Dan wordt het een woordspelletje. Want ik vind dat een recht, de enige rechten die een mens heeft, en zoals gezegd zijn dat er niet veel, je per definitie niet wordt gegund. Wat jij bedoelt zijn privileges.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 02:00 schreef Monidique het volgende:
Want een recht, per definitie, wordt je gegund.
Je bent cynischer dan ik dacht. Ik hoop dat je beseft dat jij hier nu degene bent die het recht van de sterkste als iets onvermijdelijks, natuurlijks beschouwt.quote:Jij vindt dat jij het recht hebt op het een en ander, dat jij de vrijheid om het dit en dat, maar dat maakt het geen recht. Cynisch gezien maakt alleen geweld en macht het voor jou een recht. Laten we wel wezen, zelfs in ons inferieure burgerbestaan werkt het zo: recht is wat je neemt.
Beestenrechten zijn niet mn sterkste punt geef ik onmiddellijk toe. Moet ik nog ns goed over nadenken, ik vind foie gras bijv echt ontzettend lekker. Maakt dat me in principe een onmens/fascist/jodenvergasser? Serieuze vraag.quote:Is het jouw recht vrij van interventie te leven? Akkoord. Is het het recht van dat varken zonder interventie te leven? Nee, natuurlijk niet! Nu, ik kijk gelijk naar de mens en het beest als het gaat om het recht.
Privileges of recht, wat is het verschil? Ik vind het geen woordspelletje, ik vind daadwerkelijk dat er geen universeel principe of recht is dat mij of jou ervan weerhoudt respectievelijk jou of mij als slaaf te houden. Kijk naar de geschiedenis: waar is het recht? Dat bestond eerst niet en toen opeens, floep?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 02:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Dan wordt het een woordspelletje. Want ik vind dat een recht, de enige rechten die een mens heeft, en zoals gezegd zijn dat er niet veel, je per definitie niet wordt gegund. Wat jij bedoelt zijn privileges.
Dat besef ik mij terdege. Heb je onlangs nog Egypte gezien?quote:Je bent cynischer dan ik dacht. Ik hoop dat je beseft dat jij hier nu degene bent die het recht van de sterkste als iets onvermijdelijks, natuurlijks beschouwt.
Nee. Serieus: nee. Wat moet ik ervan denken?quote:Beestenrechten zijn niet mn sterkste punt geef ik onmiddellijk toe. Moet ik nog ns goed over nadenken, ik vind foie gras bijv echt ontzettend lekker. Maakt dat me in principe een onmens/fascist/jodenvergasser? Serieuze vraag.
Nogmaals: het eerste veronderstelt plichten van een ander, het laatste niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 02:16 schreef Monidique het volgende:
Privileges of recht, wat is het verschil?
En ik dus wel, en dat is dus wat ik het allermoeilijkste vind om goed aan anderen over te brengen. Het is uiteindelijk namelijk niet te beargumenteren. Het is diepgeworteld vinden. Sommige mensen zullen dat geloven noemen. En dat is voor een doorgewinterd atheist als ik natuurlijk lastig te verteren.quote:Ik vind het geen woordspelletje, ik vind daadwerkelijk dat er geen universeel principe of recht is dat mij of jou ervan weerhoudt respectievelijk jou of mij als slaaf te houden.
Ik jou wel, maar ik heb het recht niet.quote:Overbodig, maar ter zijde: ik wil jou niet als slaaf houden.
Een land in ontreddering door hardnekkig geloof in de noodzaak van autoriteiten.quote:Dat besef ik mij terdege. Heb je onlangs nog Egypte gezien?
Je zou ervan kunnen denken dat mensen die vinden dat ganzen met grof geweld volgepropt mogen worden teneinde hun lever tot absurde, maar erg lekkere, proporties op te blazen het doodschoppen niet waard zijn.quote:Nee. Serieus: nee. Wat moet ik ervan denken?
U is een nihilist. Ik niet, maar uiteindelijk kunnen we geen van beiden ons gelijk met behulp van de rede beargumenteren. Mijn lichaam niet soeverein? Waar haal je de waanzin vandaan, als het ware? Hoe durft u.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 02:36 schreef Monidique het volgende:
Wel, dan komen we toch uit op wat jij dogma's of axioma's noemt. Wélk recht heb jij? Je hebt er geen. Je bent totaal rechteloos. Recht op leven? Waar haal je de waanzin vandaan, als het ware?
Je hebt een punt, maar niet genoeg.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat is de denkfout dan? Ik ga uit van "situatie nul": er is niets, niemand verlangt iets, niemand eist iets. In die situatie zijn geen rechten. Stel: ik loop over de Europese vlakte tienduizend jaar geleden, welk recht heb ik dat een andere stam mij niet neerslaat? Geen.
Geen.
Dat recht is hol, dat recht dat bestaat niet. Dat recht, élk recht, bestaat pas als een hogere autoriteit jou dat gunt. Anders blijft het gewoon "situatie nul". Geen probleem, maar noem het geen recht.
Eigenlijk het is vrij gemakkelijk. Zoals ik discriminatie wet begrijp je kan niet kiezen om een Pool te zijn of niet. Als je dus alle Polen over een kam scheert en zich denigrerend uitlaat dan ben je aan het discrimineren. Maar je kan wel dus kiezen om een reaguurder te zijn of niet. Het is dus geen discriminatie als je zegt "Alle PvdA'ers zijn malloten" je kan wel voor kiezen om een lid van PvdA te zijn of niet. Maar als je zegt "Alle Nederlanders zijn malloten" (ik zeg het hier als een voorbeeld en ik meen het niet) dan ben je wel degelijk de Nederlanders aan het discrimineren. Je bent namelijk als een Nederlander geboren en je kan het niet kiezen. Volgens de wet nationaliteit maakt hier niets uit je kan Nederlanders in Nederland op zelfde manier discrimineren als alle andere nationaliteiten. Als je de rapporten van MDI leest dan zou je zien dat ze ook deze vormen van discriminatie aan het bestrijden zijn d.w.z. discriminatie van de Nederlanders ook.quote:Een ander interessant artikel gaat over het MDI dat klaagt over Geenstijl, waar een reactie staat van iemand die alle polen tuig vindt. Dezelfde reactie over reaguurders van geenstijl wordt echter geen discriminatie gevonden door het MDI.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ers_allemaal_ma.html
Dat is geen discriminatie. Het artikel is tendentieus maar niet discriminerend. De discriminatie is als jij beweerd dat een bepaalde etnische groepering minderwaardig is. Dit artikel probeert Polen zwart maken maar het beweert niet dat Polen minderwaardige mensen zijn.quote:Op maandag 31 januari 2011 20:07 schreef fokthesystem het volgende:
En deze, discriminatie of niet? :
Polen misbruiken Amsterdamse daklozenopvang
maandag 31 januari 2011 16:23
Daklozencentra in Amsterdam moeten steeds vaker Polen wegsturen die in
de stad werken en naar de opvang komen om goedkoop te overnachten.
(...)
Door Arne Hankel
Wij gaan hier off-topic maar OK.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:30 schreef kakner2 het volgende:
Ik zie niet waarom het artikel polen probeert zwart te maken, blijkbaar is dit geconstateerd door de daklozenopvang dus hoezo worden polen zwartgemaakt en hoezo is het tendentieus volgens jou?
Tja. Zoals ik zei. Positieve discriminatie is symptoombestrijding maar niemand heeft iets beters bedacht. Ik heb het zelf gezien dat een paar roomblanke Nederlanders een CV van een hoogopgeleid Marokkaan hebben uitgegooid met een commentaar daarbij "Wij hebben hier geen kut-Marokkanen nodig". Als jij een beter oplossing kent om zulke gedrag aan te pakken dan laat het aan ons en overheid weten.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:19 schreef ZureMelk het volgende:
Men noemt het vaak positieve discriminatie terwijl het in veel gevallen om "positief" racisme gaat.
De NPO is bijvoorbeeld nu van mening dat er teveel blanken op TV zijn en dat er dus een rassenquotum moet komen om het aantal blanken te beperken.
Iemand is vrij om aan te nemen wie hij wilt. De overheid moet zich met zijn eigen zaken bemoeien.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:20 schreef Mutacy het volgende:
[..]
Tja. Zoals ik zei. Positieve discriminatie is symptoombestrijding maar niemand heeft iets beters bedacht. Ik heb het zelf gezien dat een paar roomblanke Nederlanders een CV van een hoogopgeleid Marokkaan hebben uitgegooid met een commentaar daarbij "Wij hebben hier geen kut-Marokkanen nodig". Als jij een beter oplossing kent om zulke gedrag aan te pakken dan laat het aan ons en overheid weten.
Wat je zegt klopt deels. Maar iemand afwijzen op basis van etniciteit is in Nederland (of eigenlijk hele civilized wereld) strafbaar: http://rechtennieuws.nl/3(...)e-sollicitanten.htmlquote:Op maandag 7 februari 2011 15:28 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Iemand is vrij om aan te nemen wie hij wilt. De overheid moet zich met zijn eigen zaken bemoeien.
Multi-culti heeft hiermee helemaal niets te maken. Het is OK te zeggen dat de Nederlandse cultuur is dominant in Nederland (vind ik trouwen logisch) en dat multiculti is dood maar juist daarom moet je discriminatie bestrijden. Ik dacht dat de dominantie van de Nederlandse cultuur juist de tolerantie moet garanderen. Of is er iets wat ik niet weet?quote:
Door multiculti maak je de wereld juist minder multicultureel.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef Mutacy het volgende:
[..]
Multi-culti heeft hiermee helemaal niets te maken. Het is OK te zeggen dat de Nederlandse cultuur is dominant in Nederland (vind ik trouwen logisch) en dat multiculti is dood maar juist daarom moet je discriminatie bestrijden. Ik dacht dat de dominantie van de Nederlandse cultuur juist de tolerantie moet garanderen. Of is er iets wat ik niet weet?
De hele politiek in deze is uber discutabel, en wel boterbergen hoog.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:00 schreef Berlitz het volgende:
Door multiculti maak je de wereld juist minder multicultureel.
De nederlandse cultuur van de afgelopen 40 jaar vind ik ook nogal discutabel.
Probleem is vaak dat mensen die terughoudend zijn tegen over multiculti zouden discrimineren. Dat is niets meer dan de mond dichtsnoeren.quote:Op maandag 7 februari 2011 16:36 schreef Mutacy het volgende:
[..]
Multi-culti heeft hiermee helemaal niets te maken. Het is OK te zeggen dat de Nederlandse cultuur is dominant in Nederland (vind ik trouwen logisch) en dat multiculti is dood maar juist daarom moet je discriminatie bestrijden. Ik dacht dat de dominantie van de Nederlandse cultuur juist de tolerantie moet garanderen. Of is er iets wat ik niet weet?
helemaal mee eens.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:45 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Mensen mogen van mij discrimineren zoveel ze willen. De overheid doet het tenslotte ook. Positieve discriminatie is ook discriminatie. Er wordt veel met 2 maten gemeten. Als een allochtoon discrimineert is het de cultuur en doet een autochtoon het dan is het een racist.
Ronduit zielig natuurlijk. Vandaar dat het tijd wordt de wet op discriminatie maar gewoon te schrappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |