Hiervan is geen woord gelogen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:44 schreef Rave_NL het volgende:
Het hoger en universitair onderwijs verpaupert nog steeds. Tuurlijk is het voor mij makkelijk lullen (omdat ik zelf zo'n 'ongeschikte' pauper was), maar als ik om mij heen kijk gaat iedereen vrolijk verder waar ze op de middelbare school waren gebleven..
De up-to-date basiskennis van een hoop ICT-studenten gaat al verder dan de verouderde programma's waar ze de eerste jaren mee zullen werken. Colleges puilen uit in het eerste jaar van de lui die niet precies wisten wat ze moesten studeren en daarom maar rechten/psychologie/commerciële economie/andere standaard studie gingen doen 'voor de ervaring en zodat ze erachter konden komen wat ze wél willen'.
Terwijl veel niet-westerse landen Nederlandse studenten liever niet meer willen vanwege het gebrek aan basiskennis en omdat die het liever 'voor de ervaring doen' en dus zo veel mogelijk van de tijd daar genieten dan 16 uur per dag te vlammen voor je toekomst waar studenten uit armere landen wél voor willen knokken.
Over het algemeen zijn studenten luie decadente nietsnutten met een brede kennis over bijna niks waarvan het allemaal niet meer zo hoeft als er echt gewerkt moet gaan worden.
En ik ben een domme militair ja.
Daarom moeten we vooral nu maatregelen door gaan drukken waardoor de universiteiten helemaal geen geld meer overhoudenquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:44 schreef Rave_NL het volgende:
Het hoger en universitair onderwijs verpaupert nog steeds. Tuurlijk is het voor mij makkelijk lullen (omdat ik zelf zo'n 'ongeschikte' pauper was), maar als ik om mij heen kijk gaat iedereen vrolijk verder waar ze op de middelbare school waren gebleven..
De up-to-date basiskennis van een hoop ICT-studenten gaat al verder dan de verouderde programma's waar ze de eerste jaren mee zullen werken. Colleges puilen uit in het eerste jaar van de lui die niet precies wisten wat ze moesten studeren en daarom maar rechten/psychologie/commerciële economie/andere standaard studie gingen doen 'voor de ervaring en zodat ze erachter konden komen wat ze wél willen'.
Terwijl veel niet-westerse landen Nederlandse studenten liever niet meer willen vanwege het gebrek aan basiskennis en omdat die het liever 'voor de ervaring doen' en dus zo veel mogelijk van de tijd daar genieten dan 16 uur per dag te vlammen voor je toekomst waar studenten uit armere landen wél voor willen knokken.
Over het algemeen zijn studenten luie decadente nietsnutten met een brede kennis over bijna niks waarvan het allemaal niet meer zo hoeft als er echt gewerkt moet gaan worden.
Ach, dan ben je er gewoon bij met veteranendagquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:51 schreef EllaN het volgende:
Ik kan een mini-def meet op het Malieveld wel vergeten merk ik?
Nee hoor, breng wat autobanden en een jerrycan mee dan kom ik ook!quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:51 schreef EllaN het volgende:
Ik kan een mini-def meet op het Malieveld wel vergeten merk ik?
Pff veteranen.. Voelen zich allemaal bevoorrecht, omdat ze oorlogje hebben gespeeld en vertellen sterke verhalen en hebben waarschijnlijk niet eens wat meegemaakt.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, dan ben je er gewoon bij met veteranendag
Man, ik heb eens iemand daadwerkelijk zoiets horen zeggen eens op een verjaardag.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:57 schreef EllaN het volgende:
[..]
Pff veteranen.. Voelen zich allemaal bevoorrecht, omdat ze oorlogje hebben gespeeld en vertellen sterke verhalen en hebben waarschijnlijk niet eens wat meegemaakt.
FF een correctiequote:Op donderdag 20 januari 2011 19:57 schreef EllaN het volgende:
[..]
Pff veteranen studenten.. Voelen zich allemaal bevoorrecht, omdat ze oorlogje hebben gespeeld studeerden en vertellen sterke verhalen en hebben waarschijnlijk niet eens van het echte leven wat meegemaakt.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:51 schreef jankaas020 het volgende:
http://gigapica.geenstijl.nl/2011/01/america_fuck_yeah.html#more
Rechtsboven in de hoek zie je de website...quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:27 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wat is dit nu weer, een soort van mini .50 sniper?
?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:29 schreef m.k het volgende:
@ rave: een goeie schutters positie is op het dak van het provincie huis, en het torentje van blackstone.
Jij? Een date die destructief verloopt? Neeeee!!!quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:24 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
?
En ik heb een date die destructief verloopt...
je wou ze toch plat knallen?quote:
Waar is Don Juan als je die nodig hebtquote:Op donderdag 20 januari 2011 21:24 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
?
En ik heb een date die destructief verloopt...
Hoger onderwijs verpaupert omdat het basisonderwijs ruque is. Er is een reden dat deficiëntiecursussen wiskunde voor scholieren vers van het VWO op sommige universiteiten al meer regel dan uitzondering zijn; er is een reden voor al die abominabele spel- en stijlvaudten die je tegen komt. (Je kan op z'n minst proberen te doen alsof je vervoegdtdt), et cetera.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:44 schreef Rave_NL het volgende:
quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:32 schreef Sunglasses het volgende:
*studente meldt zich (HBO bachelor en pre-master)
Hoewel het vorige topic al vol was, wil ik er toch nog iets over zeggen..
Ik ben namelijk ook student en heb zon hekel aan al die vooroordelen. Nee, ik zit niet bij een vereniging, nee, ik zuip me niet 4 dagen per week naar de klote, nee, ik lal niet in t rond en nee, ik ga morgen ook niet protesteren in Den Haag.
Ja, ik heb een eigen huisje en ja, ik werk hard om alles te kunnen betalen. Maar ik ben financieel onafhankelijk en dat wil ik mn hele leven blijven. En daarom studeer ik. Wat ik heb schijnbaar best een leuk smoeltje maar het enige waar ik echt wat mee kan zijn mijn hersens. En als ik niet de kans krijg om dat te blijven ontwikkelen, kom ik straks nergens aan de slag.
(Het feit dat ieder bedrijf voor de meest simpele klusjes tegenwoordig een creatieve, flexible, ambitieuze, acht talen sprekende HBO student zoekt met ervaring in het buitenland en een hands-on mentaliteit terwijl iemand met MBO denkniveau de klus ook prima kan klaren is een andere discussie).
Ow en nog iets voor jullie DEFfers: als ik eens ga stappen hier in ons mooie stadje dan hangen er alleen lallende militairen aan de bar (mag ik ook even generaliseren?). Dat die mannen uit Roosendaal dat doen is daar aan toe, maar dat het met name opgeschoten KMAers zijn die potverdikkie vanaf dag 1 een uberriante vergoeding ontvangen..En weten we ook nog wie dat allemaal betaald???
quote:
Alleen betekenen bouwvakkers en agenten al iets. (Sommige) studenten doen belangrijk omdat ze denken dat ze later belangrijk worden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:27 schreef hcwp het volgende:
Zo kan je over iedere beroepsgroep wel uren zeiken over wat ze allemaal niet fout doen (bouwvakkers voeren geen reet uit en maken te veel lawaai; de politie kan niets anders dan bonnen uitdelen, etc) maar aan het eind van de dag heb je een stel mensen dat in meer of in mindere mate functioneert in de samenleving. Studenten -hoe jammer ook voor sommigen van jullie- zijn daar een onderdeel van.
uit het vorige topic:quote:
Vandaar dat ze HBO klanten willen, dat is momenteel het MBO niveau van weleer.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:31 schreef jankaas020 het volgende:
Wat me dan weer doet denken aan een maat van m'n broer, hij is ook mavo klant, maar heeft zich in het bedrijf opgewerkt, en beoordeelt nu HBO sgoliertjes en die schijnen behoorlijk dom te zijn.
Dat kan je over ieder kutberoep zeggen. (sommige) Bouwvakkers denken dat ze de nieuwe Burj Dubai bouwen, (sommige) muzikanten denken dat zij de nieuwe john lennon zijn, sommige vakkenvullers zien zich als diegenen die jou je eten geeft; immers zonder hen geen eten op de plank (lol)quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:43 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Alleen betekenen bouwvakkers en agenten al iets. (Sommige) studenten doen belangrijk omdat ze denken dat ze later belangrijk worden.
Geef toe, genoeg studentjes die wel denken hoe het moet, kijk maar rond op FOKquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:49 schreef hcwp het volgende:
[..]
Dat kan je over ieder kutberoep zeggen. (sommige) Bouwvakkers denken dat ze de nieuwe Burj Dubai bouwen, (sommige) muzikanten denken dat zij de nieuwe john lennon zijn, sommige vakkenvullers zien zich als diegenen die jou je eten geeft; immers zonder hen geen eten op de plank (lol)
Zo kan je nog wel even door gaan.
*kuch* Rave *kuch*quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:55 schreef hcwp het volgende:
Tuurlijk, die zijn er zat. Maar dat zijn gewoon nog pubertjesWijs mij een militair van een jaar of 19 die zichzelf niet larger than life acht, en dat is prima, hoort er bij
Joh, ik heb het over lui die nog in de opleiding zitten, bij ons boord hadden we een adelborsten bootjesreis, zooitje van die 3de klas jonkers mee (laagste stand), en vervolgens hoor ik zo'n trutje zeggen, "ja, we worden officieren, zo kunnen ze ons niet behandelen!"quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:49 schreef hcwp het volgende:
[..]
Dat kan je over ieder kutberoep zeggen. (sommige) Bouwvakkers denken dat ze de nieuwe Burj Dubai bouwen, (sommige) muzikanten denken dat zij de nieuwe john lennon zijn, sommige vakkenvullers zien zich als diegenen die jou je eten geeft; immers zonder hen geen eten op de plank (lol)
Zo kan je nog wel even door gaan.
Tuurlijk lopen er rond die precies zo zijn zoals jullie omschrijven. Maar het is ontzettend onwaar om te zeggen dat de alle studenten of zelfs maar een meerderheid zo is.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:56 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Joh, ik heb het over lui die nog in de opleiding zitten, bij ons boord hadden we een adelborsten bootjesreis, zooitje van die 3de klas jonkers mee (laagste stand), en vervolgens hoor ik zo'n trutje zeggen, "ja, we worden officieren, zo kunnen ze ons niet behandelen!"
quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:56 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Joh, ik heb het over lui die nog in de opleiding zitten, bij ons boord hadden we een adelborsten bootjesreis, zooitje van die 3de klas jonkers mee (laagste stand), en vervolgens hoor ik zo'n trutje zeggen, "ja, we worden officieren, zo kunnen ze ons niet behandelen!"
Toch is het zo EllaN, helaas maar waar.quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:55 schreef EllaN het volgende:
Helemaal waar, maar dat is niet iets dat enkel studenten hebben. Leuk om het als eigenschap aan studenten toe te wijzen, maar tegenwoordig heeft iedereen overal verstand van.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:00 schreef EllaN het volgende:
[..]
Tuurlijk lopen er rond die precies zo zijn zoals jullie omschrijven. Maar het is ontzettend onwaar om te zeggen dat de alle studenten of zelfs maar een meerderheid zo is.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:43 schreef jankaas020 het volgende:
Alleen betekenen bouwvakkers en agenten al iets. (Sommige) studenten doen belangrijk omdat ze denken dat ze later belangrijk worden.
Wat nou weer?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:00 schreef demspec het volgende:
Nou, het is weer feest in de bonaire.
Net zoals jij vindt dat zij ongepast bezig zijn, vinden zij dat ongetwijfeld ook van jou wanneer je meent het alleenrecht op een grote bek te hebben..quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Toch is het zo EllaN, helaas maar waar.
Studetnten die ik tegenkwam in m'n leven, in oa. de kroeg, veelal hebben ze een bijzonder grote bek. En dat leverd een conflict op met mij.
Probleem is dat ik geen grote bek geef maar de daad bij het woord voeg.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:05 schreef hcwp het volgende:
[..]
Net zoals jij vindt dat zij ongepast bezig zijn, vinden zij dat ongetwijfeld ook van jou wanneer je meent het alleenrecht op een grote bek te hebben..
Goedenavond Cobraquote:
Hoop dat die keihard zijn aangepakt?quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:56 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Gastquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:05 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu ja, zal me verder eigenlijk ook niet meer boeien, maar de eerste de beste student die bijdehand tegen mij gaat doen zal het weten ook.
Hoop het godver wel! Omhoog gevallen persoon. Zo zal je nooit een goed off worden jezelf boven andere plaatsenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:08 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Hoop dat die keihard zijn aangepakt?
Ja, ze verprutste een kans op een leuke knokpartij.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goedenavond Cobra
Wat deed ik met die studentikoos in 040? Was dat Lotusss me wegtrok gheghegheghe
Ja, dat kan ik me goed voorstellenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Laat ik het zo stellen, de gemiddelde burger blaat minder van de toren dan die studentjes die ik wel eens tegenkom.
Ja gvd!!!! Was jammer, had die studentikoos graag ff een paar knallen voor z'n kop (waar ik al aanzat) willen verkopenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:10 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, ze verprutste een kans op een leuke knokpartij.
Heh btw, met die man van het LZV hadden we het daar vandaag ook over, en enkele andere incidenten van mij mbt "agressie-management"quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:10 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, ze verprutste een kans op een leuke knokpartij.
Ik spreek je niet tegen hoorquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:11 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik me goed voorstellen. Maar een stel loudmouths zijn niet representatief voor de groep studenten, ook al voldoen ze precies aan het stereotype. Je merkt ze continu op en je weet dan ook gelijk dat het studenten zijn. Daarmee wordt het beeld van hoe een "typische" student is alleen maar versterkt. Echter de grootste groep studenten gaan gewoon about their business en omdat men hen niet gelijk labelt als student, blijft het idee dat "feest studenten" typische studenten zijn bestaan.
moeten er knuppels mee naar de meet?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja gvd!!!! Was jammer, had die studentikoos graag ff een paar knallen voor z'n kop (waar ik al aanzat) willen verkopen
Ik heb werkelijk geen flauw idee meer, 'tis alweer wat jaartjes terug..quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:08 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Hoop dat die keihard zijn aangepakt?
Ah okquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik spreek je niet tegen hoor
Je hebt ergens in je eerdere posts deels ook wel gelijk hoor.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:16 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen flauw idee meer, 'tis alweer wat jaartjes terug..![]()
We hadden wel een keer een feestje in de longroom (off verblijf) en zo'n muts van een andere boot was uitgenodigd door één van de wachtsofficieren, ging die ff doodleuk verkondigen dat dit haar verblijf was, terwijl ze niet eens aan boord zat! Toen heeft één van de sgt's haar een tik verkocht, terwijl de htd en de oghtd goedkeurend toekeken.
Ik, we, hebben ze al vaak zat gewoon in de gracht gegooid te Utrecht.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:16 schreef Vronsky het volgende:
ER, als jij zo'n stereotype student in elkaar slaat ben je m'n held.
Utrecht is wel echt erg ja. Brrrrr!quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik, we, hebben ze al vaak zat gewoon in de gracht gegooid te Utrecht.
Waar ik mij dus over erger is dat veel studenten erg betweterig denken te zijn, terwijl ze maar net onder moeders rok vandaan komen. Dat ik daar korte metten mee maak irl, goed, kan verkeerd zijn. Maar die gastjes die pretenderen de wijsheid in pacht te hebben, en chique doen met dure woorden? Kom op zeg, daar heb ik een broertje dood aan.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:16 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ah ok. Ik snap ook echt wel wat jij bedoelt, maar het staat me zo tegen dat mensen zo negatief over de doorsnee student denken, terwijl de in hun hoofd doorsnee student in de werkelijkheid niet representatief is voor de groep, waardoor veel mensen tekort wordt gedaan.
Maar dat is natuurlijk met elke groep zo.. Militairen zijn immers agressief en te dom om te poepen en zijn maar het leger in gegaan, omdat ze nergens anders terecht konden.
True!!quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:21 schreef hcwp het volgende:
*Utrecht meldt
Toch kunnen we het beter over hufters in het algemeen hebben, want ze komen in alle vormen en maten...
Verwacht je dat je op een HBO opleiding zoveel aanwezig zult zijn dat je uberhaupt de kans hebt om last met dat soort figuren te krijgen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:20 schreef Vronsky het volgende:
Indien het doorgaat moet ik me wel zwaar gaan aanpassen en wat.. aardiger worden
Het niveau liberale tering hippie is wat hoger op die kunst-scholen
Corrigerende tikken zijn waarschijnlijken verboden.
Mwah, als het ongeveer hetzelfde is op het MBO: feministen die leuke vakken zoals "kunstgeschiedenis" geven etc..quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:22 schreef Royyy het volgende:
[..]
Verwacht je dat je op een HBO opleiding zoveel aanwezig zult zijn dat je uberhaupt de kans hebt om last met dat soort figuren te krijgen?
Trusten JKquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:25 schreef jankaas020 het volgende:
Dames, heren. Tijd om te gaan liggen.
Weltrusten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:25 schreef jankaas020 het volgende:
Dames, heren. Tijd om te gaan liggen.
Vronsky? ff een vraag voor jou!quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:24 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Mwah, als het ongeveer hetzelfde is op het MBO: feministen die leuke vakken zoals "kunstgeschiedenis" geven etc..
Word nog dikke pret daar.
Zo behoord het dus ook te zijn. Niet van de student die ik heden ten dage zie. Het schijnt haast een vak te zijn geworden, en een beetje bescheidenheid is al helemaal ver te zoeken bij ze. (lees de meesten)quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:27 schreef Clan het volgende:
Om mij ook even in de discussie te mengen, mijn beide kinderen hebben ook een Universiteit, Hogeschool studie gedaan, en die zaten echt niet 4 dagen per week in het café, die studeerden door de week en in het weekeinde verdienden ze hun collegegeld bij, ze kregen zo'n 400 gulden per maand en hun huur lag op 300 gulden per maand, daarnaast betaalde ze elke maan nog collegeld en kregen ze 150 gulden ouderbijdrage, die wij gewoon verdubbelde omdat ze anders gewoonweg niet rond kwamen, de oudste heeft een scheikunde opleiding in drie jaar afgerond en de jongste heeft ook drie jaar over zijn opleiding gedaan die hij deed na zijn dienstplicht te hebben vervuld en een uitzending te hebben gedaan, ze hebben nooit iets bijgeleend en naarmate de studie vorderede kwam ik door uitzending in een hogere belastingschaal en kregen zij minder studiefinanciering.
Komt Rommel weer aan, die hier even de waarheid komt verkondigen op basis van het bevolkingsonderzoek dat 'ie hoogstpersoonlijk heeft verricht.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zo behoord het dus ook te zijn. Niet van de student die ik heden ten dage zie. Het schijnt haast een vak te zijn geworden, en een beetje bescheidenheid is al helemaal ver te zoeken bij ze. (lees de meesten)
Dan ga ik even een stukje sporten ofzo.. hardlopen, sportschool, fietsen of even een gezellige wandeling op hoog tempo: werkt erg goed voor mij.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vronsky? ff een vraag voor jou!
Wat doe jij als je opgefokt ben en je irriteerd je aan de omgeving?
Goed gezien!!!quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Komt Rommel weer aan, die hier even de waarheid komt verkondigen op basis van het bevolkingsonderzoek dat 'ie hoogstpersoonlijk heeft verricht.
Hoezo dat? :Squote:Op donderdag 20 januari 2011 23:31 schreef Thaboel het volgende:
Pfff als het lukt met het cios of welke mbo dan ook heb ik geen recht op stufi of een ov-studenten kaart mag alles betalen. Probleem? Nah. Genaait? Zeker wel omdat ik vrolijk 4jaar mag schooltje spelen
HBO-ers zijn geen studenten hè.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:31 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Dan ga ik even een stukje sporten ofzo.. hardlopen, sportschool, fietsen of even een gezellige wandeling op hoog tempo: werkt erg goed voor mij.
Greep soms ook nog naar de drankfles maar daar ben ik mee gestopt
(Ik hoop echt dat ike mezelf kan aanpassen naar die studentensfeer.. met van die kutprobleempjes moeten ze bij mij niet aan komen)
Sorry, ik kan ze niet vinden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:33 schreef Vronsky het volgende:
Sloggi, je kan m'n kloten kussen met dat gelul over "ALLEEN WO'ERS ZIJN STUDENTEN".
Weledelgestrenge Student Sloggi,quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jij bent nog van de oude stempel, toen wisten ze nog hoe het in elkaar stak.
Alles terug van voor de Mammoetwet, dus LO, MULO, HBS A en B, dat waren nog opleidingen,quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Weledelgestrenge Student Sloggi,
mijn vraag aan jou! VMBO of MAVO? Terug naar oud MAVO model?
Hahaha, zelfs die wet kregen wij nog onderwezen op de MAVO. Vraag dat een willekeurige jongere nu, en het zegt ze totaal niks.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:40 schreef Clan het volgende:
[..]
Alles terug van voor de Mammoetwet, dus LO, MULO, HBS A en B, dat waren nog opleidingen,
Ik heb na mijn lagere school nog drie jaar avondonderwijs metaal gedaan, pas toen ik KMS ging doen heb ik nog eerste Schakelonderwijs II moeten doen, omdat ik een te lage opleiding had, dat moest naar MBO niveau.
Ik ken het wel.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hahaha, zelfs die wet kregen wij nog onderwezen op de MAVO. Vraag dat een willekeurige jongere nu, en het zegt ze totaal niks.
Vroeger leerde je het vak binnen het bedrijf, zo werd ik loodgieter bij het bedrijf van mijn oom, en ging ik 's avond's naar de nijverheidsschool, die ik zelf betaalde.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:41 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hahaha, zelfs die wet kregen wij nog onderwezen op de MAVO. Vraag dat een willekeurige jongere nu, en het zegt ze totaal niks.
Omdat het beroeps onderwijs is... Mooi geregeld dat stages niet vergoed zijn dus ik 's avond of 's ochtend voor school zal moeten werken. Totaal geen probleem, maar aangezien geen enkele mbo is de buurt zit zou ik wel graag een ov willen. Maja iedereen wil wel eens watquote:
Oude tijden ja.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:43 schreef Clan het volgende:
[..]
Vroeger leerde je het vak binnen het bedrijf, zo werd ik loodgieter bij het bedrijf van mijn oom, en ging ik 's avond's naar de nijverheidsschool, die ik zelf betaalde.
McCarter, dat zei die wel toen hij was ontslagenquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:49 schreef ErwinRommel het volgende:
AchJa, Sine_Pari, Cobra, Clan en mijzelf............
d'n dezequote:Op donderdag 20 januari 2011 23:50 schreef Clan het volgende:
[..]
McCarter, dat zei die wel toen hij was ontslagen
Ik zie nu pas dat hij een 5 sterren Generaal is, oftewel een Veldmaarschalk, dan zal hij tot de laatse hebben behoort, want dat was alleen in WOII die bevorderingen, vanwege de Britten.quote:
vmbo tegen lucht?quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:36 schreef Vronsky het volgende:
Ze zijn al terug gegaan naar MAVO voor VMBO-TL
Hij was volgens mij ook effectief Veldmaarschalk.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:55 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat hij een 5 sterren Generaal is, oftewel een Veldmaarschalk, dan zal hij tot de laatse hebben behoort, want dat was alleen in WOII die bevorderingen, vanwege de Britten.
Wat het probleem was bij de Amerikanen is dat je maar bevorderd kan worden tot 3 sterren Generaal, voor 4 Sterren moet de Senaat instemmen, de Britten hadden Veldmaarschalken en dan zou het raar overkomen als een Generaal een Veldmaarschalk een bevel zou geven, dus maakten ze er maar 5 sterren van, maar na Korea bestaat dat niet meer, ik geloof dat de Britten ook deen Veldmaarschalken hadden, Rommel was, geloof ik, wel Veldmaarschalk, die had geloof ik een maarschalkstaaf.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hij was volgens mij ook effectief Veldmaarschalk.
Net zoals Erwin Rommel dat ook was, maar algemeen bekend stond als gewoon Generaal.
Ik ging als wingman mee op een dubbeldate met een buddy, maar werd gekoppeld aan een ontzettende eindbaas..quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:25 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Jij? Een date die destructief verloopt? Neeeee!!!
Hoe dat nu precies zit weet ik eerlijk gezegd niet. Moeten we opzoeken.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:03 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat het probleem was bij de Amerikanen is dat je maar bevorderd kan worden tot 3 sterren Generaal, voor 4 Sterren moet de Senaat instemmen, de Britten hadden Veldmaarschalken en dan zou het raar overkomen als een Generaal een Veldmaarschalk een bevel zou geven, dus maakten ze er maar 5 sterren van, maar na Korea bestaat dat niet meer, ik geloof dat de Britten ook deen Veldmaarschalken hadden, Rommel was, geloof ik, wel Veldmaarschalk, die had geloof ik een maarschalkstaaf.
Ik dacht Bradley?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe dat nu precies zit weet ik eerlijk gezegd niet. Moeten we opzoeken.
In naam was bv Monty, evenals Erwin Rommel wel Veldmaarschalk. Laatste droeg idd ook die staaf. Mac Arthur was effectief geloof ik de laatste Veldmaarschalk in de USA
Was MacArthur niet veldmaarschalk in het Filipijnse leger?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hoe dat nu precies zit weet ik eerlijk gezegd niet. Moeten we opzoeken.
In naam was bv Monty, evenals Erwin Rommel wel Veldmaarschalk. Laatste droeg idd ook die staaf. Mac Arthur was effectief geloof ik de laatste Veldmaarschalk in de USA
Eisenhower toch?quote:
Ik ben nog niet afgestudeerd en (nog?) geen officier hè, dus je mag me nu nog gewoon pestventje noemen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Weledelgestrenge Student Sloggi,
mijn vraag aan jou! VMBO of MAVO? Terug naar oud MAVO model?
Goede wingmanquote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:10 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik ging als wingman mee op een dubbeldate met een buddy, maar werd gekoppeld aan een ontzettende eindbaas..
Heb haar de hele avond alle aandacht en liefdevolle interesse gegeven, en kon maar geen genoegen krijgen van de verhalen van haar twee deugnietjes van tekkels (ja, tekkels, no play).. Tot zelfs haar vriendin genoeg van haar had en besloot samen met die maat van een blokje om te gaan..
Vriendin begreep de hint, vond het gezellig maar moest gaan, deed zelfs nog een poging om mij drie zoenen te geven (tevergeefs) en ging vervolgens met die pinokast van dr vandoor..
Hij beet, ik tevreden (drank incl) en op weg naar huis.
Hmmmm, hij was de Generaal die de Filipijnen bevrijdde van de Jappen. Maar of hij toen al een 5 sterren generaal was? Geen idee. Heb die kennis niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:15 schreef Royyy het volgende:
[..]
Was MacArthur niet veldmaarschalk in het Filipijnse leger?
De rang van veldmaarschalk bestaat voor zover ik weet niet binnen het Amerikaanse leger, een 5-sterren generaal is General of the Army.
http://www.americanrhetor(...)rfarewelladdress.htmquote:
Marns die zich gedragen wtf?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:20 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik heb keurig netjes gedragen als het een echte heer beaamt..
Als officier zijnde zal je nog steeds een pestventje genoemd worden hoor, maar om dat laatste stukje geloofwaardigheid van jouw rang te redden zal het niet gebeuren waar anderen bij zijn.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben nog niet afgestudeerd en (nog?) geen officier hè, dus je mag me nu nog gewoon pestventje noemen.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:23 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als officier zijnde zal je nog steeds een pestventje genoemd worden hoor, maar om dat laatste stukje geloofwaardigheid van jouw rang te redden zal het niet gebeuren waar anderen bij zijn.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hihi, jij dekselse rekel dat je dr bent!
...
Ach, ik deed alleen VMBO omdat ik het gewoon keihard had verneukt toen ik 14 was, en toen ging het bergafwaarts.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben nog niet afgestudeerd en (nog?) geen officier hè, dus je mag me nu nog gewoon pestventje noemen.
Met het idee achter het VMBO is volgens mij niet zo veel mis. De aansluiting tussen de niveau's is in theorie beter dan vroeger, alleen bij de uitvoering van de plannen is iets mis gegaan geloof ik.
Ik zou als ik jou was even heel goed navragen hoe het daar met het hele competentie-gericht onderwijs gebeuren zit... anders heb je binnen de kortst mogelijke tijd weer een drankprobleemquote:Op donderdag 20 januari 2011 23:31 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Dan ga ik even een stukje sporten ofzo.. hardlopen, sportschool, fietsen of even een gezellige wandeling op hoog tempo: werkt erg goed voor mij.
Greep soms ook nog naar de drankfles maar daar ben ik mee gestopt
(Ik hoop echt dat ike mezelf kan aanpassen naar die studentensfeer.. met van die kutprobleempjes moeten ze bij mij niet aan komen)
Mijn dossier is al dik zat. Het worden echter nooit bakkies omdat die ooff/off in kwestie dondersgoed weet dat ik gelijk heb. En dat gebeurt altijd conform de normen en waarden en via de normale kanalen. Maar als ik m'n hakken in het zand zet dan merk je het wel..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
![]()
Het is wel nog steeds de officiële aanspreektitel voor een lagere officier, dus als je je PC eens wil verrassen: doe er je voordeel mee.
Sorry trouwens dat ik als student zijnde zo betweterig was hequote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hmmmm, hij was de Generaal die de Filipijnen bevrijdde van de Jappen. Maar of hij toen al een 5 sterren generaal was? Geen idee. Heb die kennis niet.
Klopt, de rang van Veldmaarschalk bestaat binnen de US Forces niet. Heb je gelijk in.
Ik ga er morgen even over bellen, bedankt!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:31 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was even heel goed navragen hoe het daar met het hele competentie-gericht onderwijs gebeuren zit... anders heb je binnen de kortst mogelijke tijd weer een drankprobleem![]()
Heb een half jaar HBO Logistiek & Economie gedaan. Hele organisatie daar was sowieso een enorm puinhoop zoals gebruikelijk op HBO, maar dat even terzijde...
In principe heeft elke HBO opleiding te maken met die competentie zeik, alleen leggen ze er bij sommige scholen wat meer nadruk op.
Ik was uiteindelijk misschien wel 10 keer zoveel tijd kwijt aan het hele competentie gebeuren dan aan de leerstof zelf, en volgens de studiebegeleiders was het nog lang niet genoeg![]()
En als je dan keek wat voor een onzin je daar allemaal voor moest doen..en het was nooit bij iemand goed. Vervolgens kreeg je zo'n trucjes als "je competenties zijn niet goed, dus is je studiehouding verkeerd, en kunnen we je ook voor de projecten en vakken geen studiepunten geven". Dat je voor alle toetsen een 9 ofzo haalde deed niet ter zake![]()
Na wat opmerkingen van mijn kant zoals "ik ben hier om logistiek te leren, en niet om een heleboel boeken over alle mogelijke leerstijlen te lezen", kreeg ik helemaal geen studiepunten meer, en heb ik maar gemaakt dat ik wegkwam daar.
Is niet op alle scholen zo, maar een school met veel van die kunstenaars/hippies.. heb zo het gevoel dat die dol zullen zijn op zo'n zweverige onzin als competenties
Dank je. Maarschalk zoals wij dat kennen is daar dus niet bekend.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:36 schreef Clan het volgende:
Ik heb het even opgezocht, is toch Bradley in Korea die als laatste die rang had;
Verenigde Staten
In 1944 werd om een heel praktische reden een vijfsterrenfunctie ingevoerd. Dat gaf namelijk minder scheve gezichten bij het geven en nemen van bevelen in de omgang met de Field Marshals van het British Empire.
De VS noemde deze functie echter geen "Marshal", maar "General of the Army". Als reden werd vaak opgegeven dat "marshal" George Marshall vreemd klonk, maar in feite kwamen er al "Generals of the Army" voor in de 19e eeuw. Ulysses S. Grant was de eerste, daarna volgden nog William T. Sherman en Philip Sheridan. In 1919 kreeg John Pershing de rang "General of the Armies", waarvan soms verondersteld wordt dat die nog hoger is. Dat wordt echter ook betwist, omdat de rangen in de praktijk nooit tegelijk door actief dienende officieren zijn gedragen. In al die gevallen droegen ze echter vier sterren.
George Washington is postuum zelfs nog benoemd tot General of the Armies of the United States, maar heeft bij leven nooit een hogere functie gehad dan die van luitenant-generaal (3 sterren).
Behalve George Marshall werden in 1944 ook nog Douglas MacArthur, Dwight Eisenhower en Henry H. Arnold bevorderd tot vijfsterrengeneraal. In 1950 kreeg Omar Bradley als laatste de rang. In 1995 is nog kort overwogen om Colin Powell, voorzitter van de Chefs van Staven, deze rang te geven, maar daar is van afgezien.
Bron wikipedia
IK zie jou niet als betweterig, dit itt vele anderen op oa FOK en daarbuiten.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:33 schreef Royyy het volgende:
[..]
Sorry trouwens dat ik als student zijnde zo betweterig was he
Is ook een beetje achterhaald en heeft niet echt meerwaarde, de maarschalkstaf gaat al heel ver terug, als je de stadhouders en Prinsen van Oranje ziet, zi je die staf al, omdat ze aanvoerder van het Staatse leger waren. Generaal Winkelman had de maarschalkstaven nog wel op zijn kraag staan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dank je. Maarschalk zoals wij dat kennen is daar dus niet bekend.
Die ene x dat ze boven water komenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:42 schreef demspec het volgende:
Waarom hebben de lui die in tenue naar de kroeg gaan toch altijd zo'n dom dolfijntje op hun pak.
Die mannenpapsnoeperds denken dat dat geil is.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:42 schreef demspec het volgende:
Waarom hebben de lui die in tenue naar de kroeg gaan toch altijd zo'n dom dolfijntje op hun pak.
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:48 schreef Rave_NL het volgende:
Oh en demspec, laat me raden:
Odeklonje of Bonaire zeker?
quote:Op donderdag 20 januari 2011 23:00 schreef demspec het volgende:
Nou, het is weer feest in de bonaire.
Klopt nu je het zegt. Nooit bij stil gestaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Is ook een beetje achterhaald en heeft niet echt meerwaarde, de maarschalkstaf gaat al heel ver terug, als je de stadhouders en Prinsen van Oranje ziet, zi je die staf al, omdat ze aanvoerder van het Staatse leger waren. Generaal Winkelman had de maarschalkstaven nog wel op zijn kraag staan.
Admiraal toch ook niet meer? Of heeft Willem van oranje die?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt nu je het zegt. Nooit bij stil gestaan.
Officieel bestaat die rang in Nederland nog steeds naar ik meen. Echter niet meer effectief uitgereikt.
Nederlandquote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt nu je het zegt. Nooit bij stil gestaan.
Officieel bestaat die rang in Nederland nog steeds naar ik meen. Echter niet meer effectief uitgereikt.
Nee, hij is Comandeur bij de Marinequote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:54 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Admiraal toch ook niet meer? Of heeft Willem van oranje die?
Maar hij gaat die rang wel krijgen als hij koning is.quote:
Gen idee, maar heb laatst ergens gelezen, correct me when wrong, dat als Prins Willem Alexander tot Koning gekroond gaat worden hij tevens verheven zal worden tot Maarschalk.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:55 schreef Clan het volgende:
[..]
Nederland
In Gelderland werd de veldheer Maarten van Rossum in 1528 tot maarschalk benoemd.
Nederland had van 1840 tot 1881 zijn laatste veldmaarschalk in de persoon van prins Frederik, de tweede zoon van Koning Willem I. Bij Koninklijk Besluit van 1914 is de rang van veldmaarschalk afgeschaft.
Tot 1956 had de generaalsrang bij de landmacht naast vier zilveren sterren nog maarschalksstaven als onderscheidingsteken. Het vlaggenprotocol van de marine kent nog de admiraal, die gelijk is aan de maarschalk (of aan de vlootadmiraal in andere landen). Die rang is evenwel bij Koninklijk Besluit in 1956 afgeschaft.
Bron Wikipedia
Wat zouden we zonder wikipedia moeten?
Schout bij Nacht, aka Maarschalk dus.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar hij gaat die rang wel krijgen als hij koning is.
Allemachtig zeg..........quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:00 schreef Rave_NL het volgende:
Lees en lach:
De overwinning van de Geallieerden in WW2
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:00 schreef Rave_NL het volgende:
Lees en lach:
Dat was Prins Hendrik ook, maar is gewoon een ceremoniele functie, net als voorheen als afdankertje je van Defensie een rang kreeg als sous chef, dat stelde niets voor, dan zat je brieven te plakken, maar een sergeant gaf dan een luitenant een bevel.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:00 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Schout bij Nacht, aka Maarschalk dus.
Er zijn wat hele oude rangen in leven gebleven en niet meer uitgereikt aan dienend personeel. Voor als er weer eens een koning kwamquote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:58 schreef Vronsky het volgende:
Zijn er niet een aantal jaar terug een stel rangen in leven geroepen voor als willem koning word?
Niet dat ik weet, hij krijgt gewoon overal de hoogste rang van, maar het is toch maar ceremonieel. Prins Bernhard was wel in functie als Inspecteur Generaal, maar ik weet niet precies wat dat voor moet stellen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:58 schreef Vronsky het volgende:
Zijn er niet een aantal jaar terug een stel rangen in leven geroepen voor als willem koning word?
My time 2300 :pquote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:48 schreef Rave_NL het volgende:
Oh en demspec, laat me raden:
Odeklonje of Bonaire zeker?
Admiraal bij de marine is zo'n functie.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:06 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Er zijn wat hele oude rangen in leven gebleven en niet meer uitgereikt aan dienend personeel. Voor als er weer eens een koning kwam
Nou, volgens onderzoekers zijn de nazi's verslagen door 80% Sovjets, 15% Amerikanen en 5% Brits en Commonwealth, De Amerikanen hebben nog best hun troepen zitten sparen omdat ze ook nog tegen Japan moesten vechten, uiteindelijk hebben ze maar twee bommem ingezet, want het had nog, ik weet niet hoelang, kunnen duren eer ze al die eilandjes vrij hadden gemaakt van Jappaners.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:00 schreef Rave_NL het volgende:
Lees en lach:
Disregard this +quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door demspec op 21-01-2011 01:20:49 ]
Ik zie het nietquote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Verrek mensen, let ff op. Ben ik nu gek of zie ik daar ten midden van al die Soviet veteranen ook een kerel met het baret embleem ban de Prinses Irene Brigade??
Op minuut 02:49
Wat een verrassing.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:16 schreef EllaN het volgende:
Oh joy, radicale groeperingen gaan de demonstratie gebruiken om de openbare orde te verstoren
Keihard de kop indrukken!!!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:16 schreef EllaN het volgende:
Oh joy, radicale groeperingen gaan de demonstratie gebruiken om de openbare orde te verstoren
Goed gezien ER! idd een prinsesjequote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Verrek mensen, let ff op. Ben ik nu gek of zie ik daar ten midden van al die Soviet veteranen ook een kerel met het baret embleem ban de Prinses Irene Brigade??
Op minuut 02:49
Weltrusten EllaN.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:18 schreef EllaN het volgende:
Het zou echt ontzettend jammer zijn. Hopelijk valt het mee. Ik ga in ieder geval slapen.
Zeg eens, wat versta jij onder volwassen? Ben toch erg benieuwd!!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:17 schreef Vronsky het volgende:
Fuuuu- links radicalen.
Toen ik jonger was heb ik me daar wel eens mee geassocieert.. wat ben ik blij dat ik VOLWASSEN ben geworden.
Stel klapmongolen.
Trustenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:18 schreef EllaN het volgende:
Het zou echt ontzettend jammer zijn. Hopelijk valt het mee. Ik ga in ieder geval slapen.
Zo klinkt het toch vaak niet als ik heel eerlijk mag zijn.quote:
Dus ik ben niet gek!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:19 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Goed gezien ER! idd een prinsesje
Ach laat mensen lekker gaanquote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zo klinkt het toch vaak niet als ik heel eerlijk mag zijn.
Dat zeg ik nietquote:
Trustenquote:
Nouja een hond die een keer niet zijn eigen ballen likt blijft ook een hond..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dank je Rave_NL voor de bevestiging
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 01:30 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nouja een hond die een keer niet zijn eigen ballen likt blijft ook een hond..
Hele bus naar de klotequote:
doe je goed! wat is er gebeurt?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:05 schreef m.k het volgende:
gaaaarrr, fiets kapot, elleboog kapot, jas kapot, trots kapot en ziek. kortom productief dagje gehad
Welk jaar is die? Als ik op die naam zoek krijg ik alleen een 2010 film over Tony Blair en George W. Bush. Ik vermoed dat dat niet degene is die jij aan het kijken bent?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:06 schreef Clan het volgende:
@MK,
Ik zit nu 'The special relationship' te kijken waarin een goede inkijk word gegeven van de borbardementen op Belgrado
Klappen gehad van een meisje?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:05 schreef m.k het volgende:
gaaaarrr, fiets kapot, elleboog kapot, jas kapot, trots kapot en ziek. kortom productief dagje gehad
Hij is naar het maliveld geweestquote:
Het klinkt Slavisch, maar ik ken het niet. Beeld is erg slecht, maar ik herken Sarajevo en Mostarquote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Clan, komt deze melodie je bekend voor?
Onverwachts glad buiten, dus in mijn over enthousiasme om naar mijn werk te gaan zijwaarts door de bocht gegaan. en verder ben ik gewoon ziek.quote:
nope, wel bijna geschept door een meisje nadat ik op de grond lagquote:
op maliveld lopen alleen maar hobo'squote:
Die bedoel ik. Het gaat meer over de politiek hoe om te gaan met Milosevic, heel interessant.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:10 schreef m.k het volgende:
[..]
Welk jaar is die? Als ik op die naam zoek krijg ik alleen een 2010 film over Tony Blair en George W. Bush. Ik vermoed dat dat niet degene is die jij aan het kijken bent?
oh ok toch wel dus, bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Die bedoel ik. Het gaat meer over de politiek hoe om te gaan met Milosevic, heel interessant.
nee helaas, ik was nog lichtelijk verdwaasd dat ik op de grond lagquote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:17 schreef Thaboel het volgende:
@mk was het een leuk meisje? Wel dr nummer gevraagt he!
Altijd jammer! Morgen opstap jij een een gleufdiertje regelen!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:18 schreef m.k het volgende:
[..]
nee helaas, ik was nog lichtelijk verdwaasd dat ik op de grond lag
Ik ook maar dat zal wrs zijn door het nummerquote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:19 schreef ErwinRommel het volgende:
krijg het ff te zwaar weer....pffff
Kan ik me voorstellen ja.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:21 schreef Clan het volgende:
Mostar, daar hebben we met het Tbat op onze donder gekregen, schoten ze mortieren over onze trucks heen, dat was voor velen even flink schrikken, vooral voor de ruiten van de trucks, die kunnen niet zo goed tegen mortieren een meter boven het dak.
Ik ben lid van de BNMO, ontvang ook de Kareoler elke maand, dus weet wat daar gebeurd.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:23 schreef Clan het volgende:
@ER,
In de Checkpoint van juli/augustus stond trouwens nog een heel artikel over het BNMO.
Nog wel eens zwetend wakker aan het worden? Super trouwens je verhaal!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen ja.
Toen wij Lukavac naderden werden we verwelkomt met mortieren die om ons heen explodeerden.
Wat een tijd was het, zo onwerkelijk, en enkele "zwarte gaten" worden nu een beetje ingevuld. Die dingen die ik me niet meer kon, of wilde herinneren komen nu opeens boven na een gesprek met een mede UNPROFOR veteraan.
Ik word vaak zwetend wakker, Lotusss is daar een levende getuige van........quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:28 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Nog wel eens zwetend wakker aan het worden? Super trouwens je verhaal!
Ik heb in Bosnië meegemaakt dat een chaufeur na beschietingen niet meer durfde te rijden, ik ben toen de volgende dag naast hem in de 4 tonner gestapt en heb met hem die hele route weer opnieuw gereden, en daarna kon hij die route weer rijden. Soms is het handig om de 'plek des onheils' opnieuw te beleven, alleen dan zonde datgene wat je voorheen heeft beangstigd. ( Niet dat dit altijd hoeft te helpen, ik ben ook geen psycholoog )quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen ja.
Toen wij Lukavac naderden werden we verwelkomt met mortieren die om ons heen explodeerden.
Wat een tijd was het, zo onwerkelijk, en enkele "zwarte gaten" worden nu een beetje ingevuld. Die dingen die ik me niet meer kon, of wilde herinneren komen nu opeens boven na een gesprek met een mede UNPROFOR veteraan.
Klopt ja. Toen deed je je ding, achteraf komt de klap.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:32 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik heb in Bosnië meegemaakt dat een chaufeur na beschietingen niet meer durfde te rijden, ik ben toen de volgende dag naast hem in de 4 tonner gestapt en heb met hem die hele route weer opnieuw gereden, en daarna kon hij die route weer rijden. Soms is het handig om de 'plek des onheils' opnieuw te beleven, alleen dan zonde datgene wat je voorheen heeft beangstigd. ( Niet dat dit altijd hoeft te helpen, ik ben ook geen psycholoog )
Onzin verhaal van die Griekquote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:40 schreef Thaboel het volgende:
Griekse commando's hebben daar ook nog in de bergen gelegen... Sgt in de AMO was een exgrieks commando die heel stoer vertelde dat hij nederlanders op de korrel heeft gehad... weet niet wat er waar van is was zo'n 'IWAB' typetje
Waar in de bergen, het is namelijk overal bergen en dalen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:40 schreef Thaboel het volgende:
Griekse commando's hebben daar ook nog in de bergen gelegen... Sgt in de AMO was een exgrieks commando die heel stoer vertelde dat hij nederlanders op de korrel heeft gehad... weet niet wat er waar van is was zo'n 'IWAB' typetje
Wilde hij niet op in gaan.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:43 schreef Clan het volgende:
[..]
Waar in de bergen, het is namelijk overal bergen en dalen?
Ik vraag me af waarom die Griek juist VN personeel op de korrel wilde nemen, daarnaast reden we onder VN vlag, dus je kan nationaliteiten niet snel herkennen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:45 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Wilde hij niet op in gaan.
@ ER vond het wel geloof waardig eigenlijk
Griekse Commando'squote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:45 schreef Thaboel het volgende:
[..]
@ ER vond het wel geloof waardig eigenlijk
quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Griekse Commando's![]()
Mag jij mij gaan vertellen waar die zaten. Er zaten helemaal geen Grieken in ons gebied, en al helemaal niet aan de Servishe kant. Die Griek die jij dan gesproken hebt praat poep!!!
Klonk geloofwaardig. Maar zoals ik al zei was hij een ÍWAB' type.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:50 schreef m.k het volgende:
lijkt me los daarvan ook wat apart om als Griekse commando eerst op de Nederlanders te schieten om vervolgens voor ze te gaan werken
quote:
Iemand die zijn kop er niet bij heeft gehouden, dat is wel duidelijk. Rambo's heb je niets aan in het leger, mensen die nadenken voor ze iets doen, daar kan je op steunen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:54 schreef Thaboel het volgende:
[..]
[..]
Klonk geloofwaardig. Maar zoals ik al zei was hij een ÍWAB' type.
hij was in afgh op een EID gereden. Heeft daarbij met zo'n hoofd tegen het plafond in de ypr getikt en z'n schedel gebroken... Volgens wat groepsleden moest en zou hij gaan rijden en wilde niet op de 'clear' van de genie wachten...
Zelf urenlang in de voorligsteun gelegen omdat we moesten bedenken wat hij op z'n brood moest en we zouden het beste kunnen denken onder druk
Geef ook wel weer wat voor persoon hij was.
Volgens de laatste berichten zit hij nu op de KMAquote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:58 schreef Clan het volgende:
[..]
Iemand die zijn kop er niet bij heeft gehouden, dat is wel duidelijk. Rambo's heb je niets aan in het leger, mensen die nadenken voor ze iets doen, daar kan je op steunen.
Heb je dat bericht ook voorhanden?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:00 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Volgens de laatste berichten zit hij nu op de KMA
Niet aanvallend bedoelt maar denk je dat jullie wat hadden uit kunnen richten dan?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Srebrenica valt voor de gewone NL burger niet te omschrijven......Laat staan Bosnië in het geheel.
Ik leef ermee, elke dag, met een gevoel welke onbeschrijvelijk is.
Die 6 maanden daar hebben een deel van mijn leven weggevroten, al staat dat in het niet wat de bevolking aldaar heeft moeten doorstaan.
Ja, ik kon levens redden, maar mocht het niet. Mandaat van de VN.
Terug in NL, door menig gast beschimpt tot moordenaar etc etc.......
Is bericht van een sgt bij de GFPI dus voor mij betrouwbaar genoegquote:
Nee, konden we niet. Wilden wel, maar konden/mochten niet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:04 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Niet aanvallend bedoelt maar denk je dat jullie wat hadden uit kunnen richten dan?
Mandaat van Dutchbat sloeg ook nergens op, dat mogen ze die man daar in New York en Voorhoeve echt aanrekenen. In dat boek van Couzy lees je daar het fijne over.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:01 schreef ErwinRommel het volgende:
Srebrenica valt voor de gewone NL burger niet te omschrijven......Laat staan Bosnië in het geheel.
Ik leef ermee, elke dag, met een gevoel welke onbeschrijvelijk is.
Die 6 maanden daar hebben een deel van mijn leven weggevroten, al staat dat in het niet wat de bevolking aldaar heeft moeten doorstaan.
Ja, ik kon levens redden, maar mocht het niet. Mandaat van de VN.
Terug in NL, door menig gast beschimpt tot moordenaar etc etc.......
Bedoel meer van als het mocht. .50 zwaarste wat er voorhande was toch?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, konden we niet. Wilden wel, maar konden/mochten niet.
Dat boek heb ik gelezen ja.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:06 schreef Clan het volgende:
[..]
Mandaat van Dutchbat sloeg ook nergens op, dat mogen ze die man daar in New York en Voorhoeve echt aanrekenen. In dat boek van Couzy lees je daar het fijne over.
.50 was idd het zwaarste middel. Tja, we hadden AT-4's, echter totaal nutteloos.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:07 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Bedoel meer van als het mocht. .50 zwaarste wat er voorhande was toch?
Daarom... Denk dat geen enkele nederlander het er levend vanaf zou brengenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
.50 was idd het zwaarste middel. Tja, we hadden AT-4's, echter totaal nutteloos.
Tijdens de Bosnische Oorlog was het dorp in de enclave van Srebrenica. Op de site van een oude autofabriek bevond zich het Nederlandse VN-bataljon Dutchbat. Het is een groot misverstand dat Dutchbat de opdracht had om de enclave te verdedigen, het had de opdracht om toe te zien op het 'bestand' tussen de Moslims en Serviërs.Als het de enclave had moeten beveiligen zouden er minstens 34.000 militairen en zwaar afweergeschut voor nodig zijn geweest. Dutchbat beschikte voor het toezien op het bestand over 7600 militairen en licht geschut.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
.50 was idd het zwaarste middel. Tja, we hadden AT-4's, echter totaal nutteloos.
Tuurlijk niet, iedere tacticus weet dat je nooit in een dal moet gaan zitten. Daar begon het al mee.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:09 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Daarom... Denk dat geen enkele nederlander het er levend vanaf zou brengen
Dat vetgedrukte, dat is nieuw voor me.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Tijdens de Bosnische Oorlog was het dorp in de enclave van Srebrenica. Op de site van een oude autofabriek bevond zich het Nederlandse VN-bataljon Dutchbat. Het is een groot misverstand dat Dutchbat de opdracht had om de enclave te verdedigen, het had de opdracht om toe te zien op het 'bestand' tussen de Moslims en Serviërs.Als het de enclave had moeten beveiligen zouden er minstens 34.000 militairen en zwaar afweergeschut voor nodig zijn geweest. Dutchbat beschikte voor het toezien op het bestand over 7600 militairen en licht geschut.
Bron: Wikipedia
Om even het onderscheid te schetsen.
Daar hadden we nooit iets naar toe moeten zenden, groot hek eromheen en achteraf komen we wel kijken wie gewonnen heeft.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:12 schreef Thaboel het volgende:
Bedoel ook meer te zeggen dat als het wel had gemogen er geen enkele dutchbatter meer zou zijn
Tja, Mourillon, die Franzoos die weer eigenwijs was om de enclave tort Safe Haven te bestempelen, en die godvergeten Fransen die later weer die Luchtsteun niet toelieten.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:14 schreef Clan het volgende:
[..]
Daar hadden we nooit iets naar toe moeten zenden, groot hek eromheen en achteraf komen we wel kijken wie gewonnen heeft.
Ik bedoel met dat 'hek' dus heel Joegoslavië, stelletje struikrovers daar.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, Mourillon, die Franzoos die weer eigenwijs was om de enclave tort Safe Haven te bestempelen, en die godvergeten Fransen die later weer die Luchtsteun niet toelieten.
Dutchbat, 1 Bataljon dus plus Support Command te Lukavac.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:16 schreef Clan het volgende:
Hoeveel plaatsen waren dat wel waar Dutchbat zat? Waar zat jij bijvoorbeeld, Ik geloof dat de hoofdcompound in Potocari lag, daar kwam ik elke week goederen afleveren, dan reden we via Tuzla.
Reken op ongv elke infanterist heb je ongv 5/6 man logistiek lopen hequote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dutchbat, 1 Bataljon dus plus Support Command te Lukavac.
Het infanterie gedeelte zat:
A Cie te Tuzla (A-Cie)
B-Cie op Kamp Srebrenica ( waar ik dus in zat)
C-Cie op Potocari, idem de SSV-cie. Op die accufabriek dus.
Nederland had op het hoogtepunt 4000 militaitrem in het voormalig Joegoslavie.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:20 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Reken op ongv elke infanterist heb je ongv 5/6 man logistiek lopen he
Trusten, ik ga zo ook maar ff pittenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:25 schreef Thaboel het volgende:
Ik ga vandaag eens vroeg naar bed. Tot over een paar uurtjes!
Ik wil je niet vor je schenen trappen, maar jullie coördinaten waren bij ons bekend.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:22 schreef Clan het volgende:
Tuzla en Potocari kwam ik. In de 'enclave' Srebenica stad ben ik niet geweest, die accufabriek die lag toen ik er kwam vol met zakken rijst, grote hompen vlees, mais etc, en als ik die beelden van de val terugzie is die hele compound leeg, maar een paar weken tot een maand voor de val werden wij al tegengehouden en konden de enclave niet meer bevoorraden, langs onze trucks liepen Mejehadins op weg naar de 'enclave'om te vechten tegen de Serven.
Dat mag ik hopen, die gaf ik door via de sattelietquote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik wil je niet vor je schenen trappen, maar jullie coördinaten waren bij ons bekend.
Welterusten Thaboelquote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:25 schreef Thaboel het volgende:
Ik ga vandaag eens vroeg naar bed. Tot over een paar uurtjes!
Nou, laat ik het zo zeggen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:33 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen, die gaf ik door via de satteliet
Dat waren wij niet, ons Tbat heeft de Prins Maurits medaille gekregen, dat was de eerste keer dat geen persoon die kreeg, maar een heel Bat.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nou, laat ik het zo zeggen.
Vanuit Lukavac kwam er na 3 weken eens een convooi, en raad eens??? Autobanden in de koelwagens, vers eten in open trucks. Dat nadat we al 4 weken aan de gevechtsrantsoenen zaten.
De "laffe" dingetjes bleven achter op Lukavac, wij kregen niks, ja we moesten maar blij zijn met de post. (goederen die voor ons bestemd waren nam het SUPCOM lekker mooi zelf in beslag.
En jij zou naar bed gaanquote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:39 schreef Thaboel het volgende:
Mannen in het veld worden altijd genaait
Daar regelden wij mooi onze eigen toko voor danquote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:39 schreef Clan het volgende:
Ons kamp, wat ik alleen 's nachts zag, 0400 op, 0600 vertrek, en na honderden km weer terug, hopelijk voor 2000, en om 2200 weer naar bed. drie blikjes 33 cl bier, meer mocht niet.
Bij controles door die 'struikrovers' werd meestal zo'n jonge chauffeur ( dipli soldaat ) vaak gedwongen om een slok van dat spul te nemen, dan kwam ik meestal tussenbeiden en liet of de korperaal dat drinken, of nam zelf een slok, ik bestuurde de ambu toch niet, ik moest vaak, als 'oudste' dat hele convooi aansturen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar regelden wij mooi onze eigen toko voor dan
Bij de locals voor een paar sachets koffie, thee en zout 1 liter eigengemaakte Slivovich
Op het kamp, als het er was waren het max 2 blikjes bier de man.
in bed tv kijken was wat leukerquote:
hahaha, zo herinner ik mij eens een loodzware patrouille. Kwamen aan bij een huisje in de bergen waar een familie zat. Beetje intel vergaren en tegelijk sociaal doen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:47 schreef Clan het volgende:
[..]
Bij controles door die 'struikrovers' werd meestal zo'n jonge chauffeur ( dipli soldaat ) vaak gedwongen om een slok van dat spul te nemen, dan kwam ik meestal tussenbeiden en liet of de korperaal dat drinken, of nam zelf een slok, ik bestuurde de ambu toch niet, ik moest vaak, als 'oudste' dat hele convooi aansturen.
En dan zit je nu nog op?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Heren, ik ga pitten, moet er om 0800 weer uit
Weltrusten ER.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Heren, ik ga pitten, moet er om 0800 weer uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |