 
		 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			ja, ik ben lid van een vereniging maar die richt zich specifiek op een serie: de 300. is er niet eentje die zich vooral met jouw serie (en wat andere oudere modellen) bezig houdt dan een algemene? of een forum ofzo waar ze je meer kunnen vertellen over prijzen en goede plekken om onderdelen te halen?quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:50 schreef scarback het volgende:
@powerflux
Ik zit in hetzelfde schuitje als skukasaur. Ik kan wel dingen, maar niet alles. Ben jij lid bij één of andere vereniging? Ik zit zelf te denken over de Volvo Klassiekers Verenging (volvokv.nl) maar ik vind het nou ook weer niet zó goedkoop. Heb jij met deze of een andere ervaring?
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
  .
. 
											 
			 
			
			
			 op LPG G3, morgen gaat de 440 weg.
 op LPG G3, morgen gaat de 440 weg. Alleen dr zit een kras op de motorkap, en een bart in de zijspiegel, en nog wat kleine piepjes en kraakjes.
 Alleen dr zit een kras op de motorkap, en een bart in de zijspiegel, en nog wat kleine piepjes en kraakjes. 
			 
			
			
			 Wel een erg leuk ding verder!
 Wel een erg leuk ding verder! 
 
											 
			 
			
			
			 .
.
											 
			 
			
			
			Was wel de bedoeling dat ik er een zwarte blokjesgrille in zou zetten, ik heb alleen nog geen tijd gehad sinds de koop.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:34 schreef IrishBastard het volgende:
Ziet er goed uitVind alleen de grille iets minder
 
			 
			
			
			Het is een Phase II hèquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:47 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind de zwarte grille niet misstaan, al zou ik er eerder de ruitjesgrille in zetten, die is mooier vind ik.
Die Phase II-koplampen zijn wel weer mooi.
 
											 
			 
			
			
			Zal kijken of ik er eentje voor je kan vindenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 07:26 schreef Hyman het volgende:
[..]
Was wel de bedoeling dat ik er een zwarte blokjesgrille in zou zetten, ik heb alleen nog geen tijd gehad sinds de koop.
 
											 
			 
			
			
			Ik bedoel het model van 2002 en later. Daar kwam ook standaard de vakjesgrille in, net als aangepaste koplampen. Die combi doet het model echt heel veel goed, maakt het een stuk minder belegen vind ik. See the difference:quote:
 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Tijdje niet op FOK! geweest, dus een late reactie van mijn kant. Mooie auto zeg! En dat S40's piepen en kraken is volgens mij standaard. Heb er in een paar proefgereden toen ik op zoek was naar een opvolger voor mijn S80 en allemaal deden ze het.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:23 schreef Hyman het volgende:
Nieuwe volvo, dit keer een S40op LPG G3, morgen gaat de 440 weg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke bakAlleen dr zit een kras op de motorkap, en een bart in de zijspiegel, en nog wat kleine piepjes en kraakjes.
En er zit een storing in de boordcomputer, wanneer je em reset heeft ie nergens last van, totdat je LPG tank leeg is, dan geeft ie het Check engine tekentje
 
			 
			
			
			Mwah, die piepjes zijn nu zo goed als weg ,alleen nog een rammel/geboenk als ik over een keienweggetje rij oid.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:23 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Tijdje niet op FOK! geweest, dus een late reactie van mijn kant. Mooie auto zeg! En dat S40's piepen en kraken is volgens mij standaard. Heb er in een paar proefgereden toen ik op zoek was naar een opvolger voor mijn S80 en allemaal deden ze het.
Heb trouwens ook een opvolger gevonden voor de S80 in een s60 2.4T uit 2001. Bomvol. Onder meer koplampwissers, ECC, elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie, zwart leer, RTI, elektrisch inklapbare spiegels, parkeersensoren.
 
			 
			
			
			Wat heb je er aan gedaan dan? Ik denk dat bij mij de achterste stabilisatorstangetjes aan de beurt zijn namelijk. Gelukkig zijn die maar 35 euro per stuk ofzoquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:37 schreef Hyman het volgende:
[..]
Mwah, die piepjes zijn nu zo goed als weg ,alleen nog een rammel/geboenk als ik over een keienweggetje rij oid.
 
											 
			 
			
			
			Ermee rijdenquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:41 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat heb je er aan gedaan dan? Ik denk dat bij mij de achterste stabilisatorstangetjes aan de beurt zijn namelijk. Gelukkig zijn die maar 35 euro per stuk ofzo
 Ding stond namelijk een tijdje te koop.
 Ding stond namelijk een tijdje te koop.
											 
			 
			
			
			 Gewoon aanmelden op volvo40forum.nl, daar komen regelmatig groupbuys voorbij
 Gewoon aanmelden op volvo40forum.nl, daar komen regelmatig groupbuys voorbij  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			Volgens mij is dat clubfora eigen, want op Bimmerportal is het ook al zo. Als je je niet voorstelt is de hut te klein. En als je zegt dat je wel eens te hard rijdt, word je bijkans meteen gelyncht.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:57 schreef IrishBastard het volgende:
Er is volgens mij net een grille sessie geweest, maar je kunt er altijd een opzetten. Ze zijn wel vrij nazi met voorstellen e.d., dus dat dien je wel even te doen
Sfeer op het forum is ook niet super, beetje 'ons kent ons' en weinig postwerk. Desalniettemin wel een goede bron van informatie en koopjes
 
											 
			 
			
			
			AX club precies hetzelfde. In de topics van "vaste klanten" is veel meer activiteit dan die van nieuwkomers of mensen die niet elke dag er zitten te kijken. Zoekt één van die vasten iets gaat het een stuk makkelijker dan als ik iets zoekquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat clubfora eigen, want op Bimmerportal is het ook al zo. Als je je niet voorstelt is de hut te klein. En als je zegt dat je wel eens te hard rijdt, word je bijkans meteen gelyncht.
 
											 
			 
			
			
			Dat zou ik dan weer niet verwachten bij BMW rijdersquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En als je zegt dat je wel eens te hard rijdt, word je bijkans meteen gelyncht.

 
											 
			 
			
			
			Hilarisch gewoon. Zeg dat je wel eens te snel rijdt en dat matrixborden in NL en DE er vaak voor de sier staan, maar dat je makkelijk sneller kan rijden... je wordt bijna verketterd, kan ik je zeggenquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:11 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer niet verwachten bij BMW rijders
Overigens is volvo40forum gewoon doods, in mijn ogen
 .
.
											 
			 
			
			
			Wat nou als je standaard 20 km/h te hard rijdt op de snelweg, komen ze dan met hooivorken en brandende fakkels naar je toe?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hilarisch gewoon. Zeg dat je wel eens te snel rijdt en dat matrixborden in NL en DE er vaak voor de sier staan, maar dat je makkelijk sneller kan rijden... je wordt bijna verketterd, kan ik je zeggen.
 
			 
			
			
			 kan ik ze beter voor 120 bij de dealer halen. Dan heb ik ze wss nog sneller ook.
 kan ik ze beter voor 120 bij de dealer halen. Dan heb ik ze wss nog sneller ook.
											 
			 
			
			
			Daar lijkt het wel op, jaquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:19 schreef Hyman het volgende:
[..]
Wat nou als je standaard 20 km/h te hard rijdt op de snelweg, komen ze dan met hooivorken en brandende fakkels naar je toe?
 . Misschien moet ik ze binnenkort eens flink over de pis helpen als we een dagje naar de Ring gaan, kijken of ik ergens met 200 door een 120-stuk kan knallen
. Misschien moet ik ze binnenkort eens flink over de pis helpen als we een dagje naar de Ring gaan, kijken of ik ergens met 200 door een 120-stuk kan knallen  .
.
 . En als je de paar zuurpruimen er tussenuit vist, is er niks aan de hand.
. En als je de paar zuurpruimen er tussenuit vist, is er niks aan de hand.En dan ziet je kar er sneller mooi uitquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:20 schreef Hyman het volgende:
Hmm, richtprijzen van die blokjesgrilles zijn 108 eurokan ik ze beter voor 120 bij de dealer halen. Dan heb ik ze wss nog sneller ook.
 .
.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Bij mij ongeveer net zo. Eindstukje en even de uitlaate vlak voor de laatste demper dichtsmeren.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:42 schreef Bart-Willem het volgende:
Zal wellicht iets zoals een lambda sonde kunnen zijn.Wel een erg leuk ding verder!
De 940 heeft een nieuwe APK! Het enige wat hoefde gebeuren was een nieuw beugeltje voor de uitlaat en that's it.



 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 achja. zal met wat afstellen wel te herstellen zijn
 achja. zal met wat afstellen wel te herstellen zijn   
											 
			 
			
			
			 ) dan moet je ook aan de portemonnee denken
) dan moet je ook aan de portemonnee denken  .
.
											 
			 
			
			
			Tuurlijk een prima auto. Ruimte is voldoende, sterker nog, de kofferbak van een S40 is groter dan bij een S60quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:05 schreef Mikkie het volgende:
Zo'n S40 is ook een prima auto toch, PeeJay? De S60 ziet er wel erg gelikt uit natuurlijk, maar als je de ruimte niet nodig hebt (en dat denk ik niet, anders ging je wel voor een V60) dan moet je ook aan de portemonnee denken
.

 
											 
			 
			
			
			 zal wel een eurootje of 1000 worden totaal.
 zal wel een eurootje of 1000 worden totaal.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Jaquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:00 schreef Bart-Willem het volgende:
Brr Pierburg.B230K zeker met automatische choke?
 Maar loopt prima nu
 Maar loopt prima nu 

 
			 
			
			
			 
 
 
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Filtertje heb ik liggen en vervang ik sowieso nog even voor de vakantiequote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:52 schreef Bart-Willem het volgende:
Gewoon brandstof-filtertje die je in de slang monteert gebruiken, oude benzine op rijden en vervolgens gewoon nieuwe benzine erin + nieuw filtertje (die dingen zijn een paar euro namelijk). In principe maakt oude benzine niet heel veel uit (tenzij het echt jaren oud is en je bezinksel hebt in de tank).
Het jammere is dat de revisiesetjes voor Pierburg-carbs ook haast niet meer te krijgen zijn. In ieder geval niet meer via Scandcar/Nordicar/etc. Wellicht wel via Skandix ofzo?
Laatst heb ik met een 740 met B230A gereden (Stromberg-carb), en dat is de enige 740 met handmatige choke. Dat is dan nét-niet zeg maar.
Trouwens, niemand geïnteresseerd in een 940 automaat voor weinig? Zie m'n andere topic.


| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |