Ik was sarcastisch.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat weet je niet natuurlijk. het kost ook tijd om je te realiseren wat er aan de hand is en dan te bedenken hoe je moet handelen. Met een machinegeweer kan je dan al zo die 6 doden hebben...
Dit appelleert eerlijk gezegd wel aan mijn oerinstincten.quote:
In Somalie kan je vast nog wel terecht, daar hebben ze ook piratenquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:58 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dit appelleert eerlijk gezegd wel aan mijn oerinstincten.
Ik ben in de verkeerde eeuw geboren.![]()
Ja, of niet. Tenzij iedereen constant met vuurwapens in de supermarkt gaat lopen, is de kans klein dat iemand op dat moment in die korte tijd met een haast militaire ervaring deze jongen had kunnen uitschakelen. Tegelijkertijd breng je wel meer wapens (en kansen op het in handen krijgen ervan) in de omloop, waardoor de kans dat Jantje zichzelf en zijn zusje door de kop schiet, groter is. Lijkt me kortom niet echt een valide stelling. In Arizona heeft het toen ook niet geholpen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef Morendo het volgende:
Als vuurwapens nu gelegaliseerd werden, dan had een willekeurige burger de schutter in Alphen a/d Rijn zelf neer kunnen knallen op het moment dat hij schoten begon te lossen. En dan waren ons dus zes mensenleven, en veel gewonden bespaard gebleven.
Jawel, maar geen saloons of bordelen. Bovendien heb je daar van die Amerikaanse Apache's die je over de oren vliegen, geen eerlijke strijd.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Somalie kan je vast nog wel terecht, daar hebben ze ook piraten
In feite laat dit incident wel het failliet van het Nederlandse vuurwapenbeleid zien, die man wilde kwaad doen en heeft toch een illegaal vuurwapen kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 13:41 schreef drumstickNL het volgende:
[Upd] Dodelijke schietpartij Alphen a/d Rijn
Goed idee dat legaliseren.
Hah, arizona. Dat was een democratische bijeenkomst. Die zijn tegen vuurwapenbezit. Waarom? Niemand weet het, omdat het inperken van legaal wapenbezit een enorme golf aan criminaliteit veroorzaakt. Overal ter wereld:quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, of niet. Tenzij iedereen constant met vuurwapens in de supermarkt gaat lopen, is de kans klein dat iemand op dat moment in die korte tijd met een haast militaire ervaring deze jongen had kunnen uitschakelen. Tegelijkertijd breng je wel meer wapens (en kansen op het in handen krijgen ervan) in de omloop, waardoor de kans dat Jantje zichzelf en zijn zusje door de kop schiet, groter is. Lijkt me kortom niet echt een valide stelling. In Arizona heeft het toen ook niet geholpen.
Want die waren anti-geweld?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:37 schreef apple_pie het volgende:
[..]
De Hitlers en Gadaffi's van de wereld hadden graag meer mensen als jij gezien.
En jij vind mij een mak schaap? Ik zeg alleen dat wapens niet de oplossing zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, die zochten makke schapen die zich niet konden verzetten.
Ja, want Zwitserland is ook zo'n vreselijk angstige samenleving.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:50 schreef Romanus het volgende:
[..]
En jij vind mij een mak schaap? Ik zeg alleen dat wapens niet de oplossing zijn.
En ik vind dat je niet iedereen een wapen moet geven (ook niet als ze geen strafblad hebben), dan leef je in een soort maatschappij die gebaseerd is op angst.
Nee, maar de oppositie kan zich tenminste nog verzetten. Als ze helemaal geen wapens hadden gehad dan was Libie uit het nieuws geweest en had de oppositie in de martelkelder gezeten.quote:
Zelfs met wapens was dat het geval geweest, het is dat het Westen Libië de oorlog moest verklaren. Maar ik bedoel, we hoeven nog niet in de verleden tijd over hem te praten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, maar de oppositie kan zich tenminste nog verzetten. Als ze helemaal geen wapens hadden gehad dan was Libie uit het nieuws geweest en had de oppositie in de martelkelder gezeten.
Nee ik bedoel zoals ik eerder ergens in dit topic heb gezegd, dat de media in Amerika daaraan schuldig is. Omdat er zoveel meer doden vallen door wapens in de VS dan in Canada bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, want Zwitserland is ook zo'n vreselijk angstige samenleving.
Half Nederland slikt zowat pillen en of is stoned. En die hebben niet het bekende kort lontje, maar hebben geen lont. Strak onder de pillen slaan ze schuimbekkend gelijk door. Moet er niet aan denken dat dit soort lui zo aan wapens kan komen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar als ik jouw nu zeg dat in bijvoorbeeld Zwitserland elke man zijn militair wapen + munitie thuis heeft liggen, echter schietincidenten per hoofd minder voorkomen dan in Nederland, wat zegt dat dan over de causaliteit tussen "vuurwapens" en "bloedbaden" uit?
Karst Tates heeft het voorgedaan hoe je op een andere manier toch veel mensen in 1 klap kunt doden.
Of veel ellende voorkomen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:01 schreef Tem het volgende:
Zal een nog mooiere bende zijn geworden dan in De Ridderhof.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |