste, meest geaccepteerde drugsverslaving die er is.

:N
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_92295850
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hier is een stukje dat mijn verhaal onderschrijft, meer precies de 4e alinea. Ik durf zo niet te zeggen waar ik het precies gelezen heb, dat is al te lang geleden.

Ik moet wel toegeven dat de bewering dat hij hierdoor zelfmoord heeft gepleegd ietwat overdreven is. Hij had al veel meegemaakt en was al depressief, dit was hoogstens het laatste zetje geweest.
Ah ok. :) Ik was vooral benieuwd naar het 'niet mogen van de hulporganisatie'. Dat is me nu wat duidelijker.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_92295927
quote:
6s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Spiritualiteit is een soort drugs.

Dit bedoel ik dus. Jij hebt een bepaald beeld van spiritualiteit dat waarschijnlijk zwaar beinvloedt is door religie.

Mijn eigen spiritualiteit is de verwondering en verbazing die ik voel en ervaar wanneer ik om me heen kijk en wanneer ik een wetenschappelijk boek lees of documentaire kijk. Mijn spiritualiteit heeft een basis in de werkelijkheid en is een positieve en opbouwende manier van omgaan met mijn nieuwsgierigheid over wie ik ben en wat het universum is.
pi_92296077
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus. Jij hebt een bepaald beeld van spiritualiteit dat waarschijnlijk zwaar beinvloedt is door religie.

Mijn eigen spiritualiteit is de verwondering en verbazing die ik voel en ervaar wanneer ik om me heen kijk en wanneer ik een wetenschappelijk boek lees of documentaire kijk. Mijn spiritualiteit heeft een basis in de werkelijkheid en is een positieve en opbouwende manier van omgaan met mijn nieuwsgierigheid over wie ik ben en wat het universum is.
Een boek kan nooit de veelzijdigheid, tijdloosheid en wetenschap brengen als een veelzijdige maatschappij met ongelooflijk veel prikkels waarin wij nu leven.

Daarom ook dat religieuzen zo tegen die wereld zijn. Orthodoxen, maar ook de "gewone gelovige" die vindt dat je "God" niet mag beledigen. :r

pi_92306284
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:05 schreef MASD het volgende:

[..]

[..]

Niet specifiek die foto, meer de wereld in zijn algemeenheid.
En ook niet verboden door de hulporganisaties!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_92307035
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dus wat op het eerste gezicht sadistisch is, is dat uiteindelijk niet? Het is eigenlijk heel mooi dat we in een wereld leven waarin we onschuldige kinderen kunnen laten sterven, terwijl we in ons rijke NL een "goed" leven leiden waardoor we in de hemel komen?
Het gaat God er niet om of men een goed leven leidt, het gaat erom, in de theologie, dat men snapt dat men slecht is en dat men slechts door de genade van het sterven van Jezus Christus aan het kruis, voor het dragen van onze zonden, tot God kunnen komen. Dat is de weg naar God, dat is de weg naar het eeuwig leven.

quote:
Als ik God was had ik bijna iedere gelovige naar de hel gestuurd omdat ze niet alles op alles zetten om deze onschuldige kinderen te helpen.
Gelukkig ben jij niet God.:) Wat een dwaze gedachte overigens dat je denkt dat alleen 'gelovigen' anderen zouden moeten helpen.
Zelfs een dwaas die zijn mond houdt gaat nog door voor wijs
pi_92307235
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 01:14 schreef deboeah het volgende:

[..]

Het gaat God er niet om of men een goed leven leidt,
Oh, hoe weet jij wat God denkt? Dat kan helemaal niet, want hij is alwetend en jij niet. :6

quote:
het gaat erom, in de theologie, dat men snapt dat men slecht is en dat men slechts door de genade van het sterven van Jezus Christus aan het kruis, voor het dragen van onze zonden, tot God kunnen komen. Dat is de weg naar God, dat is de weg naar het eeuwig leven.
Dan mag er wel wat volk een beetje beter hun best doen, vind je niet? Of denk je dat er 1 succesvol religieus paradijs op aarde is gecreeerd? Ooit? Nope. Allemaal kutzooi. OVERAL. Altijd die fokking religie. Zelfs als de aanleidingen eerst anders lagen, krijg je ineens een religieus conflict.

En zichzelf maar "Peace" blijven noemen :r

quote:
Gelukkig ben jij niet God.:)
En jij nog minder, brutale aap. Je ging net op zijn stoel zitten. :')

quote:
Wat een dwaze gedachte overigens dat je denkt dat alleen 'gelovigen' anderen zouden moeten helpen.
Nee, maar als je een of ander collectief waanidee aanhangt dat anderen (ongelovigen dus) opzadelt met alleen maar kutzooi, gesloten winkels, gestenigde meisjes, vrouwen met ongewenste kinderen, vrijheidsberoving en indoctrinatie, dan vind ik het niet heel gek dat wij, slachtoffers van al die terreur van jjullie toch ook mogen verwachten dat JULLIE es gaan handelen naar die "o zo wijze Profeet" die opdroeg dat je je medemens moet helpen en meer van zulke mooie 3e eeuwse Postbus51-SPAM. :W :W

pi_92307239
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 01:14 schreef deboeah het volgende:

Gelukkig ben jij niet God.:) Wat een dwaze gedachte overigens dat je denkt dat alleen 'gelovigen' anderen zouden moeten helpen.
Wat een enorme dwaze aanname doe je hier zeg, want dat zeg ik helemaal nergens.
pi_92307761
Ik geloof persoonlijk dat de armoede de schuld van de mens is (is ook zo). De straf voor de mensen die het verdienen horen ze op de Dag des Oordeel.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_92307830
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 01:43 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik geloof persoonlijk dat de armoede de schuld van de mens is (is ook zo). De straf voor de mensen die het verdienen horen ze op de Dag des Oordeel.
Dan is iedereen schuldig. Iedereen kan zijn boeltje hier oppakken en die mensen gaan helpen. Jammer joh, geen hemel. _O-

pi_92307969
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 01:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan is iedereen schuldig. Iedereen kan zijn boeltje hier oppakken en die mensen gaan helpen. Jammer joh, geen hemel. _O-
Volgens jou. Hoe je arme mensen helpt kan verschillen; van donaties tot aan je "boeltje" oppakken en helpen. Daarnaast, het is maar waar je in gelooft (en hoe) dat je gelijk de hel in gaat.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_92308054
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 01:53 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Volgens jou. Hoe je arme mensen helpt kan verschillen; van donaties tot aan je "boeltje" oppakken en helpen. Daarnaast, het is maar waar je in gelooft (en hoe) dat je gelijk de hel in gaat.
Ja, dat bedoel ik dus. WIJ, ongelovige (honde)n, worden opgezadeld met al die bullshit van jullie. Maar zelf loop je de kantjes ervanaf. Een "donatie"... Goedgelovig ventje. Hoeveel denk je dat Nwankwa daarvan ziet? _O-
Voor 1000 euro heb je een ticket en daar heb je niks nodig. Hop, ga dan.

Of houd gewoon lekker al die moralitische bemoeizuchtige bullshit bij je. Niet jij, als persoon, maar religieuzen in het algemeen.

Ik zou me kapotschamen en ernstig gaan twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens als ik een geheel van opvattingen zou aanhangen die zoveel ellende veroorzaakt. :N

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')