Succes ermee...quote:Op maandag 31 januari 2011 16:28 schreef Charged het volgende:
Hm,anyay,ik ga denk ik een tussenmaats ratelset halen,misschien dat ik daarmee genoeg kracht kan zetten om die schijtbout los te krijgen.
Dat is jammerquote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:08 schreef hetsjhokleek het volgende:
Ik heb afgelopen week helaas afstand moeten nemen van mijn 480. APK keuring pakte te duur uit.
Helaas was een C30 te duur dus rij nu in een Clio. Hopelijk zit ik over een paar jaar weer volvo.
valt mee, op de banden na. wat zou dat hebben gekost?quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:59 schreef hetsjhokleek het volgende:
Uitlaat moest worden vervangen, remklauwen moest worden vervangen en verder nog wat kleinere dingen. Daarnaast waren de banden op het randje dus die zouden volgend jaar gaan komen en was de distributieriem ook bijna aan de beurt.
pfoe, dat is echt duur voor dat klusje.. maar de banden zijn een groot deel daarvan. wel mooi dat hij een goede bestemming heeft gekregen en niet gewoon de sloop.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 07:02 schreef hetsjhokleek het volgende:
800 euro bij een garage maar dat was de auto echt niet meer waard. Overigens is hij via een handelaar doorverkocht aan een hobbyist die er misschien nog wat van gaat maken.
Ik snap heel goed dat je dat niet meer waard vind, mijn ouwe 480 ging ook weg toen de koppeling en distributie vervangen moest wordenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 07:02 schreef hetsjhokleek het volgende:
800 euro bij een garage maar dat was de auto echt niet meer waard. Overigens is hij via een handelaar doorverkocht aan een hobbyist die er misschien nog wat van gaat maken.
Prachtige kleur voor die auto!quote:Op maandag 31 januari 2011 17:08 schreef Hyman het volgende:
Bandjessss
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt hè. Zeldzaam zinloosquote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:25 schreef SvenM het volgende:
Zaterdag is niets geworden, 250 km voor niets gereden. Kut verkopers die zeggen dat de auto niet mankeert terwijl heeeul de automaat gewoon niet werkt
Ziet er goed uit! Ik ben één van dat soort ringen verloren pasquote:
tof! gefeliciteerd!quote:Op zondag 13 februari 2011 18:49 schreef Barcaconia het volgende:
En de 343 mag in de OP als 343 Black Beauty 1978 van mij![]()
Is dat de carpoolplaats bij Hattem aan de A50?quote:Op zondag 13 februari 2011 16:02 schreef SvenM het volgende:
Zoals beloofd:
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0191 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0192 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0193 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0194 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0195 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0196 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0197 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0198 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0199 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0200 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0201 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0202 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0203 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0204 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0205 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.svenmenges.nl/Volvo/IMG_0206 [800x600].JPG]afbeelding[/url] ]
Checkquote:Op woensdag 23 februari 2011 12:08 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik mag in de OP bijgeschreven worden met een C30. Die binnenkort wellicht door de nieuwe S60 vervangen gaat worden.
En op de oprit staat ook een 480 GT Turbo trouwens.
Lijkt dan wel veel op elkaar.quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:18 schreef SvenM het volgende:
Hehe nee, das de carpoolplaats bij Nunspeet aan de A28.
wil je mijn 940 vervangen door een V70 in de OP? Ik heb al wel de wiki aangepast.quote:
Ah jij was dus de koper die me net iets te snel af was!quote:Op maandag 28 februari 2011 14:41 schreef scarback het volgende:
Scarback meldt zich ook maar even:
Sinds december eigenaar van de Amazon van Bart Willem (samen met mrs. Scarback).
Ja, kijk maar op pagina 1.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:57 schreef scarback het volgende:
Blijkbaar wel. Maar, nu ik ervan weet maakt het mijn dag toch een beetje beter
Ach, het is de enige niet toch, inmiddels een ander aangeschaft?
Mooie reactie van de camera manquote:Op maandag 14 maart 2011 15:35 schreef JJH het volgende:
Ik luister deze broodnodige kick op met een filmpje waarop ik bijna zeer vakkundig mijn trekhaak verwijder.
Die zag het gebeuren.quote:Op maandag 14 maart 2011 16:00 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Mooie reactie van de camera man
Veel minder juistquote:Op maandag 28 februari 2011 22:44 schreef scarback het volgende:
klasse! die ziet er ook wel beter uit dan de mijne, maar heeft ws ook wel meer gekost. Mooi dingetje! B20?
Dudequote:Op maandag 14 maart 2011 15:35 schreef JJH het volgende:
Ik luister deze broodnodige kick op met een filmpje waarop ik bijna zeer vakkundig mijn trekhaak verwijder.
Zo hard ging het niet hoor.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dude. Een halve meter verder en het ding was total loss
Nouja...ik kan me zo voorstellen dat als je ter hoogte van de achteras of je B-stijl die lantaarnpaal raakt, het feest toch snel voorbij is. Dan heb je toch je as krom of je dorpels om zeep, en dat zou jammer zijnquote:Op maandag 14 maart 2011 20:23 schreef JJH het volgende:
[..]
Zo hard ging het niet hoor.Het had wel zeer gedaan aan de bumper, dat wel.
Daar heb jij weer gelijk in.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nouja...ik kan me zo voorstellen dat als je ter hoogte van de achteras of je B-stijl die lantaarnpaal raakt, het feest toch snel voorbij is. Dan heb je toch je as krom of je dorpels om zeep, en dat zou jammer zijn.
Die dingen staan best stevig in de grond inderdaad. Maar zo hard ging het niet...quote:Op maandag 14 maart 2011 20:35 schreef Barcaconia het volgende:
Je kunt zoveel vertrouwen hebben als je wilt maar een dorpel wint het niet van een lantaarnpaal
wow, goed gedaan man. Is hij wel in beetje goede staat? Dan heb je goeie koop gesloten!quote:Op maandag 14 maart 2011 20:21 schreef Hyman het volgende:
[..]
Veel minder juistGeen idee, ik weet niet wat voor een er in zit
Ja, alleen zitten er aan weerszijden van de deuren plekjes die ik moet laten lassen/slijpen.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:50 schreef scarback het volgende:
[..]
wow, goed gedaan man. Is hij wel in beetje goede staat? Dan heb je goeie koop gesloten!
@JJH: misschien moet je nu even in je verkoopadvertentie je trekhaak doorstrepen
Maar mijne is excl. gastank, klaargemaakt voor gas!quote:Op maandag 14 maart 2011 22:05 schreef scarback het volgende:
Ik heb in Delft ook een lichtblauwe met plekjes aan de deuren zien staan, zelfde?
Overigens, met 1650 heb ik t lekker toch beter gedaan
Bijna hè. Bijna.quote:Op maandag 14 maart 2011 21:50 schreef scarback het volgende:
[..]
wow, goed gedaan man. Is hij wel in beetje goede staat? Dan heb je goeie koop gesloten!
@JJH: misschien moet je nu even in je verkoopadvertentie je trekhaak doorstrepen
Nee exclusiefquote:
Haha, de echte handelsgeestquote:Op woensdag 16 maart 2011 08:50 schreef scarback het volgende:
Ik heb nog wel wat voor m als hij de vlekjes er niet uitkrijgt:
[le klik]
Machtige wagens. Welke kant zijn jullie opgegaan? Ik heb afgelopen de noordkaap gehaald.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:13 schreef Agiath het volgende:
Oh nice een Volvo topic.
Wij hebben afgelopen zomer een Volvo 940 Polar 2.3 IC (1995) gekocht voor een roadtrip. 1250 euro
Heeft het erg goed gedaan, op het moment is hij geschorst tot de zomer weer aanbreekt, het is het niet waard hem buiten te zomer te gebruiken.
Erg fijne auto, ik onderschat elke keer weer de bagageruimte van dat ding
Hierbij een foto'tje
[ afbeelding ]
ondertussen al 368000 km op de teller
Hier een overzicht van de trip, we gingen tegen de klok inquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:14 schreef JJH het volgende:
[..]
Machtige wagens. Welke kant zijn jullie opgegaan? Ik heb afgelopen de noordkaap gehaald.
En ze zijn ruim ja, bizar ruim.
Allemachtig!quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:23 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hier een overzicht van de trip, we gingen tegen de klok in
[ afbeelding ]
Heb me trouwens toegevoegd aan de OP via de wiki, hoop dat het gelukt is
Je hebt nu je S40, gewoon er voor gaan!quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:30 schreef IrishBastard het volgende:
Vet, lijkt me ook nog altijd een keer cool om een roadtrip te doen
Ik ga denk ik ook een S40 kopenquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je hebt nu je S40, gewoon er voor gaan!
Kleine 5000, en we hadden maar 2 chauffeurs. Kortom, heb aardig wat rijervaring opgedaan afgelopen zomerquote:
Bijna 8.quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:42 schreef Agiath het volgende:
[..]
Kleine 5000, en we hadden maar 2 chauffeurs. Kortom, heb aardig wat rijervaring opgedaan afgelopen zomer
Was voor mij ook de stap. Bevalt echt heel erg primaquote:Op woensdag 16 maart 2011 19:52 schreef Hyman het volgende:
[..]
Ik ga denk ik ook een S40 kopendan doe ik mn 440 weg. Op gas oid.
Mooie route hoor, zoiets wil ik ook nog wel eens doen! Maar dat moet je wel minimaal met twee man doen, want de prijzen zijn niet te overzien daar. Dan kun je tenminste je reiskosten nog delenquote:Op donderdag 17 maart 2011 02:59 schreef JJH het volgende:
[..]
Bijna 8.met z'n tweeen.
Eerste dag 1100km.
[ afbeelding ]
Ons rondje.
Ow ja, Noordkaap waren we na ruim 3,5 dag.
Gaaf, in dat soort gebieden komt de Volvo wel meer tot z'n rechtquote:Op donderdag 17 maart 2011 02:59 schreef JJH het volgende:
[..]
Bijna 8.met z'n tweeen.
Eerste dag 1100km.
[ afbeelding ]
Ons rondje.
Ow ja, Noordkaap waren we na ruim 3,5 dag.
quote:Uit de gegevens van het kentekenregister maak ik op dat het bovengenoemde motorrijtuig op 7 jul. 2011 25 jaar wordt. Dit betekent dat u voor dat voertuig vanaf die datum geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen.
quote:Als u het niet eens bent met deze beschikking kunt u een bezwaarschrift indienen bij...
Aah, dat is bijna het rondje dat ik ook ga doen deze zomer, alleen met de klok mee! Helaas niet in een Volvo. Ik had bijna een 480 gekocht, maar ben uiteindelijk voor een VW Golf gegaan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:23 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hier een overzicht van de trip, we gingen tegen de klok in
[ afbeelding ]
Heb me trouwens toegevoegd aan de OP via de wiki, hoop dat het gelukt is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
• vervang je remmechaniek (cylinders? veren?) achter allebei, dan heb je het remwerking en aanloopprobleem zeer waarschijnlijk opgelost. misschien is het echter alleen de schoen of gebrek aan smering, dan is het nog goedkoper ook. misschien zelfs alleen afstelwerk!quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:57 schreef skunkasaur het volgende:
Ff lijstje er bij pakken
• Achterbanden amper profiel meer.
• Linker voorlicht brandt niet.
• Pakking uitlaat lekt (voor).
• Rem rechts achter loopt aan.
• Verschil in remwerking achter.
En dan zijn er nog wat zaken die ook moeten worden gefixt, zoals sloten die het niet meer doen, bestuurdersstoel die is doorgezakt (en geswitcht met de passagiersstoel, hendels zitten dus ook verkeerd om), roestplekken... het onderstel is wel helemaal hard, pas vers gelast.
ja, ik ben lid van een vereniging maar die richt zich specifiek op een serie: de 300. is er niet eentje die zich vooral met jouw serie (en wat andere oudere modellen) bezig houdt dan een algemene? of een forum ofzo waar ze je meer kunnen vertellen over prijzen en goede plekken om onderdelen te halen?quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:50 schreef scarback het volgende:
@powerflux
Ik zit in hetzelfde schuitje als skukasaur. Ik kan wel dingen, maar niet alles. Ben jij lid bij één of andere vereniging? Ik zit zelf te denken over de Volvo Klassiekers Verenging (volvokv.nl) maar ik vind het nou ook weer niet zó goedkoop. Heb jij met deze of een andere ervaring?
Was wel de bedoeling dat ik er een zwarte blokjesgrille in zou zetten, ik heb alleen nog geen tijd gehad sinds de koop.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:34 schreef IrishBastard het volgende:
Ziet er goed uitVind alleen de grille iets minder
Het is een Phase II hèquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:47 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind de zwarte grille niet misstaan, al zou ik er eerder de ruitjesgrille in zetten, die is mooier vind ik.
Die Phase II-koplampen zijn wel weer mooi.
Zal kijken of ik er eentje voor je kan vindenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 07:26 schreef Hyman het volgende:
[..]
Was wel de bedoeling dat ik er een zwarte blokjesgrille in zou zetten, ik heb alleen nog geen tijd gehad sinds de koop.
Ik bedoel het model van 2002 en later. Daar kwam ook standaard de vakjesgrille in, net als aangepaste koplampen. Die combi doet het model echt heel veel goed, maakt het een stuk minder belegen vind ik. See the difference:quote:
Tijdje niet op FOK! geweest, dus een late reactie van mijn kant. Mooie auto zeg! En dat S40's piepen en kraken is volgens mij standaard. Heb er in een paar proefgereden toen ik op zoek was naar een opvolger voor mijn S80 en allemaal deden ze het.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:23 schreef Hyman het volgende:
Nieuwe volvo, dit keer een S40op LPG G3, morgen gaat de 440 weg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke bakAlleen dr zit een kras op de motorkap, en een bart in de zijspiegel, en nog wat kleine piepjes en kraakjes.
En er zit een storing in de boordcomputer, wanneer je em reset heeft ie nergens last van, totdat je LPG tank leeg is, dan geeft ie het Check engine tekentje
Mwah, die piepjes zijn nu zo goed als weg ,alleen nog een rammel/geboenk als ik over een keienweggetje rij oid.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:23 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Tijdje niet op FOK! geweest, dus een late reactie van mijn kant. Mooie auto zeg! En dat S40's piepen en kraken is volgens mij standaard. Heb er in een paar proefgereden toen ik op zoek was naar een opvolger voor mijn S80 en allemaal deden ze het.
Heb trouwens ook een opvolger gevonden voor de S80 in een s60 2.4T uit 2001. Bomvol. Onder meer koplampwissers, ECC, elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie, zwart leer, RTI, elektrisch inklapbare spiegels, parkeersensoren.
Wat heb je er aan gedaan dan? Ik denk dat bij mij de achterste stabilisatorstangetjes aan de beurt zijn namelijk. Gelukkig zijn die maar 35 euro per stuk ofzoquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:37 schreef Hyman het volgende:
[..]
Mwah, die piepjes zijn nu zo goed als weg ,alleen nog een rammel/geboenk als ik over een keienweggetje rij oid.
Ermee rijdenquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:41 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat heb je er aan gedaan dan? Ik denk dat bij mij de achterste stabilisatorstangetjes aan de beurt zijn namelijk. Gelukkig zijn die maar 35 euro per stuk ofzo
Volgens mij is dat clubfora eigen, want op Bimmerportal is het ook al zo. Als je je niet voorstelt is de hut te klein. En als je zegt dat je wel eens te hard rijdt, word je bijkans meteen gelyncht.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:57 schreef IrishBastard het volgende:
Er is volgens mij net een grille sessie geweest, maar je kunt er altijd een opzetten. Ze zijn wel vrij nazi met voorstellen e.d., dus dat dien je wel even te doen
Sfeer op het forum is ook niet super, beetje 'ons kent ons' en weinig postwerk. Desalniettemin wel een goede bron van informatie en koopjes
AX club precies hetzelfde. In de topics van "vaste klanten" is veel meer activiteit dan die van nieuwkomers of mensen die niet elke dag er zitten te kijken. Zoekt één van die vasten iets gaat het een stuk makkelijker dan als ik iets zoekquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat clubfora eigen, want op Bimmerportal is het ook al zo. Als je je niet voorstelt is de hut te klein. En als je zegt dat je wel eens te hard rijdt, word je bijkans meteen gelyncht.
Dat zou ik dan weer niet verwachten bij BMW rijdersquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En als je zegt dat je wel eens te hard rijdt, word je bijkans meteen gelyncht.
Hilarisch gewoon. Zeg dat je wel eens te snel rijdt en dat matrixborden in NL en DE er vaak voor de sier staan, maar dat je makkelijk sneller kan rijden... je wordt bijna verketterd, kan ik je zeggenquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:11 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer niet verwachten bij BMW rijders
Overigens is volvo40forum gewoon doods, in mijn ogen
Wat nou als je standaard 20 km/h te hard rijdt op de snelweg, komen ze dan met hooivorken en brandende fakkels naar je toe?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hilarisch gewoon. Zeg dat je wel eens te snel rijdt en dat matrixborden in NL en DE er vaak voor de sier staan, maar dat je makkelijk sneller kan rijden... je wordt bijna verketterd, kan ik je zeggen.
Daar lijkt het wel op, jaquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:19 schreef Hyman het volgende:
[..]
Wat nou als je standaard 20 km/h te hard rijdt op de snelweg, komen ze dan met hooivorken en brandende fakkels naar je toe?
En dan ziet je kar er sneller mooi uitquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:20 schreef Hyman het volgende:
Hmm, richtprijzen van die blokjesgrilles zijn 108 eurokan ik ze beter voor 120 bij de dealer halen. Dan heb ik ze wss nog sneller ook.
Bij mij ongeveer net zo. Eindstukje en even de uitlaate vlak voor de laatste demper dichtsmeren.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:42 schreef Bart-Willem het volgende:
Zal wellicht iets zoals een lambda sonde kunnen zijn.Wel een erg leuk ding verder!
De 940 heeft een nieuwe APK! Het enige wat hoefde gebeuren was een nieuw beugeltje voor de uitlaat en that's it.
Tuurlijk een prima auto. Ruimte is voldoende, sterker nog, de kofferbak van een S40 is groter dan bij een S60quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:05 schreef Mikkie het volgende:
Zo'n S40 is ook een prima auto toch, PeeJay? De S60 ziet er wel erg gelikt uit natuurlijk, maar als je de ruimte niet nodig hebt (en dat denk ik niet, anders ging je wel voor een V60) dan moet je ook aan de portemonnee denken
.
Jaquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:00 schreef Bart-Willem het volgende:
Brr Pierburg.B230K zeker met automatische choke?
Filtertje heb ik liggen en vervang ik sowieso nog even voor de vakantiequote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:52 schreef Bart-Willem het volgende:
Gewoon brandstof-filtertje die je in de slang monteert gebruiken, oude benzine op rijden en vervolgens gewoon nieuwe benzine erin + nieuw filtertje (die dingen zijn een paar euro namelijk). In principe maakt oude benzine niet heel veel uit (tenzij het echt jaren oud is en je bezinksel hebt in de tank).
Het jammere is dat de revisiesetjes voor Pierburg-carbs ook haast niet meer te krijgen zijn. In ieder geval niet meer via Scandcar/Nordicar/etc. Wellicht wel via Skandix ofzo?![]()
Laatst heb ik met een 740 met B230A gereden (Stromberg-carb), en dat is de enige 740 met handmatige choke. Dat is dan nét-niet zeg maar.
Trouwens, niemand geïnteresseerd in een 940 automaat voor weinig? Zie m'n andere topic.![]()
M'n 740 doet ruim 1 op 9 op LPG en waarschijnlijk 1 op 10 op benzine (nog te weinig gereden om te meten).quote:
Stadsverkeer met een 940.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo'n 940 automaat? Gecombineerd ongeveer 1 op 9,5. Stadsverkeer zuipt 'ie meer dan Hazes maar op de snelweg is het 1 op 11-12.
Het is niet mijn hond maar ik ken het baasje wel heel goedquote:Op zondag 15 mei 2011 02:12 schreef Bart-Willem het volgende:
740's zijn iets zuiniger dan 940's omdat ze wat lichter zijn.Mijn vriendin heeft een 740 met dezelfde motor en exact dezelfde automaatbak (ook AW71) en die van haar doet 1 op 11,nogwat zelfs.
Grappig dat je een basset-weblog hebt, zo'n hond heb ik vroeger ook gehad.Ook een bassethound trouwens maar daar herrinner ik me weinig van (was toen erg jong).
![]()
De Chinese Muur loopt tenminste niet weg als je 'm roeptquote:Op zondag 15 mei 2011 12:47 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja het zijn lieve beesten maar luisteren ho maar.Je kan net zo goed tegen de Chinese muur gaan praten, dat heeft net zoveel nut.
quote:Op zondag 15 mei 2011 13:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De Chinese Muur loopt tenminste niet weg als je 'm roept
Die skirt is vervelend, maar die deuk in het paneel is echt rottig zeg!!quote:Op maandag 16 mei 2011 15:54 schreef Luchtkoker het volgende:
Voor een ruime ¤1100 aan schade, is wel verzekeringswerk natuurlijk, maar fietsers worden kennelijk bijna altijd in het gelijk gesteld bij een crash met een auto. Ik heb wel een aardig 'solid case' gezien ik stil stond, maar indien ik niet in het gelijk wordt gesteld, bye bye no-claim.
Thanks but no thanks.quote:
Niet echt roekeloos?quote:Op maandag 16 mei 2011 16:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Het was niet echt 'roekeloos', het was dus een zichtloze hoek (het was van een zijstraat die lijnrecht op een hoofdstraat staat waar ik vandaan kwam en zij op reed, alleen wordt al je zicht ontnomen door een gebouw). Maar goed, wederom, ik stond stil en zij reed in op mij, dus ik ga er maar vanuit dat het wel goed zit..
Klote!quote:Op maandag 16 mei 2011 15:54 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik was trouwens aangereden door een fietser in m'n C30, ik stond stil bij een rottige hoek (waarvan ik wist dat ie rot was, daarom stond ik stil), wou er net uit rijden maar stond nog stil, kwam er ineens een fietser de hoek om, die mij te laat zag en nog probeerde uit te wijken maar vol op de zijkant knalde.
Trapper tegen de wielkast en nog het frame ervoor, resultaat...
[ afbeelding ]
Je ziet duidelijk het gat in de wielkast en dat witte wat je ernaast ziet is een dikke deuk dus. Er is echt een hap uit.Tevens zitten er nog een paar super dikke krassen in die je niet ziet op de foto.
Voor een ruime ¤1100 aan schade, is wel verzekeringswerk natuurlijk, maar fietsers worden kennelijk bijna altijd in het gelijk gesteld bij een crash met een auto. Ik heb wel een aardig 'solid case' gezien ik stil stond, maar indien ik niet in het gelijk wordt gesteld, bye bye no-claim.
Vanochtend naar de garage gebracht, heb nu een leen S60 uit begin 2010. Helaas nog het oude model dus, had wel in zo'n nieuwe S60 willen scheuren maar dat kan je ook eigenlijk niet verwachten van een leenauto van de garage. Het is wel een D5, 2.4L met turbo dus, en ik merk echt enorm het verschil ten opzichte van mijn eigen C30, ondanks dat die nog wel relatief krachtig is (2 liter motor, 145 PK). Die D5 trekt echt als een gek, vooral op lagere toeren ook, en dat mist mijn C30 heel erg. Op lage toeren heeft die weinig kracht, pas vanaf ~3000 (benzine dus) begint de echte power te komen.
nou gr
-edit ik ben een kloon (nieuwe account) van SinofEnvy trouwensAls iemand dus mijn naam in de OP wilt aanpassen, voel je vrij-
Karakteristiek van een diesel is, is dat er veel koppel onderin geleverd word. Zoek er maar eens wat gegevens bij.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:58 schreef Luchtkoker het volgende:
De turbo en grotere motorinhoud (vooral turbo) zullen ook wel wat bijdragen, gok ik.
Zoek een 940 automaat, met de airco moet je uitkijken. Die zal er heus wel inzitten maar bij dit budget het meestal niet meer doen. Reparatie is over het algemeen behoorlijk prijzig.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:29 schreef p0100 het volgende:
Deze zomervakantie ga ik met 2 vrienden een roadtrip maken van ongeveer 10.000 tot 12.000 km in 1,5 maand..
Hiervoor willen we een Volvo kopen met een budget van maximaal 1200 euro. Kan iemand ons adviseren welke Volvo we het beste kunnen kopen en waar we op moeten letten.
Voorwaarde is wel dat het een automaat moet zijn en er ook airco in moet zitten.
Alvast bedankt voor de tips!
Is dat niet te annuleren? Maak je nu waarschijnlijk iemand veel blijer meequote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:01 schreef Bart-Willem het volgende:
Had dat eerder gezegd: ik heb een 940 automaat met werkende airco te koop staan die ruim in je budget zou passen. Alleen die auto wordt morgen zeer waarschijnlijk opgehaald door een autobedrijf.
De mijne! Alleen heeft die geen automaat én geen airco.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:29 schreef p0100 het volgende:
Deze zomervakantie ga ik met 2 vrienden een roadtrip maken van ongeveer 10.000 tot 12.000 km in 1,5 maand..
Hiervoor willen we een Volvo kopen met een budget van maximaal 1200 euro. Kan iemand ons adviseren welke Volvo we het beste kunnen kopen en waar we op moeten letten.
Voorwaarde is wel dat het een automaat moet zijn en er ook airco in moet zitten.
Alvast bedankt voor de tips!
Als hij 'm morgenmiddag op kan komen halen dan kan dat wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:19 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Is dat niet te annuleren? Maak je nu waarschijnlijk iemand veel blijer mee
Daarom wilde ik ook een S40 phase 2quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:10 schreef IrishBastard het volgende:
De nieuwe grille is ten eerste geen gezicht zonder andere koplampen en knippers, dus dat wordt me veel te duur. Los daarvan vind ik dat je dan nog steeds iets mist, en dat zal waarschijnlijk de subtiel andere bumper zijn
Die bumper scheelt ook een hoop, ja. Misschien kijken of je ergens op een sloop ofzo iets leuks kan scoren?quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:10 schreef IrishBastard het volgende:
De nieuwe grille is ten eerste geen gezicht zonder andere koplampen en knippers, dus dat wordt me veel te duur. Los daarvan vind ik dat je dan nog steeds iets mist, en dat zal waarschijnlijk de subtiel andere bumper zijn
Die laatstequote:Op donderdag 19 mei 2011 10:13 schreef Mikkie het volgende:
Nou, dan weet je wat je te doen staat. Werken daarna je airbags ook weer volledig
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ltagigjqrgat
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ltfbcgekqgar
Of andere mooie, Phase III, maar wel een stukke duurder
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lyyuhp1bqzgn
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l4x2dp4jr1go
460 al geprobeerd?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:05 schreef p0100 het volgende:
Je heb het over 'zeer waarschijnlijk'. Er zit dus ook een kans in dat die niet verkocht wordt? Dan hou ik me aanbevolen, ik moet het wel even bespreken met andere.
Die tweede is gewoon een oud model hèquote:Op donderdag 19 mei 2011 10:13 schreef Mikkie het volgende:
Nou, dan weet je wat je te doen staat. Werken daarna je airbags ook weer volledig
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ltagigjqrgat
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ltfbcgekqgar
Of andere mooie, Phase III, maar wel een stukke duurder
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lyyuhp1bqzgn
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l4x2dp4jr1go
Die laatste is wel echt perfect qua kleur, interieur en motoriseringquote:Op zondag 22 mei 2011 22:54 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Die tweede is gewoon een oud model hèPhase 1 interieur, maar alleen nieuwe grille + koplampen en knippers
Die laatste heeft trouwens de leren wangen van de stoel al behoorlijk los zitten
Ik heb niet echt veel ervaring met de betrouwbaarheid van hedendaagse peugeots, en eigenlijk net zo min met die van moderne Volvo's. Als je terugkijkt is de Volvo absuloot in het voordeel, en wat Mikke al zei, blok kan het prima aan, maar de rest van de auto is ook 220k oud. Loop hem dus goed na.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik vind dit echt een mooie auto, mooier dan de gemiddelde bmw 3 of 5 serie. Ben wel 22 ;p maar goed, op zich valt de wegenbelasting wel mee, en zal het ook niet elke dag gaan gebruiken. Dus ook op de benzine bespaar ik geld. Kost relatief gezien niet veel, een peugeot 307 die ik eerst wilde kost even duur, in zijn totaliteit. Alleen over de onderhoud twijfel ik. Al is het over het algemeen
Verzekering zal ongeveer 70 euro per maand zijn, wegenbelasting 58 euro. Ik kan maximaal 250 euro per maand inclusief benzine missen. Met bijbaan en stufi.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:35 schreef Mikkie het volgende:
Mja, zo'n S60 is een mooi ding inderdaad. Heb er in het verleden ook naar gekeken maar ben uiteindelijk voor een BMW diesel gegaan.
Punt is wel dat je in zo'n S60 niet al te veel moet rijden. Het is een grote en zware auto, dus 1:10 à 1:11 zal ie wel doen (kan iets zuiniger met een voorzichtige rijstijl, maar niet veel). Dan wil je geen 30k per jaar rijden. En heel reëel gezien: voor 10k per jaar is 200 euro mrb per kwartaal ook wel weer veel. Maar daar krijg je wel weer luxe voor terug. Qua onderhoud geldt hetzelfde: rij je veel, dan kun je flink aan de beurt zijn. Rij je weinig, dan krijg je auto ook niet heel veel kans om te slijten
.
Vergis je ook niet in de verzekering trouwens. Nieuwwaarde, gewicht, pk's en je leeftijd zullen je geen heel lage premie opleveren. Al ligt het er natuurlijk wel aan of je WA, WA+ of All-risk neemt.
Dat kan er wel eens goed in hakken ja. Leuk natuurlijk, een grote auto, maar als je vaste lasten torenhoog zijn is de lol er snel af. Of je wil dat te gelde maken, gaat daarom meer rijden en dan kost het nóg meerquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:36 schreef JJH het volgende:
En had je al naar de verzekering gekeken? Ik geloof dat je nog steeds beschouwd word als beginnend bestuurder, en het is wel een auto met 170pk.
70,- is gewoon wa?quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Verzekering zal ongeveer 70 euro per maand zijn, wegenbelasting 58 euro. Ik kan maximaal 250 euro per maand inclusief benzine missen. Met bijbaan en stufi.
Dus ook nog niks geen schadevrije jaren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs nu 3 jaar. Alleen nooit de behoefte gehad om een auto te kopen. Als student is het ook niet nodig, veel zal ik er ook niet in rijden. Alleen de weekenden veelvuldig. Aan de andere kant, is dit wel een auto waar je graag in rond wilt rijden
.
WA+.quote:
Oei. Als ik dat zo lees, zou ik er niet zo snel aan beginnen denk ik. De helft van je budget gaat op aan vaste lasten. Reken een paar tientjes per maand voor onderhoud (beetje afhankelijk van hoeveel je rijdt). Dan hou je nog geld over voor een goede 40-50 liter benzine, bij de huidige prijzen. Dan houdt het bij 500km per maand wel op. Ben je van plan om veel meer te rijden, dan ga je het met dit budget niet redden.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Verzekering zal ongeveer 70 euro per maand zijn, wegenbelasting 58 euro. Ik kan maximaal 250 euro per maand inclusief benzine missen. Met bijbaan en stufi.
Op zich heb je gelijk, maar aan de andere kant is 500 kilometer per maand voor iemand die in Amsterdam woont, redelijk te doenquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Oei. Als ik dat zo lees, zou ik er niet zo snel aan beginnen denk ik. De helft van je budget gaat op aan vaste lasten. Reken een paar tientjes per maand voor onderhoud (beetje afhankelijk van hoeveel je rijdt). Dan hou je nog geld over voor een goede 40-50 liter benzine, bij de huidige prijzen. Dan houdt het bij 500km per maand wel op. Ben je van plan om veel meer te rijden, dan ga je het met dit budget niet redden.
Je betaalt gewoon voor het formaat auto.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:59 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk, maar aan de andere kant is 500 kilometer per maand voor iemand die in Amsterdam woont, redelijk te doen. Maar het is wel zonde, als je auto neemt waar je belasting en een verzekeringspremie voor betaalt, waarbij je niet extreem veel kilometers maakt. Maar ik vraag me af of deze kosten niet voor elke andere auto geldt. Ik betaal nu 50 euro op dit moment aan verzekeringskosten en 44 euro aan wegenbelasting in een benzine auto.
Dat is ook weer waar. Rijden in comfort en met plezier kost nou eenmaal geld. Ik had ook een oude Starlet of Almera diesel kunnen kopen om voor een appel en een ei rond te scheuren, maar ik heb gekozen voor wat meer aankleding. En het bijbehorende prijskaartjequote:Op woensdag 25 mei 2011 01:04 schreef JJH het volgende:
[..]
Je betaalt gewoon voor het formaat auto.
Als je goedkoop wil rijden moet je een cuore ofzo van 15 jaar oud voor 900 euri op de kop tikken.
En die afweging moet je inderdaad zelf maken.
En dat is bij mij hetzelfde.quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar. Rijden in comfort en met plezier kost nou eenmaal geld. Ik had ook een oude Starlet of Almera diesel kunnen kopen om voor een appel en een ei rond te scheuren, maar ik heb gekozen voor wat meer aankleding. En het bijbehorende prijskaartje.
Same, wat vind je trouwens van deze bmw.quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar. Rijden in comfort en met plezier kost nou eenmaal geld. Ik had ook een oude Starlet of Almera diesel kunnen kopen om voor een appel en een ei rond te scheuren, maar ik heb gekozen voor wat meer aankleding. En het bijbehorende prijskaartje.
Met die krassen?quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Same, wat vind je trouwens van deze bmw.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/7887659/fotos
Niet eens de omschrijving gelezenquote:
De tweede is van voor de facelift, als je een nieuwere kunt krijgen, doen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Niet eens de omschrijving gelezen. Zelfde type.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/7302210/fotos
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/7805528/fotos
Velen auto's ontlopen elkaar niet met 5 deurs. Omdat het gewicht aardig hoog ligt. Het komt dus echt op het verbruik van de auto te liggen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:26 schreef JJH het volgende:
[..]
De tweede is van voor de facelift, als je een nieuwere kunt krijgen, doen.
Maar die eerste is weer vrij basis, zwarte strips en handgrepen enzo...
Ik denk trouwens niet dat een S60 en een Dreier elkaar heel veel ontlopen qua vaste lasten, al is zo'n 316 natuurlijk wel minder krachtig dan die S60
En dat zal met zo'n ongeblazen vierpitter wel iets lager liggen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Velen auto's ontlopen elkaar niet met 5 deurs en midrange. Omdat het gewicht aardig hoog ligt. Het komt dus echt op het verbruik te liggen.
Ik zou eerst beide auto's willen zien en rijden. Ik ben absoluut fan van achterwielaandrijving, en dat voordeel heeft de Bimmer ten opzichte van de Volvo. De Volvo is daarnaast dikker uitgerustquote:Op woensdag 25 mei 2011 01:53 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zeg nu zelf de s60 geeft toch meer waar voor je geld ;p.
Heb je nog andere suggesties wat betreft merken?quote:Op woensdag 25 mei 2011 02:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik zou eerst beide auto's willen zien en rijden. Ik ben absoluut fan van achterwielaandrijving, en dat voordeel heeft de Bimmer ten opzichte van de Volvo. De Volvo is daarnaast dikker uitgerust
(leer etc) en heeft meer vermogen, een 316 heeft net aan 100pk. Ik heb het niet vergeleken, maar ik denk dat de Volvo duurder is in de verzekering, en de wegenbelasting zal elkaar weinig ontlopen.
Kortom, ik zou ze beiden willen rijden, en ik denk dat ik op basis van de uitrusting en het blok voor de Volvo zou gaan.
quote:
Voor de A3 geld hetzelfde, en met wat ik net zei bedoelde ik dit type A4.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:38 schreef Mikkie het volgende:
Ik kan de linkjes nu niet openen (autotrack ligt plat), maar als je een afweging maakt, denk ik dat de S60 je meer luxe en power biedt dan een 316 of een 318. En inderdaad, die scoren ook niet beter dan 1:11, tenzij je heel erg je best doet. Mrb ligt wel een klasse lager.
Een Audi A4 is mooi, maar zorg wel dat je een model van na 2001 hebt, die van daarvoor is wat belegen en daar zie je de leeftijd aan af. Of een Alfa 156 misschien?
Voor dat geld mag je mijn 318i ook overnemen. Meer vermogen, wel iets ouder (98) maar zonder grove krassen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Same, wat vind je trouwens van deze bmw.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/7887659/fotos
Laplandersquote:
Ideale reisauto?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:38 schreef MaGNeT het volgende:
Met de Volvo overigens een leuke vakantie naar Tsjechië gehad
Over de Autobahn met 160-165 is een leuke ervaring, vooral als je dan nog links ingehaald wordt alsof je stilstaat
Harder dan 180 een heuvel af wilde hij niet volgens de GPS (195 op de teller).
170 was de topsnelheid op zowel benzine als LPG als het landschap vlak was...
Oh ja, foto's van de vakantie! De baksteen staat er ook een paar keer op
https://picasaweb.google.(...)ingBrizaChebBohemen#
Bijna wel, een station zou net iets handiger zijn.quote:
Bweh ik neem wel wat meer als één pauze op zo'n ritquote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bijna wel, een station zou net iets handiger zijn.
Maar het ritje van Cheb naar Leiden met maar 1 pauze ging prima
Lichamelijk helemaal niet moe, alleen het hoofd was wat vermoeid vanwege het opletten op de Autobahn en de files in de regen in Nederland...
Fan van rwd met 100 pk. Een Focus rijdt beter en geeft meer lol dan een 316i.quote:Op woensdag 25 mei 2011 02:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik zou eerst beide auto's willen zien en rijden. Ik ben absoluut fan van achterwielaandrijving, en dat voordeel heeft de Bimmer ten opzichte van de Volvo. De Volvo is daarnaast dikker uitgerust
(leer etc) en heeft meer vermogen, een 316 heeft net aan 100pk. Ik heb het niet vergeleken, maar ik denk dat de Volvo duurder is in de verzekering, en de wegenbelasting zal elkaar weinig ontlopen.
Kortom, ik zou ze beiden willen rijden, en ik denk dat ik op basis van de uitrusting en het blok voor de Volvo zou gaan.
Rwd is ook veel rustiger in het stuur doordat de voorwielen maar één ding hoeven te doen. Configuratie is gewoon beter.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:14 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Fan van rwd met 100 pk. Een Focus rijdt beter en geeft meer lol dan een 316i.
RWD is rustiger in het stuur, maar zeg niet dat je een 316i koopt omdat het geweldig rijdt. Een Focus neemt veel beter klavers. Spelen in de winter is leuk, natuurlijk maar daar is rwd niet voor gebouwd. Je hebt ook veel ellende met rwd in de winter.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:38 schreef JJH het volgende:
[..]
Rwd is ook veel rustiger in het stuur doordat de voorwielen maar één ding hoeven te doen. Configuratie is gewoon beter.
En ik heb met mijn Volvo afgelopen winter meer lol gehad dan drie focus eigenaren bij elkaar.
Nou. Een vriend van mij heeft een 318. En ik vind je een heel knappe jongen als je die kunt volgen op een klaverblad. (M onderstelletje, 235 voor, 245 achter, dat wel)quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:41 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
RWD is rustiger in het stuur, maar zeg niet dat je een 316i koopt omdat het geweldig rijdt. Een Focus neemt veel beter klavers. Spelen in de winter is leuk, natuurlijk maar daar is rwd niet voor gebouwd. Je hebt ook veel ellende met rwd in de winter.
Dat die 318 hard kan geloof ik graag. Maar je hebt het nu al over een M-onderstel en brede banden. Een E46 in standaard trim is geen bijzonder scherp sturende auto en zeker niet strak geveerd. Een Focus heeft een heel goed onderstel inderdaad. Dat je een Focus beter kunt vergelijken met een 1-serie doet er niet toe. Het ging over een instapper E46 uit de beginjaren. Toen was de Focus ook net op de markt, vandaar de vergelijking.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:46 schreef JJH het volgende:
[..]
Nou. Een vriend van mij heeft een 318. En ik vind je een heel knappe jongen als je die kunt volgen op een klaverblad. (M onderstelletje, 235 voor, 245 achter, dat wel)
En ga nou niet lopen verkondigen dat een focus een beter onderstel heeft. Het is zeker goed. Maar de BMW staat een klasse hoger als merk zijnde, en de als je naar nieuwprijzen gaat kijken kun je een Focus beter vergelijken met een 1 serie.
Pics van je 900quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:17 schreef r8v2 het volgende:
945-eigenaar meldt.
Er zijn gewoon geen betere Volvo's and therefore, auto's.
Komen nog wel. Ding is vooral vies na 4 dagen Ardennen-cruisenquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Pics van je 900.. Ik vind ze echt awesome
Ze mogen vies zijn.. Werkpaardenquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:56 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Komen nog wel. Ding is vooral vies na 4 dagen Ardennen-cruisen.
Daar zijn ze voorquote:
Kan het kloppen dat ik op je foto's een bekende AX en Daf zie?quote:
Dat is zeer goed mogelijkquote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kan het kloppen dat ik op je foto's een bekende AX en Daf zie?
Heb je toevallig een link naar marktplaats oid?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:32 schreef Bart-Willem het volgende:
M'n broer heeft zijn 850 T-5 sedan te koop staan. Dat is echt een goede wagen.Ondanks dat 'ie er maar max 4k-5k per jaar mee rijdt (hij woont naast zijn werk) is er op onderhoud nooit bezuinigd (elk jaar gewoon een grote beurt etc incl oliewissel etc). Ding is full option, dus met leer, airco en schuifdak.
En een vrij zeldzaam kleurtje (dat middengroen/zeegroen-achtige).
En tis geen afgeragd ding!
Van Orsouwquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:35 schreef Bart-Willem het volgende:
Welke gasinbouwer heb je gesproken dan?Normaal zou ik zeggen: maak je CIS-klep eens schoon, daar krijg je dit soort problemen ook van. Maar ik weet niet hoe 't precies zit met je verdamper (of je rechtstreeks nu inspuit of hoe, want normaal gesproken is G3 ingespoten en dus niet met verdamper). Ik denk dat je 't eerder in de verdamper moet zoeken dan in een CIS-klep of LMM of wat dan ook.
Er staat al 426.000km op de tellerquote:Op donderdag 16 juni 2011 15:13 schreef Bart-Willem het volgende:
Hmm dat wordt ook regelmatig gedaan: als een 940 op gas niet door de APK komt omdat 't CO te hoog is slaat men een gaatje bij de verdamper. Als er dus al een gat zit, dan kan je gerust "not amused" zijn.En hoezo gereviseerd? Ik heb die dingen met 7 ton gezien zonder ook maar 1 nieuwe koppakking of iets.
Pa weet dat welquote:Op donderdag 16 juni 2011 17:19 schreef Bart-Willem het volgende:
Wel raar dat 't gereviseerd is dan.Het is niet een nep-revisie? Sommige mensen vinden een oliewissel en de injectors ultrasoon reinigen of een nieuwe koppakking al de stempel "revisie" waard.
DOP? Dark Olive Pearl? Dat zie je best vaak. Laserblue ofzo, dat is een minder voorkomend kleurtje. Blackstone (BS) trouwens ook.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:32 schreef Bart-Willem het volgende:En een vrij zeldzaam kleurtje (dat middengroen/zeegroen-achtige).
Vooralsnog lijkt het verholpen. Krijg ook weer de bekende stotter bij gas los (net zoals bij mijn 244quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:43 schreef Bart-Willem het volgende:
Goed zo, en nu dat vage probleem oplossen.
Maar Laserblue is wel vet! Maar jij deed dus een mooie BS. Is ook wel stoer en iets minder opvallend, leuk bij het stoplicht. Net als DOP trouwens. Ben alleen erg benieuwd welke kleur die T5 dan heeft. Toevallig fotos?quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:33 schreef Bart-Willem het volgende:
Nee DOP is erg standaard. Zelfs zo standaard dat ik bij m'n zoektocht destijds naar een T5R links liet liggen en uiteindelijk een zwarte kocht (de bekende 019).De kleur van die T5 van m'n broer is turqoise. Laserblue zit weer alleen op de S/V70 R.
Goedkoop? Betrouwbaar?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:10 schreef PICHT het volgende:
Wat is de deal met al die ouwe 244's hier in Maleisië eigelijk? Ik zie er namelijk best veel rijden.
Betrouwbaar zeker, goedkoop geen idee. In dat opzicht zouden al die Protons die hier rijden voor een habbekrats te koop zijn. Wat een grafbakken.quote:
Als het een stationwagon was dan had ik hem zo gekocht, maar helaas.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:37 schreef Bart-Willem het volgende:
Euh het ding zou op internet staan, maar ik heb geen idee waar.Ik zal 'm eens vragen waar 'ie dat ding online verstopt heeft.
Edit: http://www.tweedehands.nl(...)rg&pcpl=&pc_id=&afd= dat is 'm.
http://www.tweedehands.nl(...)rg&pcpl=&pc_id=&afd= <- Daar staan de foto's en zie je de kleur.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar Laserblue is wel vet! Maar jij deed dus een mooie BS. Is ook wel stoer en iets minder opvallend, leuk bij het stoplicht. Net als DOP trouwens. Ben alleen erg benieuwd welke kleur die T5 dan heeft. Toevallig fotos?
Een 300 met een echt kontje, typisch. Echt zo weinig hatchbacks hier, heulemaal voor deze markt dus. Ik zal m'n ogen eens openhouden en hopen dat ik een leuke 300 kan spottenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:51 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
http://www.tweedehands.nl(...)rg&pcpl=&pc_id=&afd= <- Daar staan de foto's en zie je de kleur.
@ Maleisië: Volvo had daar kennelijk een fabriekje om met overstock-onderdeeltjes complete auto's te bouwen. Zo werd de 360 daar ook gemaakt.Eigenlijk is het een soort dumpplaats-fabriek dus.
[ afbeelding ]
Ziehier de Maleisische 360 uit Kuala Lumpur.
Reed laatst langs zo'n autosloop en zag nog wel een carrosserie liggen, paar ringgits en hij is de jouwequote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:04 schreef r8v2 het volgende:
Als je een goedkope 240 tegenkomt neem hem ff mee.
Wat hebben we eraan?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:04 schreef r8v2 het volgende:
Als je een goedkope 240 tegenkomt neem hem ff mee.
Onderdelenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:59 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Wat hebben we eraan?Die meuk is daar rechtsgestuurd toch?
De echte doe het zelfert...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:59 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Wat hebben we eraan?Die meuk is daar rechtsgestuurd toch?
Nou, ik durf liever met zo'n auto op vakantie te gaan dan met de Lagunaquote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:44 schreef IrishBastard het volgende:
Ziet er netjes uit, alleen het interieur is wat gedateerd naar mijn mening. Hij kost dan ook weer niet zo veel
Ik vind het overigens wel een gok, met een auto die je een week hebt op vakantie gaan
Je kan nog overwegen er een ANWB/Dekra-keuring tegenaan te gooien.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:34 schreef cosmick het volgende:
[..]
Nou, ik durf liever met zo'n auto op vakantie te gaan dan met de Laguna.
Je hebt gelijk overigens, zie ik nergens ' dealeronderhouden' (vast ergens anders gelezen in mijn internetzoektocht). Ben er net geweest; boekjes zitten er wel bij. Distrtibutieriem is bij 220 vervangen. Verder wat krasjes hier en daar (vind ik niet zo erg). Banden komen er aan. Versnellingsbak is volgens verkoper nog prima.
Eerst nog even naar wat V70's kijken zo. Als dat niets is toch ff proefrit met de S60 maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |