Roken is vrijwillig, doodgeschoten worden niet.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tis beide vrijwillig, niemand dwingt je om met een vuurwapen een bloedbad aan te richten.
Alsof je in Nederland je wapenkluis niet op je slaapkamer mag zettenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, hoor. Maar gelukkig houdt de hedendaagse politiek er dezelfde VMBO mening als ik op na, dus kun jij lekker op de schietbaan knallen en fluiten naar je 'maatschappelijk recht om jezelf te verdedigen'.
Streep dat wapenkluisje voor op je slaapkamer maar van je verlanglijst.!
Nee, maar andere mensen doodschieten wél.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Roken is vrijwillig, doodgeschoten worden niet.
Meeroken niet, doodgereden worden niet...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Roken is vrijwillig, doodgeschoten worden niet.
Alleen mag je er dan geen wapen in doen om een eventuele inbreker ermee voor zijn sodemieter te schieten. Maar pleur jij lekker een lege wapenkluis op je slaapkamer neer, joh. Moet je er alleen geen wapen in doen, want als je die op een inbreker leegt ga je nat.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:00 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Alsof je in Nederland je wapenkluis niet op je slaapkamer mag zetten
Er werd in dit topic net aangetoond dat het niet zo is, zolang je maar proportioneel geweld gebruikt.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Alleen mag je er dan geen wapen in doen om een eventuele inbreker ermee voor zijn sodemieter te schieten. Maar pleur jij lekker een lege wapenkluis op je slaapkamer neer, joh. Moet je er alleen geen wapen in doen, want als je die op een inbreker leegt ga je nat.
Misschien moet jij eens met BW van je korps praten. Natuurlijk mag je wel een wapen in je wapenkluis doen, en die wapenkluis mag ook gewoon op je slaapkamer staan.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Alleen mag je er dan geen wapen in doen om een eventuele inbreker ermee voor zijn sodemieter te schieten. Maar pleur jij lekker een lege wapenkluis op je slaapkamer neer, joh. Moet je er alleen geen wapen in doen, want als je die op een inbreker leegt ga je nat.
Eh, gepást geweld is toegestaan ja. Een inbreker doodschieten is dat níet.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Er werd in dit topic net aangetoond dat het niet zo is, zolang je maar proportioneel geweld gebruikt.
Inderdaad. En zoals ik in het vorige topic voorstelde, beperk dat dan tot niet-automatische geweren met een beperkte patrooncapaciteit, dan is de kans op bloedbaden nog kleiner.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met het bezit van geweren te groot om verborgen bij je te dragen toe te staan?
Dan spelen die bloedbaden op scholen namelijk ook geen rol meer.
Abortus is geen moord. Jij bent pas ziek.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:02 schreef Berlitz het volgende:
Er worden hier moorden met ziektes en ongelukken vergeleken.
Stop met onzinnige vergelijkingen
Het slaat inderdaad echt nergens opquote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:02 schreef Berlitz het volgende:
Er worden hier moorden met ziektes en ongelukken vergeleken.
Stop met onzinnige vergelijkingen
Wel als die inbreker geweldadig is.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eh, gepást geweld is toegestaan ja. Een inbreker doodschieten is dat níet.
Maar de hamvraag is nog steeds: waarom zou je dat willen?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:06 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Inderdaad. En zoals ik in het vorige topic voorstelde, beperk dat dan tot niet-automatische geweren met een beperkte patrooncapaciteit, dan is de kans op bloedbaden nog kleiner.
Dat is toch een mooie compromis?
Nee. Een inbraak wordt geloof ik voornamelijk gepleegd vanuit financiële motieven.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:07 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Wel als die inbreker geweldadig is.
Eh, nee?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:07 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Wel als die inbreker geweldadig is.
Dan moet je je toch eens beter in lezen en er wat arresten op naslaan.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:08 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Jawel, dat heet noodweer(exces).
Zie ook het vorige deel:quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar de hamvraag is nog steeds: waarom zou je dat willen?
Prima, kluis op je slaapkamer, wapen erin. Maar het gaat natuurlijk om het gebruik ervan tijdens een eventuele inbraak en als dat gebeurt ben je het haasje.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:05 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens met BW van je korps praten. Natuurlijk mag je wel een wapen in je wapenkluis doen, en die wapenkluis mag ook gewoon op je slaapkamer staan.
Maar goed, zo blijkt maar weer dat de mensen die het hardste roepen tegen particulier wapenbezit er ook het minste over weten.
Daarvoor had ik in de openingspost ook een aantal linkjes geplaatst, jammer dat men daaroverheen leest.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:05 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens met BW van je korps praten. Natuurlijk mag je wel een wapen in je wapenkluis doen, en die wapenkluis mag ook gewoon op je slaapkamer staan.
Maar goed, zo blijkt maar weer dat de mensen die het hardste roepen tegen particulier wapenbezit er ook het minste over weten.
Dat heb ik ook nergens gesteld, maar ik zou me er een stuk veiliger bij voelen als ik de inbreker betrap en een pistool in mijn handen heb. Dan mag meneer de inbreker altijd nog beslissen of hij weg wil gaan of onder het genot van een biertje op de politie wil wachten.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eh, gepást geweld is toegestaan ja. Een inbreker doodschieten is dat níet.
Idd, Karst Tates heeft zijn auto gebruikt om een groep mensen een andere wereld in te transporteren......quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het slaat inderdaad echt nergens op
Een auto is gemaakt voor transport, waar wel eens een ongeluk mee gebeurt. Vreselijk, maar dat kan gebeuren. Producten die puur en alleen bedoeld zijn voor het dodelijk stuk metaal wat eruit komt hoeven wat heel veel mensen betreft de samenleving niet in. Simpeler kan het niet.
Dat kunnen mensen al. Hoe hoog ligt trouwens het aantal slachtoffers wat omkomt bij een inbraak?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:09 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Zie ook het vorige deel:
Zodat mensen zichzelf thuis kunnen verdedigen. Het aantal woningovervallen neemt toe, daar vallen steeds meer doden bij en de politie lijkt machteloos mensen thuis te beschermen. Daarbij is de pakkans nihil.
Geef eens een voorbeeld waarin ongevraagd geweld beantwoorden met geweld niet als noodweer wordt gezien.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan moet je je toch eens beter in lezen en er wat arresten op naslaan.
Inbraken verminderen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar de hamvraag is nog steeds: waarom zou je dat willen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |