abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91648609
Ik verbaas me er altijd over dat evolutie als enige mogelijkheid word gezien voor het "ontstaan" van de aarde/mensheid.

De evolutie theorie Geloofd dat het zo is gegaan. Maar het is nog nooit bewezen. Alles is gebaseerd op aannames.. Niet op wetenschap. Zouden we er slechter mee af wezen als we de hele evolutie theorie lieten vallen en ons gewoon op wetenschap zouden richten? Dingen die we kunnen testen e.d.? De Evolutie theorie is naar mijn inzien op dit moment gewoon nog een sprookje wat niet te bewijzen valt..

Kortom, ik word er gek van dat alles maar in het straatje van evolutie moet passen.. Evolutie IS en BLIJFT tot nu toe een THOERIE!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:50:41 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_91648711
word :')
Geloofd :')
Spaties tussen samengestelde woorden :')

Je bent duidelijk niet genoeg geëvolueerd.
Je moeder is een hamster
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:51:28 #3
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_91648739
:')
pi_91648753
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:46 schreef Kogandozh het volgende:
Ik verbaas me er altijd over dat evolutie als enige mogelijkheid word gezien voor het "ontstaan" van de aarde/mensheid.

De evolutie theorie Geloofd dat het zo is gegaan. Maar het is nog nooit bewezen. Alles is gebaseerd op aannames.. Niet op wetenschap. Zouden we er slechter mee af wezen als we de hele evolutie theorie lieten vallen en ons gewoon op wetenschap zouden richten? Dingen die we kunnen testen e.d.? De Evolutie theorie is naar mijn inzien op dit moment gewoon nog een sprookje wat niet te bewijzen valt..

Kortom, ik word er gek van dat alles maar in het straatje van evolutie moet passen.. Evolutie IS en BLIJFT tot nu toe een THOERIE!
Zwaartekracht wordt ook wel de theorie van de zwaartekracht genoemd. Net zoals de relativiteitstheorie. Heb je daar ook problemen mee?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_91648757
Dit moet wel een troll zijn :')
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_91648769
Obvious troll is obvious.
pi_91648770
Ach, ik had deze reacties kunnen verwachten ;-) Je hebt helemaal gelijk, met m'n 2 hersencelletjes zal ik het wel niet kunnen snappen :D
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:52:51 #8
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_91648777
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:52 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Zwaartekracht wordt ook wel de theorie van de zwaartekracht genoemd. Net zoals de relativiteitstheorie. Heb je daar ook problemen mee?
Je bedoelt de THOERIE van de zwaartekracht?
pi_91648782
De evolutieleer gaat niet over het onstaan van de aarde of het ontstaan van het leven uit het levensloze. De evolutieleer gaat alleen over de ontwikkeling van leven.

Aan deze verklaring van de ontwikkeling van het leven wordt liggen drie overwegingen ten grondslag:

1. Ervaringen met de rassenverdeling van planten en dieren, door bij de voortplanting te selecteren op de gewenste eigenschappen.

2. De onheilspellende leer van Maltus. Volgens Maltus kan de economische groei de exponentiele bevolkingsgroei niet bijhouden. De bevolkinggroei zal onvermijdelijk door de reële economische groei worden begrensd. Een deel van de bevolking zal niet overleven, of men nu omkomt door strijdt, ziekte of hongersnood. Dit vormt een natuurlijk selectiemechanisme, dat in het mechanisme van rassenveredeling de rol van de mens vervangt.

3. De geologie maakt duidelijk dat de aarde al heel lang bestaat en de ontwikkeling van het leven een lange geschiedenis kent. De geologische tijd gaat miljarden jaren terug. Het leven heeft de tijd heeft gehad om zich te vormen.

Hoewel de reconstructie van de ontwikkeling van het leven moeilijk is, is de reële werking van natuurlijke selectie tegenwoordig een goed onderbouwd feit. Met de ontdekking van het DNA wordt het mechanisme nader verklaart.
The view from nowhere.
pi_91648794
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:52 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Zwaartekracht valt te testen....
pi_91648809
Evolutie lijkt me een vrij normale gedachtengang. Als je kijkt naar de veranderingen vanaf de homo erectus tot aan de homo sapiens zul je toch de evolutie bevestigd zien worden?
pi_91648817
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:53 schreef Kogandozh het volgende:

[..]

Zwaartekracht valt te testen....
evolutietheorie is te bewijzen

evolutie door natuurlijke selectie is een feit :Z

je snapt het idd niet met je 2 hersencelletjes

http://www.notjustatheory.com/
pi_91648836
Tevens: evolutie verklaart de diversiteit van het leven, niet het ontstaan ervan, en heeft helemaal niks te maken met he ontstaan van de aarde. Het ontstaan van leven in de wetenschap word abiogenese genoemd.

Tevens is theorie in wetenschap de hoogst mogelijke vorm van zekerheid voor een concept. En daarbij heeft evolutietheorie de status: proven beyond reasonable doubt. Theorie in de wetenschap heeft niet dezelfde betekenis als in de spreektaal

Vraag aan jou: waarom ga je zo hard tegen de evolutietheorie als je niet eens weet wat het inhoud, en daardoor eigenlijk er nog geen eens een waardeoordeel over kan vellen?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:55:13 #14
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_91648846
quote:
Op vrijdag 21 januari 2011 09:52 schreef Frollo het volgende:

[..]

LOL!
Je moeder is een hamster
pi_91648855
Evolutie zegt niks over het ontstaan van de aarde of de mens. Het verklaard hoe leven evolueert. Daarnaast is de evolutietheorie meerdere malen bewezen. Bijvoorbeeld het E. coli experiment van Lenski zie: http://myxo.css.msu.edu/ecoli/. Dit wordt ondersteund door alles wat ze vinden in de grond en waar ze dit vinden.

En je gebruikt het woord theorie verkeerd. Het is een wetenschappelijke theorie wat betekent dat het wordt ondersteund door empirische data en vele peer-reviews heeft doorstaan. Dus zeggen dat het alleen maar een theorie is en dat het daarom al incorrect is, is een waardeloos argument. Er bestaat ook zoiets als een zwaartekracht- en vuurtheorie. Ontken je die ook?
pi_91648862
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:52 schreef Frollo het volgende:

[..]

_O- Owja, typfoutje mijnerzijds
pi_91648868
Ik blijf er toch problemen mee hebben. Ik probeer er echt open voor te staan maar er zijn te veel moeilijkheden met die hele evolutie theorie om het maar allemaal links te laten liggen.

Kga het eens lezen en kijken wat ze daar allemaal melden.
pi_91648888
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:55 schreef Kogandozh het volgende:
Ik blijf er toch problemen mee hebben. Ik probeer er echt open voor te staan maar er zijn te veel moeilijkheden met die hele evolutie theorie om het maar allemaal links te laten liggen.

Kga het eens lezen en kijken wat ze daar allemaal melden.
Misschien wel slim om je eerst ergens in te gaan verdiepen voordat je zomaar poep gaat praten ^O^
pi_91648904
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:54 schreef Ra-z het volgende:

[..]

evolutietheorie is te bewijzen

evolutie door natuurlijke selectie is een feit :Z

je snapt het idd niet met je 2 hersencelletjes

En valt te testen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_91648932
Ik heb me er wel in verdiept. Alleen er zijn zoveel kanten die je moet bekijken voordat je er alles over hebt gelezen.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:58:17 #21
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_91648944
TS is slecht geinformeerd.

Evolutie is een geobserveerd feit. (Evolutietheorie verklaard het mechanisme.)

Mocht je tegenwerpingen hebben, of problemen zien - post ze maar. Ik weet zeker dat er mensen hier zijn die je veel kunnen uitleggen.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_91648957
Micro-evolutie is bewezen ja. Maar macro-evolutie naar mijn weten niet... Macro-evolutie is nog nooit waargenomen..
pi_91648984
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Evolutie lijkt me een vrij normale gedachtengang. Als je kijkt naar de veranderingen vanaf de homo erectus tot aan de homo sapiens zul je toch de evolutie bevestigd zien worden?
Homo sapiens zijn niet voortgekomen uit uit de homo erectus, maar eerder uit de homo rhodesiensis, antecessor/mauritanicus -> homo ergaster
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:00:51 #24
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_91649007
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:58 schreef Kogandozh het volgende:
Micro-evolutie is bewezen ja. Maar macro-evolutie naar mijn weten niet... Macro-evolutie is nog nooit waargenomen..
Zie: http://www.talkorigins.org/indexcc/CB/CB902.html
en: http://www.talkorigins.org/faqs/macroevolution.html
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_91649018
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:57 schreef Kogandozh het volgende:
Ik heb me er wel in verdiept. Alleen er zijn zoveel kanten die je moet bekijken voordat je er alles over hebt gelezen.
Als jij je er in hebt verdiept weet je donders goed dat dit:
quote:
dat evolutie als enige mogelijkheid word gezien voor het "ontstaan" van de aarde/mensheid.

Alles is gebaseerd op aannames.. Niet op wetenschap.

onzin is.
pi_91649021
quote:
quote:
Macro-evolutie is het proces waarbij grote, in het oog lopende veranderingen optreden zoals het ontstaan van ogen, van poten, van vleugels. Men heeft een poos gedacht dat dat op een plotselinge manier via zeer ingrijpende mutaties gebeurde, maar daarvan is men teruggekomen, hoewel er vooral in de plantenwereld wel enkele voorbeelden bekend zijn. Macro-evolutie is meestal het resultaat van een lange opeenvolging van micro-evolutionaire veranderingen. Zo konden viervoetige landdieren ontstaan doordat er vissen bestonden met een botstructuur in de vinnen (kwastvinnigen), waardoor ze zich het land op konden trekken om daar in poeltjes hun eitjes af te zetten.
Ga maar lezen http://www.xs4all.nl/~steurh/Evolutie/evonoot.html
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_91649040
quote:
Macro-evolutie zijn allemaal stappen van micro-evolutie achter elkaar. Micro- en marco evolutie is bedacht om evolutie tegen te bewijzen.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:02:02 #28
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91649042
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:57 schreef Kogandozh het volgende:
Op de een of andere manier bekruipt me het gevoel dat jouw 'verdieping' zich heeft beperkt tot de misinformatie die een boel religieuze sites verspreiden.

Je snapt uberhaupt niet waar de evolutietheorie om draait, je hebt geen idee van de argumenten en bewijzen ervoor, en je mening lijkt voornamelijk gebaseerd op "ik heb er problemen mee" - oftewel, het verhaal bevalt je niet omdat het misschien niet strookt met het wereldbeeld dat je al hebt / aangeleerd is.

Sta er eens even bij stil dat we aan die religieuze mensen die zo tekeer gaan tegen evolutietheorie vrij weinig te danken hebben.
Die 'nare' wetenschappers die het o-zo-mis-hebben zorgen er ondertussen voor dat jij kunt autorijden, internet hebt, GPS-systemen kunt gebruiken en roep het maar.
Alle zaken die onze moderne tijd zo fijn maken komen voort uit wetenschappelijk onderzoek.
Je zult weinig creationisten horen zeggen dat internet niet kan werken omdat die nare wetenschappers geen idee hadden waar ze mee bezig zijn, dat zou tenslotte vreemd zijn omdat we internet dagelijks gebruiken en dus zien dat het werkt.
Nou geldt hetzelfde ook al lang voor de evolutietheorie - mensen die zich er daadwerkelijk mee bezig houden zien dat het onontkenbaar zo werkt.

[ Bericht 29% gewijzigd door _Led_ op 21-01-2011 10:07:12 ]
zzz
pi_91649087
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:00 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Homo sapiens zijn niet voortgekomen uit uit de homo erectus, maar eerder uit de homo rhodesiensis, antecessor/mauritanicus -> homo ergaster
Ok dat wist ik niet, ben niet zo thuis in die materie. Maar alsnog staat mijn punt lijkt me, de veranderingen door de tijd heen zijn gewoon zichtbaar.
pi_91649091
Topics als "evolutie is een sprookje" verzanden vaak in bagger. Ik laat em voorlopig even open, maar als TS een serieuze discussie wil, dan wordt er wel wat van hem/haar verwacht :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:46 schreef Kogandozh het volgende:
Snap je dat het etiketje "theorie" juist aangeeft dat jaren van pogingen tot falsificatie het basisidee niet omver hebben geworpen?

Een hypothese "theorie" noemen is het één van de grootste complimenten die een hypothese kan krijgen. Veel beter dan dat wordt het niet in de wetenschap; tenzij de hypothese zo vruchtbaar en succesvol blijkt in het verklaren dat het uit kan groeien tot een paradigma. Een kader van waaruit je wetenschap bedrijft, in dit geval de biologie.

Dat is met de evolutietheorie aan de hand :)

Jij gebruikt hier "theorie" meer in de zin van de dagelijkse spreektaal, als een idee wat je op de vrijdagmiddag borrel kan verzinnen. In de wetenschap heeft het woord een volstrekt andere lading. Ben je je daar van bewust?

Het is dus niet gek dat de evolutietheorie je geleerd wordt als wetenschappelijke consensus. We leren tegenwoordig ook niet meer dat alles uit vuur,water, modder en lucht bestaat, maar we gebruiken het periodieke systeem van Mendelejev. Dit systeem is gestoeld op de [b]theorie[/i] van de kwantummechanica. Heb je daar ook moeite mee?

[ Bericht 4% gewijzigd door Haushofer op 21-01-2011 10:08:49 (Met dank aan _Led_) ]
pi_91649100
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:02 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Op de een of andere manier bekruipt me het gevoel dat jouw 'verdieping' zich heeft beperkt tot de misinformatie die een boel religieuze sites verspreiden.

Je snapt uberhaupt niet waar de evolutietheorie om draait, je hebt geen idee van de argumenten en bewijzen ervoor, en je mening lijkt voornamelijk gebaseerd op "ik heb er problemen mee" - oftewel, het verhaal bevalt je niet omdat het misschien niet strookt met het wereldbeeld dat je al hebt / aangeleerd is.
Eens! :)
pi_91649124
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:02 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat zoiets mee speelt in het beeld dat je hebt op de wereld. Andersom geld dat natuurlijk ook. Ik ben helaas geen wetenschapper en ik zal af moeten gaan op wat ik leer of dat anderen mij vertellen. En voor zover ben ik niet overtuigd van het een of ander. Het klinkt allemaal zo fantastisch, zowel evolutie als de andere opties die er zijn
pi_91649158
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:05 schreef Kogandozh het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat zoiets mee speelt in het beeld dat je hebt op de wereld. Andersom geld dat natuurlijk ook. Ik ben helaas geen wetenschapper en ik zal af moeten gaan op wat ik leer of dat anderen mij vertellen. En voor zover ben ik niet overtuigd van het een of ander. Het klinkt allemaal zo fantastisch, zowel evolutie als de andere opties die er zijn
Ga me niet vertellen dat je een Intelligent Design aanhanger bent :{
pi_91649162
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:05 schreef Kogandozh het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat zoiets mee speelt in het beeld dat je hebt op de wereld. Andersom geld dat natuurlijk ook. Ik ben helaas geen wetenschapper en ik zal af moeten gaan op wat ik leer of dat anderen mij vertellen. En voor zover ben ik niet overtuigd van het een of ander. Het klinkt allemaal zo fantastisch, zowel evolutie als de andere opties die er zijn.
Als je serieus geinteresseerd bent, is het in elk geval erg belangrijk dat je begrijpt hoe wetenschap in het algemeen geldt. Uit je OP krijg ik het gevoel dat je daar niet zo thuis in bent.
pi_91649233
-edit Dit gaan we dus niet doen

[ Bericht 93% gewijzigd door Haushofer op 21-01-2011 10:13:37 ]
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_91649249
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als je serieus geinteresseerd bent, is het in elk geval erg belangrijk dat je begrijpt hoe wetenschap in het algemeen geldt. Uit je OP krijg ik het gevoel dat je daar niet zo thuis in bent.
Ik probeer het op een normale manier te benaderen. Ik weet heel veel af van de hersenen/ogen omdat mijn studie daar over gaat. Als ik kijk hoe dit allemaal werkt en in elkaar steekt kan ik moeilijk geloven dat evolutie hiervoor verantwoordelijk is.

Het belangrijkste wat ik met dit topic wil bereiken is dat we kritisch blijven, niet alleen t.o.v. evolutie. Ook ten opzichte van religie.

Dat zegt niet dat het een bash-topic moet worden. Ik heb gewoon mijn twijfels of alles wat er geleerd word als zijnde wetenschap dit ook daadwerkelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')