Hoi ExperimentalFrentalMentalquote:
Je had hem moeten quoten anders antwoordt hij nietquote:Op donderdag 27 januari 2011 19:18 schreef Thomass het volgende:
Hoi ExperimentalFrentalMental
Hoeveel biertjes passen er in een krat?
Als je het antwoord weet krijg je een koekje van me
Haha.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je had hem moeten quoten anders antwoordt hij niet
Is dit een trick question?quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:18 schreef Thomass het volgende:
[..]
Hoi ExperimentalFrentalMental
Hoeveel biertjes passen er in een krat?
Als je het antwoord weet krijg je een koekje van me
Als een spin vijf ogen heeft. Hoeveel ogen hebben 3 spinnen dan? Het zijn identieke spinnen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 01:06 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Is dit een trick question?![]()
Ik zou zeggen, dat hangt af van de grootte van de krat, en of de flesjes die je gebruikt in die krat (vakjes) passen ofzo
Ik geloof dat er aanwijzingen zijn dat "voorouders van" de moderne mens naast de Neanderthalers leefden/bestonden. Ik denk dat de Neanderthalers ook een eind kwamen, maar ze hebben het niet gered. Misschien door concurrentie (natuurlijke selectie, of ze werden vermoord door een andere variant), ik hoorde ook iets dat sommige varianten zich hadden vermengd.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:00 schreef oppiedoppie het volgende:
Vind het alleen vreemd waarom de mens de enige 'aap' is die een bewustzijn heeft ontwikkeld zoals we die nu hebben. (onstond die misschien ongeveer bij ''Adam en Eva''? zodat die toch zogezien de eerste mensen waren?)
Wow!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:32 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
'Overgewicht en diabetes schuld van evolutie'
Mooie fotoquote:Op vrijdag 25 februari 2011 22:54 schreef Gray het volgende:
'Hitte stuurde menselijke evolutie'
Uitgegeven: 9 juni 2010 12:52
Laatst gewijzigd: 9 juni 2010 12:52
AMSTERDAM De gemiddelde temperatuur bij het Turkanameer in Kenia was in de prehistorie zo hoog dat hitte waarschijnlijk een grote invloed had op de evolutie van de voorouders van de mens die in het gebied leefden. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers ontdekt.
De temperatuur rond het Turkanameer lag in de afgelopen 4 miljoen jaar steeds tussen de 30 en 35 graden Celsius. Dat hebben analyses van isotopen in mineralen uit de grond uitgewezen, zo schrijven wetenschappers van de John Hopkins Universiteit in het wetenschappelijk tijdschrift Proceedings of the National Academy of Sciences.
Volgens de onderzoekers ondersteunen hun bevindingen de theorie dat hitte een grote invloed heeft gehad op de evolutie van de voorouders van de mens die in het gebied leefden.
Afkoeling
Er wordt al langer aangenomen dat de eerste mensen hun vacht verloren en rechtop ging lopen vanwege de hitte. Rechtop lopen zou voor afkoeling hebben gezorgd, omdat het bij zonnig weer vlak boven het aardoppervlak warmer is dan een meter boven de grond.
De boodschap van ons onderzoek is dat deze regio , die kan worden beschouwd als een belangrijke vindplaats van fossielen van menselijke evolutie, al heel lang een erg warme plek is, verklaart hoofdonderzoeker Benjamin Passey op nieuwssite Physorg.com. Het bleef hier zelfs warm toen de ijstijden drie miljoen jaar geleden begonnen.
Geloofwaardig
We hadden al bewijs dat de leefgebieden van primitieve mensen in Afrika steeds meer op open vlaktes werden, verklaart Passey. Dat was ook al een onderdeel van de theorie die de ontwikkeling van het lopen op twee benen en andere menselijke evolutie kon verklaren. Nu hebben we ook het bewijs dat het warm was, waardoor de hypothese over evolutie door hitte geloofwaardiger wordt.
© NU.nl/Dennis Rijnvis
Hier trouwens nog een mooie afbeelding van Darwin door Juan Osborne:
[ afbeelding ]
Zoals het artikel aangeeftquote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wow!
Is er iets bekend over wanneer die afslag genomen is? Lijkt me een "recente" ontwikkeling. Hoewel het natuurlijk een tijd kan duren voordat bepaalde gevolgen merkbaar worden.
quote:Als je achter Mammoeten aan rent krijg je niet snel de kans om dik te worden.
http://knack.rnews.be/nl/(...)le-1194968475946.htmquote:Gekke mieren paren risicoloos met broers en zussen
dinsdag 15 maart 2011 om 06u09
De superlangsprietmier houdt er een uiterst speciale voortplantingsstrategie op na.
De superlangsprietmier is een uiterst succesvol diertje dat de wereld aan het veroveren is. Dat gaat zo snel dat wetenschappers zelfs niet meer kunnen achterhalen waar de oorsprong van het beestje ligt. Het dier wordt in de wetenschappelijke volksmond ‘gekke mier’ genoemd, omdat het ogenschijnlijk geen logica in zijn verplaatsingen heeft, maar in alle richtingen rondschiet.
In het vakblad Proceedings of the Royal Society B beschrijven entomoloog Morgan Pearcy van de Université Libre Bruxelles en zijn collega’s een mogelijke verklaring voor het succes van het diertje: het zou er een uiterst speciale voortplantingsstrategie op nahouden. Het slaagt er namelijk in met broertjes of zusjes te paren zonder dat daar inteelt aan te pas komt. Paren dus met een verwant alsof het een niet-verwant is. Dat vermijdt het oeverloze zoeken naar een potentieel geschikte partner.
Klonen
Dat dit niet tot problemen leidt, zou een gevolg zijn van het feit dat dochters een kloon zijn van hun moeder, en zonen een kloon van hun vader (wiens sperma in de moeder aanwezig is). Dat laatste vereist wel dat een eitje de moederlijke genen liquideert voor het bevrucht wordt.
Het is slechts de tweede keer dat een dergelijk voortplantingssysteem wordt ontdekt – de eerste keer was trouwens ook bij mieren: kleine vuurmieren.
Dirk Draulans
http://www.volkskrant.nl/(...)ekste-strateeg.dhtmlquote:Lome eetmachine blijkt gewiekste strateeg
Van onze verslaggever Rob Ramaker − 05/04/11, 19:48
Niet alleen voor pokeraars moet de beloning opwegen tegen de risico's. Dat gaat ook op voor rupsen die exact lijken op de twijgjes die ze begrazen. Of zo'n rups de dekking van een bos twijgjes verlaat, hangt af van factoren als de voedselrijkdom, dag- en nachtritme en recente ervaringen, zo hebben Britse biologen ontdekt.
De vondst betekent niet dat de biologen de rupsen opeens zien als gewiekste schakers in plaats van lome eetmachines. Er zijn geen aanwijzingen dat het gedrag bewust is, zo stellen de Britten in een studie die op de website van het tijdschrift PNAS is verschenen.
Prooidieren vechten een eeuwige evolutionaire wapenwedloop uit met hun belagers. Het herculesje, een algemene nachtvlinder, doet dit door zich in zijn rupsstadium het uiterlijk heeft van de twijgjes die hij begraast.
Laboratorium
In hun laboratorium bekeken de Engelse onderzoekers de relatie tussen een 'vermomde' prooi en zijn belager. In het experiment werden rupsen geplaatst op takken die eetbare blaadjes, 'rupsachtige' twijgjes of beiden kon bevatten. De jager was een doodgewone kip. Wanneer voedsel gelijkmatig was verdeeld, bleken de rupsen te grazen op de meest twijgrijke tak; de veiligste en dus gunstigste plaats.
Daarna werd het de rupsen een stapje moeilijker gemaakt. Ze moesten kiezen tussen takken met veel dekking maar weinig voedsel en vice versa. Hier bleken de rupsen voornamelijk te kiezen voor de veilige tak. Toch werd dit beïnvloed door allerlei omstandigheden. Uitgehongerde exemplaren trotseerden extra risico's voor voedsel, terwijl net door de onderzoekers 'aangevallen' rupsen nog meer richting veiligheid kropen.
Overdag op safe
Ook het dag- en nachtritme zorgde voor grote verschillen. Overdag werd er op safe gespeeld, terwijl 's nachts er duidelijk werd gekozen voor voedsel. Zoals gezegd betekent dit niet dat de rups bewust gedrag vertoont, dit kan ook het gevolg zijn van simpele genetische instructies. Toch tonen deze resultaten het gulzige rupsje nooitgenoeg geen terechte bijnaam is; daar is het beestje net iets te gewiekst voor.
andersom lijkt me voor de hand liggender: wanneer je een soort hebt die sterk sociaal is (geworden) dan zijn die stekels (quote:De functie van het penisbot wordt betwist en verschilt mogelijk per soort. De auteurs denken dat het verdwijnen ervan bij de mens te maken heeft met veranderend paargedrag. Het ontbreken ervan zou resulteren in minder gevoeligheid, langere copulatie en sterkere paarvorming.
(seks.blog)
Dat valt makkelijk te controleren. In asociale families zouden die stekels nog aanwezig moeten zijnquote:Op vrijdag 15 april 2011 10:35 schreef ampburner het volgende:
[..]
andersom lijkt me voor de hand liggender: wanneer je een soort hebt die sterk sociaal is (geworden) dan zijn die stekels () functioneel overbodig en dus heb je kans dat ze op termijn verdwijnen.
lol!quote:Dat valt makkelijk te controleren. In asociale families zouden die stekels nog aanwezig moeten zijn
Is dit ook wetenschappelijk onderzocht of is dit meer een observatie?quote:Op zondag 1 mei 2011 11:48 schreef pinine het volgende:
een ander voorbeeld van aanpassing zijn de amerikaanse negers die niet meer zo zwart zijn als hun afrikaanse voorouders, omdat ze verder van de evenaar wonen en minder blootstelling hebben aan de zon is hun huid iets lichter geworden, een aanpassing dus aan het klimaat, genetisch zal het bij de één wel sneller gaan dan bij de ander, zo kunnen mensenrassen in de toekomst veranderingen ondergaan ook puur door veranderde levenswijzen
moet ik inderdaad toegeven dat dit vroeger door een leraar op school is verteld, misschien komt dit http://en.wikipedia.org/wiki/Human_skin_color er nog het dichtst bij, overigens las ik ook datquote:Op zondag 1 mei 2011 12:35 schreef Asgard het volgende:
[..]
Is dit ook wetenschappelijk onderzocht of is dit meer een observatie?
Graag een linkje als het eerste het geval is, lijkt me wel interessant!
Omdat het niet overeenkomt met hun iets te letterlijke interpretatie van hun bullshit.quote:Op maandag 2 mei 2011 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom bijten die refo's zich toch zo vast in evolutie? Hebben ze problemen met kernfysica? Astrofysica? Wiskunde? Kwantummechanica? Nooit over gehoord, maar biologie en evolutie, daar moeten ze een volslagen idiote mening over hebben
Dat doet Astrofysica ook niet.quote:Op maandag 2 mei 2011 19:46 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Omdat het niet overeenkomt met hun iets te letterlijke interpretatie van hun bullshit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop