Werd er toen beweerd dat die screening goed was of waterdicht? Zit nogal een verschil in.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:29 schreef mirved het volgende:
De man die de slachting heeft aangericht was lid van een schietclub. Ik kan me herinneren in deel 1 dat men bezig was hoe goed de screening wel niet was voor mensen van een schietclub.
Ja dat zien we wel weer.
Karst Tates had een rijbewijs, ik kan me herinneren daat de overheid van mening is hoe goed een rijexamen wel niet was voor de mensen die autorijden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:29 schreef mirved het volgende:
De man die de slachting heeft aangericht was lid van een schietclub. Ik kan me herinneren in deel 1 dat men bezig was hoe goed de screening wel niet was voor mensen van een schietclub.
Ja dat zien we wel weer.
Nee, klopt, het is wel tekenend.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:29 schreef mirved het volgende:
Ja dat zien we wel weer.
Ik ben er niet bij geweest.quote:Op zaterdag 9 april 2011 19:46 schreef beeer het volgende:
[..]
Je weet dat het "Wilde Westen" een mythe is?
Jonge...quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf voor wapenbezit. Maar wel een goede screenings vooraf.
Goeie screenings vooraf?quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zweer het je toen ik over deze schietpartij hoorde vanmiddag, moest ik meteen aan <vergezocht> denken ook...quote:Op donderdag 7 april 2011 20:38 schreef vergezocht het volgende:
Je gaat toch dood als mens.
Beter dat je met eer en fatsoen door een kogel omgelegd wordt omdat je voor jezelf of je familie of je levensopvattingen opkwam dan in een totale vuurwapenloze samenleving te leven alleen omdat dat veiliger zou zijn.
Nee ik ben het niet eens, je moet als mens op kunnen treden tegen kwaadaardige regimes en mensen, of dat nou in de rol is van militie of voor zelfverdediging tegen criminelen die het op jou gemunt hebben. Als je verkrachting ziet tegen onschuldige vrouwen of kinderen en dat voor je eigen ogen, en waar je absoluut niks tegen kan doen, dat soort leven acht ik niks waard.
Zou liever in een vuurwapengevecht sterven door een kogel dan dat ik mij gewonnen zou geven aan schandalige boeven die alles uitvoeren in de naam van wet, recht, en veiligheid.
Je vraagt je je af is zo'n leven dan echt de moeite waard.
Desnoods begraaf je mij met mijn vuurwapen in de koffer. Heb ik dan tenminste geleefd.
Daar heb ik mijn wenkbrauwen ook over opgehaald. Ik dacht altijd dat er ook flink naar psychologische geschiktheid werd gekeken.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Goeie screenings vooraf?
Dit is geschreven door een jongen in een ander topic, volgens mij lid van een schietclub, die vrij wapenbezit propageert en dus door die screening kwam, onlangs nog op 7 april
[..]
Ik zweer het je toen ik over deze schietpartij hoorde vanmiddag, moest ik meteen aan <vergezocht> denken ook...
Niet dus.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn wenkbrauwen ook over opgehaald. Ik dacht altijd dat er ook flink naar psychologische geschiktheid werd gekeken.
Die jongen had dus nooit een vergunning mogen krijgen. Psychologisch onderzoek moet deel uitmaken van de vergunningsprocedure.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Goeie screenings vooraf?
Dit is geschreven door een jongen in een ander topic, volgens mij lid van een schietclub, die vrij wapenbezit propageert en dus door die screening kwam, onlangs nog op 7 april
[..]
Ik zweer het je toen ik over deze schietpartij hoorde vanmiddag, moest ik meteen aan <vergezocht> denken ook...
En dat is niet gebeurd bij de schutter vanmiddag. Mishandeling van zijn vriendin, drugsgebruik en blijkbaar had hij een illegaal vol automatisch wapen in zijn bezit (die zijn verboden binnen de schietsport) Dat hij lid was van een schietvereniging heeft er geen barst mee te maken, en is bijzaak.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar hij heeft hem wel.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die jongen had dus nooit een vergunning mogen krijgen. Psychologisch onderzoek moet deel uitmaken van de vergunningsprocedure.
Tuurlijk is dat bijzaak joh.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:59 schreef kontknager het volgende:
[..]
En dat is niet gebeurd bij de schutter vanmiddag. Mishandeling van zijn vriendin, drugsgebruik en blijkbaar had hij een illegaal vol automatisch wapen in zijn bezit (die zijn verboden binnen de schietsport) Dat hij lid was van een schietvereniging heeft er geen barst mee te maken, en is bijzaak.
Ik denk het wel. Hij heeft wapens leren hanteren. Het gebruik was voor hem laagdrempeliger dan voor ons.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:59 schreef kontknager het volgende:
[..]
En dat is niet gebeurd bij de schutter vanmiddag. Mishandeling van zijn vriendin, drugsgebruik en blijkbaar had hij een illegaal vol automatisch wapen in zijn bezit (die zijn verboden binnen de schietsport) Dat hij lid was van een schietvereniging heeft er geen barst mee te maken, en is bijzaak.
Depressieve mensen kun je lang niet altijd onderscheiden van "normale" mensen, dus de kans dat je iemand die zulke plannen heeft kunt "herkennen" is uitermate klein.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar heb ik mijn wenkbrauwen ook over opgehaald. Ik dacht altijd dat er ook flink naar psychologische geschiktheid werd gekeken.
Jaaa, duuuhh, het is een illegaal wapen, daar kan iedereen aan komen (dus ook jij en ik).quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar hij heeft hem wel.
Idem die Tristan van der V.
Wedden dat ik jou binnen 5 minuten de omgang met een automatisch vuurwapen kan aanleren? Dan nog eventjes 10 minuten oefenen en jij kunt zomaar een ziekelijke daad uitvoeren.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Hij heeft wapens leren hanteren. Het gebruik was voor hem laagdrempeliger dan voor ons.
Normaal gesproken grijpen depressieve mensen niet naar een vuurwapen. De drempel ligt lager als je een vergunning hebt.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Depressieve mensen kun je lang niet altijd onderscheiden van "normale" mensen, dus de kans dat je iemand die zulke plannen heeft kunt "herkennen" is uitermate klein.
Dat is ook waarom oorlogsmisdadigers zo eng worden gevonden, want als je ze in praktijk leert kennen blijken het angstaanjagend normale mensen te zijn die niet zoveel verschillen van anderen.
Wedden dat ik je vriendelijk bedank voor deze lesquote:Op zaterdag 9 april 2011 21:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wedden dat ik jou binnen 5 minuten de omgang met een automatisch vuurwapen kan aanleren? Dan nog eventjes 10 minuten oefenen en jij kunt zomaar een ziekelijke daad uitvoeren.
Is het dan al duidelijk dat de dader een wapen had gebruikt waar hij een verlof voor had?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Normaal gesproken grijpen depressieve mensen niet naar een vuurwapen. De drempel ligt lager als je een vergunning hebt.
Dat wil ik niet zeggen, mijn punt was dat je zelfs in een screening mensen met problemen slechts erg lastig kunt herkennen. Laat staan dat je het kunt herkennen als ze na verloop van tijd problemen ontwikkelen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Normaal gesproken grijpen depressieve mensen niet naar een vuurwapen. De drempel ligt lager als je een vergunning hebt.
Je weet niet wat je mist Disana, het is een beetje als anale sex. De meeste mensen hebben er eigenlijk een afneiging van en zijn er een beetje bang voor, maar als je het eens zelf hebt geporbeerd wil je niet meer anders.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Wedden dat ik je vriendelijk bedank voor deze lesIk zorg wel dat wapens buiten mijn handbereik blijven.
Wie zegt dat en hoe moet ik dat weten?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Is het dan al duidelijk dat de dader een wapen had gebruikt waar hij een verlof voor had?
De dader heeft geschoten met een volautomatisch wapen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Is het dan al duidelijk dat de dader een wapen had gebruikt waar hij een verlof voor had?
En mijn punt is dat iemand die hier dood door een wapen verheerlijkt echt niet door een goede psychologische screening zou komen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:18 schreef von_Preussen het volgende:
Dat wil ik niet zeggen, mijn punt was dat je zelfs in een screening mensen met problemen slechts erg lastig kunt herkennen. Laat staan dat je het kunt herkennen als ze na verloop van tijd problemen ontwikkelen.
Maar denk jij nou echt dat die jongen bij een goede screening vrolijk zou gaan vertellen dat hij een winkelcentrum gaat uitmoorden?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:21 schreef Disana het volgende:
[..]
En mijn punt is dat iemand die hier dood door een wapen verheerlijkt echt niet door een goede psychologische screening zou komen.
Ik heb het niet over die jongen. Ik heb het over een poster hier. De hele tijd al.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar denk jij nou echt dat die jongen bij een goede screening vrolijk zou gaan vertellen dat hij een winkelcentrum gaat uitmoorden?
Je kan het bij deze mensen vaak niet merken, ze kunnen zich zo anders voordoen dat je ook met een goede keuring niet kan zien wat er werkelijk in hun omgaat.
Wie dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het niet over die jongen. Ik heb het over een poster hier. De hele tijd al.
Ik heb deel 1 niet gelezen maar hoe goed is die screening dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:29 schreef mirved het volgende:
Ja dat zien we wel weer.
Je moet een dergelijke vergunning jaarlijks verlengen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb deel 1 niet gelezen maar hoe goed is die screening dan?
Want als ik hier lees http://mens-en-samenlevin(...)chietincidenten.html
dan zie ik alleen dit staan:
Hoe kan men een wapenvergunning krijgen?
Geen strafblad, geestelijk stabiel.
Iedereen die niet bij het leger of in een politiekorps werkzaam is, maar toch
legaal een vuurwapen wil bezitten moet eerst een wapenvergunning aanvragen.
Die aanvraag moet worden gedaan bij de korpschef van de politie.
Eerst zal worden nagegaan of de persoon in kwestie geen strafblad heeft en
vervolgens moet hij of zij geestelijk stabiel zijn.
Bij iedere jager die een vergunning heeft wordt zijn wapen bijgeschreven op de
jachtakte, maar over het verstrekte aantal vergunningen is echter geen landelijk
overzicht, terwijl er toch veel legale wapenbezitters zijn.
De meeste van hen zijn sportschutters, die lid zijn van een schietvereniging.
En ze gaan dus na of je ''geestelijk stabiel'' bent, dus ik neem aan dat je dan
een psygologisch onderzoek krijgt, maar krijg je dat psygologisch onderzoek
maar 1 keer, of bijvoorbeeld 1x per jaar?
Want stel: Je bent ''geestelijk stabiel'' als je je aanvraag doet, die aanvraag
wordt goedgekeurd, maar na 3 jaar gebeurd er iets waardoor je ''geestelijk
uit balans" wordt gebracht en doordraait. Dan heb je inderdaad makkelijker
toegang tot wapens en je bent nog goed getraind ook om ze te gebruiken...
Dus hoe vaak krijg je zo'n psygologisch onderzoek eigenlijk?
Als dat alleen bij aanvraag is is dat toch onvoldoende dan, of niet?
Dus dan krijg je ieder jaar opnieuw een psygologisch onderzoek?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:41 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je moet een dergelijke vergunning jaarlijks verlengen.
Wie zegt er dat je daar een dergelijk onderzoek voor moet ondergaan dan?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dus dan krijg je ieder jaar opnieuw een psygologisch onderzoek?
Als dat zo is was het vast niet zo'n snuggere psyg
Normaalgesproken ben ik geen spellingsnazi omdat ik er zelf niks van bak, maar psychologie schrijf ik toch echt met ch.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dus dan krijg je ieder jaar opnieuw een psygologisch onderzoek?
Als dat zo is was het vast niet zo'n snuggere psyg
Voor wat voor psyg?quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Wie zegt er dat je daar een dergelijk onderzoek voor moet ondergaan dan?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Normaalgesproken ben ik geen spellingsnazi omdat ik er zelf niks van bak, maar psychologie schrijf ik toch echt met ch.
![]()
sorry heur...
Affijn, dat probeer ik aan te geven, zelf ben je nog zo goed als psych dan kan iemand zich nog zo voordoen dat je niets aan hem merkt. Dat is bij mensen die zelfmoord plegen ook zo, kort voor hun daad is hun omgeving ervan in de overtuiging dat het beter gaat met hun etc.
Bloedbaden zijn niet nieuws, de omgeving van die daders hebben in het verleden ook niets gemerkt.
Perfectie is ook op psychologisch gebied een illusie.
Dat nam ik maar even aan omdat er op die website staat dat je ''geestelijk stabiel''quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
Sinds wanneer moet je voor een wapenvergunning of verlof een psychologisch onderzoek ondergaan?
quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat nam ik maar even aan omdat er op die website staat dat je ''geestelijk stabiel''
moet zijn...
Hoe en wie moet dat dan gaan beoordelen als er geen psyg aan te pas komt?
Niet dat een psyg geestelijk altijd stabiel is ...![]()
maar dit terzijde
quote:Schietsport
Iedereen die een wapenvergunning wil hebben voor schietsport, moet lid zijn van een schietvereniging die is aangesloten bij de Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie (KNSA). Potentiėle leden van schietverenigingen kunnen een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanvragen bij de gemeente waar zij zijn ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie.
bron: politie.nlquote:Wapen voor schietsport
Vergunning nodig:
2 pasfoto's
verklaring van bestuur van schietvereniging
ingevuld WM3-formulier (verkrijbaar bij de afdeling Bijzondere Wetten van de politie)
> 1 jaar lidmaatschap van schietvereniging
> 18 jaar oud
bezit van maximaal vijf (5) wapens toegestaan
daar kan je het WM3-formulier vinden!quote:
gaat behoorlijk makkelijk dan, alleen die pasfoto's is zo'n gedoequote:Op zaterdag 9 april 2011 22:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
En dat stuur je naar de korpschef zonder strafblad en die gaat er dan over.
Mladic jaquote:Op zaterdag 9 april 2011 22:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je bedoelt of Mladic?
Nederland 2 toch, bedankt voor de tip, ga ik zeker kijken.
Dus, een wapenverlof is ook voor jouw bereikbaar, sla vandaag nog je slag!quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
gaat behoorlijk makkelijk dan, alleen die pasfoto's is zo'n gedoe![]()
![]()
maar voor de rest appeltje eitje dus, mits geen strafblad..
cool
Nee dank je ...quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dus, een wapenverlof is ook voor jouw bereikbaar, sla vandaag nog je slag!
Je moet wel minstens 1 jaar lid zijn en aantoonbaar de vaardigheden bezitten om een wapen op goede wijze te kunnen bedienen, te kunnen transporteren van en naar de vereniging en stelt men doorgaans eisen aan de wijze waarop wapen en munitie bewaard dienen te worden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
gaat behoorlijk makkelijk dan, alleen die pasfoto's is zo'n gedoe![]()
![]()
maar voor de rest appeltje eitje dus, mits geen strafblad..
cool
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |