Wat is dit voor non-argument?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:00 schreef captainkid het volgende:
[..]
Naast dat kinderen het pistool van papa vinden.
Nope binnen een democratie is de situatie lastig. Binnen een dictatuur zeg je gewoon wapens zijn verboden.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:39 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Nee, want alcohol, drugs, en zaken als mobiliteit zijn ook allemaal een dergelijke afweging.
Elk wapen wat in het legale circuit wordt verkocht heeft een uniek serienummer, als je een wapen koopt moet je je identificeren. Zo weet de overheid precies wie welk wapen in huis heeft.quote:
Ah zo.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nope binnen een democratie is de situatie lastig. Binnen een dictatuur zeg je gewoon wapens zijn verboden.
Exact. Het is allemaal wel te doen. Als je het maar goed regelt.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Elk wapen wat in het legale circuit wordt verkocht heeft een uniek serienummer, als je een wapen koopt moet je je identificeren. Zo weet de overheid precies wie welk wapen in huis heeft.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:35 schreef apple_pie het volgende:
[..]...
. In een politiestaat als Nazi-Duitsland was nauwelijks nog criminaliteit bijvoorbeeld.
..
Jaja, maar ook zaken als inbraken en overvallen kwamen nauwelijks meer voor door de extreme straffen die erop stonden en omdat er overal vertegenwoordigers van de staat rondliepen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:04 schreef robber57 het volgende:
[..]
![]()
Je bedoelt waarschijnlijk: In een politiestaat als Nazi-Duitsland waren alle criminelen gelegaliseerde nazi's en dus bestond er "officieel" geen criminaliteit....
Toegeven het is een beetje een dooddoener. Ik denk dat je in een discussie er nooit helemaal uitkomt. Dit soort discussies worden al gevoerd sinds er staten en samenlevingen zijn. Wat ik denk met de klemtoon denk is dat het al heel wat is dat we dit kunnen op een forum.quote:
dat vraag ik me af. Mensen kunnen heel goed de schijn ophouden. En nogmaals ik vertrouw zeker 99% van de Nederlanders geen wapens toe.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daarom stel ik zowel in dit als het vorige deel dat je er een examen voor moet afleggen wat je ook steeds weer moet herhalen.
Net zoals je een "Verklaring Omtrent Gedrag" moet overleggen zou je bijv. ook een "Verklaring Omtrent Veilige Omgang met Vuurwapens" kunnen invoeren dat dan door een bevoegde instantie (de schietvereniging of de overheid) kan worden afgenomen.
Dan filter je de leipe mocro's en stoere binken er wel uit.
Ik toon aan de het vrij regelmatig gebeurt en jij wimpelt het weg en begint over dronken bestuurders, een totaal ander onderwerp. Dan weet ik dat je geen argumenten meer hebt.quote:
Heeft er toch niks mee te makenquote:Jouw argument doet me een beetje denken aan PVV'ers die alle Marokkanen afschrijven omdat 50% van Marokaanse jongens in aanraking komt met de politie. En dan hebben zij een stuk meer voorbeelden om hun belachelijke idee op te baseren.
En ik vind dat een vrij achterlijk idee dat voor veel extra doden gaat zorgen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Ik vind gewoon dat burgers recht hebben op zelfverdediging en dus ook een wapen.
meer wapens in Nederland betekent ook meer wapens die 'per ongeluk' blijven slingeren. En wat Echtgaaf wil, wapens ter zelfverdediging, dan leg je ze ook niet in een moeilijke kluis omdat je dan te laat bent om de inbreker af te schieten.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat is dit voor non-argument?
Het lijkt me niet meer dan normaal dat de verplichting om een vuurwapen in de wapenkluis op te bergen van kracht blijft, waardoor kinderen niet zomaar met de wapens van pappa kunnen gaan zwaaien.
Het probleem zijn echter de "roekeloze en onvoorzichtige burgers", die zijn weliswaar niet crimineel, maar zullen door hun lompe gedrag wel voor een boel ongelukken kunnen zorgen (zie het autoverkeer), en dat moet je juist voorkomen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, nu is het zo dat alleen de brave burgers geen wapen hebben, de criminelen hebben toch wel wapens...
Dat hebben we al. Bovendien begrijp ik nog steeds waarom je een vuurwapen nodig zou hebben om jezelf te kunnen verdedigen. Alsof iedereen wekelijks wel een keer een steegje in wordt gesleurd en wordt beroofd van z'n bezittingen met een pistool tegen z'n kop.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen. Ik vind gewoon dat burgers recht hebben op zelfverdediging en dus ook een wapen.
Je begrijpt niet echt de point van mijn opmerking; als je iedere crimineel een officieel jasje geeft en een pistool hoeft hij niet meer voor inbraak op pad te gaan, hij kan dan gewoon legaal bij een jood naar binnen stappen de boel confisqueren (lees; stelen) en ermee weglopen....quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:06 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Jaja, maar ook zaken als inbraken en overvallen kwamen nauwelijks meer voor door de extreme straffen die erop stonden en omdat er overal vertegenwoordigers van de staat rondliepen.
Verkeersveiligheid kun je reguleren. Hoe men met een wapen om gaat en wat men op straat doet nauwelijks.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het probleem zijn echter de "roekeloze en onvoorzichtige burgers", die zijn weliswaar niet crimineel, maar zullen door hun lompe gedrag wel voor een boel ongelukken kunnen zorgen (zie het autoverkeer), en dat moet je juist voorkomen.
Het is helemaal geen ander onderwerp. Zoals ik al eerder aangaf gaat het om de afweging tussen individuele vrijheid en collectief belang. Daarvan zijn alcohol en auto's een voorbeeld waarover veel mensen, vooral eenzijdige, vooringenomen mensen als jij, objectiever over kunnen nadenken.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik toon aan de het vrij regelmatig gebeurt en jij wimpelt het weg en begint over dronken bestuurders, een totaal ander onderwerp. Dan weet ik dat je geen argumenten meer hebt.
Natuurlijk wel. Jij scheert in het vorige deel alle wapenbezitters over één kam als gek, en nu probeer je aan de hand van enkele voorbeelden van idioten tienduizenden mensen zwart te maken. Dat is precies wat PVV'ers doen. En in dat geval heb jij er als linkse idealist overtuigd van zijn eigen morele superioriteit ongetwijfeld wel problemen mee.quote:[..]
Heeft er toch niks mee te maken
Laat die stompzinnige opmerkingen nu eens achterwege.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:13 schreef apple_pie het volgende:
Links en hypocriet, het lijkt onvermijdelijk...
Nou als ik het zo lees zit jij hier stukken emotioneler in dan ikquote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:13 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Het is helemaal geen ander onderwerp. Zoals ik al eerder aangaf gaat het om de afweging tussen individuele vrijheid en collectief belang. Daarvan zijn alcohol en auto's een voorbeeld waarover veel mensen, vooral eenzijdige, vooringenomen mensen als jij, objectiever over kunnen nadenken.
Gewoon de eerste paar hits van google. Als daaruit al zoveel zaken blijken dan zit er toch iets niet goed...quote:Natuurlijk wel. Jij scheert in het vorige deel alle wapenbezitters over één kam als gek, en nu probeer je aan de hand van enkele voorbeelden van idioten tienduizenden mensen zwart te maken.
Wat een onzinquote:Dat is precies wat PVV'ers doen. En in dat geval heb jij er als linkse idealist overtuigd van zijn eigen morele superioriteit ongetwijfeld problemen mee.
Links en hypocriet, het lijkt onvermijdelijk...
Is toch niet anders dan alle wapenbezitters als gek bestempelen?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Laat die stompzinnige opmerkingen nu eens achterwege.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit, dus.
Jij was degene die begon met beledigen, en dan ben ik een stuk emotioneler? Ik weet in ieder geval waar ik het over heb.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou als ik het zo lees zit jij hier stukken emotioneler in dan ik. En daarmee ook minder objectief
Goed argument ja. Je ziet het echt niet in he? Wat ben jij een dom figuur.quote:[..]
[..]
Gewoon de eerste paar hits van google. Als daaruit al zoveel zaken blijken dan zit er toch iets niet goed...
En wapenfreaks zijn inderdaad niet helemaal goed wijs dat klopt zeker
[..]
Wat een onzin
Dat is dan ook weer een "Grundsatzdiskussion", want ik ben het met je eens dat er een xx percentage van de Nederlanders is die psychisch gevaarlijk kan worden. Alleen omdat ze een vuurawpen ter beschikking hebben betekend dat niet dat het aantal mensen dat breekt doorslaat.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
dat vraag ik me af. Mensen kunnen heel goed de schijn ophouden. En nogmaals ik vertrouw zeker 99% van de Nederlanders geen wapens toe.
Er blijft helemaal niets "per ongeluk" slingeren, daar besteed men zowel op de schietclub als door de politie veel aandacht aan, want dat is een doodzonde.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
meer wapens in Nederland betekent ook meer wapens die 'per ongeluk' blijven slingeren. En wat Echtgaaf wil, wapens ter zelfverdediging, dan leg je ze ook niet in een moeilijke kluis omdat je dan te laat bent om de inbreker af te schieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |