abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91708821
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kunnen mensen al. Hoe hoog ligt trouwens het aantal slachtoffers wat omkomt bij een inbraak?
Hoe kunnen mensen zich nu al beschermen dan?

Door zich overhoop te laten steken?
pi_91708830
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:09 schreef von_Preussen het volgende:
Dat heb ik ook nergens gesteld, maar ik zou me er een stuk veiliger bij voelen als ik de inbreker betrap en een pistool in mijn handen heb. Dan mag meneer de inbreker altijd nog beslissen of hij weg wil gaan of onder het genot van een biertje op de politie wil wachten.

Erg lullig als je hem betrapt, je hebt verder niets bij je, en hij steekt je overhoop.
Pepperspray is dan een betere uitkomst.

Plus:
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:09 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Prima, kluis op je slaapkamer, wapen erin. Maar het gaat natuurlijk om het gebruik ervan tijdens een eventuele inbraak en als dat gebeurt ben je het haasje.
pi_91708849
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:08 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Jawel, dat heet noodweer(exces).
Dat is als je 's nachts de trap afloopt en jij + je inbreker in een worsteling raken. Breekt hij daarbij wat botten, dan kun je gaan voor noodweer.

Loop jij de trap af met een doorgeladen vuurwapen, en je schiet hem neer. Gaat het nóóit over noodweer. Dan heb je een illegale handeling verricht en ga je nat. Niks proportioneel geweld. Je gebruikt een product wat je helemaal niet mag hebben.
Dit, dus.
pi_91708861
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Pepperspray is dan een betere uitkomst.

Plus:

[..]

Als je momenteel pepperspray in Nederland zou gebruiken, dan is dat altijd nog verboden?

En pepperspray is helemaal geen betere uitkomst, aangezien je de inbreken niet op afstand van je lichaam kan houden. Leuk als je met je spray aan komt kakker, hij dat uit je handen grist en je wurgt.
pi_91708877
quote:

[..]

Dat kunnen mensen al.
Met hele beperkte middelen.
quote:
Hoe hoog ligt trouwens het aantal slachtoffers wat omkomt bij een inbraak?
Vorige week die man in Ede, niet lang daarvoor die man in Nijmegen. En het gebeurt steeds vaker, volgens de politie zelf omdat banken, winkels en tankstations zich steeds beter beveiligen.

En ik heb zelf ook wel eens in nood de politie moeten bellen. Het duurde iets minder dan 15 minuten voor ze ter plaatse waren. Daar heb je echt geen fluit aan in een noodweersituatie.
pi_91708904
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:06 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Inderdaad. En zoals ik in het vorige topic voorstelde, beperk dat dan tot niet-automatische geweren met een beperkte patrooncapaciteit, dan is de kans op bloedbaden nog kleiner.

Dat is toch een mooie compromis?
Dat lijkt me niks, ik wil gewoon 30 of 40 kogels in mijn magazijn kunnen hebben, gewoon omdat ik het kan.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:13:52 #132
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91708912
quote:

[..]

Dat kunnen mensen al. Hoe hoog ligt trouwens het aantal slachtoffers wat omkomt bij een inbraak?
Ik wil niet alleen mijn leven, maar ook mijn spullen kunnen beschermen. Ik wil me niet alleen kunnen beschermen tegen een inbreker die kleiner dan mij en alleen is, maar ook tegen 5 potige mannen.
pi_91708945
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:12 schreef von_Preussen het volgende:
Als je momenteel pepperspray in Nederland zou gebruiken, dan is dat altijd nog verboden?
Dat zou je dan kunnen herzien.

quote:
En pepperspray is helemaal geen betere uitkomst, aangezien je de inbreken niet op afstand van je lichaam kan houden. Leuk als je met je spray aan komt kakker, hij dat uit je handen grist en je wurgt.
Datzelfde geldt dan voor een wapen. Of je moet op je voor- en achterdeur een sticker plakken met: "inbreken op eigen risico, vuurwapens aanwezig". Wellicht dat dat afschrikwekkend genoeg werkt.

Overigens ben ik nog steeds wel benieuwd naar het aantal slachtoffers wat omkomt door geweld bij een inbraak. Dat zou buitenproportioneel hoog moeten zijn als ik de berichten hier lees.
pi_91708968
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat is als je 's nachts de trap afloopt en jij + je inbreker in een worsteling raken. Breekt hij daarbij wat botten, dan kun je gaan voor noodweer.

Loop jij de trap af met een doorgeladen vuurwapen, en je schiet hem neer. Gaat het nóóit over noodweer. Dan heb je een illegale handeling verricht en ga je nat. Niks proportioneel geweld. Je gebruikt een product wat je helemaal niet mag hebben.
Ik heb het over een geweldadige inbreker. En ik heb zelfs over zaken gelezen waar iemand met een illegaal wapen werd vrij gesproken wegens noodweer. Die werd alleen vervolgd voor illegaal wapenbezit:

OM: Lunchroom-moord Tilburg was noodweer

Lees vooral de uitspraak onderaan. :)

Overigens, uit je formulering krijg ik de indruk dat je nog steeds niet doorhebt dat legaal wapenbezit door particulieren in Nederland gewoon mogelijk is.
pi_91709098
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zou je dan kunnen herzien.
Dat zou je ook met vuurwapens kunnen herzien.

quote:
Datzelfde geldt dan voor een wapen. Of je moet op je voor- en achterdeur een sticker plakken met: "inbreken op eigen risico, vuurwapens aanwezig". Wellicht dat dat afschrikwekkend genoeg werkt.

Overigens ben ik nog steeds wel benieuwd naar het aantal slachtoffers wat omkomt door geweld bij een inbraak. Dat zou buitenproportioneel hoog moeten zijn als ik de berichten hier lees.
Nee, dat geldt niet voor een vuurwapen.

Als ik een inbreker beneden aan de trap aantref, dan zal ik toch echt eerst naar beneden moeten lopen om hem met pepperspray te besproeien.

Met een vuurwapen kan je hem van bovenaf onder schot houden, en als hij dreigend of met een wapen op je afkomt kan je hem in z'n benen schieten voordat hij bij jou is en jou iets aan kan doen.
pi_91709150
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:12 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Met hele beperkte middelen.
Correctie: met gepaste middelen.

quote:
Vorige week die man in Ede, niet lang daarvoor die man in Nijmegen. En het gebeurt steeds vaker, volgens de politie zelf omdat banken, winkels en tankstations zich steeds beter beveiligen.

En ik heb zelf ook wel eens in nood de politie moeten bellen. Het duurde iets minder dan 15 minuten voor ze ter plaatse waren. Daar heb je echt geen fluit aan in een noodweersituatie.
Het gaat hier over privé-eigendom.
pi_91709196
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Correctie: met gepaste middelen.
En wat als de indringer een vuurwapen heeft? Waar ben je dan met je gepaste hockeystick.
quote:
[..]

Het gaat hier over privé-eigendom.
Ik zei toch duidelijk geweldadige inbreker? Al twee keer volgens mij.
pi_91709201
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:15 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Ik heb het over een geweldadige inbreker. En ik heb zelfs over zaken gelezen waar iemand met een illegaal wapen werd vrij gesproken wegens noodweer. Die werd alleen vervolgd voor illegaal wapenbezit:

OM: Lunchroom-moord Tilburg was noodweer

Lees vooral de uitspraak onderaan. :)
Doodslag werd wel bewezen. Natuurlijk zal er hier en daar een uitzondering zijn, maar in de meeste gevallen word je gewoon vervolgd.
Dit, dus.
pi_91709298
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:19 schreef von_Preussen het volgende:
Dat zou je ook met vuurwapens kunnen herzien.
Pepperspray lijkt me gepaster om eerdergenoemde redenen. Vuurwapenbezit moet gereguleerd en veilig blijven. Een pistool onder je kussen hebben liggen leidt alleen maar tot meer excessen.

quote:
Nee, dat geldt niet voor een vuurwapen.

Als ik een inbreker beneden aan de trap aantref, dan zal ik toch echt eerst naar beneden moeten lopen om hem met pepperspray te besproeien.
Op het moment dat jij een vuurwapen hebt, heeft een inbreker dat sowieso ook.

quote:
Met een vuurwapen kan je hem van bovenaf onder schot houden, en als hij dreigend of met een wapen op je afkomt kan je hem in z'n benen schieten voordat hij bij jou is en jou iets aan kan doen.
Lang niet iedereen zal zijn zelfbeheersing behouden en een inbreker in zijn been schieten. Integendeel.

Maar hoeveel slachtoffers zijn er nu eigenlijk omgekomen bij een inbraak in bijvoorbeeld 2009? :)
pi_91709352
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:21 schreef apple_pie het volgende:

[..]

En wat als de indringer een vuurwapen heeft? Waar ben je dan met je gepaste hockeystick.
Hoe vaak komt dat voor?

quote:
Ik zei toch duidelijk geweldadige inbreker? Al twee keer volgens mij.
Dat is duidelijk, maar een inbraak wordt voornamelijk gepleegd vanuit financiële motieven. Als vuurwapenbezit gelegaliseerd wordt zal een inbreker in het vervolg ook sneller met zwaar geschut komen.
pi_91709407
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe vaak komt dat voor?
Ieder geval is er een teveel natuurlijk. Maar ik geef niet zoveel om de cijfers. Het gaat mij om het individuele recht op wapenbezit.
quote:
[..]

Dat is duidelijk, maar een inbraak wordt voornamelijk gepleegd vanuit financiële motieven. Als vuurwapenbezit gelegaliseerd wordt zal een inbreker in het vervolg ook sneller met zwaar geschut komen.
pi_91709480
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:28 schreef apple_pie het volgende:

[..]

Ieder geval is er een teveel natuurlijk. Maar ik geef niet zoveel om de cijfers. Het gaat mij om het individuele recht op wapenbezit.

[..]

Oh, je geeft niet veel om cijfers. Dat is natuurlijk ook helemaal niet nodig bij zoiets kleins als een wetgeving op wapens :') Godsamme wat een stripfiguren op de zatedagmiddag.
Dit, dus.
pi_91709508
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:28 schreef apple_pie het volgende:
Nuff said. :')

Zolang er geen gegronde redenen voor zijn zal dat er ook niet komen. Nu lijkt het toch voornamelijk om het verhogen van de hoeveelheid testosteron te gaan.
pi_91709563
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Pepperspray lijkt me gepaster om eerdergenoemde redenen. Vuurwapenbezit moet gereguleerd en veilig blijven. Een pistool onder je kussen hebben liggen leidt alleen maar tot meer excessen.
Mensen die een vuurwapen hebben moeten daar veilig mee om kunnen gaan, dus de kans op excessen is uitermate klein, daar de bezitters zeer zorgvuldige mensen zijn.

quote:
Op het moment dat jij een vuurwapen hebt, heeft een inbreker dat sowieso ook.
Je reinste kolder, ik kan zonder problemen aan een VOG komen, een inbreker waarschijnlijk niet. Dus is het voor hem niet mogelijk om een vuurwapen te verkrijgen.

Daar komt nog iets bij, op het moment dat een inbreker weet dat jij bewapent ben, dan zal hij niet zo snel meer inbreken. Want de kans dat hij wordt neergeschoten of straks zelf voor moord (in het geval dat hij terugschiet) voor de rechter zal staan is hem veel te groot. En dan staat de relatief kleine buit niet meer in verhouding tot de risico's die een inbraak met zich meebrengt.

Inbrekers zijn geen georganiseerde criminelen die in koelen bloede misdrijven plegen, vergeet dat niet.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:33:48 #145
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91709610
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe vaak komt dat voor?

[..]

Wat als er 5 inbrekers zijn? Dan overmeesteren ze je makkelijk en pakken je gepaste wapen af.

Wat jij zegt is trouwens nogal tegenstrijdig. Juist omdat inbraken voornamelijk vanuit financiële motieven gepleegd worden is het onzinnig om ervanuit te gaan dat zij dan voortaan maar gewapend komen als vuurwapens toegestaan zijn. Een financiëel motief weegt namelijk niet op tegen het gevaar voor eigen leven. Dit gevaar voor eigen leven is er ALTIJD als de persoon waarbij je inbreekt een wapen heeft, ook als jij een nog groter wapen hebt.
pi_91709657
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zolang er geen gegronde redenen voor zijn zal dat er ook niet komen. Nu lijkt het toch voornamelijk om het verhogen van de hoeveelheid testosteron te gaan.
Wat een drogreden. En oh wee als iemand kritiek durft te hebben op jouw wietverslaving zeker? Daar kan ik ook allerlei conclusies aan verbinden, maar die zijn net zo zeer onzin als jouw insinuatie dat wapenbezit met hormonen te maken heeft....
pi_91709729
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 15:49 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Voor geen meter, want minderjarigen mogen geen vuurwapens hebben. En laten we eerlijk wezen, als er eens in de 5 jaar 10 mensen op een school dood gaan, wat maakt dat uit?
Dat heeft nogal wat impact op een samenleving en al helemaal voor de getuigen en nabestaanden.
quote:
Vooral als je in perspectief plaatst dat deze maatschappij het toelaat dat duizenden mensen zichzelf per jaar de dood in helpen doordat ze roken.

Waarom wel duizenden rokersdoden accepteren, maar een enkel vuurwapenslachtoffer niet.

[..]
Die doen dat vrijwillig dat vind ik niet echt vergelijkbaar.

quote:
Dat jij niet hetzelfde genot uit de schietsport kan halen dan ik kan ik begrijpen, maar ik betwijfel ten zeerste of het extra mensenlevens kost.
En ik heb daar weinig twijfel over. Extra wapens in omloop betekent een groter risico dat er wapens voor verkeerde doeleinden gebruikt worden en daarmee voor extra doden zorgen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:36:35 #148
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_91709731
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nogmaals, er moeten geen gegronde redenen voor legalisering zijn, maar voor een verbod. Als deze er niet zijn is het verbod namelijk onterecht en moet je het afschaffen.
pi_91709734
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Oh, je geeft niet veel om cijfers. Dat is natuurlijk ook helemaal niet nodig bij zoiets kleins als een wetgeving op wapens :') Godsamme wat een stripfiguren op de zatedagmiddag.
Kerel, je hebt jezelf onderhand al meerdere keren belachelijk gemaakt met je foute aannames en gebrek aan inhoudelijke kennis, en dan noem je mij een stripfiguur om mijn mening.

Wat voel ik me beledigd zeg...
pi_91709760
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:36 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Nogmaals, er moeten geen gegronde redenen voor legalisering zijn, maar voor een verbod.
Amen, dat moet een blower toch begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')