Drie keer raden.quote:
Die wil geen NAVO-missie, dus dat is uitgesloten. Ze willen alleenquote:
Die heeft zich niet populair gemaakt bij de Amerikanen door vast te houden aan het kabinetsstandpunt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:11 schreef Berlitz het volgende:
Wouter bos?
Kan ik wel verwachten van zo,n oppertunist
Tsjah, ik zie mijzelf nog niet met zo'n raar ding staan op het schoolplein, verder vermoed ik dat de elektrische sigaret nog niet kan tippen aan een tabakssigaret. Maar goed, er zullen eerst mensen moeten zijn die de elektrische sigaret kopen om zodoende de ontwikkeling van een echte lekkere sigaret in gang te zetten.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 18:45 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Er bestaan nu toch al elektrische sigaretten, waarom koop jer er daar niet ééntje van?
Was het weer zo'n feestje?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:35 schreef Monolith het volgende:
Het weekend beginnen met een kater is niet echt aan te bevelen.
Wat een gehypte rommel is dat zeg. Van die mensen hoor je straks nooit meer iets waarschijnlijk.quote:
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:12 schreef Tem het volgende:
Niet echt, maar het is goed dat je geen ban meer hebt.
Waardeloos programma.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:20 schreef Tem het volgende:
[..]
Wat een gehypte rommel is dat zeg. Van die mensen hoor je straks nooit meer iets waarschijnlijk.
?quote:
Ok. Ik wist namelijk even niet hoe ik die opmerking moest intrepreteren. Ik had in eerste instantie zoiets van ''als hij mij niet mag dan is het raar dat hij het goed vindt dat ik terug kom''. Maar dat is dus niet het geval.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:36 schreef Tem het volgende:
valt wel mee toch? Ik heb je persoonlijk niet gemist maar dat wil niet zeggen dat je hier niet je mening zou mogen ventileren. Daarom vind ik het juist goed dat je geen ban meer hebt.Volgens mij twee verschillende zaken.
Inderdaad, daarnaast ken ik je niet dus kan ik niet zeggen of ik je wel of niet mag. Dat maakt het missen op internet vaak een nogal abstract begrip. Maar welkom terug php heb jij Fok! gemist?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok. Ik wist namelijk even niet hoe ik die opmerking moest intrepreteren. Ik had in eerste instantie zoiets van ''als hij mij niet mag dan is het raar dat hij het goed vindt dat ik terug kom''. Maar dat is dus niet het geval.
Beetje wel, heb soms wel eens flink op mijn tong moeten bijten als ik weer eens ongefundeerde reacties voorbij zag komen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:47 schreef Tem het volgende:
[..]
Inderdaad, daarnaast ken ik je niet dus kan ik niet zeggen of ik je wel of niet mag. Dat maakt het missen op internet vaak een nogal abstract begrip. Maar welkom terug php heb jij Fok! gemist?
Neuh niet echt same old links vs rechts geneuzel. Wel zijn er nog rechtsere conservatieve kort door de bocht mensen dan jij hier op het forumquote:Op vrijdag 21 januari 2011 22:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje wel, heb soms wel eens flink op mijn tong moeten bijten als ik weer eens ongefundeerde reacties voorbij zag komen.
Anyway, heb ik nog wat gemist?
Je begint liever je werkweek met een kater zodat je nog ff een dagje thuis kunt blijven?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:35 schreef Monolith het volgende:
Het weekend beginnen met een kater is niet echt aan te bevelen.
Laat die knul nou. Op z'n verjaardag nog wel!quote:
Ik ook, zo erg is hij niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Laat die knul nou. Op z'n verjaardag nog wel!
ik neem het voor 'm op
En zodra politici het over aflossen van de staatsschuld hebben, zijn ze al verstandiger dan 75% van het populisme, want leningen aflossen is het meest slimme wat je kan doen, maar het minst populair. Dus deze man is een martelaar voor het huishoudboekje van Nederland.quote:
Wat hij met de kunstwereld wil slaat kant nog wal. Over die studenten maatregelen heb ik wel wat meer begrip al weet ik daar niet het fijne van maar 2 jaar extra en daarna meer eigen kosten lijkt me niet onredelijk.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Laat die knul nou. Op z'n verjaardag nog wel!
ik neem het voor 'm op
Verlaging van de subsidies voor bepaalde sectoren?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Wat hij met de kunstwereld wil slaat kant nog wal.
Idem aan argument voor kunst.quote:Over die studenten maatregelen heb ik wel wat meer begrip al weet ik daar niet het fijne van maar 2 jaar extra en daarna meer eigen kosten lijkt me niet onredelijk.
En het invoeren met terugwerkende kracht, waardoor hordes studenten opeens geconfronteerd worden met een bijna verdrievoudiging van de kosten omdat Zijlstra zijn cijfertjes moet halen? Is dat ook best redelijk?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Wat hij met de kunstwereld wil slaat kant nog wal. Over die studenten maatregelen heb ik wel wat meer begrip al weet ik daar niet het fijne van maar 2 jaar extra en daarna meer eigen kosten lijkt me niet onredelijk.
Ja en ik ben een student die daar onder valt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En het invoeren met terugwerkende kracht, waardoor hordes studenten opeens geconfronteerd worden met een bijna verdrievoudiging van de kosten omdat Zijlstra zijn cijfertjes moet halen? Is dat ook best redelijk?
Dan ben je nog dommer dan ik je al vond.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja en ik ben een student die daar onder valt.
Nee dat niet maar ik weet daar dus niet het fijne van. Voor nieuwe gevallen lijkt het me wel redelijk maar ik begreep dat hij het inderdaad nu al wil om het resultaat direct te kunnen meten ipv over 4 tot 6 jaar.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En het invoeren met terugwerkende kracht, waardoor hordes studenten opeens geconfronteerd worden met een bijna verdrievoudiging van de kosten omdat Zijlstra zijn cijfertjes moet halen? Is dat ook best redelijk?
Mja, ik mag hopen dat het of door de Raad van State al is tegengehouden in haar advies, of door de Eerste Kamer wordt tegengehouden, of in het uiterste geval een rechter zegt dat dit niet mag. Neem tenminste aan dat Nederland wetgeving kent om burgers te beschermen tegen dit soort willekeurigheid van de overheid.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:30 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee dat niet maar ik weet daar dus niet het fijne van. Voor nieuwe gevallen lijkt het me wel redelijk maar ik begreep dat hij het inderdaad nu al wil om het resultaat direct te kunnen meten ipv over 4 tot 6 jaar.
Heb je het interview in Vrij Nederland met deze man gelezen? Kunst en cultuur moet je niet in een bedrijfseconomisch model willen gieten. Wanneer je alleen subsidie gaat geven aan populaire sectoren binnen de kunst gaat dit in tegen veel zaken waarvoor kunst juist belangrijk is en word je opgescheept met Joop van Den Ende productie achtige Bob Ross kunst.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Verlaging van de subsidies voor bepaalde sectoren?
Me dunkt dat dit een goede bezuiniging is.
[..]
Idem aan argument voor kunst.
Of gewoon niet zo'n zeurderige zielepiet als jij.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan ben je nog dommer dan ik je al vond.
Belastingen moeten tegemoet komen aan dat wat de belastingbetaler, ergo de massa, mooi vindt. Het zorgt voor een kloof tussen kunstsector enerzijds en de belastingbetaler anderzijds als er bakken met geld naar een of ander obscuur kladderprojectje gaan, waar maar een zeer kleine groep afnemers voor is. Een overheid neemt per definitie beslissingen die recht doen aan de wensen die de subsidiënten hebben.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:39 schreef Tem het volgende:
[..]
Heb je het interview in Vrij Nederland met deze man gelezen? Kunst en cultuur moet je niet in een bedrijfseconomisch model willen gieten. Wanneer je alleen subsidie gaat geven aan populaire sectoren binnen de kunst gaat dit in tegen veel zaken waarvoor kunst juist belangrijk is en word je opgescheept met Joop van Den Ende productie achtige Bob Ross kunst.
Kunst is niet altijd wat de massa "mooi" vindt, vaak niet trouwens. Daarnaast heeft deze man ook niets met kunst en/of cultuur en redeneerd vanuit een bedrijfsfilosofie zonder enige affiniteit met de sector waar hij beslissingen moet nemen, dat lijkt me geen goede zaak.
Ook kleine groepen moeten worden bediend en vaak is het in de kunst zo dat zaken pas later worden gewaardeerd en dat het nooit voor hele grote groepen toegankelijk is. Ik ben helemaal niet zo democratisch ingesteld, dwz je kan niet alles aan het volk overlaten om te beslissen en soms heb je een "elite" nodig die beslissingen kan maken over zaken die het volk de pet te boven gaat en dat is vaak ook zo in de kunst wereld.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 23:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Belastingen moeten tegemoet komen aan dat wat de belastingbetaler, ergo de massa, mooi vindt. Het zorgt voor een kloof tussen kunstsector enerzijds en de belastingbetaler anderzijds als er bakken met geld naar een of ander obscuur kladderprojectje gaan, waar maar een zeer kleine groep afnemers voor is. Een overheid neemt per definitie beslissingen die recht doen aan de wensen die de subsidiënten hebben.
Ik betrek het altijd maar op mijn sector, de bouw, waar ook een dergelijke trend te zien is als het aankomt op de Welstand. Zelden zijn er commissies geweest die voor zoveel commotie hebben gezorgd als dit orgaan en ook hier zie je een verschuiving van architectuurpuristen naar leken en buitenstaanders. Het volk mag nu (meer) bepalen wat goede architectuur is, in plaats van een raad of een elitair orgaan. Lijkt me democratischer en waarom zou dit voor kunst niet ook kunnen gelden?
Toevallig wordt die enorm gewaardeerdquote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:06 schreef Cerbie het volgende:
Ter illustratie; kunst die de massa niet kan waarderen (en wat mij betreft geen kostbaar subsidieinfuus verdient)
[ afbeelding ]
dat sowiesoquote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:09 schreef Cerbie het volgende:
280.000¤ aan smakeloze provocatie. Doe mij dan maar Rothko.
Waarom kunst wel en architectuur niet?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:01 schreef Tem het volgende:
[..]
Ook kleine groepen moeten worden bediend en vaak is het in de kunst zo dat zaken pas later worden gewaardeerd en dat het nooit voor hele grote groepen toegankelijk is. Ik ben helemaal niet zo democratisch ingesteld, dwz je kan niet alles aan het volk overlaten om te beslissen en soms heb je een "elite" nodig die beslissingen kan maken over zaken die het volk de pet te boven gaat en dat is vaak ook zo in de kunst wereld.
Waarom is het bijvoorbeeld dat Pollock of Rothko gezien worden als hoogstaande kunst terwijl Henk en Ingrid zullen brullen dat hun achterlijke neefje van 6 het ook zou kunnen.
In een kunstwerk hoef je niet te wonen al zou ik best in dat nieuwe project van Joep van Lieshout willen verblijven hoorquote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom kunst wel en architectuur niet?
In beide gevallen heb je te maken met "elite" die hoogstaande kunst de hemel in prijst en Henk en Ingrid die zullen brullen dat ze hun labrador nog niet in die gekke blob laten wonen maar fijn naar hun cataloguswoning terughollen.
In het buitenland ook maar dat is een kwestie van smaak.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:27 schreef ethiraseth het volgende:
Meh, ik zal wat dat betreft wel een Ingrid zijn, maar de meeste gebouwen in Nederland zijn echt foeilelijk.
Geeft niet, ik vind de meeste openbare kunst weer slecht. Iedereen is wel ergens een proleet in,quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:27 schreef ethiraseth het volgende:
Meh, ik zal wat dat betreft wel een Ingrid zijn, maar de meeste gebouwen in Nederland zijn echt foeilelijk.
Bestaat er zoiets als een intellectuele Fok-elite?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geeft niet, ik vind de meeste openbare kunst weer slecht. Iedereen is wel ergens een proleet in,
ook de intellectuele Fok-elite.
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 00:31 schreef ethiraseth het volgende:
Dat ben ik. Ik ben de intellectuele Fok-elite.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |