Ja, neequote:Op woensdag 30 maart 2011 20:55 schreef _Arual_ het volgende:
Is er hier iemand die met iets over busabo's kan vertellen, of zit ik dan in het verkeerde topic?
En een maandkaart? Is dat niet goedkoper?quote:Op donderdag 31 maart 2011 08:05 schreef _Arual_ het volgende:
Ik reis van De Ster in Lent naar Meijhorst 13e straat in Nijmegen... OV-chipkaart, jee, dat is ook zoiets.
Eerst eens mijn proeftijd doorkomenquote:Op donderdag 31 maart 2011 10:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En een maandkaart? Is dat niet goedkoper?
Dan zou ik tot die tijd lekker op strippenkaarten gaan reizen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 13:49 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Eerst eens mijn proeftijd doorkomen
Als de bussen vlakbij elkaar stoppen wel.quote:Op donderdag 31 maart 2011 15:15 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zie trouwens dat ik op plein 1944 maar een minuut of drie heb om van bus 1 bus 2 in te hoppen. Iemand die weet of dat wel haalbaar is?
Ik ben niet nerveus of zo
Ik ben lui :p maar als het mooi weer is doe ik dat zeker. Nu loop ik vier keer per week naar mijn werk, dus dat ga ik vast missen.quote:
Met welke strippenkaart heb je gerekend?quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:40 schreef Bitlord het volgende:
Per dag ben je de volgende kosten kwijt voor je heen- en terugrit samen in Nijmegen:
¤ 4,10 Strippenkaart
¤ 4,28 Weekabonnement
¤ 3,49 Maandabonnement (uitgaande van 4 weken per maand)
¤ 3,76 OV-chipkaart met gratis dalurenkorting, waarbij de reis heen voor 9:00 begint.
¤ 3,34 OV-chipkaart met gratis dalurenkorting, waarbij de reis heen na 9:00 begint.
Reizen met een persoonlijke OV-chipkaart lijkt mij in jouw geval dus het voordeligst als je niet aan een maandabonnement vast wil zitten.
45 strippen. Maar de berekening klopt nu niet meer...quote:Op vrijdag 1 april 2011 09:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Met welke strippenkaart heb je gerekend?
Jammer, dat betekend dus geen gele Syntus bussen meer op de Veluwe. Vond die toch wel de mooiste bussen van Nederland, beter dan die walgelijke blauwe bussen. De amba's uit de achterhoek zijn reeds ook allemaal omgestickerd / gespoten, ook de korte 10 meter amba's.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:35 schreef Bitlord het volgende:
Syntus heeft tenminste vier oude Veolia Veluwe Ambassadors omgestickerd naar Veluwelijn-kleuren. Ik neem aan dat ze gebruikt gaan worden op lijn 294.
Wat een onzin, lijn 294 hoeft helemaal niet geleed uit gevoerd te worden, of dat verstandiger is is een ander verhaal. Alleen lijn 90 dient geleed te zijn volgens de consessie voorwaarden!quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:54 schreef Xanland het volgende:
Neem van me aan dat ze gebruikt gaan worden op de middag/non-spits ritten op beide Veluwelijnen. Het mag immers, aangezien het duidelijk is van hoe en wat.
Dit aangezien de 294 in de (vroege) ochtendspits geleed MOET zijn, aangezien je in het beste geval de eerste 4/5 haltes in Apeldoorn mee kan nemen als met normaal materiaal rijdt.
In ieder geval ben ik benieuwd aanstaande maandag over de inzet van wat waar m.b.t. de Veluwelijn!
Zoiets denk ik ook.quote:Op zondag 3 april 2011 15:52 schreef springer1980 het volgende:
Ben ik btw de enige die de groene stadsbussen erg veel vind lijken op de oude huisstijl van NoordNet of zijn er meer mensen die dat vinden?
NoordNed-verhaal klopt wel, is ook "aangegeven" op de OVinNL-wiki en normale wiki over de concessieverdeling.quote:Op zondag 3 april 2011 15:52 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Jammer, dat betekend dus geen gele Syntus bussen meer op de Veluwe. Vond die toch wel de mooiste bussen van Nederland, beter dan die walgelijke blauwe bussen. De amba's uit de achterhoek zijn reeds ook allemaal omgestickerd / gespoten, ook de korte 10 meter amba's.
Ben ik btw de enige die de groene stadsbussen erg veel vind lijken op de oude huisstijl van NoordNet of zijn er meer mensen die dat vinden?
[..]
Wat een onzin, lijn 294 hoeft helemaal niet geleed uit gevoerd te worden, of dat verstandiger is is een ander verhaal. Alleen lijn 90 dient geleed te zijn volgens de consessie voorwaarden!
Op dit moment wordt lijn 294 ook gereden met normale bussen, op OViB staat zelfs een foto van een Apeldoornse stadsbus op die lijn...quote:Op zondag 3 april 2011 16:50 schreef Isambard het volgende:
Dat je een kleur niet mooi vindt kan, maar om het dan gelijk te hebben over "die walgelijke blauwe bussen" vind ik een beetje overdreven. Het is slechts jouw mening maar je doet het overkomen alsof het een feit is
Sorry, woordje moet bedoelde ik meer in de zin van verstandigheid. Anders krijg je daar zoveel klachten over binnen (al aantal keer gehad dat ie binnen die 4/5 haltes vol is!), dat is geheid.
Edit: Om even te gaan mierenneuken over het 294-verhaal.
Volgens http://sis.prv.gelderland(...)WOORD/SIS_7451B2.PDF documentpagina 67 C.1.11 t/m C.1.17 worden er verschillende dingen gezegd over onder andere lijn 294! De bijlage E.9.2 geeft onder het kopje Normeringen - II Bijzondere lijnen geleed materiaal weer.
Daarnaast is op bijlage 5.11 de rijtijden voor de 294 aangepast naar 2 maal per uur aangepast. Ook staat er het volgende zinnetje bij: "In de nieuwe concessie rijdt de Veluwelijn (90+294) met gelede bussen met HOV-styling".
Dus volgens mij is het wel een vereiste. Zoals aangegeven mag het reservematerieel (die tijdelijke 14xx-serie die er op reed) wel normaal zijn. Als 294a er nooit was geweest, had Syntus geheid een probleem met het vervoeren van de passagiers.
De bron van al deze problemen ligt eigenlijk bij het uitgaan van de vroegere Veolia-dienstregeling die zo verdomde krap is/was, dat er zeer hard gereden c.q. gescheurd moest worden om het haalbaar te halen. Dat is nu verleden tijd wegens de nieuwe dienstregeling die vandaag is ingegaan!
Voor mij is het ook een feit dat ik ze oerlelijk zijn, vooral in vergelijking met de oude eigen huisstijl van Syntus. Maar natuurlijk is dat mijn eigen mening, je hoeft er niet mee eens te zijn...quote:Op zondag 3 april 2011 16:50 schreef Isambard het volgende:
Dat je een kleur niet mooi vindt kan, maar om het dan gelijk te hebben over "die walgelijke blauwe bussen" vind ik een beetje overdreven. Het is slechts jouw mening maar je doet het overkomen alsof het een feit is
Ik weet dat die bus bij Veolivla regelmatig in een kwartiersdienst reed en dan in de ochtendspits meende ik zelfs om de tien minuten. Toen had je echter ook nog lijn 95 die tussen Heerde en Zwolle een stukje afstak en hiermee al redelijk wat passagiers voor de 90 wegnam.quote:Op zondag 3 april 2011 21:10 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Op dit moment wordt lijn 294 ook gereden met normale bussen, op OViB staat zelfs een foto van een Apeldoornse stadsbus op die lijn...
Maar ik heb zowieso nooit begrepen waarom lijn 90 een HOV verbinding is geworden. Een snelle buslijn, dwars door dorpen heen zonder vrije busbanen. Schiet mij maar lek maar van te voren was toch al te verwachten dat een 10 min dienstregeling niet zou werken???
Die bus is van onsquote:Op zondag 3 april 2011 13:12 schreef fotostarter het volgende:
http://www.busfoto.nl/fot(...)m=search&cat=0&pos=3
eckte eckte!
Foto?quote:Op zondag 3 april 2011 21:20 schreef wesleycool het volgende:
[..]
Die bus is van onsecht een tering mooie bus. een paar weken geleden nog mee gereden. bij ons noemen we die: 'De Grote V.I.P.'. we hebben ook nog een kleine. waarvan ik later nog wat foto's van zal posten. lol en die bus is nog steeds tof
Dat klopt van 294, aangezien dat volgens de concessie-eisen is toegestaan. Wel waren ze bestickerd met Veluwelijn-stickers (goh, stickeren met stickersquote:Op zondag 3 april 2011 21:10 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Op dit moment wordt lijn 294 ook gereden met normale bussen, op OViB staat zelfs een foto van een Apeldoornse stadsbus op die lijn...
Maar ik heb zowieso nooit begrepen waarom lijn 90 een HOV verbinding is geworden. Een snelle buslijn, dwars door dorpen heen zonder vrije busbanen. Schiet mij maar lek maar van te voren was toch al te verwachten dat een 10 min dienstregeling niet zou werken??? Ik zou het logischer hebben gevonden als (alleen) lijn 294 een HOV lijn zal worden. Die bus gaat bij Apd Nrd de A50 op en gaat direct door naar Zwolle. En waarom is lijn 231 geen HOV lijn geworden? Onder Veolia is die lijn een normale streeklijn geworden, onder VAD / Midnet / Connexxion was het een interliner, lijn 331...
Onder aan elke fotopagina staat een permalink. Nu wordt de url uit de adresbalk gekopieerd en kun je m niet meer terugvindne. Ik denk dat ie deze bedoelt:quote:
Veolia heeft toch ook alle interliner lijnen uit Haaglanden gedegradeerd tot een normale streeklijn? Maar welke lijnen rijden nog meer naar Arnhem vanuit Apd dan buiten de scholieren lijnen? Ik kom niet verder dan de lijnen 91 en 43.quote:Op zondag 3 april 2011 21:58 schreef Xanland het volgende:
[..]
Dat klopt van 294, aangezien dat volgens de concessie-eisen is toegestaan. Wel waren ze bestickerd met Veluwelijn-stickers (goh, stickeren met stickers) zodat het duidelijk was dat het erbij hoorde.
Er is tijdelijk express voor gekozen, omdat er dus tijdelijk 294a was, om 90 compleet geleed te rijden - aangezien het daar meer nodig was dan op de 294(a), in de spits na.
De oorspronkelijke bedoeling was zelfs, dat alle 3 die lijnen, dus 90, 294 en 294a geleed werden gereden. Dit is wat ik uit betrouwbare bron heb gehoord, maar dat was dus vanwege de Veolia-dienstregeling onmogelijk. Want die gele pokke-Volvo's die wij kregen, waren eigenlijk geen doen. Daar is al heel veel gekloot geweest, en ze worden nu weer gebruikt om in ZHO te gaan rijden.
231 heeft idd al interliner gereden ja onder die 331. Denk dat het toendertijd afgeschaft is, vanwege de in totaal 4 lijnen die al tussen Apd - Ah rijden. Tevens zal het, Veolia kennende, wel overbodig zijn geweest ofzoiets. Kan ook zijn omdat het van (toendertijd) KAN Noord naar Veluwe is gegaan. Maar ik heb verder geen verstand van die lijn/hoek/regio.
ja en nee XD die bus is ook wel heel erg tof. maar de v.i.p. nog tofferquote:Op zondag 3 april 2011 22:03 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Onder aan elke fotopagina staat een permalink. Nu wordt de url uit de adresbalk gekopieerd en kun je m niet meer terugvindne. Ik denk dat ie deze bedoelt:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-2924
nee ik kan niet goed lezen. dat zie je toch XDquote:Op maandag 4 april 2011 14:19 schreef Bitlord het volgende:
Kun je niet goed lezen ofzo, dr staat toch in mijn vorige tekst dat je niet de URL moet kopieren?
Ik heb ook een verkeerde url denk ik mwhehehequote:Op maandag 4 april 2011 14:15 schreef wesleycool het volgende:
[..]
ja en nee XD die bus is ook wel heel erg tof. maar de v.i.p. nog toffer. ff linkje opnieuw: http://www.busfoto.nl/fot(...)m=search&cat=0&pos=3. ik zal v/d week of volgende week wel foto's van de binnenkant posten.
p.s. we hebben nu twee nieuwe: *1 VanHool T917 Acron en de andere: VanHool T*nog iets*. Alicron
aah die die zijn ook mooiquote:Op maandag 4 april 2011 18:17 schreef fotostarter het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-21880
die
Ik mag hopen dat de bocht die hij in het filmpje draait niet zijn minimale draaicirkel is?quote:
Na enige tijd zoeken op OVinNL het volgende weten te vinden: Sinds 22 augustus 1999 is de Interliner 331 langzaamaan uitgefaseerd. Op dat moment ging 231 de avond- en zaterdagritten al overnemen. Tegelijkertijd werd lijn 91 als alternatief aangeboden die op die momenten ging rijden. Spitslijn 292 werd toen ook opgeheven die 2-4 spitsritten reed.quote:Op maandag 4 april 2011 01:52 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Veolia heeft toch ook alle interliner lijnen uit Haaglanden gedegradeerd tot een normale streeklijn? Maar welke lijnen rijden nog meer naar Arnhem vanuit Apd dan buiten de scholieren lijnen? Ik kom niet verder dan de lijnen 91 en 43.
En van die Volvo's, tja het is mij idd wel opgevallen dat ze problemen hebben met de lijnfilm maar in tegenstelling tot de volvo's van Veolia rammelden deze bussen (nog) niet bijna uit elkaar. Er schijnt nu zelfs een oude Apeldoornse stadsbus op de stadsdienst van Maastricht te rijden. Ik had een tijdje terug een schaalmodel gekocht op Marktplaats van iemand die in Maastricht woont en die wist dat te melden...
Geen enkele bus kan tippen aan die oude CVD bussen. En dan die geur en het geluidquote:Op maandag 4 april 2011 19:08 schreef wesleycool het volgende:
[..]
aah die die zijn ook mooimaar de v.i.p. nog mooier (A)
op de pier van Holwerdquote:Op dinsdag 5 april 2011 06:36 schreef marcel.nl het volgende:
waar is die citaro gefotografeerd ? Is wel een gave locatie !
die geur en geluid zijn wel lekker ja. maar toch vind ik persoonlijk toch de v.i.p. mooier. ieder zijn eigen smaakquote:Op dinsdag 5 april 2011 07:33 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Geen enkele bus kan tippen aan die oude CVD bussen. En dan die geur en het geluid
Dat zal betekenen dat elke Veolia-bus binnenkort een TomTom krijgt...quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:13 schreef Bitlord het volgende:
Lol de chauffeur is de we kwijt. Zit in de Brabantliner van Breda naar Utrecht en we zitten nu in Utrecht Lage Weide..
Welnee man die hebben nog geen cent om een gebarsten voorruit te vervangenquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zal betekenen dat elke Veolia-bus binnenkort een TomTom krijgt...
Zijn de regionale gelden uit het hoofdkantoor in Frankrijk opgesoupeerd?quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee man die hebben nog geen cent om een gebarsten voorruit te vervangen
Dan ben je waarschijnlijk langs mijn huis aldaar geredenquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:13 schreef Bitlord het volgende:
Lol de chauffeur is de we kwijt. Zit in de Brabantliner van Breda naar Utrecht en we zitten nu in Utrecht Lage Weide..
Daar hebben ze lang niet allemaal last van. En dat remmen ligt waarschijnlijk vooral aan de betreffende chauffeur..quote:Op woensdag 6 april 2011 20:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Mag ik bij deze even vermelden dat de Ambassador 200 een schijtbus is? Ding veert gewoonweg niet, dus rijden over klinkers = gegarandeerd hoofpdijn. Elke keer als de sjoof de remmen ook maar een beetje aantikt ligt iedereen zowat voorin. Filerijden is daardoor gewoon een hel
vooral de nieuwere amba's rijden imo prima (8714/1851)quote:Op woensdag 6 april 2011 21:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Daar hebben ze lang niet allemaal last van. En dat remmen ligt waarschijnlijk vooral aan de betreffende chauffeur..
quote:Op woensdag 6 april 2011 21:41 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
vooral de nieuwere amba's rijden imo prima (8714/1851)
Remmen ligt gewoon aan de chauf. Wat de vering betreft, veren doen ze prima, ik kan me geen veel beter verende lagevloersbus bedenken (muv B96)quote:Op woensdag 6 april 2011 20:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Mag ik bij deze even vermelden dat de Ambassador 200 een schijtbus is? Ding veert gewoonweg niet, dus rijden over klinkers = gegarandeerd hoofpdijn. Elke keer als de sjoof de remmen ook maar een beetje aantikt ligt iedereen zowat voorin. Filerijden is daardoor gewoon een hel
Er zijn overigens wel Amba's, waarvan de retarder meteen behoorlijk fel reageert. Vandaar het 'waarschijnlijk' in m'n post.quote:Op donderdag 7 april 2011 19:36 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Remmen ligt gewoon aan de chauf. Wat de vering betreft, veren doen ze prima, ik kan me geen veel beter verende lagevloersbus bedenken (muv B96)
Gaat het om een Jonckheere Communo?quote:Op zaterdag 9 april 2011 01:51 schreef sararaats het volgende:
De sneldienst Wuustwezel-Antwerpen is verdorie handig. Die rijdt over de E19.
Alleen de richtingaanwijzer klinkt wel eens als een kwakende eend
Tussen Groningen en Leer zijn werkzaamheden aan het spoor, dus dat zal het zijnquote:Op zaterdag 9 april 2011 21:34 schreef marcel.nl het volgende:
Hier tuffen heel de dag Qliners heen en weer. Blauwe Integro's met "Treinvervangend vervoer" voorop en aan de zijkant in hoofdletters: ARRIVA TOURING.
Ook reed er een witte mercedes touring car ARRIVA TOURING een rit.
ja en als chauf weet ik er alles van XDquote:Op zondag 10 april 2011 13:16 schreef NoBody122 het volgende:
Er zijn altijd wel mensen die willen reizen. Zelfs op zondagochtend.
Insgelijks.quote:Op maandag 11 april 2011 15:31 schreef wesleycool het volgende:
[..]
ja en als chauf weet ik er alles van XD
haha. wat voor chauf ben jij? een op stadsbus/regiobus of touringcar?quote:
Voornamelijk regiobus, soms stadsbus. Jij?quote:Op maandag 11 april 2011 21:08 schreef wesleycool het volgende:
[..]
haha. wat voor chauf ben jij? een op stadsbus/regiobus of touringcar?
Dat wordt een flinke rit Qliner danquote:Op dinsdag 12 april 2011 17:57 schreef NoBody122 het volgende:
Stad en regio Leeuwarden/Fryslân. Binnenkort mogelijk Utrecht.
hier in Hongarije (dag 2 is net over inmiddels) vooralsnog alleen Ikarus, Karosa en Raba gezien, maar een deel van de Raba's zijn welk Berkhof kopieën, erg gaafquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:50 schreef Bitlord het volgende:
Eerste dag in Albanië. Tot nu toe 1 ouwe NL-lijnbus gezien, dezelfde als in de aflevering van Top Gear over Aobanië.
Een rit op de QLiner naar Alkmaar duurt een half uur langer, dan met de auto vanaf dezelfde plek naar Utrecht, en dan rij ik in de auto 110 KM/u op de tellerquote:Op dinsdag 12 april 2011 18:20 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat wordt een flinke rit Qliner dan
quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:49 schreef NoBody122 het volgende:
Men heeft bedacht, dat het op papier 2 ritten moesten worden (Leeuwarden <-> Den Oever en Den Oever <-> Alkmaar). Waarschijnlijk i.v.m. de verschillende consessies, die de lijn rijden. In onze diensten zijn het ook aparte ritten.
In de praktijk is het natuurlijk gewoon 1 rit, maar kennelijk laat men de theorie desondanks ook doorwerken in de communicatie richting de klant (dienstregeling), waar niemand eigenlijk baat bij heeft.
Apart chipkaart tarief voor beide provincies.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
Over die Qliner naar Alkmaar gesproken: waarom geeft xx maar de dienstregeling tot Den Oever aan?
Een rebranded Berkhof?quote:
Vandaag in Tirana aangekomen na een paar dagen mrt zn vijftigen door Albanië te hebben gereisd. Hier in de stad tot nu toe vier Hermes Alliances gezien. Morgen tijd om foto's te maken, de rest van de tijd andere dingen (studiegerelateerd, bier, whiskey, vrouwkes)quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:24 schreef Dangel het volgende:
[..]
hier in Hongarije (dag 2 is net over inmiddels) vooralsnog alleen Ikarus, Karosa en Raba gezien, maar een deel van de Raba's zijn welk Berkhof kopieën, erg gaafFoto's volgen
geen idee, weet wel dat Raba ook lang DAF cabines heeft gebruikt. Volgens eenHongaarse kennis die ook gek op bussen is (en heeft geregdl dat we zondag in een oldtimer Ikarus door Budapest gaanquote:
poederblusser is best killing voor de restquote:Op dinsdag 19 april 2011 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dat valt helaas wel wat mee: http://www.112fryslan.nl/Home?&action=show&newsid=6444
kapot lopenquote:Op woensdag 20 april 2011 00:07 schreef NoBody122 het volgende:
Moest natuurlijk weer net één van die paar 38xx-Fryskers zijn dus.. Die rijden over het algemeen nog net een tikje beter dan de 37xx-varianten.
[edit]
Wat deed die trouwens op een Dokkumer omloop
Volgens mij is dan een van de BV-namen van Arriva die nog niet bestaatquote:
Why not ?quote:Op woensdag 20 april 2011 09:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
worden ze vast vrolijk van in lelystad
Kan zijn dat ze oefenen voor het festivalseizoenquote:Op donderdag 21 april 2011 19:42 schreef Je-zus het volgende:
TCR @ Tempeliernstraat Haarlem, foto van afgelopen middag
[ afbeelding ]
Dat is een lange rit.quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:04 schreef NoBody122 het volgende:
Stond vanmiddag rond 14:30 een rood/witte Amba op een terrein bij Jirnsum (aan de kant van Makkum), met lijn 91 - Uden op de filmkast..
Elzinga?quote:Op vrijdag 22 april 2011 18:04 schreef NoBody122 het volgende:
Stond vanmiddag rond 14:30 een rood/witte Amba op een terrein bij Jirnsum (aan de kant van Makkum), met lijn 91 - Uden op de filmkast..
quote:Op vrijdag 22 april 2011 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Al is het natuurlijk niet de kant van Makkum, maar Akkrum
daar hadden ze geen bliksemsnelle sjoof met een poederblusserquote:Op vrijdag 22 april 2011 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En ook een Ramba kan naar de eeuwige jachtvelden:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/353773
mooi!quote:Op maandag 25 april 2011 02:04 schreef NoBody122 het volgende:
Vanmiddag is er op Leeuwarden CS weer een (Maxx-)Frysker overhit geraakt en dientengevolge in de hens gegaan..
En vergeet de blauwe Brabantse stadbussen niet ): .. Ik heb toch 5 jaar lang met die dingen gereisd! En als er hier weer geen stadsbus doet/rijdt, dan zetten ze een streekbus in.. (kansloos gwn)quote:Op maandag 25 april 2011 02:19 schreef springer1980 het volgende:
Een aantal oude Amba's van de Veluwe staan nu te koop bij VDL in Nederland en Duitsland > http://www.mascus.nl/Tran(...)nce,tweedehands.html
De paarse stadsbussen van Apeldoorn zag ik afgelopen donderdag samen met een aantal rood / witte broertjes bij VDL Berghof in Valkenswaard staan...
De blauw-witte Volvo's heb ik niet zien staan toen ik voorbij reed, alleen de paarse stadsbussen en de rood-witte.quote:Op dinsdag 26 april 2011 01:25 schreef Rdaalwil het volgende:
[..]
En vergeet de blauwe Brabantse stadbussen niet ): .. Ik heb toch 5 jaar lang met die dingen gereisd! En als er hier weer geen stadsbus doet/rijdt, dan zetten ze een streekbus in.. (kansloos gwn)
Ik heb het verkeerd verwoord, sorry..quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:25 schreef springer1980 het volgende:
[..]
De blauw-witte Volvo's heb ik niet zien staan toen ik voorbij reed, alleen de paarse stadsbussen en de rood-witte.
Maar wat is er mis met een streekbus op een stadsdienst? Hier in Apeldoorn waren de streekbussen van Veolia iets beter te doen dan de rammelde stadsbussen. Ook Syntus zet op dit moment regelmatig een streekbus in op een Apeldoornse stadslijn. Voordeel is wel dat je dan meer zitplaatsen hebt in de bus...
Wat naar mijn idee ook niet echt geholpen heeft is dat de het Apeldoonse wegennet 1 grote gatenkaas is. Er is hier de afgelopen jaren flink bezuinigd op het wegen onderhoud met als gevolg dat de halve stad open ligt om het achterstallige werk enigsins in te halen. (wat ze niet echt lukt btw) Het is echt een drame hier!quote:Op dinsdag 26 april 2011 21:08 schreef Rdaalwil het volgende:
[..]
Ik heb het verkeerd verwoord, sorry..
Hmm. Ik weet alleen dat de 255 nog in Breda rijdt en de rest van de 250-series zijn afgevoerd. Maar dan zullen ze wel ergens anders gestaan hebben. Waar ik woon zijn de routes net te krap voor de streekbussen waardoor ze regelmatig tot vaak minimaal een vertraging hebben van 10 a 15 minuten. Waardoor je vaak genoeg je overstap op een andere bus of de trein mist.
Natuurlijk heeft zo streekbus voordelen, wat je ook aangaf meer zitplaatsen en hier hebben ze nog streekbussen met full-airco (erg prettig met het warme weer)..
Alleen nemen ze in ons hoekje (Bergen op Zoom en Roosendaal) niet zo nauw met de schoonmaak van de bussen.. Waardoor de streekbussen altijd smerig zijn, voorbeelden wat ik gezien heb zijn: Kauwgom aan knoppen en bekleding, opengesneden bekleding, halve vuilniscontainer in de bus. Waardoor het snel armoedig en verwaarloos uitziet..
Weet iemand waarom die Volvo bussen nou zo rammelen bij Veolia? Rijden de chauffeurs er nou zo slecht mee of ligt het puur aan het onderhoud? Want nu rijden er ex-tilburgse stadbussen hier en die rammelen idd aan alle kanten en ze hebben ook last van schimmel vorming :S (net als de meeste streekbussen hier)
Dat er een groene bus soms gewisseld wordt met een blauwe of andersom, ligt aan iets anders. Ligt meer aan het feit dat ze nog steeds (nee, echt niet) niet alle bussen hebben en ze daarom geen andere keus hebben. Alleen op de Veluwelijn gaat het goed met de bussen, en soms ook gewoon wel op de stadsdienst. Sommige dagen gaat het perfect, en andere dagen is het een kleurenmix.quote:Op dinsdag 26 april 2011 19:25 schreef springer1980 het volgende:
[..]
De blauw-witte Volvo's heb ik niet zien staan toen ik voorbij reed, alleen de paarse stadsbussen en de rood-witte.
Maar wat is er mis met een streekbus op een stadsdienst? Hier in Apeldoorn waren de streekbussen van Veolia iets beter te doen dan de rammelde stadsbussen. Ook Syntus zet op dit moment regelmatig een streekbus in op een Apeldoornse stadslijn. Voordeel is wel dat je dan meer zitplaatsen hebt in de bus...
Wellicht is de teller opnieuw begonnen met tellen?quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:40 schreef Rdaalwil het volgende:
De 256 is ook niet meer hoe die geweest was.. Ik snap wel waarom Veolia deze bussen weg doen!! Gisteren waren kuren met de deuren en hij wilde eerst niet starten![]()
En had gelezen dat die 4ton had gereden ( is ook niet veel lijkt me?)
dat hadden de O408tjes destijds wel toen noordned (nostalgie <3) nog bestondquote:Op vrijdag 29 april 2011 16:28 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Wellicht is de teller opnieuw begonnen met tellen?
toen waren bussen nog degelijk en comfortabelquote:Op vrijdag 29 april 2011 20:34 schreef NoBody122 het volgende:
Een aantal van die Alliances zat ook (ver) over de 1.000.000
En dat heb ik geweten ook.. Ooit 1x op een behoorlijk warme zomerdag met zo'n groene op de stadsdienst gezeten (was weer eens een Maxx-Amba te weinig). Amper rijwind dus en 0 airco...quote:Op vrijdag 29 april 2011 20:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
toen waren bussen nog degelijk en comfortabel( ok in de zomer was een O408 / Alliance wel net een broeikas op wielen.. )
Maar wel comfortabele stoelen voor de passagiersquote:Op vrijdag 29 april 2011 20:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
En dat heb ik geweten ook.. Ooit 1x op een behoorlijk warme zomerdag met zo'n groene op de stadsdienst gezeten (was weer eens een Maxx-Amba te weinig). Amper rijwind dus en 0 airco...
ja! en vering er onderquote:Op vrijdag 29 april 2011 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar wel comfortabele stoelen voor de passagiers
Vorige week in een Frysker met een klapperende schokbreker gezeten. Gaf me een behoorlijk lawaai.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |