abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91626430
:')
pi_91626444
:')!
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:44:55 #3
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_91626451
Het hoger en universitair onderwijs verpaupert nog steeds. Tuurlijk is het voor mij makkelijk lullen (omdat ik zelf zo'n 'ongeschikte' pauper was :') ), maar als ik om mij heen kijk gaat iedereen vrolijk verder waar ze op de middelbare school waren gebleven..
De up-to-date basiskennis van een hoop ICT-studenten gaat al verder dan de verouderde programma's waar ze de eerste jaren mee zullen werken. Colleges puilen uit in het eerste jaar van de lui die niet precies wisten wat ze moesten studeren en daarom maar rechten/psychologie/commerciële economie/andere standaard studie gingen doen 'voor de ervaring en zodat ze erachter konden komen wat ze wél willen'.
Terwijl veel niet-westerse landen Nederlandse studenten liever niet meer willen vanwege het gebrek aan basiskennis en omdat die het liever 'voor de ervaring doen' en dus zo veel mogelijk van de tijd daar genieten dan 16 uur per dag te vlammen voor je toekomst waar studenten uit armere landen wél voor willen knokken.

Over het algemeen zijn studenten luie decadente nietsnutten met een brede kennis over bijna niks waarvan het allemaal niet meer zo hoeft als er echt gewerkt moet gaan worden.

En ik ben een domme militair ja.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:46:37 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_91626540
Laten we wel wezen, hoeveel weken van het jaar studeerd een student nu echt effectief? Volgens mij nog minder dan een half jaar.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_91626547
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:44 schreef Rave_NL het volgende:
Het hoger en universitair onderwijs verpaupert nog steeds. Tuurlijk is het voor mij makkelijk lullen (omdat ik zelf zo'n 'ongeschikte' pauper was :') ), maar als ik om mij heen kijk gaat iedereen vrolijk verder waar ze op de middelbare school waren gebleven..
De up-to-date basiskennis van een hoop ICT-studenten gaat al verder dan de verouderde programma's waar ze de eerste jaren mee zullen werken. Colleges puilen uit in het eerste jaar van de lui die niet precies wisten wat ze moesten studeren en daarom maar rechten/psychologie/commerciële economie/andere standaard studie gingen doen 'voor de ervaring en zodat ze erachter konden komen wat ze wél willen'.
Terwijl veel niet-westerse landen Nederlandse studenten liever niet meer willen vanwege het gebrek aan basiskennis en omdat die het liever 'voor de ervaring doen' en dus zo veel mogelijk van de tijd daar genieten dan 16 uur per dag te vlammen voor je toekomst waar studenten uit armere landen wél voor willen knokken.

Over het algemeen zijn studenten luie decadente nietsnutten met een brede kennis over bijna niks waarvan het allemaal niet meer zo hoeft als er echt gewerkt moet gaan worden.

Hiervan is geen woord gelogen.
pi_91626582
quote:

Daarom moeten we vooral nu maatregelen door gaan drukken waardoor de universiteiten helemaal geen geld meer overhouden ^O^ .

Nogmaals, niet alleen de studenten worden aangepakt.
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:50:07 #7
168777 Rave_NL
pi_91626747
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 19:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hiervan is geen woord gelogen.
Behalve dat laatste dan. :(
pi_91626858
Ik kan een mini-def meet op het Malieveld wel vergeten merk ik ;(?

:D
pi_91626870
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_91626942
Zeau, voortgang van vandaag voor den portfolio:

Alleen nog een stel laarzen en armen en ik houd het maar even voor gezien voor vandaag.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:54:03 #11
110987 ErwinRommel
pi_91627020
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:51 schreef EllaN het volgende:

Ach, dan ben je er gewoon bij met veteranendag ;)
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:56:28 #12
168777 Rave_NL
pi_91627154
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 19:51 schreef EllaN het volgende:

Nee hoor, breng wat autobanden en een jerrycan mee dan kom ik ook! ;)
pi_91627197
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:54 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ach, dan ben je er gewoon bij met veteranendag ;)
Pff veteranen.. Voelen zich allemaal bevoorrecht, omdat ze oorlogje hebben gespeeld en vertellen sterke verhalen en hebben waarschijnlijk niet eens wat meegemaakt.

;)
pi_91627353
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:57 schreef EllaN het volgende:

[..]

Pff veteranen.. Voelen zich allemaal bevoorrecht, omdat ze oorlogje hebben gespeeld en vertellen sterke verhalen en hebben waarschijnlijk niet eens wat meegemaakt.

;)
Man, ik heb eens iemand daadwerkelijk zoiets horen zeggen eens op een verjaardag. ;(
Die vond het niet kunnen dat veteranen een eigen dag hadden.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:59:19 #15
110987 ErwinRommel
pi_91627354
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:57 schreef EllaN het volgende:

[..]

Pff veteranen studenten.. Voelen zich allemaal bevoorrecht, omdat ze oorlogje hebben gespeeld studeerden en vertellen sterke verhalen en hebben waarschijnlijk niet eens van het echte leven wat meegemaakt.

;)
FF een correctie ;)
pi_91627501
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

FF een correctie ;)
Haha :D.
pi_91628501
Zo, the big lebowski opgezet, bak popcorn erbij en nu ff een biertje opengetrokken. ^O^
pi_91628999
Wie is de mol? komt zo, maar ik moet wachten met kijken tot (8> thuis is morgen :').
pi_91629087
quote:

wat is dit nu weer, een soort van mini .50 sniper?
Blood Sugar Sex Magik
pi_91629217
@ rave: een goeie schutters positie is op het dak van het provincie huis, en het torentje van blackstone ^O^ .
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:02:00 #22
110987 ErwinRommel
pi_91631019
Docu op NetGeo over de Pennsylvania, nu.
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:24:22 #23
168777 Rave_NL
pi_91632182
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 20:29 schreef m.k het volgende:
@ rave: een goeie schutters positie is op het dak van het provincie huis, en het torentje van blackstone ^O^ .
? :')

En ik heb een date die destructief verloopt... :')
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:25:13 #24
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91632232
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:24 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Jij? Een date die destructief verloopt? Neeeee!!! :')
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_91632233
hoe?
pi_91632386
quote:

[..]

je wou ze toch plat knallen?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:30:49 #27
110987 ErwinRommel
pi_91632695
quote:

[..]

Waar is Don Juan als je die nodig hebt ;(
pi_91636415
quote:

Hoger onderwijs verpaupert omdat het basisonderwijs ruque is. Er is een reden dat deficiëntiecursussen wiskunde voor scholieren vers van het VWO op sommige universiteiten al meer regel dan uitzondering zijn; er is een reden voor al die abominabele spel- en stijlvaudten die je tegen komt. (Je kan op z'n minst proberen te doen alsof je vervoegdtdt), et cetera.

Daarnaast is het zo dat veel studenten de eerste twee jaar helemaal los gaan, dat is in bijna alle westerse landen zo. Dat men dat in azie minder doet is een geld kwestie, niets meer en niets minder. Veel studenten pakken na die feest-periode de draad op en gaan snoeihard studeren. Niet-westerse landen willen dikke prima Nederlandse studenten; en die aziaten kunnen zeiken wat ze willen maar zolang de concepten bronvermelding en plagiaat hen nog volstrekt onbekend zijn hoef ik ze niet in mijn projectgroep.

Om dan vervolgens over de kwaliteit van het onderwijs zelf nog maar te zwijgen. Sommige vakken worden zo slecht gedoceerd dat het meer een overlevingscursus is dan daadwerkelijk studeren. Dan heb ik het nog over de universiteiten want ik heb het geluk gehad om voor mijn universitaire studie ook het MBO en HBO mee te mogen maken, het is niets minder dan een wonder dat ik gedurende die tijd niet mijn polsen meermalen doorgesneden heb van ellende.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over de absurde wildgroei aan HBO studies, van popmuzikant (WTF?) tot commercieel verkoper; het gaat allemaal nergens over. Dit komt omdat onze vrinden in den haag (PvdA, SP, GL) graag willen dat iedereen zo veel mogelijk leert, meer educatie zou mensen namelijk intellectueel gelijk maken, en egaliteit is iets waar zij op geilt. Iets wat natuurlijk niet verder van de waarheid zou kúnnen liggen al zouden ze het willen.

Zo kan je over iedere beroepsgroep wel uren zeiken over wat ze allemaal niet fout doen (bouwvakkers voeren geen reet uit en maken te veel lawaai; de politie kan niets anders dan bonnen uitdelen, etc) maar aan het eind van de dag heb je een stel mensen dat in meer of in mindere mate functioneert in de samenleving. Studenten -hoe jammer ook voor sommigen van jullie- zijn daar een onderdeel van.
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_91636743
-foutje-
pi_91636916
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:32 schreef Sunglasses het volgende:
*studente meldt zich (HBO bachelor en pre-master)

Hoewel het vorige topic al vol was, wil ik er toch nog iets over zeggen..

Ik ben namelijk ook student en heb zon hekel aan al die vooroordelen. Nee, ik zit niet bij een vereniging, nee, ik zuip me niet 4 dagen per week naar de klote, nee, ik lal niet in t rond en nee, ik ga morgen ook niet protesteren in Den Haag.

Ja, ik heb een eigen huisje en ja, ik werk hard om alles te kunnen betalen. Maar ik ben financieel onafhankelijk en dat wil ik mn hele leven blijven. En daarom studeer ik. Wat ik heb schijnbaar best een leuk smoeltje maar het enige waar ik echt wat mee kan zijn mijn hersens. En als ik niet de kans krijg om dat te blijven ontwikkelen, kom ik straks nergens aan de slag.
(Het feit dat ieder bedrijf voor de meest simpele klusjes tegenwoordig een creatieve, flexible, ambitieuze, acht talen sprekende HBO student zoekt met ervaring in het buitenland en een hands-on mentaliteit terwijl iemand met MBO denkniveau de klus ook prima kan klaren is een andere discussie).

Ow en nog iets voor jullie DEFfers: als ik eens ga stappen hier in ons mooie stadje dan hangen er alleen lallende militairen aan de bar (mag ik ook even generaliseren?). Dat die mannen uit Roosendaal dat doen is daar aan toe, maar dat het met name opgeschoten KMAers zijn die potverdikkie vanaf dag 1 een uberriante vergoeding ontvangen..En weten we ook nog wie dat allemaal betaald???
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:39:00 #31
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91637142
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:35 schreef Sunglasses het volgende:

[..]

_O_
... and I feel fine.
pi_91637482
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:27 schreef hcwp het volgende:
Zo kan je over iedere beroepsgroep wel uren zeiken over wat ze allemaal niet fout doen (bouwvakkers voeren geen reet uit en maken te veel lawaai; de politie kan niets anders dan bonnen uitdelen, etc) maar aan het eind van de dag heb je een stel mensen dat in meer of in mindere mate functioneert in de samenleving. Studenten -hoe jammer ook voor sommigen van jullie- zijn daar een onderdeel van.
Alleen betekenen bouwvakkers en agenten al iets. (Sommige) studenten doen belangrijk omdat ze denken dat ze later belangrijk worden.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:35 schreef Sunglasses het volgende:

[..]

uit het vorige topic:
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:31 schreef jankaas020 het volgende:
Wat me dan weer doet denken aan een maat van m'n broer, hij is ook mavo klant, maar heeft zich in het bedrijf opgewerkt, en beoordeelt nu HBO sgoliertjes en die schijnen behoorlijk dom te zijn. :')
Vandaar dat ze HBO klanten willen, dat is momenteel het MBO niveau van weleer. ;)
pi_91637916
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:43 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Alleen betekenen bouwvakkers en agenten al iets. (Sommige) studenten doen belangrijk omdat ze denken dat ze later belangrijk worden.
Dat kan je over ieder kutberoep zeggen. (sommige) Bouwvakkers denken dat ze de nieuwe Burj Dubai bouwen, (sommige) muzikanten denken dat zij de nieuwe john lennon zijn, sommige vakkenvullers zien zich als diegenen die jou je eten geeft; immers zonder hen geen eten op de plank (lol)

Zo kan je nog wel even door gaan.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:52:34 #34
110987 ErwinRommel
pi_91638087
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:49 schreef hcwp het volgende:

[..]

Dat kan je over ieder kutberoep zeggen. (sommige) Bouwvakkers denken dat ze de nieuwe Burj Dubai bouwen, (sommige) muzikanten denken dat zij de nieuwe john lennon zijn, sommige vakkenvullers zien zich als diegenen die jou je eten geeft; immers zonder hen geen eten op de plank (lol)

Geef toe, genoeg studentjes die wel denken hoe het moet, kijk maar rond op FOK :')
pi_91638269
Helemaal waar, maar dat is niet iets dat enkel studenten hebben. Leuk om het als eigenschap aan studenten toe te wijzen, maar tegenwoordig heeft iedereen overal verstand van :P.
pi_91638299
Tuurlijk, die zijn er zat. Maar dat zijn gewoon nog pubertjes :) Wijs mij een militair van een jaar of 19 die zichzelf niet larger than life acht, en dat is prima, hoort er bij :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:56:36 #37
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91638346
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:55 schreef hcwp het volgende:
Tuurlijk, die zijn er zat. Maar dat zijn gewoon nog pubertjes :) Wijs mij een militair van een jaar of 19 die zichzelf niet larger than life acht, en dat is prima, hoort er bij :)
*kuch* Rave *kuch*
... and I feel fine.
pi_91638352
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:49 schreef hcwp het volgende:

[..]

Joh, ik heb het over lui die nog in de opleiding zitten, bij ons boord hadden we een adelborsten bootjesreis, zooitje van die 3de klas jonkers mee (laagste stand), en vervolgens hoor ik zo'n trutje zeggen, "ja, we worden officieren, zo kunnen ze ons niet behandelen!" :r
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:57:05 #39
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_91638363
En na deze verhelderende opmerking gaat deze Nukubu-studente haar oogjes dicht doen!
Tabee! :*
... and I feel fine.
pi_91638366
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:56 schreef Lotusss het volgende:

[..]

*kuch* Rave torren *kuch*
pi_91638565
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:56 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Joh, ik heb het over lui die nog in de opleiding zitten, bij ons boord hadden we een adelborsten bootjesreis, zooitje van die 3de klas jonkers mee (laagste stand), en vervolgens hoor ik zo'n trutje zeggen, "ja, we worden officieren, zo kunnen ze ons niet behandelen!" :r
Tuurlijk lopen er rond die precies zo zijn zoals jullie omschrijven. Maar het is ontzettend onwaar om te zeggen dat de alle studenten of zelfs maar een meerderheid zo is.
pi_91638586
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 22:56 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

_O- geniaal :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:00:34 #43
102442 demspec
Tequilla suicide
pi_91638592
Nou, het is weer feest in de bonaire.
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:02:27 #44
110987 ErwinRommel
pi_91638714
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:55 schreef EllaN het volgende:
Helemaal waar, maar dat is niet iets dat enkel studenten hebben. Leuk om het als eigenschap aan studenten toe te wijzen, maar tegenwoordig heeft iedereen overal verstand van :P.
Toch is het zo EllaN, helaas maar waar.
Studetnten die ik tegenkwam in m'n leven, in oa. de kroeg, veelal hebben ze een bijzonder grote bek. En dat leverd een conflict op met mij.
pi_91638762
Avond. :W

Sorry sloggi. :@
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 20 januari 2011 @ 23:03:29 #46
110987 ErwinRommel
pi_91638765
Laat ik het zo stellen, de gemiddelde burger blaat minder van de toren dan die studentjes die ik wel eens tegenkom.
pi_91638774
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:00 schreef EllaN het volgende:

[..]

Tuurlijk lopen er rond die precies zo zijn zoals jullie omschrijven. Maar het is ontzettend onwaar om te zeggen dat de alle studenten of zelfs maar een meerderheid zo is.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:43 schreef jankaas020 het volgende:
pi_91638799
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:03 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

[..]

I stand corrected ;). :*.
pi_91638809
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 23:00 schreef demspec het volgende:
Nou, het is weer feest in de bonaire.
Wat nou weer? :?
pi_91638858
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 23:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Toch is het zo EllaN, helaas maar waar.
Studetnten die ik tegenkwam in m'n leven, in oa. de kroeg, veelal hebben ze een bijzonder grote bek. En dat leverd een conflict op met mij.
Net zoals jij vindt dat zij ongepast bezig zijn, vinden zij dat ongetwijfeld ook van jou wanneer je meent het alleenrecht op een grote bek te hebben..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')