Oh zeker, dat is uiteindelijk de beste weg. Neemt niet weg dat het Westen ondertussen toch wel een verplichting heeft om mee te helpen aan het opbouwen van het land. De boel kapot schieten is alleen niet de beste manier denk ik zo.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je ziet nu in Tunesie en Egypte dat mensen het zelf moeten doen hè.
Dat had al het idee moeten zijn bij aanvang.
Precies. Het enige wat wij als westen moeten doen is diplomatieke druk uitoefenen op Mubarak. Verandering moet van binnenuit komen.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je ziet nu in Tunesie en Egypte dat mensen het zelf moeten doen hè.
Dat had al het idee moeten zijn bij aanvang.
Opbouwen, zo zijn we de vorige keer om de tuin geleid. De algemene consensus in de wereldpolitiek is , is dat Afghanistan verloren is, en dat landen daar alleen zitten om de VS te vriend te houden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:02 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh zeker, dat is uiteindelijk de beste weg. Neemt niet weg dat het Westen ondertussen toch wel een verplichting heeft om mee te helpen aan het opbouwen van het land. De boel kapot schieten is alleen niet de beste manier denk ik zo.
10 jaar zaten ze er.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
Altijd goed om te zien dat men leert van het verleden. Zelfs de Russen begrepen nog eerder dat Afghanistan een verloren zaak was.
Honden en kattenpolitie.quote:Op donderdag 27 januari 2011 11:56 schreef Picchia het volgende:
Volgens mij kunnen we die agenten beter in Nederland inzetten als animalcops.
In totaal ja, maar vanaf 1987 begonnen zij zich al langzaam terug te trekken.quote:
Alleen het bonnenschrijven is enigszins lastig zonder vingers.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Honden en kattenpolitie.
Een hond is iig op te leiden als cop idd. Niet superduur.
Nee, een hond gebruikt gewoon zijn dictafoon.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:12 schreef Picchia het volgende:
[..]
Alleen het bonnenschrijven is enigszins lastig zonder vingers.
De Sovjetunies eigen Vietnam werd het genoemd.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In totaal ja, maar vanaf 1987 begonnen zij zich al langzaam terug te trekken.
Zou het echt een dergelijke omvang hebben gehad?quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De Sovjetunies eigen Vietnam werd het genoemd.
Het heeft iig bijgedragen aan de ineenstorting van het regime, een luttel aantal jaren later.
Nu geef je de Afghanen teveel eer. Het Sovjet-systeem stond natuurlijk al op instorten. De dam was al jaren scheurtjes aan het vertonen. Het was slechts een kwestie van tijd voordat de boel zou barsten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De Sovjetunies eigen Vietnam werd het genoemd.
Het heeft iig bijgedragen aan de ineenstorting van het regime, een luttel aantal jaren later.
Kontkussentje.quote:Op donderdag 27 januari 2011 13:58 schreef ethiraseth het volgende:
Ik heb een andere bureaustoel gejat op mijn werk en ik zit echt zoveel beter meteen. Ik heb opeens steun in mijn rug.
Vind de wijze van schrijven wel leuk, er wordt net gedaan alsof investeerders die hun geld kunnen verliezen veel erger is dan alle mensen die hun pensioen verliezen!quote:Policy makers are working behind the scenes to come up with a way to let states declare bankruptcy and get out from under crushing debts, including the pensions they have promised to retired public workers.
Unlike cities, the states are barred from seeking protection in federal bankruptcy court. Any effort to change that status would have to clear high constitutional hurdles because the states are considered sovereign.
But proponents say some states are so burdened that the only feasible way out may be bankruptcy, giving Illinois, for example, the opportunity to do what General Motors did with the federal governments aid.
Beyond their short-term budget gaps, some states have deep structural problems, like insolvent pension funds, that are diverting money from essential public services like education and health care. Some members of Congress fear that it is just a matter of time before a state seeks a bailout, say bankruptcy lawyers who have been consulted by Congressional aides.
Bankruptcy could permit a state to alter its contractual promises to retirees, which are often protected by state constitutions, and it could provide an alternative to a no-strings bailout. Along with retirees, however, investors in a states bonds could suffer, possibly ending up at the back of the line as unsecured creditors.
quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:05 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zou wel zo'n massagestoel willen. En een voetenbadje.
Iedereen vindt het echt té ongemakkelijk maar toch moeten ze zeggen hoe geweldig het is.quote:
Niet echt saai op het momentquote:Op donderdag 27 januari 2011 14:44 schreef ethiraseth het volgende:
Zit naar dat debat over Afghanistan te luisteren en het is best wel saai!
GroenLinks dupeert vooral zichzelf door zich achter de missie te scharen. Dat neemt het electoraat de partij niet in dank af. Gelukkig blijven de GL'ers trouw aan de linkerzijde van politieke spectrum. Ze vluchten echt niet plots in de armen van de VVD, PVV of het CDA.quote:Op donderdag 27 januari 2011 15:02 schreef IHVK het volgende:
Daar zaten we inderdaad op te wachten als linkse kiezer, verdeeldheid op links
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |