abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:26:07 #51
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_91686158
Als ik moest bezuinigen zou kunst en cultuur het eerste zijn waar ik aan denk, dus wat dat betreft kan ik me wel inleven in Halbe Zijlstra. Het sociale leenstelsel ben ik ook best voorstander van, maar een langstudeer boete vind ik overdreven.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:26:48 #52
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_91686199
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja en ik ben een student die daar onder valt.
Dan ben je nog dommer dan ik je al vond.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_91686232
De reacties op het studentenprotest verspreid over het internet tonen weer eens de kloof tussen het laagopgeleide gepeupelte en de hoogopgeleide klasse aan.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_91686428
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:24 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En het invoeren met terugwerkende kracht, waardoor hordes studenten opeens geconfronteerd worden met een bijna verdrievoudiging van de kosten omdat Zijlstra zijn cijfertjes moet halen? Is dat ook best redelijk?
Nee dat niet maar ik weet daar dus niet het fijne van. Voor nieuwe gevallen lijkt het me wel redelijk maar ik begreep dat hij het inderdaad nu al wil om het resultaat direct te kunnen meten ipv over 4 tot 6 jaar.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:35:26 #55
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_91686763
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:30 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee dat niet maar ik weet daar dus niet het fijne van. Voor nieuwe gevallen lijkt het me wel redelijk maar ik begreep dat hij het inderdaad nu al wil om het resultaat direct te kunnen meten ipv over 4 tot 6 jaar.
Mja, ik mag hopen dat het of door de Raad van State al is tegengehouden in haar advies, of door de Eerste Kamer wordt tegengehouden, of in het uiterste geval een rechter zegt dat dit niet mag. Neem tenminste aan dat Nederland wetgeving kent om burgers te beschermen tegen dit soort willekeurigheid van de overheid. ;(
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_91686996
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:23 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Verlaging van de subsidies voor bepaalde sectoren?
Me dunkt dat dit een goede bezuiniging is.

[..]

Idem aan argument voor kunst.
Heb je het interview in Vrij Nederland met deze man gelezen? Kunst en cultuur moet je niet in een bedrijfseconomisch model willen gieten. Wanneer je alleen subsidie gaat geven aan populaire sectoren binnen de kunst gaat dit in tegen veel zaken waarvoor kunst juist belangrijk is en word je opgescheept met Joop van Den Ende productie achtige Bob Ross kunst.

Kunst is niet altijd wat de massa "mooi" vindt, vaak niet trouwens. Daarnaast heeft deze man ook niets met kunst en/of cultuur en redeneerd vanuit een bedrijfsfilosofie zonder enige affiniteit met de sector waar hij beslissingen moet nemen, dat lijkt me geen goede zaak.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:42:20 #57
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_91687193
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:26 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dan ben je nog dommer dan ik je al vond.
Of gewoon niet zo'n zeurderige zielepiet als jij. :*
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 23:49:31 #58
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_91687699
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:39 schreef Tem het volgende:

[..]

Heb je het interview in Vrij Nederland met deze man gelezen? Kunst en cultuur moet je niet in een bedrijfseconomisch model willen gieten. Wanneer je alleen subsidie gaat geven aan populaire sectoren binnen de kunst gaat dit in tegen veel zaken waarvoor kunst juist belangrijk is en word je opgescheept met Joop van Den Ende productie achtige Bob Ross kunst.

Kunst is niet altijd wat de massa "mooi" vindt, vaak niet trouwens. Daarnaast heeft deze man ook niets met kunst en/of cultuur en redeneerd vanuit een bedrijfsfilosofie zonder enige affiniteit met de sector waar hij beslissingen moet nemen, dat lijkt me geen goede zaak.
Belastingen moeten tegemoet komen aan dat wat de belastingbetaler, ergo de massa, mooi vindt. Het zorgt voor een kloof tussen kunstsector enerzijds en de belastingbetaler anderzijds als er bakken met geld naar een of ander obscuur kladderprojectje gaan, waar maar een zeer kleine groep afnemers voor is. Een overheid neemt per definitie beslissingen die recht doen aan de wensen die de subsidiënten hebben.

Ik betrek het altijd maar op mijn sector, de bouw, waar ook een dergelijke trend te zien is als het aankomt op de Welstand. Zelden zijn er commissies geweest die voor zoveel commotie hebben gezorgd als dit orgaan en ook hier zie je een verschuiving van architectuurpuristen naar leken en buitenstaanders. Het volk mag nu (meer) bepalen wat goede architectuur is, in plaats van een raad of een elitair orgaan. Lijkt me democratischer en waarom zou dit voor kunst niet ook kunnen gelden?
pi_91687816
Nog zo'n drama.... tenenkrommend

pi_91688593
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 23:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Belastingen moeten tegemoet komen aan dat wat de belastingbetaler, ergo de massa, mooi vindt. Het zorgt voor een kloof tussen kunstsector enerzijds en de belastingbetaler anderzijds als er bakken met geld naar een of ander obscuur kladderprojectje gaan, waar maar een zeer kleine groep afnemers voor is. Een overheid neemt per definitie beslissingen die recht doen aan de wensen die de subsidiënten hebben.

Ik betrek het altijd maar op mijn sector, de bouw, waar ook een dergelijke trend te zien is als het aankomt op de Welstand. Zelden zijn er commissies geweest die voor zoveel commotie hebben gezorgd als dit orgaan en ook hier zie je een verschuiving van architectuurpuristen naar leken en buitenstaanders. Het volk mag nu (meer) bepalen wat goede architectuur is, in plaats van een raad of een elitair orgaan. Lijkt me democratischer en waarom zou dit voor kunst niet ook kunnen gelden?
Ook kleine groepen moeten worden bediend en vaak is het in de kunst zo dat zaken pas later worden gewaardeerd en dat het nooit voor hele grote groepen toegankelijk is. Ik ben helemaal niet zo democratisch ingesteld, dwz je kan niet alles aan het volk overlaten om te beslissen en soms heb je een "elite" nodig die beslissingen kan maken over zaken die het volk de pet te boven gaat en dat is vaak ook zo in de kunst wereld.

Waarom is het bijvoorbeeld dat Pollock of Rothko gezien worden als hoogstaande kunst terwijl Henk en Ingrid zullen brullen dat hun achterlijke neefje van 6 het ook zou kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2011 00:05:02 ]
pi_91688859
Bij kunst die de meerderheid niet kan waarderen moet ik ook niet denken aan Pollock of Rothko maar aan gedrochten als de buttplug-kabouter.
pi_91688902
Ter illustratie; kunst die de massa niet kan waarderen (en wat mij betreft geen kostbaar subsidieinfuus verdient)

zaterdag 22 januari 2011 @ 00:07:44 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_91688987

Dit is kunst.
pi_91689047
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:06 schreef Cerbie het volgende:
Ter illustratie; kunst die de massa niet kan waarderen (en wat mij betreft geen kostbaar subsidieinfuus verdient)

[ afbeelding ]
Toevallig wordt die enorm gewaardeerd :) Hij staat nu op eendrachtplein en iedere toerist gaat ermee op de foto.
pi_91689097
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:07 schreef ethiraseth het volgende:

Dit is kunst.
Klopt!...heb ik nog live gezien
pi_91689114
280.000¤ aan smakeloze provocatie. Doe mij dan maar Rothko.
pi_91689184
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:09 schreef Cerbie het volgende:
280.000¤ aan smakeloze provocatie. Doe mij dan maar Rothko.
dat sowieso :)
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:13:37 #68
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_91689341
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:01 schreef Tem het volgende:

[..]

Ook kleine groepen moeten worden bediend en vaak is het in de kunst zo dat zaken pas later worden gewaardeerd en dat het nooit voor hele grote groepen toegankelijk is. Ik ben helemaal niet zo democratisch ingesteld, dwz je kan niet alles aan het volk overlaten om te beslissen en soms heb je een "elite" nodig die beslissingen kan maken over zaken die het volk de pet te boven gaat en dat is vaak ook zo in de kunst wereld.

Waarom is het bijvoorbeeld dat Pollock of Rothko gezien worden als hoogstaande kunst terwijl Henk en Ingrid zullen brullen dat hun achterlijke neefje van 6 het ook zou kunnen.
Waarom kunst wel en architectuur niet?
In beide gevallen heb je te maken met "elite" die hoogstaande kunst de hemel in prijst en Henk en Ingrid die zullen brullen dat ze hun labrador nog niet in die gekke blob laten wonen maar fijn naar hun cataloguswoning terughollen.
pi_91689932
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom kunst wel en architectuur niet?
In beide gevallen heb je te maken met "elite" die hoogstaande kunst de hemel in prijst en Henk en Ingrid die zullen brullen dat ze hun labrador nog niet in die gekke blob laten wonen maar fijn naar hun cataloguswoning terughollen.
In een kunstwerk hoef je niet te wonen al zou ik best in dat nieuwe project van Joep van Lieshout willen verblijven hoor ;) Architectuur is erg breed want bijvoorbeeld bruggen, winkelcentra of kantoorpanden zijn weer anders in te delen dan woningbouw. Volgens mij wordt er niet veel gedaan aan experimentele sociale woningbouw. Al heb je wel wat gedrochten als "de paperclip" en vroeger "de zwarte madonna". Maar bijvoorbeeld PI de Schie (gevangenis in rotterdam) is foei lelijk maar wel architectonisch erg spraakmakend wat je weer reclame oplevert in het buitenland. Niet voor niets dat nederland goed aangeschreven staat voor zijn vooruitstrevende architectuur door de eeuwen heen. (Berlage, Dudok, Koolhaas, Weeber). Wanneer we dat Henk en Ingrid over hadden gelaten was dat er nooit geweest.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:27:52 #70
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_91690027
Meh, ik zal wat dat betreft wel een Ingrid zijn, maar de meeste gebouwen in Nederland zijn echt foeilelijk.
pi_91690076
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:27 schreef ethiraseth het volgende:
Meh, ik zal wat dat betreft wel een Ingrid zijn, maar de meeste gebouwen in Nederland zijn echt foeilelijk.
In het buitenland ook maar dat is een kwestie van smaak.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:29:00 #72
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_91690085
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:27 schreef ethiraseth het volgende:
Geeft niet, ik vind de meeste openbare kunst weer slecht. Iedereen is wel ergens een proleet in,
ook de intellectuele Fok-elite.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:30:40 #73
295457 TomLievense
pi_91690150
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Geeft niet, ik vind de meeste openbare kunst weer slecht. Iedereen is wel ergens een proleet in,
ook de intellectuele Fok-elite.
Bestaat er zoiets als een intellectuele Fok-elite?
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:31:56 #74
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_91690209
Dat ben ik. Ik ben de intellectuele Fok-elite.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 00:34:29 #75
295457 TomLievense
pi_91690299
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 00:31 schreef ethiraseth het volgende:
Dat ben ik. Ik ben de intellectuele Fok-elite.
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')