oh ja kak dat bedoelde ikquote:Op maandag 31 januari 2011 20:41 schreef dandybleu het volgende:
de video van "muchacha" is iig een spaans liedje.....
kutquote:Op maandag 31 januari 2011 20:47 schreef dandybleu het volgende:
kut mn hollowbodie uit 60 die is gevallen....hals gebroken.... ja nu kan ie nog wel gelijmd worden alleen ik heb geen lijmklemmen ( ja hij is natuurlijk geen drol meer waard nu.... maar ja na het lijmen is ie nog wel speelbaar en ja ik was toch niet van plan om hem weg te doen...)
Die heb ik al!quote:
1. gitaristquote:Op maandag 31 januari 2011 22:02 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zat hier onlangs eens aan te denken. Wat is nu het meest bepalend voor het geluid (dus niet de muziek, louter de sound) van de Electrische solidbody gitaar?
Zet in volgorde van belangrijk naar minder belangrijk wat jij denkt. Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
• Snaren
• Houtsoort
• pick-ups
• versterker
• bekabeling
• vorm
• gitarist
Mooi ding!quote:Op maandag 31 januari 2011 21:07 schreef guitarist het volgende:
Spammerdespam. [TK] Samson MDR1064 (mixer / mengpaneel)
pickups zo laag?quote:Op maandag 31 januari 2011 22:20 schreef wimjongil het volgende:
[..]
1. gitarist
2. effecten
3. versterker
4. pickups
5. houtsoort & vorm
6. snaren
10000000000. bekabeling
zoiets lijkt mij
Jij had de gitarist helemaal onderaan staan, dat is erger manquote:
Wil het heel graag, maar heb het momenteel niet heel erg nodig en geld heb ik er ook niet voor. Helaas, volgende keer beter!quote:Op maandag 31 januari 2011 21:07 schreef guitarist het volgende:
Spammerdespam. [TK] Samson MDR1064 (mixer / mengpaneel)
Haha dat was niet mijn lijstje maar de punten waaruit je kan kiezen. Daarom ook niet genummerd.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:47 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Jij had de gitarist helemaal onderaan staan, dat is erger man
1. Gitaristquote:Op maandag 31 januari 2011 22:02 schreef tjoptjop het volgende:
Ik zat hier onlangs eens aan te denken. Wat is nu het meest bepalend voor het geluid (dus niet de muziek, louter de sound) van de Electrische solidbody gitaar?
Zet in volgorde van belangrijk naar minder belangrijk wat jij denkt. Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
• Snaren
• Houtsoort
• pick-ups
• versterker
• bekabeling
• vorm
• gitarist
- Materiaal en zwaarte van de brug en frets en topkam.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:02 schreef tjoptjop het volgende:
• Snaren
• Houtsoort
• pick-ups
• versterker
• bekabeling
• vorm
• gitarist
zeikerdquote:Op maandag 31 januari 2011 23:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
- Materiaal en zwaarte van de brug en frets en topkam.
- Potmeterknoppen weerstanden
- plectrum of echte pelctrums nagels dusof eelt
- agressieof juist zachtaardigheid
![]()
- effecten
- afstelling van alles
- luchtvochtigheid
- temeratuur
- lak of oliesoort of onbehandeld hout
En nog veel meer
Oh ik had jouw post verkeerd gelezenquote:Op maandag 31 januari 2011 23:17 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Haha dat was niet mijn lijstje maar de punten waaruit je kan kiezen. Daarom ook niet genummerd.
Niet de luchtdruk?quote:Op maandag 31 januari 2011 23:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
- Materiaal en zwaarte van de brug en frets en topkam.
- Potmeterknoppen weerstanden
- plectrum of echte pelctrums nagels dusof eelt
- agressieof juist zachtaardigheid
![]()
- effecten
- afstelling van alles
- luchtvochtigheid
- temeratuur
- lak of oliesoort of onbehandeld hout
En nog veel meer
Zekerquote:
ruim 2 liter per dagquote:
Ook met mijn bijge-editte uitleg?quote:
Ja hoorquote:Op maandag 31 januari 2011 23:31 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ook met mijn bijge-editte uitleg?
Dan moet je wel eentje van de Artist series hebbenquote:Op maandag 31 januari 2011 23:17 schreef The_Dean het volgende:
3. Pickups:
Pak een Samick LP en hij klinkt goed. Zet een setje Gibson elementen in een Samick LP en hij klinkt beter. Vraag brother maar wat ik bedoel.
Het gewicht van een gitaar hangt ook voor een heel groot gedeelte af van de houtsoort.quote:4. Vorm:
Vergelijk eens een Telecaster met een Les Paul met hetzelfde element, zegge een humbucker. Door zijn lichte gewicht zal de Tele lichter en scheller klinken. De doorgaans [veel] zwaarde Les Paul klinkt zwaarder, voller en heeft meer sustain. Door de grote body van een flying V of een Explorer krijg je nog meer sustain, al hoeven die niet direct altijd zwaarder te zijn dan een LP.
Ik hem gewoon helemaal met ducktape beplakken en er met een stift opschrijven waar alles voor is.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:36 schreef Muchachooo het volgende:
net de decal aangebracht op mijn DLS, wat een klotewerk. ding begon dubbel te vouwen etc dus het is met name bij de randjes een rommeltje geworden. Nu drogen en morgenmiddag lak erover, daarna zien we verder.
quote:Op maandag 31 januari 2011 23:54 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik hem gewoon helemaal met ducktape beplakken en er met een stift opschrijven waar alles voor is.
Helemaal mee eens, thuis gebruik ik ook wel eens kabels van 2 euro uit de aanbieding van Feedback, maar ik merk echt geen verschil met de duurdere kabels die ik heb. Ja, voor optredens zou ik ook niet helemaal vertrouwen op die plastic aansluitingen, maar heb ook wel eens een kabel gehad met metalen aansluitingen met zwakke contactpunten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 00:33 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik vind kabels altijd zo'n bullshit eerlijk gezegd, als je je gitaar open schroeft en ziet door wat voor (niet afgeschermde) kleine goedkope kut kabeltjes dan alles loopt, dan gaat zo'n goeie kabel toch niks meer redden. Een goeie kabel koop je meer voor degelijkheid bij de plug zodat je niet snel kabelbreuk krijgt. Maar niet voor signaal verlies
Maar hoe verklaar je dan dat dat kwaliteitsverlies niet al verloren gaat in die dunne kut kabeltjes in je gitaar, de connectie tussen output en plug, je potmeters enz.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:51 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
Niet mee eens, maar het effect van goede kabels wordt wel nogal overdreven, maar is zeker merkbaar, plus dat het enorm zonde is als je op een gitaar van 2000 en amp van 2000 euro speelt en dan verbinden met iets wat de kwaliteit slecht en onbetrouwbaar kan maken
Mee eens. Ik had eerst 4 effecten met goedkope 2 euro kabels aangesloten, toen ik overstapte naar George L. kabels klonk het wel iets beter.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:51 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
Niet mee eens, maar het effect van goede kabels wordt wel nogal overdreven, maar is zeker merkbaar, plus dat het enorm zonde is als je op een gitaar van 2000 en amp van 2000 euro speelt en dan verbinden met iets wat de kwaliteit slecht en onbetrouwbaar kan maken
Nouja het gaat er meer om dat het fragiele kutdraadjes zijn. Maar daarnaast denk ik dat het eigenlijk hetzelfde als gitaren is. Tussen een prijs van 5-50 euro zal je veel kwaliteitsverschil hebben. Terwijl het verschil tussen 50 en 500 weer minimaal zal zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:55 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
Ik ga er van uit dat dat goed zit, en waarom zou je het erger willen maken?
en zovveel kabels liggen er niet door je gitaar hoor
Die SM57 die er meestal voorhangt pakt ook doorgaans niet alle subtiele verschillen in geluidskwaliteit op.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo kan je in feite overal de fout wel leggen. Heb je een perfecte tone uit je versterker komen, dan gaat dat door een mic waar weer verlies optreed, die mic loopt via tig meters kabel naar de geluidsman, dan vervolgens weer tig meters terug naar de PA nadat er ongetwijfeld nog wat compressie op zit. Enz
Haha ja, ze hebben een beetje een gebruiksaanwijzingquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Die DSL reclame van je is communicatief echt een ramp Dean
Vraag je een offerte aan voor
-Prijs
-Levertijd
-Of een bestand met bepaalde waardes voldoende is
-Of alles volledig is afgewerkt inc ringen.
Krijg je een mail terug
Dat kost dan 45 euro.
Nouja dan nog een keer dezelfde vragen maar stellen.
Je kan het bestand mailen als het kleiner is dan 10mb of anders kan je het uploaden.
10mbhet is een hoge resolutie bestand van 250 bij 80 cm, en ze denken zelf dat dat onder de 10 mb kan
Nog steeds geen antwoordIk ga een ander bedrijf zoeken.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:28 schreef Gitarist het volgende:
Ik weet, ik post hier haast nooit meer maar nu kan ik niet laten om te posten waar ik net op stuitte.
Speciaal voor Dean
Dean girls
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:12 schreef Muchachooo het volgende:
Net Crossroads Festival 2010 dvd gekocht, damn wat gaaf!
Heb 'm ook pas binnengehuurd. Moet het tweede deel nog steeds een keer kijkenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:12 schreef Muchachooo het volgende:
Net Crossroads Festival 2010 dvd gekocht, damn wat gaaf!
Ik heb het nu al ergens anders besteldquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:03 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Haha ja, ze hebben een beetje een gebruiksaanwijzing
En je kan het toch als vector [EPS] sturen, dat is heul niet groot, en kunnen ze de grote naar behoefte zelf aanpassen zonder kwaliteitsverlies.
Prima tochquote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb het nu al ergens anders besteld![]()
In 5 tot 10 werkdagen binnen als het goed is
Sporten is dan ook niet bepaald goed voor je gezondheidquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:14 schreef Aresdreams het volgende:
godver, tijdens het squashen, gestruikeld en met me schouder vol de muur geramt, gelukkig doen de botten het nog, nu nog de spieren enzo
Fixed.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:20 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Sporten is dan ook niet bepaald goed voor je gezondheid![]()
Wees een binkrock
en drink
![]()
Wajo gaan we allemaal falen op het moment ofzo? Ik m'n hand in het gips, menno z'n arm in het gips, nu jij.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:14 schreef Aresdreams het volgende:
godver, tijdens het squashen, gestruikeld en met me schouder vol de muur geramt, gelukkig doen de botten het nog, nu nog de spieren enzo
Hoor je die sustain?quote:
Ik vind 't ook niks. En mijn oom raad van nature Dean af als merk, dus dan neem ik aan dat het niet te goed is danquote:
Nee, vooral naar iemand anders luisteren en niet zelf proberenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:42 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik vind 't ook niks. En mijn oom raad van nature Dean af als merk, dus dan neem ik aan dat het niet te goed is dan
Ik heb eerlijk gezegd nooit de kans gehad om ze uit te proberenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:43 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, vooral naar iemand anders luisteren en niet zelf proberen
Waarom raad je oom Dean af?
Ze zijn er ook met normale headstockquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:46 schreef Muchachooo het volgende:
Al zijn die dingen beter dan elke andere gitaar, ik zou ze nog niet kopen vanwege die headstock![]()
Hij heeft vast zijn reden, maar zolang hij/jij me geen concrete reden kan geven hou ik het gewoon op het standaard Deanbashen wat veel niet-kenners doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:45 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nooit de kans gehad om ze uit te proberen![]()
Hij speelt zelf al bijna 40 jaar, en heeft zoals je kan verwachten op wel meer dan 1 gitaar gespeeld. Kan natuurlijk ook persoonlijke smaak zijn..
Ik zal zelf ook geen concrete reden geven waarom ik Dean niks vind hoorquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hij heeft vast zijn reden, maar zolang hij/jij me geen concrete reden kan geven hou ik het gewoon op het standaard Deanbashen wat veel niet-kenners doen.
Je mag volgende keer als we elkander meeten best een spelen hoor
Welke? De instaplijn X modellen zijn inderdaad niet de beste, maar als je bijvoorbeeld eens een '79 serie, mijn BlackGold of een Soltero Standard pakt, dan zullen ze je nog verbazenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:52 schreef Muchachooo het volgende:
ik ben een standaard Dean basher en ik ben er trots op
nee ik heb er wel een paar bespeeld, en ik vind het echt niks. Doe mij maar een lekkere Strat.
Geld ook voor jou, kijk eens verder dan de X serie, de 'echte' modellen zit erg mooi spul tussen. Al vind ik die X serie ook zeker niet slecht.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:53 schreef blckbb het volgende:
[..]
Ik zal zelf ook geen concrete reden geven waarom ik Dean niks vind hoorDat heb ik volgens mij ook niet gedaan
Mijn oom hielp mij op mijn eerste gitarenjacht en vertelde mij Dean te mijden. Als gitaarguppie (toendertijd) nam ik dat maar van hem aan
![]()
Maar qua gitaren heb ik op 't moment niet zoveel te klagen. Een tweede Roland Spirit zou wel leuk zijn![]()
Ik moet binnenkort nog wel even naar de reverb kijken van die versterker, want die doet het niet
Sterker nog, ik heb nog nooit naar een Dean gekekenquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:02 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Geld ook voor jou, kijk eens verder dan de X serie, de 'echte' modellen zit erg mooi spul tussen. Al vind ik die X serie ook zeker niet slecht.
Je weet niet wat je mistquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:03 schreef blckbb het volgende:
[..]
Sterker nog, ik heb nog nooit naar een Dean gekeken
Maar ik zal het doorgeven aan m'n oom voor je hoor
Hoor je ook gewoon met alleen de knop te bedienen lijkt me tochquote:Op woensdag 2 februari 2011 00:02 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Geld ook voor jou, kijk eens verder dan de X serie, de 'echte' modellen zit erg mooi spul tussen. Al vind ik die X serie ook zeker niet slecht.
Is die reverb niet footswitchable? Dus dat hij pas werkt als je hem in/uitschakeld met een footswitch? Dat werkte bij mij geloof ik wel.
geen idee, maar hoop van wel, verga nu zo af en toe wel van de pijn though...quote:
geen gips, wel auwquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:23 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Wajo gaan we allemaal falen op het moment ofzo? Ik m'n hand in het gips, menno z'n arm in het gips, nu jij.
Dit gaat de verkeerde kant op
Dan mag I've got you babe niet ontbreken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
It's GROUNDHOG DAY!
[ afbeelding ]
Je stelde de vraag niet aan mij... maar is het zo vreemd dan om een footswitch te gebruiken?quote:
vet!quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
It's GROUNDHOG DAY!
[ afbeelding ]
BIj mijn Marshall werkt dat in elk geval niet zo. Dat knopje is om het te activeren zodat je die vervolgens met de footswitch kunt bedienen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:09 schreef blckbb het volgende:
[..]
Hoor je ook gewoon met alleen de knop te bedienen lijkt me toch
Grapje zeker?quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:01 schreef Gitaarmat het volgende:
Wss 1 april optreden in.. Leeuwarden.
Geen idee, niet een bijbehorende, misschien wel een bijpassende...quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:09 schreef blckbb het volgende:
[..]
Hoor je ook gewoon met alleen de knop te bedienen lijkt me toch
Anyways het geeft geen effect. Hij staat nu nog in de oefenruimte dus over een weekje of 2 kan ik er denk ik wel even naar kijken (mis de reverb toch niet echt, zit op mn pedaal)
Heb jij nog zo'n footswitch dan?
Scooters, Clash of the Coverbandsquote:Op woensdag 2 februari 2011 16:56 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Grapje zeker?
Waar? Dan kom ik ook even.
En wie doen jullie na?quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:01 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Scooters, Clash of the Coverbands
Ik ben ergens toch blij dat ik gewoon onderwijs heb gevolgd waarbij de echt in een klaslokaal moest zitten.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:26 schreef Iemand91 het volgende:
Blegh, net maar 'ns een college gevolgd via internet, kijk dan toch liever een film van 1,5 uur.
3 weken (deze erbij) en dan 1 week vakantie (als ze niet van alles verzinnen dat je alsnog veel bezig moet)
Maar die heb je er zelf niet voor gebruikt?quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:59 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Geen idee, niet een bijbehorende, misschien wel een bijpassende...
Voor mij is zo'n pedaal verder ook niet essentieel hoor. Heb toch wel een reverb op m'n effectenpedaal.quote:
College is gewoon in een collegezaal maar een aantal zijn te volgen (naderhand) op internet. En als zoals gezegd de studie nog niet je-van-het is...quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:35 schreef The_Dean het volgende:
College via internet? Dan zou bij mij 'heel spontaan' altijd de verbinding wegvallen
Vergeet je je plectrum en je button niet? Zit onderin!quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:36 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
krijg ik ineens een pakketje met de post met allemaal orange merchandise! freek, bedankt!![]()
gelijk mijn koelkast lichtelijk opgepimpt
[ afbeelding ]
Klinkt erg goed! Al zou je - ik hoop niet dat ik je hiermee kwets - een betere gitaar verdienenquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:22 schreef Cynic het volgende:
Ik heb nog wat ideetjes voor de akoestische gitaar. Vanavond heb ik geprobeerd die een beetje aan elkaar te maken. Met kat!
Ik wil heel graag klassieke lessen gaan nemen binnenkort, lijkt me een hele leuke uitdaging.
Ja daar wil ik ook wel naar gaan kijken in de niet al te verre toekomst. Ik ben ook geen klassiek gitarist natuurlijk. Deze gitaar is van mijn vader, moet al zo'n 40 jaar oud zijn ongeveer.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:03 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Klinkt erg goed! Al zou je - ik hoop niet dat ik je hiermee kwets - een betere gitaar verdienen
Ik hoop dat morgen m'n gips eraf mag, dan ga ik ook weer lekker klassiek spelenEn natuurlijk rocken op de peavey 6505
Ik zag ook al dat je een noot tapte, ook erg ongebruikelijk in de klassieke gitarerie!quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja daar wil ik ook wel naar gaan kijken in de niet al te verre toekomst. Ik ben ook geen klassiek gitarist natuurlijk. Deze gitaar is van mijn vader, moet al zo'n 40 jaar oud zijn ongeveer.
Klassieke gitaren? kloptquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:49 schreef KaMo het volgende:
Ze spelen lekker, maar ik vind ze graflelijk!
ow raar, toen ik dat postte, meende ik iets te lezen over deans :/quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:11 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ik zag ook al dat je een noot tapte, ook erg ongebruikelijk in de klassieke gitarerie!
[..]
Klassieke gitaren? klopt
Nog nooit een dean bespeeldquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:14 schreef KaMo het volgende:
[..]
ow raar, toen ik dat postte, meende ik iets te lezen over deans :/
Op zich had ik die noot ook wel met mijn pink kunnen fretten, maar die greep is wat lastigerquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:11 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Ik zag ook al dat je een noot tapte, ook erg ongebruikelijk in de klassieke gitarerie!
Je weet niet wat je mistquote:
Vetquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:22 schreef Cynic het volgende:
Ik heb nog wat ideetjes voor de akoestische gitaar. Vanavond heb ik geprobeerd die een beetje aan elkaar te maken. Met kat!
Ik wil heel graag klassieke lessen gaan nemen binnenkort, lijkt me een hele leuke uitdaging.
n3rdquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:23 schreef Muchachooo het volgende:
Ik volg ook college's op internet... maar ik kan ook niet anders, met twee studies tegelijk mis je wel eens wat.
heb wel een 10 voor mijn tentamen programmeren zie ik net![]()
Al mijn eindcijfers op school op 't moment liggen tussen 5,7 en 6,9 zie ik netquote:Op woensdag 2 februari 2011 23:23 schreef Muchachooo het volgende:
Ik volg ook college's op internet... maar ik kan ook niet anders, met twee studies tegelijk mis je wel eens wat.
heb wel een 10 voor mijn tentamen programmeren zie ik net![]()
Daar drink ik opquote:
Zoek ook even een matig drummende vrouw!quote:
Met mooie borsten. Je moet inspiratie op doen toch?quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:23 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zoek ook even een matig drummende vrouw!
Uiteraard.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:39 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Met mooie borsten. Je moet inspiratie op doen toch?
Ik wil wel panfluit komen spelen in een piratenkostuum?quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:04 schreef Witchfynder het volgende:
Als ik inspiratie op wil doen uit bandleden dan moet ik een piraat en een ridder in de band hebben.
anne frank en adolf hitlerquote:Op donderdag 3 februari 2011 10:04 schreef Witchfynder het volgende:
Als ik inspiratie op wil doen uit bandleden dan moet ik een piraat en een ridder in de band hebben.
Alsof we daar wat aan missen... Jack White heeft nog een dozijn andere bandjes die allemaal hetzelfde klinken...quote:
Daar valt natuurlijk niet over te discussiëren (ieder zo z'n mening), maar daar ben ik het niet mee eens.quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Alsof we daar wat aan missen... Jack White heeft nog een dozijn andere bandjes die allemaal hetzelfde klinken...
Hmm en dan gaan we je kielhalen on stage. Goede podiumact!quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:09 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik wil wel panfluit komen spelen in een piratenkostuum?
Rauwe sound?quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:48 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Daar valt natuurlijk niet over te discussiëren (ieder zo z'n mening), maar daar ben ik het niet mee eens.
Ik vind the Raconteurs toch weer heel anders klinken dan the Dead Weather (nogal rauwe sound), en die klinken beide weer heel anders dan the White Stripes (vrij minimalistisch)
Dead Weatherquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Alsof we daar wat aan missen... Jack White heeft nog een dozijn andere bandjes die allemaal hetzelfde klinken...
't Is maar net wat je verstaat onder rauw.quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Rauwe sound?. Het is allemaal pop met een heel slap haakarmpje
.
Nah, Raconteurs vind ik vrij weinig aan en the Dead Weather kan me eigenlijk ook maar vrij weinig boeien, hoewel ik die live wel oke vind.quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:44 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zou er zo snel mogelijk mee stoppen als het echt niks isquote:Op donderdag 3 februari 2011 14:20 schreef Iemand91 het volgende:
Tering, ik zit echt de hele tijd te soggen.Ik zit maar de hele tijd dingen over tv-series en film(achtergronden) te kijken tot filmlocaties op Bing Maps (vogelvlucht
) toe.
'Misschien' heb ik mijn studie verkeerd gekozen...
Ik ken wel iemand die met een normale gitaar een basversterker heeft opgeblazen toen we aan het repeteren waren maar of dit ermee te maken had dat hij met een gitaar op een basversterker speelde weet ik niet. Andersom is schadelijker lijkt me.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:02 schreef RoW_0 het volgende:
helleeu,
Mijn zusje gaat bassen, en over enkele uren haal ik een 2e hands bassversterkertje op (de roland 30xbass)
Maar ik heb een vermoeden dat hij hierop gitaar heeft gespeeld omdat hij alleen een gitaar heeft staan. Dat weet ik wel zeker eigenlijk. Kan het kwaad? Is het erg?
Je zit in je eerste jaar toch? En heb je je afgemeld? Want dan word je niet met een boete opgezadeld, als je voor februari afmeldt (geloof ik).quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:20 schreef Iemand91 het volgende:
Tering, ik zit echt de hele tijd te soggen.Ik zit maar de hele tijd dingen over tv-series en film(achtergronden) te kijken tot filmlocaties op Bing Maps (vogelvlucht
) toe.
'Misschien' heb ik mijn studie verkeerd gekozen...
2e jaar. En die regel kende ik (1e kwartaal hadden we ontwerp op zaal en dat het eerste wat de desbetreffende docent zei was als we het niet meer wilden dat we voor februari moesten aanmelden. Juist, zo begin je aan je opleiding.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:48 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Je zit in je eerste jaar toch? En heb je je afgemeld? Want dan word je niet met een boete opgezadeld, als je voor februari afmeldt (geloof ik).
En mijn gips is eraf jiehaaazonet meteen ff gitaar gespeeld, ging wel prima, alleen akkoorden hakken gaat niet helemaal pijnloos
Ja ik mag ook het ook nog niet belasten etc, maar iig al een hele vooruitgang! Kan nu ook weer normaal muizen, ipv zo handicap met m'n touchpadquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
2e jaar. En die regel kende ik (1e kwartaal hadden we ontwerp op zaal en dat het eerste wat de desbetreffende docent zei was als we het niet meer wilden dat we voor februari moesten aanmelden. Juist, zo begin je aan je opleiding.![]()
En voorzichtig hè, ik zou het als ik jou was nog wel even rustig aan doen.
Gaaf conceptquote:Op donderdag 3 februari 2011 15:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik zou er zo snel mogelijk mee stoppen als het echt niks is
Ben nu wel blij met m'n studie moet nu voor een half jaar een project opzetten waarbij we een soort van bandcontest achtig iets gaan regelen, waarbij we dit vooraf gaan ondersteunen met podcasts via radio stream zodat we de bands de optie geven zichzelf te promoten/een akoestisch optreden te doen.
Ben wel benieuwd wat er allemaal uit gaat komen, volgende week het plan opstellen.
Jij bent ook niet populair...quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:16 schreef Muchachooo het volgende:
Je kan White Stripes bashen wat je wilt, maar het is hen beter gelukt dan ons allemaal bij elkaar
EDITmijn Gmail inbox
[ afbeelding ]
1600 in de hotmail hier...quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:16 schreef Muchachooo het volgende:
Je kan White Stripes bashen wat je wilt, maar het is hen beter gelukt dan ons allemaal bij elkaar
EDITmijn Gmail inbox
[ afbeelding ]
Hail to The king, baby!quote:
Mijn commentaar is altijd dat voor het grootste project wat ik ooit ga doen, ik nooit meer dan de helft van PRINCE2 nodig ga hebben, maar dit wel allemaal moet leren voor de foundation.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:58 schreef Metalfreak het volgende:
Bluh, morgen weer de hele dag PRINCE2 cursus en daarmee is dan vervolgens ook mijn hele weekend gevuld met studeren voor die methode die projecten alleen maar moeilijker maakt dan nodig
Ja, maar er zijn ook legio bands die het beter én verdiend gelukt isquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:16 schreef Muchachooo het volgende:
Ja inderdaad, als je meer moet nadenken over de methode van je project dan over je project zelf, dan is er volgens mij iets niet goed... Maar het zal wel aan mij liggenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 07:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Mijn commentaar is altijd dat voor het grootste project wat ik ooit ga doen, ik nooit meer dan de helft van PRINCE2 nodig ga hebben, maar dit wel allemaal moet leren voor de foundation.
quote:MIERLO - Het overlijden van Vengeance gitarist Jan Somers is ingeslagen als een bom. Op internet verschijnen condoleances, ongeloof heerst onder de fans. Ondanks dat duikt de band binnenkort wel de studio in voor een nieuw album, met daarin nog een bijdrage van Jan Somers.
"Hij had regelmatig klachten maar hij ging niet naar de dokter, het was verdomme een eigenwijze knook", vertelt een aangeslagen manager van de band John Smid. Volgens Smid is uiteindelijk gebleken dat een bloedprop met als gevolg een hartaanval de 46-jarige Somers donderdag 28 januari fataal werd. Zijn zus vond hem een half uur later in de tuin bij z'n ouders thuis in Mierlo, waar Jan Somers zelf een onderkomen had. Roken deed Somers minimaal, al rookte hij af en toe wel een blowtje. Alcohol dronk hij graag. "Tja, in dit wereldje drinken we allemaal graag whiskey", aldus Smid. Somers is niet de eerste binnen de band Vengeance die op jonge leeftijd het leven laat. Ook voormalig drummer Paul Thissen overleed in 2006 op 32-jarige leeftijd in zijn slaap.
De band Vengeance, met rechts Jan Somers.
Nieuw album
Vengeance ging onlangs nog op tournee vanwege het 25-jarige bestaan van de band. Er waren geruchten dat zowel Jan als zijn zoon Timo de band in de zomer van 2010 zouden hebben verlaten vanwege interne strubbelingen. Volgens Smid waren de twee inderdaad een tijdje afwezig maar er was geen sprake van ruzie. "Hij had er gewoon even genoeg van, net als zijn zoon Timo. Jan heeft uiteindelijk wel meegewerkt aan het nieuwe album. We hebben zoon Timo nu gevraagd om ook mee te doen aan dat album, omdat hij minstens zo goed is als zijn vader." De nummers voor het album en een aansluitende tour liggen klaar.
Jan Somers met zijn zoon Timo aan 't werk.
Nieuwe band
Ook was Timo samen met vader Jan en John Emmen (drummer van Vengeance) bezig met een nieuw bandje genaamd Kixi. Op YouTube zijn vier videoclips van de nieuwe formatie. Ook de website van Kixi is online, hoe het nu verder gaat met de band is niet bekend.
Woensdag 2 februari vindt om 12 uur de crematie plaats in het Crematorium Berkendonk in Helmond. 'Sinds vrijdag is de wereld een stuk saaier geworden', met deze zin memoreert de familie Somers hun zoon, vader en broer in een overlijdensadvertentie in de krant. De mededeling mag beschouwd worden als een persoonlijke uitnodiging, fans zijn dus welkom. "Timo zal tijdens de dienst wat voor Jan spelen. We weten als band nog niet of we iets doen, we willen er niet teveel een circus van maken en het is allemaal nog vers", vertelt Smid.
Reportage
Vanaf 1988 was Somers in verschillende periodes lid van de band. Met Vengeance is Somers meerdere malen op tournee geweest door Europa. Vooral in de jaren '80 had de band veel succes. In de zomer van 2009 mocht Omroep Brabant drie dagen lang mee op tournee naar Duitsland. Daarvan is een reportage gemaakt voor het programma Toegang voor Onbevoegden.
mooie broekquote:Op vrijdag 4 februari 2011 07:46 schreef Zorro het volgende:
Nog niemand gemeld hier?
Afgelopen vrijdag 28 januari is Jan Somers van Vengeance overleden.
Van Omroep Brabant:
[..]
[ afbeelding ]
Main question is: Does it float stick?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Net de postbode aan de deur
[ afbeelding ]
Koo' ! Dat wil ik ook.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
nice.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Wat moet ik met een wahwah?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als jij ff 100e overmaakt stuur ik een wahwah er gratis mee
Preciesquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:51 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat moet ik met een wahwah?
Oh wacht....volplakken met stickers natuurlijk.
Que?!quote:hello amigo
soy carlos de lima PERU -sud america
me gusta mucho la cancion y tu interpretar con amor
felicitaciones amigo
de que pais
eres tu????
Ik wil er ook wel een paar spammenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Precies
Maar heb nu ff geen postzegels hier, zal zo ff zoeken als ik wat heb kan ik wel wat die kant op doen
Hij komt uit Pero, vind het een leuk, met liefde gespeeld, liedje en is nieuwsgierig waar je vandaan komtquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:25 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Que?!
Wie spreekt er spaans? Ik kreeg dit bij een van m'n filmpjes...
Hallo vriend,quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:25 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Que?!
Wie spreekt er spaans? Ik kreeg dit bij een van m'n filmpjes...
Ik plak d'r wel een paar in m'n school ergens.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:25 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ik wil er ook wel een paar spammen
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hij komt uit Pero, vind het een leuk, met liefde gespeeld, liedje en is nieuwsgierig waar je vandaan komt
Ah thanks to you both!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hallo vriend,
Ik ben Charlie uit Peru, Zuid-Amerika.
Ik vind het een mooi nummer en jouw interpretatie van de liefde.
Gefeliciteerd en in welk land woon je?
Aan mij gevenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:51 schreef brother52 het volgende:
[..]
Wat moet ik met een wahwah?
Oh wacht....volplakken met stickers natuurlijk.
Wij binnenkort ook via de school van de gitarist! Ons padje, uitgeknipt in vorm. 25e per 300 ofzoquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is ook wel tof jaquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:50 schreef KaMo het volgende:
[..]
Wij binnenkort ook via de school van de gitarist! Ons padje, uitgeknipt in vorm. 25e per 300 ofzo
TNTquote:
Fuck yeah.quote:
Weet je wat ze een keer zouden moeten doen! Staken!! Dat hebben ze wel verdiend vind ikquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
TNT
Volgens mij hebben ze er geen zin meer in ofzo... als het goed is maandag/dinsdag. Ik word gek van die lui, volgende keer lekker met GLS ofzo.
Ja, gewoon een dagje niet werken. Zijn ze wel goed in, want doen ze nu ook niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:59 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Weet je wat ze een keer zouden moeten doen! Staken!! Dat hebben ze wel verdiend vind ik
Gistermiddag wat besteld, einde van de ochtend had ik het in huisquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
TNT
Volgens mij hebben ze er geen zin meer in ofzo... als het goed is maandag/dinsdag. Ik word gek van die lui, volgende keer lekker met GLS ofzo.
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met TNTquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:13 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Gistermiddag wat besteld, einde van de ochtend had ik het in huisTNT werkt wel bij ons geloof ik.
Ik heb het zelfs wel eens gehad dat die TNT knakker het gewoon voor m'n deur heeft gelegd (weliswaar afgesloten portiek maar dan nog.) echt, wtf!!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:43 schreef Metalfreak het volgende:
Vroeger deed TNT nog wel eens een briefje in de bus dat ze mijn pakketje bij de buren hadden afgegeven, dat gebeurt tegenwoordig ook niet meer merk ikMaar gelukkig dumpen ze het bij de gepensioneerde buurman die toch niets beters te doen heeft dan kijken hoe laat iemand thuis is, dus als er een pakketje is afgeleverd bij hem, gaat 2 seconden nadat ik thuis ben altijd de bel
Bij mij leveren ze vrijwel altijd bij de buren af als ik niet thuis ben. Maar volgens mij ben ik gezegend met een goede pakketbezorger. Hij heeft ook een keer een briefje door de brievenbus gedaan met ''Pakketje ligt in de papierbak!''. Dat is wel handiger dan mensen die het pakketje weer meenemenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:43 schreef Metalfreak het volgende:
Vroeger deed TNT nog wel eens een briefje in de bus dat ze mijn pakketje bij de buren hadden afgegeven, dat gebeurt tegenwoordig ook niet meer merk ikMaar gelukkig dumpen ze het bij de gepensioneerde buurman die toch niets beters te doen heeft dan kijken hoe laat iemand thuis is, dus als er een pakketje is afgeleverd bij hem, gaat 2 seconden nadat ik thuis ben altijd de bel
Ziet er netjes uit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:42 schreef Muchachooo het volgende:
nog maar een kleine update mbt mijn DLS kloon:
[ afbeelding ]
de componenten moeten nog verbonden worden, maar de buitenkant is af (zit niet allemaal 100% recht maar ik vind het geen slecht resultaat voor een eerste keer), printjes zijn af en zitten er al in. Nu dus alleen nog wat draadjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zitten pareltjes tussen!
Ja.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:26 schreef Gitaarmat het volgende:
kut net als de voice of holland, popstars, x-factor etc.
Waarschijnlijk ga je ook behoorlijk uitgemolken wordenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:26 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik hoorde op de radio dat iemand het idee had een soort competitie voor bandjes op tv te gaan maken net als die zing programma's maar dan beter, gaat er dan eindelijk een leuk programma op tv komen of wordt dit ook kut net als de voice of holland, popstars, x-factor etc.
Zijn ook al uit elkaarquote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:28 schreef The_Dean het volgende:
Zeker zoiets als dat programma waar die inwisselbare meukband Stereo uit kwam? Originele naam ook. Na die twee 'hitjes' gelukkig nooit meer wat van gehoord.
Deskundige jury zou helpen? Geen Spike oid maar echte kenners.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:30 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Zijn ook al uit elkaar
Zat pas ook aan zo'n programma te denken, maar dan gaan inderdaad alleen die poprockbandjes door waar je er nog 100 voor kunt vinden...
Ik bedoel maar. Dat werkt toch ook niet, dat geforceerde samenwerken?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:30 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Zijn ook al uit elkaar
Zat pas ook aan zo'n programma te denken, maar dan gaan inderdaad alleen die poprockbandjes door waar je er nog 100 voor kunt vinden...
Barry Hay, Spinvis, Tim Knol en Eddie van Halen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:32 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Deskundige jury zou helpen? Geen Spike oid maar echte kenners.En vooral op originaliteit door laten gaan lijkt me goed.
Bij 99% van Nederland is het precies andersom, en daarom is die meuk ook op de buis...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:37 schreef Gitaarmat het volgende:
Beter 1 goede 'popronde' erbij op tv dan elk weekend weer wegmisbruikers, popstars en die andere soorten van popstars. Niet dat ik vaak tv kijk maar zo'n programma lijkt me wel de moeite waard.
Dan krijg je weer van die té aparte bandjes, waar de zangeres als dinosaurus is verkleed en de gitarist een gitaar in de vorm van een schroevendraaier heeft.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:32 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Deskundige jury zou helpen? Geen Spike oid maar echte kenners.En vooral op originaliteit door laten gaan lijkt me goed.
3/4 van de 16-jarige meisjes krijgen een kleffe brievenbus van die getattoeerde aap... zodoende...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:44 schreef The_Dean het volgende:
Maar evenzogoed heeft er wel een Dean popstars gewonnen. En zijn getattooëerde broeder The Voice. Er is vooruitgang.
Ja, dat zal wel.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:45 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
3/4 van de 16-jarige meisjes krijgen een kleffe brievenbus van die getattoeerde aap... zodoende...
Ja superleuk! Gister met mijn bandje weer een voorronde gewonnen! Nu staan we in 3 van de 4 Zeelandse poprondesquote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:36 schreef TeleluvR het volgende:
Er zijn legio 'poprondes' waar je je mee kunt mee vermaecken. Hoeft van mij echt niet op tv.
Altijd zwaar onderschat inderdaad.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:57 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
voor iedereen die prince geen goede gitarist vinden:
Dat filmpje heeft mij een tijdje terug inderdaad aardig overtuigdquote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:57 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
voor iedereen die prince geen goede gitarist vinden:
En als Eddie niet kan; Arjen Lucassen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:33 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Barry Hay, Spinvis, Tim Knol en Eddie van Halen.
ttiwwcquote:
Tof. Hebben jullie nu al een gezichtboekpagina die ik wél kan liken?quote:
Go Fries or go homequote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tof. Hebben jullie nu al een gezichtboekpagina die ik wél kan liken?
quote:
Graag of nietquote:
Dat is niet mijn auto vriend dat is niet mijn autoquote:
Hij blijft toch echt Fries, 'like' it or not.quote:
Er is maar 1 ding goed fout aan dat filmpje...quote:
Zo fucking knullig filmpje, niet normaal. Vind het nu we zelf een clip hebben gemaakt luek om andere budgetclips te kijken... ben ik blij dat onze er heel wat beter uit zietquote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:26 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Er is maar 1 ding goed fout aan dat filmpje...
Ja, die shit is lekker!!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:32 schreef blckbb het volgende:
[..]
Dat is fucking lekkere energie gast
Haha neequote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:37 schreef TeleluvR het volgende:
'Ik doe 's nachts geen oog meer dicht, zie alleen maar jouw gezicht', niet echt een compliment of wel dan?
wut die gast woont hier vlakbijquote:
Dit nummer raakte mijn ziel.quote:
Jij zit daar links van hem, ik dacht je al te herkennen!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:15 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
wut die gast woont hier vlakbij
Wel een Gave Corvettequote:
Wel erg geel...quote:
Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:45 schreef Muchachooo het volgende:
jullie gaan straks zo hard lachen om de gutshots van mijn DLS als ie klaar is![]()
het is echt een kermis daarbinnen...
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:38 schreef BoerBert het volgende:
Volgende week nieuwe puppies in m'n strat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |