Het risico is er altijd maar dat risico is wel kleiner en de kans dat het daadwerkelijk tot moorden komt is ook flink kleiner.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vertrouw je hem dan wel een messenblok toe? Als hij tijdens een woedeaanval zijn buurman wil vermoorden dan trekt hij nu gewoon een mes uit het messenblok en steekt z'n buurman neer.
Of vind je dat geen risico?
Verklaar dat eens met bronnen zoals ik dat ook altijd doe? Je lijkt de waarheid altijd te ontwijken om vervolgens eigen hersenspinsels te posten als waar.quote:Op zondag 20 februari 2011 03:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het risico is er altijd maar dat risico is wel kleiner en de kans dat het daadwerkelijk tot moorden komt is ook flink kleiner.
Nee, een vuurwapen maakt iemand niet moordlustiger.quote:Op zondag 20 februari 2011 03:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het risico is er altijd maar dat risico is wel kleiner en de kans dat het daadwerkelijk tot moorden komt is ook flink kleiner.
Hoe is dat gekker dan mensen verbieden een wapen in huis te hebben?quote:Op maandag 21 februari 2011 10:21 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
waarom heeft iedereen het nog steeds over het recht om zich te verdedigen?
waar zijn we zo bang voor dan dat we ons daartegen moeten verdedigen?
owja en die bron over dat stadje met verplicht wapenbezit... dat kan natuurlijk alleen in amerika, mensen verplichten om een wapen in huis te hebben....gekke amerikanen
Iets met een geweldsmonopolie.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:44 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Hoe is dat gekker dan mensen verbieden een wapen in huis te hebben?
Idd, het geweldsmonopolie kan het beste bij de overheid en criminelen liggen. De laatste groep is immers een uitzondering, want die heeft bewezen het vertrouwen te kunnen dragen om met vuurwapens om te gaan.quote:
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:51 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Precies, het is gestoord om een overheid een geweldsmonopolie te geven.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:51 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Precies, het is gestoord om een overheid een geweldsmonopolie te geven.
Er lopen hufteres rond. En moet ik dan wachten tot een agent aub wil komen? Daarom wil ik mij kunnen verdedigenquote:Op maandag 21 februari 2011 10:21 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
waarom heeft iedereen het nog steeds over het recht om zich te verdedigen?
waar zijn we zo bang voor dan dat we ons daartegen moeten verdedigen?
owja en die bron over dat stadje met verplicht wapenbezit... dat kan natuurlijk alleen in amerika, mensen verplichten om een wapen in huis te hebben....gekke amerikanen
Dus?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij zit toch op een sportschool?
Dat kun je niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er lopen hufteres rond. En moet ik dan wachten tot een agent aub wil komen? Daarom wil ik mij kunnen verdedigen
Adequaat reageren in een situatie die daarom vraagt. Een wapen draagt alleen maar bij aan je veiligheidsgevoel.quote:
Wapenrijbewijs.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Adequaat reageren in een situatie die daarom vraagt.
Neen, je kan bij bedreiging door een vuurwapen op gelijk niveau verdedigen.quote:Een wapen draagt alleen maar bij aan je veiligheidsgevoel.
Het eventuele voorhanden zijn van een vuurwapen zal een crimineel ook ertoe bewegen zijn daad niet uit te voeren.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Adequaat reageren in een situatie die daarom vraagt. Een wapen draagt alleen maar bij aan je veiligheidsgevoel.
Ja.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:10 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
en wordt je soms dagelijks lastig gevallen door die hufters van je?
Ja, en dat zijn geen "legale" vuurwapens.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:14 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
wordt jij dagelijk lastig gevallen door hufters die een vuurwapen op je richten?
Jij woont in Rio?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, en dat zijn geen "legale" vuurwapens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |