abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91817936
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Voor de Leo1 was het voor zover ik me het nog goed kan herinneren dat er tussen de brandstoftank en de uiteindelijke dieselinspuiting nog iets van 80 liter diesel rondzwierf in de diverse filters, pompen en weet ik veel wat.

Maar die les is wel erg lang geleden... :')
Volgens mij zat er bij de leopard ( 1965 ) ook weer een wezenlijk verschil tussen de Leopard en de gemodificeerde A3 en A4, maar dat is alweer zo lang geleden dat ik dat allemaal weer ben vergeten.
  maandag 24 januari 2011 @ 20:51:58 #3
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91817956
'Avond.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91817976
Avond Vortix
pi_91818035
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:46 schreef Clan het volgende:

[..]

Vroeger waren de voertuigen puur mechanisch, tegenwoordig zijn ze veelal computergestuurd, dat kan je echt niet allemaal leren, als vroeger iets stuk was aan een voertuig was dat ook meestal mechanisch.
Ben ik niet met je eens. Je moet allemaal enige kennis hebben over de systemen in je voertuig/vaartuig/vliegtuig. Vooral zoiets basaals als brandstofcapaciteit. Mja, dat is mijn mening. Ik vind het gewoon raar dat dat niet zo is.
pi_91818357
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:50 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ja, ik vind ook erg veel dingen.

feit is dat je geen idee hebt over een tank, zomin ik dat heb over een vliegtuig. Niet voor niets zijn de compartimenten in een tank verdeeld via verantwoordelijkheid, en dit is met de reden gedaan om het voor de bemanning overzichtelijk te houden en efficiënt blijven voor de inzetbaarheid van het wapen.

Een onderstel en een toren scheiden de tank, zo weten we toch hoe we bij onderhoud alles in orde kunnen maken, onderstel of toren.. zo verwacht ik ook van de bestuurder dat hij mijn warmtebeeld kan bedienen en de basisbeginselen van het schutteren met een 120mm kanon, zowel met als zonder computer..

Wat ik niet van hem verwacht is dat hij weet welke uitwerking een MZ granaat heeft, en het intresseert me ook vrij weinig waar een liter of 260 van het type diesel gelaten wordt tijdens inzet...
Toch is er bij ons ook een onderverdeling in compartimenten waar men verantwoordelijk voor is. En toch is het ook zo dat iedereen over dezelfde systeemkennis dient te beschikken. Dat is in mijn boekje harstikke logisch en wenselijk. Dan weet iedereen tenminste waar je het over hebt, en dat komt de samenwerking, effectiviteit en veilgheid ten goede.
pi_91818379
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:53 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Je moet allemaal enige kennis hebben over de systemen in je voertuig/vaartuig/vliegtuig. Vooral zoiets basaals als brandstofcapaciteit. Mja, dat is mijn mening. Ik vind het gewoon raar dat dat niet zo is.
Daar heb ik geen mening over want ik heb helemaal geen kennis van de huidige voertuigen bij defensie behalve de DAF viertonner, als instructeur gaf ik vooral onderhoudsles aan monteurs en rijles aan chauffeurs met aan de chauffers wat algemene kennis over het voertuig.
pi_91818518
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:51 schreef AchJa het volgende:
@ Jan Kaas.

Ben jij een beetje te spreken over de OPV?
Ik ben sowieso niet te spreken over de spullen van de baas, voor een dubbeltje eerste rang willen zitten en het dan raar vinden dat spullen stukgaan. Zie de pods van de johan en de dieselgenerators van de ruyter. :') |:( :|W

Maar goed, het OPV. Ik denk persoonlijk dat we deze schepen nodig hebben. Oorlog op zee zoals in WO2 of de Falklandoorlog gaan we naar mijn idee niet meer meemaken. Tegenwoordig doen we niets anders dan achter kleine bootjes aanjagen bij Somalië en de West. Daarvoor heeft het OPV geen snelle voortstuwing, maar dat wordt opgevangen door een heli, en/of snelle RHIBs (die nog aangekocht moeten worden, ik ben benieuwd. :') ) En door de ver doorgevoerde automatiek hoeven er maar 50 man mee, zeker in een tijd als deze van bezuiniging is dat interessant.
Daarom kan ik er met mijn pet niet bij, dat er nu al gesproken wordt om de laatste 2 te verkopen. (maar volgens mij is dat kombuis praat.)
Zeker als je bedenkt dat een allejesus duur platform als het LCF (is iets groter, maar er zitten wel 150 man op.) hetzelfde doet, zoals nu de Ruyter bij Somalië.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  maandag 24 januari 2011 @ 21:00:37 #9
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91818528
natuurlijk zijn er argumenten aan te geven waarom ik het wel zou moeten weten.
praktijk leert dat het geen toevoeging heeft, op praktische wijze...

het is totaal geen noodzaak om te functioneren als eenheid, om dat te weten, geen situatie denkbaar waarin het iets zou toevoegen als ik dit wel wist.

De bestuurder is er altijd, en zonder bestuurder geen tank..dus ook geen inzetbaarheid.
Ik dien alles te weten van de toren.. en een bestuurder van het onderstel...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_91818698
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:00 schreef Pumatje het volgende:
natuurlijk zijn er argumenten aan te geven waarom ik het wel zou moeten weten.
praktijk leert dat het geen toevoeging heeft, op praktische wijze...

het is totaal geen noodzaak om te functioneren als eenheid, om dat te weten, geen situatie denkbaar waarin het iets zou toevoegen als ik dit wel wist.

De bestuurder is er altijd, en zonder bestuurder geen tank..dus ook geen inzetbaarheid.
Ik dien alles te weten van de toren.. en een bestuurder van het onderstel...
Dus als de bestuurder onwel wordt weet niemand meer wat ie moet doen en moeten jullie maar een witte vlag hijsen?
pi_91818701
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:00 schreef Pumatje het volgende:
natuurlijk zijn er argumenten aan te geven waarom ik het wel zou moeten weten.
praktijk leert dat het geen toevoeging heeft, op praktische wijze...

het is totaal geen noodzaak om te functioneren als eenheid, om dat te weten, geen situatie denkbaar waarin het iets zou toevoegen als ik dit wel wist.

De bestuurder is er altijd, en zonder bestuurder geen tank..dus ook geen inzetbaarheid.
Ik dien alles te weten van de toren.. en een bestuurder van het onderstel...
Zolang ze het maar bij de herstel Cie weten ;)
pi_91818784
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:00 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ik ben sowieso niet te spreken over de spullen van de baas, voor een dubbeltje eerste rang willen zitten en het dan raar vinden dat spullen stukgaan. Zie de pods van de johan en de dieselgenerators van de ruyter. :') |:( :|W

Maar goed, het OPV. Ik denk persoonlijk dat we deze schepen nodig hebben. Oorlog op zee zoals in WO2 of de Falklandoorlog gaan we naar mijn idee niet meer meemaken. Tegenwoordig doen we niets anders dan achter kleine bootjes aanjagen bij Somalië en de West. Daarvoor heeft het OPV geen snelle voortstuwing, maar dat wordt opgevangen door een heli, en/of snelle RHIBs (die nog aangekocht moeten worden, ik ben benieuwd. :') ) En door de ver doorgevoerde automatiek hoeven er maar 50 man mee, zeker in een tijd als deze van bezuiniging is dat interessant.
Daarom kan ik er met mijn pet niet bij, dat er nu al gesproken wordt om de laatste 2 te verkopen. (maar volgens mij is dat kombuis praat.)
Zeker als je bedenkt dat een allejesus duur platform als het LCF (is iets groter, maar er zitten wel 150 man op.) hetzelfde doet, zoals nu de Ruyter bij Somalië.
En de 'dreiging' van Venezuela?
  maandag 24 januari 2011 @ 21:05:31 #13
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91818869
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:03 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dus als de bestuurder onwel wordt weet niemand meer wat ie moet doen en moeten jullie maar een witte vlag hijsen?
jawel, want zoals ik al zei, ik weet alles wat ik weten moet om te moeten functioneren als bestuurder...of dat wordt lesgegeven...

daar krijg je aanhaalmomenten van bouten en moeren, bediening van de motor, en het onderstel..
het er terug op krijgen van een afgelopen track en werking van de motor.

niet waar de overgebleven 260 liter diesel is gebleven.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_91819393
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:04 schreef Clan het volgende:

[..]

En de 'dreiging' van Venezuela?
Tja, dat blijft, denk ik, bij een beetje dreigen. Ik denk niet dat Chavez zo stom is om een paar eilandjes te bezetten die van een West-Europees land zijn, en waarvan er 1 heel populair is bij de Amerikanen.

Edit: Overigens vind ik niet dat de alle fregatten weg moeten, maar die zijn voor een veel hoger geweldspectrum dan het OPV.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_91819629
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:13 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Tja, dat blijft, denk ik, bij een beetje dreigen. Ik denk niet dat Chavez zo stom is om een paar eilandjes te bezetten die van een West-Europees land zijn, en waarvan er 1 heel populair is bij de Amerikanen.

Edit: Overigens vind ik niet dat de alle fregatten weg moeten, maar die zijn voor een veel hoger geweldspectrum dan het OPV.
Ik dacht dat de Amerikanen een grotere rol voor Nederland in dat gebied weggelegd zagen. Hoeveel 'bootjes' heeft Nederland eigenlijk nog, want ik dacht gelezen te hebben dat onder Balkenende de helft verkocht is.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:17:49 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91819727
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:03 schreef Lightning_NL het volgende:

Dus als de bestuurder onwel wordt weet niemand meer wat ie moet doen en moeten jullie maar een witte vlag hijsen?
Daarom krijgt de tankcommandant ook een paar uur rijopleiding om een "noodverplaatsing" te mogen doen. En laten we wel zijn, op het moment dat de pleuris uitbreekt en de chauffeur is niet meer inzetbaar dan staat Esses echt niet te controleren of Puma zijn rijbewijs wel bij zich heeft.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:19:37 #17
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91819843
we hadden erg veel van die change information dagen voorgaande jaar.. helaas niet meer zo veel.
Maar iedereen in de tank weet zelfs welke schakelaars om te moeten zetten, om bepaalde veiligheidssystemen te omzeilen van de motor.. om toch te kunnen verplaatsen, stel er zit 0.0 liter olie in...

dat soort zaken doen er toe als de scheit uitbreekt.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_91819930
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:16 schreef Clan het volgende:

[..]

Ik dacht dat de Amerikanen een grotere rol voor Nederland in dat gebied weggelegd zagen. Hoeveel 'bootjes' heeft Nederland eigenlijk nog, want ik dacht gelezen te hebben dat onder Balkenende de helft verkocht is.
2 M-fregatten, 4 LCF's, 2 LPD's, 2 bevoorraders, 4 onderzeeers, 1 torpedowerkschip, een tiental mijnenjagers, 2 hydrograven, 4 duikvaartuigen en ik denk dat ik er dan wel zo'n beetje ben.

En dan zouden er nog 4 OPV's bijkomen (die worden nu (af)gebouwd) en 1 bevoorrader vervangen door een kruising tussen een LPD en een bevoorrader.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  maandag 24 januari 2011 @ 21:22:42 #19
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91820043
die cb90's.. komen er ook nog wel aan neem ik aan..
zijn ze bij de mariniers toch zo dol op inmiddels?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 24 januari 2011 @ 21:24:22 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91820160
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:00 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ik ben sowieso niet te spreken over de spullen van de baas, voor een dubbeltje eerste rang willen zitten en het dan raar vinden dat spullen stukgaan. Zie de pods van de johan en de dieselgenerators van de ruyter. :') |:( :|W
:D Ik had al eea gelezen ja.

quote:
Maar goed, het OPV. Ik denk persoonlijk dat we deze schepen nodig hebben. Oorlog op zee zoals in WO2 of de Falklandoorlog gaan we naar mijn idee niet meer meemaken. Tegenwoordig doen we niets anders dan achter kleine bootjes aanjagen bij Somalië en de West. Daarvoor heeft het OPV geen snelle voortstuwing, maar dat wordt opgevangen door een heli, en/of snelle RHIBs (die nog aangekocht moeten worden, ik ben benieuwd. :') ) En door de ver doorgevoerde automatiek hoeven er maar 50 man mee, zeker in een tijd als deze van bezuiniging is dat interessant.
Daarom kan ik er met mijn pet niet bij, dat er nu al gesproken wordt om de laatste 2 te verkopen. (maar volgens mij is dat kombuis praat.)
Zeker als je bedenkt dat een allejesus duur platform als het LCF (is iets groter, maar er zitten wel 150 man op.) hetzelfde doet, zoals nu de Ruyter bij Somalië.
Voor zover ik eea kan beoordelen (zit niet bij de vloot natuurlijk) vind ik die schuit nogal onderbewapend. Misschien is het genoeg om een beetje achter piraatjes aan te jagen, maar daar houdt het ook echt mee op.
pi_91820172
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:20 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

2 M-fregatten, 4 LCF's, 2 LPD's, 2 bevoorraders, 4 onderzeeers, 1 torpedowerkschip, een tiental mijnenjagers, 2 hydrograven, 4 duikvaartuigen en ik denk dat ik er dan wel zo'n beetje ben.

En dan zouden er nog 4 OPV's bijkomen (die worden nu (af)gebouwd) en 1 bevoorrader vervangen door een kruising tussen een LPD en een bevoorrader.
Duikvaartuigen, waar moet ik dan aan denken, zijn dat van die kleine onderzeers?
  maandag 24 januari 2011 @ 21:27:04 #22
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_91820334
geen kleine onderzeeërs..
jagers.. middenklasse daarin.

Efficiënte schepen in ieder geval..
doen het erg goed vooral op oefeningen tegen yanks
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 24 januari 2011 @ 21:27:09 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91820344
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:19 schreef Pumatje het volgende:
we hadden erg veel van die change information dagen voorgaande jaar.. helaas niet meer zo veel.
Maar iedereen in de tank weet zelfs welke schakelaars om te moeten zetten, om bepaalde veiligheidssystemen te omzeilen van de motor.. om toch te kunnen verplaatsen, stel er zit 0.0 liter olie in...

dat soort zaken doen er toe als de scheit uitbreekt.
Bij de Leo1 kon je al die veiligheden ook "legaal" overbruggen. Gewoon je diepwaadsysteem oppompen. Zekering 78 was verboden... (officieel dan) O-)
pi_91820536
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:27 schreef Pumatje het volgende:
geen kleine onderzeeërs..
jagers.. middenklasse daarin.

Efficiënte schepen in ieder geval..
doen het erg goed vooral op oefeningen tegen yanks
Hebben we het nu over de CB 90 of duikvaartuigen, want ik weet het even niet?
  maandag 24 januari 2011 @ 21:30:05 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91820546
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:27 schreef Pumatje het volgende:
geen kleine onderzeeërs..
jagers.. middenklasse daarin.

Efficiënte schepen in ieder geval..
doen het erg goed vooral op oefeningen tegen yanks
Dat zijn onderzeeërs. Duikvaartuigen zijn de moederschepen van de marine duikers.
pi_91820555
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:22 schreef Pumatje het volgende:
die cb90's.. komen er ook nog wel aan neem ik aan..
zijn ze bij de mariniers toch zo dol op inmiddels?
Geen idee, die schuit heb ik nog nooit gezien.
Ik ken alleen de LCU's en de LCVP's
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:24 schreef AchJa het volgende:
Voor zover ik eea kan beoordelen (zit niet bij de vloot natuurlijk) vind ik die schuit nogal onderbewapend. Misschien is het genoeg om een beetje achter piraatjes aan te jagen, maar daar houdt het ook echt mee op.
Daarvoor zijn ze dan ook bedoeld, ik zie geen reden om daar een LCF met een otomalara en batterij raketten op af te sturen.. ;)
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:24 schreef Clan het volgende:

[..]

Duikvaartuigen, waar moet ik dan aan denken, zijn dat van die kleine onderzeers?
binnenvaartschepen waar duikers vanaf opereren. Als er ergens een vliegtuigbom in het water ligt, ofzo.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  maandag 24 januari 2011 @ 21:31:02 #27
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91820624
ER heeft heerlijk voor me gekookt en nu lig ik al in bed met mijn netbookje op schoot :)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_91820745
Ben ik weer even 'up to date' qua KM.
pi_91820827
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:31 schreef Lotusss het volgende:
ER heeft heerlijk voor me gekookt en nu lig ik al in bed met mijn netbookje op schoot :)
Wat schafte de pot?
  maandag 24 januari 2011 @ 21:34:22 #30
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91820870
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:33 schreef Clan het volgende:

[..]

Wat schafte de pot?
Zijn aardappel-kaas ovenschotel :D
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_91820905
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:32 schreef Clan het volgende:
Ben ik weer even 'up to date' qua KM.
Ik was trouwens de Pelikaan vergeten, het vaste schip in de West.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  maandag 24 januari 2011 @ 21:36:27 #32
211797 Esses
Splendide mendax
pi_91821022
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarom krijgt de tankcommandant ook een paar uur rijopleiding om een "noodverplaatsing" te mogen doen. En laten we wel zijn, op het moment dat de pleuris uitbreekt en de chauffeur is niet meer inzetbaar dan staat Esses echt niet te controleren of Puma zijn rijbewijs wel bij zich heeft.
Jij weet niet half wat voor streber ik ben ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_91821121
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:34 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Zijn aardappel-kaas ovenschotel :D
Klinkt lekker
  maandag 24 januari 2011 @ 21:38:14 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91821371
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:36 schreef Esses het volgende:

[..]

Jij weet niet half wat voor streber ik ben ;)
Esses aan het werk;

  maandag 24 januari 2011 @ 21:41:55 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91821445
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:30 schreef jankaas020 het volgende:
Daarvoor zijn ze dan ook bedoeld, ik zie geen reden om daar een LCF met een otomalara en batterij raketten op af te sturen.. ;)
Ze moeten toch ook kunnen opereren in crisisgebieden?
pi_91821713
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:34 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Ik was trouwens de Pelikaan vergeten, het vaste schip in de West.
Ik zie dat die ingezet is geweest bij Haiti?

http://www.blikopnieuws.n(...)dert_Ha%C3%AFti.html
pi_91821877
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ze moeten toch ook kunnen opereren in crisisgebieden?
Zoals bij Libanon? Dat was niet meer dan wapensmokkel tegengaan, maar niet zo rigoureus als de Israëlis dmv een blokkade, we hielden daar de wateren open voor handel, en tegelijkertijd controleerden we de schepen voor smokkel.

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:45 schreef Clan het volgende:

[..]

Ik zie dat die ingezet is geweest bij Haiti?

http://www.blikopnieuws.n(...)dert_Ha%C3%AFti.html
Klopt, zodra er in de buurt de pleuris uitbreekt wordt de peliconjo volgeladen met disaster relief spullen en gaat er kakken te kort heen. :Y
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  maandag 24 januari 2011 @ 21:49:03 #39
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91821945
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:37 schreef Clan het volgende:

[..]

Klinkt lekker
Echt wel! En honger dat ik had! :9
Maar laatste maaltijd was ook om 10u vanmorgen.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_91822237
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:31 schreef Lotusss het volgende:
ER heeft heerlijk voor me gekookt en nu lig ik al in bed met mijn netbookje op schoot :)
dus je laptop is nu lekker aan het koken?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  maandag 24 januari 2011 @ 21:55:15 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_91822385
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:47 schreef jankaas020 het volgende:

Zoals bij Libanon? Dat was niet meer dan wapensmokkel tegengaan, maar niet zo rigoureus als de Israëlis dmv een blokkade, we hielden daar de wateren open voor handel, en tegelijkertijd controleerden we de schepen voor smokkel.
K, ik dacht dat de OPV's ook aan blokkades mee deden.
pi_91822534
Oke net eventjes geslapen en voel me zo stevig als een vaatdoek. Echt ge-wel-dig!
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_91822573
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

K, ik dacht dat de OPV's ook aan blokkades mee deden.
Daar kunnen ze voor ingezet worden. Vooral op laatst (toen wij er met de 020 waren) was er weinig aan de hand. Nogmaals, waarom zou je er 150 duurbetaalde paxen heen sturen als je het ook met 50 man kan doen?
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:57 schreef Thaboel het volgende:
Oke net eventjes geslapen en voel me zo stevig als een vaatdoek. Echt ge-wel-dig!
Al gegeten?
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_91822625
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:49 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Echt wel! En honger dat ik had! :9
Maar laatste maaltijd was ook om 10u vanmorgen.
Geen middageten gehad?
  maandag 24 januari 2011 @ 22:01:14 #45
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91822823
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 21:58 schreef Clan het volgende:

[..]

Geen middageten gehad?
Moest van 12 tot 17:30 werken met een uur reistijd (enkele reis). Met 5,5 uur werken heb je geen recht op middagpauze. Dus eet ik maar 2x. Vind ik niet erg trouwens... dan geniet ik nog meer van het avondeten!
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_91823052
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:01 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Moest van 12 tot 17:30 werken met een uur reistijd (enkele reis). Met 5,5 uur werken heb je geen recht op middagpauze. Dus eet ik maar 2x. Vind ik niet erg trouwens... dan geniet ik nog meer van het avondeten!
Je kan toch altijd een appel tussendoor eten?
  maandag 24 januari 2011 @ 22:04:36 #47
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91823078
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:04 schreef Clan het volgende:

[..]

Je kan toch altijd een appel tussendoor eten?
Geen tijd.... winkel is errug druk. Kan amper een bekertje koffie drinken ;)
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_91823133
@ lotusss: kan je kijken wat de temps van je laptop nu zijn?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  maandag 24 januari 2011 @ 22:06:39 #49
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_91823265
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:05 schreef m.k het volgende:
@ lotusss: kan je kijken wat de temps van je laptop nu zijn?
hehehe

Morgen neem ik gewoon ouderwets bammetjes mee naar werk. Tis goed hoor.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_91823544
ik heb het over het feit dat je je laptop niet op je schoot en al helemaal niet op je lakens moet leggen
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')