OMG!!!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:04 schreef Gia het volgende:
Wat is er mis mee om opvangcentra voor asielzoekers te maken per land van herkomst, waar de kinderen school volgen in hun eigen taal. Dan 'aarden' ze hier niet, en kunnen ook na 9 jaar nog terug.
want? ze komen toch hier om tijdelijk veilig te zijn? net als economische asielzoekers. zorg je er wel voor dat de huidige marokkaanse gemeenschap straks weer terug kan.quote:
Het zou zomaar kunnen zijn dat ze na die negen jaar toch hier in het land zouden moeten blijven lijkt me. En dan mis je toch een behoorlijk stukje integratie.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
want? ze komen toch hier om tijdelijk veilig te zijn? net als economische asielzoekers. zorg je er wel voor dat de huidige marokkaanse gemeenschap straks weer terug kan.
En mogen ze op een gegeven moment toch blijven heb jij weer wat te klagen dat ze slecht Nederlands kunnenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:04 schreef Gia het volgende:
Wat is er mis mee om opvangcentra voor asielzoekers te maken per land van herkomst, waar de kinderen school volgen in hun eigen taal. Dan 'aarden' ze hier niet, en kunnen ook na 9 jaar nog terug.
Wat is er mis met een stukje van Nederland reserveren voor zuurpruimen die bang zijn voor asielzoekers. Dan kunnen ze daar lekker in hun eigen frustraties gaarkoken, en heeft de rest van Nederland er geen last meer van. Win-win situatie.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:04 schreef Gia het volgende:
Haar beheersing van de Nederlandse taal is zo te zien beter dan die van jou.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:35 schreef Brerius het volgende:
Aan Sahar is niks Nederlands aan hoor Sorry. Dus wat zeggen we dan tegen Sahar![]()
![]()
Ze kunnen naast onderwijs in de eigen taal en cultuur, ook Nederlands leren.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
En mogen ze op een gegeven moment toch blijven heb jij weer wat te klagen dat ze slecht Nederlands kunnen.
Die achterstand loop je nooit meer in.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze kunnen naast onderwijs in de eigen taal en cultuur, ook Nederlands leren.
Ik had op school naast onderwijs in de eigen taal en cultuur ook les in Frans, Duits en Engels.
Dus.......ik zie het probleem niet zo.
Nee hoor. Stel gewoon eens een duidelijke grens en zorg ervoor dat alle "procedures" binnen die tijd ook klaar zijn. Laten we zeggen dat ze hier 2 jaar mogen "schuilen". Dat lijkt mij voldoende tijd om te bepalen of ze hier voor altijd mogen blijven, of dat ze terug moeten. Met 2 jaar ben je ook niet volledig ingeburgerd, maar krijg je ook geen enorme cultuurschok als je terug moet. Want zo lang geleden is het niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:55 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat mensen hier nooit mogen 'schuilen', dat mensen hier alleen mogen komen wonen.
Dus jij vindt dat men in Nederland les moet geven in extremistische moslimstandpunten zoals die leven in Afghanistan?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze kunnen naast onderwijs in de eigen taal en cultuur, ook Nederlands leren.
Ik had op school naast onderwijs in de eigen taal en cultuur ook les in Frans, Duits en Engels.
Dus.......ik zie het probleem niet zo.
Welke achterstand?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die achterstand loop je nooit meer in.
Die moeder van Sahar heeft gewoon geweigerd te vertrekken. Toen niets meer mogelijk was, zijn ze naar Zweden gegaan, lang genoeg om weer opnieuw een asielprocedure in Nederland te kunnen starten. Die twee periodes zijn bij elkaar geteld wat betreft de tijd dat Sahar in Nederland woont.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:33 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Nee hoor. Stel gewoon eens een duidelijke grens en zorg ervoor dat alle "procedures" binnen die tijd ook klaar zijn. Laten we zeggen dat ze hier 2 jaar mogen "schuilen". Dat lijkt mij voldoende tijd om te bepalen of ze hier voor altijd mogen blijven, of dat ze terug moeten. Met 2 jaar ben je ook niet volledig ingeburgerd, maar krijg je ook geen enorme cultuurschok als je terug moet. Want zo lang geleden is het niet.
Maar ga niet zeggen dat ze na 8 jaar of zoiets weer terug moeten. En dan de schuld geven aan "langdradige procedures die ze zelf hebben gestart". Complete onzin en een belachelijke manier van werken. Het systeem wat we nu hebben deugt niet. Als je er nou gewoon voor zorgt dat ze niet dezelfde aanvraag 10 keer kunnen herhalen... want wees nou eerlijk, als jij die vluchteling bent en vele pogingen krijgt om hier te blijven dan grijp jij ze ook allemaal aan.
Laat ze eenmalig goed kijken naar de situatie en dan besluiten zonder procedure na procedure na procedure. Dan krijg je ook geen Sahar-situaties.
Waar lees jij dat uit?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:33 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat men in Nederland les moet geven in extremistische moslimstandpunten zoals die leven in Afghanistan?
Dus mensen mogen er niet meer tegen in beroep gaan? Want vaak is dat de reden waarom het zo lang duurt. Waarschijnlijk bij haar ook.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:33 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Nee hoor. Stel gewoon eens een duidelijke grens en zorg ervoor dat alle "procedures" binnen die tijd ook klaar zijn.
Tijdelijke noodopvang na bijvoorbeeld een ramp moet in de regio van herkomst plaatsvinden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:04 schreef Gia het volgende:
Blijkbaar kan dat, dan moeten de regels voor nieuwe gevallen aangepast worden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Die moeder van Sahar heeft gewoon geweigerd te vertrekken. Toen niets meer mogelijk was, zijn ze naar Zweden gegaan, lang genoeg om weer opnieuw een asielprocedure in Nederland te kunnen starten. Die twee periodes zijn bij elkaar geteld wat betreft de tijd dat Sahar in Nederland woont.
Als ze niet meewerken kan je ze toch op een vliegtuig terug naar huis zetten? Doe dat wel na een jaar dan en niet na 10 jaar.quote:Punt is gewoon dat als ze niet meewerken je niets meer kan. En kinderen hebben altijd recht op onderwijs. Dus......dan maar op het centrum.
Maar waarom zijn ze hun leven niet zeker?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 19:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In het geval van Sahar is daar naar mij idee geen sprake van, die familie zit hier omdat ze in Afganistan hun leven niet zeker zijn, nog minder dan een gemiddelde Afgaan.
Omdat het IND misschien niet als primaire taak heeft mensen uit te zetten?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Als een asielzoeker mag blijven van de rechter, gaat de IND toch ook niet jarenlang procederen om die asielzoeker alsnog uit te zetten? Waarom andersom dan wel?
Eens.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Dit is de zoveelste gelukzoeker die jarenlang procedeert en daarna zielig komt doen in de media...
Wat een non-argumentquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Dit is de zoveelste gelukzoeker die jarenlang procedeert en daarna zielig komt doen in de media...
Dit is een kansloze opmerking...je bent waarschijnlijk te dom om dat te realiserenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Eens.
Iemand die geluk zoekt, wat een prutser...
daar lijkt het ondertussen wel opquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:14 schreef IDisposable het volgende:
Wat een non-argument. Net alsof er elke week weer een nieuw geval in de media komt
.
We hebben er de laatste tijd twee gehad of zo? Nou, boehoe.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:18 schreef donald_dick het volgende:
[..]
daar lijkt het ondertussen wel op
en volgende week weer eentjequote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:22 schreef IDisposable het volgende:
We hebben er de laatste tijd twee gehad of zo? Nou, boehoe.
Vergeet die racist van een Brerius niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:40 schreef Montov het volgende:
Sahar draagt geen hoofddoek en de enige troll hier ben jij.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:30 schreef WillemBier het volgende:
Geen idee waar het verder over gaat.
Maar als die Sahar weer zo'n hoofddoekdragende bitcherige islamtrol is, dan zeg ik: weg ermee.![]()
![]()
idd. Ik vind het ronduit stuitend dat sommige mensen bijna schuimbekkend met fakkels en hooivorken uit hun hol gekropen komen zodra ze de woorden vreemdeling, Islam of asielzoeker horenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:57 schreef megamandy het volgende:
[..]
Een meisje zonder hoofddoek of wat dan ook en een negen voor Fries op haar rapport van het gymnasium.
Oh, geen hoofddoek of andere islambullshit en geen grote bek? Uiteraard, dan mag ze blijven.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:57 schreef megamandy het volgende:
[..]
Een meisje zonder hoofddoek of wat dan ook en een negen voor Fries op haar rapport van het gymnasium.
Ja er zijn er vast bakken vol die hier nu al jaren zijn en pakweg hersenkanker hebben...quote:
De PVV heeft zich als politieke partij niet te bemoeien met een rechterlijke uitspraak.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:34 schreef zoalshetis het volgende:
'PVV-standpunt over Sahar is grove schande'
Uitgegeven: 22 januari 2011 15:36
Laatst gewijzigd: 22 januari 2011 15:46
AMERSFOORT - SP-leider Emile Roemer vindt het schandalig dat de PVV blijft eisen dat het 14-jarige Afghaanse meisje Sahar toch wordt teruggestuurd naar Afghanistan.
© ANP''Ik vind het een hele grove schande dat de PVV met zo veel fanatisme volledig Nederlandse jonge meiden, zoals Sahar, de Afghaanse boerka in wil jagen'', zei Roemer zaterdag tijdens een SP-bijeenkomst in Amersfoort.
De rechtbank in Den Bosch bepaalde donderdag dat Sahar en haar familie voorlopig mogen blijven. De rechter tikte daarmee minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) op de vingers, die Sahar en haar familie wilde uitzetten.
De verwesterste familie vreest eenmaal terug in Afghanistan gefolterd te worden. Volgens de rechtbank heeft Leers onvoldoende gemotiveerd waarom van Sahar verwacht mag worden dat ze zich in Afghanistan aanpast.
Geen boodschap
''De PVV heeft aan de hele geschiedenis van Sahar geen boodschap. Hoewel driekwart van Sahars leven zich in Nederland heeft afgespeeld, wil Wilders dat Sahar alsnog een enkeltje Afghanistan krijgt. Dat vind ik echt te grof voor woorden'', aldus Roemer.
Volgens hem zit Wilders ''zo vast in zijn ideologie tegenover buitenlanders in het algemeen dat hij de waarde van een individueel mens niet meer ziet''.
© ANP
volmondig eens met roemer. pvv slaat weer eens te ver door en gedraagt zich als een lompe, schaamteloze bullebak. je moet asielzoekers individueel behandelen en benaderen. pvv moet zich humanitair focussen of hun niet-gewenste grote bek houden.
Dat werd vroeger van Boer Koekoek wel gezegd: "Niet gehinderd door enige kennis van zaken voerde hij het hoogste woord."quote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:30 schreef WillemBier het volgende:
Geen idee waar het verder over gaat.
Maar als die Sahar weer zo'n hoofddoekdragende bitcherige islamtrol is, dan zeg ik: weg ermee.![]()
![]()
Je kan zeggen wat je wil maar op dit punt blijft Wilders ten minste wel consequent. Zou het al niet helemaal popi jopi zijn als hij ineens ging buigen en zeggen dat dit meisje toch weel heel erg zielig is?quote:Op zondag 23 januari 2011 05:45 schreef 32Red het volgende:
Wilders probeert een popi jopi geluidje te laten horen naar zijn achterban toe, en Roemer precies hetzelfde.
Btw, de PVV jaagt niemand de boerka in maar dat doen de Afghanen zelf.
Ben ik helemaal met je eens. Consequent blijven in je beleid net als het over de grens schoppen van Joden naar nazi Duitsland in WO2. En daarvoor.quote:Op zondag 23 januari 2011 06:43 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil maar op dit punt blijft Wilders ten minste wel consequent. Zou het al niet helemaal popi jopi zijn als hij ineens ging buigen en zeggen dat dit meisje toch weel heel erg zielig is?
quote:Op zondag 23 januari 2011 06:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Consequent blijven in je beleid net als het over de grens schoppen van Joden naar nazi Duitsland in WO2.
Ik denk eerder dat mensen niets leren van het verleden. En dan zeker politici die altijd dezelfde fouten blijven maken. Dat is pas triest te noemen. Zeker omdat het veel mensen levens kan kosten.quote:Op zondag 23 januari 2011 07:00 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]. Ik weet niet wat ik triester moet vinden. Hoe Wilders zich soms opstelt of zijn tegenstanders. Ik denk toch echt zijn tegenstanders.
Het CDA doet wat elke politieke partij doet niet kiezen voor principes maar voor de macht.quote:Op zondag 23 januari 2011 07:02 schreef niels0 het volgende:
Tegenstanders zijn vaak hypocriet. het CDA heeft niet voor niets ingeleverd.
Ik denk dat jij ook niks van het verleden hebt geleerd aangezien je dingen uit het verleden verbindt die weinig met het heden van doen hebben.... Overigens kan het ongebreideld mensen maar naar binnen halen (en dan heb ik het niet over dit meisje) ook veel mensenlevens kosten.quote:Op zondag 23 januari 2011 07:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat mensen niets leren van het verleden. En dan zeker politici die altijd dezelfde fouten blijven maken. Dat is pas triest te noemen. Zeker omdat het veel mensen levens kan kosten.
Aangezien 90% procent van alle grondstoffen en dergelijke door de rijke landen worden ingepikt is dat niet zo gek denk ik. Minder pikken en beter herverdelen zou wel eens de oplossing kunnen zijn. En idd wat ik al zij mensen als jij en wellicht ook ik leren niks van het verleden.quote:Op zondag 23 januari 2011 07:05 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij ook niks van het verleden hebt geleerd aangezien je dingen uit het verleden verbindt die weinig met het heden van doen hebben.... Overigens kan het ongebreideld mensen maar naar binnen halen (en dan heb ik het niet over dit meisje) ook veel mensenlevens kosten.
En dat gaat gebeuren denk je? Natuurlijk zou dat een goede oplossing zijn, het gaat alleen nooit gebeuren. Grote bedrijven denken namelijk kapitalistisch, en niet idealistisch links. En dat Afrikaanse en Aziatische landen worden uitgebuit betwist ik niet, maar dat betekent niet dat we dan maar meteen elke immigrant moeten binnenhalen. Ik moet er toch niet aan denken dat we even een miljoen getraumatiseerde kindsoldaten hier naar binnen halen (net als ik er niet aan moet denken dat we één miljoen Roemenen naar binnen halen).quote:Op zondag 23 januari 2011 07:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Aangezien 90% procent van alle grondstoffen en dergelijke door de rijke landen worden ingepikt is dat niet zo gek denk ik. Minder pikken en beter herverdelen zou wel eens de oplossing kunnen zijn. En idd wat ik al zij mensen als jij en wellicht ook ik leren niks van het verleden.
Wij stemmen toch per vier jaar elke weer op op die politici en beleidsmakers. En dus ben je als burger wel degelijk verantwoordelijk. Ik mag niet stemmen trouwens wat ik gezien de intelligentie van de gemiddelde politicus als een plus zie.quote:Op zondag 23 januari 2011 07:22 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Je kan niet de gewone burger het slachtoffer laten worden van wat grootschalige bedrijven en regeringen fout doen door zomaar ieder "zielig" persoon binnen te halen. Maar ik blijf erbij dat dit meisje best mag blijven.
Ik mag aleen stemmen voor de 2e kamer, voor de provinciale staten en de 1e kamer dient men ingeschreven te zijn in een nederlandse gemeentequote:Op zondag 23 januari 2011 07:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wij stemmen toch per vier jaar elke weer op op die politici en beleidsmakers. En dus ben je als burger wel degelijk verantwoordelijk. Ik mag niet stemmen trouwens wat ik gezien de intelligentie van de gemiddelde politicus als een plus zie.
En jij denkt dat dat werkt in Sudan? Ofzo?quote:Op zondag 23 januari 2011 07:17 schreef niels0 het volgende:
Elk vliegtuig met een nederlandse bestemming ff aan de gate militairen zette die controleren of je een visum hebt en voldoende geld hebt om te overleven is kostbaar, maar uiteindelijk goedkoper. (1x per minuut land er een vliegtuig op Schiphol)
Dat heb je dan helemaal niet goed begrepen.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik de mores hier goed begrijp willen de meesten dat iedereen die in NL binnenkomt en asiel vraagt dit moet krijgen en voor altijd mag blijven?
Oh? Wat dan? Alleen leuke of zieluge kinderen?quote:Op zondag 23 januari 2011 11:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat heb je dan helemaal niet goed begrepen.
Een ding valt me wel op, als ze eenmaal uitgewezen zijn, hoe groot de opwinding ook was, daarna hoor je nooit meer iemand over de uitgewezene.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:16 schreef eriksd het volgende:
Op naar het volgende schrijnende geval. Zoals 2000 asielzoekers die via Griekenland hier zijn gekomen. Dat zijn pas getallen hé, linkse vrinden van me.
Je trollt en je hebt voldoende hersens om dat te begrijpen.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh? Wat dan? Alleen leuke of zieluge kinderen?
Dat is geen antwoord op mijn (toegegeven, ironische) vraag.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je trollt en je hebt voldoende hersens om dat te begrijpen.
Waarom moet je altijd gelijk links zijnquote:Op zondag 23 januari 2011 11:16 schreef eriksd het volgende:
Op naar het volgende schrijnende geval. Zoals 2000 asielzoekers die via Griekenland hier zijn gekomen. Dat zijn pas getallen hé, linkse vrinden van me.
En het valt mij op dat je anders voor linkse-boomknuffelaar wordt uitgemaakt. Dus doe nu niet alsof het eenrichtingsverkeer is.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verder viel me op dat als je daar hier op fok niet over meehuilt en deze vraag stelt je voor Nazi wordt uitgemaakt
Daar ben ik dus ook benieuwd naar.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn (toegegeven, ironische) vraag.
Het valt me alleen altijd weer op dat er een hoop gegilt wordt over de uitzettingen, vooral (of eigenlijk vrijwel alleen) als het een lekker media geniek geval is.
Er is beleid voor dit soort zaken, en ik zou wel eens willen weten hoe de bleeding hearts het beleid zouden willen vormgeven.
Verder viel me op dat als je daar hier op fok niet over meehuilt en deze vraag stelt je voor Nazi wordt uitgemaakt
Zwart-wit denken is nu eenmaal makkelijker dan nuanceren....quote:Op zondag 23 januari 2011 11:48 schreef IDisposable het volgende:
[..]
Waarom moet je altijd gelijk links zijn? Het zit zeker erg diep? Ik ben niet links, en ik vind het standpunt ook schandalig, dus...
Door wie ? Waar?quote:Op zondag 23 januari 2011 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn (toegegeven, ironische) vraag.
Het valt me alleen altijd weer op dat er een hoop gegilt wordt over de uitzettingen, vooral (of eigenlijk vrijwel alleen) als het een lekker media geniek geval is.
Er is beleid voor dit soort zaken, en ik zou wel eens willen weten hoe de bleeding hearts het beleid zouden willen vormgeven.
Ik kan het bedrag dat daar door d plee gespoeld gaat worden anders moeilijk nuanceren.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zwart-wit denken is nu eenmaal makkelijker dan nuanceren....
Nee.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik de mores hier goed begrijp willen de meesten dat iedereen die in NL binnenkomt en asiel vraagt dit moet krijgen en voor altijd mag blijven?
Ah de centjes !quote:Op zondag 23 januari 2011 12:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik kan het bedrag dat daar door d plee gespoeld gaat worden anders moeilijk nuanceren.
Die zijn nu eenmaal belangrijker dan mensen, leer dat nou eens!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |