abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95259017
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt mij ook niet echt van groot nut bij dit soort mafkezen.
Je hebt dat ding thuis, niet in je rugzak.
Hoho je hebt echt van die idioten die vinden dat iedereen altijd een wapen bij zich zou moeten mogen dragen :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_95259025
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt mij ook niet echt van groot nut bij dit soort mafkezen.
Je hebt dat ding thuis, niet in je rugzak.
Dat is de huidige situatie, maar dit topic gaat onder andere over de mogelijkheid draagverloven uit te geven, zoals het concealed carry permit dat in veel Amerikaanse staten bestaat.
pi_95259088
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan krijg je een massaal vuurgevecht. Topidee :').

Ja, veel beter idee om de schutter ongehinderd op ongewapende slachtoffers te laten schieten.

Echt briljant van je, nu snap ik waarom je jezelf zo moreel superieur vindt.
pi_95259102
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoho je hebt echt van die idioten die vinden dat iedereen altijd een wapen bij zich zou moeten mogen dragen :')
Het is en basisrecht.

Een idioot in een auto kan ook zomaar 3 mensen vermoorden. Tegen idiotie doe je niets.
pi_95259242
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:20 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Ja, veel beter idee om de schutter ongehinderd op ongewapende slachtoffers te laten schieten.

Echt briljant van je, nu snap ik waarom je jezelf zo moreel superieur vindt.
De schaarse aanwezigheid van wapens maakt de kans op dit soort incidenten veel en veel kleiner. Voorkomen is beter dan met bruut geweld proberen te genezen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is en basisrecht.
Nee hoor, gelukkig niet ook. Er zijn zo verschrikkelijk veel idioten die ik gewoon geen wapen toevertrouw (jou ook echt niet volgens mij ben je dan levensgevaarlijk).
quote:
Een idioot in een auto kan ook zomaar 3 mensen vermoorden. Tegen idiotie doe je niets.
Een auto is er niet op gemaakt, je moet daar zo verschrikkelijk veel meer moeite voor doen. Ik heb liever dat zo'n idioot een bijl pakt om zijn razernij mee bot te vieren dan een automatisch wapen...

Als mij dit moreel superieur maakt, dan moet dat maar :). Liever dat dan veel meer doden door geweld.
  zaterdag 9 april 2011 @ 14:35:39 #206
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_95259585
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is en basisrecht.

Auto's verbieden.

Wapens doden geen mensen. Mensen doden mensen. We (de politek dus) moeten er dus voor zorgen dat alle mensen gelijk zijn, dan heeft niemand een reden om anderen te doden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_95259741
http://www.telegraaf.nl/b(...)_aan_den_Rijn__.html

En dit was dus niet gebeurd als mensen zonder strafblad toestemming krijgen om een wapen te dragen (of iig. met veel minder slachtoffers) Dit soort slachtingen komen altijd voor op plaatsen waar wapens verboden zijn (virginia tech, columbine, winnenden etc. etc. )

Een draagvergunning aanvragen voor een vuurwapen kan hier:

http://www.politie.nl/Bra(...)m13_tcm27-601703.pdf
pi_95259872
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:25 schreef du_ke het volgende:

De schaarse aanwezigheid van wapens maakt de kans op dit soort incidenten veel en veel kleiner. Voorkomen is beter dan met bruut geweld proberen te genezen.
Illegaal wapenbezit is niet te handhaven. Dat zien we nu in de praktijk. Het lekken van legale wapens is uitgesloten danwel zeer zeldzaam. Daarnaast is het aangetoond dat meer legaal wapenbezit de criminaliteit verlaagd.

quote:
Nee hoor, gelukkig niet ook. Er zijn zo verschrikkelijk veel idioten die ik gewoon geen wapen toevertrouw (jou ook echt niet volgens mij ben je dan levensgevaarlijk).
Iedereen heeft toch een auto en een keukenmes? Levensgevaarlijke wapens.

quote:
Een auto is er niet op gemaakt, je moet daar zo verschrikkelijk veel meer moeite voor doen. Ik heb liever dat zo'n idioot een bijl pakt om zijn razernij mee bot te vieren dan een automatisch wapen...
Je weet nog wat er is gebeurd bij de naald? .............................
Als mij dit moreel superieur maakt, dan moet dat maar :). Liever dat dan veel meer doden door geweld.
[/quote]
pi_95260146
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:44 schreef kontknager het volgende:

[..]

Illegaal wapenbezit is niet te handhaven. Dat zien we nu in de praktijk. Het lekken van legale wapens is uitgesloten danwel zeer zeldzaam. Daarnaast is het aangetoond dat meer legaal wapenbezit de criminaliteit verlaagd.

[..]

[..]

Dat is het niet, altans niet in een land dat vergelijkbaar is aan Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2011 14:53:19 ]
pi_95260356
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:44 schreef kontknager het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, zeker niet voor de NL situatie. Je kan het blijven roepen maar dat maakt het nog niet waar.
[..]
quote:

[..]

Het kan, ja dat klopt maar het kost heel veel meer moeite om daar echt grote schade mee aan te richten. met een legaal of illegaal wapen was hij vermoedelijk een stuk dichter bij zijn doel gekomen (dat hij namelijk finaal heeft gemist met zijn auto... En, heus, het maakt verschil of iets gemaakt is om mee te doden of niet.

pi_95260881
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, zeker niet voor de NL situatie. Je kan het blijven roepen maar dat maakt het nog niet waar.
[..]

[..]

Het kan, ja dat klopt maar het kost heel veel meer moeite om daar echt grote schade mee aan te richten. met een legaal of illegaal wapen was hij vermoedelijk een stuk dichter bij zijn doel gekomen (dat hij namelijk finaal heeft gemist met zijn auto... En, heus, het maakt verschil of iets gemaakt is om mee te doden of niet.

Inderdaad, geweld oplossen met geweld :')
pi_95260949
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:17 schreef Romanus het volgende:

[..]

Ja strak plan inderdaad, lang leve de geweldsspiraal :')
pi_95261656
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:17 schreef Romanus het volgende:

[..]

De Hitlers en Gadaffi's van de wereld hadden graag meer mensen als jij gezien.
pi_95261881
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:37 schreef apple_pie het volgende:

[..]

De Hitlers en Gadaffi's van de wereld hadden graag meer mensen als jij gezien.
Er wordt nu een bak met geweld gebruikt tegen Gadhaffi en erg goed te werken lijkt het niet...
pi_95261931
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wel: http://www.wnd.com/?pageId=41196

Als je meer wilt zien aan bronnen: ik heb er nog een paar duizend voor je. Nu jij weer met je hersenspinsels.

Nog een geheimpje: in enkele europese landen mogen burgers zonder strafblad ook wapens dragen. Daar is het een stuk vrediger dan hier. Hier stijgt de criminaliteit alleen maar. Nu jij weer.
pi_95262035
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:43 schreef kontknager het volgende:

[..]

Wel: http://www.wnd.com/?pageId=41196

Als je meer wilt zien aan bronnen: ik heb er nog een paar duizend voor je. Nu jij weer met je hersenspinsels.
Tja als dit het niveau is dan houdt het op natuurlijk...
pi_95262103
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja als dit het niveau is dan houdt het op natuurlijk...
Ja, iemand die altijd zijn standpunten verdedigd met bronnen heeft een laag niveau. want jij weet het beter dan de duizenden onderzoeken van universiteiten, overheden en andere organisaties. Jij kunt je standpunten niet onderbouwen met bronnen.
pi_95262155
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:53 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Dat is het niet, altans niet in een land dat vergelijkbaar is aan Nederland.
Wel dus. Zie de duizenden bronnen op internet en enkelen daarvan die ik heb gepost. Haal jij ze maar onderuit hoor. Succes. Je bent succesvol geindoctrineerd door de media en de overheid.
pi_95262164
Sorry maar een op zichzelf staand Amerikaans dorp is niet echt te vergelijken met de situatie in Nederland. Dat snap je zelf toch ook wel?

Daarnaast lijkt me dit niet echt een bron van niveau want op dit gebied zie ik die liever op basis van wetenschappelijk onderzoek.
pi_95262235
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:46 schreef kontknager het volgende:
duizenden onderzoeken van universiteiten, overheden en andere organisaties
Nou, kom maar op.
pi_95262394
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 14:35 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Auto's verbieden.

Wapens doden geen mensen. Mensen doden mensen. We (de politek dus) moeten er dus voor zorgen dat alle mensen gelijk zijn, dan heeft niemand een reden om anderen te doden.
Ook al doden mensen mensen, als je het wapen weghaalt geef je mensen minder de mogelijkheid om anderen te doden.
pi_95262412
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:47 schreef kontknager het volgende:

[..]

Wel dus. Zie de duizenden bronnen op internet en enkelen daarvan die ik heb gepost. Haal jij ze maar onderuit hoor. Succes. Je bent succesvol geindoctrineerd door de media en de overheid.
Haha, ik laat mijn mening niet beïnvloeden door de overheid en daarnaast werk ik bij de "media". Je weet niet hoe iets uit gaat pakken zonder dat je het probeert. Maar dan nog er is überhaupt geen reden om vuurwapens te legaliseren omdat er voor de normale gebruiker al een manier is om wapens legaal te verkrijgen.

Wat gaan de mensen er mee doen die nog meer willen? Juist, die willen lekker in de auto zitten met een pistool op schoot of eventjes door de supermarkt lopen met een shotgun. Kortom, nul redenen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2011 15:54:26 ]
  zaterdag 9 april 2011 @ 15:55:58 #223
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95262495
Als vuurwapens nu gelegaliseerd werden, dan had een willekeurige burger de schutter in Alphen a/d Rijn zelf neer kunnen knallen op het moment dat hij schoten begon te lossen. En dan waren ons dus zes mensenleven, en veel gewonden bespaard gebleven.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_95262534
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:55 schreef Morendo het volgende:
Als vuurwapens nu gelegaliseerd werden, dan had een willekeurige burger de schutter in Alphen a/d Rijn zelf neer kunnen knallen op het moment dat hij schoten begon te lossen. En dan waren ons dus zes mensenleven, en veel gewonden bespaard gebleven.
Dat weet je niet natuurlijk. het kost ook tijd om je te realiseren wat er aan de hand is en dan te bedenken hoe je moet handelen. Met een machinegeweer kan je dan al zo die 6 doden hebben...
pi_95262546
Hahaha, jullie zijn echt hilarisch. Een vuurgevecht tussen een aantal personen gaat inderdaad veel minder slachtoffers opleveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')