Change is in the airquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
Desondanks blijft het wel een beetje een achtergebleven rotland, if you don't mind me saying.
Dat lijkt me de basis te moeten zijn inderdaadquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Redelijkheid en billijkheid dan maar weer?
Wat is in hemelsnaam hier gevaarlijk aan. Inhoudelijk en niet-inhoudelijk?quote:
fixedquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:46 schreef phpmystyle het volgende:
Even peuken halen, straks terug. Even googlen naar bronnen om te verdraaien
Jij bent realistisch wil je zeggen. Duke aanvallen op z'n zogenaamde hypocrisie, ondertussen ben je wel een stukje erger.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er valt met hem niet te discussiëren.
Ik zou zeggen minimaal 90%.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vanuit ons perspectief bestaat 75 procent van de aardkloot uit achtergebleven landen.
Die ging je toch via het nternet bestellen, wat ik je overigens afraadde....quote:
Ze hebben nog wel een flinke inhaalslag te maken natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moet je zelf weten. Zeker als je er nooit geweest bent.
Alleen welke grondwettelijke rechten vallen af bij religies en welke blijven behouden omdat afschaffing daarvan niet dusdanig hinderlijk is dat hun grondrechten daarvoor moeten wijken?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat lijkt me de basis te moeten zijn inderdaad.
Praktisch gezien zorgen deze zaken voor willekeur in het recht, iets wat m.i. ongewenst isquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat is in hemelsnaam hier gevaarlijk aan. Inhoudelijk en niet-inhoudelijk?
Probeer jij het eens.
Ik heb de film 'Casablanca' gezien, telt dat ook?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moet je zelf weten. Zeker als je er nooit geweest bent.
Dat is een compleet ander vraagstuk. Punt dat ik probeerde te maken is dat we niet alle landen kunnen toetsen aan onze normen en waarden. Begrijp mij niet verkeerd; ik ben fel gekant tegen mensenrechtenschendingen. Echter, telkens met een vermanend vingertje zwaaien werkt eerder averechts.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Vooral geen geld naar pompen dus
Eerst zien dan geloven. Straks zitten we met 10 Irans opgescheept.quote:
Nee, want die was niet in Casablanca zelf gefilmdquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb de film 'Casablanca' gezien, telt dat ook?
Nou ja een hele lastige is eigenlijk al het bijzonder onderwijs. Met de kwaliteit is vaak niet zo gek veel mis maar het is naar mijn idee van de zotte dat de overheid dit financiert aan de andere kant zou de situatie er op de biblebelt er anders op worden als meisjes op school niet meer verplicht worden een rok te dragen?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alleen welke grondwettelijke rechten vallen af bij religies en welke blijven behouden omdat afschaffing daarvan niet dusdanig hinderlijk is dat hun grondrechten daarvoor moeten wijken?
Klopt, maar financieren creeert ook afhankelijkheid. En dan gaat het me nog niet eens om het geld, echter moet telkens uitgelegd worden waarom landen gesponsord blijven door ons wanneer ze mensenrechten schenden en zijn wij daardoor medeverantwoordelijk. We kunnen landen niet toetsen, moeten we ook niet willen, maar dan is een gelijke verhouding constructiever dan die van sponsor/financier en afnemer.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is een compleet ander vraagstuk. Punt dat ik probeerde te maken is dat we niet alle landen kunnen toetsen aan onze normen en waarden. Begrijp mij niet verkeerd; ik ben fel gekant tegen mensenrechtenschendingen. Echter, telkens met een vermanend vingertje zwaaien werkt eerder averechts.
Ik wil sowieso nog wel een keer naar Marokko toe hoor. Spreekt de 'normale' bevolking Frans/Engels? Anders wordt het weer een week lang kebab eten....quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want die was niet in Casablanca zelf gefilmd
Ach, het is wel grappig - want definieer inhaalslag. Men verwacht dat landen binnen een half jaar kunnen transformeren naar een soort van paradijs. Ik kan je verzekeren dat sinds jij het land hebt bezocht er alweer heel veel veranderd is in de gebieden waar jij bent geweest.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze hebben nog wel een flinke inhaalslag te maken natuurlijk.
Frans/Spaans/Arabisch. De jongeren soms wel een woordje Engels.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik wil sowieso nog wel een keer naar Marokko toe hoor. Spreekt de 'normale' bevolking Frans/Engels? Anders wordt het weer een week lang kebab eten....
Neuh, daar ben ik niet zo bang voor. Noord-Afrika ligt veel meer onder de invloedssfeer van het democratische Europa.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
Eerst zien dan geloven. Straks zitten we met 10 Irans opgescheept.
Ongetwijfeld en volgens mij zitten ze zeker op de goede weg. Maar ze zijn er nog lang niet en ze hebben een lange en lastige weg te gaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach, het is wel grappig - want definieer inhaalslag. Men verwacht dat landen binnen een half jaar kunnen transformeren naar een soort van paradijs. Ik kan je verzekeren dat sinds jij het land hebt bezocht er alweer heel veel veranderd is in de gebieden waar jij bent geweest.
Klopt ze zijn er toch echt te dol op westerse spullen om dat in te ruilen voor een Iraans regimequote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Neuh, daar ben ik niet zo bang voor. Noord-Afrika ligt veel meer onder de invloedssfeer van het democratische Europa.
Zolang de overheid minimumcriteria eist, een bepaalde hoeveelheid vakken die ze moeten volgen, een aantal uur en een zeker niveau vraagt van afstudeerders, heb ik geen moeite met scholen, ook al komt er bijzonder onderwijs in de filosofie van jouw stokpaardje, het spaghetti-monster. Uit ervaringen weet ik dat het weinig zin heeft evolutietheorie op te leggen aan confessionele docenten en leerlingen. De ouders weten in hoeverre ze hun kind indoctrineren, de docenten weten dit, ik betwijfel of een overheid dan moet verplichten homo's aan te nemen of de leeftijd van de aarde op de basisschool te doceren.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou ja een hele lastige is eigenlijk al het bijzonder onderwijs. Met de kwaliteit is vaak niet zo gek veel mis maar het is naar mijn idee van de zotte dat de overheid dit financiert aan de andere kant zou de situatie er op de biblebelt er anders op worden als meisjes op school niet meer verplicht worden een rok te dragen?
De facto betalen de ouders het zelf natuurlijk. Ik zou in Amerika voor een 'voucher' systeem zijn, maar de Nederlandse situatie bevalt me eerlijk gezegd prima.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou ja een hele lastige is eigenlijk al het bijzonder onderwijs. Met de kwaliteit is vaak niet zo gek veel mis maar het is naar mijn idee van de zotte dat de overheid dit financiert aan de andere kant zou de situatie er op de biblebelt er anders op worden als meisjes op school niet meer verplicht worden een rok te dragen?
En ze willen graag vrij kunnen reizen om hun familie te zien.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt ze zijn er toch echt te dol op westerse spullen om dat in te ruilen voor een Iraans regime
Ben je nog in Rabat geweest, nabij het mausoleum?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ongetwijfeld en volgens mij zitten ze zeker op de goede weg. Maar ze zijn er nog lang niet en ze hebben een lange en lastige weg te gaan.
Blind geld in een land pompen heeft bijzonder weinig zin. Maar moeten we daarom ontwikkelingssamenwerking stopzetten? Nee, wat mij betreft niet. In plaats daarvan moeten we het over een compleet andere boeg gooien. Help een land een goed draaiende economie op poten te zetten en zorg dat inwoners goed worden geschoold. Dan gaan zij zich eerder afzetten tegen een overheid die het niet zo nauw neemt met de mensenrechten. En wanneer je toch geld in een onderontwikkeld land pompt, gebruik dat dan voor de aanleg van een goede infrastructuur.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt, maar financieren creeert ook afhankelijkheid. En dan gaat het me nog niet eens om het geld, echter moet telkens uitgelegd worden waarom landen gesponsord blijven door ons wanneer ze mensenrechten schenden en zijn wij daardoor medeverantwoordelijk. We kunnen landen niet toetsen, moeten we ook niet willen, maar dan is een gelijke verhouding constructiever dan die van sponsor/financier en afnemer.
Dat waren de Perzen anders ook. Dat was echt een vrij modern land, in ieder geval de elite. En kijk nu eens....quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt ze zijn er toch echt te dol op westerse spullen om dat in te ruilen voor een Iraans regime
Ik verschil daarin van mening met jou, maar dat is niet erg. Scholing en hopen dat ze zich afzetten tegen de overheid is vrij ideologisch, geld voor infrastructuur en een goed draaiende economie op poten zetten idem dito. Probleem van ontwikkelingssamenwerking is vaak dat van samenwerking geen sprake is, maar goed, heilloze discussie.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blind geld in een land pompen heeft bijzonder weinig zin. Maar moeten we daarom ontwikkelingssamenwerking stopzetten? Nee, wat mij betreft niet. In plaats daarvan moeten we het over een compleet andere boeg gooien. Help een land een goed draaiende economie op poten te zetten en zorg dat inwoners goed worden geschoold. Dan gaan zij zich eerder afzetten tegen een overheid die het niet zo nauw neemt met de mensenrechten. En wanneer je toch geld in een onderontwikkeld land pompt, gebruik dat dan voor de aanleg van een goede infrastructuur.
Investeren in onderwijs en infrastructuur zijn inderdaad de beste methoden om een land vooruit te helpen imho.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blind geld in een land pompen heeft bijzonder weinig zin. Maar moeten we daarom ontwikkelingssamenwerking stopzetten? Nee, wat mij betreft niet. In plaats daarvan moeten we het over een compleet andere boeg gooien. Help een land een goed draaiende economie op poten te zetten en zorg dat inwoners goed worden geschoold. Dan gaan zij zich eerder afzetten tegen een overheid die het niet zo nauw neemt met de mensenrechten. En wanneer je toch geld in een onderontwikkeld land pompt, gebruik dat dan voor de aanleg van een goede infrastructuur.
Ach, het Romeinse Rijk was ook moderner en ontwikkelder dan het bewind onder Il Duce of Berlusconi nu.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat waren de Perzen anders ook. Dat was echt een vrij modern land, in ieder geval de elite. En kijk nu eens....
Asfalt.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Investeren in onderwijs en infrastructuur zijn inderdaad de beste methoden om een land vooruit te helpen.
En ik vraag me af of het aan de overheid is om een school te financieren die weigert homo's aan te nemen, de schepping predikt of meisjes verplicht een hoofddoek of lange rok te dragen.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zolang de overheid minimumcriteria eist, een bepaalde hoeveelheid vakken die ze moeten volgen, een aantal uur en een zeker niveau vraagt van afstudeerders, heb ik geen moeite met scholen, ook al komt er bijzonder onderwijs in de filosofie van jouw stokpaardje, het spaghetti-monster. Uit ervaringen weet ik dat het weinig zin heeft evolutietheorie op te leggen aan confessionele docenten en leerlingen. De ouders weten in hoeverre ze hun kind indoctrineren, de docenten weten dit, ik betwijfel of een overheid dan moet verplichten homo's aan te nemen of de leeftijd van de aarde op de basisschool te doceren.
Het lag wel behoorlijk geïsoleerd. En er was nog geen internet toenquote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat waren de Perzen anders ook. Dat was echt een vrij modern land, in ieder geval de elite. En kijk nu eens....
Nee zover ben ik het land niet in geweest. Hoog tijd om weer eens die kant op te gaan overigens.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben je nog in Rabat geweest, nabij het mausoleum?
Je hebt gelijk met je laatste opmerking. Daarom schreef ik ook dat we het over een compleet andere boeg moeten gooien. De Chinezen pakken het bijvoorbeeld verstandiger aan dan wij.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik verschil daarin van mening met jou, maar dat is niet erg. Scholing en hopen dat ze zich afzetten tegen de overheid is vrij ideologisch, geld voor infrastructuur en een goed draaiende economie op poten zetten idem dito. Probleem van ontwikkelingssamenwerking is vaak dat van samenwerking geen sprake is, maar goed, heilloze discussie.
Ik vind het een lastige keuze.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
De facto betalen de ouders het zelf natuurlijk. Ik zou in Amerika voor een 'voucher' systeem zijn, maar de Nederlandse situatie bevalt me eerlijk gezegd prima.
Waar was je dan wel geweest? Tanger? Hoe lang geleden was dat?quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee zover ben ik het land niet in geweest. Hoog tijd om weer eens die kant op te gaan overigens.
Ik heb een zwak voor Berlusconi, dat is echt mijn favoriete 'levenskunstenaar'.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, het Romeinse Rijk was ook moderner en ontwikkelder dan het bewind onder Il Duce of Berlusconi nu.
Dat klopt maar de wereld is nu wel anders.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ieder ander was in de bajes geflikkerd wegens pedofilie.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb een zwak voor Berlusconi, dat is echt mijn favoriete 'levenskunstenaar'.
Tanger voornamelijk inderdaad en van daaruit een paar dagtrips. Was in 2006 meen ik.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar was je dan wel geweest? Tanger? Hoe lang geleden was dat?
Prachtig product maar zonde dat het slijt door al die auto's.quote:
Als je een tijdje onder zijn bewind in Italië hebt gewoond en hebt gezien hoe hij het land naar de kloten heeft geholpen praat je wel anders.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb een zwak voor Berlusconi, dat is echt mijn favoriete 'levenskunstenaar'.
Is de overheid er alleen voor hen met een correcte mening of voor elke ideologie? Homo-emancipatie, besef van geomorfologie of een bepaald modebewustzijn dwing je niet af door subsidie te verbinden aan doctrines of plichten. Aanzetten tot geweld is in mijn ogen een grens, maar zolang overheden zelf nog diversiteitsprogamma's opzetten en aan sponsoring van bepaalde doelen doen uit onze naam, ben ik van mening dat ook afwijkingen van de norm hetzelfde recht op sponsoring hebben. Feitelijk is afwijking van de staatsleer de manier om daadwerkelijk democratisch te zijn, dat wij het verbod op discriminatie in onze grondwet hebben, wil niet zeggen dat op individueel niveau - zonder machtsmisbruik - daar een eigen mening over gevormd mag worden.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ik vraag me af of het aan de overheid is om een school te financieren die weigert homo's aan te nemen, de schepping predikt of meisjes verplicht een hoofddoek of lange rok te dragen.
Wat zijn rechtsmensen toch schattig oppervlakkigquote:
Ik twijfel, het bespaart geld, maar van de andere kant ga ik niet bezuinigen op mijn gezondheid.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 18:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die ging je toch via het nternet bestellen, wat ik je overigens afraadde....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |