ja, ik ben lid van een vereniging maar die richt zich specifiek op een serie: de 300. is er niet eentje die zich vooral met jouw serie (en wat andere oudere modellen) bezig houdt dan een algemene? of een forum ofzo waar ze je meer kunnen vertellen over prijzen en goede plekken om onderdelen te halen?quote:Op vrijdag 15 april 2011 19:50 schreef scarback het volgende:
@powerflux
Ik zit in hetzelfde schuitje als skukasaur. Ik kan wel dingen, maar niet alles. Ben jij lid bij één of andere vereniging? Ik zit zelf te denken over de Volvo Klassiekers Verenging (volvokv.nl) maar ik vind het nou ook weer niet zó goedkoop. Heb jij met deze of een andere ervaring?
Was wel de bedoeling dat ik er een zwarte blokjesgrille in zou zetten, ik heb alleen nog geen tijd gehad sinds de koop.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:34 schreef IrishBastard het volgende:
Ziet er goed uitVind alleen de grille iets minder
Het is een Phase II hèquote:Op dinsdag 3 mei 2011 00:47 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind de zwarte grille niet misstaan, al zou ik er eerder de ruitjesgrille in zetten, die is mooier vind ik.
Die Phase II-koplampen zijn wel weer mooi.
Zal kijken of ik er eentje voor je kan vindenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 07:26 schreef Hyman het volgende:
[..]
Was wel de bedoeling dat ik er een zwarte blokjesgrille in zou zetten, ik heb alleen nog geen tijd gehad sinds de koop.
Ik bedoel het model van 2002 en later. Daar kwam ook standaard de vakjesgrille in, net als aangepaste koplampen. Die combi doet het model echt heel veel goed, maakt het een stuk minder belegen vind ik. See the difference:quote:
Tijdje niet op FOK! geweest, dus een late reactie van mijn kant. Mooie auto zeg! En dat S40's piepen en kraken is volgens mij standaard. Heb er in een paar proefgereden toen ik op zoek was naar een opvolger voor mijn S80 en allemaal deden ze het.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:23 schreef Hyman het volgende:
Nieuwe volvo, dit keer een S40op LPG G3, morgen gaat de 440 weg.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke bakAlleen dr zit een kras op de motorkap, en een bart in de zijspiegel, en nog wat kleine piepjes en kraakjes.
En er zit een storing in de boordcomputer, wanneer je em reset heeft ie nergens last van, totdat je LPG tank leeg is, dan geeft ie het Check engine tekentje
Mwah, die piepjes zijn nu zo goed als weg ,alleen nog een rammel/geboenk als ik over een keienweggetje rij oid.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:23 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Tijdje niet op FOK! geweest, dus een late reactie van mijn kant. Mooie auto zeg! En dat S40's piepen en kraken is volgens mij standaard. Heb er in een paar proefgereden toen ik op zoek was naar een opvolger voor mijn S80 en allemaal deden ze het.
Heb trouwens ook een opvolger gevonden voor de S80 in een s60 2.4T uit 2001. Bomvol. Onder meer koplampwissers, ECC, elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie, zwart leer, RTI, elektrisch inklapbare spiegels, parkeersensoren.
Wat heb je er aan gedaan dan? Ik denk dat bij mij de achterste stabilisatorstangetjes aan de beurt zijn namelijk. Gelukkig zijn die maar 35 euro per stuk ofzoquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:37 schreef Hyman het volgende:
[..]
Mwah, die piepjes zijn nu zo goed als weg ,alleen nog een rammel/geboenk als ik over een keienweggetje rij oid.
Ermee rijdenquote:Op woensdag 11 mei 2011 19:41 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat heb je er aan gedaan dan? Ik denk dat bij mij de achterste stabilisatorstangetjes aan de beurt zijn namelijk. Gelukkig zijn die maar 35 euro per stuk ofzo
Volgens mij is dat clubfora eigen, want op Bimmerportal is het ook al zo. Als je je niet voorstelt is de hut te klein. En als je zegt dat je wel eens te hard rijdt, word je bijkans meteen gelyncht.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:57 schreef IrishBastard het volgende:
Er is volgens mij net een grille sessie geweest, maar je kunt er altijd een opzetten. Ze zijn wel vrij nazi met voorstellen e.d., dus dat dien je wel even te doen
Sfeer op het forum is ook niet super, beetje 'ons kent ons' en weinig postwerk. Desalniettemin wel een goede bron van informatie en koopjes
AX club precies hetzelfde. In de topics van "vaste klanten" is veel meer activiteit dan die van nieuwkomers of mensen die niet elke dag er zitten te kijken. Zoekt één van die vasten iets gaat het een stuk makkelijker dan als ik iets zoekquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat clubfora eigen, want op Bimmerportal is het ook al zo. Als je je niet voorstelt is de hut te klein. En als je zegt dat je wel eens te hard rijdt, word je bijkans meteen gelyncht.
Dat zou ik dan weer niet verwachten bij BMW rijdersquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En als je zegt dat je wel eens te hard rijdt, word je bijkans meteen gelyncht.
Hilarisch gewoon. Zeg dat je wel eens te snel rijdt en dat matrixborden in NL en DE er vaak voor de sier staan, maar dat je makkelijk sneller kan rijden... je wordt bijna verketterd, kan ik je zeggenquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:11 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat zou ik dan weer niet verwachten bij BMW rijders
Overigens is volvo40forum gewoon doods, in mijn ogen
Wat nou als je standaard 20 km/h te hard rijdt op de snelweg, komen ze dan met hooivorken en brandende fakkels naar je toe?quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hilarisch gewoon. Zeg dat je wel eens te snel rijdt en dat matrixborden in NL en DE er vaak voor de sier staan, maar dat je makkelijk sneller kan rijden... je wordt bijna verketterd, kan ik je zeggen.
Daar lijkt het wel op, jaquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:19 schreef Hyman het volgende:
[..]
Wat nou als je standaard 20 km/h te hard rijdt op de snelweg, komen ze dan met hooivorken en brandende fakkels naar je toe?
En dan ziet je kar er sneller mooi uitquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:20 schreef Hyman het volgende:
Hmm, richtprijzen van die blokjesgrilles zijn 108 eurokan ik ze beter voor 120 bij de dealer halen. Dan heb ik ze wss nog sneller ook.
Bij mij ongeveer net zo. Eindstukje en even de uitlaate vlak voor de laatste demper dichtsmeren.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:42 schreef Bart-Willem het volgende:
Zal wellicht iets zoals een lambda sonde kunnen zijn.Wel een erg leuk ding verder!
De 940 heeft een nieuwe APK! Het enige wat hoefde gebeuren was een nieuw beugeltje voor de uitlaat en that's it.
Tuurlijk een prima auto. Ruimte is voldoende, sterker nog, de kofferbak van een S40 is groter dan bij een S60quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:05 schreef Mikkie het volgende:
Zo'n S40 is ook een prima auto toch, PeeJay? De S60 ziet er wel erg gelikt uit natuurlijk, maar als je de ruimte niet nodig hebt (en dat denk ik niet, anders ging je wel voor een V60) dan moet je ook aan de portemonnee denken
.
Jaquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:00 schreef Bart-Willem het volgende:
Brr Pierburg.B230K zeker met automatische choke?
Filtertje heb ik liggen en vervang ik sowieso nog even voor de vakantiequote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:52 schreef Bart-Willem het volgende:
Gewoon brandstof-filtertje die je in de slang monteert gebruiken, oude benzine op rijden en vervolgens gewoon nieuwe benzine erin + nieuw filtertje (die dingen zijn een paar euro namelijk). In principe maakt oude benzine niet heel veel uit (tenzij het echt jaren oud is en je bezinksel hebt in de tank).
Het jammere is dat de revisiesetjes voor Pierburg-carbs ook haast niet meer te krijgen zijn. In ieder geval niet meer via Scandcar/Nordicar/etc. Wellicht wel via Skandix ofzo?![]()
Laatst heb ik met een 740 met B230A gereden (Stromberg-carb), en dat is de enige 740 met handmatige choke. Dat is dan nét-niet zeg maar.
Trouwens, niemand geïnteresseerd in een 940 automaat voor weinig? Zie m'n andere topic.![]()
M'n 740 doet ruim 1 op 9 op LPG en waarschijnlijk 1 op 10 op benzine (nog te weinig gereden om te meten).quote:
Stadsverkeer met een 940.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:16 schreef Bart-Willem het volgende:
Zo'n 940 automaat? Gecombineerd ongeveer 1 op 9,5. Stadsverkeer zuipt 'ie meer dan Hazes maar op de snelweg is het 1 op 11-12.
Het is niet mijn hond maar ik ken het baasje wel heel goedquote:Op zondag 15 mei 2011 02:12 schreef Bart-Willem het volgende:
740's zijn iets zuiniger dan 940's omdat ze wat lichter zijn.Mijn vriendin heeft een 740 met dezelfde motor en exact dezelfde automaatbak (ook AW71) en die van haar doet 1 op 11,nogwat zelfs.
Grappig dat je een basset-weblog hebt, zo'n hond heb ik vroeger ook gehad.Ook een bassethound trouwens maar daar herrinner ik me weinig van (was toen erg jong).
![]()
De Chinese Muur loopt tenminste niet weg als je 'm roeptquote:Op zondag 15 mei 2011 12:47 schreef Bart-Willem het volgende:
Ja het zijn lieve beesten maar luisteren ho maar.Je kan net zo goed tegen de Chinese muur gaan praten, dat heeft net zoveel nut.
quote:Op zondag 15 mei 2011 13:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De Chinese Muur loopt tenminste niet weg als je 'm roept
Die skirt is vervelend, maar die deuk in het paneel is echt rottig zeg!!quote:Op maandag 16 mei 2011 15:54 schreef Luchtkoker het volgende:
Voor een ruime ¤1100 aan schade, is wel verzekeringswerk natuurlijk, maar fietsers worden kennelijk bijna altijd in het gelijk gesteld bij een crash met een auto. Ik heb wel een aardig 'solid case' gezien ik stil stond, maar indien ik niet in het gelijk wordt gesteld, bye bye no-claim.
Thanks but no thanks.quote:
Niet echt roekeloos?quote:Op maandag 16 mei 2011 16:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Het was niet echt 'roekeloos', het was dus een zichtloze hoek (het was van een zijstraat die lijnrecht op een hoofdstraat staat waar ik vandaan kwam en zij op reed, alleen wordt al je zicht ontnomen door een gebouw). Maar goed, wederom, ik stond stil en zij reed in op mij, dus ik ga er maar vanuit dat het wel goed zit..
Klote!quote:Op maandag 16 mei 2011 15:54 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik was trouwens aangereden door een fietser in m'n C30, ik stond stil bij een rottige hoek (waarvan ik wist dat ie rot was, daarom stond ik stil), wou er net uit rijden maar stond nog stil, kwam er ineens een fietser de hoek om, die mij te laat zag en nog probeerde uit te wijken maar vol op de zijkant knalde.
Trapper tegen de wielkast en nog het frame ervoor, resultaat...
[ afbeelding ]
Je ziet duidelijk het gat in de wielkast en dat witte wat je ernaast ziet is een dikke deuk dus. Er is echt een hap uit.Tevens zitten er nog een paar super dikke krassen in die je niet ziet op de foto.
Voor een ruime ¤1100 aan schade, is wel verzekeringswerk natuurlijk, maar fietsers worden kennelijk bijna altijd in het gelijk gesteld bij een crash met een auto. Ik heb wel een aardig 'solid case' gezien ik stil stond, maar indien ik niet in het gelijk wordt gesteld, bye bye no-claim.
Vanochtend naar de garage gebracht, heb nu een leen S60 uit begin 2010. Helaas nog het oude model dus, had wel in zo'n nieuwe S60 willen scheuren maar dat kan je ook eigenlijk niet verwachten van een leenauto van de garage. Het is wel een D5, 2.4L met turbo dus, en ik merk echt enorm het verschil ten opzichte van mijn eigen C30, ondanks dat die nog wel relatief krachtig is (2 liter motor, 145 PK). Die D5 trekt echt als een gek, vooral op lagere toeren ook, en dat mist mijn C30 heel erg. Op lage toeren heeft die weinig kracht, pas vanaf ~3000 (benzine dus) begint de echte power te komen.
nou gr
-edit ik ben een kloon (nieuwe account) van SinofEnvy trouwensAls iemand dus mijn naam in de OP wilt aanpassen, voel je vrij-
Karakteristiek van een diesel is, is dat er veel koppel onderin geleverd word. Zoek er maar eens wat gegevens bij.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:58 schreef Luchtkoker het volgende:
De turbo en grotere motorinhoud (vooral turbo) zullen ook wel wat bijdragen, gok ik.
Zoek een 940 automaat, met de airco moet je uitkijken. Die zal er heus wel inzitten maar bij dit budget het meestal niet meer doen. Reparatie is over het algemeen behoorlijk prijzig.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:29 schreef p0100 het volgende:
Deze zomervakantie ga ik met 2 vrienden een roadtrip maken van ongeveer 10.000 tot 12.000 km in 1,5 maand..
Hiervoor willen we een Volvo kopen met een budget van maximaal 1200 euro. Kan iemand ons adviseren welke Volvo we het beste kunnen kopen en waar we op moeten letten.
Voorwaarde is wel dat het een automaat moet zijn en er ook airco in moet zitten.
Alvast bedankt voor de tips!
Is dat niet te annuleren? Maak je nu waarschijnlijk iemand veel blijer meequote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:01 schreef Bart-Willem het volgende:
Had dat eerder gezegd: ik heb een 940 automaat met werkende airco te koop staan die ruim in je budget zou passen. Alleen die auto wordt morgen zeer waarschijnlijk opgehaald door een autobedrijf.
De mijne! Alleen heeft die geen automaat én geen airco.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:29 schreef p0100 het volgende:
Deze zomervakantie ga ik met 2 vrienden een roadtrip maken van ongeveer 10.000 tot 12.000 km in 1,5 maand..
Hiervoor willen we een Volvo kopen met een budget van maximaal 1200 euro. Kan iemand ons adviseren welke Volvo we het beste kunnen kopen en waar we op moeten letten.
Voorwaarde is wel dat het een automaat moet zijn en er ook airco in moet zitten.
Alvast bedankt voor de tips!
Als hij 'm morgenmiddag op kan komen halen dan kan dat wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:19 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Is dat niet te annuleren? Maak je nu waarschijnlijk iemand veel blijer mee
Daarom wilde ik ook een S40 phase 2quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:10 schreef IrishBastard het volgende:
De nieuwe grille is ten eerste geen gezicht zonder andere koplampen en knippers, dus dat wordt me veel te duur. Los daarvan vind ik dat je dan nog steeds iets mist, en dat zal waarschijnlijk de subtiel andere bumper zijn
Die bumper scheelt ook een hoop, ja. Misschien kijken of je ergens op een sloop ofzo iets leuks kan scoren?quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:10 schreef IrishBastard het volgende:
De nieuwe grille is ten eerste geen gezicht zonder andere koplampen en knippers, dus dat wordt me veel te duur. Los daarvan vind ik dat je dan nog steeds iets mist, en dat zal waarschijnlijk de subtiel andere bumper zijn
Die laatstequote:Op donderdag 19 mei 2011 10:13 schreef Mikkie het volgende:
Nou, dan weet je wat je te doen staat. Werken daarna je airbags ook weer volledig
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ltagigjqrgat
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ltfbcgekqgar
Of andere mooie, Phase III, maar wel een stukke duurder
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lyyuhp1bqzgn
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l4x2dp4jr1go
460 al geprobeerd?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:05 schreef p0100 het volgende:
Je heb het over 'zeer waarschijnlijk'. Er zit dus ook een kans in dat die niet verkocht wordt? Dan hou ik me aanbevolen, ik moet het wel even bespreken met andere.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |