abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 februari 2011 @ 11:53:12 #76
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92860581
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 11:46 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Als iemand geen strafblad heeft kan hij ook in de huidige situatie aan een vuurwapen komen en daarmee criminele activiteiten ontplooien, toch gebeurd er met de honderdduizenden legale wapens in Nederland slechts zelden een misdrijf.
Oké, dus als we het makkelijker maken om vuurwapens te krijgen worden er minder moorden gepleefd. Dat is natuurlijk logisch, want met legale wapens worden geen mensen vermoord en deze legale wapen zullen de illegale wapens van de markt verdrijven.
quote:
Als een crimineel met een vuurwapen een overval pleegt dan doet hij dat met een illegaal vuurwapen, en in hetgeen wat ik voorgesteld heb zou daar nog steeds geen verandering in komen.

Weet je wat ik pas klote zou vinden? Als mijn ouders geen vuurwapen in huis zouden hebben gehad om zichzelf tegen een crimineel te verdedigen maar de politie hebben gebeld die pas na 30 minuten de lijken kwamen inspecteren.
Als er een inbreker in het huis van je ouders komt met een wapen zouden je ouders komt die echt niet om je ouders dood te schieten. Het wordt pas een riskante situatie als je vader ook een wapen trekt, want dan wordt de inbreker misschien bang en gaat schieten.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_92860697
quote:

[..]

Als iemand geen strafblad heeft kan hij ook in de huidige situatie aan een vuurwapen komen en daarmee criminele activiteiten ontplooien, toch gebeurd er met de honderdduizenden legale wapens in Nederland slechts zelden een misdrijf.

Als een crimineel met een vuurwapen een overval pleegt dan doet hij dat met een illegaal vuurwapen, en in hetgeen wat ik voorgesteld heb zou daar nog steeds geen verandering in komen.

Weet je wat ik pas klote zou vinden? Als mijn ouders geen vuurwapen in huis zouden hebben gehad om zichzelf tegen een crimineel te verdedigen maar de politie hebben gebeld die pas na 30 minuten de lijken kwamen inspecteren.
of die misdrijven gebeuren niet, of we hebben er geen weet van. waaromga jij er van uit dat criminelen misdrijven plegen met illegale wapens? er zijn er vast een paar zo stom om een geregistreerd wapen te gebruiken...

waarom zorg je dan niet dat je ouders bij een schietvereniging gaan en een wapen aanschaffen? hoef jij je geen zorgen meer te maken... of hebben ze soms een strafblad? of willen ze misschien geen wapens in huis?

tip: koop anders een goed inbraakalarm! leuk voor vader of moederdag ^O^
pi_92862133
Nou ik wil graag klaar staan mocht er een oorlog uitbreken!!
pi_92862177
Wat ga je met die wapens doen dan? Een sport beoefenen is al toegestaan, wil je hem naast je hebben liggen in de auto? Daar gaat Nederland veiliger van worden. :')
pi_92862182
Er zijn cijfers over Amerikaanse staten (aantal doden/ongelukken met vuurwapens) en bij landen waar wapens legaal zijn, zijn er enerzijds minder overvallen/inbraken en anderzijds ook minder slachtoffers. Ik kan die cijfers echter niet meer vinden, maar het was overtuigend bewijs.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_92862702
En dat wil zeggen.. ?
pi_92863677
quote:
13s.gif Op woensdag 16 februari 2011 12:40 schreef drumstickNL het volgende:
Wat ga je met die wapens doen dan? Een sport beoefenen is al toegestaan, wil je hem naast je hebben liggen in de auto? Daar gaat Nederland veiliger van worden. :')
Laat ik het zo zeggen, ik heb geen zin om 18 keer per jaar verplicht op de baan te moeten staan, maar ik ga liever schieten als ik er zin in heb en voor de rest van de tijd blijft het wapen gewoon netjes in mijn kluis liggen.

Een VOG en een proefperiode + praktijktoets waar ik bewijs dat ik veilig met een vuurwapen om kan gaan is geen probleem hoor, maar meer verplichtingen vind ik overdreven (wil best 1x per jaar op herhaling komen om het verlof te verlengen en te demonstreren dat ik nog steeds veilig met het wapen kan omgaan).
pi_92864212
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:22 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, ik heb geen zin om 18 keer per jaar verplicht op de baan te moeten staan, maar ik ga liever schieten als ik er zin in heb en voor de rest van de tijd blijft het wapen gewoon netjes in mijn kluis liggen.

Een VOG en een proefperiode + praktijktoets waar ik bewijs dat ik veilig met een vuurwapen om kan gaan is geen probleem hoor, maar meer verplichtingen vind ik overdreven (wil best 1x per jaar op herhaling komen om het verlof te verlengen en te demonstreren dat ik nog steeds veilig met het wapen kan omgaan).
maar als je je wapen in je kluis laat liggen kun je je er ook niet mee verdedigen,... daar was jij toch zo'n voorstander van?

dus ben je nu voor versoepeling van de regels?
of hoeft men helemaal niet meer lid te zijn van een schietclub en kan men met een VOG, proefperiode en toets gewoon een vuurwapen aanschaffen?
pi_92865642
Goh, waar zouden deze criminelen zeker hun wapens vandaan hebben?

Zeker legaal bij de Appie gekocht.

http://www.at5.nl/artikel(...)van-overval-vleeshal
  FOK!fotograaf donderdag 17 februari 2011 @ 02:34:12 #85
145146 Andyy
pi_92902068
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:22 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar als ik jouw nu zeg dat in bijvoorbeeld Zwitserland elke man zijn militair wapen + munitie thuis heeft liggen, echter schietincidenten per hoofd minder voorkomen dan in Nederland, wat zegt dat dan over de causaliteit tussen "vuurwapens" en "bloedbaden" uit?

Karst Tates heeft het voorgedaan hoe je op een andere manier toch veel mensen in 1 klap kunt doden.
Munitie zit in een gesloten blik, die enkel opengemaakt mag worden als het noodzakelijk is. En in Zwitserland is er een heel ander wapencultuur dan in Nederland. Daar hebben ze geen vuurwapen om zichzelf te verdedigen, maar hun land.
  FOK!fotograaf donderdag 17 februari 2011 @ 02:35:56 #86
145146 Andyy
pi_92902085
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:33 schreef von_Preussen het volgende:

[..]
De praktijk heeft uitgewezen dat bij een toegenomen vuurwapenbezit het aantal misdrijven teruggaat.
En ook dat het aantal doden door vuurwapens omhoog gaat. (tenzij je in Scandinavië of Zwitserland woont :+ )
  FOK!fotograaf donderdag 17 februari 2011 @ 02:37:56 #87
145146 Andyy
pi_92902102
quote:

[..]

Klopt, maar dat komt omdat het SPORTschutters zijn die hun vuurwapen en patronen apart moeten bewaren en daar ook op gecontroleerd worden door de politie en in een jaar een minimum aantal keer naar de baan moeten en het voor de sport doen, niet idioten als jij die zichzelf willen verdedigen :')
pi_92903670
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 02:37 schreef Andyy het volgende:

[..]

Klopt, maar dat komt omdat het SPORTschutters zijn die hun vuurwapen en patronen apart moeten bewaren en daar ook op gecontroleerd worden door de politie en in een jaar een minimum aantal keer naar de baan moeten en het voor de sport doen, niet idioten als jij die zichzelf willen verdedigen :')
Heb ik ergens gezegd dat ik mijzelf alleen wil verdedigen? Enkele keren per jaar schiet ik bij anderen mee, en dat doe ik gewoon voor mijn plezier. Als ik een vuurwapen thuis zou hebben dan zou ik ook voor mijn plezier gaan schieten.

En zoals ik al eerder aangaf kan ik een systeem voorstellen waarbij dezelfde veiligheidsstandaards worden gewaarborgd, de aanschaf van vuurwapens echter gemakkelijker kan worden.

Maar goed, mensen zoals jij hebben helemaal geen zin om inhoudelijk te reageren maar beginnen meteen te schelden, dat geeft een goede indruk van jouw niveau aan. ^O^
  donderdag 17 februari 2011 @ 08:35:25 #89
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_92903701
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, zorg dat je het legaal doet. :)
Voor het schieten bij de gilden.
pi_92903861
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:32 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar goed, mensen zoals jij hebben helemaal geen zin om inhoudelijk te reageren maar beginnen meteen te schelden, dat geeft een goede indruk van jouw niveau aan. ^O^
Punt is natuurlijk vooral dat er in drie topics nog geen fatsoenlijk argument voor de uitbreiding van het wapenbezit onder de Nederlanders voorbij is gekomen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_92903879
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk vooral dat er in drie topics nog geen fatsoenlijk argument voor de uitbreiding van het wapenbezit onder de Nederlanders voorbij is gekomen.
In drie topics is er geen fatsoenlijk argument tegen de uitbreiding van het wapenbezit gekomen, dus in zoverre zou ik dat punt als niet valide willen bestempelen.
pi_92903916
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:47 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

In drie topics is er geen fatsoenlijk argument tegen de uitbreiding van het wapenbezit gekomen, dus in zoverre zou ik dat punt als niet valide willen bestempelen.
Toch wel, onder meer:

- Voorkomen van extra onnodige doden
- Geen praktische noodzaak
- Voorkomen van toenemend wapenbezit en de daarbij behorende risico's
- Ontbreken van een fatsoenlijke analyse waaruit blijkt dat het nu niet goed werkt
- etc etc
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_92904742
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch wel, onder meer:

- Voorkomen van extra onnodige doden
- Geen praktische noodzaak
- Voorkomen van toenemend wapenbezit en de daarbij behorende risico's
- Ontbreken van een fatsoenlijke analyse waaruit blijkt dat het nu niet goed werkt
- etc etc
BAM
  FOK!fotograaf donderdag 17 februari 2011 @ 11:34:43 #94
145146 Andyy
pi_92908310
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:32 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Heb ik ergens gezegd dat ik mijzelf alleen wil verdedigen? Enkele keren per jaar schiet ik bij anderen mee, en dat doe ik gewoon voor mijn plezier. Als ik een vuurwapen thuis zou hebben dan zou ik ook voor mijn plezier gaan schieten.
Je komt met argumenten dat wapenbezit criminaliteit terug kan brengen, zegt me genoeg lijkt me.
pi_92908386
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:34 schreef Andyy het volgende:

[..]

Je komt met argumenten dat wapenbezit criminaliteit terug kan brengen, zegt me genoeg lijkt me.
Ik denk het wel. Als mensen zichzelf kunnen verdedigen dan is het voor criminelen minder makkelijk om een inbreuk op iemands rechten te doen. Met een wapen heeft een dief altijd een voordeel ten opzichte van zijn slachtoffer. Echter, als dat verschil er niet is dan is de grens wel een stuk hoger.
  FOK!fotograaf donderdag 17 februari 2011 @ 11:39:59 #96
145146 Andyy
pi_92908492
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik denk het wel. Als mensen zichzelf kunnen verdedigen dan is het voor criminelen minder makkelijk om een inbreuk op iemands rechten te doen. Met een wapen heeft een dief altijd een voordeel ten opzichte van zijn slachtoffer. Echter, als dat verschil er niet is dan is de grens wel een stuk hoger.
Als ze vermoeden dat je dodelijk geweld kan gebruiken zijn zij eerder geneigd om jou te doden om dat te voorkomen.
En dat was tegen von_Preussen die ontkent wapenbezit te willen om zichzelf te verdedigen.
pi_92908694
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:39 schreef Andyy het volgende:

[..]

Als ze vermoeden dat je dodelijk geweld kan gebruiken zijn zij eerder geneigd om jou te doden om dat te voorkomen.
En dat was tegen von_Preussen die ontkent wapenbezit te willen om zichzelf te verdedigen.
Nouja de grens tussen diefstal en moord is wel heel groot.
pi_92910757
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:34 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik heb in deze reeks verschillende keren uiteenzettingen gegeven met mijn houding t.o.v. wapengebruik, dat in het laatste deel de discussiedynamiek op zelfverdediging is komen te liggen is een feit, maar zeker niet de enige reden.
pi_92910775
quote:
14s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Nouja de grens tussen diefstal en moord is wel heel groot.
Nee hoor, elke inbreker die steekt tegenwoordig meteen de bewoner dood, stel je voor dat ze een vuurwapen zouden meenemen, dat heb je allemaal schietpartijen!

Tis de vraag wie hier nu wie probeert bang te maken.
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:50:39 #100
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_92911004
quote:
Op donderdag 17 februari 2011 12:45 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee hoor, elke inbreker die steekt tegenwoordig meteen de bewoner dood, stel je voor dat ze een vuurwapen zouden meenemen, dat heb je allemaal schietpartijen!
Wat een ongelofelijke BS :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')