abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91817936
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voor de Leo1 was het voor zover ik me het nog goed kan herinneren dat er tussen de brandstoftank en de uiteindelijke dieselinspuiting nog iets van 80 liter diesel rondzwierf in de diverse filters, pompen en weet ik veel wat.

Maar die les is wel erg lang geleden... :')
Volgens mij zat er bij de leopard ( 1965 ) ook weer een wezenlijk verschil tussen de Leopard en de gemodificeerde A3 en A4, maar dat is alweer zo lang geleden dat ik dat allemaal weer ben vergeten.
  maandag 24 januari 2011 @ 20:51:58 #3
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91817956
'Avond.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91817976
Avond Vortix
pi_91818035
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:46 schreef Clan het volgende:

[..]

Vroeger waren de voertuigen puur mechanisch, tegenwoordig zijn ze veelal computergestuurd, dat kan je echt niet allemaal leren, als vroeger iets stuk was aan een voertuig was dat ook meestal mechanisch.
Ben ik niet met je eens. Je moet allemaal enige kennis hebben over de systemen in je voertuig/vaartuig/vliegtuig. Vooral zoiets basaals als brandstofcapaciteit. Mja, dat is mijn mening. Ik vind het gewoon raar dat dat niet zo is.
pi_91818357
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:50 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ja, ik vind ook erg veel dingen.

feit is dat je geen idee hebt over een tank, zomin ik dat heb over een vliegtuig. Niet voor niets zijn de compartimenten in een tank verdeeld via verantwoordelijkheid, en dit is met de reden gedaan om het voor de bemanning overzichtelijk te houden en efficiënt blijven voor de inzetbaarheid van het wapen.

Een onderstel en een toren scheiden de tank, zo weten we toch hoe we bij onderhoud alles in orde kunnen maken, onderstel of toren.. zo verwacht ik ook van de bestuurder dat hij mijn warmtebeeld kan bedienen en de basisbeginselen van het schutteren met een 120mm kanon, zowel met als zonder computer..

Wat ik niet van hem verwacht is dat hij weet welke uitwerking een MZ granaat heeft, en het intresseert me ook vrij weinig waar een liter of 260 van het type diesel gelaten wordt tijdens inzet...
Toch is er bij ons ook een onderverdeling in compartimenten waar men verantwoordelijk voor is. En toch is het ook zo dat iedereen over dezelfde systeemkennis dient te beschikken. Dat is in mijn boekje harstikke logisch en wenselijk. Dan weet iedereen tenminste waar je het over hebt, en dat komt de samenwerking, effectiviteit en veilgheid ten goede.
pi_91818379
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:53 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Je moet allemaal enige kennis hebben over de systemen in je voertuig/vaartuig/vliegtuig. Vooral zoiets basaals als brandstofcapaciteit. Mja, dat is mijn mening. Ik vind het gewoon raar dat dat niet zo is.
Daar heb ik geen mening over want ik heb helemaal geen kennis van de huidige voertuigen bij defensie behalve de DAF viertonner, als instructeur gaf ik vooral onderhoudsles aan monteurs en rijles aan chauffeurs met aan de chauffers wat algemene kennis over het voertuig.
pi_91818518
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:51 schreef AchJa het volgende:
@ Jan Kaas.

Ben jij een beetje te spreken over de OPV?
Ik ben sowieso niet te spreken over de spullen van de baas, voor een dubbeltje eerste rang willen zitten en het dan raar vinden dat spullen stukgaan. Zie de pods van de johan en de dieselgenerators van de ruyter. :') |:( :|W

Maar goed, het OPV. Ik denk persoonlijk dat we deze schepen nodig hebben. Oorlog op zee zoals in WO2 of de Falklandoorlog gaan we naar mijn idee niet meer meemaken. Tegenwoordig doen we niets anders dan achter kleine bootjes aanjagen bij Somalië en de West. Daarvoor heeft het OPV geen snelle voortstuwing, maar dat wordt opgevangen door een heli, en/of snelle RHIBs (die nog aangekocht moeten worden, ik ben benieuwd. :') ) En door de ver doorgevoerde automatiek hoeven er maar 50 man mee, zeker in een tijd als deze van bezuiniging is dat interessant.
Daarom kan ik er met mijn pet niet bij, dat er nu al gesproken wordt om de laatste 2 te verkopen. (maar volgens mij is dat kombuis praat.)
Zeker als je bedenkt dat een allejesus duur platform als het LCF (is iets groter, maar er zitten wel 150 man op.) hetzelfde doet, zoals nu de Ruyter bij Somalië.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  maandag 24 januari 2011 @ 21:00:37 #9
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91818528
natuurlijk zijn er argumenten aan te geven waarom ik het wel zou moeten weten.
praktijk leert dat het geen toevoeging heeft, op praktische wijze...

het is totaal geen noodzaak om te functioneren als eenheid, om dat te weten, geen situatie denkbaar waarin het iets zou toevoegen als ik dit wel wist.

De bestuurder is er altijd, en zonder bestuurder geen tank..dus ook geen inzetbaarheid.
Ik dien alles te weten van de toren.. en een bestuurder van het onderstel...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_91818698
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:00 schreef Pumatje het volgende:

het is totaal geen noodzaak om te functioneren als eenheid, om dat te weten, geen situatie denkbaar waarin het iets zou toevoegen als ik dit wel wist.

De bestuurder is er altijd, en zonder bestuurder geen tank..dus ook geen inzetbaarheid.
Dus als de bestuurder onwel wordt weet niemand meer wat ie moet doen en moeten jullie maar een witte vlag hijsen?
pi_91818701
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:00 schreef Pumatje het volgende:

Zolang ze het maar bij de herstel Cie weten ;)
pi_91818784
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:00 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ik ben sowieso niet te spreken over de spullen van de baas, voor een dubbeltje eerste rang willen zitten en het dan raar vinden dat spullen stukgaan. Zie de pods van de johan en de dieselgenerators van de ruyter. :') |:( :|W

Maar goed, het OPV. Ik denk persoonlijk dat we deze schepen nodig hebben. Oorlog op zee zoals in WO2 of de Falklandoorlog gaan we naar mijn idee niet meer meemaken. Tegenwoordig doen we niets anders dan achter kleine bootjes aanjagen bij Somalië en de West. Daarvoor heeft het OPV geen snelle voortstuwing, maar dat wordt opgevangen door een heli, en/of snelle RHIBs (die nog aangekocht moeten worden, ik ben benieuwd. :') ) En door de ver doorgevoerde automatiek hoeven er maar 50 man mee, zeker in een tijd als deze van bezuiniging is dat interessant.
Daarom kan ik er met mijn pet niet bij, dat er nu al gesproken wordt om de laatste 2 te verkopen. (maar volgens mij is dat kombuis praat.)
Zeker als je bedenkt dat een allejesus duur platform als het LCF (is iets groter, maar er zitten wel 150 man op.) hetzelfde doet, zoals nu de Ruyter bij Somalië.
En de 'dreiging' van Venezuela?
  maandag 24 januari 2011 @ 21:05:31 #13
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91818869
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:03 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dus als de bestuurder onwel wordt weet niemand meer wat ie moet doen en moeten jullie maar een witte vlag hijsen?
jawel, want zoals ik al zei, ik weet alles wat ik weten moet om te moeten functioneren als bestuurder...of dat wordt lesgegeven...

daar krijg je aanhaalmomenten van bouten en moeren, bediening van de motor, en het onderstel..
het er terug op krijgen van een afgelopen track en werking van de motor.

niet waar de overgebleven 260 liter diesel is gebleven.
pi_91819393
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:04 schreef Clan het volgende:

[..]

En de 'dreiging' van Venezuela?
Tja, dat blijft, denk ik, bij een beetje dreigen. Ik denk niet dat Chavez zo stom is om een paar eilandjes te bezetten die van een West-Europees land zijn, en waarvan er 1 heel populair is bij de Amerikanen.

Edit: Overigens vind ik niet dat de alle fregatten weg moeten, maar die zijn voor een veel hoger geweldspectrum dan het OPV.
pi_91819629
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Tja, dat blijft, denk ik, bij een beetje dreigen. Ik denk niet dat Chavez zo stom is om een paar eilandjes te bezetten die van een West-Europees land zijn, en waarvan er 1 heel populair is bij de Amerikanen.

Edit: Overigens vind ik niet dat de alle fregatten weg moeten, maar die zijn voor een veel hoger geweldspectrum dan het OPV.
Ik dacht dat de Amerikanen een grotere rol voor Nederland in dat gebied weggelegd zagen. Hoeveel 'bootjes' heeft Nederland eigenlijk nog, want ik dacht gelezen te hebben dat onder Balkenende de helft verkocht is.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:17:49 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91819727
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:03 schreef Lightning_NL het volgende:

Daarom krijgt de tankcommandant ook een paar uur rijopleiding om een "noodverplaatsing" te mogen doen. En laten we wel zijn, op het moment dat de pleuris uitbreekt en de chauffeur is niet meer inzetbaar dan staat Esses echt niet te controleren of Puma zijn rijbewijs wel bij zich heeft.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:19:37 #17
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91819843
we hadden erg veel van die change information dagen voorgaande jaar.. helaas niet meer zo veel.
Maar iedereen in de tank weet zelfs welke schakelaars om te moeten zetten, om bepaalde veiligheidssystemen te omzeilen van de motor.. om toch te kunnen verplaatsen, stel er zit 0.0 liter olie in...

dat soort zaken doen er toe als de scheit uitbreekt.
pi_91819930
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:16 schreef Clan het volgende:

[..]

Ik dacht dat de Amerikanen een grotere rol voor Nederland in dat gebied weggelegd zagen. Hoeveel 'bootjes' heeft Nederland eigenlijk nog, want ik dacht gelezen te hebben dat onder Balkenende de helft verkocht is.
2 M-fregatten, 4 LCF's, 2 LPD's, 2 bevoorraders, 4 onderzeeers, 1 torpedowerkschip, een tiental mijnenjagers, 2 hydrograven, 4 duikvaartuigen en ik denk dat ik er dan wel zo'n beetje ben.

En dan zouden er nog 4 OPV's bijkomen (die worden nu (af)gebouwd) en 1 bevoorrader vervangen door een kruising tussen een LPD en een bevoorrader.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:22:42 #19
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91820043
die cb90's.. komen er ook nog wel aan neem ik aan..
zijn ze bij de mariniers toch zo dol op inmiddels?
  maandag 24 januari 2011 @ 21:24:22 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91820160
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:00 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

:D Ik had al eea gelezen ja.

quote:
Voor zover ik eea kan beoordelen (zit niet bij de vloot natuurlijk) vind ik die schuit nogal onderbewapend. Misschien is het genoeg om een beetje achter piraatjes aan te jagen, maar daar houdt het ook echt mee op.
pi_91820172
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:20 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

2 M-fregatten, 4 LCF's, 2 LPD's, 2 bevoorraders, 4 onderzeeers, 1 torpedowerkschip, een tiental mijnenjagers, 2 hydrograven, 4 duikvaartuigen en ik denk dat ik er dan wel zo'n beetje ben.

En dan zouden er nog 4 OPV's bijkomen (die worden nu (af)gebouwd) en 1 bevoorrader vervangen door een kruising tussen een LPD en een bevoorrader.
Duikvaartuigen, waar moet ik dan aan denken, zijn dat van die kleine onderzeers?
  maandag 24 januari 2011 @ 21:27:04 #22
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91820334
geen kleine onderzeeërs..
jagers.. middenklasse daarin.

Efficiënte schepen in ieder geval..
doen het erg goed vooral op oefeningen tegen yanks
  maandag 24 januari 2011 @ 21:27:09 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91820344
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:19 schreef Pumatje het volgende:
we hadden erg veel van die change information dagen voorgaande jaar.. helaas niet meer zo veel.
Maar iedereen in de tank weet zelfs welke schakelaars om te moeten zetten, om bepaalde veiligheidssystemen te omzeilen van de motor.. om toch te kunnen verplaatsen, stel er zit 0.0 liter olie in...

dat soort zaken doen er toe als de scheit uitbreekt.
Bij de Leo1 kon je al die veiligheden ook "legaal" overbruggen. Gewoon je diepwaadsysteem oppompen. Zekering 78 was verboden... (officieel dan) O-)
pi_91820536
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:27 schreef Pumatje het volgende:

Hebben we het nu over de CB 90 of duikvaartuigen, want ik weet het even niet?
  maandag 24 januari 2011 @ 21:30:05 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91820546
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:27 schreef Pumatje het volgende:

Dat zijn onderzeeërs. Duikvaartuigen zijn de moederschepen van de marine duikers.
pi_91820555
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:22 schreef Pumatje het volgende:
Geen idee, die schuit heb ik nog nooit gezien.
Ik ken alleen de LCU's en de LCVP's
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:24 schreef AchJa het volgende:
Voor zover ik eea kan beoordelen (zit niet bij de vloot natuurlijk) vind ik die schuit nogal onderbewapend. Misschien is het genoeg om een beetje achter piraatjes aan te jagen, maar daar houdt het ook echt mee op.
Daarvoor zijn ze dan ook bedoeld, ik zie geen reden om daar een LCF met een otomalara en batterij raketten op af te sturen.. ;)
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:24 schreef Clan het volgende:

[..]

Duikvaartuigen, waar moet ik dan aan denken, zijn dat van die kleine onderzeers?
binnenvaartschepen waar duikers vanaf opereren. Als er ergens een vliegtuigbom in het water ligt, ofzo.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:31:02 #27
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91820624
ER heeft heerlijk voor me gekookt en nu lig ik al in bed met mijn netbookje op schoot :)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_91820745
Ben ik weer even 'up to date' qua KM.
pi_91820827
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:31 schreef Lotusss het volgende:
ER heeft heerlijk voor me gekookt en nu lig ik al in bed met mijn netbookje op schoot :)
Wat schafte de pot?
  maandag 24 januari 2011 @ 21:34:22 #30
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91820870
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:33 schreef Clan het volgende:

[..]

Wat schafte de pot?
Zijn aardappel-kaas ovenschotel :D
... and I feel fine.
pi_91820905
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:32 schreef Clan het volgende:
Ben ik weer even 'up to date' qua KM.
Ik was trouwens de Pelikaan vergeten, het vaste schip in de West.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:36:27 #32
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91821022
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarom krijgt de tankcommandant ook een paar uur rijopleiding om een "noodverplaatsing" te mogen doen. En laten we wel zijn, op het moment dat de pleuris uitbreekt en de chauffeur is niet meer inzetbaar dan staat Esses echt niet te controleren of Puma zijn rijbewijs wel bij zich heeft.
Jij weet niet half wat voor streber ik ben ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_91821121
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:34 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Zijn aardappel-kaas ovenschotel :D
Klinkt lekker
  maandag 24 januari 2011 @ 21:38:14 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91821371
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:36 schreef Esses het volgende:

[..]

Jij weet niet half wat voor streber ik ben ;)
Esses aan het werk;

maandag 24 januari 2011 @ 21:41:55 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91821445
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:30 schreef jankaas020 het volgende:
Daarvoor zijn ze dan ook bedoeld, ik zie geen reden om daar een LCF met een otomalara en batterij raketten op af te sturen.. ;)
Ze moeten toch ook kunnen opereren in crisisgebieden?
pi_91821713
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:34 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ik was trouwens de Pelikaan vergeten, het vaste schip in de West.
Ik zie dat die ingezet is geweest bij Haiti?

http://www.blikopnieuws.n(...)dert_Ha%C3%AFti.html
pi_91821877
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ze moeten toch ook kunnen opereren in crisisgebieden?
Zoals bij Libanon? Dat was niet meer dan wapensmokkel tegengaan, maar niet zo rigoureus als de Israëlis dmv een blokkade, we hielden daar de wateren open voor handel, en tegelijkertijd controleerden we de schepen voor smokkel.

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:45 schreef Clan het volgende:

[..]

Ik zie dat die ingezet is geweest bij Haiti?

http://www.blikopnieuws.n(...)dert_Ha%C3%AFti.html
Klopt, zodra er in de buurt de pleuris uitbreekt wordt de peliconjo volgeladen met disaster relief spullen en gaat er kakken te kort heen. :Y
  maandag 24 januari 2011 @ 21:49:03 #39
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91821945
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:37 schreef Clan het volgende:

[..]

Klinkt lekker
Echt wel! En honger dat ik had! :9
Maar laatste maaltijd was ook om 10u vanmorgen.
... and I feel fine.
pi_91822237
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:31 schreef Lotusss het volgende:
dus je laptop is nu lekker aan het koken?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:55:15 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91822385
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:47 schreef jankaas020 het volgende:

Zoals bij Libanon? Dat was niet meer dan wapensmokkel tegengaan, maar niet zo rigoureus als de Israëlis dmv een blokkade, we hielden daar de wateren open voor handel, en tegelijkertijd controleerden we de schepen voor smokkel.
K, ik dacht dat de OPV's ook aan blokkades mee deden.
pi_91822534
Oke net eventjes geslapen en voel me zo stevig als een vaatdoek. Echt ge-wel-dig!
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_91822573
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

K, ik dacht dat de OPV's ook aan blokkades mee deden.
Daar kunnen ze voor ingezet worden. Vooral op laatst (toen wij er met de 020 waren) was er weinig aan de hand. Nogmaals, waarom zou je er 150 duurbetaalde paxen heen sturen als je het ook met 50 man kan doen?
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:57 schreef Thaboel het volgende:
Oke net eventjes geslapen en voel me zo stevig als een vaatdoek. Echt ge-wel-dig!
Al gegeten?
pi_91822625
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:49 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Echt wel! En honger dat ik had! :9
Maar laatste maaltijd was ook om 10u vanmorgen.
Geen middageten gehad?
  maandag 24 januari 2011 @ 22:01:14 #45
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91822823
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:58 schreef Clan het volgende:

[..]

Geen middageten gehad?
Moest van 12 tot 17:30 werken met een uur reistijd (enkele reis). Met 5,5 uur werken heb je geen recht op middagpauze. Dus eet ik maar 2x. Vind ik niet erg trouwens... dan geniet ik nog meer van het avondeten!
... and I feel fine.
pi_91823052
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:01 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Moest van 12 tot 17:30 werken met een uur reistijd (enkele reis). Met 5,5 uur werken heb je geen recht op middagpauze. Dus eet ik maar 2x. Vind ik niet erg trouwens... dan geniet ik nog meer van het avondeten!
Je kan toch altijd een appel tussendoor eten?
  maandag 24 januari 2011 @ 22:04:36 #47
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91823078
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:04 schreef Clan het volgende:

[..]

Je kan toch altijd een appel tussendoor eten?
Geen tijd.... winkel is errug druk. Kan amper een bekertje koffie drinken ;)
... and I feel fine.
pi_91823133
@ lotusss: kan je kijken wat de temps van je laptop nu zijn?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:06:39 #49
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_91823265
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef m.k het volgende:
@ lotusss: kan je kijken wat de temps van je laptop nu zijn?
hehehe

Morgen neem ik gewoon ouderwets bammetjes mee naar werk. Tis goed hoor.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_91823544
ik heb het over het feit dat je je laptop niet op je schoot en al helemaal niet op je lakens moet leggen
  maandag 24 januari 2011 @ 22:12:27 #51
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91823740
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:09 schreef m.k het volgende:
ik heb het over het feit dat je je laptop niet op je schoot en al helemaal niet op je lakens moet leggen
Moest even progje downloaden: 53 graden.
... and I feel fine.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:13:55 #52
110987 ErwinRommel
pi_91823855
quote:
Het heet toch niet voor niets een "Laptop" ?
pi_91823878
quote:
En waarom niet, heet tenslotte toch een lap-top.
pi_91823890
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:12 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Moest even progje downloaden: 53 graden.
dan nog raad ik je aan er een tijdschrift onder te leggen oid.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:14:54 #55
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91823934
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:14 schreef m.k het volgende:

[..]

dan nog raad ik je aan er een tijdschrift onder te leggen oid.
I know.... maar ik ben eigenwijs :P
... and I feel fine.
pi_91823997
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:13 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:14 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

bij defensie ben je toch ook zeker van je toekomst?
pi_91824012
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:13 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:14 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet je niet met je lompe kakken de ventilatie afsluiten, dan krijg je nl een verbrande "lap" ;)
pi_91824101
Bij mij zit hij op een plankje met cup holder special voor de klapjap gemaakt, dus dat zit wel goed. ;)
  maandag 24 januari 2011 @ 22:18:17 #59
110987 ErwinRommel
pi_91824154
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:15 schreef m.k het volgende:

[..]

[..]

bij defensie ben je toch ook zeker van je toekomst?
Dat heb er niks mee te maken, als ik een HDTV koop, dan heeft die toch HDTV? ;)
pi_91824194
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat heb er niks mee te maken, als ik een HDTV koop, dan heeft die toch HDTV? ;)
:N
  maandag 24 januari 2011 @ 22:19:08 #61
110987 ErwinRommel
pi_91824205
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:16 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

[..]

Ja, maar dan moet je niet met je lompe kakken de ventilatie afsluiten, dan krijg je nl een verbrande "lap" ;)
Dat valt wel mee, alhoewel.......meende eens te lezen dat iemand zijn schaamstreek had verbrand doordat z'n laptop te heet werd :D
pi_91824226
quote:
Op maandag 24 januari 2011 21:58 schreef jankaas020 het volgende:

Al gegeten?
flink bord bami + wat kip voel me al 2/3dagen minder fit. Zo nog ff een broodje pindakaas naar binnen werken
pi_91824427
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:19 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, alhoewel.......meende eens te lezen dat iemand zijn schaamstreek had verbrand doordat z'n laptop te heet werd :D
http://gtwy.net/fix/2010/02/when-laptops-overheat-and-melt/
Hoewel er niet bijstaat hoe het is gekomen..
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:19 schreef Thaboel het volgende:

[..]

flink bord bami + wat kip voel me al 2/3dagen minder fit. Zo nog ff een broodje pindakaas naar binnen werken
Dus niet braque van de drank? dan een grog naar binnen en weer tukken! ;)
  maandag 24 januari 2011 @ 22:25:50 #64
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91824634
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:19 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Vitaminepilletjes :D
Gewoon die multivitaminen van de Etos oid... baat het niet dan schaadt het niet...
(icm gezond eten natuurlijk)
... and I feel fine.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:26:26 #65
110987 ErwinRommel
pi_91824675
Denk dat ik zo voor het slapen gaan nog een blikje snert opentrek :)
pi_91824705
Ik dacht persoonlijk meer aan een whiskey. c_/
  maandag 24 januari 2011 @ 22:28:33 #67
110987 ErwinRommel
pi_91824815
quote:
10s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:26 schreef jankaas020 het volgende:
Ik dacht persoonlijk meer aan een whiskey. c_/
Hebben we hier ook nog liggen, Jack Daniels. Maar daar begin ik niet aan. Zit nu aan een Grolsch.
pi_91825010
quote:
Op maandag 24 januari 2011 22:22 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

http://gtwy.net/fix/2010/02/when-laptops-overheat-and-melt/
Hoewel er niet bijstaat hoe het is gekomen..

[..]

Dus niet braque van de drank? dan een grog naar binnen en weer tukken! ;)
vrijdag lopen kotsen door de teveel drank. En zaterdag gewerkt en daarna weer volgas aan het bier dus zou heel miss nog kunnen. Ach laatste x dat ik ziek was is alweer 3/4jaar geleden. Heb toch2 dagen vrij dus boeit me ook niet veel
pi_91825235
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hebben we hier ook nog liggen, Jack Daniels. Maar daar begin ik niet aan. Zit nu aan een Grolsch.
Jack D. vind ik echt bocht.. :r
Ik heb nu een Ballantines ingeschonken. :9
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:31 schreef Thaboel het volgende:

[..]

vrijdag lopen kotsen door de teveel drank. En zaterdag gewerkt en daarna weer volgas aan het bier dus zou heel miss nog kunnen. Ach laatste x dat ik ziek was is alweer 3/4jaar geleden. Heb toch2 dagen vrij dus boeit me ook niet veel
Dat zou kunnen, idd. Beterschap. ;)
  maandag 24 januari 2011 @ 22:49:53 #70
110987 ErwinRommel
pi_91826159
Zo, net ff een douche genomen en alles klaargelegd voor morgen. Zo nog ff een blikje snert soldaat maken,.......dan bedje in.
pi_91826529
Ik gaat ook tukke, tschusch. :O
pi_91826827
Slaapse!
  maandag 24 januari 2011 @ 23:06:46 #73
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91827250
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:55 schreef jankaas020 het volgende:
Ik gaat ook tukke, tschusch. :O
Slaap lekker Jankaas!
... and I feel fine.
pi_91828260
Stelletje "maf" kezen hier.
pi_91828392
Saffie doen dan maar
  maandag 24 januari 2011 @ 23:33:52 #76
110987 ErwinRommel
pi_91828607
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:29 schreef Thaboel het volgende:
Saffie doen dan maar
Net gedaan. Dadelijk ook m'n nest in.
  maandag 24 januari 2011 @ 23:40:10 #77
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_91828958
quote:
Op maandag 24 januari 2011 21:22 schreef Pumatje het volgende:
Ja, gelukkig hebben we nog wat statiegeldbonnen liggen om ze aan te kunnen schaffen.. :')
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_91829112
Mm bakje thee en dan slapen :).
  maandag 24 januari 2011 @ 23:59:37 #79
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91830032
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:40 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ja, gelukkig hebben we nog wat statiegeldbonnen liggen om ze aan te kunnen schaffen.. :')
:D :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:03:46 #80
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91830273
ER en ik gaan maffen.
Toedels. :W
... and I feel fine.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 00:06:32 #81
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91830413
ooooi
pi_91830537
Maffen? Jaaaajaaaaa
pi_91830559
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91830909
Goed liedje :)
pi_91831079
:Y Zo'n nummer dat je ineens in je hoofd hebt en dan moet luisteren ;)
pi_91835717
mogge! :O
wow! er is een keer niet 's nachts doorgegaan! :o
pi_91835722
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:15 schreef Esses het volgende:

[..]

Ambirix wel?

Merknamen van de 2 gecombineerde HepA en B inentingen.
Ambirix ken ik zeker, die kregen we naast de DTP en Typhus en die heb ik zelf ook vaak toe moeten dienen tijdens de opleiding op het CMH in Utrecht. Daar leerde ik prikken.

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Twinrix 3 is de 3e van het rijtje, je hebt Twinrix (hepatitis A/B) 1, 2 en 3 die met een bepaalde tussentijd gezet moeten worden. Een maand tussen 1 en 2 en dan na een half jaar nummer 3.

Verder krijgen we "standaard"

DTP, Typhim 6, BMR en Typherix.

En met uitzending krijg je nog de prikken voor het land zelf natuurlijk. Voor Afghanistan kreeg ik er nog Mencevax bij.
Mencevax is eigenlijk de Pokkenspuit, die heb ik tijdens dienst niet meer hoeven krijgen want die heb ik al als kind gekregen.
pi_91835750
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 07:21 schreef jankaas020 het volgende:
mogge! :O
wow! er is een keer niet 's nachts doorgegaan! :o
Ik ga zo weer slapen hoor ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:04:29 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91836658
11 Jaar geleden!

quote:
Militair protest in Den-Haag

Wellicht is het aan velen van U geruisloos voorbijgegaan maar 30 november 2000 was eigenlijk een historische dag. Voor het eerst in de geschiedenis demonstreerden duizenden militairen in uniform op het Malieveld in Den-Haag tegen het personeelsbeleid van het Ministerie van Defensie. De demonstratie was een voorlopig sluitstuk in een reeks van protesten naar aanleiding van het volledig vastlopen van de CAO-besprekingen tussen de gezamenlijke militaire vakbonden en Defensie. Ook ondergetekende was bij de demonstratie aanwezig en veranderde zijn gemobiliseerde YA 126 wapendrager in een YA 126 spandoekdrager.

Het rommelt dus binnen het leger. Wat is eigenlijk de aanleiding voor dit protest? Een korte uitleg: We kennen 2 'soorten' militairen. De BBT -er (Beroeps Bepaalde Tijd) tekent een contract voor een bepaald aantal jaren om daarna de dienst te verlaten. De BOT-er tekent, in principe, een contract voor het leven. Deze categorie militairen verlaat bij het bereiken van het 55e levensjaar (Landmacht/Luchtmacht/Marechaussee) of 50e levensjaar (Marine) de dienst. Het zijn met name de BOT-ers die het zwaar te verduren hebben gehad de laatste 10 jaar. Na het einde van de Koude Oorlog is het Nederlandse Leger uitgekleed tot op de laatste draad van zijn onderbroek. Honderden (!) reorganisaties, gigantische bezuinigingen, toenemende uitzend- en oefendruk en dramatische personeelstekorten plegen een voortdurende aanslag op de motivatie van de militair. Daar komt bij dat allerlei gunstige regelingen die het werken bij Defensie nog enigszins aantrekkelijk maakten zo goed als verdwenen zijn. Dus; veel lasten en bijna geen lusten. De druppel die de emmer deed overlopen is het voornemen van de Staatssecretaris van Defensie, Van Hoof, om de BOT-militairen verplicht drie jaar langer te laten dienen voor zij de dienst mogen verlaten. Daar komt bij dat de uitkering die militairen ontvangen van hun 55e (of 50e) tot hun 65e levensjaar verlaagd wordt van 82% naar 70% van hun laatst verdiende loon. Dus; langer werken en minder verdienen.Veel militairen ervaren de voorgenomen maatregelen als contractbreuk omdat het gunstige leeftijdsontslag vaak een belangrijke rol speelde om in dienst te gaan of te blijven en de talrijke beperkingen voor het sociale leven die het beroep als militair met zich meebrengt voor lief te nemen. Het spreekt voor zich dat het vertrouwen in de Defensieleiding door de voorgenomen plannen en de wijze waarop die tot uitvoer gebracht proberen te worden tot het nulpunt is gedaald. De demonstratie van 30 november was dus een protest tegen de plannen zoals, zeer beperkt, hierboven weergegeven maar zeker ook een uiting van de algemeen heersende gevoelens van onvrede onder het Defensiepersoneel. De voorbereidingen van zo'n demonstratie (officieel was het trouwens een manifestatie) beginnen natuurlijk al weken van tevoren. Het was tijdens die voorbereidingen, die ik via internet en bondsvertegenwoordigers op de kazerne volgde, dat ik het idee kreeg om de manifestatie een wat 'massiever' gezicht te geven met wat militaire voertuigen. Op die manier kon de boodschap die de militairen wilden geven wellicht wat duidelijker overgebracht worden. Nu mogen voor dit soort activiteiten geen officiële defensievoertuigen ingezet worden dus toen dacht ik: dan maar wat semi-militair materieel.
Het illustreert weer prima welke klappen het leger de laatste 20 jaar gehad heeft. En de volgende zit er weer aan te komen!
pi_91836786
Ga jij demonsteren Achja, ik zou het vroeger niet gedurfd hebben, wetende dat politie etc mensen in demonstraties filmt?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:24:50 #91
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91837129
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:10 schreef Clan het volgende:
Ga jij demonsteren Achja, ik zou het vroeger niet gedurfd hebben, wetende dat politie etc mensen in demonstraties filmt?
Dat interesseert me weinig, wat willen ze gaan doen dan?

Maar ik ga niet demonstreren er zijn wel andere manieren om mijn ongenoegen duidelijk te maken, ik ben toch niet voor niets lid van een vakbond?

En je ziet het, 10/11 jaar geleden heeft het ook geen hol uitgemaakt, iedereen staat daar en je wordt gewoon keihard uitgelachen.

quote:
Na het einde van de Koude Oorlog is het Nederlandse Leger uitgekleed tot op de laatste draad van zijn onderbroek. Honderden (!) reorganisaties, gigantische bezuinigingen, toenemende uitzend- en oefendruk en dramatische personeelstekorten plegen een voortdurende aanslag op de motivatie van de militair. Daar komt bij dat allerlei gunstige regelingen die het werken bij Defensie nog enigszins aantrekkelijk maakten zo goed als verdwenen zijn. Dus; veel lasten en bijna geen lusten. De druppel die de emmer deed overlopen is het voornemen van de Staatssecretaris van Defensie, Van Hoof, om de BOT-militairen verplicht drie jaar langer te laten dienen voor zij de dienst mogen verlaten.
Allemaal doorgevoerd... we stonden erbij en we keken ernaar, gelaten hebben we het verlies genomen en nu willen ze het laatste restje aan "voordeeltjes" wat we nog hebben ook nog eens een keer wegbezuinigen...

Kortom, demonstreren? leuk. Helpt het? Njet.
pi_91837772
:W
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:08:20 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91838331
Tijd voor een bakkie pleur. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:25:49 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91840186
pi_91840298
Mogge!
pi_91840319
Goedemorgen :).
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:32:59 #99
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91840967
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 11:11 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
:)
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  dinsdag 25 januari 2011 @ 11:35:44 #100
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91841082
:O goeiemorgen
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:17:17 #101
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91844553
Ola :D
... and I feel fine.
pi_91850121
Ik kom maar eens uit bed denk ik
pi_91852969
Lekker op tijd ouwe :')
pi_91853229
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 16:28 schreef hcwp het volgende:
Lekker op tijd ouwe :')
ben ziek mag ik ook eens :p
pi_91854679
gaat lekker met de luchtmacht, sinds 1 januarie mag de Klu weer vliegen ipv martinair. maar die KDC10's zijn meer stuk dan dat ze vliegen.

Goed bezuinigingspuntje: trap die kutzooi dr uit en koop iets fatsoenlijks dat niet altijd kapot is.
pi_91854803
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:04 schreef Bouke-p het volgende:
gaat lekker met de luchtmacht, sinds 1 januarie mag de Klu weer vliegen ipv martinair. maar die KDC10's zijn meer stuk dan dat ze vliegen.

Goed bezuinigingspuntje: trap die kutzooi dr uit en koop iets fatsoenlijks dat niet altijd kapot is.
Dus dit! :Y
pi_91854929
Ik heb van wat collega's (type kolonel, overste enz) gehoord wat die toestellen kosten en dat die dingen toen we ze kochten al gaar waren.
Dus hoppa, modificeren tot de huidige normen! en dan om nog extra geld uit te geven nog ff leuke opties verzinnen.

Resultaat? geldverslindende troep en mensen die niet van en naar het missiegebied gevlogen kunnen worden.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:10:13 #108
168777 Rave_NL
pi_91854953
Als we iets fatsoenlijks moesten kopen als iets kapot was kon je zo'n beetje alles weggooien.. :')
pi_91855054
Dat dan weer wel.. :')
Maar als ze het meteen goed hadden gedaan, was dat niet nodig geweest. ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:12:59 #110
168777 Rave_NL
pi_91855085
Dat zou te makkelijk zijn.. :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:14:07 #111
168777 Rave_NL
pi_91855127
Zelfde als er nu 20 clubjes onderzoeken waar ze het beste op kunnen bezuinigen.. Als ze daar nou eerst op bezuinigen.. :')__!!
pi_91855279
Toen ik aan boord kwam, werd mij verteld dat alles met een reden gemaakt was. Ze doelde op veiligheid enzo, maar het komt 9 van de 10 keer neer op zo goedkoop mogelijk. ;(
pi_91855340
Ik zou nog wel wat dingen kunnen vertellen, maar dat heeft te maken met operationele dingen. Mag dus niet.... Maar defensie bezuinigd vooral op verkeerde dingen :X
pi_91855504
Yep, en vervolgens wel ff een commando overdracht a 30.000 piek omdat één of andere steekneus naar een andere stoel gaat... :|W
pi_91855628
@rave: hoevaak komt die QPO eigelijk per jaar uit?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:33:58 #116
168777 Rave_NL
pi_91856100
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 17:23 schreef jankaas020 het volgende:
@rave: hoevaak komt die QPO eigelijk per jaar uit?
3x, in april, juli en december.
Fanatiek lezer?
pi_91856180
Waarom wordt de allehens op pleepapier gedrukt, en hebben jullie een fuckin' glossy? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:38:03 #118
168777 Rave_NL
pi_91856277
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 17:35 schreef jankaas020 het volgende:
Waarom wordt de allehens op pleepapier gedrukt, en hebben jullie een fuckin' glossy? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stukje uitstraling, iedereen krijgt het vakblad dat ie verdient.
pi_91856372
Aha, daarom ligt het naast de Linda, cosmo en Elle.

En wordt het gratis bij ons aan boord uitgedeeld.
pi_91856411
QPO leuk blad om te lezen!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:49:55 #121
168777 Rave_NL
pi_91856682
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 17:40 schreef jankaas020 het volgende:
Aha, daarom ligt het naast de Linda, cosmo en Elle.

En wordt het gratis bij ons aan boord uitgedeeld.
Ja, net als dat de Alle Hens elke keer thuis wordt bezorgd. Maar daar blader ik snel doorheen naar relevante punten en het nieuws uit de West. Daarna gaat hij in de oudpapierbak.
Die 'glossy' is echter een hoogwaardig vakblad waar er precies wordt verteld welke club zich waarmee heeft beziggehouden en wat er gaat gebeuren, informatie over opleidingen, trainingen, materiaal etc.. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen...
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:50:24 #122
168777 Rave_NL
pi_91856713
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 17:41 schreef Thaboel het volgende:
QPO leuk blad om te lezen!
Via internet neem ik aan? :)
pi_91856909
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 17:50 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Via internet neem ik aan? :)
neuh heb wat maatjes op Doorn zitten ;)
pi_91856953
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:49 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ja, net als dat de Alle Hens elke keer thuis wordt bezorgd. Maar daar blader ik snel doorheen naar relevante punten en het nieuws uit de West. Daarna gaat hij in de oudpapierbak.
Die 'glossy' is echter een hoogwaardig vakblad waar er precies wordt verteld welke club zich waarmee heeft beziggehouden en wat er gaat gebeuren, informatie over opleidingen, trainingen, materiaal etc.. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen...
Hm hm, zoals nu al bekend is dat we african lion 2013 ofzo gaan doen.. :')
Maar goed, we kregen het vorige week vrijdag voor het eerst en ik geloof dat ze vandaag al het verblijf zijn uitgeflikkerd. Maar voor mij staan er toch in geen enkel defensie blad relevant nieuws. ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:58:02 #125
168777 Rave_NL
pi_91857018
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 17:55 schreef Thaboel het volgende:

[..]

neuh heb wat maatjes op Doorn zitten ;)
Ah oké, nouja hoop dat het enigszins te volgen is, dr zitten stukjes tussen waar mijn oren al van klapperen..
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:59:36 #126
168777 Rave_NL
pi_91857076
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 17:56 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Hm hm, zoals nu al bekend is dat we african lion 2013 ofzo gaan doen.. :')
Maar goed, we kregen het vorige week vrijdag voor het eerst en ik geloof dat ze vandaag al het verblijf zijn uitgeflikkerd. Maar voor mij staan er toch in geen enkel defensie blad relevant nieuws. ;)
Voor het eerst? :')
Zal wel een verkeerde levering zijn geweest, wij kregen opeens een doos kipnuggets..
pi_91857303
Grappig, de laatste keer dat ik kipnuggets heb gegeten bij de baas was, uhm, nooit.
Maar het zal allicht beter zijn geweest dan zo'n blik met onbestendigheid.
pi_91857336
ding ding ding BITCH FIGHT!!!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:09:02 #129
168777 Rave_NL
pi_91857383
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 18:06 schreef jankaas020 het volgende:
Grappig, de laatste keer dat ik kipnuggets heb gegeten bij de baas was, uhm, nooit.
Maar het zal allicht beter zijn geweest dan zo'n blik met onbestendigheid.
Gek, dat is uitgerekend wat ik kreeg de laatste keer aan boord.. :')
En blikken zijn uit, zakken zijn in.
pi_91857399
oh its on!
pi_91857438
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:09 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Gek, dat is uitgerekend wat ik kreeg de laatste keer aan boord.. :')
En blikken zijn uit, zakken zijn in.
Dat was in het EMF zeker? Daar passen ze het eten altijd aan, aan het korps hoveniers.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:10:55 #132
168777 Rave_NL
pi_91857448
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 18:09 schreef m.k het volgende:
oh its on!
Wat moet jij nou weer? Nagemaakte.. :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:11:43 #133
168777 Rave_NL
pi_91857476
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 18:10 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Dat was in het EMF zeker? Daar passen ze het eten altijd aan, aan het korps hoveniers.
Onderofficierenmess, tussen de vlootbalen.
pi_91857495
oe nu word het echt vuil
pi_91857531
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:11 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Onderofficierenmess, tussen de vlootbalen.
Je stond zeker als aankleding in de hoek? Mooi met je kakken in een bloempot.
pi_91857561
aaai klappen onder de riem
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:14:36 #137
168777 Rave_NL
pi_91857573
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 18:13 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Je stond zeker als aankleding in de hoek? Mooi met je kakken in een bloempot.
Nope, was te druk met leren met mes en vork eten..
pi_91857664
ik denk dat JK aan de winnende hand is
pi_91857977
Is de QPO voor burgers ergens te lezen op het internet?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:25:27 #140
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91858008
pi_91858042
Ik heb een lange neus, dus verder kijken dan 'ie lang is is moeilijk voor me.

Bedankt.
pi_91858045
Vrons heeft hem in z'n fav's staan, wedden. :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:32:33 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91858505
Maar goed, ik ga kipnuggets eten.. Trouwens fuck dat, te gezond, ik ga voor de dikke dacco's met extra zaanse mayo! :9
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:37:03 #145
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91858526
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:26 schreef jankaas020 het volgende:
Vrons heeft hem in z'n fav's staan, wedden. :')
Iets met goed geheugen enzo. :')
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:38:55 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91858721
Eten eten eten *O*
pi_91858728
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:04 schreef AchJa het volgende:
11 Jaar geleden!

[..]

Het illustreert weer prima welke klappen het leger de laatste 20 jaar gehad heeft. En de volgende zit er weer aan te komen!
Precies! Ik ben bij de ACOM aangesloten en ik vind dat die dat, in zo'n geval, maar moeten regelen. Zolang mijn pensioen er maar niet op achteruit gaat.

[ Bericht 26% gewijzigd door Clan op 25-01-2011 19:33:39 ]
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:44:00 #149
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91858844
....Reageer jij nou op jezelf? :')
pi_91858923
Hahaha :D
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:46:28 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 18:47:36 #152
168777 Rave_NL
pi_91859012
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 18:44 schreef Vronsky het volgende:
_O-
pi_91860803
Lekker gegeten. 10 minuten genoten van een volle maag toen lag het op de vloer
pi_91860883
Aan het diëten?
pi_91861475
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:44 schreef Vronsky het volgende:
Verkeerde quote gebruikt ;)
pi_91861516
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik schat zo in dat hij deze wil hebben: [DEF] SC#125 Waar er liters brandstof doorheen gaan.
Die was het!
pi_91861629
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 19:24 schreef Sloggi het volgende:
Aan het diëten?
jup die kerstkilo's moeten eraf!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:47:43 #158
110987 ErwinRommel
pi_91862262
Zo thuis nu. Leuke dag gehad op eerste dag werk.
pi_91864061
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo thuis nu. Leuke dag gehad op eerste dag werk.
Hoe was het, behalve leuk ? Nog bijzondere dingen gedaan?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:32:04 #160
110987 ErwinRommel
pi_91864986
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:16 schreef solidworks het volgende:

[..]

Hoe was het, behalve leuk ? Nog bijzondere dingen gedaan?
Hmmm, post bezorgen in de agrarische gebieden met een Fiat Dobro, daarna 3 uur kintikken in de kantine, daarna post ophalen, oa. brievenbussen legen om 1700, en post ophalen bij bedrijven en afleveren waar ik begon.
pi_91866617
Om 21:10 op Canvas

1939-1940: The war through a lens

Documentaireserie
Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië deden ieder op hun eigen manier verslag van het begin van de Tweede Wereldoorlog.

In mei valt Duitsland de drie neutrale landen Nederland, België en Luxemburg in. Even later wordt ook Frankrijk bezet en bij het offensief vielen er 100.000 doden. In juli rijdt Hitler in een open Mercedes door Berlijn om zijn overwinning te vieren en zich toe te laten juichen door de Duitsers.
pi_91866791
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hmmm, post bezorgen in de agrarische gebieden met een Fiat Dobro, daarna 3 uur kintikken in de kantine, daarna post ophalen, oa. brievenbussen legen om 1700, en post ophalen bij bedrijven en afleveren waar ik begon.
3 uur lang gummy nekken damn dat lijkt me irritant
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:33:14 #163
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91868585
boek mee, lekker lezen en betaald krijgen....
niet iets om te klagen.

zolang je goed kunt voldoen aan de eisen van verantwoordelijkheden en werkzaamheden gesteld door je leiding gevende... snap ik dat gezeur om wachten nooit echt eigelijk...
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:37:58 #164
110987 ErwinRommel
pi_91868901
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:33 schreef Pumatje het volgende:
boek mee, lekker lezen en betaald krijgen....
niet iets om te klagen.

zolang je goed kunt voldoen aan de eisen van verantwoordelijkheden en werkzaamheden gesteld door je leiding gevende... snap ik dat gezeur om wachten nooit echt eigelijk...
Voor die drie uur krijg ik niks betaald, dat is ook nog eenz zoiets.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:53:03 #165
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91869863
Dan is het wel gay...

ok.. klagen maar...

:P
pi_91869872
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:03 schreef m.k het volgende:

[..]

3 uur lang gummy nekken damn dat lijkt me irritant
Ik mag de hele week gummy nekken... heb uitboekweek. Werd vandaag op pad gestuurd met een uitboekformulier, mocht overal krabbels gaan verzamelen...
pi_91873719
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 21:53 schreef solidworks het volgende:

[..]

Ik mag de hele week gummy nekken... heb uitboekweek. Werd vandaag op pad gestuurd met een uitboekformulier, mocht overal krabbels gaan verzamelen...
morgen eindfeest en donderdag naar huis?
pi_91874152
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Voor die drie uur krijg ik niks betaald, dat is ook nog eenz zoiets.
Was dat nu in Geldermalsen?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:59:32 #169
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91874608
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Voor die drie uur krijg ik niks betaald, dat is ook nog eens zoiets.
Maw je hebt gewoon 2 x werken op een dag ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:01:11 #170
110987 ErwinRommel
pi_91874731
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:52 schreef Clan het volgende:

[..]

Was dat nu in Geldermalsen?
Yep
pi_91875148
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:01 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Yep
Zal wel een gedoe zijn om daar te komen, of niet?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:21:17 #172
110987 ErwinRommel
pi_91876008
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:07 schreef Clan het volgende:

[..]

Zal wel een gedoe zijn om daar te komen, of niet?
Ja, de fiets nemen eerst, dan met de fiets de trein in, dan in geldermalsen er weer uit met de fiets en 15 minuten opweg naar de werkplek ;)
pi_91876151
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja, de fiets nemen eerst, dan met de fiets de trein in, dan in geldermalsen er weer uit met de fiets en 15 minuten opweg naar de werkplek ;)
Ik wist niet dat het een rechtstreekse lijn was. Dat is dan wel weer fijn. Je werkt 5 dagen?
pi_91876252
Best een end! Ik loop mn deur uit loop 700 meter en sta voor het werk :P
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:26:38 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:33:09 #176
110987 ErwinRommel
pi_91876624
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:23 schreef Clan het volgende:

[..]

Ik wist niet dat het een rechtstreekse lijn was. Dat is dan wel weer fijn. Je werkt 5 dagen?
Dat weet ik dus nog niet. Is afhankelijk van de reorganisatie binnen TNT eMotion.
pi_91876729
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat weet ik dus nog niet. Is afhankelijk van de reorganisatie binnen TNT eMotion.
TNT? Die zitten ook tegen een reorganisatie aan, of niet, zijn in veel sectoren roerige tijden.
pi_91876758
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik stap mijn auto in en rij 240 km... :')
Toch niet elke dag? ;)
pi_91876879
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 23:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik stap mijn auto in en rij 240 km... :')
Toen ik bijv def zat stapte ik de deur uit liep 7 meter deed een deur open ging zitten en 110km later deed ik mn ogen open en liep naar mn legering :P
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:38:20 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:38:41 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91876902
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:38 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Toen ik bijv def zat stapte ik de deur uit liep 7 meter deed een deur open ging zitten en 110km later deed ik mn ogen open en liep naar mn legering :P
Openbaar vervoer?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:43:10 #182
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_91877153
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

mischien heb ik het fout maar woon(de) jij niet in zuid amerika?
pi_91877245
Om nog even op dat demonstreren terug te komen, ik kan weinig voorbeelden aanhalen dat demonsteren tegen een bepaald beleid het beleid heeft laten veranderen. Dat werd gewoon doorgevoerd. Zelf de kruisraketten zouden gewoon komen vanaf 1987, maar door de sfeer tussen de VS en de USSR zijn ze er niet gekomen, maar dat kwam niet door de demonstarties.
pi_91877275
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:43 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

mischien heb ik het fout maar woon(de) jij niet in zuid amerika?
Volgens mij ligt Breda in Noord-Brabant ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:46:35 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91877317
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:44 schreef Clan het volgende:
Om nog even op dat demonstreren terug te komen, ik kan weinig voorbeelden aanhalen dat demonsteren tegen een bepaald beleid het beleid heeft laten veranderen. Dat werd gewoon doorgevoerd. Zelf de kruisraketten zouden gewoon komen vanaf 1987, maar door de sfeer tussen de VS en de USSR zijn ze er niet gekomen, maar dat kwam niet door de demonstarties.
Dat ongeveer ja, ik heb mijn mening vwb demonstraties een beetje laten bepalen door de behaalde resultaten uit het verleden.
pi_91877582
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 23:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Openbaar vervoer?
me buddy :P Had het leuk geboert in de burger reed een bmw met stoelverwarming. Heerlijk slapen :P
pi_91877691
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat ongeveer ja, ik heb mijn mening vwb demonstraties een beetje laten bepalen door de behaalde resultaten uit het verleden.
En die hebben je dusdanig ontmoedigd dat je dacht laat maar;

http://nos.nl/video/205527-het-jaaroverzicht-van-1983.html
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:07:14 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91878270
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:52 schreef Thaboel het volgende:

[..]

me buddy :P Had het leuk geboert in de burger reed een bmw met stoelverwarming. Heerlijk slapen :P
Ah okee, das beter idd. Had ik toen ik in Dld zat, mijn bud kwam me thuis ophalen en die heilige Manta van hem mocht niemand behalve hij rijden. Dus ja, snurken, alhoewel geen stoelverwarming in de Recaro stoelen met vierpuntsgordel... :')

Ik had nl. via de OV-planner ff opgezocht hoe ik met openbaar vervoer moest gaan... Iets van 7 uur reistijd waarvan 1 uur lopen... :')
pi_91878337
Als je het filmpje kijkt dachten ze eerst dat die Kruisraketten op de basis De Peel zou komen, daarna Woensdrecht.
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:09:15 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:10:17 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91878407
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:08 schreef Clan het volgende:
Als je het filmpje kijkt dachten ze eerst dat die Kruisraketten op de basis De Peel zou komen, daarna Woensdrecht.
Ik zit op de kazerne, 800mb naar binnen trekken duurt hier een jaar.
pi_91878540
Ik moet zeggen interessant filmpje, het duurt zo'n anderhalf uur, ik heb filmpje opgeslagen want ik denk niet dat ik het vandaag afkijk, dwz voor het slapen gaan.
pi_91878606
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 00:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ah okee, das beter idd. Had ik toen ik in Dld zat, mijn bud kwam me thuis ophalen en die heilige Manta van hem mocht niemand behalve hij rijden. Dus ja, snurken, alhoewel geen stoelverwarming in de Recaro stoelen met vierpuntsgordel... :')

Ik had nl. via de OV-planner ff opgezocht hoe ik met openbaar vervoer moest gaan... Iets van 7 uur reistijd waarvan 1 uur lopen... :')
ik was met het ov ongv 2uur kwijt om op de kazerne te komen.

Ja hij was er ook zo 1. Niemand mag in z'n auto rijden.

Ook eens met de f-150 HD edition van ze zwager geweest. Zelfde avonf nog terug ging best op een tank van 100 liter
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:17:12 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91878670
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:13 schreef Clan het volgende:
Ik moet zeggen interessant filmpje, het duurt zo'n anderhalf uur, ik heb filmpje opgeslagen want ik denk niet dat ik het vandaag afkijk, dwz voor het slapen gaan.
Zal als ik thuis ben hem ff naar binnen trekken.
pi_91878673
Het openbaar vervoer is in Nederland een ramp om op je werk te komen. Vroeger had je nog wel veel kazernes bij het spoor leren, maar tegwoordig liggen die allemaal op afgelegen plaatsen.
pi_91878746
Invasie van Grenada door de VS, was het bijna vergeten.
pi_91879175
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:53 schreef solidworks het volgende:

[..]

Aja was echt een rotzooi toen ik dat moest doen. Kon echt konstant op en neer lopen tussen het kasteel, pbp, huis v. bregt, foxtrot. En ook nog weer 2x naar de trip om alle zooi in te leveren.
Blood Sugar Sex Magik
pi_91879210
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

stap een keer 2 stations later uit en je kan hier een pilsje kome drinken :P
Blood Sugar Sex Magik
pi_91880147
Iedereen nu al in slaap gevallen :o?
  woensdag 26 januari 2011 @ 01:14:37 #200
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91880204
Nee, zit even m'n opties af te wegen :P, ik mag niet studeren omdat ik 1 dag te laat ben geboren :')
Slapen komt straks wel :Y
pi_91880244
Say whuutt?
  woensdag 26 januari 2011 @ 01:19:08 #202
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91880283
Ik moet op 1 oktober 21 zijn om een HBO opleiding te mogen doen :P.

Ben op 2 oktober geboren :')
Schuld van m'n ouders! :D
pi_91880355
Ahh dat meen je niet. Is dat voor de 21-jaar entree toets? Of waarom moet je 21 zijn?
  woensdag 26 januari 2011 @ 01:25:44 #204
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91880373
Uhu, voor de 21-jaar toets.

Ik heb alleen Engels, Nederlands en natuurkunde op havo gedaan :P, dus moet wel.
Vat niet helemaal waarom dat geen 18+ toets is..
pi_91880394
Wat balen zeg.. Weer goed de opties maar afwegen weer ;(.
  woensdag 26 januari 2011 @ 01:28:36 #206
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91880427
Ach.. ik laat het me niet beinvloeden, is jammer maar goed, leven gaat ook verder :)
MBO opleiding zie ik niet helemaal zitten vanwege m'n leeftijd en het algemene niveau van het MBO :P
pi_91880444
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 01:28 schreef Vronsky het volgende:
MBO opleiding zie ik niet helemaal zitten vanwege m'n leeftijd en het algemene niveau van het MBO :P
8)7 :s) 8)7
  woensdag 26 januari 2011 @ 01:30:57 #208
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91880466
:D
pi_91881046
And it takes a new turn!
pi_91881099
:?
pi_91881175
Je voelt je te oud voor mbo? Denk dat je toch maar eens moet kijken anders zit je een jaar thuis en jonger word je er niet op...
  woensdag 26 januari 2011 @ 02:30:59 #212
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91881224
Ik heb al eens een MBO opleiding gedaan, zit ik gezellig met een stel 16 jarige in de klas, tof! :')
En het niveau is gewoon schrikbarend erg, er zijn ook verder geen mbo opleidingen die me verder ook eigenlijk interesseren.

Jaar werken is verder ook geen probleem naar mijn mening..
Maar ik ga slapen, trusten!
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 02:14 schreef Thaboel het volgende:
And it takes a new turn!
_O-
pi_91881263
Als het me lukt om aan het cios te beginnen ben ik wrs ook de oudste en wrs het meest volwassen. Maar ik doe die opleiding voor mezelf en niet voor de rest van mn klas
pi_91881285
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 02:33 schreef Thaboel het volgende:
wrs het meest volwassen.
zie ik hier nou een wedstrijd?
pi_91881357
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 02:35 schreef m.k het volgende:

[..]

zie ik hier nou een wedstrijd?
Haha jou dan als uitzondering. Maar de meeste cios gangers komen vers van de middelbareschool
  woensdag 26 januari 2011 @ 02:44:07 #216
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91881380
Hoe oud ben je nou eigenlijk? :P
pi_91881389
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 02:44 schreef Vronsky het volgende:
Hoe oud ben je nou eigenlijk? :P
2 x de helft ;) 19
  woensdag 26 januari 2011 @ 02:46:59 #218
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91881404
Ah ;), ik ben nu dus 20. :P
Maar nu gaat ik echt toch maar slapen, :')
pi_91881430
nou ouwe volwassen mensen, ik ga ook maar eens mijn bed beschermen tegen monsters :)
pi_91881436
Tegen de tijd dat ik aan school zou beginnen ben ik ook 20 snap je probleem ook wel. Maar ik ga liever een diploma halen dan dat ik ga wachten totdat def weer vacatures opengooit

Truste vronsky
  woensdag 26 januari 2011 @ 06:16:27 #221
168777 Rave_NL
pi_91881821
Ik zie geen enkel moreel bezwaar als ik in een klaslokaal getrapt word met 16-jarige sletjes.. ^O^
pi_91882189
Mogguh :O
pi_91882538
Moggahh :O
pi_91882585
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 08:29 schreef EllaN het volgende:
Moggahh :O
Hello. :W
pi_91882601
Zo maar eens gaan werken en dan naar college :).
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:42:17 #226
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91883888
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 06:16 schreef Rave_NL het volgende:
Ik zie geen enkel moreel bezwaar als ik in een klaslokaal getrapt word met 16-jarige sletjes.. ^O^
A Marine will fuck anything ^O^
pi_91884479
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 09:42 schreef Vortix het volgende:

[..]

A Marine will fuck anything ^O^
Niet alles 2 criteria: 37 graden en een gat.

quote:
Op woensdag 26 januari 2011 06:16 schreef Rave_NL het volgende:
ik zie ook geen problemen :')
pi_91885686
Goedemorgen :W
Er was eens....
pi_91885692
Alles tussen embryo en schijndood. :7
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_91885696
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:45 schreef Maitje het volgende:
hallo maitje :W
pi_91886060
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:45 schreef Maitje het volgende:
Goeiemorge lieve Maitje. :*

Al wat beter?
pi_91887750
Haai heren :*

Nee, nog steeds niet. Maar ben vrij vandaag dus moet voor morgen opknapen.. (belangrijke dag :D).
Er was eens....
pi_91889745
Mogguh. Ga zo lekker stukkie mezelf van een berg afgooien :W
Blood Sugar Sex Magik
pi_91890709
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:45 schreef hoogvlieger het volgende:
Mogguh. Ga zo lekker stukkie mezelf van een berg afgooien :W
Apart, afscheid nemen doen zelfmoordenaars meestal per brief. :P
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:32:48 #235
168777 Rave_NL
pi_91891631
Ik heb straks voor het eerst van m'n loopbaan een functioneringsgesprek.. :')
pi_91892446
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:32 schreef Rave_NL het volgende:
Da's geen goed teken...... Of wel?
pi_91895346
Rave jij zat toch veilig? Misschien voor een term naar de west ofzo?
pi_91895559
Succes Rave :).
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:14:29 #239
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91898975
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:50 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Je hoort ze ieder jaar te krijgen, heb je zelfs recht op.
pi_91899293
Heb vandaag net twee van die gesprekken gehouden :s) (functie-introductie dan)

Naast dat je er als werknemer er recht op heb, vind ik het als lijnmanager ook heel nuttig om te doen.
pi_91900477
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:32 schreef Rave_NL het volgende:
lol, ik heb in 4 maanden tijd minstens 4 functioneringsgesprekken gehad, maja ik functioneerde ook niet dus misschien was dat de reden :P
Blood Sugar Sex Magik
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:53:44 #242
168777 Rave_NL
pi_91900954
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 13:50 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Uitgesteld.. :')
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:56:57 #243
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91901097
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 16:21 schreef paintmeester het volgende:
Heb vandaag net twee van die gesprekken gehouden :s) (functie-introductie dan)

Naast dat je er als werknemer er recht op heb, vind ik het als lijnmanager ook heel nuttig om te doen.
functie-introductie... Kan die van mij nog goed herinneren :')

Overigens goede methode om kennis te maken.
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:58:52 #244
168777 Rave_NL
pi_91901180
Heb ik ook nog nooit gehad.. :')
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:05:03 #245
168777 Rave_NL
pi_91901433
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 14:56 schreef Thaboel het volgende:
Rave jij zat toch veilig? Misschien voor een term naar de west ofzo?
Ja. Nee.
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:05:35 #246
168777 Rave_NL
pi_91901443
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 15:00 schreef EllaN het volgende:
Succes Rave :).
Dank. Jij nog druk bezig?
pi_91902131
Functie-introductie en functioneringsgesprekken zijn bij mijn weten zelfs verplicht.
pi_91902229
Godver vrouwen!!! Oom van me ex overlijd en wilt graag vanacht hier slapen zodat ze niet thuis hoeft te zijn... Heb het afgewezen
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:35:57 #249
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_91902779
Vrouwen :')
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:38:52 #250
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91902905
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:21 schreef jankaas020 het volgende:
Functie-introductie en functioneringsgesprekken zijn bij mijn weten zelfs verplicht.
Je hebt er recht op, dus ja... in principe verplicht :P Als je er om vraagt ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:23 schreef Thaboel het volgende:
Godver vrouwen!!! Oom van me ex overlijd en wilt graag vanacht hier slapen zodat ze niet thuis hoeft te zijn... Heb het afgewezen
Is ze lekker? Weet nog wel een adres dan.
pi_91903217
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:38 schreef Esses het volgende:

[..]

Je hebt er recht op, dus ja... in principe verplicht :P Als je er om vraagt ;)
Staat hier in mijn boek basismodule dat de medewerker binnen een maand na aanvang van zijn functie een functie-introductiegesprek heeft met zijn chef en dat een nieuwe chef binnen 2 maanden na aanvang van zijn functie een functie-introductiegesprek houdt.
En dat er elk jaar een functioneringsgesprek wordt gehouden.

En dat zou komen uit Beleidsregel Functioneringsgesprekken en Beoordelingen Defensie artikel 3 en artikel 5.
pi_91903288
Ja ze lekker en verdomd goed in bed. Alleen ik heb nog veel gevoelens voor dr en weet dat zei geen relatie meer wilt dus ik wil mezelf niet die valse hoop geven dat ze me terug wilt. Ben lief genoeg voor dr geweest en dit soort dingen vaker voor dr gedaan. Dus zou ze me na deze actie terugnemen het het heel raar van dr. Ga wel morgen voor werk even naar dr toe
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:47:32 #253
168777 Rave_NL
pi_91903316
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 17:45 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Staat hier in mijn boek basismodule dat de medewerker binnen een maand na aanvang van zijn functie een functie-introductiegesprek heeft met zijn chef en dat een nieuwe chef binnen 2 maanden na aanvang van zijn functie een functie-introductiegesprek houdt.
En dat er elk jaar een functioneringsgesprek wordt gehouden.

En dat zou komen uit Beleidsregel Functioneringsgesprekken en Beoordelingen Defensie artikel 3 en artikel 5.
Iets tussen in theorie en de praktijk.. ;)
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:47:42 #254
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91903399
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:47 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Iets tussen in theorie en de praktijk.. ;)
True, true.. :')
  woensdag 26 januari 2011 @ 17:58:00 #256
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91903770
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:46 schreef Thaboel het volgende:
Ja ze lekker en verdomd goed in bed. Alleen ik heb nog veel gevoelens voor dr en weet dat zei geen relatie meer wilt dus ik wil mezelf niet die valse hoop geven dat ze me terug wilt. Ben lief genoeg voor dr geweest en dit soort dingen vaker voor dr gedaan. Dus zou ze me na deze actie terugnemen het het heel raar van dr. Ga wel morgen voor werk even naar dr toe
Awh... in dat geval ga ik mijn adres maar niet geven.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:47 schreef AchJa het volgende:
Iemand het Afghanistan debat nog aan het volgen?
Helaas niet

@JK: Ik heb nog nooit een functioneringsgesprek gehad ;) Enkel introductieshizzle
pi_91903861
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 17:58 schreef Esses het volgende:

[..]

Jij heb mk al
pi_91904034
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:58 schreef Esses het volgende:

[..]

[..]

Helaas niet

@JK: Ik heb nog nooit een functioneringsgesprek gehad ;) Enkel introductieshizzle
Ik moet mijnes ook nog steeds krijgen hoor, daar heeft de dubbele nog 2 weken de tijd voor. ;)
Alleen zit ik volgens peoplesoft nog niet aan boord, en kan er ook geen verslaglegging van worden gemaakt ofzo, dat voert het kmto natuurlijk pas door als heel mijn klas klaar is, halverwege februari.. :')
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:09:33 #259
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91904283
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:00 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Jij heb mk al
Hell no, and willl never happen. Tyfus M.K.
pi_91904326
_O- :W
pi_91904328
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 18:09 schreef Esses het volgende:

[..]

Hell no, and willl never happen. Tyfus M.K.
Het waren zijn woorden dat hij lekker bij jou in bed kroop :P
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:14:11 #262
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91904458
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:10 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Het waren zijn woorden dat hij lekker bij jou in bed kroop :P
Daarom juist die tyfus M.K.
pi_91904507
kleuters :{
pi_91904544
Hahaha mk je heb wat uit te leggen!
pi_91904653
wat dan? dat esses in zijn broek schijt dat iemand straks misschien wel denkt dat hij een rug ridder is omdat ik daar een grap over maak?
pi_91904810
Ligt nogal gevoelig bij de kmar he
pi_91904825
_O-
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:24:23 #268
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91904884
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:18 schreef m.k het volgende:
wat dan? dat esses in zijn broek schijt dat iemand straks misschien wel denkt dat hij een rug ridder is omdat ik daar een grap over maak?
Oh nee hoor... Alleen ik ken fok, en dit blijft je eeuwen achtervolgen.
pi_91904984
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:24 schreef Esses het volgende:

[..]

nu wel ja o|O
pi_91904988
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 18:24 schreef Esses het volgende:

[..]

zeker weten
pi_91905617
stelletje taaiapen. :')
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:40:57 #272
168777 Rave_NL
pi_91905664
Esses, battieboy.. :')
pi_91906006
hebben we in het holland house eindelijk een XBOX.... is het er 1 met amerikaanse 110 voltage.

geen probleem, ff adaptertje gekocht en hoppa gamen dacht ik... Niet dus, ben ik zo stom een simpele adapter te kopen ipv een omvormer.

conlusie: 220v door een 110v apparaat werkt niet en produceert veel rook!
pi_91906072
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:48 schreef Bouke-p het volgende:
hebben we in het holland house eindelijk een XBOX.... is het er 1 met amerikaanse 110 voltage.

geen probleem, ff adaptertje gekocht en hoppa gamen dacht ik... Niet dus, ben ik zo stom een simpele adapter te kopen ipv een omvormer.

tja, das jammer! :(
pi_91906172
asap ff terug naar de yanks, ja sorry hij doet t niet? nieuwe?
pi_91906207
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:51 schreef Bouke-p het volgende:
asap ff terug naar de yanks, ja sorry hij doet t niet? nieuwe?
Wie hoeft er nou een Xbox als je goede gesprekken met elkaar kunt voeren maandenlang O+.

:')
pi_91906224
quote:

:') Klont...

Ik heb thuis een 115v bose geluidssysteem, gekocht in de us of a, aan boord was dat geen probleem. :) En thuis staat er een trafootje tussen. :') Maar ik had verwacht dat alle moderne elektronica wel zou werken op 115-220v, of anders wel een aparte adapter hadden, die te verwisselen zou zijn. Deze dus niet. :%
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:53:14 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91906232
quote:

En dat voor een verbindelaar!!! _O- _O- _O-
pi_91906384
Hey de verbinding was prima! iets TE prima zelfs :P

overigens wist mijn collega van het kmariaanse leger mij er in de PX ervan te overtuigen dat het adaptertje voldoende was :P
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:57:17 #280
168777 Rave_NL
pi_91906442
quote:
Op woensdag 26 januari 2011 18:56 schreef Bouke-p het volgende:
Hey de verbinding was prima! iets TE prima zelfs :P

overigens wist mijn collega van het kmariaanse leger mij er in de PX ervan te overtuigen dat het adaptertje voldoende was :P
Dan moet je dat hoopje verschroeide plastic terug naar hem gaan.. :O
pi_91906511
je ziet dr niks van ;) dr kwam alleen een hoop rook uit de adapter van de xbox

maar het is 22:32, ik ga mn rukbunker in. oant moarn!
pi_91906542
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:58 schreef Bouke-p het volgende:

pi_91906620
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:08:23 #284
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91907026
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 17:47 schreef AchJa het volgende:
Iemand het Afghanistan debat nog aan het volgen?
jazeker, vind de houding van Groenlinks erg onrealistisch..
en via de Radio klinkt sap als een kloon van Halsema..... ongelooflijk dat ze iemand hebben weten te vinden die exact hetzelfde spreekt.
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:09:19 #285
168777 Rave_NL
pi_91907080
Jong GL wil echter weer wel.. :P
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:10:20 #286
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91907129
dat is grappig inderdaad.. en de D66 jongeren zijn geloof ik weer tegen, CU toonde ineens weer interesse... pvda wil natuurlijk niet ( logisch gezien vorige kabinet )

maar GL wil een civiele missie.. hoe onnozel ben je als je dat wilt in een oorlogsgebied.
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:14:44 #287
168777 Rave_NL
pi_91907348
Terwijl GL juist een van de partijen was die voor een politiemissie opperde als compromis voor een militaire missie..
Hoezo windvaan?
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:15:42 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91907397
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:08 schreef Pumatje het volgende:

jazeker, vind de houding van Groenlinks erg onrealistisch..
en via de Radio klinkt sap als een kloon van Halsema..... ongelooflijk dat ze iemand hebben weten te vinden die exact hetzelfde spreekt.
En ondertussen stiekem achterkamertjes politiek bedrijven.
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:16:42 #289
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91907438
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:14 schreef Rave_NL het volgende:
Terwijl GL juist een van de partijen was die voor een politiemissie opperde als compromis voor een militaire missie..
Hoezo windvaan?
De rest toch wel, hoe hard heb ik de VVD wel niet horen roepen dat we in 2010 echt weg waren uit dat land.
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:46:45 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:13:17 #291
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91909533
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:46 schreef AchJa het volgende:
Trouwens knap irritant hoeveel telefoons daar aan de lopende band aan het trillen zijn... :X

In mijn les zou het hele circus binnen no-time onbereikbaar zijn.
Echt, er is ook een stil-modus op die foons. Alsof je stiekem toch wilt laten weten dat je heel erg belangrijk bent als die foon telkens trilt :')
... and I feel fine.
pi_91910136
Heb mn telefoon altijd op still!! Liever een ringtone dan dat eeuwige getril
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:34:00 #293
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91910734
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:23 schreef Thaboel het volgende:
Heb mn telefoon altijd op still!! Liever een ringtone dan dat eeuwige getril
Dat dus. Ik vind het trouwens helemaal niet fijn als ik in het openbaar gebeld word...
... and I feel fine.
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:06:39 #294
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:13:28 #295
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91913600
buh
pi_91913875
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:58 schreef Bouke-p het volgende:

Truste :W

Afghanistan..

Eerst alles terug halen wat rete veel geld kost.. en dan weer mensen sturen.. :')
Er was eens....
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:18:52 #297
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91913974
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:17 schreef Maitje het volgende:

Eerst alles terug halen wat rete veel geld kost.. en dan weer mensen sturen.. :')
We hadden dus maar moeten blijven zitten tegen alle afspraken in?
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:19:09 #298
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91913992
Wat zei Hillen?
Hoe sprak hij? ben best benieuwd..
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:19:32 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91914128
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

We hadden dus maar moeten blijven zitten tegen alle afspraken in?
Dat zeg ik niet, daar wil en kan ik niet over oordelen.

Maar eerst haal je alles terug naar Nederland, en vervolgens wil je ze er weer naar toe sturen (wel in ander formaat, maar dat doet er niet toe).

Gewoon onnodig kosten gemaakt.

Dat niet alleen... weg = weg
Er was eens....
pi_91914516
de meeste dingen die terug naar NL gingen zouden dat alsnog moeten als deze missie doorgaat, voor onderhoud of omdat ze niet ingepland zijn in de misschien komende missie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')